abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 april 2013 @ 14:25:17 #51
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_125069331
En Boom ging er in 2011 wel degelijk af op Carrefour, op 't einde waren dat enkel nog Cancellara en Hushovd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_125069375
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Scorebordjournalistiek. Stybar kon op elk moment mee met de besten, dat heeft Boom nog nooit laten zien. Ja, op eerdere momenten in de koers, maar nooit wanneer het er echt om ging.

[..]

Hij moet de inhoud nog steeds laten zien, tot nu toe ging steeds voor de finale het lampje uit. Nogmaals, als je dat vergelijkt met Stybar, die had er op het laatst nog bij gezeten als hij die pech niet had gehad. Daar ben ik van overtuigd.

Ik vermoed overigens (en hoop het misschien wel) dat Boom de teugels wat betreft trainingsdiscipline weer iets heeft laten vieren met de komst van een kind, maar dat is heel speculatief.
Boom kon in 2011 ook gewoon met de besten mee, alleen is dat in de uitslag niet te zien doordat er een groepje vooruit bleef. Al was dat niet Boom's 1ste Parijs-Roubaix, terwijl dit bij Stybar wel zo is. Maar Stybar debuteerde dan weer op latere leeftijd..

@SOK: oh, da's waar ook ja, met Gesink die op enkele seconden strandde van eindwinst.
pi_125073340
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Scorebordjournalistiek. Stybar kon op elk moment mee met de besten, dat heeft Boom nog nooit laten zien. Ja, op eerdere momenten in de koers, maar nooit wanneer het er echt om ging.

[..]

Hij moet de inhoud nog steeds laten zien, tot nu toe ging steeds voor de finale het lampje uit. Nogmaals, als je dat vergelijkt met Stybar, die had er op het laatst nog bij gezeten als hij die pech niet had gehad. Daar ben ik van overtuigd.

Ik vermoed overigens (en hoop het misschien wel) dat Boom de teugels wat betreft trainingsdiscipline weer iets heeft laten vieren met de komst van een kind, maar dat is heel speculatief.
Hoezo? Net wat ik zeg, in Parijs-Roubaix reed hij in het Bos op kop, kwam in een achtervolgende groep terecht, kreeg een lekke band en werd teruggeslagen in het peloton met de favorieten. Vervolgens wordt het spul bij de favorieten op het einde ook erg uitgedund en konden maar 4 man Cancellara volgen op het Carrefour: Ballan, Hushovd, Boom en Eisel. Ga maar terugkijken, het was echt zo.

En het lampje uit is echt complete onzin. Dat was 3 a 4 jaar geleden zo ja, inmiddels allang niet meer. Overigens is alles speculatief wat je zegt, want bij Stybar zeg je dat hij had kunnen sprinten voor de zege mits pech, maar dat had Boom net zo hard gekund in 2011 als hij geen pech had gehad. Twee haast identieke situaties, maar toch moet je je gelijk halen met die visie op Boom :')
pi_125073372
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
En Boom ging er in 2011 wel degelijk af op Carrefour, op 't einde waren dat enkel nog Cancellara en Hushovd.
Dat was vlak na het Carrefour. Hij moest met Ballan 3 lengtes laten, maar reed dat vlak erna weer dicht.
  dinsdag 9 april 2013 @ 16:59:30 #55
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_125074692
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 april 2013 13:10 schreef OProg het volgende:
Ik ben wel benieuwd waar hij uit kan komen in de Amstel met deze aankomst.
Het is heel moeilijk om een goede Amstel te rijden als je door elkaar bent geschud in Roubaix.
  dinsdag 9 april 2013 @ 17:00:26 #56
14505 OProg
A Life in Music
pi_125074726
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:59 schreef Zelva het volgende:

[..]

Het is heel moeilijk om een goede Amstel te rijden als je door elkaar bent geschud in Roubaix.
Dat weet ik, maar dan ben ik nog steeds benieuwd waar hij uit kan komen. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 9 april 2013 @ 17:01:03 #57
39333 Zelva
pi_125074755
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 17:00 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat mag. :7
  dinsdag 9 april 2013 @ 17:18:55 #58
67640 SaintOfKillers
pi_125075404
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:21 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat was vlak na het Carrefour. Hij moest met Ballan 3 lengtes laten, maar reed dat vlak erna weer dicht.
Was meer dan 3 lengtes en was gewoon op de kasseien. Cancellara vloog als een stoomtrein groepjes voorbij en alleen Hushovd kon volgen. Het staat gewoon op Joetoep.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_125077827
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 17:00 schreef OProg het volgende:

[..]

Leukemans combineerde het ooit wel goed met een 13de plek in PR en een 7de plek in de AGR (en tussendoor nog plek 2 in de Brabantse Pijl) en ook Ballan en Wesemann reden ooit een goede AGR na de kasseienklassiekers, maar normaal gesproken gaat het niet samen inderdaad..
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:33:44 #60
14505 OProg
A Life in Music
pi_125077983
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:28 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Leukemans combineerde het ooit wel goed met een 13de plek in PR en een 7de plek in de AGR (en tussendoor nog plek 2 in de Brabantse Pijl) en ook Ballan en Wesemann reden ooit een goede AGR na de kasseienklassiekers, maar normaal gesproken gaat het niet samen inderdaad..
Ballan idd 3e in PR en 11e in AGR.

Maar als hij redelijk op het einde nog in de finale zit lijkt het me al knap. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_125078399
je wordt geen 5e op een WK als je geen inhoud hebt voor koersen van +200km
pi_125078837
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:46 schreef Evertjan het volgende:
je wordt geen 5e op een WK als je geen inhoud hebt voor koersen van +200km
Boasson Hagen werd daar 2e.
pi_125078875
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:57 schreef wimderon het volgende:
Boasson Hagen
die is dan ook zo hard als een spijker
pi_125078957
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 april 2013 17:18 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Was meer dan 3 lengtes en was gewoon op de kasseien. Cancellara vloog als een stoomtrein groepjes voorbij en alleen Hushovd kon volgen. Het staat gewoon op Joetoep.
Carrefour:

Volgorde in de groep Cancellara bij afdraaien:
Ballan, Boom, 2 meter, Hushovd, Cancellara. Overigens werden ze een paar honderd meter eerder flink gehinderd door motoren, waardoor Cancellara (op kop) moest afremmen en een paar plaatsen verloor.

Eerder was Cancellara idd op een kasseistrook (strook 8) met twee man weggereden (Ballan en Huishovd). Cancellara reed vervolgens bijna het gat dicht, maar wilde het laatste stukje niet toerijden.

Waar Boom op dat moment uithing, heb ik niet zo in beeld.
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:12:57 #66
67640 SaintOfKillers
pi_125079459
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Carrefour:

Volgorde in de groep Cancellara bij afdraaien:
Ballan, Boom, 2 meter, Hushovd, Cancellara. Overigens werden ze een paar honderd meter eerder flink gehinderd door motoren, waardoor Cancellara (op kop) moest afremmen en een paar plaatsen verloor.

bedoel ik dus
pi_125079837
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:12 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

bedoel ik dus
OK, ik zie je punt. Maar dat is Gruson. :P
Dus technisch gesproken had TheArt wel degelijk gelijk dat bij afdraaien van Carrefour Boom nog bij Cancellara zat :P
Want onderstaande klopt dus (dat is het moment dat ik linkte).
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:20 schreef TheArt het volgende:

[..]

Hoezo? Net wat ik zeg, in Parijs-Roubaix reed hij in het Bos op kop, kwam in een achtervolgende groep terecht, kreeg een lekke band en werd teruggeslagen in het peloton met de favorieten. Vervolgens wordt het spul bij de favorieten op het einde ook erg uitgedund en konden maar 4 man Cancellara volgen op het Carrefour: Ballan, Hushovd, Boom en Eisel. Ga maar terugkijken, het was echt zo.
pi_125080361
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

OK, ik zie je punt. Maar dat is Gruson. :P
Dus technisch gesproken had TheArt wel degelijk gelijk dat bij afdraaien van Carrefour Boom nog bij Cancellara zat :P
Want onderstaande klopt dus (dat is het moment dat ik linkte).

[..]

Precies, dat stuk na het Carrefour is de strook van Gruson. En daar moesten Ballan en Boom idd een paar lengtes laten op Cance en Hushovd.
pi_125080673
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:30 schreef TheArt het volgende:

[..]

Precies, dat stuk na het Carrefour is de strook van Gruson. En daar moesten Ballan en Boom idd een paar lengtes laten op Cance en Hushovd.
Het laatste beeld waarop je Cancellara en Boom in beeld ziet op de kasseien, zit er wel meer dan een paar lengtes tussen. Metertje of 30 oid.
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:41:35 #70
67640 SaintOfKillers
pi_125080881
Dat is veel meer dan een paar lengtes, maar goed, het was inderdaad niet op Carrefour.

Het ging me er hoe dan ook om dat het op kasseien was, dat ze gewoon vrij kansloos uit de wielen werden geketst, dat dit bij Stybar niet het geval en dat ik het niet eens ben met de stelling "allebei zesde en voor de rest ook erg vergelijkbaar".
pi_125082152
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat is veel meer dan een paar lengtes, maar goed, het was inderdaad niet op Carrefour.

Het ging me er hoe dan ook om dat het op kasseien was, dat ze gewoon vrij kansloos uit de wielen werden geketst, dat dit bij Stybar niet het geval en dat ik het niet eens ben met de stelling "allebei zesde en voor de rest ook erg vergelijkbaar".
Wie zegt dat Stybar niet op Gruson eruit gereden zou worden? Zover is hij niet eens geraakt. Boom bleef toen ook bij Cance in het wiel t/m Carrefour.
pi_125082798
Als, als - beetje zinloze discussie naar mijn mening.
pi_125083951
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 20:08 schreef TheArt het volgende:

[..]

Wie zegt dat Stybar niet op Gruson eruit gereden zou worden? Zover is hij niet eens geraakt. Boom bleef toen ook bij Cance in het wiel t/m Carrefour.
Stybar zelf in ieder geval, en hij is niet per se het type van de grootspraak.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:20 schreef TheArt het volgende:

[..]

En het lampje uit is echt complete onzin. Dat was 3 a 4 jaar geleden zo ja, inmiddels allang niet meer. Overigens is alles speculatief wat je zegt, want bij Stybar zeg je dat hij had kunnen sprinten voor de zege mits pech, maar dat had Boom net zo hard gekund in 2011 als hij geen pech had gehad. Twee haast identieke situaties, maar toch moet je je gelijk halen met die visie op Boom :')
Helmaal niet "haast identiek", de overwinning van Vansummeren is toch ook niet haast identiek aan die van Cancellara dit jaar? Juist totaal verschillende situaties: groepje van de tweede rang vooruit versus de absolute topfavoriet vooruit. En je doet net alsof ik er weer iets bij haal om m'n punt over Boom te moeten maken, maar dit is juist niet zo; ik ben over het algemeen vrij positief over Boom. Vorig jaar vond ik hem na Boonen de beste in koers, tot het allerlaatste gedeelte. Ik had verwacht dat hij dit jaar de stap zou moeten kunnen maken, dit is hem niet gelukt. Boom zelf geeft ook gewoon toe dat hij niet goed genoeg was, maar jij blijft het op die lekke band gooien.

Punt dat blijft staan is dat Boom nooit heeft laten zien tot op het laatst met de allerbesten mee te kunnen, en Stybar meteen al laat zien dat hoogstwaarschijnlijk wel te kunnen. Ik geloof Stybar in ieder geval wel als hij dat zegt.
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:52:43 #74
396222 meneerfiets
Voormalig wielerexpert
pi_125084595
Je jongens van Euskantel hebben behoorlijk gereden ! Al had ik toch net iets meer verwacht!!
pi_125084940
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 20:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Stybar zelf in ieder geval, en hij is niet per se het type van de grootspraak.

[..]

Helmaal niet "haast identiek", de overwinning van Vansummeren is toch ook niet haast identiek aan die van Cancellara dit jaar? Juist totaal verschillende situaties: groepje van de tweede rang vooruit versus de absolute topfavoriet vooruit. En je doet net alsof ik er weer iets bij haal om m'n punt over Boom te moeten maken, maar dit is juist niet zo; ik ben over het algemeen vrij positief over Boom. Vorig jaar vond ik hem na Boonen de beste in koers, tot het allerlaatste gedeelte. Ik had verwacht dat hij dit jaar de stap zou moeten kunnen maken, dit is hem niet gelukt. Boom zelf geeft ook gewoon toe dat hij niet goed genoeg was, maar jij blijft het op die lekke band gooien.

Punt dat blijft staan is dat Boom nooit heeft laten zien tot op het laatst met de allerbesten mee te kunnen, en Stybar meteen al laat zien dat hoogstwaarschijnlijk wel te kunnen. Ik geloof Stybar in ieder geval wel als hij dat zegt.
Het gaat in dit geval om de actie van Cancellara. Net of hij dit jaar meer voluit is gegaan dan in 2011, omdat in 2011 er nog mensen voor reden. Sterker nog, ik denk dat hij in 2011 meer een alles of niets spelletje speelde om alles nog recht te zetten dan dit jaar.

Ik vind die zogenaamde kritiek op grootspraak van Boom ook altijd wat overdreven. Wat zegt die jongen verkeerd? Iedereen vindt dat hij zo hoog mogelijk moet mikken, doe hij dat, is hij opeens arrogant. Legt hij de doelen niet zo hoog dan verwijt iedereen hem een gesprek aan ambitie om het hoogste in de sport na te streven. Ja jongens, het is ook nooit goed :') Ik vind Boom zowel voor als na de koers erg eerlijk zijn antwoorden geven en nergens doekjes om winden.

Boom gaf netjes toe niet goed genoeg te zijn voor het podium, maar dat betekent niet dat hij er overal kansloos van af zou worden gereden. Zonder lekke band had hij waarschijnlijk bij Langeveld in de groep gezeten en dat had ik nog prima gevonden. Natuurlijk, niet meedoen om de zege, maar dat komt nog wel een keer. Hij heeft wel al drie jaar op rij bewezen gewoon het niveau te hebben om heel hoog te mogen mikken in Parijs-Roubaix, net als dat Stybar dat dit jaar bewezen heeft. Verder zie ik weinig verschil tussen beide renners, behalve dat Boom iets makkelijker wint.
pi_125085315
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 20:57 schreef TheArt het volgende:

[..]

Het gaat in dit geval om de actie van Cancellara. Net of hij dit jaar meer voluit is gegaan dan in 2011, omdat in 2011 er nog mensen voor reden. Sterker nog, ik denk dat hij in 2011 meer een alles of niets spelletje speelde om alles nog recht te zetten dan dit jaar.
Maar Boom werd er dan ook afgereden uiteindelijk. En zeg eens eerlijk, denk jij dat Stybar er afgereden zou zijn dit jaar?
quote:
Ik vind die zogenaamde kritiek op grootspraak van Boom ook altijd wat overdreven. Wat zegt die jongen verkeerd? Iedereen vindt dat hij zo hoog mogelijk moet mikken, doe hij dat, is hij opeens arrogant. Legt hij de doelen niet zo hoog dan verwijt iedereen hem een gesprek aan ambitie om het hoogste in de sport na te streven. Ja jongens, het is ook nooit goed :') Ik vind Boom zowel voor als na de koers erg eerlijk zijn antwoorden geven en nergens doekjes om winden.
Helemaal mee eens, maar is dit een reactie op mij? Want ik heb helemaal geen kritiek gehad op grootspraak van Boom.
pi_125085672
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar Boom werd er dan ook afgereden uiteindelijk. En zeg eens eerlijk, denk jij dat Stybar er afgereden zou zijn dit jaar?

[..]

Helemaal mee eens, maar is dit een reactie op mij? Want ik heb helemaal geen kritiek gehad op grootspraak van Boom.
Geen idee, weet niet of Cance met 3 naar de streep had willen rijden. In 2011 had ik ook niet verwacht dat hij op Gruson toch nog Ballan, Boom en Eisel licht zou losrijden.

En dat laatste deel is idd niet helemaal op jou van toepassing, maar hoort wel bij de onzin die ik vaak over Boom lees. Ik zit thuis niet met een Lars Boom-vlaggetje op de bank, maar ik vind de kritiek op hem vaak zo onterecht.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 9 april 2013 @ 21:46:13 #79
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_125088328
quote:
Dat is wel zo'n verhaal wat je over 20 jaar in een nieuw boek over die wedstrijd terug kunt lezen :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 9 april 2013 @ 22:28:04 #80
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_125091502
quote:
Dit maakt Parijs-Roubaix zo speciaal.
Net efkes anges
pi_125131280
quote:
Mooie filmpjes dit altijd!
Moet vaker en door meer ploegen gedaan worden :Y
  woensdag 10 april 2013 @ 22:10:21 #83
39333 Zelva
pi_125132356
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:55 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Mooie filmpjes dit altijd!
Zeker. Ook omdat het niet is gemaakt als verkapt propagandafilmpje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')