Tuurlijk had dat gemoeten. Bij een officiële merkdealer was dit ook niet gebeurd denk ik, want die werken met checklists. Dit soort dingen krijg je bij kleinere garage's die maar een beetje freewheelen, en dan nog is het over het hoofd zien van de onderhoudsinterval van een distributiesnaar een dikke vette faal. Als je je auto bij een garage laat onderhouden, moet je er op kunnen vertrouwen dat zulke cruciale dingen toch worden bijgehouden.quote:Op zondag 7 april 2013 11:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik vind nog steeds dat een garage TS hierop had moeten wijzen, zeker als TS zelf er geen oog voor heeft.
Er hoort een sticker op de afdekkap van de snaar te zitten die vermeldt wanneer hij erop is gekomen (km-stand en datum) en wanneer hij weer vervangen dient te worden. Als die ontbreekt, zou ik de eigenaar van de auto adviseren om hem preventief te doen, daar dit wel zo ongeveer het meest listige onderdeel van de motor is qua onderhoud. Visueel checken is leuk, maar is- en blijft gokken met een fikse motorschade, zoals TS heeft ondervonden.quote:Op zondag 7 april 2013 11:50 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Leuk dat je de distributieriem op je lijst hebt staan, maar vaak kan je dat niet zien omdat deze in de motor zit. Je garage moet volgens het boekje ook de distributieriem controleren op zichtbare gebreken. Misschien moet je de garage eens aansprakelijk stellen op de fouten. Zij hadden het moeten constateren of vervangen.
zit op mijn mobiel, dus niet alles gelezen. Maar als dat zo is, dan geef ik je geen ongelijk daarin.quote:Op zondag 7 april 2013 11:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik weet niet of dat aansprakelijk stellen zo makkelijk gaat aangezien TS zelf ook dingen probeerde en de auto dus niet standaard elders in onderhoud is.
TS komt wss bij de garage, zegt wat et moet gebeuren en gaat dan weg. Dat is wat anders dan je auto periodiek bij de garage neerzetten voor 'onderhoud'.
Ga dan eerst lezen en dan reageren. Zo groot is het topic ook weer niet.quote:Op zondag 7 april 2013 11:55 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
zit op mijn mobiel, dus niet alles gelezen. Maar als dat zo is, dan geef ik je geen ongelijk daarin.
Dit type motor 10 jaarquote:Op zondag 7 april 2013 11:53 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Overigens, bij Ford moet de riem preventief om de 7 jaar (of zelfs korter) vervangen worden als ik mij niet vergis. Ik meende dat die riemen van Ford sowieso niet zo lang meegaan. Vaak voorkomend probleem dus.
Probeer het maar eens te volgen op je mobiel.quote:Op zondag 7 april 2013 11:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ga dan eerst lezen en dan reageren. Zo groot is het topic ook weer niet.
Mijn reacties zijn ook mobiel.quote:Op zondag 7 april 2013 13:25 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Probeer het maar eens te volgen op je mobiel.
Wat is jou probleem? Doe eens ff normaal en bezoek een psychiater.quote:Op zondag 7 april 2013 13:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Mijn reacties zijn ook mobiel.
En nu?
quote:Op zondag 7 april 2013 15:08 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Wat is jou probleem? Doe eens ff normaal en bezoek een psychiater.
Basiszaken zoals olie bijhouden etc zelf, jaarlijks afgewisseld kleine en grote beurt i.c.m. de APK bij een kwik-fit (verschillende vestigingen ivm wisselende woonplaats). Expliciet opdracht gegeven voor deze kleine danwel grote beurt. De punten die "nu nog wel kunnen maar binnenkort wel moeten" van zowel de APK als de beurt heb ik altijd gelijk laten vervangen.quote:Op zondag 7 april 2013 16:00 schreef jitzzzze het volgende:
TS; Hoe heb je je wagen onderhouden? Bij een goedkopie, een beun of een dealer?
Het is wel een interessante optie als je het zelf kunt doen. Als dat niet zo is zou ik het mooi achterwege laten.quote:Op zaterdag 6 april 2013 23:27 schreef Palomar het volgende:
Ik zou gewoon een andere auto kopen. Ander motorblok in je huidige laten zetten kost al gauw 2000 euro en voor dat geld heb je ook een zelfde Focus (of jongere als je wat extra geld bijlegt). Nieuwe motor klinkt simpel, maar volgens mij is dat best een ingrijpende operatie, waarbij als dat niet goed gebeurt je later allerlei vage (elektronische/mechanische) storingen kunt krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |