maar wel veel goedkoper het inkomensfhankelijk deel van de ZVW kost maar 12 euro per maand ipv 109 lquote:Op donderdag 11 april 2013 13:28 schreef krapula het volgende:
[..]
nee, dat is dat sterk nationalistische deel van Europa waar criminaliteit vele malen hoger ligt, waar er zo nu en dan schokkende documentaires naar voren zijn gekomen over de schandalige behandelingen in de zorg en waar het welvaartsniveau ver beneden Nederlandse maatstaven ligt. Dat Hongarije.
quote:Op donderdag 11 april 2013 14:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
Koning Kees legt het nog even uit in duidelijke Jip en Janneke taal:
http://www.bnr.nl/opinie/(...)it?s_cid=home:opinie
Kees heeft gelijk, Blok denkt dat als je de huurders het mes op de strot zet, ze wel een huis gaan kopen, dat gaat dus om mensen als ikquote:Op donderdag 11 april 2013 14:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
Koning Kees legt het nog even uit in duidelijke Jip en Janneke taal:
http://www.bnr.nl/opinie/(...)it?s_cid=home:opinie
In een democratie hebben we nog heel wat meer Keesjes nodig om de dwalende lichtjes in dit land de goede kant op te loodsen. Gelukkig winnen de andersdenkenden momentum nu de nadelen van het hogehuizenprijsminnen pijnlijk duidelijk begint te worden voor zelfs de grootste optimisten.quote:
Blok is gewoon een trekpop van de bankmaffia, die heeft maar 1 prioriteit en dat is tegen elke prijs voorkomen dat de banken moeten gaan afwaarderen op hun hypotheekportefeuille.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:15 schreef HD9 het volgende:
Kees heeft gelijk, Blok denkt dat als je de huurders het mes op de strot zet, ze wel een huis gaan kopen, dat gaat dus om mensen als ik![]()
1,7 modaal en een huurhuis,
Het probleem is niet dat de mensen geen koophuis willen, maar dat ze het niet kunnen financieren. Daar helpt het verhogen van de huurprijzen natuurlijk niks aan.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:15 schreef HD9 het volgende:
[..]
Kees heeft gelijk, Blok denkt dat als je de huurders het mes op de strot zet, ze wel een huis gaan kopen, dat gaat dus om mensen als ik![]()
1,7 modaal en een huurhuis,
Maar de meesten zijn > 50 jaar en die krijgen helemaal geen hypotheek, naast dat ze in het verleden zelf een huis verkocht hebben en dus NIET nu weer gaan kopen
Ze hebben hun spaargeld nodig voor andere zaken in het korte leven dat nog resteert, en dat is NIET bedoelt om de huizenmarkt te gaan redden
Dus verhuur je een kamer aan een gescheiden koper en dan kom je de week ook wel door tot het keuzepensioen plukrijp is
Alle mensen die nu geen huis hebben of een huurhuisquote:Op donderdag 11 april 2013 14:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat de mensen geen koophuis willen, maar dat ze het niet kunnen financieren. Daar helpt het verhogen van de huurprijzen natuurlijk niks aan.
Je weet hoe een grondexploitatie werkt voor een woonwijk van enige omvang?quote:Op donderdag 11 april 2013 11:08 schreef HD9 het volgende:
[..]
dar betalen we kosten voor he, WOZ, leiding en rioolbelasting enz enz
daar kan de gemeente heel goed mee uit met die 100 euro per m2
ja, luister als raadslid heel goed in de gemeenteraad wat er voor bouwplannen zijn en licht dan dezelfde dag een grondspeculant in, zodat hij die gronden van een boer kan gaan kopen voor 20 euro en vraag om een fors tipgeld.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je weet hoe een grondexploitatie werkt voor een woonwijk van enige omvang?
Je hebt geen flauw benul dus.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:07 schreef HD9 het volgende:
[..]
ja, luister als raadslid heel goed in de gemeenteraad wat er voor bouwplannen zijn en licht dan dezelfde dag een grondspeculant in, zodat hij die gronden van een boer kan gaan kopen voor 20 euro en vraag om een fors tipgeld.
Vervolgens gaat een week later de gemeente vergaderen om de gronden aan te kopen en blijkt de grondspeculant toevallig gisteren eigenaar te zijn geworden
Die het dan voor 200 euro per meter aan de gemeente aanbied met de mogelijkheid om zelf ook wat te kunen bouwen
De gemeente zet het voor 350 euro in de grondbalans met ongerealiseerde winst van 150 Euro
en boekt vast een winst van 200 miljoen in en gaat overleggen waar dat aan besteed kan worden
Eeen nieuw gemeentekantoor zal dan worden aanbesteed en een nieuw kanaal gaat er gegraven worden en die aanbesteding, daar komen wat vrienden van de burgemeester voor in aanmerking
Zoiets
Jaja was het maar zo makkelijk. Iedereen rijk!quote:Op donderdag 11 april 2013 16:07 schreef HD9 het volgende:
[..]
ja, luister als raadslid heel goed in de gemeenteraad wat er voor bouwplannen zijn en licht dan dezelfde dag een grondspeculant in, zodat hij die gronden van een boer kan gaan kopen voor 20 euro en vraag om een fors tipgeld.
Vervolgens gaat een week later de gemeente vergaderen om de gronden aan te kopen en blijkt de grondspeculant toevallig gisteren eigenaar te zijn geworden
Die het dan voor 200 euro per meter aan de gemeente aanbied met de mogelijkheid om zelf ook wat te kunen bouwen
De gemeente zet het voor 350 euro in de grondbalans met ongerealiseerde winst van 150 Euro
en boekt vast een winst van 200 miljoen in en gaat overleggen waar dat aan besteed kan worden
Eeen nieuw gemeentekantoor zal dan worden aanbesteed en een nieuw kanaal gaat er gegraven worden en die aanbesteding, daar komen wat vrienden van de burgemeester voor in aanmerking
Zoiets
Van een private sector kan je niet verwachten dat het vanuit algemeen belang handeld.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
Normaal gesproken kun je geen uitspraken doen over de uitkomst als je een model niet goed begrijpt of verkeerd interpreteert.
Wat dat betreft kan ik alleen maar de conclusie trekken dat banken en overheden niet opereren vanuit een wetenschappelijke benadering en/of het algemeen belang.
Voor de rest is het ruis wat wij hier bespreken, zolang het systeem niet fundamenteel wordt hervormd.
heb je voor deze claim voor de verandering eens een keer een bron?quote:Op donderdag 11 april 2013 14:38 schreef HD9 het volgende:
[..]
Alle mensen die nu geen huis hebben of een huurhuis
25% is ouder dan 50
10% is ZZP er
5% heeft flexibel dienstverband worldwide
15% heeft schulden of alimentatieverplichtingen of anderzijds BKR notering
De rest een tijdelijk dienstverband
Wat doen zij??
Verhuren een kamer aan een koper die geen woonruimte meer krijgt
1 miljoen woningen staat onder water en de banken krijgen wat ze geoogst hebben
De woningzoekenden krijgen geen woning, geen koop en ook geen huur.
De meer mensen in de WW is niet zo erg als dat de woningbubble inzaktquote:Op donderdag 11 april 2013 09:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Vertel dan maar eens waarom mensen die niet willen verkopen toch willen dat prijzen hoog blijven en nieuwbouw tegen willen gaan...
Hey, 99.999 vraagt je wat!quote:Op donderdag 11 april 2013 18:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De meer mensen in de WW is niet zo erg als dat de woningbubble inzakt
ja die vraagt altijd hoeveel grassprietjes in de arena zitten en of ik dat dan wil gaan natellenquote:
Vertaling:quote:Op donderdag 11 april 2013 18:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja die vraagt altijd hoeveel grassprietjes in de arena zitten en of ik dat dan wil gaan natellen
en als ik die dan geteld hebt dan vraagt ie of ik dat ook kan bewijzen![]()
Ja enquote:Op donderdag 11 april 2013 18:49 schreef krapula het volgende:
[..]
Vertaling:
Ik kan de vragen niet beantwoorden, ik blaat alleen maar.
Meningen worden overgewaardeerd.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja en
Dat is mijn mening, ik heb daar mezelf als bron voor
Dat is een mening gebaseerd op mijn buurtbewoners, die kunnen dus nooit een woning kopen ook al zetten ze de huur op 3000 euro per maandquote:Op donderdag 11 april 2013 19:03 schreef krapula het volgende:
Je bent dus van mening dat 25% van de mensen die nu geen huis hebben of een huurhuis ouder is dan 50? Wat is dat nou voor een mening?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |