Soms ken ik mijzelf ook nietquote:Op donderdag 4 april 2013 16:25 schreef superkimmi het volgende:
moeten we ook niet een keer de op aanpassen? 50% ken ik niet en de andere 50% die ik wel ken staat er niet in(waaronder ik
)
Ja klopt, al ben ik er al drie weken en een dag zoet mee. Maar goed.quote:Op donderdag 4 april 2013 16:34 schreef peter2671 het volgende:
Soms heeft iets gewoon tijd nodig, Atmosphere82.
Nog even rustig an dus
Ik speel het een beetje ja. Hobbymatig.quote:Op donderdag 4 april 2013 16:38 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ja klopt, al ben ik er al drie weken en een dag zoet mee. Maar goed.
Ik speel trouwens ook basgitaar! Jij ook toch las ik in het vorige topic?
Hier ook zo een. Ik vraag me weleens af hoe onze TC door de selectieprocedure is gegaan en / of ze bij de sollicitatie wel een sociale vaardigheidstest afnemen.quote:Op donderdag 4 april 2013 06:03 schreef peter2671 het volgende:
TC kent het verhaal wel, maar zat er bij voor de goede orde.
Overigens is onze TC er dagelijks.
Communicatie is er wel, maar kon beter, maar dat geldt meer voor de vaardigheden(dus de commu. is er wel, alleen de manier waarop is vaak minderEen leidinggevende moet zoveel mogelijk in breed en (persoons)onafhankelijk perspectief zien, en daar schort het wel eens aan.
je krijgt ook niet zomaar 1800 euroquote:Op donderdag 4 april 2013 19:32 schreef dud0r het volgende:
Vandaag ook weer overleeft. Maar ik moet echt minder lange dagen gaan maken.
Vanochtend 05.45 begonnen en om 15.30 verliet ik het pand pas weer. En dan was ik eigenlijk nog niet eens klaar.
Inderdaad! Ik vroeg mij al af wat daar in zat. Niet veel soeps dus!quote:Op donderdag 4 april 2013 22:15 schreef Rafierafie het volgende:
Hier was het ook relatief rustig. Niet dat het echt weinig was voor een donderdag maar wat minder dan de afgelopen weken.
Ik werd wel helemaal gestoord van een enorme berg pakjes van mybox.nu. Formaatje Bol.com met een koffiepad en een kortingsbon voor halvarine en wat info daarover. Zo'n hekel aan dat soort bs
Dat moet dan gedaan worden door degene die een nieuw topic opent.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:00 schreef ophaling10 het volgende:
de salarissen bovenin zijn ook vooroorlogs, is het niet ondertussen te wijzigen hier?
Mijn moeder had er een gekregen. Ik was wel erg benieuwd wat er in zatquote:Op donderdag 4 april 2013 22:19 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Inderdaad! Ik vroeg mij al af wat daar in zat. Niet veel soeps dus!
Inclusief tot kom ik daar wel aan ja. Zonder tot mag je er 200 vanaf halen.quote:Op donderdag 4 april 2013 21:58 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
je krijgt ook niet zomaar 1800 euro
Die gedachte deel ik ook met andere collegaequote:Op donderdag 4 april 2013 17:06 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Hier ook zo een. Ik vraag me weleens af hoe onze TC door de selectieprocedure is gegaan en / of ze bij de sollicitatie wel een sociale vaardigheidstest afnemen.Maar goed, ik werk dan ook op een klein kantoor met de meeste dagen van de week maar één TC. Als we ooit overgaan naar een groter kantoor denk ik dat ie zichzelf wel gaat tegenkomen.
quote:Op vrijdag 5 april 2013 05:23 schreef dud0r het volgende:
[..]
Inclusief tot kom ik daar wel aan ja. Zonder tot mag je er 200 vanaf halen.
En ik vond een paar keer bijna 10 uur werken niet erg. Maar deze week kom ik rond de 47 uur uit en ik krijg er 37 betaald.
Compenseert zich wel weer in de zomer denk ik.
Scheelt inderdaad.quote:Op vrijdag 5 april 2013 05:32 schreef dud0r het volgende:
Ik ben 10jaar zaterdag werker geweest die door de weeks ook gewerkt heeft. Ik heb wat meer feeling met de werkvloer dan iemand van buitenaf.
Dat scheelt een hoop.
Ik dacht eigenlijk dat de meeste TC's wel postbode geweest zijn. Althans, we hebben er hier in de loop der jaren aardig wat gehad, en allemaal zijn ze zelf ook postbode geweest.quote:Op vrijdag 5 april 2013 05:32 schreef dud0r het volgende:
Ik ben 10jaar zaterdag werker geweest die door de weeks ook gewerkt heeft. Ik heb wat meer feeling met de werkvloer dan iemand van buitenaf.
Dat scheelt een hoop.
Is iets waar je als TC maar mee moet leren leven. KNJ en weken dat je collega op vakantie is maak je meer uren en in de zomer moet dat zich weer een beetje compenseren.quote:
*geeft schouderklopje*quote:Op vrijdag 5 april 2013 06:16 schreef dud0r het volgende:
[..]
Is iets waar je als TC maar mee moet leren leven. KNJ en weken dat je collega op vakantie is maak je meer uren en in de zomer moet dat zich weer een beetje compenseren.
En op de daldagen probeer ik altijd wat tijd terug te pakken. Maar deze week op woensdag en vrijdag bespreking en dan wordt het weer laat.
Ach ja is niet anders.
Dus er zijn doorgroeimogelijkheden?quote:Op vrijdag 5 april 2013 05:32 schreef dud0r het volgende:
Dat scheelt een hoop.
Netjes! Mijn delivery bike was ik 300 voor kwijt(en die gebruik ik nog steeds om elke dag op werk te komen). Was ook nauwelijks gebruikt maar 150 is wel echt nice.quote:Op vrijdag 5 april 2013 06:55 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Dus er zijn doorgroeimogelijkheden?CEO lijkt me wel wat.
Vandaag weer vrij = cursus NT2 (Nederlands als Tweede Taal) docent.
Woensdag toch een gebruikte Batavus Delivery Bike gekocht, aangezien bij de oude Union de spaken een voor een eraf knalden. Ik heb echt een super koopje gevonden, 150 euro voor een nauwelijks gebruikte fiets, nieuw kosten deze 600 euro
WTF!?quote:Op vrijdag 5 april 2013 07:15 schreef dud0r het volgende:
[..]
Netjes! Mijn delivery bike was ik 300 voor kwijt(en die gebruik ik nog steeds om elke dag op werk te komen). Was ook nauwelijks gebruikt maar 150 is wel echt nice.
En nu iets aparts wat ik gehoord heb, het lijkt wel een doorstuurmail/facebookdeelpost:
Bezorgers worden onder bedreiging bankafschriften afhandig gemaakt. Dit zodat ze kunnen kijken wie er nog een beetje geld heeft om af te troggelen/afhandig maken.
Raar verhaal.
1 april is al geweest toch?quote:Op vrijdag 5 april 2013 07:15 schreef dud0r het volgende:
[..]
Netjes! Mijn delivery bike was ik 300 voor kwijt(en die gebruik ik nog steeds om elke dag op werk te komen). Was ook nauwelijks gebruikt maar 150 is wel echt nice.
En nu iets aparts wat ik gehoord heb, het lijkt wel een doorstuurmail/facebookdeelpost:
Bezorgers worden onder bedreiging bankafschriften afhandig gemaakt. Dit zodat ze kunnen kijken wie er nog een beetje geld heeft om af te troggelen/afhandig maken.
Raar verhaal.
Rustig, en toch kan ik door de nieuwe aanlevertijden op z'n vroegst 3 kwartier later beginnen dan voorgaande wekenquote:Op vrijdag 5 april 2013 06:42 schreef dud0r het volgende:
Ik vind dat zo'n schijtirritante reclame![]()
Maar weer terug naar de post.
Rustig vandaag. Zelfs voor een vrijdag is het hier erg rustig.
Welk gebied loop je? Want ik weet dat er aanlevertijden verandert zijn omdat ze bezig zijn met het ombouwen van de cvl's naar vbl'en.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:04 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Rustig, en toch kan ik door de nieuwe aanlevertijden op z'n vroegst 3 kwartier later beginnen dan voorgaande weken
Volgens de site van Sandd krijg je een vast uurloon, maar word je wel betaald per "handeling".quote:Op vrijdag 5 april 2013 08:48 schreef peter2671 het volgende:
Er is een vacature vrij gekomen in mijn wijk als postbezorger bij SANDD.
Ik weet, het word er wellicht niet veel beter op gezien ze zowat dezelfde principes handhaven als bij PostNL, maar moet toch wat
Daaromquote:Op vrijdag 5 april 2013 09:09 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Volgens de site van Sandd krijg je een vast uurloon, maar word je wel betaald per "handeling".
Dat lijkt mij zo'n beetje het zelfde systeem dat nu bij ons wordt gehanteerd. Hier staat er ten slotte ook iedere dag een andere tijd voor de wijken.
Hier zijn al een behoorlijke tijd geleden twee VBG'en bij elkaar gevoegd. Alleen nu hebben ze opeens besloten dat er nog maar een keer op een dag gereden mag worden. Ik loop zelf een ochtendwijk, maar moet nu dus wachten tot de middagwijken ook klaar zijn om mee te gaan.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:08 schreef dud0r het volgende:
[..]
Welk gebied loop je? Want ik weet dat er aanlevertijden verandert zijn omdat ze bezig zijn met het ombouwen van de cvl's naar vbl'en.
Hierdoor veranderen de tijden van de voorbereidingen daar ook en zullen de aanlevertijden ook moeten opschuiven.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat je dan ook daadwerkelijk een contract krijgt als medewerker van Sandd zelf in plaats van een OVO. Anders verdien je een heel stuk minder als wat ze aangeven op hun site.quote:
Dat is wel apart. Enige wat ik me kan bedenken is dat het op deze manier kosten bespaard omdat het autobedrijf maar 1 order heeft staan in plaats van 2.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:12 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hier zijn al een behoorlijke tijd geleden twee VBG'en bij elkaar gevoegd. Alleen nu hebben ze opeens besloten dat er nog maar een keer op een dag gereden mag worden. Ik loop zelf een ochtendwijk, maar moet nu dus wachten tot de middagwijken ook klaar zijn om mee te gaan.
Er is verder helemaal geen hol veranderd aan de tijden op kantoor... behalve dat ze daar nu eerder naar huis kunnen.
Voorheen had je de ochtendrit, middagrit en de veegrit. Veegrit was laatst al geschrapt en nu dus ook de middagritten.
OVO? brutobedrag?quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:16 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Voorwaarde is natuurlijk wel dat je dan ook daadwerkelijk een contract krijgt als medewerker van Sandd zelf in plaats van een OVO. Anders verdien je een heel stuk minder als wat ze aangeven op hun site.
Het heeft inderdaad puur en alleen (weer) met de centjes te maken. Het overgrote deel van de bezorgers hier heeft een ochtendwijk (in ieder geval bij mijn depot, zo'n 80 á 90 procent) en die ondervinden hier hinder van tegenover een aantal mensen met een middagwijk die hier voordeel van kunnen hebben, terwijl zij vaak pas ruim ná de aanlevertijden gaan lopen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:27 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat is wel apart. Enige wat ik me kan bedenken is dat het op deze manier kosten bespaard omdat het autobedrijf maar 1 order heeft staan in plaats van 2.
Maar ja dan benadeel je wel je bezorgers op deze manier.
Nog even een aanvulling op mijn bovenstaande verhaal over de overvallen bezorger.
Wat ik zo na wat navraag heb gehoord is het tot nu toe pas bij 1 bezorger voor gekomen. Ik gok dat het bij een incident blijft en niet zo zal worden dat de bezorgers hier echt voor moeten gaan oppassen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |