SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Die oostenwind ja, in combinatie met die kou en de watertemperatuur. Vreselijk. Heb geen droogpak, maar dat hoeft van mij ook niet op zichquote:Op maandag 8 april 2013 22:35 schreef NoComment het volgende:
[..]
Brrr.. Al is de wind sowieso niet best geweest ook. Niet alleen ijzig koud, ook nog eens voornamelijk uit het Oosten wat voor mij (ga meestal naar Kijkduin) dus aflandig is. Heb een nieuw wetsuit gekocht een tijdje terug, een 5/4/3 dus met de wat lagere temperaturen zou wel moeten kunnen zo. Vind het alleen met schoentjes wat minder handig kiten eigenlijk, dus hopelijk warmt het een beetje snel op
Als er nu eens goede wind voorspeld wordt wil ik wel gaan, maar met een 'net aan' windje ga ik niet lopen koukleumen om alleen op het strand te staan zonder wind
quote:
Ik weet niet wat voor postuur je hebt? Ik ben ietsje onder de 1.80 en laatste keer dat ik op een weegschaal stond 72kg.quote:Op maandag 8 april 2013 22:40 schreef OverRated het volgende:
[..]
Die oostenwind ja, in combinatie met die kou en de watertemperatuur. Vreselijk. Heb geen droogpak, maar dat hoeft van mij ook niet op zichHeb echt weer zin om met lekker weer naar Lauwersoog of Workum te gaan.
[..]
Moet nog wel even een nieuwe wetsuit halen. M'n huidige 5/3 gaat hier en daar stuk, maar die heb ik al een paar jaar.
Iemand nog tips? Een frontzip lijkt me sowieso wel ideaal![]()
Ik ben zo'n 1,85-87 geloof ik en rond de 80 kg. Passen is inderdaad wel heel belangrijk met een wetsuit. Heb bij de aanschaf van m'n huidige pak ook meerdere anderen gepast. Onder andere van Mystic, maar uiteindelijk voor een Sola gegaan.quote:Op maandag 8 april 2013 23:06 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor postuur je hebt? Ik ben ietsje onder de 1.80 en laatste keer dat ik op een weegschaal stond 72kg.
ION heeft bijvoorbeeld wel mooie wetsuits vind ik, maar die passen mij echt totaal niet. Had eerst per ongeluk een XS gepast (verkoper had me gewoon de kleinste gegeven in de veronderstelling dat het een S was..) maar ondanks dat die duidelijk wat te kort was zat ie aan m'n armen en benen wel goed. De S zat echt totaal niet lekker bij m'n armen, veel te ruimAndere merken weet ik niet precies meer, Rip Curl niet geprobeerd maar dat zou volgens de verkoper ook niet mijn ding zijn. Op zijn aanraden een Quiksilver maar M geprobeerd, en dat zit echt perfect! M'n oude pak is een O'Neill, ook in maat S en die zit gewoon prima maar begint een beetje oud te worden en te verslijten.
Dus voor Quiksilver gegaan, en omdat ik volgens mij wel een mooi deal kon krijgen meteen twee.. Het pak wat ik voor 'nu' wil gaan gebruiken is een Syncro 5/4/3. Heeft wel de rits op de rug, maar er zit nog een extra stuk achter om het koude water tegen te houden. Voor de warmere oorden en de zomer heb een Ignite 3/2, en die is wel met frontzip. Eng soepel materiaal ook trouwens
Overigens was er pas nog een uitverkoop bij Hartbeach op winterpakken.. Maar daar ben je nu dus te laat voor. Dé tip is sowieso passen in plaats van blind online bestellen, maar die had je zelf ook vast wel al bedacht
Die Sola heb ik toen ook gekocht omdat hij van veel betere kwaliteit was dan vergelijkbare Mystic wetsuits. Die stonden er toen sowieso om bekend dat de kwaliteit niet al te best was. Nooit spijt gehad van die aankoop. Alleen begint nu wat gaatjes te krijgen en die gelijmde strips over de naden laten ook los.quote:Op maandag 8 april 2013 23:29 schreef Faxie het volgende:
Ik heb ook een Sola, 3/2 met afneembare onderarmen. Niet echt een merk dat je vaak tegenkomt, en wordt volgens mij ook gezien als een minder merk, maar ik heb er echt totaal geen klachten over. 2 Seizoenen flink mee gevaren en ziet er nog erg goed uit.
Zou het zeker overwegen als ik een nieuwe moest halen. O'Neil is overrated en te duur als je 't mij vraagt.
Een wetsuit gaat nou eenmaal geen jaren mee. Je mag blij zijn als je er 5 jaar mee doet. Ik lees vaak genoeg dat dure wetsuits net zo snel slijten.quote:Op maandag 8 april 2013 23:34 schreef OverRated het volgende:
[..]
Die Sola heb ik toen ook gekocht omdat hij van veel betere kwaliteit was dan vergelijkbare Mystic wetsuits. Die stonden er toen sowieso om bekend dat de kwaliteit niet al te best was. Nooit spijt gehad van die aankoop. Alleen begint nu wat gaatjes te krijgen en die gelijmde strips over de naden laten ook los.
Yep, Dahkla, Westelijke Sahara.quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:42 schreef OverRated het volgende:
[..]
Dat ziet er goed uit
Dahkla, Marokko?
Ik zit op dit moment in de buurt van Tarifa, zo fucking lekker weer hier.. Vandaag is het even windstil bijna, maar gisteren was het vrij goed en eergisteren was het gewoon beulen.. Goed overpowered met m'n 7'tje bezig geweestquote:Op zondag 21 april 2013 22:38 schreef illusions het volgende:
Deed al wel eens een beetje SUP'en maar heb vandaag toch echt mijn 1e les kitesurfen gehad.Dit topic maar eens volgen dus.
Mijn voordeel is dat ik in Spanje woon, en hier heb je het hele jaar door perfecte spots om te kiten. Mijn wetsuit doe ik nog wel aan, maar dat is in mei ook niet meer nodig.
Ah, ik woon in Altea, en daar kan je ook vaak kiten maar vaak moet je naar Denia of Oliva voor de goede wind. In Denia/Oliva heb je enorme zandstranden zonder pieren en het hele jaar door half onshore wind. Is een half uurtje rijden voor mij, dus niet erg, en je ziet wel grote groepen kiters maar als je het strand voor je alleen wilt is dat geen probleem, kust zat.quote:Op maandag 22 april 2013 18:27 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ik zit op dit moment in de buurt van Tarifa, zo fucking lekker weer hier.. Vandaag is het even windstil bijna, maar gisteren was het vrij goed en eergisteren was het gewoon beulen.. Goed overpowered met m'n 7'tje bezig geweest
Morgen als het goed is weer wind, maar dan gaan we hier voor de deur bij de strandtent waar we altijd zitten aan de gang. Er is voor de rest niemand hier en het eten (piri piri!!) is super lekker
Ik moet in de namiddag nog werken, dus ga wel vroeg die kant op morgenochtend. Rest van de week ziet de wind er niet zo best uit. M'n zusje zit ook al te balen dat ze niet kanquote:Op zondag 28 april 2013 14:31 schreef Faxie het volgende:
[..]
Net de dag dat ik niet kan
Nouja misschien in de ochtend...
Pics van je zusje?quote:Op zondag 28 april 2013 14:34 schreef OverRated het volgende:
[..]
Ik moet in de namiddag nog werken, dus ga wel vroeg die kant op morgenochtend. Rest van de week ziet de wind er niet zo best uit. M'n zusje zit ook al te balen dat ze niet kan
Die kon ik verwachten natuurlijkquote:Op zondag 28 april 2013 14:35 schreef Faxie het volgende:
[..]
Pics van je zusje?
(Sorry, 't is Fok he)
Ik hoop dinsdag en woensdag nog te kunnen maar die wind zit aan de ondergrens...
Weet je inderdaad zeker dat het 2009 kites zijn? Welk model van Slingshot is het? Denk niet dat je die 17 vaak gaat varen. Ik heb als grootste een 14 en die gebruik ik al bijna nooitquote:Op maandag 29 april 2013 18:52 schreef illusions het volgende:
Net 2 kites gekocht, een Slingshot 11m en een Slingshot 17m. Ben vooral benieuwd wat die laatste doet, vond het een bizarre grootte maar het was een "package deal".
Het zijn kites van een paar jaar oud (geloof 2009) zonder beschadigingen en inclusief 2 bars/lines voor 250 euro. Kan ik me geen buil aan vallen denk ik.
Heb nog een paar vragen, die jullie me vast kunnen beantwoorden. Ten eerste. kan iemand mij vertellen wat de verschillen in bars zijn? Ik kan een bar+lines toch ook onder een andere kite hangen?
Ten tweede, ga ik een board kopen. Dat wordt of een tweedehandsje en namelijk een high-end board van Future Kiting die nu van mijn instructeur is, inc. footstraps voor 350 (nieuwprijs 700), een veilige koop dus aangezien ik weet waar het vandaan komt - óf het wordt een nieuwe Future Kiting F12 van slechts 300 maar dan moet ik de straps er apart bij kopen.
Waar zouden jullie voor gaan en wat zijn de merkbare verschillen tussen een budget en high-end board? Zelfde merk, zelfde model. De tweedehandse is het vorige model van de Future Kiting F12 Pro, de nieuwe is de F12.
Harnas ben ik van plan te halen van Underwave, is mij aangeraden. De Argo, riem-model om precies te zijn. Als iemand anders nog tips heeft hou ik me aanbevolen.
Bedankt voor je antwoord. Het model is "Fuel" en het exacte bouwjaar weet ik niet, maar ik ga ze proberen. Overigens besloot diezelfde gozer ook de rest te verkopen, dus er komt nu ook een F-One Bandit III (2010) bij en een board. Ik ga kiten met een maat van me en we schaffen samen de spullen aan (voorlopig), dus niet dat je nu denkt dat is wel overkill.quote:Op maandag 29 april 2013 23:13 schreef OverRated het volgende:
Wat een fantastische dag Workum was dit![]()
![]()
![]()
Eindelijk de eerste sessie van dit jaar.
Was er om een uur of 10 en zo'n beetje de hele dag zon gehad. Lekker rustig, max 40 kiters op het water. Daarna ook nog de hele avond gewerkt, nu volkomen kapot
[..]
Weet je inderdaad zeker dat het 2009 kites zijn? Welk model van Slingshot is het? Denk niet dat je die 17 vaak gaat varen. Ik heb als grootste een 14 en die gebruik ik al bijna nooit![]()
Over die Underwave trapezes heb ik veel goede dingen gehoord. Doe je wel een goede koop aan denk ik.
Boardje ken ik niet. Voor dat geld kun je overigens veel nauwelijks gebruikte boards op Marktplaats/eBay krijgen, maar dan weet je natuurlijk de historie niet. Zou voor een allround board gaan. Gaastra maakt bijvoorbeeld wel goede en die zijn nieuw ook niet duur. Maar er zijn tegenwoordig zoveel verschillende (goede) merken en modellen.. Zou testen als je die mogelijkheid hebt. Neem een board dat makkelijk upwind vaart. Ben ooit begonnen met een plankje waarmee dat super lastig ging. Enorme ergernis werd dat. Heb nu zelf een Nobile 2HD trouwens.
Je kunt de meeste bars wel uitwisselen tussen verschillende merken kites ja, zolang de verhouding tussen de power- en stuurlijnen gelijk is aan de originele bar. Ik heb bijvoorbeeld wel eens een Cabrinha bar op een Best kite gevaren en een Best bar op een Core kite. Gaat allemaal perfect hoor.
Ik heb een Bandit 4 8m te koopquote:Op zondag 5 mei 2013 13:24 schreef illusions het volgende:
Fuels, het Liquid Force board en de Bandit niet gekocht. Fuels te oud, eentje was lek, en bij de Bandit waren de stiksels vrij gaar, ding stond klaar om te exploderen. Ach, kijk wel even door, waarschijnlijk iets flink nieuwers.
Tja, klinkt leuk maar met verzendkosten (woon in Spanje) en het feit dat je niets goed kan bekijken op afstand, ben ik toch tot de conclusie gekomen om alleen spullen via mijn instructeur te kopen. Toch bedankt.quote:
Ow zit je daar?quote:Op zondag 5 mei 2013 22:32 schreef illusions het volgende:
[..]
Tja, klinkt leuk maar met verzendkosten (woon in Spanje) en het feit dat je niets goed kan bekijken op afstand, ben ik toch tot de conclusie gekomen om alleen spullen via mijn instructeur te kopen. Toch bedankt.
Naja,over het algemeen heb ik besloten kitespul niet online aan te schaffen. Te veel wat er mis aan kan zijn zonder elke vierkante cm gezien te hebben - stiksels en dergelijken. Waarschijnlijk is het spul hier in Spanje ook wat meer gebruikt, aangezien het per seizoen vaker gebruikt kan worden/gebruikt wordt als in Nederland.quote:
Ach morgen komt sowieso goedquote:Op donderdag 9 mei 2013 13:45 schreef OverRated het volgende:
Allemaal ingekakt ja..
Zat mensen hier in Workum, maar met een 14 kom je nog nauwelijks weg.
Echt 10 na minuten nadat ik dat plaatste, begon de wind aan te trekken. Nog overpowered gestaan met de 10 zelfsquote:Op donderdag 9 mei 2013 14:04 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ach morgen komt sowieso goedEn zondag en maandag voor mij ook nog wel
Je zou ook eens wat andere heuptrapezes kunnen proberen. Ik had er eerst ook een die niet zo lekker zat. Heb nu een Ion Apex en die vind ik echt topquote:Op donderdag 9 mei 2013 17:08 schreef So_Surreal het volgende:
Op Schellinkhout was iedereen lekker bezig, zelfs ik met mijn 92kg en 10M had genoeg kracht
Ik heb alleen wel dat mijn trapeze zeer doet dan mijn ribben.
Kan ik dan beter een zittrapeze nemen ?
Of een trapeze die beter aansluit op je lichaam.quote:Op donderdag 9 mei 2013 17:08 schreef So_Surreal het volgende:
Op Schellinkhout was iedereen lekker bezig, zelfs ik met mijn 92kg en 10M had genoeg kracht
Ik heb alleen wel dat mijn trapeze zeer doet dan mijn ribben.
Kan ik dan beter een zittrapeze nemen ?
Was ook maar 2 uurtjes hier dat het lekker vaarbaar was. Nu is het alweer veel minder. Maar ja, met een biertje voor de camper zitten is ook geen strafquote:Op donderdag 9 mei 2013 17:49 schreef Faxie het volgende:
Hier in het zuiden was het de hele dag kut in ieder geval. En het trekt niet genoeg meer aan nu
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |