abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 september 2002 @ 09:26:07 #1
32958 Splackavellie
Binka is a bad motherfucker!
pi_5733189
Hallo, ik dacht ipv allemaal topic over allemaal die films te maken een centraal topic te maken want ik heb gisteren weer een gehuurd en ga dit nog vaker doen.. ik pak mijn oude post van Boyz N the Hood en zet m hier bij

9/9/02

Gisteren 2 films gehuurd met mn vriendin. Legally Blonde en Boyz N the Hood (uit 1991), mijn vriendin koos Legally Blonde en ik Boyz N the Hood. Over legally blonde wil ik het niet gaan hebben alhoewel die ook wel leuk is. maargoed.. Het was een speurtoch door de videotheek want het meisje (waarschijnlijk een zondags baantje) wist niet of ze BNTH nog hadden en ook niet waar hij kon staan. Na ong. 20 minuten zoeken had ik hem toch gevonden en zijn we naar huis gegaan.

de film Boyz N the Hood gaat over het leven van een groepje vrienden in de zwarte buurten van South Central L.A. De film bestaat uit 2 delen, een kort deel waar je ziet hoe de groep, die dan nog kinderen zijn, al snel bekend worden met het straatleven, de film gaat dan 7 jaar vooruit en verteld het verhaal verder over geweld, sex en verdriet..

Een briljante film naar mijn mening door John Singleton met in de hoofdrollen, Cuba Gooding Jr., Ice Cube, Laurence Fishburne en Morris Chestnut.

10/9/02
gisteren weer naar de videotheek geweest.. ze zullen daar wel gek worden van mij want eerst vroeg ik om GangRelated een film met 2pac maar die stond onder een andere naam "Criminal Intent" dus toen ze die eindelijk vonden bleek dat ik hem al gezien had. dus toen dacht ik, pak "New Jack City" maar die hadden ze niet en besloot voor "the wash" te gaan.. naar lang zoeken bleek dat die nog binnen moest komen.. ong. 45m in videotheek geweest en besloten dan de film "HOT BOYZ" te pakken

erin spelen onderandere;

Silkk the Shocker
Snoop Dogg
Master P
Shireen Cruthfield
Pamella D'Pella
C-Murder
Mystikal

het gaat over een jongen, Kool (Sillk) die rapper wil worden en rust vind in karate, als zijn vriendin vals wordt beschuldig van moord moet kool infiltreren in de locale bende en wordt hij er door de politie ingeluist. als nadat hij alles voor de politie gedaan heeft zijn vriendin woordt doodgeslagen door een agent neemt kool heft in eigen handen en besluit de drug handel over te nemen en de macht van de buurt te pakken.

zeer onderhoudende film met spectaculaire achtervolgingen (openingsscene en met lijkenwagen achtervolging) en drive-by-shootings, low-riders etc en ook veel verdriet en geweld.

misschien niet een zeer realistische film m.b.t. gunfights maar wel zeer vermakend

een zeer goede film, als je de realiteit niet te nauw neemt, (denk eraan dat het script is gescheven door Master P. zelf en ook is gedirected)

[url=http://home.wanadoo.nl/ezzebleef/n64/nintendo64.htm][[b]NINTENDO64 inc. spellen en meer TE KOOP, 70 EURO [/b][/url]][i] ! ! Where would I be without my Unnekupke ! ! [/i]
  Moderator dinsdag 10 september 2002 @ 09:28:16 #2
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_5733210
Ik heb dat [Centraal] even weggehaald hoor...iedereen moet natuurlijk een topic kunnen openen over een film als daar nog geen topic over is.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 10 september 2002 @ 09:32:11 #3
32958 Splackavellie
pi_5733237
ja is goed, Thanx dat je Gangsta goed hebt gescheven! domme fout van me!
[url=http://home.wanadoo.nl/ezzebleef/n64/nintendo64.htm][[b]NINTENDO64 inc. spellen en meer TE KOOP, 70 EURO [/b][/url]][i] ! ! Where would I be without my Unnekupke ! ! [/i]
pi_5733239
Misschien nog een aanrader, Blood in Blood out ... Speelt zich alleen wel af voor grootste gedeelte in de gevangenis.
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 10 september 2002 @ 09:36:21 #5
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_5733271
De beste gangster/Ghetto film blijf ik Clockers vinden, met o.a. Harvey Keitel. Moet je, als je die nog niet gezien hebt, zeker een keer kijken.

Verder is Fresh ook wel goed, gaat over een 12 jarig drugs-dealertje in de ghetto, met o.a. Samuel L. Jackson...

dinsdag 10 september 2002 @ 09:37:53 #6
32958 Splackavellie
pi_5733286
in vorige topic zei iemand dat ie Menace II Society een v/d beste films vond. misschien een leuk feitje..

origineel werd Tupac Shakur (bekend van andere Ghetto movies) gecast voor de rol, maar de director stuurde hem eruit omdat hij Tupac te agressief vond op de set. daarna heeft tupac de director in elkaar geslagen.

dinsdag 10 september 2002 @ 09:38:59 #7
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_5733295
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 09:37 schreef Splackavellie het volgende:
in vorige topic zei iemand dat ie Menace II Society een v/d beste films vond. misschien een leuk feitje..
Die heb ik helaas nog niet gezien. Hoop al een tijd dat hij weer eens op tv komt...
pi_5733305
ja,ja, allemaal leuk en aardig die films, maar ik zeg

SCARFACE !!!

Er is maar één FC Den Bosch! Helemaal dol, leve de lol, Bosschenaren zie je overal!
  dinsdag 10 september 2002 @ 09:44:31 #9
32958 Splackavellie
pi_5733341
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 09:40 schreef Reanimatie.com het volgende:

SCARFACE !!!

SCARFACE is zeker goed!!!! maar niet echt dit soort films, ik bedoel eigenlijk films die zich in de Ghetto afspelen met een Gansta sfeertje (GanstA met een A) in de zwarte wijken en in de rap/hiphop scene!
  dinsdag 10 september 2002 @ 09:44:44 #10
24774 uilebal
Das minder boitur!!
pi_5733342
"Don't be menace while drinking juice in the hood"

vond ik een hele goeie!!

Het is niet de val die pijn doet, maar de landing. http://www.pisflek.web-log.nl
  dinsdag 10 september 2002 @ 09:45:17 #11
18438 thedon
*SirSimon Fan*
pi_5733347
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 09:40 schreef Reanimatie.com het volgende:

SCARFACE !!!

Ben het 100% met je eens, maar het gaat hier geloof ik over negers die het niet al te best hebben en andere gangs afmaken e.d.

edit: ze waren me al voor

Gekloond: ♫
  dinsdag 10 september 2002 @ 09:47:08 #12
32958 Splackavellie
pi_5733362
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 09:44 schreef uilebal het volgende:
"Don't be menace while drinking juice in the hood"

vond ik een hele goeie!!

bedoel je niet "Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood"

heb er veel over gehoord maar nog nooit gezien! toch maar eens huren!

dinsdag 10 september 2002 @ 09:47:59 #13
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_5733369
Helaas worden veel van die films gespeeld door rappers die niet kunnen acteren.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 10 september 2002 @ 09:48:43 #14
32958 Splackavellie
pi_5733379
Don't be a menace is een parodie, (lees ik net op i-net) en ik hou toch meer van de realistische films!
  dinsdag 10 september 2002 @ 09:49:34 #15
15181 MahRain
...Let's Rock
pi_5733386
Don't be a menace...

dat vond ik echt een erg slappe en erg flauwe comedy, past echt niet in het rijtje van Boyz 'n da hood en Blood in Blood out

Menace II Society is ook een heel goede

Whatever doesn't kill you, makes you stronger. - Friedrich Nietzsche
  dinsdag 10 september 2002 @ 09:54:43 #16
32958 Splackavellie
pi_5733425
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 09:49 schreef MahRain het volgende:
Don't be a menace...

dat vond ik echt een erg slappe en erg flauwe comedy, past echt niet in het rijtje van Boyz 'n da hood en Blood in Blood out

Menace II Society is ook een heel goede

ik zie bij alle beoordelingen van die film ook allemaal slechte punten worden gegeven..
pi_5733433
Training Day is ook wel erg goed.
Of is dah geen gangsta film? Volgens mij wel ...
Backpacken in Australië? Kijk dan op www.gtba.nl
  dinsdag 10 september 2002 @ 09:55:46 #18
32958 Splackavellie
pi_5733439
dan heb ik het dus over Dont be A menace
  dinsdag 10 september 2002 @ 10:04:33 #19
32958 Splackavellie
pi_5733542
10/9/02
BABY BOY

vorige week had ik Baby Boy gehuurd met Tyrese en Snoop Dogg
(en Taraji Henson, Omar Gooding, Tamara LaSeon Bass, Candy Brown Houston, A.J. Johnson, Ving Rhames, Angell S Conwell, Kareem Grimes en Tracey Cherelle Jones)

leuk opmerkingkje
let op de muur tekening, deze zien we heel veel in de film, net als liedjes van deze bekende rapper.

de film gaat over Jody, een jongen die 2 kinderen heeft bij 2 verschillende vrouwen en nog bij zijn moeder woont. als zijn moeder een nieuwe vriend krijgt waar hij het niet kan vinden, wordt hij uit huis gezet, dan krijgt hij ook nog eens ruzie met zijn vriendin, en komt de ex van zijn vriendin uit de gevangenis (Snoop Dogg) en dan begint de ellende pas echt!

ik vond hem een hele leuke film, zeer goed met aangrijpende momenten, maar ook met humor ertussen (als de vriend en moeder dat nieuwe standje uitproberen)

ook weer een aanrader!

pi_5733566
- Menace 2 Society
- Scarface
- Belly
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
  dinsdag 10 september 2002 @ 10:12:56 #21
32958 Splackavellie
pi_5733627
10/9/02
Training Day

met Denzel Washington, Ethan Hawke, Snoop Dogg en Dr. Dre en Macy Gray

deze heb ik toch alweer 2 weken terug gezien..

Training Day gaat over een rechercheur Alonzo Harris (denzel) die een groentje Jake Hoyt (Ethan) moet opleiden en hem bekend maakt met het harde politie leven en de ghetto, drugs en geweld.

als hij niet meegaat in de currupte praktijken keer Alonzo tegen hem en probeert hem erin te luizen.

een gecompliceerde film met kleine rolletjes voor Snoop en Dre. zeker WEER! een aanrader!

dinsdag 10 september 2002 @ 10:23:19 #22
32958 Splackavellie
pi_5733721
thanx 4 the reminders he!
Belly heb ik ook gezien maar was ik alweer vergeten.. ik zal er ff een review over geven!

10/9/02

BELLY,

met NAS, DMX en Method Man

gaat over 2 vrienden (nas en dmx) die clubs beroven om zo aan geld te komen. maar ze besluiten bij het verschijnen van een nieuw soort drug te gaan dealen. terwijl Nas eruit wil stappen na een tijd wil DMX steeds meer wat uiteindelijk leid tot een confrontatie..

ik vond deze film persoonlijk niet zo goed, verwarrend en voorspelbaar.. wel veel bekende gezichten van rappers maar niet met zeer goede acteerkwaliteiten..

leuk voor eens te zien, maar huur een beter als je de kans krijgt!

dinsdag 10 september 2002 @ 10:32:49 #23
32958 Splackavellie
pi_5733836
wie heeft trouwens Juice gezien? ik wil die heel graag zien maar kan er niet aankomen, in de plaatselijk videotheek hebben ze m niet
pi_5734536
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 09:37 schreef Splackavellie het volgende:
Die is wel goed ja.
En "South Central" is ook aan te raden.
Vragen maakt je dom voor 5 minuten. Niet vragen houdt je dom voor altijd...
pi_5736888
Splackavellie,

Je moet New Jersey Drive proberen te huren. Is ook een leuke film, gaat over een paar tieners die auto's stelen en ermee gaan joyriden etc. Is ieder geval een stuk beter dan Belly en dat soort films.

In too Deep is ook wel leuk, met LL en Omar Epps.

Kai

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')