Het oude en muffe en/of uitgeleefde waar jij het over hebt is wel iets waar mensen voor willen betalen. Dat heeft niet alleen met uitstraling, maar ook met kwaliteit te maken. Dat ga je in een karig afgewerkt nieuw huis waar mensen zelf nog iets aan het klussen slaan niet evenaren.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Toch heb ik veel liever een karig afgewerkt nieuw huis waar ik nog wat aan mag klussen dan een totaal uitgeleefd huis van 50-400 jaar oud wat na een complete verbouwing nog steeds oud en muf is...
[..]
Dat heb ik 2 pagina's terug al gepost: AEX / Huizenmarktnieuwstopic #47: Waar we verder gaan ..
Onzin, overal zijn regels.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:41 schreef HD9 het volgende:
[..]
Maar Nederland is niet Europa
in de rest van Europa kun je echt bouwen wat je wilt
Probeer jij in Zwitserland, Duitsland of noordelijkere landen maar een zoiets als in Hongarije neer te zetten. Gaat niet lukken.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:41 schreef HD9 het volgende:
[..]
Maar Nederland is niet Europa
in de rest van Europa kun je echt bouwen wat je wilt
Zelfs in Hongarije gaat _hem_ dat niet lukkenquote:Op woensdag 10 april 2013 15:44 schreef krapula het volgende:
[..]
Probeer jij in Zwitserland, Duitsland of noordelijkere landen maar een zoiets als in Hongarije neer te zetten. Gaat niet lukken.
en waar zijn ze gaan wonen, hoeveel kinderen hebben ze gekregen en in welke volgordequote:Op woensdag 10 april 2013 15:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Onzin, overal zijn regels.
Maar waar blijft je antwoord op mijn vraag over je 120% en 6 jaarinkomens aan hypotheek? Om hoeveel mensen ging dat in welke periode?
maar men zegt ook duidelijk dat de prijs stijging voornamelijk kwam door de ruimere financieringsmogelijkheden zoals ik al voor het verschijnen van dit rapport riep.quote:Op woensdag 10 april 2013 14:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
nou nou, ze zeggen ook wel zinnige dingen, een beetje weggemoffeld, omdat het politiek niet scoort omdat het niet de onderbuik streelt.
quote:Vooral de financieringsruimte dreef de prijs op, aanbod
speelde nauwelijks een rol. Vraagfactoren waren dominant bij de
sterke prijsstijging. De vraag werd daarbij hoofdzakelijk bepaald door
de financieringsruimte. Meer leencapaciteit leidde tot stijgende
huizenprijzen, met een zelfversterkend effect
Tja daar hadden ze dan ook geen commissie voor hoeven in te richten. Ik ben het trouwens zat voor al die commissies te betalen. Mosterd na de maaltijd optima forma.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
maar men zegt ook duidelijk dat de prijs stijging voornamelijk kwam door de ruimere financieringsmogelijkheden zoals ik al voor het verschijnen van dit rapport riep.
AEX / Huizenmarktnieuwstopic #47: Waar we verder gaan ..
[..]
Als je die info aan kan leveren, graag. Maar de basisvraag van mij lijkt me ook al aardig. Heb je daar een concreet antwoord op of blijft het bij gelul in de ruimte?quote:Op woensdag 10 april 2013 15:51 schreef HD9 het volgende:
[..]
en waar zijn ze gaan wonen, hoeveel kinderen hebben ze gekregen en in welke volgorde
nee, hier kan men wel heel erg mooi en degelijk bouwen zoals in kanaleneiland,quote:Op woensdag 10 april 2013 15:44 schreef krapula het volgende:
[..]
Probeer jij in Zwitserland, Duitsland of noordelijkere landen maar een zoiets als in Hongarije neer te zetten. Gaat niet lukken.
Hier kan ik helemaal in meegaan. Maar daar zullen ze wel weer 20 commissies en 15 jaar belastinghervomings studies voor nodig hebben. Waarbij we automatisch weer in een nieuwe boom zitten en we wederom deze geschiedenis vergeten en het dan toch maar niet afschaffen.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik heb heel vluchtig het rapport van de commissie doorgelezen, maar zijn ze nou de meest efficiente maatregel tegen hoge hypotheekschulden vergeten: box 3 afschaffen en zoals vroegah en zoals in de rest van de wereld die inkomsten in box 1 belasten, zodat arbritrage tussen hyp.rente en spaarrente geen nut meer heeft?
Kun je die flapdrol gewoon niet een ban tegen totdat hij een PM aan jou of een andere MOD stuurt met het gewenste antwoord.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je die info aan kan leveren, graag. Maar de basisvraag van mij lijkt me ook al aardig. Heb je daar een concreet antwoord op of blijft het bij gelul in de ruimte?
Zeker wel en veel grootschaliger. Ooit van Plattenbau gehoord?quote:Op woensdag 10 april 2013 16:04 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee, hier kan men wel heel erg mooi en degelijk bouwen zoals in kanaleneiland,[ afbeelding ]
dat kunnen ze in die voormalige oostblok landen niet
Ja, DDR romantiek.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zeker wel en veel grootschaliger. Ooit van Plattenbau gehoord?
Tja, wat fantasieberekeningen kan ik niet zoveel mee. Leuk om jezelf zo rijk te rekenen maar het gaat nergens over.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:15 schreef sorcees het volgende:
Het rekenvoorbeeld is als gezegd bedoelt om de (kunstmatige) schaarste tegen betaalbare kosten op te lossen.
Het is erg basic, de rest is luxe, wil je meer, moet je maar contant betalen, geen hypotheken meer op luxe en al helemaal geen HRA.
Dan liever belastingverlaging voor iedereen.
Landbouwgrond kost 5 euro/m2 (geen AAA lokatie, wil je dat wel, moet je betalen, maar ook niet in groningen), bouwrijp maken kost 25-30 euro per m2, bij normale grondwaterstand.
Zet het groene hart maar vol, daar wil toch niemand wandelen, en allemaal een windmolen in de wijk.
Dit is visie!quote:Op woensdag 10 april 2013 16:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, wat fantasieberekeningen kan ik niet zoveel mee. Leuk om jezelf zo rijk te rekenen maar het gaat nergens over.
De Teletubbie-versie niet gezien? http://www.huizenprijzen.tweedekamer.nl/quote:Op woensdag 10 april 2013 15:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik heb heel vluchtig het rapport van de commissie doorgelezen
WTF!!!!quote:Op woensdag 10 april 2013 16:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De Teletubbie-versie niet gezien? http://www.huizenprijzen.tweedekamer.nl/
Lol, perfecte uitleg, grappige plaatjes.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wel mooi dat ze wel dezelfde stijl als van de kaft hebben aangehouden. Ik wil alleen niet weten hoeveel geld men extra bertaald heeft om dit design eenmalig te laten ontwerpen en zo door te voeren.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zou 't? Dan zouden allemaal die mensen geen maximale hypotheken hebben genomen he.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wel mooi dat ze wel dezelfde stijl als van de kaft hebben aangehouden. Ik wil alleen niet weten hoeveel geld men extra bertaald heeft om dit design eenmalig te laten ontwerpen en zo door te voeren.![]()
Die site is in ieder geval mooi grafische weergegeven en in jip en janneke taal uitgelegd. Ik weet alleen niet of ik met zulke dingen de overheid nog serieus moet blijven nemen, een bepaalde basisvaardigheid van je burgers mag je toch ook wel verwachten. Of moeten zelfs de mensen met een IQ<70 dit begrijpen waardoor je gewooon geen diepgang kan krijgen.
De basisvaardigheid om zich te wapenen tegen het marketinggeweld van de financiele wereld zie ik anders. Vooral omdat er een hoge maten van informatie asymetrie is bij de meeste burgers over zulke zaken. Als de "onafhankelijke" adviseur zei dat dit een goede oplossing was dachten de meeste mensen dat dit ook zo was, terwijl we genoeg verhalen kennen waarbij het totaal niet het geval was.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zou 't? Dan zouden allemaal die mensen geen maximale hypotheken hebben genomen he.
Tja, ik weet niet goed hoe daar op te reageren zonder je kennissenkring te beledigen. Als je een 'ondoorzichtige hypotheekconstructie' voorgeschoteld krijgt, dan stel je toch vragen? En als de antwoorden 'raar' (lees: vaag, ontwijkend, etc) zijn, dan teken je dat toch niet? Het is toch niet zo van 'oh ik snap dit niet maar meneer X zegt dat 't goed is, dus laat ik toch maar mn krabbel zetten, waarbij ik geen idee heb wat ik teken' ?quote:Op woensdag 10 april 2013 16:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De basisvaardigheid om zich te wapenen tegen het marketinggeweld van de financiele wereld zie ik anders. Vooral omdat er een hoge maten van informatie asymetrie is bij de meeste burgers over zulke zaken. Als de "onafhankelijke" adviseur zei dat dit een goede oplossing was dachten de meeste mensen dat dit ook zo was, terwijl we genoeg verhalen kennen waarbij het totaal niet het geval was.
Ik zat laatst nog op een feestje en een van de slimste en meest rationele personen die ik ken die was er ook een jaar of 10 geleden met beide voeten ingestonken in een ondoorzichtige hypotheek constructie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |