maar van de overheid mag de bank het niet doenquote:Op woensdag 10 april 2013 13:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja en? En dan moet je dat als consument ook doen? Ik beslis zelf wel wat ik leen. Dat ik meer KAN lenen via allerlei vage constructies wil niet zeggen dat ik het ook moet doen.
Omdat iedereen in 2009 nog papegaaide dat het allemaal zo erg niet was en dat de maatregel noodzakelijk was om de huizenmarkt een stimulans te geven en dat de provincie er wel winst op zou maken waarschijnlijk en en en...quote:Op woensdag 10 april 2013 13:02 schreef Basp1 het volgende:
Waarom worden er geen kamervragen gesteld over deze regeling en de provinciale bestuurders die dit bedacht hebben op nonactief gezet.
het stimuleren hebben we 20 jaar gedaan met enorme desatreuse gevolgen , dat doen we dus niet nog een keerquote:Op woensdag 10 april 2013 13:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Omdat iedereen in 2009 nog papegaaide dat het allemaal zo erg niet was en dat de maatregel noodzakelijk was om de huizenmarkt een stimulans te geven en dat de provincie er wel winst op zou maken waarschijnlijk en en en...
Het standaard riedeltje dat bij elke bail-out, stimuleringsmaatregel ed gebruikt wordt.
Het werkte wel, eventjes, zoals meestal bij stimuleringsmaatregelen die alleen aan symptoombestrijding doen.![]()
Hier in AEX lopen er ook weer steeds meer van die droeftoeters rond die vinden dat we nóg maar eens flink moeten gaan stimuleren! Ondanks het feit dat we sinds de marshallplannen niet meer zulke grootschalige stimuleringsmaatregelen hebben gekend zoals die het afgelopen halve decennium zijn genomen en we nog steeds aan het kwakkelen zijn
Laat maar zien hoeveel en hoe er gestimuleerd zou zijn? Want je praat dikke kul.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:15 schreef HD9 het volgende:
[..]
het stimuleren hebben we 20 jaar gedaan met enorme desatreuse gevolgen , dat doen we dus niet nog een keer
goed stukje op FPquote:Op woensdag 10 april 2013 13:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Laat maar zien hoeveel en hoe er gestimuleerd zou zijn? Want je praat dikke kul.
quote:Huizenprijzendebat moet 'zeepbel' voorkomen
Economie • Geplaatst door Redactie op 10-04-2013 @ 12:42
De forse prijsdaling op de woningmarkt sinds 2008 toont aan dat op de Nederlandse woningmarkt sprake is geweest van een zeepbel. Een jaarlijks huizenprijzendebat in de Tweede Kamer moet zorgen voor meer grip op de huizenprijzen. Dat staat in het parlementaire onderzoek naar huizenprijzen, dat woensdag wordt gepresenteerd.
De afgelopen drie decennia zijn door te optimistische verwachtingen ten aanzien van de huizenprijs 'bovenmatige risico's' genomen met de verstrekking van hypotheken. Dat dreef de prijs op. "Meer leencapaciteit leidde tot stijgende huizenprijzen, met een zelfversterkend effect."
Daarbij ging de vraag het aanbod 'ver te boven', wat uniek is in vergelijking met andere westerse landen. Er werd 'aanmerkelijk' minder gebouwd dan nodig was. Bovendien was de huurmarkt niet het ventiel dat de druk op de koopmarkt kon verminderen.
De prijsdaling in 2008 werd door weinigen voorzien.
In de toekomst is meer alertheid geboden,
het gebruikelijke ontwijken van een concrete vraag.quote:
door te hoge hypotheken aan mensen met een tijdelijk dienstverbandquote:Op woensdag 10 april 2013 13:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Laat maar zien hoeveel en hoe er gestimuleerd zou zijn? Want je praat dikke kul.
nietszeggende one-liner, en nog onjuist ook.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:20 schreef HD9 het volgende:
[..]
door te hoge hypotheken aan mensen met een tijdelijk dienstverband
BTW verlagingen op verbouwingen, dat opkoopprojectje waar NB zich op verkeken heeft, de centrale banken die alle kredietsluizen wagenwijd open hebben gezet, deeltijd-WW aan het begin van de crisis en dan vergeet ik waarschijnlijk nog wel 100 grote en kleine zaken...quote:Op woensdag 10 april 2013 13:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)moet_beperkt___.htmlquote:Op woensdag 10 april 2013 13:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nietszeggende one-liner, en nog onjuist ook.
geef nou eens antwoord op de concrete vraag, ipv de telegraaf te pluggenquote:Op woensdag 10 april 2013 13:21 schreef HD9 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)moet_beperkt___.html
Hier dan , de aanbevelingen van de commissie
lees eerst maarquote:Op woensdag 10 april 2013 13:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
geef nou eens antwoord op de concrete vraag, ipv de telegraaf te pluggen
Ah, duurt tegenwoordig een half deccenium al 20 jaar zoals michealmoore meldt?quote:Op woensdag 10 april 2013 13:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
BTW verlagingen op verbouwingen, dat opkoopprojectje waar NB zich op verkeken heeft, de centrale banken die alle kredietsluizen wagenwijd open hebben gezet, deeltijd-WW aan het begin van de crisis en dan vergeet ik waarschijnlijk nog wel 100 grote en kleine zaken...
Zijn we al een half decennium mee bezig, resultaat: kwakkelende economie, nóg hogere schulden en geen uitzicht op een structurele verbetering.
quote:Op woensdag 10 april 2013 13:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik wist niet dat de overheid tegenwoordig hypotheken verstrekten, noch dat ze de landmacht inzette om mensen met het geweer op de borst te laten tekenen?quote:Op woensdag 10 april 2013 13:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wil jij zeggen dat een toename van 40% van je bbp naar 100% van je bbp een gezonde situatie is, en zolang de overheid de bizarre hypotheek constructies in ere hield was dat een van de belangrijke factoren voor deze stijging.
Hoe zou je startersleningen willen noemen eigenlijk?quote:Op woensdag 10 april 2013 13:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik wist niet dat de overheid tegenwoordig hypotheken verstrekten, noch dat ze de landmacht inzette om mensen met het geweer op de borst te laten tekenen?
Ook wist ik niet dat communistische prijspolitiek tegenwoordig ook onderdeel van het beleid is.
En daarnaast, het ziet er weer dramatisch uit in zo'n grafiekje, maar je hebt het dus over gemiddeld 1x het jaarinkomen.... kun jij mij uitleggen wat daar bizar aan is?
Leningen aan starters?quote:Op woensdag 10 april 2013 13:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hoe zou je startersleningen willen noemen eigenlijk?
Dat is in de jaren 80 volop gedaan en met hele tevreden buren hoorquote:Op woensdag 10 april 2013 13:24 schreef krapula het volgende:
Brrr, mensen zelf laten bouwen als advies geven. De rijdende rechter is voor de komende jaren weer voldoende voorzien van burenruzies.
Geld lenen door de overheid om je huis mee te financieren, sounds like hypotheek to me.... Alleen geven we het even een andere naamquote:Op woensdag 10 april 2013 13:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Leningen aan starters?
Ook niet echt nieuw sinds het Marshall plan?
en in de jaren 40-50-60-70-80-90-00quote:Op woensdag 10 april 2013 13:35 schreef HD9 het volgende:
[..]
Dat is in de jaren 80 volop gedaan en met hele tevreden buren hoor
quote:Woningmarkt kent zwakke start
De gemiddelde koopsom van koopwoningen in Nederland is in de eerste 2 maanden van dit jaar met 12,8 procent gedaald naar 208.700 euro, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van het Kadaster, geanalyseerd door Woningmarktcijfers.nl.
''De daling is fors omdat de gemiddelde koopsom in de eerste helft van 2012 met 235.000 euro nog redelijk hoog was'', stelt de huizensite.
De afname komt grotendeels door een scherpe daling van de verkoop van duurdere woningen. In de prijsklasse van 400.000 tot 600.000 euro nam het aantal transacties af met 38 procent, boven de 600.000 euro zelfs met 50 procent.
Donderdag wordt nog duidelijker hoe de huizenmarkt ervoor staat. Dan maakt makelaarsorganisatie NVM de huizencijfers bekend over het eerste kwartaal.
ik heb heel wat beton lopen kruien toen in de jaren 80 voor jan tje en pietjequote:Op woensdag 10 april 2013 13:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
en in de jaren 40-50-60-70-80-90-00
Ook dat werkt alleen als mensen hun handen uit de mouwen willen steken ipv dat de gebraden kippen vanzel hun keuken in vliegen.
En dat is verantwoordelijk voor de hele bubble?quote:Op woensdag 10 april 2013 13:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Geld lenen door de overheid om je huis mee te financieren, sounds like hypotheek to me.... Alleen geven we het even een andere naam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |