abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124950151
Goedendag allen,

Afgelopen weekend heb ik onverwacht afscheid moeten nemen van mijn Ford Focus nadat de distributieriem gebroken was (200k op de teller sinds 2001, waarvan 70k sinds '10 op mijn naam). Alles krom wat krom kan zijn zijn qua kleppen dus de auto is economisch total loss. Toch zonde van het geld. De auto heeft netjes jaarlijks afwisselend een grote/kleine beurt gehad en adviezen tijdens deze beurten en APK zijn netjes opgevolgd. Toch is de distributieriem overal tussendoor gegelipt met alle gevolgen van dien.

De volgende auto wil ik daarom toch zelf ook iets actiever technisch beheren aangezien de garages dit gemist hebben. Zijn er, naast de distributieriem (die ik nooit meer vergeet), nog andere zaken die je zelf in de gaten moet houden en niet tot de verbruiksartikelen als olie, ruitenwisservloeistof en banden behoren?

Groet,

Highfield
  zaterdag 6 april 2013 @ 14:22:58 #2
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_124950645
Zoek een andere garage, want een goede garage kijkt dat soort zaken echt wel na.
Kapitein Høken was een monster kearl
pi_124950653
Olie sowieso jaarlijks verversen is t advies. Banden op profiel letten (zoals je ook bij je rijbewijs hebt moeten leren waarschijnlijk), en controleren op de kleine scheurtjes.

Maar uberhaubt, ook een distributie riem hoord naar een x-tal jaar, of x-tal km's te worden vervangen... In mijn geval geloof iets van 3 jaar of 120.000KM. Zat je hier niet overheen ofzo? Of wat dan ook de norm is voor een Ford Focus. Kan me voorstellen dat met die 70K die jij hebt gereden, plus nog wat van de voorganger. je al wel over de km's heen zit. Laat staan dat die riem dan al aan zijn leeftijd zit...

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 14:22 schreef DomineeGremdaat het volgende:
Zoek een andere garage, want een goede garage kijkt dat soort zaken echt wel na.
En dat dus,,,
pi_124950722
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 14:23 schreef GoldenBatt het volgende:
Olie sowieso jaarlijks verversen is t advies. Banden op profiel letten (zoals je ook bij je rijbewijs hebt moeten leren waarschijnlijk), en controleren op de kleine scheurtjes.

Maar uberhaubt, ook een distributie riem hoord naar een x-tal jaar, of x-tal km's te worden vervangen... In mijn geval geloof iets van 3 jaar of 120.000KM. Zat je hier niet overheen ofzo? Of wat dan ook de norm is voor een Ford Focus. Kan me voorstellen dat met die 70K die jij hebt gereden, plus nog wat van de voorganger. je al wel over de km's heen zit. Laat staan dat die riem dan al aan zijn leeftijd zit...

[..]

En dat dus,,,
Ja dat weet ik nu en zal me niet nog eens gebeuren ;) Ik wist niet eens dat ik er op moest letten; vandaar dit topic om beter inzichtelijk te krijgen hoe een onderhoudsplanning van een auto er op hoofdlijnen uitziet. Dan ben ik minder afhankelijk van die garages voor het signaleren en preventief vervangen, want daar ben ik wel van genezen nu.

Olie, bandjes, ruitenwisservloeistof deed ik al zelf. Ik ben best handig en technisch ingesteld maar ik moet wel weten waar ik op moet letten ;)
pi_124950786
Sowieso ook eens naar een andere garage gaan dan. Want ook die hadden je daar al voor moeten waarschuwen. Doorgaans wordt er netjes op een mooie plek een sticker gedrukt met aantal km's die op de teller stonden, en de datum dat de riem is vervangen. Als je hier tegen aan zit hadden ze daar al voor moeten waarschuwen, want de meeste blokken kunnen het dus, zoals jij hebt gemerkt, gewoon niet hebben dat ding knapt terwijl de motor zijn ding doet...

Heb er alleen om die reden al weinig vertrouwen in de garage waar je nu loopt, wie zegt dat ze de rest ook netjes controleren? De lagers om bijv maar even voorbeeld te noemen. Iets wat je zelf minder snel kan zien, of misschien vinden ze dat die versleten remblokken ook nog wel jaartje mee kunnen :')
pi_124950914
Grappig, de remblokken/schijven had ik net vorige maand laten vervangen :') Ik hoor volgende week wat ik er bij de sloop nog voor krijg maar ik denk dat ik beter een emmer euro's in de sloot had kunnen gooien ;)
pi_124951293
wat voor een motorblok en wat is het bouwjaar TS?
pi_124951392
1.4 zetec benzine uit 2001.
pi_124951519
Mischien taktischer om die zelf ff te demonteren dan, en die zelf ergens te verkopen?
pi_124951602
Ja ik wacht even af wat de sloper bied. Als het een redelijke prijs is ben ik best bereid om me die moeite te besparen, zeker omdat de motor toch redelijk waardeloos is.
pi_124951746
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:00 schreef Highfield het volgende:
1.4 zetec benzine uit 2001.
elke 10 jaar OF 120.000 km moet ie vervangen worden
pi_124951862
Waarom laat je er geen ander blok inzetten? Ben je denk ik voor 1500 klaar al heb ik geen idee hoe duur die blokken zijn voor jouw ford
My dials are pupillated.
pi_124951866
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

elke 10 jaar OF 120.000 km moet ie vervangen worden
Ik heb m met 135k gekocht, 9 jaar oud. Dat zou betekenen dat hij net een nieuwe gehad zou moeten hebben qua kilometers toen ik m kocht. Hij is (voor ik m kreeg 8)7 ) altijd dealer onderhouden. Dat zou betekenen dat ik in de onderhoudsgeschiedenis kan terugvinden of die riem inderdaad vervangen is.

Als dat niet gebeurd is, tsja dan heb ik hoe dan ook al jaren maximale mazzel. Als dat wel gebeurd is, is de riem nog lang niet aan z'n leeftijd/kilometers. Kan ik hier nog iets mee of is het garantie tot aan de deur bij dat soort reparaties?
pi_124951967
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:23 schreef Highfield het volgende:

[..]

Ik heb m met 135k gekocht, 9 jaar oud. Dat zou betekenen dat hij net een nieuwe gehad zou moeten hebben qua kilometers toen ik m kocht. Hij is (voor ik m kreeg 8)7 ) altijd dealer onderhouden. Dat zou betekenen dat ik in de onderhoudsgeschiedenis kan terugvinden of die riem inderdaad vervangen is.

Als dat niet gebeurd is, tsja dan heb ik hoe dan ook al jaren maximale mazzel. Als dat wel gebeurd is, is de riem nog lang niet aan z'n leeftijd/kilometers. Kan ik hier nog iets mee of is het garantie tot aan de deur bij dat soort reparaties?
door de regel zit er 1 a 2 jaar garantie op het vervangen van de riem, je zult eerst moeten uitzoeken waar is de riem vervangen en waarom is de riem nu gebroken. Dan zou je eventueel de fabrikant aansprakelijk kunnen stellen, maar als het lukt ? geen idee
pi_124952040
die 1 a 2 jaar zijn hoe dan ook verlopen dus die moeite ga ik me besparen ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:23 schreef Hendroit het volgende:
Waarom laat je er geen ander blok inzetten? Ben je denk ik voor 1500 klaar al heb ik geen idee hoe duur die blokken zijn voor jouw ford
De beslissing is nog niet genomen, maar ik denk dat ik van de gelegenheid gebruik maak om weer een iets jongere auto te kopen. Je hebt gelijk, ik kan er een ander blok in laten plaatsen of deze toch reviseren, de vraag is of dat op de lange termijn de betere optie is.
pi_124952063
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:30 schreef Highfield het volgende:
die 1 a 2 jaar zijn hoe dan ook verlopen dus die moeite ga ik me besparen ;)

[..]

De beslissing is nog niet genomen, maar ik denk dat ik van de gelegenheid gebruik maak om weer een iets jongere auto te kopen. Je hebt gelijk, ik kan er een ander blok in laten plaatsen of deze toch reviseren, de vraag is of dat op de lange termijn de betere optie is.
Of een ander blok erin laten zetten en dan meteen verkopen zodat je minder erop verliest?
My dials are pupillated.
pi_124952233
voor de neus weg:

Kosten:
1500 euro reparatiekosten motor
200 euro andere kleine zaken die mij niet ergeren maar een koper (waarschijnlijk) wel.
300 euro gemiste inkomsten wegens het niet verkopen van het "wrak"

Dat betekent dat de gereviseerde wagen van 12 jaar oud met meer dan 200k op de teller minimaal 2000 euro op moet brengen om quite te spelen ten opzichte van niet reviseren en verkopen aan een sloper.

Ik kan op internet zat wagens vinden met (veel) minder kilometers die rond die prijs zitten. Ik denk dat het niet de moeite loont om voor die optie te kiezen (tenzij mijn getallen er vreselijk naast zitten).

[ Bericht 3% gewijzigd door Highfield op 06-04-2013 15:41:23 (-) ]
pi_124960085
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:23 schreef Highfield het volgende:
Ik heb m met 135k gekocht, 9 jaar oud. Dat zou betekenen dat hij net een nieuwe gehad zou moeten hebben qua kilometers toen ik m kocht. Hij is (voor ik m kreeg 8)7 ) altijd dealer onderhouden. Dat zou betekenen dat ik in de onderhoudsgeschiedenis kan terugvinden of die riem inderdaad vervangen is.
Misschien is de auto juist verkocht met die km-stand omdat er kosten aan zaten te komen, zoals een (duurdere) beurt met vervangen van distributieriem.
  zaterdag 6 april 2013 @ 21:55:19 #19
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_124967146
Even uitzoeken of de riem idd wel vervangen is geeft wel wat inzicht in hoe en wat.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_124970376
Als ie dealeronderhouden was dan is de riem denk ik echt wel vervangen als dat bij 120K moet en hij al 135K had gelopen. Zoiets hoort bij de checklist afgevinkt te worden tijdens elke beurt. Heb je geen onderhoudsboekje (met dealerstempels) waarin staat vermeld wanneer de riem is vervangen?

Los daarvan kan een motorblok altijd in de soep lopen. Ook al is de distributieriem altijd netjes vervangen. Pech heet dat ;)
pi_124970676
Zo maar een vraag TS

hoezo weet je zo zeker dat de distributie er af licht ?
pi_124971633
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:52 schreef Palomar het volgende:
Als ie dealeronderhouden was dan is de riem denk ik echt wel vervangen als dat bij 120K moet en hij al 135K had gelopen. Zoiets hoort bij de checklist afgevinkt te worden tijdens elke beurt. Heb je geen onderhoudsboekje (met dealerstempels) waarin staat vermeld wanneer de riem is vervangen?

Los daarvan kan een motorblok altijd in de soep lopen. Ook al is de distributieriem altijd netjes vervangen. Pech heet dat ;)
Ja dat boekje heb ik inderdaad, ik zal als ik weer bij de auto in de buurt ben eens kijken. Je hebt gelijk over die pech, de wagen is redelijk intensief gebruikt en natuurlijk ook niet meer de nieuwste. Ik heb er veel plezier van gehad en absoluut geen spijt van mijn aankoop. De vervanging kost een bak centen, en dat is zonde aangezien de Focus verder nog best ok reed. Echter, er zijn geen mensen dood en ik heb nog een dak boven mn hoofd en een goede boterham dus geen zuur gezicht hier. Het is een redelijk voldongen feit waar ik zelf niet heel veel invloed op gehad heb dus tough luck, shit happens, moving on :) Als ik 'm nou total loss had gereden tegen een boom, of een lullig schuivertje in een bocht tegen een boomstronk en daarmee de ophanging had verkloot, tsja dat zou ik wel anders opgevat hebben denk ik ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:59 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Zo maar een vraag TS

hoezo weet je zo zeker dat de distributie er af licht ?
Toen de auto rare geluiden begon te maken (gelukkig net toen ik op mijn bestemming aankwam) heb ik geparkeerd, en vervolgens ontkoppelt nog even gas gegeven om te horen of het geluid een relatie met het toerental had. Dit leek niet het geval te zijn. Vervolgens heb ik de motor gestopt en weer proberen te starten, dit lukte niet. Hierop heb ik de wegenwacht gebeld.

Een halfuurtje later was hij ter plaatse. Hij heeft me gevraagd om te starten, heb ik gedaan, lukte niet. Hierop draaide hij de beschermkap van de distributieriem los, en toen was duidelijk te zien dat deze slap hing (gebroken en/of van de tandwielen afgelopen). De auto is toen afgesleept en door de ANWB naar de garage gebracht waar ik hem gekocht heb. Daar hebben ze (enkele dagen later, lang leve de paasdagen) met een endoscoop de kleppen geïnspecteerd: conclusie allemaal krom.

Zelf reis ik vaak kriskras door Nederland voor woonwerk/familie/vrienden, volgende week ben ik in het buitenland, dus het is nogal onpraktisch om nu even van alles te gaan regelen en uit te zoeken ;) Nog onpraktischer is het niet hebben van een auto, dus vandaar dat ik niet heel veel toeren uit wil halen om deze mobiel weer aan de praat te krijgen (met alle risicos van dien) maar me richt op een andere.

[ Bericht 4% gewijzigd door Highfield op 06-04-2013 23:24:33 ]
pi_124972088
Ik zou gewoon een andere auto kopen. Ander motorblok in je huidige laten zetten kost al gauw 2000 euro en voor dat geld heb je ook een zelfde Focus (of jongere als je wat extra geld bijlegt). Nieuwe motor klinkt simpel, maar volgens mij is dat best een ingrijpende operatie, waarbij als dat niet goed gebeurt je later allerlei vage (elektronische/mechanische) storingen kunt krijgen.
pi_124973721
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 23:27 schreef Palomar het volgende:
Ik zou gewoon een andere auto kopen. Ander motorblok in je huidige laten zetten kost al gauw 2000 euro en voor dat geld heb je ook een zelfde Focus (of jongere als je wat extra geld bijlegt). Nieuwe motor klinkt simpel, maar volgens mij is dat best een ingrijpende operatie, waarbij als dat niet goed gebeurt je later allerlei vage (elektronische/mechanische) storingen kunt krijgen.
Een mooie samenvatting van mijn posts ;)
  zondag 7 april 2013 @ 11:40:38 #25
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_124981399
Ik vind nog steeds dat een garage TS hierop had moeten wijzen, zeker als TS zelf er geen oog voor heeft.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_124981611
Leuk dat je de distributieriem op je lijst hebt staan, maar vaak kan je dat niet zien omdat deze in de motor zit. Je garage moet volgens het boekje ook de distributieriem controleren op zichtbare gebreken. Misschien moet je de garage eens aansprakelijk stellen op de fouten. Zij hadden het moeten constateren of vervangen.
  zondag 7 april 2013 @ 11:50:46 #27
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124981616
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 11:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik vind nog steeds dat een garage TS hierop had moeten wijzen, zeker als TS zelf er geen oog voor heeft.
Tuurlijk had dat gemoeten. Bij een officiële merkdealer was dit ook niet gebeurd denk ik, want die werken met checklists. Dit soort dingen krijg je bij kleinere garage's die maar een beetje freewheelen, en dan nog is het over het hoofd zien van de onderhoudsinterval van een distributiesnaar een dikke vette faal. Als je je auto bij een garage laat onderhouden, moet je er op kunnen vertrouwen dat zulke cruciale dingen toch worden bijgehouden.
Als ik een auto had die voor onderhoud steeds bij eenzelfde garage kwam, netjes op de opgegeven intervallen, en ik had een akkefietje als wat TS nu heeft, had ik ze verbaal gefileerd, en aansprakelijk gesteld.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 7 april 2013 @ 11:53:30 #28
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_124981672
Ik weet niet of dat aansprakelijk stellen zo makkelijk gaat aangezien TS zelf ook dingen probeerde en de auto dus niet standaard elders in onderhoud is.

TS komt wss bij de garage, zegt wat et moet gebeuren en gaat dan weg. Dat is wat anders dan je auto periodiek bij de garage neerzetten voor 'onderhoud'.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 7 april 2013 @ 11:53:34 #29
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124981674
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 11:50 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Leuk dat je de distributieriem op je lijst hebt staan, maar vaak kan je dat niet zien omdat deze in de motor zit. Je garage moet volgens het boekje ook de distributieriem controleren op zichtbare gebreken. Misschien moet je de garage eens aansprakelijk stellen op de fouten. Zij hadden het moeten constateren of vervangen.
Er hoort een sticker op de afdekkap van de snaar te zitten die vermeldt wanneer hij erop is gekomen (km-stand en datum) en wanneer hij weer vervangen dient te worden. Als die ontbreekt, zou ik de eigenaar van de auto adviseren om hem preventief te doen, daar dit wel zo ongeveer het meest listige onderdeel van de motor is qua onderhoud. Visueel checken is leuk, maar is- en blijft gokken met een fikse motorschade, zoals TS heeft ondervonden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_124981683
Overigens, bij Ford moet de riem preventief om de 7 jaar (of zelfs korter) vervangen worden als ik mij niet vergis. Ik meende dat die riemen van Ford sowieso niet zo lang meegaan. Vaak voorkomend probleem dus.
pi_124981725
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 11:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik weet niet of dat aansprakelijk stellen zo makkelijk gaat aangezien TS zelf ook dingen probeerde en de auto dus niet standaard elders in onderhoud is.

TS komt wss bij de garage, zegt wat et moet gebeuren en gaat dan weg. Dat is wat anders dan je auto periodiek bij de garage neerzetten voor 'onderhoud'.
zit op mijn mobiel, dus niet alles gelezen. Maar als dat zo is, dan geef ik je geen ongelijk daarin.
  zondag 7 april 2013 @ 11:58:50 #32
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_124981802
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 11:55 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

zit op mijn mobiel, dus niet alles gelezen. Maar als dat zo is, dan geef ik je geen ongelijk daarin.
Ga dan eerst lezen en dan reageren. Zo groot is het topic ook weer niet.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_124982310
Als je bij je auto op voorgeschreven intervallen een kleine/grote beurt laat uitvoeren door een garagebedrijf, dan zou de garage zeker moeten opmerken wanneer de distributieriem vervangen moet worden. Zeker wanneer je altijd bij dezelfde garage komt, ongeacht of dit een merkdealer is of een ongebonden garage.

Een ander verhaal wordt het als je de auto alleen elk jaar even langs de garage brengt 'voor een nieuwe apk, en vervang ook gelijk de olie even'. Dan geef je geen opdracht voor onderhoud conform de voorschriften van de fabrikant en kun je het de garage ook niet echt kwalijk nemen dat ze de betreffende voorgeschreven onderhoudspunten niet controleren. Het garagebedrijf is immers geen liefdadigheidsinstelling die zomaar kosteloos allerlei extra controles gaat uitvoeren.
pi_124982682
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 11:53 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Overigens, bij Ford moet de riem preventief om de 7 jaar (of zelfs korter) vervangen worden als ik mij niet vergis. Ik meende dat die riemen van Ford sowieso niet zo lang meegaan. Vaak voorkomend probleem dus.
Dit type motor 10 jaar
pi_124984271
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 11:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ga dan eerst lezen en dan reageren. Zo groot is het topic ook weer niet.
Probeer het maar eens te volgen op je mobiel.
  zondag 7 april 2013 @ 13:33:03 #36
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_124984502
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 13:25 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Probeer het maar eens te volgen op je mobiel.
Mijn reacties zijn ook mobiel.

En nu?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_124988119
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2013 13:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Mijn reacties zijn ook mobiel.

En nu?
Wat is jou probleem? Doe eens ff normaal en bezoek een psychiater.
  Moderator zondag 7 april 2013 @ 16:00:11 #38
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 7 april 2013 @ 17:13:25 #39
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_124993611
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 15:08 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Wat is jou probleem? Doe eens ff normaal en bezoek een psychiater.
:')
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_124998155
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:00 schreef jitzzzze het volgende:
TS; Hoe heb je je wagen onderhouden? Bij een goedkopie, een beun of een dealer?
Basiszaken zoals olie bijhouden etc zelf, jaarlijks afgewisseld kleine en grote beurt i.c.m. de APK bij een kwik-fit (verschillende vestigingen ivm wisselende woonplaats). Expliciet opdracht gegeven voor deze kleine danwel grote beurt. De punten die "nu nog wel kunnen maar binnenkort wel moeten" van zowel de APK als de beurt heb ik altijd gelijk laten vervangen.

De distributieriem is nooit ergens ter sprake gekomen, anders had ik dit ook preventief laten doen.

Aansprakelijk stellen zal moeilijk aan te tonen zijn, zoals eerder gezegd waren kilometerstand en leeftijd nog niet zodanig dat een 2e riem (vooropgesteld dat de Ford dealer die hem onderhouden heeft voordat ik m kocht) al aan de orde zou zijn. Als de dealer dat toen (4-5 jaar terug, andere eigenaar) niet gedaan heeft is dat nu niet meer aan te vechten. Dan zou iedereen z'n onderhoud kunnen verzuimen en dan als de boel in elkaar draait alsnog de garage aanklagen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Highfield op 07-04-2013 19:06:31 ]
pi_124998609
Mijn volgende wagen gaat trouwens gewoon naar de dealer voor onderhoud, geen gelul meer. 8)7
pi_124999546
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 23:27 schreef Palomar het volgende:
Ik zou gewoon een andere auto kopen. Ander motorblok in je huidige laten zetten kost al gauw 2000 euro en voor dat geld heb je ook een zelfde Focus (of jongere als je wat extra geld bijlegt). Nieuwe motor klinkt simpel, maar volgens mij is dat best een ingrijpende operatie, waarbij als dat niet goed gebeurt je later allerlei vage (elektronische/mechanische) storingen kunt krijgen.
Het is wel een interessante optie als je het zelf kunt doen. Als dat niet zo is zou ik het mooi achterwege laten.
  maandag 8 april 2013 @ 23:52:41 #43
314083 ovhees
no fear, i`m here
pi_125056111
Gewoon op de sloop een ander 2 literblok van een Mondeo halen, daar door een fatsoenlijke monteur een nieuwe distributieriem + waterpomp erop laten zetten en deze erin zetten.

Die gaan echt nooit kapot(ok,wel als je de riem nooit vervangt,,,)

Dan moet je toch onder de 1000 euro weer kunnen rijden.
(waarom een 2 liter.., die vind je vaker en alles past gewoon.., verschil zit in de boring en slag)
Idiot outside, but why?
pi_125056275
Je kunt ook een 1.6 met weinig kilometers uit een Ford Fusion halen. Dan is je donorblok tenminste van een recenter bouwjaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')