Met de eerste uitzending op 23 november 1963, 33 seizoenen, 786 afleveringen en een grote schare fans is Doctor Who de langstlopende en een van de populairste sci-fi series ter wereld. Sinds de terugkeer van de serie in 2005, na een hiatus van ruim anderhalf decennium, is de show over een door tijd en ruimte reizende man die zichzelf 'the Doctor' noemt een hit in de UK. De seizoensfinales worden jaarlijks met grof geschut beschermd tegen uitlekken, de casting van hoofdpersonages is bijna voorpaginanieuws en ieder Brits kind is bang voor Daleks, Cybermen, Sontarans en Silurians.

Omdat ze normaalgesproken de Queen zouden laten leegzuigen door die vampier. Waarschijnlijk zal die vampier er wel voor gezorgd hebben dat die God gevoed bleef.quote:Op zondag 7 april 2013 23:03 schreef Wepeel2 het volgende:
Net de laatste aflevering gekeken. Zaten mooie momenten in, maar echt duidelijk was het niet.
Waarom werd dat monster nou juist nu wakker?
En als dat elke 1000 jaar standaard gebeurt, waarom is het meisje en het publiek dan verrast?
Ik moet zeggen dat ik sinds Moffat de boel runt vaker moeite heb om bepaalde sprongen en logica in de verhalen te volgen.
Maar zowel het meisje als publiek leek totaal onwetend over wat er precies gebeurde toen het meisje door die straal werd gepakt.quote:Op maandag 8 april 2013 08:14 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Omdat ze normaalgesproken de Queen zouden laten leegzuigen door die vampier. Waarschijnlijk zal die vampier er wel voor gezorgd hebben dat die God gevoed bleef.
Oh ja.quote:Op maandag 8 april 2013 08:33 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Maar zowel het meisje als publiek leek totaal onwetend over wat er precies gebeurde toen het meisje door die straal werd gepakt.
Maar later maakte de queen wel weer een opmerking over het feit dat de The Old God zich voedt met haar ziel.
Zei die andere gast niet dat het lied over was? Ik had het idee dat dat het was, het lied was voorbij en dus werd de god wakker. Dan kon hij alleen terug in slaap worden gebracht door zich te voeden aan dat meisje. Terwijl normaal gesproken haar gezang voldoende is.quote:Op maandag 8 april 2013 09:15 schreef WheeleE het volgende:
Was het niet dat doordat dat meisje haperde/twijfelde, de vampier ontwaakte? Normaliter werd de zang-dienst steeds overgenomen (continu gezang) en bleef de boel rustig.
Nah, het was meer dat het lied geen zin meer had. Hij sliep idd de hele tijd maar het was gewoon tijd om wakker te worden.quote:Op maandag 8 april 2013 09:15 schreef WheeleE het volgende:
Was het niet dat doordat dat meisje haperde/twijfelde, de vampier ontwaakte? Normaliter werd de zang-dienst steeds overgenomen (continu gezang) en bleef de boel rustig.
Volgens de Doctor werd het ritueel eens in de 1000 jaar opgevoerd, het meisje werd koningin toen de vorige koningin dood ging.quote:Op zondag 7 april 2013 23:03 schreef Wepeel2 het volgende:
Net de laatste aflevering gekeken. Zaten mooie momenten in, maar echt duidelijk was het niet.
Waarom werd dat monster nou juist nu wakker?
En als dat elke 1000 jaar standaard gebeurt, waarom is het meisje en het publiek dan verrast?
Ik moet zeggen dat ik sinds Moffat de boel runt vaker moeite heb om bepaalde sprongen en logica in de verhalen te volgen.
Was ook een zeer magere aflevering.quote:
Klopt....het enige wat er leuk aan was dat de afdeling schmink weer eens flink aan de slag kon gaan.quote:
Star Trek? Star Wars bedoel je denk ik?quote:Op maandag 8 april 2013 14:11 schreef Angelof9 het volgende:
en die aliens waren vreselijk star-trekkerig
Ik vond die strepen bij die meid mooi. Detail qua make-up maar het was wel opvalled mooi.quote:Op maandag 8 april 2013 13:59 schreef trovey het volgende:
[..]
Klopt....het enige wat er leuk aan was dat de afdeling schmink weer eens flink aan de slag kon gaan.Voor de rest was het wazig met weinig echte spanning voor mij.
Eens. Maaaaaar ik vind dat geen slechte punt. Ik vond de episode wel leuk 'aangekleed'. Soort van kostuum-episode waar de make-up afdeling los mocht gaanquote:Op maandag 8 april 2013 15:19 schreef lunapuella het volgende:
Het was een beetje van beiden. De humanoids met streepgezichten waren erg Star Trek, maar de rest van de planeet leek zo uit de Mos Eisley cantina van Star Wars weggelopen.
fillersquote:Op maandag 8 april 2013 15:26 schreef wdn het volgende:
[..]
Eens. Maaaaaar ik vind dat geen slechte punt. Ik vond de episode wel leuk 'aangekleed'. Soort van kostuum-episode waar de make-up afdeling los mocht gaan![]()
Maar ik hou niet zo van 'fillers'.
Star Wars.. en opzich wel logisch, LucasArts is opgekocht door Disney dus ze moesten van de constuums afquote:Op maandag 8 april 2013 14:11 schreef Angelof9 het volgende:
en die aliens waren vreselijk star-trekkerig
Waarom zouden ze na een overname geen kostuums meer nodig hebben?quote:Op maandag 8 april 2013 16:49 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Star Wars.. en opzich wel logisch, LucasArts is opgekocht door Disney dus ze moesten van de constuums af
En er komt geloof ik nog een aflevering die geheel een musical zou zijn..
Hey?quote:Op maandag 8 april 2013 15:19 schreef lunapuella het volgende:
Het was een beetje van beiden. De humanoids met streepgezichten waren erg Star Trek, maar de rest van de planeet leek zo uit de Mos Eisley cantina van Star Wars weggelopen.
Omdat Disney alles digitaal doet?quote:Op maandag 8 april 2013 17:08 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Waarom zouden ze na een overname geen kostuums meer nodig hebben?
Tof! Ik vond haar erg goed in The Power of Three.quote:Op maandag 8 april 2013 20:24 schreef Breuls het volgende:
UNIT heeft een rol in de anniversary special; Jemma Redgrave (Kate (Lethbridge-)Steward) is bevestigd voor de 50th.
Once More, with Feeling.quote:Op maandag 8 april 2013 15:29 schreef Olment het volgende:
[..]
fillers
Het was bijna een musical episode xD
Oh ja Revolution, dat moest ik ook nog gaan kijken. Ik begrijp dat ik daar geen prioriteit aan hoef te gevenquote:Op maandag 8 april 2013 21:38 schreef Ugjerke het volgende:
Oh begrijp me niet verkeerd, ik heb mij zoals altijd vermaakt. Het is maar waar je het mee vergelijkt. Vergeleken met een gemiddelde Doctor Who aflevering was het tegenvallend, in vergelijking met een gemiddelde Revolution aflevering was het hartstikke goed.
quote:
Diezelfde RT is wel positief over aanstaande zaterdag, dus ik ben benieuwd.quote:Radio Times is ook niet heel erg te spreken over afgelopen zaterdag. Terechte klacht: we hebben al amper afleveringen en dan krijgen we dit...
http://www.radiotimes.com(...)gs-of-akhaten-review
Nee, maar het is wel een leuke serie om achter de hand te houden voor een saaie zondag.quote:Op maandag 8 april 2013 21:44 schreef Karstman het volgende:
[..]
Oh ja Revolution, dat moest ik ook nog gaan kijken. Ik begrijp dat ik daar geen prioriteit aan hoef te geven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan nog eens leuk worden:P
Het is dan wel de vraag of je zondag dan niet saaier gaat wordenquote:Op maandag 8 april 2013 22:09 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel een leuke serie om achter de hand te houden voor een saaie zondag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 8 april 2013 22:24 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Daarvan zei ik nog "couldn't let Zygons be Zygons, eh?"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan nog eens leuk worden:P![]()
quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:21 schreef krullenbolletje het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh my god, wat een awesome trailer.quote:
Yup, ik ging er ook helemaal van stralenquote:Op woensdag 10 april 2013 12:17 schreef Breuls het volgende:
[..]
Oh my god, wat een awesome trailer.
En er zitten niet eens beelden van de anniversary in. Het ding is op zichzelf gewoon gaaf.
quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:21 schreef krullenbolletje het volgende:
Oh my! Dit wordt awesome.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If you open your mind too much your brain will fall out
Dat is zo vreselijk dat het goed isquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
goed dat je het zegtquote:Op zaterdag 13 april 2013 14:26 schreef Brammie1 het volgende:
Niet vergeten: vandaag een nieuwe aflevering om 19:00 op BBC1. Deze week dus een kwartiertje eerder dan vorige weken!
Apart dat DW zelfs in Engeland niet echt primetime wordt uitgezonden.quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:10 schreef Karstman het volgende:
Hmm maar even boodschappen gaan doen en koken maar want anders red ik 7 uur met het bord op schoot niet
Men kijkt toch wel.quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:23 schreef WheeleE het volgende:
[..]
Apart dat DW zelfs in Engeland niet echt primetime wordt uitgezonden.
Het is eigenlijk een kinderprogramma hè?quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:23 schreef WheeleE het volgende:
[..]
Zaterdagavond om 6 uur is in de UK, voor families, wel degelijk prime time.quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:23 schreef WheeleE het volgende:
[..]
Die doet het niet op HD, dus ik zie slechts een countdown naar doctor who.quote:
Idem.quote:Op zaterdag 13 april 2013 19:29 schreef motorbloempje het volgende:
Welk programma ervoor? Hier was gewoon het nieuws op!
nouja wat daar om was dan ben doorgezapt naar discoveryquote:Op zaterdag 13 april 2013 19:29 schreef motorbloempje het volgende:
Welk programma ervoor? Hier was gewoon het nieuws op!
tja, de onderzeer was een mix van Das Boot en de Rode Oktoberquote:
Hunt for the Red Oktober was het eerst wat in me opkwam toen ik die kapitein zag...Sean Connery zag er ook zo uit.quote:Op zaterdag 13 april 2013 19:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
tja, de onderzeer was een mix van Das Boot en de Rode Oktober
Alsof een kapitein de hele tijd met een pet oplooptquote:Op zaterdag 13 april 2013 19:59 schreef trovey het volgende:
[..]
Hunt for the Red Oktober was het eerst wat in me opkwam toen ik die kapitein zag...Sean Connery zag er ook zo uit.
Pertwee was wel tofquote:Op zaterdag 13 april 2013 19:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Ouderwetse aflevering, zoals de Dr Who uit de jaren 70
quote:Op zondag 14 april 2013 10:51 schreef Wild_Overstekend het volgende:
Vraag voor de echte fans: heeft het nog iets te betekenen dat een woord als 'Blink' viel? En dat het van alle Duran Duran-liedjes juist een titel met 'wolf' moest zijn? Of zoek ik er gewoon te veel achter?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 14 april 2013 10:57 schreef Erasmo het volgende:
[..]Ik hoop dus dat die nog terugkomen en dat dit een kleine hint was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 14 april 2013 10:57 schreef Erasmo het volgende:
[..]Het woord Blink viel mij ook heel duidelijk op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |