deze vraag 3-voudquote:Op zondag 7 april 2013 19:19 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nee. Ik wil een antwoord op de volgende vraag: Waarom impliceren sommige mensen dat het 'oké' is dat hier een moskee in brand vliegt, omdat er duizenden kilometers verder kerken in de brand vliegen? Wat hebben die mensen met elkaar te maken, behalve het geloof? Probeer daar eens een goed antwoord op te geven?
Dus toch? Waarom vroeg die dat aan mij? Ik beweerde dat nergens.quote:
Wraakgevoelens lijkt mij het antwoord op jouw vraag. Is het een goede reden? Nee. Helaas is het wel een ontzettend menselijke gedachtengang.quote:Op zondag 7 april 2013 19:19 schreef Jellereppe het volgende:
Waarom impliceren sommige mensen dat het 'oké' is dat hier een moskee in brand vliegt, omdat er duizenden kilometers verder kerken in de brand vliegen? Wat hebben die mensen met elkaar te maken, behalve het geloof? Probeer daar eens een goed antwoord op te geven?
Dat dacht ik al. Zeer triest, voornamelijk omdat de mensen hier in NL niks te maken hebben met de gang van zaken in landen duizenden kilometers verderop.quote:Op zondag 7 april 2013 19:38 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wraakgevoelens lijkt mij het antwoord op jouw vraag. Is het een goede reden? Nee. Helaas is het wel een ontzettend menselijke gedachtengang.
Laten we mensen in Nld niet generaliserenquote:Op zondag 7 april 2013 19:40 schreef Jellereppe het volgende:
Dat dacht ik al. Zeer triest, voornamelijk omdat de mensen hier in NL niks te maken hebben met de gang van zaken in landen duizenden kilometers verderop.
Uiteraard.quote:Op zondag 7 april 2013 19:41 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Laten we mensen in Nld niet generaliseren
Bwoah. Dat geldt ook voor provincie, of streek, of plaats.quote:Op zondag 7 april 2013 19:40 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat dacht ik al. Zeer triest, voornamelijk omdat de mensen hier in NL niks te maken hebben met de gang van zaken in landen duizenden kilometers verderop.
Wat lul je toch allemaal man? Kun je het nog een beetje volgen?quote:Op zondag 7 april 2013 19:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Bwoah. Dat geldt ook voor provincie, of streek, of plaats.
Maakt dat wat uit? Waarom maak je van de landgrens meer een punt dan van de rest? Of komt je dat beter uit?
Ik denk niet dat de gemiddelde Nederlander zich drukker maakt om die kerken ver weg dan om deze moskee. Volgens mij wordt er gewoon een excuus gezocht bij het feit dat er een moskee in de fik wordt gezet.quote:Op zondag 7 april 2013 19:38 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wraakgevoelens lijkt mij het antwoord op jouw vraag. Is het een goede reden? Nee. Helaas is het wel een ontzettend menselijke gedachtengang.
Daar is mijn stalkertje weer.quote:Op zondag 7 april 2013 19:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat lul je toch allemaal man? Kun je het nog een beetje volgen?
Ik volg zijn gedachtegang wel. Waarom is een grens opeens zo belangrijk? Wij zijn toch allen broeders en zusters ...........quote:Op zondag 7 april 2013 19:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat lul je toch allemaal man? Kun je het nog een beetje volgen?
Jammer dat je het uitlegt... Ik had hem graag nog even willen zien stoeien met zijn vermogen.quote:Op zondag 7 april 2013 19:44 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik volg zijn gedachtegang wel. Waarom is een grens opeens zo belangrijk? Wij zijn toch allen broeders en zusters ...........
Dat zeker niet.quote:Op zondag 7 april 2013 19:44 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik volg zijn gedachtegang wel. Waarom is een grens opeens zo belangrijk? Wij zijn toch allen broeders en zusters ...........
Natuurlijk is het geen gekke gedachte. Het is echter niet irrelevant. Het Palestina-Israel conflict heeft ook gevolgen voor Joden in Nederland. "Wraak" is een trieste, maar menselijke eigenschap.quote:Op zondag 7 april 2013 19:47 schreef KoosVogels het volgende:
Dat zeker niet.
Hij heeft het over grenzen trekken. Jelle vindt dat hij niets heeft te bouten met wat men 5.000 km verderop uitspookt. Dat lijkt mij geen gekke gedachte.
Waarom zou iemand een excuus zoeken in dit geval, niemand weet waarom dat gebouw in de brand gestoken is ...... Och ja, De_Guidance wil van elk topic een etnische/religieuze discussie maken en Jellereppe houdt nu eenmaal steeds meer van op de man spelen ..... wat niet? Ook in dit topic begon hij weer! Maar voor de rest kunnen we hier met een kwajongensstreek te maken hebben of met brandstichting om het verzekeringsgeld, dus nogmaals waarom zou iemand een excuus zoeken?quote:Op zondag 7 april 2013 19:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de gemiddelde Nederlander zich drukker maakt om die kerken ver weg dan om deze moskee. Volgens mij wordt er gewoon een excuus gezocht bij het feit dat er een moskee in de fik wordt gezet.
Een excuus omdat het voor de hand ligt dat de brand door Nederlanders is gesticht. En dat is natuurlijk niet iets om trots op te zijn.quote:Op zondag 7 april 2013 19:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Waarom zou iemand een excuus zoeken in dit geval, niemand weet waarom dat gebouw in de brand gestoken is ...... Och ja, De_Guidance wil van elk topic een etnische/religieuze discussie maken en Jellereppe houdt nu eenmaal steeds meer van op de man spelen ..... wat niet? Ook in dit topic begon hij weer! Maar voor de rest kunnen we hier met een kwajongensstreek te maken hebben of met brandstichting om het verzekeringsgeld, dus nogmaals waarom zou iemand een excuus zoeken?
Waarom ligt dat voor de hand?quote:Op zondag 7 april 2013 19:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Een excuus omdat het voor de hand ligt dat de brand door Nederlanders is gesticht.
Het zure cynisme druipt er vanaf en het siert je totaal niet.quote:Op zondag 7 april 2013 19:44 schreef Jian het volgende:
[..]
Net zoals het onwaarschijnlijk is dat moslims tegen moslims vechten? Oh wacht ...quote:Op zondag 7 april 2013 19:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is omgekeerd vrij onwaarschijnlijk dat moslims hun eigen gebedshuizen in brand steken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |