Ach jee iemand heeft naar TV Drenthe gekeken en opgemerkt dat Smilde ook mee deed.
Ik ken Smilde persoonlijk niet erg goed, maar ben er wel eens met de bus doorheen gereden vroeger.
Maar wat me wel opviel was de aantrekkelijke combinatie tussen natuur en gecultiveerde grond aan de randen van het dorp.
Ik zou me niet vervelen als ik er een midweek op vakantie zou gaan in de zonnige maanden. Genoeg wandel en fietsroutes... de frisse lucht van het platte land... en bos en heide als ook weiden en akkerbouw (graanvelden in overvloed) in de omgeving. En wil je stappen, dan ben je binnen een half uurtje in Groningen.
Zou ik zelf niet in het noorden van het land wonen, dan zou ik Smilde zeker niet links laten liggen.
En denk ik aan inteelt en lelijke vrouwen... dan denk ik aan Zoutkamp, dat overigens verder wel weer een pittoresk plaatsje is met wat verrassende fotogenieke plekjes.
Maar de meeste vrouwen? Nee, die zijn vaak niet zo fotogeniek (als het om modellen gaat).
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.