Hoe bedoel je hypocrietquote:Op dinsdag 9 april 2013 07:00 schreef ukga het volgende:
De truc is om normaal en verzorgd te verschijnen op je solli en als je er een tijdje werkt doe je je piercing in of neem je een hanenkam. Doorgaands doen ze er dan minder moeilijk om
Maar is ze aangenomen dat ze er eerst geen droeg?quote:Op dinsdag 9 april 2013 07:06 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Hoe bedoel je hypocriet
Dat is net als die Marokaanse truus die bij mij ouders solliciteerde zonder hoofddoek en vervolgens met een hoofddoekje op haar eerste dag werk verscheen.
Ja, ze is er ook gelijk uitgegooid vanwege die hoofddoekquote:Op dinsdag 9 april 2013 08:35 schreef SaxoPower het volgende:
[..]
Maar is ze aangenomen dat ze er eerst geen droeg?
-------------------------------------
Ook meteen even mijn algemen reactie
Mensen worden op hun uiterlijk beoordeeld.
Kom je aan met een rasta kapsel. Dan zien ze je vaak meteen als een bob marley.
Kom je als gotic binnen maak je ook geen beste indruk.
Maar kan er niet zo snel iets aan je verschijning worden opgemaakt
zal je als een "normaal" persoon gezien worden.
Geen streepjes voor geen streepjes minder.
In pak? Als je directeur wilt worden misschienquote:Op dinsdag 9 april 2013 17:41 schreef hofferin het volgende:
mischien is het cru, maar als bedrijf wil je toch iemand die er zakelijk uit ziet, en het beste om dit te berijken is in pak gaan.
ja, maar ts wil hier wel werken dus moet hij zich aanpassen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:05 schreef Fopje het volgende:
[..]
In pak? Als je directeur wilt worden misschienNo way dat ik in een pak zou solliciteren, als zij dat graag willen is het dus niet het bedrijf waar ik zou willen werken.
Dit dus.quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:08 schreef Rimpels het volgende:
Ik heb gestemd op A, aangezien ik het niet reeël vindt om te zeggen dat ze er zelf voor kiezen om niet aan de slag te gaan. Natuurlijk zit er altijd een stukje van dat antwoord in de beantwoording van deze stelling, maar volgens mij ligt het grotendeels aan wat maatschappelijk verantwoord is.
Als je er anders uitziet als 'normaal' krijg je veel eerder, zo niet al gelijk, de stempel: niet representatief. En dat is wat mij tegenstaat. Het hoort toch niet alleen te gaan om hoe je eruit ziet?? Dan zit straks 90% van de bevolking thuis omdat ze niet mooi genoeg zijn.
Als jij je werk gewoon kan doen, zou ik het erg vinden als een ander die misschien minder goed is, maar 'normaler' eruit ziet, de baan krijgt....
Als we nou eens naar het innerlijk gaan kijken ipv het uiterlijk zal de wereld weer een stukje mooier worden!
eensquote:Op dinsdag 9 april 2013 18:44 schreef HCFeestbeest het volgende:
Je moet je gewoon aanpassen aan wat je werkgever wil. Bij defensie is het niet toegestaan om met hippiehaar te lopen, in de bediening (restaurants, hotels etc.) geen hanenkam. Het is toch niet teveel gevraagd om je haar gewoon normaal te doen? Arbeidsongeschikten zijn afgekeurd, en krijgen daarom een uitkering. Maar jij bent volgens mij perfect gezond. Het enige wat je hoeft te doen, is je haar normaal doen om aan de bak te komen. Maar nee, meneer profiteert liever van andermans centen dan dat ie z'n rastakapsel gedag moet zeggen. Zo zielig.
Dus jij hebt er ook geen moeite mee als jij straks in een restaurant zit, en er komt een ober met een bomberjack, kisten, kaalgeschoren kop en een hakenkruis in z'n nek getatoeëerd vragen of je wat wil hebben?quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:08 schreef Rimpels het volgende:
Ik heb gestemd op A, aangezien ik het niet reeël vindt om te zeggen dat ze er zelf voor kiezen om niet aan de slag te gaan. Natuurlijk zit er altijd een stukje van dat antwoord in de beantwoording van deze stelling, maar volgens mij ligt het grotendeels aan wat maatschappelijk verantwoord is.
Als je er anders uitziet als 'normaal' krijg je veel eerder, zo niet al gelijk, de stempel: niet representatief. En dat is wat mij tegenstaat. Het hoort toch niet alleen te gaan om hoe je eruit ziet?? Dan zit straks 90% van de bevolking thuis omdat ze niet mooi genoeg zijn.
Als jij je werk gewoon kan doen, zou ik het erg vinden als een ander die misschien minder goed is, maar 'normaler' eruit ziet, de baan krijgt....
Als we nou eens naar het innerlijk gaan kijken ipv het uiterlijk zal de wereld weer een stukje mooier worden!
Nee. En daarbij, de meeste restaurants hebben bedrijfskleding.quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:54 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Dus jij hebt er ook geen moeite mee als jij straks in een restaurant zit, en er komt een ober met een bomberjack, kisten, kaalgeschoren kop en een hakenkruis in z'n nek getatoeëerd vragen of je wat wil hebben?
Ik dacht dat het om het innerlijk en niet om de kleding ging? Dus ook niet om bedrijfskleding?quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:58 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Nee. En daarbij, de meeste restaurants hebben bedrijfskleding.
Een bomberjack, kisten en een hakenkruis in den nek is toch echt wel uiterlijk hoor. Daar begon jij over, dus ik geloof dat er iets niet klopt.quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:59 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Ik dacht dat het om het innerlijk en niet om de kleding ging? Dus ook niet om bedrijfskleding?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |