Boom kon in 2011 ook gewoon met de besten mee, alleen is dat in de uitslag niet te zien doordat er een groepje vooruit bleef. Al was dat niet Boom's 1ste Parijs-Roubaix, terwijl dit bij Stybar wel zo is. Maar Stybar debuteerde dan weer op latere leeftijd..quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Scorebordjournalistiek. Stybar kon op elk moment mee met de besten, dat heeft Boom nog nooit laten zien. Ja, op eerdere momenten in de koers, maar nooit wanneer het er echt om ging.
[..]
Hij moet de inhoud nog steeds laten zien, tot nu toe ging steeds voor de finale het lampje uit. Nogmaals, als je dat vergelijkt met Stybar, die had er op het laatst nog bij gezeten als hij die pech niet had gehad. Daar ben ik van overtuigd.
Ik vermoed overigens (en hoop het misschien wel) dat Boom de teugels wat betreft trainingsdiscipline weer iets heeft laten vieren met de komst van een kind, maar dat is heel speculatief.
Hoezo? Net wat ik zeg, in Parijs-Roubaix reed hij in het Bos op kop, kwam in een achtervolgende groep terecht, kreeg een lekke band en werd teruggeslagen in het peloton met de favorieten. Vervolgens wordt het spul bij de favorieten op het einde ook erg uitgedund en konden maar 4 man Cancellara volgen op het Carrefour: Ballan, Hushovd, Boom en Eisel. Ga maar terugkijken, het was echt zo.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Scorebordjournalistiek. Stybar kon op elk moment mee met de besten, dat heeft Boom nog nooit laten zien. Ja, op eerdere momenten in de koers, maar nooit wanneer het er echt om ging.
[..]
Hij moet de inhoud nog steeds laten zien, tot nu toe ging steeds voor de finale het lampje uit. Nogmaals, als je dat vergelijkt met Stybar, die had er op het laatst nog bij gezeten als hij die pech niet had gehad. Daar ben ik van overtuigd.
Ik vermoed overigens (en hoop het misschien wel) dat Boom de teugels wat betreft trainingsdiscipline weer iets heeft laten vieren met de komst van een kind, maar dat is heel speculatief.
Dat was vlak na het Carrefour. Hij moest met Ballan 3 lengtes laten, maar reed dat vlak erna weer dicht.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
En Boom ging er in 2011 wel degelijk af op Carrefour, op 't einde waren dat enkel nog Cancellara en Hushovd.
Het is heel moeilijk om een goede Amstel te rijden als je door elkaar bent geschud in Roubaix.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:10 schreef OProg het volgende:
Ik ben wel benieuwd waar hij uit kan komen in de Amstel met deze aankomst.
Dat weet ik, maar dan ben ik nog steeds benieuwd waar hij uit kan komen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:59 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het is heel moeilijk om een goede Amstel te rijden als je door elkaar bent geschud in Roubaix.
Dat mag.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:00 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dan ben ik nog steeds benieuwd waar hij uit kan komen.
Was meer dan 3 lengtes en was gewoon op de kasseien. Cancellara vloog als een stoomtrein groepjes voorbij en alleen Hushovd kon volgen. Het staat gewoon op Joetoep.quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat was vlak na het Carrefour. Hij moest met Ballan 3 lengtes laten, maar reed dat vlak erna weer dicht.
Leukemans combineerde het ooit wel goed met een 13de plek in PR en een 7de plek in de AGR (en tussendoor nog plek 2 in de Brabantse Pijl) en ook Ballan en Wesemann reden ooit een goede AGR na de kasseienklassiekers, maar normaal gesproken gaat het niet samen inderdaad..quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:00 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dan ben ik nog steeds benieuwd waar hij uit kan komen.
Ballan idd 3e in PR en 11e in AGR.quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Leukemans combineerde het ooit wel goed met een 13de plek in PR en een 7de plek in de AGR (en tussendoor nog plek 2 in de Brabantse Pijl) en ook Ballan en Wesemann reden ooit een goede AGR na de kasseienklassiekers, maar normaal gesproken gaat het niet samen inderdaad..
Boasson Hagen werd daar 2e.quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:46 schreef Evertjan het volgende:
je wordt geen 5e op een WK als je geen inhoud hebt voor koersen van +200km
Carrefour:quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Was meer dan 3 lengtes en was gewoon op de kasseien. Cancellara vloog als een stoomtrein groepjes voorbij en alleen Hushovd kon volgen. Het staat gewoon op Joetoep.
quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Carrefour:
Volgorde in de groep Cancellara bij afdraaien:
Ballan, Boom, 2 meter, Hushovd, Cancellara. Overigens werden ze een paar honderd meter eerder flink gehinderd door motoren, waardoor Cancellara (op kop) moest afremmen en een paar plaatsen verloor.
OK, ik zie je punt. Maar dat is Gruson.quote:
quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:20 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hoezo? Net wat ik zeg, in Parijs-Roubaix reed hij in het Bos op kop, kwam in een achtervolgende groep terecht, kreeg een lekke band en werd teruggeslagen in het peloton met de favorieten. Vervolgens wordt het spul bij de favorieten op het einde ook erg uitgedund en konden maar 4 man Cancellara volgen op het Carrefour: Ballan, Hushovd, Boom en Eisel. Ga maar terugkijken, het was echt zo.
Precies, dat stuk na het Carrefour is de strook van Gruson. En daar moesten Ballan en Boom idd een paar lengtes laten op Cance en Hushovd.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
OK, ik zie je punt. Maar dat is Gruson.
Dus technisch gesproken had TheArt wel degelijk gelijk dat bij afdraaien van Carrefour Boom nog bij Cancellara zat
Want onderstaande klopt dus (dat is het moment dat ik linkte).
[..]
Het laatste beeld waarop je Cancellara en Boom in beeld ziet op de kasseien, zit er wel meer dan een paar lengtes tussen. Metertje of 30 oid.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Precies, dat stuk na het Carrefour is de strook van Gruson. En daar moesten Ballan en Boom idd een paar lengtes laten op Cance en Hushovd.
Wie zegt dat Stybar niet op Gruson eruit gereden zou worden? Zover is hij niet eens geraakt. Boom bleef toen ook bij Cance in het wiel t/m Carrefour.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat is veel meer dan een paar lengtes, maar goed, het was inderdaad niet op Carrefour.
Het ging me er hoe dan ook om dat het op kasseien was, dat ze gewoon vrij kansloos uit de wielen werden geketst, dat dit bij Stybar niet het geval en dat ik het niet eens ben met de stelling "allebei zesde en voor de rest ook erg vergelijkbaar".
Stybar zelf in ieder geval, en hij is niet per se het type van de grootspraak.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:08 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wie zegt dat Stybar niet op Gruson eruit gereden zou worden? Zover is hij niet eens geraakt. Boom bleef toen ook bij Cance in het wiel t/m Carrefour.
Helmaal niet "haast identiek", de overwinning van Vansummeren is toch ook niet haast identiek aan die van Cancellara dit jaar? Juist totaal verschillende situaties: groepje van de tweede rang vooruit versus de absolute topfavoriet vooruit. En je doet net alsof ik er weer iets bij haal om m'n punt over Boom te moeten maken, maar dit is juist niet zo; ik ben over het algemeen vrij positief over Boom. Vorig jaar vond ik hem na Boonen de beste in koers, tot het allerlaatste gedeelte. Ik had verwacht dat hij dit jaar de stap zou moeten kunnen maken, dit is hem niet gelukt. Boom zelf geeft ook gewoon toe dat hij niet goed genoeg was, maar jij blijft het op die lekke band gooien.quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:20 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hoezo? Net wat ik zeg, in Parijs-Roubaix reed hij in het Bos op kop, kwam in een achtervolgende groep terecht, kreeg een lekke band en werd teruggeslagen in het peloton met de favorieten. Vervolgens wordt het spul bij de favorieten op het einde ook erg uitgedund en konden maar 4 man Cancellara volgen op het Carrefour: Ballan, Hushovd, Boom en Eisel. Ga maar terugkijken, het was echt zo.
En het lampje uit is echt complete onzin. Dat was 3 a 4 jaar geleden zo ja, inmiddels allang niet meer. Overigens is alles speculatief wat je zegt, want bij Stybar zeg je dat hij had kunnen sprinten voor de zege mits pech, maar dat had Boom net zo hard gekund in 2011 als hij geen pech had gehad. Twee haast identieke situaties, maar toch moet je je gelijk halen met die visie op Boom
Het gaat in dit geval om de actie van Cancellara. Net of hij dit jaar meer voluit is gegaan dan in 2011, omdat in 2011 er nog mensen voor reden. Sterker nog, ik denk dat hij in 2011 meer een alles of niets spelletje speelde om alles nog recht te zetten dan dit jaar.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Stybar zelf in ieder geval, en hij is niet per se het type van de grootspraak.
[..]
Helmaal niet "haast identiek", de overwinning van Vansummeren is toch ook niet haast identiek aan die van Cancellara dit jaar? Juist totaal verschillende situaties: groepje van de tweede rang vooruit versus de absolute topfavoriet vooruit. En je doet net alsof ik er weer iets bij haal om m'n punt over Boom te moeten maken, maar dit is juist niet zo; ik ben over het algemeen vrij positief over Boom. Vorig jaar vond ik hem na Boonen de beste in koers, tot het allerlaatste gedeelte. Ik had verwacht dat hij dit jaar de stap zou moeten kunnen maken, dit is hem niet gelukt. Boom zelf geeft ook gewoon toe dat hij niet goed genoeg was, maar jij blijft het op die lekke band gooien.
Punt dat blijft staan is dat Boom nooit heeft laten zien tot op het laatst met de allerbesten mee te kunnen, en Stybar meteen al laat zien dat hoogstwaarschijnlijk wel te kunnen. Ik geloof Stybar in ieder geval wel als hij dat zegt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |