Soms ken ik mijzelf ook nietquote:Op donderdag 4 april 2013 16:25 schreef superkimmi het volgende:
moeten we ook niet een keer de op aanpassen? 50% ken ik niet en de andere 50% die ik wel ken staat er niet in(waaronder ik
)
Ja klopt, al ben ik er al drie weken en een dag zoet mee. Maar goed.quote:Op donderdag 4 april 2013 16:34 schreef peter2671 het volgende:
Soms heeft iets gewoon tijd nodig, Atmosphere82.
Nog even rustig an dus
Ik speel het een beetje ja. Hobbymatig.quote:Op donderdag 4 april 2013 16:38 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ja klopt, al ben ik er al drie weken en een dag zoet mee. Maar goed.
Ik speel trouwens ook basgitaar! Jij ook toch las ik in het vorige topic?
Hier ook zo een. Ik vraag me weleens af hoe onze TC door de selectieprocedure is gegaan en / of ze bij de sollicitatie wel een sociale vaardigheidstest afnemen.quote:Op donderdag 4 april 2013 06:03 schreef peter2671 het volgende:
TC kent het verhaal wel, maar zat er bij voor de goede orde.
Overigens is onze TC er dagelijks.
Communicatie is er wel, maar kon beter, maar dat geldt meer voor de vaardigheden(dus de commu. is er wel, alleen de manier waarop is vaak minderEen leidinggevende moet zoveel mogelijk in breed en (persoons)onafhankelijk perspectief zien, en daar schort het wel eens aan.
je krijgt ook niet zomaar 1800 euroquote:Op donderdag 4 april 2013 19:32 schreef dud0r het volgende:
Vandaag ook weer overleeft. Maar ik moet echt minder lange dagen gaan maken.
Vanochtend 05.45 begonnen en om 15.30 verliet ik het pand pas weer. En dan was ik eigenlijk nog niet eens klaar.
Inderdaad! Ik vroeg mij al af wat daar in zat. Niet veel soeps dus!quote:Op donderdag 4 april 2013 22:15 schreef Rafierafie het volgende:
Hier was het ook relatief rustig. Niet dat het echt weinig was voor een donderdag maar wat minder dan de afgelopen weken.
Ik werd wel helemaal gestoord van een enorme berg pakjes van mybox.nu. Formaatje Bol.com met een koffiepad en een kortingsbon voor halvarine en wat info daarover. Zo'n hekel aan dat soort bs
Dat moet dan gedaan worden door degene die een nieuw topic opent.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:00 schreef ophaling10 het volgende:
de salarissen bovenin zijn ook vooroorlogs, is het niet ondertussen te wijzigen hier?
Mijn moeder had er een gekregen. Ik was wel erg benieuwd wat er in zatquote:Op donderdag 4 april 2013 22:19 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Inderdaad! Ik vroeg mij al af wat daar in zat. Niet veel soeps dus!
Inclusief tot kom ik daar wel aan ja. Zonder tot mag je er 200 vanaf halen.quote:Op donderdag 4 april 2013 21:58 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
je krijgt ook niet zomaar 1800 euro
Die gedachte deel ik ook met andere collegaequote:Op donderdag 4 april 2013 17:06 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Hier ook zo een. Ik vraag me weleens af hoe onze TC door de selectieprocedure is gegaan en / of ze bij de sollicitatie wel een sociale vaardigheidstest afnemen.Maar goed, ik werk dan ook op een klein kantoor met de meeste dagen van de week maar één TC. Als we ooit overgaan naar een groter kantoor denk ik dat ie zichzelf wel gaat tegenkomen.
quote:Op vrijdag 5 april 2013 05:23 schreef dud0r het volgende:
[..]
Inclusief tot kom ik daar wel aan ja. Zonder tot mag je er 200 vanaf halen.
En ik vond een paar keer bijna 10 uur werken niet erg. Maar deze week kom ik rond de 47 uur uit en ik krijg er 37 betaald.
Compenseert zich wel weer in de zomer denk ik.
Scheelt inderdaad.quote:Op vrijdag 5 april 2013 05:32 schreef dud0r het volgende:
Ik ben 10jaar zaterdag werker geweest die door de weeks ook gewerkt heeft. Ik heb wat meer feeling met de werkvloer dan iemand van buitenaf.
Dat scheelt een hoop.
Ik dacht eigenlijk dat de meeste TC's wel postbode geweest zijn. Althans, we hebben er hier in de loop der jaren aardig wat gehad, en allemaal zijn ze zelf ook postbode geweest.quote:Op vrijdag 5 april 2013 05:32 schreef dud0r het volgende:
Ik ben 10jaar zaterdag werker geweest die door de weeks ook gewerkt heeft. Ik heb wat meer feeling met de werkvloer dan iemand van buitenaf.
Dat scheelt een hoop.
Is iets waar je als TC maar mee moet leren leven. KNJ en weken dat je collega op vakantie is maak je meer uren en in de zomer moet dat zich weer een beetje compenseren.quote:
*geeft schouderklopje*quote:Op vrijdag 5 april 2013 06:16 schreef dud0r het volgende:
[..]
Is iets waar je als TC maar mee moet leren leven. KNJ en weken dat je collega op vakantie is maak je meer uren en in de zomer moet dat zich weer een beetje compenseren.
En op de daldagen probeer ik altijd wat tijd terug te pakken. Maar deze week op woensdag en vrijdag bespreking en dan wordt het weer laat.
Ach ja is niet anders.
Dus er zijn doorgroeimogelijkheden?quote:Op vrijdag 5 april 2013 05:32 schreef dud0r het volgende:
Dat scheelt een hoop.
Netjes! Mijn delivery bike was ik 300 voor kwijt(en die gebruik ik nog steeds om elke dag op werk te komen). Was ook nauwelijks gebruikt maar 150 is wel echt nice.quote:Op vrijdag 5 april 2013 06:55 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Dus er zijn doorgroeimogelijkheden?CEO lijkt me wel wat.
Vandaag weer vrij = cursus NT2 (Nederlands als Tweede Taal) docent.
Woensdag toch een gebruikte Batavus Delivery Bike gekocht, aangezien bij de oude Union de spaken een voor een eraf knalden. Ik heb echt een super koopje gevonden, 150 euro voor een nauwelijks gebruikte fiets, nieuw kosten deze 600 euro
WTF!?quote:Op vrijdag 5 april 2013 07:15 schreef dud0r het volgende:
[..]
Netjes! Mijn delivery bike was ik 300 voor kwijt(en die gebruik ik nog steeds om elke dag op werk te komen). Was ook nauwelijks gebruikt maar 150 is wel echt nice.
En nu iets aparts wat ik gehoord heb, het lijkt wel een doorstuurmail/facebookdeelpost:
Bezorgers worden onder bedreiging bankafschriften afhandig gemaakt. Dit zodat ze kunnen kijken wie er nog een beetje geld heeft om af te troggelen/afhandig maken.
Raar verhaal.
1 april is al geweest toch?quote:Op vrijdag 5 april 2013 07:15 schreef dud0r het volgende:
[..]
Netjes! Mijn delivery bike was ik 300 voor kwijt(en die gebruik ik nog steeds om elke dag op werk te komen). Was ook nauwelijks gebruikt maar 150 is wel echt nice.
En nu iets aparts wat ik gehoord heb, het lijkt wel een doorstuurmail/facebookdeelpost:
Bezorgers worden onder bedreiging bankafschriften afhandig gemaakt. Dit zodat ze kunnen kijken wie er nog een beetje geld heeft om af te troggelen/afhandig maken.
Raar verhaal.
Rustig, en toch kan ik door de nieuwe aanlevertijden op z'n vroegst 3 kwartier later beginnen dan voorgaande wekenquote:Op vrijdag 5 april 2013 06:42 schreef dud0r het volgende:
Ik vind dat zo'n schijtirritante reclame![]()
Maar weer terug naar de post.
Rustig vandaag. Zelfs voor een vrijdag is het hier erg rustig.
Welk gebied loop je? Want ik weet dat er aanlevertijden verandert zijn omdat ze bezig zijn met het ombouwen van de cvl's naar vbl'en.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:04 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Rustig, en toch kan ik door de nieuwe aanlevertijden op z'n vroegst 3 kwartier later beginnen dan voorgaande weken
Volgens de site van Sandd krijg je een vast uurloon, maar word je wel betaald per "handeling".quote:Op vrijdag 5 april 2013 08:48 schreef peter2671 het volgende:
Er is een vacature vrij gekomen in mijn wijk als postbezorger bij SANDD.
Ik weet, het word er wellicht niet veel beter op gezien ze zowat dezelfde principes handhaven als bij PostNL, maar moet toch wat
Daaromquote:Op vrijdag 5 april 2013 09:09 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Volgens de site van Sandd krijg je een vast uurloon, maar word je wel betaald per "handeling".
Dat lijkt mij zo'n beetje het zelfde systeem dat nu bij ons wordt gehanteerd. Hier staat er ten slotte ook iedere dag een andere tijd voor de wijken.
Hier zijn al een behoorlijke tijd geleden twee VBG'en bij elkaar gevoegd. Alleen nu hebben ze opeens besloten dat er nog maar een keer op een dag gereden mag worden. Ik loop zelf een ochtendwijk, maar moet nu dus wachten tot de middagwijken ook klaar zijn om mee te gaan.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:08 schreef dud0r het volgende:
[..]
Welk gebied loop je? Want ik weet dat er aanlevertijden verandert zijn omdat ze bezig zijn met het ombouwen van de cvl's naar vbl'en.
Hierdoor veranderen de tijden van de voorbereidingen daar ook en zullen de aanlevertijden ook moeten opschuiven.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat je dan ook daadwerkelijk een contract krijgt als medewerker van Sandd zelf in plaats van een OVO. Anders verdien je een heel stuk minder als wat ze aangeven op hun site.quote:
Dat is wel apart. Enige wat ik me kan bedenken is dat het op deze manier kosten bespaard omdat het autobedrijf maar 1 order heeft staan in plaats van 2.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:12 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hier zijn al een behoorlijke tijd geleden twee VBG'en bij elkaar gevoegd. Alleen nu hebben ze opeens besloten dat er nog maar een keer op een dag gereden mag worden. Ik loop zelf een ochtendwijk, maar moet nu dus wachten tot de middagwijken ook klaar zijn om mee te gaan.
Er is verder helemaal geen hol veranderd aan de tijden op kantoor... behalve dat ze daar nu eerder naar huis kunnen.
Voorheen had je de ochtendrit, middagrit en de veegrit. Veegrit was laatst al geschrapt en nu dus ook de middagritten.
OVO? brutobedrag?quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:16 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Voorwaarde is natuurlijk wel dat je dan ook daadwerkelijk een contract krijgt als medewerker van Sandd zelf in plaats van een OVO. Anders verdien je een heel stuk minder als wat ze aangeven op hun site.
Het heeft inderdaad puur en alleen (weer) met de centjes te maken. Het overgrote deel van de bezorgers hier heeft een ochtendwijk (in ieder geval bij mijn depot, zo'n 80 á 90 procent) en die ondervinden hier hinder van tegenover een aantal mensen met een middagwijk die hier voordeel van kunnen hebben, terwijl zij vaak pas ruim ná de aanlevertijden gaan lopen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:27 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat is wel apart. Enige wat ik me kan bedenken is dat het op deze manier kosten bespaard omdat het autobedrijf maar 1 order heeft staan in plaats van 2.
Maar ja dan benadeel je wel je bezorgers op deze manier.
Nog even een aanvulling op mijn bovenstaande verhaal over de overvallen bezorger.
Wat ik zo na wat navraag heb gehoord is het tot nu toe pas bij 1 bezorger voor gekomen. Ik gok dat het bij een incident blijft en niet zo zal worden dat de bezorgers hier echt voor moeten gaan oppassen.
Overeenkomst van opdracht. Dan moet je dus zelf nog alles regelen met belastingen enzo. Het ligt er natuurlijk maar net aan hoeveel je verdient en hoeveel belasting je dan moet afdragen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:31 schreef peter2671 het volgende:
[..]
OVO? brutobedrag?
Tja, wat is een stuk minder...Tis zowat beter dan 3x per week naar Heerenveen(40km) gaan voor nog 1½maand.
Oké bedankt om mij hier op te wijzenquote:Op vrijdag 5 april 2013 09:39 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Overeenkomst van opdracht. Dan moet je dus zelf nog alles regelen met belastingen enzo. Het ligt er natuurlijk maar net aan hoeveel je verdient en hoeveel belasting je dan moet afdragen.
Grootste nadeel is dan dat je in een keer alle belastingen van het hele jaar moet betalen mocht dat zo uitkomen.
200 euro voor een nieuwe fiets, dat kan nooit wat zijn, vast van Chinese makelij. Dan kun je beter een goede tweedehands kopen van een degelijk merk (Batavus, Gazelle).quote:Op vrijdag 5 april 2013 16:07 schreef gridjuh het volgende:
Ik weet het niet......
http://www.fietsuniek.nl/(...)uty-zwart-p-932.html
vind hem best mooi....en ik moet een mand voorop.
Maar mijn eigen fiets is eigenlijk zo goed als kapot....moet eigenlijk weer aan de achterkant helemaal nieuwe spaken erin krijgen....:( kost wel wat.
De fietsenmaker wilt me 100 voor de fiets geven, en deze bovenstaande kost 200.....moet ik het doen of niet....heb nog geen winkel gevonden waar ze hem ook verkopen voor testrit...
twijfel twijfel twijfel
Misschien als je bij die fietsenmaker een andere 2e handse uitkiest valt er misschien nog meer korting of extraatjes te regelen. Ik zou ook voor dat bedrag voor een goeie 2e handse gaan.quote:Op vrijdag 5 april 2013 16:07 schreef gridjuh het volgende:
Ik weet het niet......
Maar mijn eigen fiets is eigenlijk zo goed als kapot....moet eigenlijk weer aan de achterkant helemaal nieuwe spaken erin krijgen....:( kost wel wat.
De fietsenmaker wilt me 100 voor de fiets geven, en deze bovenstaande kost 200.....moet ik het doen of niet....heb nog geen winkel gevonden waar ze hem ook verkopen voor testrit...
twijfel twijfel twijfel
Ik heb 4 jaar geleden een sparta gekocht....toen werkte ik nog niet voor de post....quote:Op vrijdag 5 april 2013 16:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
200 euro voor een nieuwe fiets, dat kan nooit wat zijn, vast van Chinese makelij. Dan kun je beter een goede tweedehands kopen van een degelijk merk (Batavus, Gazelle).
Die Batavus Delivery Bike die ik gekocht heb voor 150e, heeft een voorrek. Er zijn genoeg op Marktplaats voor 200-250 euro, beetje afdingen en je hebt hem voor 175-200. Deze bv. http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lrquote:Op vrijdag 5 april 2013 16:44 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Maar ik kan moeilijk voor 200 euro een stevige fiets vinden met mand/voorrek
vandaar dat ik denk dat dit een goede optie is....
Misschien ga je gewoon te ruw om met je materiaal? Ik heb in mijn 15 jaar bij de post maar 2 fietsen versleten. De eerste twee waren tweedehandsjes die mij respectievelijk 150 en 100 gulden (!) hebben gekost. En afgezien van af en toe een lekke band (en 1x een kapot achterrekje) heb ik daar nooit hoge reparatiekosten aan gehad. En die 2e handjes gingen toch ook wel een jaar of 4 mee, voordat ze echt op waren.quote:Op vrijdag 5 april 2013 16:44 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik heb 4 jaar geleden een sparta gekocht....toen werkte ik nog niet voor de post....
Hij is dan nu bijna 4 jaar oud, hij heeft al een keer een nieuwe velg en extra dikke spaken gehad, kostte toendertijd 125 euro ofzo, daarvoor al vaak zat spaken kapot gereden....daarna nog steeds spaken eruit gereden....maar dan gelukkig iets minder frequent.
Deze fiets kostte mij 4 jaar geleden 749 euro.....ik heb er veel problemen mee.
Ik heb een fietsenmaker in het dorp gevonden, die als ik 's avonds mijn fiets breng er voor zorgt dat ik hem de volgende middag voor ik moet bestellen hem terug heb.
Dit gebeurd voor een lagere prijs dan bij een echte fietsenmaker, en ik hoef niet gelijk te betalen.
een batavus of gazelle vind je 2e hands niet met een mand voorop.
Ik moet een mand voorop hebben op dat 2/3 van mijn wijk een fietswijk is en het dus amper te doen is om het in je hand te houden i.c.m. hah....
Maar ik kan moeilijk voor 200 euro een stevige fiets vinden met mand/voorrek
vandaar dat ik denk dat dit een goede optie is....
Ik ga echt niet ruw met mijn fiets om, dit omdat ik dat zonde vind.quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Misschien ga je gewoon te ruw om met je materiaal? Ik heb in mijn 15 jaar bij de post maar 2 fietsen versleten. De eerste twee waren tweedehandsjes die mij respectievelijk 150 en 100 gulden (!) hebben gekost. En afgezien van af en toe een lekke band (en 1x een kapot achterrekje) heb ik daar nooit hoge reparatiekosten aan gehad. En die 2e handjes gingen toch ook wel een jaar of 4 mee, voordat ze echt op waren.
In 2006 heb ik mijzelf getrakteerd op een nieuwe fiets, een Azor Transport Heavy Duty, met voordrager en extra dikke spaken. Kostte EUR 575, maar omdat ik 'm kocht via het fietsenplan van m'n vader heb ik er effectief maar iets van EUR 300 voor betaald. Ik heb 'm nog steeds, en de enige grote reparatie die ik er aan heb gehad is een breuk bij de voorvork, en die kosten heb ik grotendeels vergoed gekregen omdat eea nog deels binnen de garantie viel.
Dus zo'n Azor kan ik je zeker aanraden, want die zijn superdegelijk. Over die Batavus Delivery bikes ben ik niet zo te spreken (die hebben we hier als leenfiets), want het zadel zit ronduit kut, door het rare stuur zit je krom op de fiets (bij de nieuwste zit er gelukkig een wat beter stuur op), bij de uitvoering met terugtraprem trap je je een ongeluk (soort permanente 1e versnelling), en doordat er zoveel aluminium in is verwerkt is de fiets weliswaar lekker licht, maar glijdt ie nogal snel weg onder het gewicht van de post.
Dus als je echt een nieuwe wil, koop dan een Azor. En als je weinig geld hebt, koop dan een goede 2e hands. Die houdt het heus wel 3 jaar uit, en op het moment dat er hele dure reparaties opdoemen aan de horizon, gewoon wegpleuren die fiets en weer een volgend tweedehansie kopen (bij voorkeur niet meer dan EUR 75-100 voor betalen).
Overigens kun je bij de post gewoon een voorrek en bijbehorende voortas krijgen, voor niets. Gewoon even vragen bij je TC............
de meest mensen die boven schaal 3 uitkomen denken dat ze heel wat zijn, ooit zijn ze onderaan als jan lul begonnen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 05:41 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Scheelt inderdaad.
Deze TC is jaren postbode geweest(toevallig voor een groot aantal jaren in de wijk waar ik woon), en was als postbode al niet geliefd
quote:Op vrijdag 5 april 2013 07:15 schreef dud0r het volgende:
[..]
Raar verhaal.
quote:Op vrijdag 5 april 2013 07:15 schreef dud0r het volgende:
[..]
Raar verhaal.
slechteriken zijn natuurlijk altijd te beroerd om te werken(wie werkt er nu voor 6 euro), dingen ontfutselen hoef je niet veel voor te doen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 07:15 schreef dud0r het volgende:
[..]
Raar verhaal.
als je bij de post per stuk krijgt dan levert het nog wat op (per 6 werkdagen)mits je niet <1 ct krijgtquote:Op vrijdag 5 april 2013 09:31 schreef peter2671 het volgende:
[..]
OVO? brutobedrag?
Tja, wat is een stuk minder...Tis zowat beter dan 3x per week naar Heerenveen(40km) gaan voor nog 1½maand.
Die bagagedrager kan nooit twee zware fietstassen aan. Dat is zo'n standaard dingetje voor max 15 kilo.quote:Op vrijdag 5 april 2013 16:07 schreef gridjuh het volgende:
Ik weet het niet......
twijfel twijfel twijfel
geen fijn verhaal als je alleen maar dat hebtquote:Op vrijdag 5 april 2013 10:00 schreef Rafierafie het volgende:
Deze vind je misschien dan ook interessant om even te lezen:
http://www.fnv.nl/artikelen/Postbezorger_Dieuwke_Feenstra/
Tof hoor! Ik speel thuis best veel rock (vaak in coverbands gespeeld vroeger). Eigenlijk wil ik ook meer jazz gaan spelen, vooral voor mijn ontwikkeling! Maar jazz gaat me altijd zo snel vervelen haha!quote:Op donderdag 4 april 2013 16:40 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Ik speel het een beetje ja. Hobbymatig.
Ben meer van de rustige ritmes.
Jazz,blues maar vooral reggae(tot 'verrassing' van sommige collegae die (logisch) denken dat looks bij type muziek hoort
Ben ook rustig vaan aard aangelegd ))
En jij?
ik bezorg bijna helemaal niet met de fiets. Is nog beterquote:Op vrijdag 5 april 2013 18:26 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik ga echt niet ruw met mijn fiets om, dit omdat ik dat zonde vind.
Voor zelfs een klein stoepje in de weg....stap ik zelfs nog af....
Ja maar als je wijk 2/3 fietswijk is heb je weinig keus :|quote:Op vrijdag 5 april 2013 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik bezorg bijna helemaal niet met de fiets. Is nog beter
Weleens ergens bezorgd bij dhr. schotanusquote:Op vrijdag 5 april 2013 22:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
We hadden het hier als eens over rare namen die je tegenkomt tijdens je werk. Ik liep vandaag een wijk en daar woont ene Dick Kok. Dan kunnen je ouders of geen Engels, of ze hebben een enorme hekel aan je.
Waar is het voorwiel van haar fiets gebleven?quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:00 schreef Rafierafie het volgende:
Deze vind je misschien dan ook interessant om even te lezen:
http://www.fnv.nl/artikelen/Postbezorger_Dieuwke_Feenstra/
Het kan ook zijn dat je niks hoort omdat er voor een heleboel kantoren nog niks bekend is.quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:17 schreef Deezertje het volgende:
Ik hoor eigenlijk schrikbarend weinig van onze TC over de reorganisatie... wel dat we nog steeds op de uren moeten letten maar hij zegt nooit wat over de toekomst / eventuele verhuizing. Vrees dat het straks dan 'ineens' als een bom inslaat..
Morgen weer de gebruikelijke HAH, en vast weer een glasvezelmailing. Heb echt al acht weken achter elkaar een KPN-mailing aan de héle wijk met iedere keer hetzelfde aanbod in een ander formaat (kaartje, envelop, deurhanger etc.). Iemand de Kampioenen al gespot? Daar ben ik ook altijd standaard de sjaak mee. Gewoon een week later het tweede deel zodat ik alsnog de hele wijk van Kampioenen heb voorzien....
Kan mij er wel iets bij voorstellen dat het gaat vervelenquote:Op vrijdag 5 april 2013 19:47 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Tof hoor! Ik speel thuis best veel rock (vaak in coverbands gespeeld vroeger). Eigenlijk wil ik ook meer jazz gaan spelen, vooral voor mijn ontwikkeling! Maar jazz gaat me altijd zo snel vervelen haha!![]()
Nu speel ik bas in een koor, met veel liederen uit alle streken van de wereld!Dat doe ik nu iets langer dan een jaar.
Uit eten gaan is natuurlijk altijd leuk om te doen. En het plaatst je eens in een andere sfeer met dezelfde mensen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 06:23 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
Gisterenavond een gezellig bedrijfsuitje (etentje) gehad.
Zo kom je weer wat, soms verrassend, meer over elkaar te weten![]()
Overigens is het zo dat er spullen,zoals lockers, kasten, bureau's, stellingen, klein materiaal e.d.(geen stoelen helaas, die gaan allemaal mee), achterblijven die met de verhuizing niet meegaan.
Al beslag gelegd op een item(pompwagen) en vandaag eens kijken wat er nog meer op de lijst staat en reserveren![]()
Volgende week vrijdag tijdens de verhuizing kan men de overgebleven spullen meenemen
[..]
Kan mij er wel iets bij voorstellen dat het gaat vervelen
Maar ik vind de walking bass zo lekker gaan![]()
Het nadeel van reggae spelen, tenminste vind ik, is het bijna altijd op de muziek mee moeten doen.
Anders klinkt het vaak voor geen meter, t.o.v. bijvoorbeeld jazz...maar vind het niet erg.
Koptelefoon op en gaan...in je eigen muziekwereldje
Teveel ingezet omdat het minder druk is dan verwacht?? *vroeg ik hoopvol*quote:Op zaterdag 6 april 2013 09:09 schreef dud0r het volgende:
[..]
Uit eten gaan is natuurlijk altijd leuk om te doen. En het plaatst je eens in een andere sfeer met dezelfde mensen.
Er zitten ook wel hele kleine voordelen aan zo'n inhuizing. Of als er iets niet meer gebruikt mag worden. Ik heb een hele stapel grijze bakken staan als opbergruimte. Die zouden allemaal weggegooid worden. Is toch zonde.
Klein foutje gemaakt in m'n planning. Beetje teveel ingezet. Dus de eerste is bij mij al een half uur de straat op. Die mensen weet niet wat ze overkomt, 09.00 de post al in de bus
En 1 voorbereider zit ook al weer thuis.
En zo gaan we heel snel het hele kantoor leeg maken.
Doelstelling is 10 uur alles klaar.
Nee ik kan niet tellen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 09:17 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Teveel ingezet omdat het minder druk is dan verwacht?? *vroeg ik hoopvol*
Ja, dat is niet fijn hè? Ik heb ook weleens een keer of drie (al jaren terug trouwens) twaalf uur bij de post gewerkt zonder pauze. Dan ben je echt helemaal op aan het eind van de dag... Tenminste ik wel!quote:Op donderdag 4 april 2013 19:32 schreef dud0r het volgende:
Vandaag ook weer overleeft. Maar ik moet echt minder lange dagen gaan maken.
Vanochtend 05.45 begonnen en om 15.30 verliet ik het pand pas weer. En dan was ik eigenlijk nog niet eens klaar.
Wat? Wat is dat voor onzin dan?quote:Op vrijdag 5 april 2013 05:23 schreef dud0r het volgende:
[..]
Inclusief tot kom ik daar wel aan ja. Zonder tot mag je er 200 vanaf halen.
En ik vond een paar keer bijna 10 uur werken niet erg. Maar deze week kom ik rond de 47 uur uit en ik krijg er 37 betaald.
Compenseert zich wel weer in de zomer denk ik.
Als tc mag je geen overuren schrijven. Behalve met de kerst. En dat mag dan alleen als je geen functie contract hebt.quote:Op zaterdag 6 april 2013 21:13 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Wat? Wat is dat voor onzin dan?
Klopt, maar het spelen van reggae is wel geschikt om je groove te oefenen!quote:Op zaterdag 6 april 2013 06:23 schreef peter2671 het volgende:
Kan mij er wel iets bij voorstellen dat het gaat vervelen
Maar ik vind de walking bass zo lekker gaan![]()
Het nadeel van reggae spelen, tenminste vind ik, is het bijna altijd op de muziek mee moeten doen.
Anders klinkt het vaak voor geen meter, t.o.v. bijvoorbeeld jazz...maar vind het niet erg.
Koptelefoon op en gaan...in je eigen muziekwereldje
Inderdaad, ik vond het ook best druk! Vooral in straten waar ik normaal niet zo veel post voor heb waren er nu ineens bundel die drie keer zo dik waren!quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:50 schreef superkimmi het volgende:
het was eindelijk weer eens een aardige hoeveelheid op zaterdag.. is maar goed ook, begon bijna te wennen aan de daldaghoeveelheden
En toen het zonnetje doorbrak was het helemaal lekker weer ook nog!
quote:Op zaterdag 6 april 2013 21:41 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Klopt, maar het spelen van reggae is wel geschikt om je groove te oefenen!
Uitstervend rasquote:Op zaterdag 6 april 2013 22:09 schreef superkimmi het volgende:
Ow? Sinds wanneer is dat dan? Want laat ik nu net daar wonen en toch elke dag dezelfde postbode zien xD.. Sterker nog, deze persoon let juist op, want had een keer post voor de oude bewoner en toen vroeg ze zelfs of ik die post nog moest ontvangen of dat ze t moest doorgeven ofzo!
Functiecontract kan aan het begin van het kalenderjaar afgesloten worden voor schaal 7 en hoger.quote:Op zaterdag 6 april 2013 21:25 schreef Atmosphere82 het volgende:
Oh, dat wist ik helemaal niet! Wat is een functie contract als ik vragen mag?
Ook weer iets wijzer geworden dat hoe hoger de functie binnen PostNL, niet meteen wil zeggen dat het allemaal makkelijker is/gaatquote:Op zondag 7 april 2013 07:59 schreef dud0r het volgende:
[..]
Functiecontract kan aan het begin van het kalenderjaar afgesloten worden voor schaal 7 en hoger.
Contract gaat dan naar 40 uur en je krijgt elk jaar een beoordeling. Aan de hand van deze beoordeling krijg je een bonus van max 4% van je jaarsalaris.
Daar staat dan wel tegenover dat ook al werk je 80uur in de week je er 40 krijgt.
Inderdaad! Alleen al daarom lijkt het me sterk dat die moest vertrekken door klachten xDquote:
Dat compenseren ken ik. Dienst die ik draai staat 40 uur voor, contract van 37.quote:[img]http://i.zine.net/p/0s.gif]Op zondag 7 april 2013 09:11 schreef peter2671 het volgende:[/b]
[..]
Ook weer iets wijzer geworden dat hoe hoger de functie binnen PostNL, niet meteen wil zeggen dat het allemaal makkelijker is/gaat
Moet er bij zeggen dat de oudste dochter in management zit(niet van PostNL) en vaak ook veel eigen tijd investeert.
En soms is het te compenseren...vaak niet.
ik ben er ook nog eentje van. Heb al eens een rouwkaart toch nog bij de juiste mensen bezorgd. Wist dat ze niet meer op adres x woonden, maar in een compleet andere wijk op adres y, dus daar ben ik onderweg naar huis nog even langs geweest.quote:
quote:Op zondag 7 april 2013 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ben er ook nog eentje van. Heb al eens een rouwkaart toch nog bij de juiste mensen bezorgd. Wist dat ze niet meer op adres x woonden, maar in een compleet andere wijk op adres y, dus daar ben ik onderweg naar huis nog even langs geweest.
daarom kun je beter freelance manager worden, alle tijd kan je dan factureren,quote:Op zondag 7 april 2013 09:11 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Ook weer iets wijzer geworden dat hoe hoger de functie binnen PostNL, niet meteen wil zeggen dat het allemaal makkelijker is/gaat
Moet er bij zeggen dat de oudste dochter in management zit(niet van PostNL) en vaak ook veel eigen tijd investeert.
En soms is het te compenseren...vaak niet.
Daar had ik nou nog nooit van gehoord! Bedankt voor de uitleg, apart wel zoiets!quote:Op zondag 7 april 2013 07:59 schreef dud0r het volgende:
[..]
Functiecontract kan aan het begin van het kalenderjaar afgesloten worden voor schaal 7 en hoger.
Contract gaat dan naar 40 uur en je krijgt elk jaar een beoordeling. Aan de hand van deze beoordeling krijg je een bonus van max 4% van je jaarsalaris.
Daar staat dan wel tegenover dat ook al werk je 80uur in de week je er 40 krijgt.
Staat allemaal in de Cao. Nou ja niet zoals ik het nu uitleg maar daar komt het op neer.quote:Op zondag 7 april 2013 16:39 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Daar had ik nou nog nooit van gehoord! Bedankt voor de uitleg, apart wel zoiets!
oranje kaartquote:Op zondag 7 april 2013 17:35 schreef Troeta het volgende:
Hoe weet ik nou welke vakantie-uren verlopen en wanneer?
Er is verzocht om uitbetaling mondeling, maar dat mocht niet en vakantie nemen voor een half jaar gaat hem ook niet worden.
Ik moet het dus wat duidelijker weten, voordat er allemaal uren verloren gaan.
Ik heb het nummer van de salarisstroken gebeld, maar die wisten ook niks en kunnen er ook niet over beslissen, dat moet de teamcoach doen.
Bij het ene kantoor mag het wel en het andere niet ze ze. Waarom is dit? En mag dit?
Dat doe ik inderdaad ook weleens.quote:Op zondag 7 april 2013 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ben er ook nog eentje van. Heb al eens een rouwkaart toch nog bij de juiste mensen bezorgd. Wist dat ze niet meer op adres x woonden, maar in een compleet andere wijk op adres y, dus daar ben ik onderweg naar huis nog even langs geweest.
Ken je misschien iemand anders die een fiets wilt kopen. Dan maak je een bon op jouw naam. Je krijgt vervolgens de verlofuren uitbetaald.quote:Op zondag 7 april 2013 23:21 schreef Troeta het volgende:
Ja, ik hoef geen fiets en wil graag geld:D
En als die uren zomaar verdwijnen zou belachelijk zijn toch, dus ik wil even duidelijk weten hoe dat precies zit.
Het bedrag onderaan je loonstrookje is een brutobedrag, dus daar gaat nog belasting af. Hoeveel dat is hangt af van je overige inkomen. 50% lijkt me wat veel, misschien als je vestigingsmanager bent of zo?quote:Op maandag 8 april 2013 10:00 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Beetje financieel voorruitplannen alvast, volgende maand komt het vakantiegeld. Volgens mij is die vraag al eerder gesteld, maar gaat daar 50% belasting over, of krijg ik gewoon het bedrag dat op het loonstrookje staat onder Recht VT?
ze voegen de bedragen bij elkaar dan ben je per saldo meer belasting aan kwijt.quote:Op maandag 8 april 2013 10:00 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Beetje financieel voorruitplannen alvast, volgende maand komt het vakantiegeld. Volgens mij is die vraag al eerder gesteld, maar gaat daar 50% belasting over, of krijg ik gewoon het bedrag dat op het loonstrookje staat onder Recht VT?
Daar heb ik geen zin in. Een collega krijgt wel zo de uren uitbetaald en ik moet dan rare dingen gaan doen?quote:Op maandag 8 april 2013 14:48 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Ken je misschien iemand anders die een fiets wilt kopen. Dan maak je een bon op jouw naam. Je krijgt vervolgens de verlofuren uitbetaald.
Je kan het net zien. Dat is het probleem. Je tc kan het ook niet zien. Of ze moeten sinds kort een update in harmony gedaan hebben. Ik zal het morgen eens bekijken. Volgens mij kan ik namelijk ook niet zien wat er in 2012 aan verlof is bijgeschreven. Tenminste in het systeem. Wij bewaren ook de papieren uitdraaien.quote:Op maandag 8 april 2013 18:15 schreef Troeta het volgende:
[..]
Daar heb ik geen zin in. Een collega krijgt wel zo de uren uitbetaald en ik moet dan rare dingen gaan doen?
Weet jij het ook niet kramerica hoe dat zit met vakantie-uren die niet meer mee mogen? Hoe je kan zien welke uren dat precies zijn enzo?
Wettelijk verlof opgebouwd na 2011 (4x de wekelijkse contractomvang) is 1,5 jaar houdbaar. Bovenwettelijk verlof en verlof van 2011 en eerder is 5 jaar houdbaar.quote:Op maandag 8 april 2013 18:15 schreef Troeta het volgende:
[..]
Daar heb ik geen zin in. Een collega krijgt wel zo de uren uitbetaald en ik moet dan rare dingen gaan doen?
Weet jij het ook niet kramerica hoe dat zit met vakantie-uren die niet meer mee mogen? Hoe je kan zien welke uren dat precies zijn enzo?
*rapporteer deze post aan een moderator*quote:Op dinsdag 9 april 2013 04:38 schreef dud0r het volgende:
Goedemorgen. Iedereen weer klaar voor een dag noeste arbeid?
Mogguh!quote:Op dinsdag 9 april 2013 06:35 schreef dud0r het volgende:
Meer uren zijn altijd goed.
Ik heb vandaag een kleine uitdaging in de uitvoering.
1 Iemand ziek die 2 redelijk grote wijken weg loopt.
Het is ook absurd dat we hier pbz's hebben lopen met contracten van 20 uur in de week.
Alleen maar omdat ze in de afgelopen jaren onder druk stonden om meer werk aan pbz's te slijten, geen pbz's konden krijgen dus dan maar de contracten verhoogd hebben bij een aantal.
Waardoor je dus nu met de problemen zit als 1 van die grote contracten met verlof is of ziek is.
En ik had een mailtje, ja een mailtje, van iemand dat hij vandaag niet kan werken vanwege prive omstandigheden. Zaterdagmiddag verstuurd.Snappen mensen nou echt niet dat je daarvoor moet bellen?
Zo lastig ben ik helemaal niet.quote:Op dinsdag 9 april 2013 06:42 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Mogguh!![]()
Waarschijnlijk durfde hij de confrontatie niet aan. I.v.b. met lastige vragen die jij zou gaan stellen.
Wat is daar absurd aan? Bij de meeste bedrijven werken mensen met contracten van 40 uur!quote:Op dinsdag 9 april 2013 06:35 schreef dud0r het volgende:
Het is ook absurd dat we hier pbz's hebben lopen met contracten van 20 uur in de week.
Ach, zolang je nog tijd hebt om te Fokken zal het wel meevallen met die berg werk.quote:Op dinsdag 9 april 2013 06:52 schreef dud0r het volgende:
[..]
Zo lastig ben ik helemaal niet.![]()
Maar hierdoor ga ik wel lastig worden.
Edit: Wordt weer een leuke dag vandaag.
Komen gewoon nog 3 zieken bij. Krijg toch de krampen. Nog 7 uur uitvoering erbij om weg te werken.
Ach ja dat maakt het werk uitdagend.
Omdat het niet bedoelt is als grote parttime baan. Tenminste zoals ik het begrepen heb toen ze begonnen met pbz's was het de bedoeling dat de mensen 2-3 uur per dag zouden gaan lopen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat is daar absurd aan? Bij de meeste bedrijven werken mensen met contracten van 40 uur!
(Hier overigens div. pbz met 25 uur. Meestal degenen die een klein contract hadden maar jarenlang extra gewerkt hebben, en toen contractuitbreiding geclaimd)
Je kan mensen ook niet te vroeg bellenquote:Op dinsdag 9 april 2013 09:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ach, zolang je nog tijd hebt om te Fokken zal het wel meevallen met die berg werk.
quote:Op dinsdag 9 april 2013 06:52 schreef dud0r het volgende:
[..]
Zo lastig ben ik helemaal niet.![]()
Maar hierdoor ga ik wel lastig worden.
quote:Edit: Wordt weer een leuke dag vandaag.
Komen gewoon nog 3 zieken bij. Krijg toch de krampen. Nog 7 uur uitvoering erbij om weg te werken.
Ach ja dat maakt het werk uitdagend.
Het postbezorgen is niet bedoeld als fulltime baan, maar voo maximaal 25 uur per week. Zo is het hier sinds jaar en dag geadverteerd geweest.quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:38 schreef dud0r het volgende:
[..]
Omdat het niet bedoelt is als grote parttime baan. Tenminste zoals ik het begrepen heb toen ze begonnen met pbz's was het de bedoeling dat de mensen 2-3 uur per dag zouden gaan lopen.
Dan kom je op max 15 uur uit.
Het probleem gaat 'm zitten in dit soort gevallen. Je bent niet ingesteld om het op te vangen als er ineens 10+ uur uitvoering openvalt. Als een vtw ziek is of met verlof kan je dat van 2 kanten opvangen. Met je voorbereiders binnen en met je pbz's buiten. Die optie heb je in dit soort gevallen niet. Want ik kan een voorbereider niet naar buiten sturen(op een aantal na) en de pbz's zijn postcode gebonden. Dus die kan ik ook niet van de ene kant naar de andere kant sturen.
[..]
Je kan mensen ook niet te vroeg bellenDenk dat er weinig pbz's staan te springen als ik ze voor 8 uur bel.
En er zijn ook even dode punten waarin je wacht op reactie omdat mensen niet opnemen
Edit: BAM! Alles weg! *klopt af* Het is een bijna een wonder.
autoroutes lijken vaak onlogisch in elkaar te zitten, maar in de praktijk werkt die onlogica juist prima. Je zou eigenlijk de route een keer gereden moeten hebben om het te snappenquote:Op dinsdag 9 april 2013 14:29 schreef peter2671 het volgende:
Hier vandaag niet druk maar wel voor het eerst nieuwe wijken gedaan: 2 autoroutes en 2 'gewone' wijken.
Autoroutes vielen wat tegen...veel 'onlogisch'gedoe dus extra goed opletten waar wat in moet
O ik snap het welquote:Op dinsdag 9 april 2013 14:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
autoroutes lijken vaak onlogisch in elkaar te zitten, maar in de praktijk werkt die onlogica juist prima. Je zou eigenlijk de route een keer gereden moeten hebben om het te snappen
Zonis het bij ons volgens mij nooit geadverteerd. Misschien in het begin maar daar durf ik niks over te zeggen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het postbezorgen is niet bedoeld als fulltime baan, maar voo maximaal 25 uur per week. Zo is het hier sinds jaar en dag geadverteerd geweest.
Als er hier een pbz ziek wordt is dat, ook bij grote contracten, prima op te vangen. Er zijn altijd pbz's die bereid zijn wat extra's te lopen, je kan een postbode die nog geen uitvoering heeft (of die minuren heeft) wat geven, en anders zijn er altijd wel pbz's die geen vaste wijk hebben en als vliegende kiep fungeren. Die zijn (hier althans) ook niet echt aan een postcodegebied gebonden. zolang het maar niet al te ver weg is (of geef ze een scooter mee, zo'n Piaggio, kun je ze wat verder weg sturen).
ook loop of fietswijken kunnen soms knap vervelend in elkaar zitten. De wijk die ik vorige wijk zaterdag heb gedaan is er eentje van die vanwege het verspringen van de straten soms wat gek lijkt te lopen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:54 schreef peter2671 het volgende:
[..]
O ik snap het weldaarom ook de apostrofjes omdat het voorbereiden dan minder is t.o.v. de te rijden route
Ik ben verwend met mijn vorige wijken(geen autowijken)
1-3-5-7-9 10-8-6-4-2 is logischerquote:Op dinsdag 9 april 2013 15:05 schreef peter2671 het volgende:
Kan je nagaan hoe belangrijk communicatie is tussen postbodes/bezorgers en voorbereiding
Mijn vorige wijken waren meer van de 1-3-5-7-9 2-4-6-8-10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
gezien de situatie die je nu meemaakt kan ik het een beetje voorstellen,quote:Op dinsdag 9 april 2013 06:35 schreef dud0r het volgende:
Meer uren zijn altijd goed.
Ik heb vandaag een kleine uitdaging in de uitvoering.
1 Iemand ziek die 2 redelijk grote wijken weg loopt.
Alleen maar omdat ze in de afgelopen jaren onder druk stonden om meer werk aan pbz's te slijten, geen pbz's konden krijgen dus dan maar de contracten verhoogd hebben bij een aantal.
Waardoor je dus nu met de problemen zit als 1 van die grote contracten met verlof is of ziek is.
En ik had een mailtje, ja een mailtje, van iemand dat hij vandaag niet kan werken vanwege prive omstandigheden. Zaterdagmiddag verstuurd.Snappen mensen nou echt niet dat je daarvoor moet bellen?
hier was het weer bijenkorf dag= volumequote:Op dinsdag 9 april 2013 11:30 schreef KatrienDuck het volgende:
Heel weinig post vandaag, zoals wel vaker op dinsdag. Voor 10 u. de hele voorbereiding al klaar!
jij begrijpt het.quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:51 schreef V__L_N het volgende:
En er is Chaos. Mijn Tc heeft me gevraagd voor een dubbele wijk de hele week. Zou het laten weten als het niet meer nodig is. Mijn pb+ heeft iemand anders geregeld. En ik moet er achter komen omdat er geen wijken staan.
Vervolgens bel je ze en weten ze allebei niet hoe of wat. Hendige henkies.
(En nu baal ik want grote kans dat die wijk pas om 1 uur komt en ik had 's ochtends ook ergens anders kunnen gaan werken)
Dudor: Leuk concept mensen aannemen voor een parttime baan. Maar max. 15 uur is geen parttime. Dat is een bijbaan en daar loont het tijdstip op de dag niet voor. Dus iedereen had kunnen bedenken dat dit een dom concept is.
Dus krijg je mensen die wel geld willen verdienen. En dus meer uren moeten maken, want ze willen ook gewoon eten 's avonds. Dat gaat wat lastig van maximaal 500 euro.
Is heel lastig misschien, maar anders had je waarschijnlijk nog veel meer open wijken gehad.
quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:31 schreef Atmosphere82 het volgende:
Dat is niet niks zeg ErwinRommel!![]()
Ik heb trouwens afgelopen zaterdag nog iets opmerkelijks meegemaakt. Sinds zeker een jaar ligt er op een bepaald adres in Roosendaal (onderdeel van mijn wijk) een enorme stapel brieven/folders/HAH en ga zo maar door op de deurmat. Bewoners waren er nooit te zien. Als je daar aanbelde was er nooit iemand thuis. Dus iedere keer legde een bezorger er weer wat bij (waaronder ik dus ook) en zo werd die stapel steeds groter. Een paar weken terug liepen er wat mensen in die straat en die zeiden dat 'de gemeente ervan wist en zij ook' maar ze wilden verder niets vertellen over het hoe en waarom. Afgelopen zaterdag bezorgde ik weer in die wijk en wat bleek: heel de stapel was weg!![]()
Ik ben erg benieuwd hoe dat nou toch zit...
de campagne was kort samengevat : een bepaalde doelgroep:quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:56 schreef dud0r het volgende:
[..]
Zonis het bij ons volgens mij nooit geadverteerd. Misschien in het begin maar daar durf ik niks over te zeggen.
Hier is het een stuk moeilijker op te vangen. Wij hebben vorig jaar 17 wijken uitbesteed vanwege chronisch personeelstekort. En de Vtw'ers die we hebben, hebben allemaal een redelijk grote wijk zodat ze niet in de min draaien.
Dus bij ons is het iets lastiger met de grote contracten. Maar alles is goed gekomen vandaag daar gaat het om.
Gewoon doen, dan heb je weer een hersenbreken minderquote:
De doelgroepen waren: huismoeders, studenten, en vutters. Voor veel huismoeders bleek het lastig te combineren met kinderen uit school halen e.d, om precies de redenen die jij aangeeft. Voor de meeste vutters en gepensioneerden bleek het werk fysiek te zwaar, zeker sinds de invoering van DiDoZa. En hoewel studenten destijds in de rij stonden om zaterdagbesteller te worden (want: gezellig, goede verdiensten en volop mogelijkheden om extra te werken in de vakanties) is de animo om postbezorger te worden veel kleiner. Laag salaris en weinig uren die ook nog eens over de hele week verspreid zijn (handig met colleges, maar niet heus).quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:41 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
de campagne was kort samengevat : een bepaalde doelgroep:
ouderen, moeders, mensen die tijd over hadden.
uiteindelijk is er van de doelgroep moeders niets terecht gekomen, want alles is ver laat in de middag.
Bww ers alleen onder druk, en als je in een gezin een bww er hebt worden alle verdiensten afgetrokken, deze manier werkte ook niet.
Er wordt zeer veel gevraagd en zeer weinig geboden( geld en tijd/uitloop) dan krijg je geen mensen,
of mensen die zo weer moven zijn.
quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Sowieso, gebied waar ik rij, dat is een typisch Brabants "ons kent ons" gemeenschap.
Ik kom van boven de rivieren, en in het begin keken ze me raar aan als ik met m'n auto de post aan het bestellen was. Nu? Nu kennen ze me, krijg hier en daar kopje koffie, vragen over mijn werk.
Leuk gebied, en Brabant is uiteindelijk ook mijn heimat, geboren en getogen in Eindhoven
In Stratum geboren, daarna in Tongelre gewoond, toen verhuist naar de Boschdijk (Woensel Zuid). Heerlijk vlak bij de marktstraat, en vlakbij centrumquote:
Dorp waar ik bezorg ben ik nu toch best wel "ingeburgerd"quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Sowieso, gebied waar ik rij, dat is een typisch Brabants "ons kent ons" gemeenschap.
Ik kom van boven de rivieren, en in het begin keken ze me raar aan als ik met m'n auto de post aan het bestellen was. Nu? Nu kennen ze me, krijg hier en daar kopje koffie, vragen over mijn werk.
Leuk gebied, en Brabant is uiteindelijk ook mijn heimat, geboren en getogen in Eindhoven
Zwerts Frietzaak loopt nogsteeds als een speerquote:Op dinsdag 9 april 2013 17:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In Stratum geboren, daarna in Tongelre gewoond, toen verhuist naar de Boschdijk (Woensel Zuid). Heerlijk vlak bij de marktstraat, en vlakbij centrum
Ik ben blij dat het een bijbaantje is wat ik doe en geen baan van waar ik echt van moet rondkomen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:03 schreef ophaling10 het volgende:
hoop gezeik hier weer :
http://www.bvpp.nl/index.(...)t&Itemid=82#comments
als ik het zo lees, mag je nog blij zijn dat je bij de post mag werken
Meer uren omdat ik verder weg woon van de werkplek zodat ik het nog kan compenseren met de reistijd. Nu met de nieuwe wijken die ik heb is het prima te doen. Ik meen 9-12uur per week.quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:31 schreef dud0r het volgende:
@peter en ophaling10 :
Klopt van de doelgroepen, maar daar wordt nog wel steeds op gestuurd. En voor die doelgroepen is een contract van 20 uur overbodig want zoveel tijd hebben ze niet.
En op 20uur kan je leven. Het is niet makkelijk maar ik heb het tijden lang gedaan.(op mijn zaterdag contract, dus uurloon lag iets hoger dan dat van een pbz).
En ik snap dat mensen meer uren willen hebben maar ik keek vandaag even vanuit een andere hoek hiernaar.
*gaat bontjas/muts/laarzen e.d. aanschaffen*quote:Voor degene die nog werk zoeken bij de post, Rusland heeft personeel nodig
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)st-opgescheept.dhtml
mooie verhalen staan er weer in, wat willen ze eigenlijkquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:09 schreef Rafierafie het volgende:
Zag in het MZ Journaal ook staan dat ook zij zien dat de functie van PBZ steeds minder aantrekkelijk wordt voor de beoogde doelgroep. Dit vanwege de gewijzigde aanlevertijden waar ik nu ook mee te maken heb.
Afgelopen vrijdag kon ik pas om iets van 11.30 uur beginnen in plaats van 10.30 uur. Ik hoorde ook al van collega's die dit haast niet meer kunnen combineren met hun andere werk.
Als ze daadwerkelijk willen dat de moeders met schoolgaande kindertjes aan het werk gaan als bezorger, dan moet er toch echt gezorgd worden dat die mensen kunnen lopen in de tijd dat die kindertjes op school zitten. Ik begrijp dat er (alweer) geld bespaard moet worden door minder ritten te laten rijden, maar een levering van uiterlijk 11.45 uur op een daldag slaat gewoon nergens meer op.
Goedemorgen.quote:Op woensdag 10 april 2013 05:37 schreef peter2671 het volgende:
MOgguh
Ja het wordt er niet allemaal makkelijker op, maarja PostNL eist/vraagt al maximale flexibiliteit(in werk en uitvoering) van eigen werknemers.
Inprincipe is het zo dat als jij niet meewerkt, je maar weg moet gaan of eigenlijk al niet bij PostNL moet solliciteren.
Het principe: "als wij bellen, moet je opdagen" zal binnenkort ook wel bij PostNL aan de orde zijn.
Tis jammer dat er steeds minder een goed woord voor/over PostNL te zeggen en te horen is.
Alleen grote klanten gaan over op de concurrent. Als particulier kan je niet eens bij de concurrent terecht. Dus die zullen inderdaad meer digitaal gaan doen.quote:Op woensdag 10 april 2013 08:20 schreef Deezertje het volgende:
Nu is iedereen gewoon overdreven bezig met 'de cijfertjes'. Hopelijk zal ooit nog eens de menselijke factor bij PostNL binnendringen. Ook al zijn er straks nog maar drie brieven per dag, die kunnen zichzelf niet bezorgen. Mensen blijven altijd nodig voor dit werk..... Of ze moeten je voortaan de post bij een 'Servicepoint' af laten halen (iets wat ik ooit nog wel zie gebeuren). Maar dan moet de prijs van een postzegel wel heel erg omlaag omdat je geen bezorgers etc. meer hoeft te betalen, en tja, dat zou PostNL echt nooit doen. Lees juist alleen maar klachten over wéér een prijsverhoging. De klanten stappen dan of over naar iets als Sandd of gaan digitaal.
Op weg naar het 0 uren contract en werk op oproepbasis dus. Ik vraag me af wat in dat geval de beoogde doelgroep zou zijn. Dat vraagt niet meer om flexibel personeel, maar meer volledig opvouwbaar personeel danquote:Op woensdag 10 april 2013 09:37 schreef dud0r het volgende:
[..]
Alleen grote klanten gaan over op de concurrent. Als particulier kan je niet eens bij de concurrent terecht. Dus die zullen inderdaad meer digitaal gaan doen.
Punten waar je je post kan halen zie ik ook nog wel gebeuren. Zulke situaties zijn er al in andere landen. Krijg je op de hoek van de straat een grote box met busjes en kan je elke dag daar je post gaan halen.
Scheelt enorm in de personeelskosten
Over de cijfertjes, ze zitten er momenteel heel erg bovenop, dat klopt, maar het is ook nodig. Doen ze helemaal niks kunnen ze eind van het jaar faillissement aanvragen naar mijn idee.
Als je alleen al kijkt wat er aan minuren weggeschreven is afgelopen periode. En dan heb ik het alleen even over vtw's en dtw's. Wat ik hoorde ging het om 160.000 minuren. Nou zijn dat getallen die ik in de wandelgangen opvang dus ze kunnen eventueel met een korrel zout genomen worden.
En de minuren zijn zeker gedeeltelijk door de post zelf veroorzaakt maar blijft dat het een boel weg gegeven geld is.
Hoe verzin je ze?quote:Op woensdag 10 april 2013 09:44 schreef peter2671 het volgende:
Een beetje het principe: Als het goed goed, gaan we rollen. Als het minder gaat, zitten we met de drollen
Uhuh. Het is echt te merken dat het bedrijf er meer bovenop zit. Veel vtw's en dtw's hier werken nu bijna iedere zaterdag en worden daarnaast weer veelvuldig op het wegbrengen van wijken ingezet. Verder is de indeling van de teams op de schop gegaan, waardoor een groot deel van de pbz's in één team zit en de rest nog over de oude teams verdeeld is, maar wel zodanig dat er meer inzicht in de gewerkte uren is.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:37 schreef dud0r het volgende:
[..]
Alleen grote klanten gaan over op de concurrent. Als particulier kan je niet eens bij de concurrent terecht. Dus die zullen inderdaad meer digitaal gaan doen.
Punten waar je je post kan halen zie ik ook nog wel gebeuren. Zulke situaties zijn er al in andere landen. Krijg je op de hoek van de straat een grote box met busjes en kan je elke dag daar je post gaan halen.
Scheelt enorm in de personeelskosten
Over de cijfertjes, ze zitten er momenteel heel erg bovenop, dat klopt, maar het is ook nodig. Doen ze helemaal niks kunnen ze eind van het jaar faillissement aanvragen naar mijn idee.
Als je alleen al kijkt wat er aan minuren weggeschreven is afgelopen periode. En dan heb ik het alleen even over vtw's en dtw's. Wat ik hoorde ging het om 160.000 minuren. Nou zijn dat getallen die ik in de wandelgangen opvang dus ze kunnen eventueel met een korrel zout genomen worden.
En de minuren zijn zeker gedeeltelijk door de post zelf veroorzaakt maar blijft dat het een boel weg gegeven geld is.
Yepquote:Op woensdag 10 april 2013 07:15 schreef dud0r het volgende:
[..]
Goedemorgen.
Jij bent er ook altijd vroeg bij.
Kan ik mij voorstellen.quote:Als bovenstaande inderdaad de toekomst is word het voor de leidinggevende ook niet leuk. En daar zijn er nu ook al zat van die het niet meer naar hun zin hebben en weg willen.
Als de post van de daldagen, hoe weinig dat ook lijkt, zou worden verschoven naar de piekdagen wordt het op de piekdagen echt volledig ondoenbaar. Ik weet niet of je wel eens op een donderdag hebt gelopen? Als je er dan nóg meer bij zou hebben gaat iedereen massaal door z'n rug. Zeker als het weer tijd is voor de kampioen/bijenkorf/villa d'arte etc.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:51 schreef Deezertje het volgende:
Ik snap nog steeds het nut van het piek/dalsysteem niet... Werk alleen maar op zaterdag hoor maar dan is het altijd kanonnendruk, lijkt wel alsof alles van die week in éen keer meegaat inclusief reclame, zeker als ik hoor dat sommige van jullie die mailings al lang hebben bezorgd. Als ik kijk naar wat ik ontvang op een daldag of dins/donderdag, dan zou dat best naar (helaas) minder bezorgdagen kunnen. Nu is het voor mij ook niet duidelijk wanneer ik zelf post kan verwachten, want op een daldag zou in principe alleen brievenbus/zakelijke post moeten komen, en dus niet tijdschriften of niet-24u post.
Maar verschilt hier nog weleens op welke dag ik wat ontvang. Veel tijdschriften ontvang ik ineens op dinsdag die ik voorheen op zaterdag ontving. Navraag bij afzender leert dat die gewoon op tijd aangeleverd zijn, dus lijkt er op dat de TC hier soms ook gewoon dingen doorschuift.... maar ja, lezen in het weekend zit er dus niet meer in. En dan ontvang ik ze soms wekenlang weer op zaterdag en dan ineens paar keer weer op dinsdag! Heb het ook zelf met bezorgen op zaterdag: ene deel van de wijk ontvangt wel gewoon de Makro of Happinez, en de andere dus blijkbaar op vrijdag of dinsdag. Of ze moeten ineens allemaal hebben opgezegd... (maar Happinezz hier heeft al jaren een vast abonneebestand, kan ze gewoon dromen)
Zal best personeel en kosten schelen qua inzet op daldag. Maar maak gewoon drie of vier échte bezorgdagen zonder onderscheid van piek/dalpost. Gewoon alle post bezorgen die er dan is, heb je het ook meteen druk en nu niet zoals elke daldag het gevoel van 'waarom werk ik eigenlijk nog op deze dag?!', had best naar morgen kunnen verschuiven...'
Heb weleens op donderdag gelopen ja, maar alle mailings waar jullie hier dan van spreken zitten er bij mij altijd op zaterdag bij. Dus donderdag is hier vooral een tijdschriften en tv-gidsen dag, zonder Kampioenen etc. Verschilt ook erg per TC heb ik het idee.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:57 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Als de post van de daldagen, hoe weinig dat ook lijkt, zou worden verschoven naar de piekdagen wordt het op de piekdagen echt volledig ondoenbaar. Ik weet niet of je wel eens op een donderdag hebt gelopen? Als je er dan nóg meer bij zou hebben gaat iedereen massaal door z'n rug. Zeker als het weer tijd is voor de kampioen/bijenkorf/villa d'arte etc.
Dat wisselt bij ons.quote:
Ik weet natuurlijk niet hoe de situatie is op jouw vestiging, maar hier komen de minuren niet zozeer door een daling van de hoeveelheid post, maar vooral door slechte planning en korte termijnvisie.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:37 schreef dud0r het volgende:
[..]
Wij hebben al 3 keer te horen gekregen dat we zouden sluiten. Dus worden er postbezorgers aangenomen. Vervolgens sluiten we niet maar heb je dus ook het werk niet meer voor de vtw.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet hoe de situatie is op jouw vestiging, maar hier komen de minuren niet zozeer door een daling van de hoeveelheid post, maar vooral door slechte planning en korte termijnvisie.
We hebben hier sinds kort nieuwe diensten die een stuk krapper staan. Desondanks hebben ze kort daarvoor diverse nieuwe voorbereiders aangenomen. Ook is het zo dat er een gewenningsperiode is, waarin we mogen wennen aan de nieuwe diensten, en gedurende die tijd mogen er extra voorbereiders ingezet worden. Maar dat doen ze niet, hoewel die extra mensen er wel zijn.
Ook is het vreemd dat diverse mensen (waaronder ik) sinds de invoering van de nieuwe diensten flink in de min staan (ik hoef bijv. nooit meer te vossen), maar dat andere mensen enorm in de plus staan. Bijv. postbezorgers die 25 uur werken op een 15 uurs contract, of zaterdagbestellers met een contract voor 4 uur per week, die hier desondanks 6 dagen per week te vinden zijn.
Ik gun die mensen het werk van harte, sterker nog, ik was vroeger ook zo'n zaterdagbesteller, maar het is wel vreemd.
Precies, zo denk ik er exact hetzelfde over! Ik snap bijvoorbeeld ook werkelijk niet dat het bedrijf nog steeds op maandag besteld terwijl dat volgens mij qua aanbod een zeer onrendabele en dure dag is. Ik snap ook niet dat de politiek aan PostNL oplegt om die dag persé te moeten bezorgen. Rouw- en trombosekaarten kan je vaak toch ook twee dagen eerder bezorgen, op zaterdag. Aan de andere kant heeft het bedrijf blijkbaar wel geld voor nutteloze verspreidingen zoals het blad 100% Post en zendt het nodeloos veel kleding naar bepaalde werknemers (b.v. acht polo's, praktisch allemaal hetzelfde).quote:Op woensdag 10 april 2013 09:51 schreef Deezertje het volgende:
Ik snap nog steeds het nut van het piek/dalsysteem niet... Werk alleen maar op zaterdag hoor maar dan is het altijd kanonnendruk, lijkt wel alsof alles van die week in éen keer meegaat inclusief reclame, zeker als ik hoor dat sommige van jullie die mailings al lang hebben bezorgd. Als ik kijk naar wat ik ontvang op een daldag of dins/donderdag, dan zou dat best naar (helaas) minder bezorgdagen kunnen. Nu is het voor mij ook niet duidelijk wanneer ik zelf post kan verwachten, want op een daldag zou in principe alleen brievenbus/zakelijke post moeten komen, en dus niet tijdschriften of niet-24u post.
Maar verschilt hier nog weleens op welke dag ik wat ontvang. Veel tijdschriften ontvang ik ineens op dinsdag die ik voorheen op zaterdag ontving. Navraag bij afzender leert dat die gewoon op tijd aangeleverd zijn, dus lijkt er op dat de TC hier soms ook gewoon dingen doorschuift.... maar ja, lezen in het weekend zit er dus niet meer in. En dan ontvang ik ze soms wekenlang weer op zaterdag en dan ineens paar keer weer op dinsdag! Heb het ook zelf met bezorgen op zaterdag: ene deel van de wijk ontvangt wel gewoon de Makro of Happinez, en de andere dus blijkbaar op vrijdag of dinsdag. Of ze moeten ineens allemaal hebben opgezegd... (maar Happinezz hier heeft al jaren een vast abonneebestand, kan ze gewoon dromen)
Zal best personeel en kosten schelen qua inzet op daldag. Maar maak gewoon drie of vier échte bezorgdagen zonder onderscheid van piek/dalpost. Gewoon alle post bezorgen die er dan is, heb je het ook meteen druk en nu niet zoals elke daldag het gevoel van 'waarom werk ik eigenlijk nog op deze dag?!', had best naar morgen kunnen verschuiven...'
Leuk!quote:Op woensdag 10 april 2013 17:29 schreef sbientje het volgende:
zo, mijn 3 maanden ertussenuit zitten er bijna op en vanaf 1 mei begin ik weer als sorteerder
Ja natuurlijk...quote:Op woensdag 10 april 2013 17:54 schreef Atmosphere82 het volgende:
Rouw- en trombosekaarten kan je vaak toch ook twee dagen eerder bezorgen, op zaterdag.
Nee, maar dat kan toch niet? De rouwkaarten die we op maandag bezorgen zijn op zaterdag of zondag aangeboden. Die kun je dus nooit op die zaterdag bestellen, tenzij je de Teletijdmachine van professor Barabas leent.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:04 schreef Atmosphere82 het volgende:
Uhm, ja dat was niet bot bedoeld ofzo hoor...
Maar dat is bij ons dus niet aan de orde. Sterker nog: Nog steeds staan er, ondanks de minuren, op de site van PostNL diverse vacatures in mijn gebied, zowel in de bezorging als in de uitvoering.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:15 schreef dud0r het volgende:
[..]
Wij hebben al 3 keer te horen gekregen dat we zouden sluiten. Dus worden er postbezorgers aangenomen. Vervolgens sluiten we niet maar heb je dus ook het werk niet meer voor de vtw.
En over contracten die meer uren draaien hadden wij hier ook maar we zijn met die mensen in gesprek gegaan dat het niet kan op deze manier. En ik gun iedereen zijn/haar werk en geld maar het is natuurlijk niet te verantwoorden dat iemand 25 uur in de plus loopt en iemand anders dik in de min.
barabas ja die moet eens met onze vrienden bij de post gaan pratenquote:Op woensdag 10 april 2013 18:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, maar dat kan toch niet? De rouwkaarten die we op maandag bezorgen zijn op zaterdag of zondag aangeboden. Die kun je dus nooit op die zaterdag bestellen, tenzij je de Teletijdmachine van professor Barabas leent.
Ze zijn er ook met een kunststof bolle kap(weet ik nog van een hele tijd terug). Handig met (extra) tassen enzo. Ook voor de boodschappenquote:Op woensdag 10 april 2013 22:20 schreef ophaling10 het volgende:
handig en niet te duur:
http://goo.gl/gCnF1
Er is ooit wel een proef gedraaid met een soortgelijk karretje. Hebben wij ook gehad en op zich was het wel handig maar ook weer een nadeel dat je ineens 6-7 tassen meenam.quote:Op woensdag 10 april 2013 22:20 schreef ophaling10 het volgende:
handig en niet te duur:
http://goo.gl/gCnF1
Goedemorgenquote:
Dan krijg je een betalingsherinneringquote:Op donderdag 11 april 2013 06:15 schreef Lienzz het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als ik een boete krijg b.v. van iemand die mij een kaartje heeft gestuurd maar er niet genoeg of geen postzegels op heeft gedaan. En wat gebeurt er als ik de boete niet betaal
en daarna nog eentjequote:Op donderdag 11 april 2013 08:49 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Dan krijg je een betalingsherinnering
quote:Op donderdag 11 april 2013 14:49 schreef asabeta1 het volgende:
Ik zag vandaag een grappige naam: H. H. Chi
In mijn autobestelling ook, Dhr. B. Moeilijker, zul je maar Ben van je voornaam hetenquote:Op donderdag 11 april 2013 14:49 schreef asabeta1 het volgende:
Bij ons is het juist heel erg verbeterd.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:44 schreef Herfstblad het volgende:
Ik had in 1 straat 'maar' 15 fouten. 14 Kampioenen. En verder in de rest van de straten nog een stuk of 8 in totaal.
De laatste tijd is de kwaliteit echt ver te zoeken.
Ja, ik had het pas ook al doorgegeven en nu op mijn bezorgrapport gezet.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Bij ons is het juist heel erg verbeterd.
Als chauffeur geven we dit door aan de betreffende TC, en die spreekt de persoon er op aan om beter op te letten.
Whaha xDquote:Op donderdag 11 april 2013 14:49 schreef asabeta1 het volgende:
Voor de Donald Duck rij ik altijd terug. Die kindjes zijn altijd zo blij als ze die ontvangenquote:Op donderdag 11 april 2013 17:30 schreef gridjuh het volgende:
Bij mij hadden ze op 1 straat van 20 - 2 en van 15-9 gelegd.....
Als ze die eerste nou hadden omgedraaid....had ik het niet hoeven doen.
En bij 1 familie aan de deur hing een briefje geschreven door de dochter van ik denk 6
Hier ook een donald duck.
Ik wist dat ze hem vorige week niet gehad hebben, ik weet ook niet bij wie ik hem dan wel in de bus heb gedaan, want ik heb op de logische plekken extra gecontroleerd....maar helaas....iemand had hem zondag wel weer bij hun in de bus gegooid....
De moeder vond het ook niet erg, ik had aangebeld(ze waren net thuis) en ik zo, ik heb voor jullie de donald duck bij hoor....kind helemaal blij, die moeder vond het grappig dat ik aanbelde
En snapte ook dat ik niet zelf deed sorteren, en ze het niet erg vond....:)
zelfs volwassenen hoorquote:Op donderdag 11 april 2013 17:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Voor de Donald Duck rij ik altijd terug. Die kindjes zijn altijd zo blij als ze die ontvangen
Jeugdsentiment, of gewoon een verzamelaar.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zelfs volwassenen hoor
Had al eens een keer dat twee broers om het hardst naar mijn auto toe renden om maar als eerste de Donald Duck te mogen ontvangen
in dit geval was het meer jeugdsentiment. Was gewoon een broederstrijdquote:Op donderdag 11 april 2013 17:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jeugdsentiment, of gewoon een verzamelaar.
Heb er ook bejaarde gasten tussen die de donald duck ontvangen, en ze zeggen gewoon dat ze die sparen/verzamelen. Dus niet van "het is voor de kleinkinderen". Niks mis mee imho
hehehe, dat kan ik me wel voorstellen jaquote:Op donderdag 11 april 2013 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in dit geval was het meer jeugdsentiment. Was gewoon een broederstrijd
Tsja, de eerste die bij de auto was kreeg hem natuurlijk van me. Gewoon geinig dat er zo om gestreden wordt
het is idd een dun boekje ja.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:59 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja ik heb er laatst nog naar gekeken, duur en ik ben er toch zo door heen
Mijn oma had nog een hele stapel liggen, maar bij haar verhuizing heeft ze die aan een bekende gegeven
Daar baalde ik toch wel even flink van
Ja, doe ik inderdaad ookquote:Op donderdag 11 april 2013 17:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Voor de Donald Duck rij ik altijd terug. Die kindjes zijn altijd zo blij als ze die ontvangen
Mijn ex had heel veel liggen en die heeft ie verkochtquote:Op donderdag 11 april 2013 17:59 schreef VixenFromHell het volgende:
Mijn oma had nog een hele stapel liggen, maar bij haar verhuizing heeft ze die aan een bekende gegeven
Dat heb ik met de Kijk. Zo'n blad is het geld dat ze ervoor vragen wel waardquote:Op donderdag 11 april 2013 18:16 schreef superkimmi het volgende:
ik heb alleen een abonnement op quest.. die is ook vrij duur, maar dat is wel echt een blad waar ik meerdere uren mee kwijt ben
Ach, leuk leesvoer voor op de pleequote:Op donderdag 11 april 2013 18:38 schreef Herfstblad het volgende:
Ik ook, Erwin. Die 100% NL dus.
En de ELLE, maar dat is omdat ik ergens op een forum moderator ben, dus dat is een soort vergoeding.
En ik heb een proefabonnement op FLOW (gekozen als kerstpakket), maar dat loopt binnenkort af.
ik heb m maar eens opgezegd. Geen idee of het goed doorgekomen isquote:
Gebaar was goed, maar 100%NL heeft geen inhoud, verre van dat.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik heb m maar eens opgezegd. Geen idee of het goed doorgekomen is
Bij mij zitten alle 4 blaadjes die ik heb gekregen nog in plastic en mijn moeder hoefde ze ook niet, dus ja, dan maar opzeggen hequote:Op donderdag 11 april 2013 18:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gebaar was goed, maar 100%NL heeft geen inhoud, verre van dat.
Lezen op de pleequote:Lees op de plee nog liever de Kampioen, of gewoon een goed boek
quote:Op donderdag 11 april 2013 18:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij mij zitten alle 4 blaadjes die ik heb gekregen nog in plastic en mijn moeder hoefde ze ook niet, dus ja, dan maar opzeggen he
[..]
Lezen op de plee
Ik heb wel iemand gevonden die dat blad hebben wildequote:Op donderdag 11 april 2013 18:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij mij zitten alle 4 blaadjes die ik heb gekregen nog in plastic en mijn moeder hoefde ze ook niet, dus ja, dan maar opzeggen he
[..]
Lezen op de plee
Ja ik had er anders nog wel terug voor gereden......maar ik heb hem niet op een vergelijkbaar huisnummer gevondenquote:Op donderdag 11 april 2013 17:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik heb nu op internet voor een vriend van ons de gehele donald duck serie van 1983 besteldquote:Op donderdag 11 april 2013 17:59 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik weet het, tot ergernis van mijn vriendinquote:
Yepquote:Op donderdag 11 april 2013 19:40 schreef gridjuh het volgende:
Erwin vraagje, bezorg jij ook boerderij vandaag?
Heb jij hem woensdag in je ronde gehad?quote:
Ik heb een K. Akkerquote:Op donderdag 11 april 2013 14:49 schreef asabeta1 het volgende:
Dat vind ik toch altijd zo raar. Waarom duurt dat zo lang? Het is toch gewoon, zitten, persen, reet afvegen en klaar? Hebben jullie last van verstopping, of vinden jullie het gewoon fijn om nog wat langer in je eigen poeplucht te vertoeven?quote:Op donderdag 11 april 2013 19:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
Ik lees op de plee ja, neem er mijn tijd voor
En dus ja, heerlijk met een peuk, een bak koffie in de ochtend een boek op de WC lezen. Totdat vriendinlief wakker word en vraagt op ze er ff bij mag
quote:
Als je ouder bent komt er wel meer achteraan...tenminste als ik er rustig voor ga zitten moet ik minimaal 3x doortrekken....quote:Op donderdag 11 april 2013 20:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat vind ik toch altijd zo raar. Waarom duurt dat zo lang? Het is toch gewoon, zitten, persen, reet afvegen en klaar? Hebben jullie last van verstopping, of vinden jullie het gewoon fijn om nog wat langer in je eigen poeplucht te vertoeven?
Ik ben 34. Vanaf welke leeftijd mag ik dit dan verwachten?quote:Op donderdag 11 april 2013 21:05 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Als je ouder bent komt er wel meer achteraan...tenminste als ik er rustig voor ga zitten moet ik minimaal 3x doortrekken....
Twee onder 1 kap?quote:Op donderdag 11 april 2013 22:18 schreef Rafierafie het volgende:
Interessante discussie gaande hier
Ik had vandaag constant dubbele Eigen huis magazines. Bij ongeveer de helft van de adressen waar ik die dingen moest bezorgen had ik ze dubbel. En allemaal twee keer op dezelfde naam, in plastic en met een brief erbij... Bijzonder.
Soms komt het bij mij weleens in brokkeltjes. Dan denk je klaar te zijn, komen er na een minuut nog eens een paar van die bruine stukjes uitschieten. Al met al telt dat vaak wel aardig op en zit je alsnog met een volle pot.quote:Op donderdag 11 april 2013 21:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ben 34. Vanaf welke leeftijd mag ik dit dan verwachten?
35quote:Op donderdag 11 april 2013 21:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ben 34. Vanaf welke leeftijd mag ik dit dan verwachten?
Het fijnste is na de (sterke) koffie.quote:Op vrijdag 12 april 2013 00:18 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Soms komt het bij mij weleens in brokkeltjes. Dan denk je klaar te zijn, komen er na een minuut nog eens een paar van die bruine stukjes uitschieten. Al met al telt dat vaak wel aardig op en zit je alsnog met een volle pot.
Misschien dat je dan wat meer moet drinken en vezelrijker eten, want dit lijkt me toch niet geheel normaal (en waarschijnlijk ook pijnlijk).quote:Op vrijdag 12 april 2013 00:18 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Soms komt het bij mij weleens in brokkeltjes. Dan denk je klaar te zijn, komen er na een minuut nog eens een paar van die bruine stukjes uitschieten. Al met al telt dat vaak wel aardig op en zit je alsnog met een volle pot.
Thanks en helaas was iemand voor om de dubbele ladder(8mtr) toch nog mee te nemenquote:Op vrijdag 12 april 2013 06:49 schreef dud0r het volgende:
Succes morgen!
En nou maar hopen dat niemand jouw geclaimde spulletjes mee heeft genomen.
Geen wortelen meer eten..want konijnen leggen ook keutels...logisch tochquote:Op vrijdag 12 april 2013 08:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Misschien dat je dan wat meer moet drinken en vezelrijker eten, want dit lijkt me toch niet geheel normaal (en waarschijnlijk ook pijnlijk).
Ben benieuwd hoe dat dan wordt gedaan?quote:
Thanksquote:Op vrijdag 12 april 2013 09:38 schreef KatrienDuck het volgende:
@peter2671 Sterkte met de verhuistoestanden. Over een maandje zijn wij aan de beurt.
Wij beginnen hier altijd al om 7.15 u. Na de verhuizing moeten wij om 7.00 u beginnen. Ik moet dan 40 min. rijden, dus dat wordt vroeg opstaan.
quote:Op donderdag 11 april 2013 20:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat vind ik toch altijd zo raar. Waarom duurt dat zo lang? Het is toch gewoon, zitten, persen, reet afvegen en klaar? Hebben jullie last van verstopping, of vinden jullie het gewoon fijn om nog wat langer in je eigen poeplucht te vertoeven?
Speciaal vrij voor gekregen omdat ik dan als lid van een erewacht mag optredenquote:
Veel wijken dan?quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:13 schreef Peterselieman het volgende:
morgen staat een mooi lang dagje op het programma
iig 3 tot 4 wijken voorbereiden en 2 wegbrengen. Die 2e wijk is best een pittige op piekdagen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:19 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Veel wijken dan?
Hier vooralsnog Makro, even kant Kampioenen en HAH..
Ik mag het hopen. Moet om 07:00 retailers rijden (postbussen), om daara aansluitend van de ene provincie naar de andere te rijden met een kleppenauto. Daar depots rijden en om 11:30 mijn autobestelling te doen met een kleppenautoquote:Op vrijdag 12 april 2013 12:35 schreef Deezertje het volgende:
Hopelijk morgen mooi weer! Nu stort het echt met bakken eruit, dus hopelijk is er voor morgen dus geen regen meer over
Doen pakketbezorgers dat in jullie regio??quote:Op vrijdag 12 april 2013 13:36 schreef peter2671 het volgende:
De vaste pakketbezorger had het net ook al over eerst postbussen rijden
Gaat er niet duidelijker op worden wat men nu van plan is.quote:Op vrijdag 12 april 2013 13:47 schreef peter2671 het volgende:
Hij gaat ook naar Leeuwarden en blijkbaar nu wel
Kort gesprekje gehad want: haast
Heb jij verlofuren opgenomen?quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:11 schreef SKBlondie het volgende:
Hoe zit het nou precies met verlofuren? Had er op 11 januari van dit jaar 56. Nu kreeg ik vandaag weer een uitdraai waarop ik er nog maar 14 heb. Al die uren kunnen toch niet vervallen zijn?
Nee, sinds de zomer van 2012 niet (ook niet uit laten betalen als je dat bedoelt). Wij krijgen ook per kwartaal een uitdraai waarop ons totaal aan opgebouwde verlofuren opstaan (en datgene wat je hebt opgenomen mocht dit van toepassing zijn). Alleen nu zijn er bij mij ineens heel veel foetsie.quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heb jij verlofuren opgenomen?
Wij (autobedrijf) krijgen elk kwartaal een uitdraai thuisgestuurd met de uren die we hebben staan aan verlof. Raar dat ze dat bij jullie niet doen.
mijn gok: of je loopt ergens rond 0.46 door beeld of je draagt een bord en bent op 3.13 degene die op de jas een vlaggetje van Joegoslavië erop heeft.quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Diegene die mij eruit weet te vissen krijgt een kratje bier
Vaudtquote:Op vrijdag 12 april 2013 14:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mijn gok: of je loopt ergens rond 0.46 door beeld of je draagt een bord en bent op 3.13 degene die op de jas een vlaggetje van Joegoslavië erop heeft.
Ook niet:Pquote:
Da's ook niet echt het scherpste stukje van de video he, op die manier kun je inderdaad wel een krat bier belovenquote:Op vrijdag 12 april 2013 14:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ook niet:P
Die op 0.46 waren trouwens Mariniers, zat ik niet bij, zat bij een ander Keurkorps![]()
Ik zal het maar zeggen en deel geen kratje bier uit, op 1:25, dan kun je me zien.
Ach, het kabinet is ook niet altijd scherp, en toch kan ik het zien in m'n koopkracht. Maar dat is weer iets andersquote:Op vrijdag 12 april 2013 14:41 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Da's ook niet echt het scherpste stukje van de video he, op die manier kun je inderdaad wel een krat bier beloven
Nopequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |