abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125350828
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 13:24 schreef Lkw het volgende:

[..]

Te simpel. Verhuizen is wat anders dan even een halfje volkoren kopen bij de supermarkt om de hoek. Verhuizen kost geld en dat moet je maar net hebben. Daarbij liggen de woningen niet voor het oprapen, zeker niet woningen met goede (geluids)isolatie.
TS is toch niet op zoek naar een woning met goede geluidsisolatie? Zolang de buren hem maar niet aan zijn kop zeuren dat hij om 23 uur thuis komt.
In de Bijlmer is er plek zat en stoort zich niemand aan hem
  dinsdag 16 april 2013 @ 16:26:54 #102
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_125357943
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 13:26 schreef computergirl het volgende:

[..]

TS is toch niet op zoek naar een woning met goede geluidsisolatie? Zolang de buren hem maar niet aan zijn kop zeuren dat hij om 23 uur thuis komt.
In de Bijlmer is er plek zat en stoort zich niemand aan hem
Het gaat niet slechts over om 2300u thuiskomen, en het gaat met nadruk wel om gebrekkige geluidsisolatie. Anders zou het hele probleem niet spelen. Daarbij is er in de Bijlmer niet plek zat en moet je jaren ingeschreven staan, wil je er een woning kunnen huren. Want ik heb niet het idee dat TS vrije sector kan huren, anders had hij dat allang gedaan en woonde hij nu niet in woningen van 350 à 400 euro per maand.

Tot slot weet ik niet waar TS nu woont, maar wie zegt dat dat in de omgeving Amsterdam is? Misschien woont hij wel in Geleen of zo en werkt hij daar ook. Amsterdam is dan natuurlijk 1-2-3 geen optie.

Kortom, voor elk complex probleem is er een oplossing die simpel, gemakkelijk en onzinnig is. En volgens mij valt jouw oplossing binnen die categorie. De altijd gemakkelijke, zogenaamd doortastende oplossing van de buitenstaander.
Stop the world, I want to get out.
  dinsdag 16 april 2013 @ 17:02:31 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125359313
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 16:26 schreef Lkw het volgende:

[..]

Het gaat niet slechts over om 2300u thuiskomen, en het gaat met nadruk wel om gebrekkige geluidsisolatie. Anders zou het hele probleem niet spelen. Daarbij is er in de Bijlmer niet plek zat en moet je jaren ingeschreven staan, wil je er een woning kunnen huren. Want ik heb niet het idee dat TS vrije sector kan huren, anders had hij dat allang gedaan en woonde hij nu niet in woningen van 350 à 400 euro per maand.

Tot slot weet ik niet waar TS nu woont, maar wie zegt dat dat in de omgeving Amsterdam is? Misschien woont hij wel in Geleen of zo en werkt hij daar ook. Amsterdam is dan natuurlijk 1-2-3 geen optie.

Kortom, voor elk complex probleem is er een oplossing die simpel, gemakkelijk en onzinnig is. En volgens mij valt jouw oplossing binnen die categorie. De altijd gemakkelijke, zogenaamd doortastende oplossing van de buitenstaander.
Heb je goed gelezen wat het is waar TS een probleem van maakt? Dat is veel meer de sociale controle dan de klachten over zijn geluidsoverlast.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 16 april 2013 @ 17:09:51 #104
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_125359587
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je goed gelezen wat het is waar TS een probleem van maakt? Dat is veel meer de sociale controle dan de klachten over zijn geluidsoverlast.
Volgens mij volgt het een uit het ander, het is onzinnig om ze los te koppelen. Maar goed, laat TS zelf zijn zegje maar doen hierover. Ik heb alleen altijd de pest aan die gemakkelijke, kort-door-de-bocht-oplossingen van buitenstaanders. 'Het hutje op de hei' is er ook zo eentje. Je hebt er geen fluit aan.
pi_125360076
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:09 schreef Lkw het volgende:

[..]

Volgens mij volgt het een uit het ander, het is onzinnig om ze los te koppelen. Maar goed, laat TS zelf zijn zegje maar doen hierover. Ik heb alleen altijd de pest aan die gemakkelijke, kort-door-de-bocht-oplossingen van buitenstaanders. 'Het hutje op de hei' is er ook zo eentje. Je hebt er geen fluit aan.
als een user zich dood ergert omdat de buurt zich bezig houdt met zijn leven is een andere buurt opzoeken geen kort-door-de-bocht-oplossing. De enige andere optie is nl dat TS er aan went en/of de voordelen inziet van sociale controle en dat is veel lastiger.
  dinsdag 16 april 2013 @ 17:24:47 #106
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_125360155
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

als een user zich dood ergert omdat de buurt zich bezig houdt met zijn leven is een andere buurt opzoeken geen kort-door-de-bocht-oplossing. De enige andere optie is nl dat TS er aan went en/of de voordelen inziet van sociale controle en dat is veel lastiger.
Kort-door-de-bocht vind ik te veronderstellen dat je zomaar - hoppa - kunt verhuizen. Zeker als je een kleine beurs hebt, kan dat erg lastig zijn. Om nog maar te zwijgen van de alom aanwezige wachtlijsten.
  dinsdag 16 april 2013 @ 17:33:15 #107
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125360480
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:09 schreef Lkw het volgende:

[..]

Het TS zelf die roept dat hij een fout heeft gemaakt en wil verhuizen.
  dinsdag 16 april 2013 @ 17:45:16 #108
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_125360915
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het TS zelf die roept dat hij een fout heeft gemaakt en wil verhuizen.
Okee, prima. Ik denk zelf dat hij dat vanuit frustratie roept en niet zo eenvoudig binnen een paar weken foetsie zal kunnen zijn. Maar laat hem zelf maar reageren, ik ben benieuwd.
  woensdag 17 april 2013 @ 01:49:13 #109
381372 TheRPM
Spin the records!
pi_125384460
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:45 schreef Lkw het volgende:

[..]

Okee, prima. Ik denk zelf dat hij dat vanuit frustratie roept en niet zo eenvoudig binnen een paar weken foetsie zal kunnen zijn. Maar laat hem zelf maar reageren, ik ben benieuwd.
Klopt wat je zegt. Het is het totaalplaatje waar je jezelf aan gaat ergeren.
En zo maar weg dat kan wel, kost alleen een paar goeie centen.
Vanavond even een goed gesprek gehad met mijn ouders (en die zijn van de oude stempel),
gaven mij ook het advies er op een gezonde manier "schijt" aan te hebben.
Wonen in een flat wil zeggen: Rekening houden met elkaar maar ook dingen accepteren van elkaar.
En dat er niet van mij verwacht kan worden dat ik, omdat de buurvrouw om 21:00u gaat slapen, ook maar in mijn bed moet gaan liggen. En ook dat ik mij er gewoon aan moet houden om na 21:00u geen luidruchtige dingen meer te doen. Maar dat leek mij al vrij logisch.

De buurvrouw waar ik het over heb zit er in deze flat dik in.
Bij de één maakt ze schoon voor een klein bedrag, voor de ander kookt ze mee, ze doet de was voor de bejaarde onderbuurman enzo. Daar staat dan tegenover dat ze alles doen (of beter gezegd "laten") wat zij wil, ze vinden haar diensten maar wat handig. Zij wil hier de dienst uitmaken door mensen te paaien. Nou, mij niet dus. ;)

Wat ik begreep van de buurvrouw naast me:
Voor mij heeft er in deze flat een dikke 50'er gewoond, alleenstaand en lag ook elke dag om 21:00u in bed i.v.m. zulke vage werktijden. Ze zal er maar aan moeten wennen dat ik hier wat langer wakker ben en wel gewoon normale tijden werk. Na 21:00u geen herrie meer, maar op sokken lopen, wc doortrekken, deur open of dichtdoen en wat typen op fok! daar kan ze wat mij betreft lekker de boom mee in. Als ik alleen maar mocht slapen in mijn woning had ik wel een kamertje gehuurd ergens. ;)

Sociale controle kan prima zijn, maar het kan ook te ver gaan vind ik.
Als het leven van je buren jouw leven gaat worden dan mis je invulling denk ik...
Na een uur uit de Fok! ontwenningskliniek maakte ik een nieuwe account aan...
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 april 2013 @ 08:35:06 #110
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_125385885
Groot gelijk. Ik zou helemaal gek worden als ik niks meer kon doen omdat het geluid zou maken.
  woensdag 17 april 2013 @ 08:37:38 #111
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125385926
Die buurvrouw heeft volgens de berichten van TS maar één of twee keer geklaagd, waarvan één keer over 's avonds klussen. Als je het dan al zo benauwd krijgt en niks meer durft in je eigen huis!
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 april 2013 @ 08:44:04 #112
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_125386021
Stop de persen. Lienekien is er: zij weet alles. Stel je niet zo aan, TS! Lienekien is bij je thuis geweest en heeft de klachten geinventariseerd. Ongegrond!
  woensdag 17 april 2013 @ 09:02:42 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125386320
quote:
14s.gif Op woensdag 17 april 2013 08:44 schreef Kreator het volgende:
Stop de persen. Lienekien is er: zij weet alles. Stel je niet zo aan, TS! Lienekien is bij je thuis geweest en heeft de klachten geinventariseerd. Ongegrond!
Ik lees de berichten van TS, daar baseer ik me op. Jij niet, dan?
  vrijdag 19 april 2013 @ 00:21:33 #114
381372 TheRPM
Spin the records!
pi_125465454
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 08:37 schreef Lienekien het volgende:
Die buurvrouw heeft volgens de berichten van TS maar één of twee keer geklaagd, waarvan één keer over 's avonds klussen. Als je het dan al zo benauwd krijgt en niks meer durft in je eigen huis!
Ik woon 8 jaar op mijzelf, en heb ik die 8 jaar tijd in mijn oude flat één keer de toenmalige buurman aan de deur gehad tijdens mijn verjaardag. Of de muziek wat zachter kon, hij moest vroeg werken de zondag daarna. Geen punt, gewoon gedaan en klaar.

In dit geval: Je gaat ergens wonen en binnen een korte tijd al twee maal een klacht.
Dat is niet leuk, zeker niet als je een hele preek naar je hoofd krijgt en daarin precies wordt omschreven wat je allemaal gedaan hebt en hoe laat dat was, en dat allemaal op tijdstippen dat de wereld nog gewoon wakker is, behalve.... Juist. ;)

Afgelopen nacht werd er om 3:20u aan de voordeur aangebeld (is een andere bel dan de benedenbel) toen ik lag te slapen. Nou rook ik geen brandlucht, hoorde geen geschreeuw dus ben ik lekker in mijn bed blijven liggen en het bleef ook bij één keer bellen, maar ik kan wel raden wie dat geweest is, vlak voordat ze naar werk ging. En ja, gisteravond heb ik inderdaad tot iets over twaalven zitten telefoneren, was nou niet echt een luidruchtig en leuk gesprek (een goede vriend had even een luisterend oor nodig). Op de achtergrond wederom zachtjes de TV aan, P&W op Nederland 1. En ja, ik weet dat je gewoon zachtjes praten als geroezemoes hoort in de verte hier, daar ben ik op zondag ochtend om 7 uur ook wel eens wakker van geworden omdat ik haar hoorde.

Snap je nu waarom ik het gevoel krijg/heb dat ik de hele tijd "strak" in de gaten gehouden word?
En dan die actie weer van vannacht... :N
Na een uur uit de Fok! ontwenningskliniek maakte ik een nieuwe account aan...
  vrijdag 19 april 2013 @ 01:21:38 #115
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_125466611
Oei jongen, wat zit jij in een klotesituatie. Als de buurvrouw daadwerkelijk op dit soort tijdstippen bij je aanbelt, terwijl jij gewoon stil in bed ligt te slapen, zou ik eens rustig met haar gaan praten. Nodig haar desnoods uit in je huis. Soms werkt zoiets, als het tenminste een goed gesprek wordt.

Als het echter niets oplevert, zou ik de woningbouw op de hoogte brengen van het probleem. Zij hebben wel degelijk ook verantwoordelijkheid in dit verhaal, ze laten jullie tenslotte in dit soort overgehorige flatjes wonen.
  vrijdag 19 april 2013 @ 01:38:54 #116
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_125466849
je hebt gewoon vervelende rare zeikmensen ertussen zitten
<hr>
  Moderator vrijdag 19 april 2013 @ 05:01:09 #117
155227 crew  Guppy
dus
pi_125467801
Maar om 03:20 uur aanbellen als wraak is not done :N ik zou als ik jou was de woningbouw hierop aanspreken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_125467816
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 05:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar om 03:20 uur aanbellen als wraak is not done :N ik zou als ik jou was de woningbouw buurvrouw hierop aanspreken
Fixed.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Moderator vrijdag 19 april 2013 @ 05:31:13 #119
155227 crew  Guppy
dus
pi_125467833
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 05:18 schreef r_one het volgende:

[..]

Fixed.
Alweer? Dit is gewoon pesten, wat ze doet. Als ze werkelijk zo'n last heeft, kan ze toch ook de politie bellen? Of op het moment van de overlast aanbellen. Maar dat doet ze ook niet. Waarschijnlijk omdat ze weet dat haar klachten niet echt gegrond zijn.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_125467838
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 05:31 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Alweer? Dit is gewoon pesten, wat ze doet. Als ze werkelijk zo'n last heeft, kan ze toch ook de politie bellen? Of op het moment van de overlast aanbellen. Maar dat doet ze ook niet. Waarschijnlijk omdat ze weet dat haar klachten niet echt gegrond zijn.
Je had het over 'erop aanspreken'; de woningbouw is natuurlijk niet verantwoordelijk voor een nachtelijke pesterige belactie, dat is de dame in kwestie zelf.

En die zou ik nu meteen, als ik TS was, op kwade toon even heel duidelijk laten weten dat, als ze weer zoiets flikt, de komende tijd helemaal niet meer aan slapen toekomt })
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Moderator vrijdag 19 april 2013 @ 05:51:42 #121
155227 crew  Guppy
dus
pi_125467849
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 05:37 schreef r_one het volgende:

[..]

Je had het over 'erop aanspreken'; de woningbouw is natuurlijk niet verantwoordelijk voor een nachtelijke pesterige belactie, dat is de dame in kwestie zelf.

En die zou ik nu meteen, als ik TS was, op kwade toon even heel duidelijk laten weten dat, als ze weer zoiets flikt, de komende tijd helemaal niet meer aan slapen toekomt })
Klopt, maar de woningbouw kan hier bemiddelen, toch? Of kun je een klacht indienen? Want ik krijg het gevoel dat buuf niet echt voor rede vatbaar is, als je je verlaagd tot dit soort acties.

Ik weet niet goed hoe dat gaat bij woningbouwverenigingen, ik prijs mezelf gelukkig dat ik gezegend ben met lieve buren. Als ik dit zo lees zou ik ze wel willen knuffelen :@
pi_125470524
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 05:51 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Klopt, maar de woningbouw kan hier bemiddelen, toch? Of kun je een klacht indienen? Want ik krijg het gevoel dat buuf niet echt voor rede vatbaar is, als je je verlaagd tot dit soort acties.
Ik zou het idd wel even met de wbv opnemen en melden. Als dit pas de eerste melding is, zal de wbv nog niet wat doen.
quote:
Ik weet niet goed hoe dat gaat bij woningbouwverenigingen, ik prijs mezelf gelukkig dat ik gezegend ben met lieve buren. Als ik dit zo lees zou ik ze wel willen knuffelen :@
Wat let je :D

Zolang je het maar niet 's nachts om tien over drie doet :P
.
pi_125471509
Volgende keer bij haar aanbellen. Met een tandenstoker zodat hij blijft gaan, en dan gauw naar binnen sneaken.

Uiteraard jouw bel even van de stroom halen ;)
  vrijdag 19 april 2013 @ 13:13:46 #124
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_125476753
Tip voor buurvrouw:

pi_125478062
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 13:13 schreef Zelva het volgende:
Tip voor buurvrouw:

[ afbeelding ]

Al weet ik niet of dit tegen zand helpt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')