abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:12:08 #26
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_125079418
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:06 schreef Catkiller het volgende:
Ik heb B gekozen in dit geval. Jij komt misschien niet aan het werk doordat je een uitgesproken uiterlijk hebt maar tegelijkertijd heb jij zelf bewust voor dit uiterlijk gekozen in de wetenschap dat het in de toekomst negatief uit zou kunnen pakken en jij bent de enige persoon die er iets aan kan veranderen.
Mooi verwoord :)
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:20:51 #27
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_125079872
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:59 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Een bomberjack, kisten en een hakenkruis in den nek is toch echt wel uiterlijk hoor. Daar begon jij over, dus ik geloof dat er iets niet klopt.
Laat maar
Gr gr. de KLB Keizer
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:59:44 #28
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_125081758
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:20 schreef HCFeestbeest het volgende:

[..]

Laat maar
Hoezo, wat is er mis met een discussie?
Kaleidoscopiklimax
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:12:53 #29
379060 Rimpels
Ik heb geen Rimpels, dus.
pi_125082366
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:54 schreef HCFeestbeest het volgende:

[..]

Dus jij hebt er ook geen moeite mee als jij straks in een restaurant zit, en er komt een ober met een bomberjack, kisten, kaalgeschoren kop en een hakenkruis in z'n nek getatoeëerd vragen of je wat wil hebben?
Haha, nee, eigenlijk niet.. :P
Ik sta helemaal niet achter deze persoon zijn mening/gedachte, maar waarom zou je iemand negatief benaderen omdat hij er anders uitziet? Je kan toch gewoon doorgeven dat je een kop thee wilt drinken en een broodje gezond erbij wilt hebben? Of kan dat ineens niet als iemand er op die manier uit ziet?? :?
Ik weet het zeker; ik geloof.
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:32:27 #30
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_125083399
Ik heb niet gestemd, omdat beiden tot op zekere hoogte waar zijn.

Overigens kun je mij niet vertellen dat je met de juiste verzorging en uitstraling en alleen een nette (!) bos rasta haar als minpunt afgerekend wordt op je uiterlijk.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  dinsdag 9 april 2013 @ 21:37:57 #31
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_125087735
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 20:12 schreef Rimpels het volgende:

[..]

Haha, nee, eigenlijk niet.. :P
Ik sta helemaal niet achter deze persoon zijn mening/gedachte, maar waarom zou je iemand negatief benaderen omdat hij er anders uitziet? Je kan toch gewoon doorgeven dat je een kop thee wilt drinken en een broodje gezond erbij wilt hebben? Of kan dat ineens niet als iemand er op die manier uit ziet?? :?
Zou jij 'm aannemen als jij de eigenaar van het restaurant was?
Gr gr. de KLB Keizer
  dinsdag 9 april 2013 @ 21:47:26 #32
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_125088435
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:37 schreef HCFeestbeest het volgende:

[..]

(Maar dat is dan weer iets anders dan jij daarstraks suggereerde)

Als hij zich bewezen heeft door voldoende ervaring in de horeca te hebben dan mag hij wat mij betreft daar gewoon werken. Al is het wel handig om zn kraag omhoog te doen ivm klantenverlies. :X :')
Kaleidoscopiklimax
  dinsdag 9 april 2013 @ 21:49:19 #33
379060 Rimpels
Ik heb geen Rimpels, dus.
pi_125088586
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:37 schreef HCFeestbeest het volgende:

[..]

Goede vraag.. De eerlijkheid gebied mij misschien te zeggen dat ik er wel een nachtje over zou slapen. Mijn nee-argument zou zijn; met het oog op andere klanten die het niet zouden waarderen. ;) Maar aan de andere kant: ik sta wel degelijk voor hetgeen wat ik al eerder zei: het draait niet om uiterlijk! En menselijkerwijs zou ik hem zeker aannemen! Alleen al om het negatieve vooroordeel wat mensen hebben te ontkrachten! :9
Mits het een vriendelijk persoon is die ook alle capaciteiten heeft die ik vraag van het personeel natuurlijk!! ^O^
Ik weet het zeker; ik geloof.
pi_125100798
Het gaat inderdaad niet om uiterlijk, het gaat om geld. Klanten/gasten willen nou eenmaal een neutraal en verzorgd iemand zien, zeker in een restaurant ivm hygiëne en de opvattingen die men daar over heeft, anders gaan ze naar de buren en moet jij die vent met zijn uitgesproken uiterlijk alsnog op straat zetten omdat je te weinig klanten hebt.

Dit is in zoveel beroepsvelden toe te passen, de meeste mensen willen een makelaar of een auto-dealer of een dokter die er verzorgd en strak uit ziet anders gaan ze naar de buren. Het draait om geld en om wat de klant wil, die voelt zich over het algemeen niet zo vertrouwd met uitgesproken uiterlijk als het om grote geldbedragen, langdurige overeenkomsten,gezondheid of voedsel gaat.

De ondernemer kan dan nog zo tolerant zijn, hij moet wel zijn of haar toko draaiende houden. Genoeg andere branches waar een uitgesproken uiterlijk juist welkom is, zoals al eerder is genoemd zal dat als je een skate-board ontwerper bent vast niet zo een probleem zijn. Of tekenleraar of iets anders creatiefs. Wil je echter ander soort werk hebben dan zul je je moeten aanpassen zoals we dat allemaal tot op zekere hoogte moeten, doe je dat niet dan is het in mijn ogen gewoon koppig doen en best wel je eigen schuld.

Het draait allemaal om geld, ik durf te wedden dat het bij het vinden van vrijwilligerswerk al veel minder een probleem zou zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')