TS is toch niet op zoek naar een woning met goede geluidsisolatie? Zolang de buren hem maar niet aan zijn kop zeuren dat hij om 23 uur thuis komt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:24 schreef Lkw het volgende:
[..]
Te simpel. Verhuizen is wat anders dan even een halfje volkoren kopen bij de supermarkt om de hoek. Verhuizen kost geld en dat moet je maar net hebben. Daarbij liggen de woningen niet voor het oprapen, zeker niet woningen met goede (geluids)isolatie.
Het gaat niet slechts over om 2300u thuiskomen, en het gaat met nadruk wel om gebrekkige geluidsisolatie. Anders zou het hele probleem niet spelen. Daarbij is er in de Bijlmer niet plek zat en moet je jaren ingeschreven staan, wil je er een woning kunnen huren. Want ik heb niet het idee dat TS vrije sector kan huren, anders had hij dat allang gedaan en woonde hij nu niet in woningen van 350 à 400 euro per maand.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:26 schreef computergirl het volgende:
[..]
TS is toch niet op zoek naar een woning met goede geluidsisolatie? Zolang de buren hem maar niet aan zijn kop zeuren dat hij om 23 uur thuis komt.
In de Bijlmer is er plek zat en stoort zich niemand aan hem
Heb je goed gelezen wat het is waar TS een probleem van maakt? Dat is veel meer de sociale controle dan de klachten over zijn geluidsoverlast.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:26 schreef Lkw het volgende:
[..]
Het gaat niet slechts over om 2300u thuiskomen, en het gaat met nadruk wel om gebrekkige geluidsisolatie. Anders zou het hele probleem niet spelen. Daarbij is er in de Bijlmer niet plek zat en moet je jaren ingeschreven staan, wil je er een woning kunnen huren. Want ik heb niet het idee dat TS vrije sector kan huren, anders had hij dat allang gedaan en woonde hij nu niet in woningen van 350 à 400 euro per maand.
Tot slot weet ik niet waar TS nu woont, maar wie zegt dat dat in de omgeving Amsterdam is? Misschien woont hij wel in Geleen of zo en werkt hij daar ook. Amsterdam is dan natuurlijk 1-2-3 geen optie.
Kortom, voor elk complex probleem is er een oplossing die simpel, gemakkelijk en onzinnig is. En volgens mij valt jouw oplossing binnen die categorie. De altijd gemakkelijke, zogenaamd doortastende oplossing van de buitenstaander.
Volgens mij volgt het een uit het ander, het is onzinnig om ze los te koppelen. Maar goed, laat TS zelf zijn zegje maar doen hierover. Ik heb alleen altijd de pest aan die gemakkelijke, kort-door-de-bocht-oplossingen van buitenstaanders. 'Het hutje op de hei' is er ook zo eentje. Je hebt er geen fluit aan.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je goed gelezen wat het is waar TS een probleem van maakt? Dat is veel meer de sociale controle dan de klachten over zijn geluidsoverlast.
als een user zich dood ergert omdat de buurt zich bezig houdt met zijn leven is een andere buurt opzoeken geen kort-door-de-bocht-oplossing. De enige andere optie is nl dat TS er aan went en/of de voordelen inziet van sociale controle en dat is veel lastiger.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:09 schreef Lkw het volgende:
[..]
Volgens mij volgt het een uit het ander, het is onzinnig om ze los te koppelen. Maar goed, laat TS zelf zijn zegje maar doen hierover. Ik heb alleen altijd de pest aan die gemakkelijke, kort-door-de-bocht-oplossingen van buitenstaanders. 'Het hutje op de hei' is er ook zo eentje. Je hebt er geen fluit aan.
Kort-door-de-bocht vind ik te veronderstellen dat je zomaar - hoppa - kunt verhuizen. Zeker als je een kleine beurs hebt, kan dat erg lastig zijn. Om nog maar te zwijgen van de alom aanwezige wachtlijsten.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
als een user zich dood ergert omdat de buurt zich bezig houdt met zijn leven is een andere buurt opzoeken geen kort-door-de-bocht-oplossing. De enige andere optie is nl dat TS er aan went en/of de voordelen inziet van sociale controle en dat is veel lastiger.
Het TS zelf die roept dat hij een fout heeft gemaakt en wil verhuizen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:09 schreef Lkw het volgende:
[..]
Volgens mij volgt het een uit het ander, het is onzinnig om ze los te koppelen. Maar goed, laat TS zelf zijn zegje maar doen hierover. Ik heb alleen altijd de pest aan die gemakkelijke, kort-door-de-bocht-oplossingen van buitenstaanders. 'Het hutje op de hei' is er ook zo eentje. Je hebt er geen fluit aan.
Okee, prima. Ik denk zelf dat hij dat vanuit frustratie roept en niet zo eenvoudig binnen een paar weken foetsie zal kunnen zijn. Maar laat hem zelf maar reageren, ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het TS zelf die roept dat hij een fout heeft gemaakt en wil verhuizen.
Klopt wat je zegt. Het is het totaalplaatje waar je jezelf aan gaat ergeren.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:45 schreef Lkw het volgende:
[..]
Okee, prima. Ik denk zelf dat hij dat vanuit frustratie roept en niet zo eenvoudig binnen een paar weken foetsie zal kunnen zijn. Maar laat hem zelf maar reageren, ik ben benieuwd.
Ik lees de berichten van TS, daar baseer ik me op. Jij niet, dan?quote:Op woensdag 17 april 2013 08:44 schreef Kreator het volgende:
Stop de persen. Lienekien is er: zij weet alles. Stel je niet zo aan, TS! Lienekien is bij je thuis geweest en heeft de klachten geinventariseerd. Ongegrond!
Ik woon 8 jaar op mijzelf, en heb ik die 8 jaar tijd in mijn oude flat één keer de toenmalige buurman aan de deur gehad tijdens mijn verjaardag. Of de muziek wat zachter kon, hij moest vroeg werken de zondag daarna. Geen punt, gewoon gedaan en klaar.quote:Op woensdag 17 april 2013 08:37 schreef Lienekien het volgende:
Die buurvrouw heeft volgens de berichten van TS maar één of twee keer geklaagd, waarvan één keer over 's avonds klussen. Als je het dan al zo benauwd krijgt en niks meer durft in je eigen huis!
Fixed.quote:Op vrijdag 19 april 2013 05:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar om 03:20 uur aanbellen als wraak is not doneik zou als ik jou was de woningbouw buurvrouw hierop aanspreken
Alweer? Dit is gewoon pesten, wat ze doet. Als ze werkelijk zo'n last heeft, kan ze toch ook de politie bellen? Of op het moment van de overlast aanbellen. Maar dat doet ze ook niet. Waarschijnlijk omdat ze weet dat haar klachten niet echt gegrond zijn.quote:
Je had het over 'erop aanspreken'; de woningbouw is natuurlijk niet verantwoordelijk voor een nachtelijke pesterige belactie, dat is de dame in kwestie zelf.quote:Op vrijdag 19 april 2013 05:31 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Alweer? Dit is gewoon pesten, wat ze doet. Als ze werkelijk zo'n last heeft, kan ze toch ook de politie bellen? Of op het moment van de overlast aanbellen. Maar dat doet ze ook niet. Waarschijnlijk omdat ze weet dat haar klachten niet echt gegrond zijn.
Klopt, maar de woningbouw kan hier bemiddelen, toch? Of kun je een klacht indienen? Want ik krijg het gevoel dat buuf niet echt voor rede vatbaar is, als je je verlaagd tot dit soort acties.quote:Op vrijdag 19 april 2013 05:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Je had het over 'erop aanspreken'; de woningbouw is natuurlijk niet verantwoordelijk voor een nachtelijke pesterige belactie, dat is de dame in kwestie zelf.
En die zou ik nu meteen, als ik TS was, op kwade toon even heel duidelijk laten weten dat, als ze weer zoiets flikt, de komende tijd helemaal niet meer aan slapen toekomt![]()
Ik zou het idd wel even met de wbv opnemen en melden. Als dit pas de eerste melding is, zal de wbv nog niet wat doen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 05:51 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Klopt, maar de woningbouw kan hier bemiddelen, toch? Of kun je een klacht indienen? Want ik krijg het gevoel dat buuf niet echt voor rede vatbaar is, als je je verlaagd tot dit soort acties.
Wat let jequote:Ik weet niet goed hoe dat gaat bij woningbouwverenigingen, ik prijs mezelf gelukkig dat ik gezegend ben met lieve buren. Als ik dit zo lees zou ik ze wel willen knuffelen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |