Nou, meer dat mensen die zo gevoelig zijn voor geluid niet moeten gaan werken op tijden waarbij de slaaptijden de rumoerigste tijden zijn.quote:Op zaterdag 6 april 2013 02:11 schreef hmmmz het volgende:
Mensen in een flat die gaan zeuren om leefgeluidenDat soort mensen moeten lekker in een hutje op de hei gaan wonen.
Oké!quote:Op maandag 8 april 2013 08:55 schreef poldervrouwtje het volgende:
leg even een handdoek of rubberen matje onder je toetsenbord.. dan klinkt het minder door..
dit soort flats hoor je alles.. als je niest hoor je het al bij de buren..
Ik woonde vroeger in een jaren 50 flat in Utrecht (Kanaleneiland).. Ik kon de onderbuurvrouw woordelijk verstaan als ze aan het telefoneren was én in mijn meterkast rook ik haar sigarettenrook..
Heel irritant iig..
Die gele van 3M zijn super!quote:Op maandag 8 april 2013 12:28 schreef Swiffer het volgende:
Zij heeft last van bepaalde geluiden, laat r idd oordoppen kopen.. die gele van 3m volstaan prima! of ga heul niet in een flat wonen!! pffff...
TS, doe je ding, zij past zich maar aan, jij houdt je aan de normale regels zo te lezen.
Klopt Mishu.quote:Op dinsdag 9 april 2013 01:27 schreef Mishu het volgende:
Klinkt gewoon alsof je een gehorig complex hebt TS
Dunne muurtjes enzo.
Oh ja, dit soort reacties hebben we echt wat aan!quote:
Is al aangepast. Ik vertrek wel weer naar KLB. gr grquote:Op dinsdag 9 april 2013 01:32 schreef TheRPM het volgende:
[..]
Oh ja, dit soort reacties hebben we echt wat aan!![]()
Ga effe nachtbaggeren ofzo...
Als je bv die van 3m hebt, die dempen bepaalde (meer op afstand) geluidsgolven, ik wordt gewoon wakker van mijn (telefoon) wekker hoor!quote:Op dinsdag 9 april 2013 01:58 schreef hugecooll het volgende:
hoe word je eigenlijk 's ochtends op tijd wakker als je met oordoppen in bent gaan slapen?
Ik snap dat wel. Het is een financiële kwestie. Wanneer je afhankelijk bent van wachtlijsten en sociale woningbouw, zit een vrijstaande woning er simpelweg niet in. Of denk jij werkelijk dat mensen voor hun lol in flatjes uit de jaren 50 gaan wonen, met wandjes van bordkarton?quote:Op dinsdag 9 april 2013 01:48 schreef vosss het volgende:
Ik snap nooit zo goed dat mensen die niet tegen een beetje geluid links en recht kunnen in een flat gaan wonen.
Ik bedoel dan vraag je er om. Ga lekker vrijstaand wonen zou ik zeggen.
Wat is dat toch altijd met dit advies.quote:Op dinsdag 9 april 2013 01:48 schreef vosss het volgende:
Ik snap nooit zo goed dat mensen die niet tegen een beetje geluid links en recht kunnen in een flat gaan wonen.
Ik bedoel dan vraag je er om. Ga lekker vrijstaand wonen zou ik zeggen.
Zelf trek ik me altijd weinig aan van geluidsoverlast. Tevens trek ik me er weinig van aan of andere mensen last hebben van me.
Ze weten allemaal dat ze gewoon even aan de deur moeten komen of bellen als ze last hebben. Dan kan ik er wat aan doen. Daags erna komen klagen kan ik niks mee.
Ah, klinkt wel logisch iddquote:Op dinsdag 9 april 2013 10:36 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Als je bv die van 3m hebt, die dempen bepaalde (meer op afstand) geluidsgolven, ik wordt gewoon wakker van mijn (telefoon) wekker hoor!
Is het werkelijk zo moeilijk dan? Om de volgende keer ietsje meer rekening te houden met je medemens, als ze daags erna netjes komen vragen of je ze niet meer wilt lastigvallen? Het is überhaupt van de zotte dat veel mensen vanuit zichzelf blijkbaar niet het fatsoen hebben om zich te kunnen inleven in hun buren, zodat ze vanuit zichzelf een beetje sociaal doen. Nee, je moet er eerst komen smekenquote:Op dinsdag 9 april 2013 01:48 schreef vosss het volgende:
Zelf trek ik me altijd weinig aan van geluidsoverlast. Tevens trek ik me er weinig van aan of andere mensen last hebben van me.
Ze weten allemaal dat ze gewoon even aan de deur moeten komen of bellen als ze last hebben. Dan kan ik er wat aan doen. Daags erna komen klagen kan ik niks mee.
vind ik trouwens walgelijk in je stukje. Wat een enorme lul moet je zijn, wil je domweg lak hebben aan het feit dat je overlast veroorzaakt.quote:Tevens trek ik me er weinig van aan of andere mensen last hebben van me.
Ik raak mn oordoppen altijd kwijt ergens in de nachtquote:Op dinsdag 9 april 2013 01:58 schreef hugecooll het volgende:
hoe word je eigenlijk 's ochtends op tijd wakker als je met oordoppen in bent gaan slapen?
Het is ook een heel gedoe om die dingen goed in te doen. Voor je gevoel schuif je ze dan zo diep dat het lijkt alsof je in je hersens aan het wroeten bent, maar pas dan dempen ze goed bij mij.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:55 schreef fh101 het volgende:
[..]
Ik raak mn oordoppen altijd kwijt ergens in de nachtPrima, als ik slaap slaap ik, heb alleen last van geluiden als ik probeer in te slapen
OMG, hebben wij dezelfde buren?quote:Op vrijdag 5 april 2013 01:53 schreef TheRPM het volgende:
Beste Fokkers, ik zit met een beetje met een naar geval.
Ik woon sinds een maand of twee in een flat en er wonen mensen onder mij.
Een aantal kleine dingen waren hier nog steeds niet helemaal af.
Je kent het wel, het verhuisweekje is voorbij en je bent weer aan het werk en dus doe je 's avonds wel eens iets.
Een week of drie geleden had ik even een stukje lat nodig, dat zaagde ik door en binnen een minuut stond de buurvrouw van beneden voor de deur met de vraag ik wilde stoppen met zagen, ze lag te slapen en was wakker geworden. Het was nog voor 21:00u (en dat is voor mij de grens waarop je lekker stopt met klussen of noodzakelijkerwijs herrie maken) maar ze voelde zich niet zo lekker en ze was moe. Goed, dat kan, dus ik ben gestopt.
Niets meer gehoord van haar, tot vanmiddag. Ze stond me op te wachten toen ik thuis kwam.
Begon ze tegen me aan te kakelen dat ze de hele tijd "toktoktoktok" hoorde gisteravond en wilde slapen.
Alleen heb gisteravond niets anders gedaan dan internetten met op de achtergrond zachtjes de televisie aan en om 0:30u ben ik ook naar droomland gegaan.
Dus kan het niet anders dan dat ze het "getik" op het toetsenbord van de PC heeft gehoord.
Het kan, je hoort inderdaad alles van elkaar want het zijn oude flatjes.
Toen vertelde ze mij ineens dat ze ivm werk elke dag om 2:45u opstaat en minstens 6 uur slaap nodig heeft. Dat ze ook problemen heeft met slapen en al wakker wordt van een voorbij rijdende auto.![]()
Nu wil ik best wel rekening met de buren houden hoor, zoals ik al zei, na 21:00u hoor je hier geen getimmer, geklus of muziek meer. Maar dit geneuzel vindt ik wel een beetje erg ver gaan.
Het voelt sinds vanmiddag een beetje alsof 's avonds niet meer mag bewegen in mijn eigen huis omdat de buurvrouw zulke afwijkende werktijden heeft!
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Ik ben nog nooit bij haar geweest om te vragen of het rustiger kan, zal ook niet zo snel gebeuren denk ik. Ik hoorde haar vanmiddag wel met veel lachen en plezier telefoneren, maar daar ga ik niet over lopen zeuren hoor, laat haar lekker plezier hebben! Wat ik al zei, mijn buurvrouwtje is geen "onmens" ofzo. Ze ligt alleen vreselijk vroeg in bed elke dag (21.00u) omdat ze om 03.00u naar haar werk moet, en ze verwacht dat ik mijzelf er maar even op aanpas.quote:Op dinsdag 9 april 2013 15:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
OMG, hebben wij dezelfde buren?
En zodra ze zelf herrie maken moet je niet zeuren (althans, dat is hiero zo)
Jammer dat er zo weinig hutjes op de hei zijn waar je legaal mag wonen en in prijsklasse van flat.quote:Op zaterdag 6 april 2013 02:11 schreef hmmmz het volgende:
Mensen in een flat die gaan zeuren om leefgeluidenDat soort mensen moeten lekker in een hutje op de hei gaan wonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |