abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 april 2013 @ 22:00:53 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_124855393
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 3 april 2013 @ 22:01:36 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_124855446
NOu heb ik ook weer zin in eten :')
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_124855474
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 22:01 schreef uniekhoorn het volgende:
NOu heb ik ook weer zin in eten :')
Sorry! :D Maar bedankt voor de tips, heb ik zeker wat aan.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_124856436
Aan mijn lijstje Griekse yoghurt met appelmoes toegevoegd.

Avond slankies! :W
pi_124857928
Terug van de sushi, ga zo bijlezen. Heb me enigszins ingehouden vandaag dus niet al te ontevreden met m'n lijstje, vooral het toetje heb ik een hoop verleidingen weerstaan :)

O: 2 spelt bth met cervelaat (2 plakjes per bth)
T: appel
L: spelt bth met 2 plakjes cervelaat, spelt bth met pindakaas met stukjes noot
T: twix (meisje v stage was jarig)
D: 5 nigiri zalm, 3 nigiri tofu, 3 temaki zalm, 2x 3 stukjes maki zalm+mango, stukje spekkoek, klein beetje pannacotta met een aardbei en bakje vers gesneden ananas en meloen, 1 glas cassis
  woensdag 3 april 2013 @ 23:41:40 #6
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_124861327
Lekker Vlinder!
Spekkoek.. waarom is dat lekker? Tis toch een soort vieze cake :D
pi_124862481
Spekkoek :9 echt heerlijk!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_124862664
Flinke heuveltraining achter de rug van 10km. M'n bovenbenen waren bijna hersteld van maandag :') poeh. Lekker wel. Kan niet wachten tot ik er kt bij kan gooien op de andere dagen... maar ja.. wil wel kunnen douchen erna... dus hopelijk maandag beginnen!

Lijst.
O: 500ml yoghurt met brand flakes en amandelen
T: banaan
L: grote kom couscous met broccoli en feta
T: banaan
S: 10km heuveltraining
D: 2 grote verse volkorenwraps met kip en paprika/rode ui
Ja doei.
pi_124862819
Heb beetje onrustig gevoel en heb honger. Heb helemaal geen slaap, misschien toch te laat gesport ofzo..
Net even broodje pindakaas gegeten en ook melatonine genomen. Kijken of dat werkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door the85mc op 04-04-2013 00:44:29 ]
pi_124864988
Mogguh!

Vanmorgen 5 km gerend en ik dat ging ondanks het vroege tijdstip een stuk beter dan zondag *O*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_124865012
Goed bezig!

Ik had gister mini pavlova's gemaakt als toetje. Lekker joh! :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_124865015
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 07:55 schreef _aurum_ het volgende:
Mogguh!

Vanmorgen 5 km gerend en ik dat ging ondanks het vroege tijdstip een stuk beter dan zondag *O*
Held *O*

En mogge :O
Be someone that makes you happy
  donderdag 4 april 2013 @ 08:05:10 #13
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_124865066
Aurum *O* way to gooo!

ik schrok me vanmorgen even het apenzuur toen ik dacht dat er 9:45 op de wekker stond ipv 6:45 :')

nu zit ik braaf op tijd in de trein *O* het ruikt wel naar cheetos..? :')

nog nooit pavlovas op, henk! in mn hoofd lijkt het op meringue en das een soort schuimspul toch? :P ook connotaties met hond van Pavlov enzo.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 4 april 2013 @ 08:05:56 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_124865076
oh en henk hoe ging je gesprek! of heb ik die post gemist :@ :D
pi_124865090
Het is merengue met slagroom en fruit.
Een pavlova is eigenlijk een hele grote merengue, maar ik had nu kleintjes gemaakt. :)
Doe wat je niet durft.
pi_124865105
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 08:05 schreef MariaEtcetera het volgende:
oh en henk hoe ging je gesprek! of heb ik die post gemist :@ :D
Was een ontzettend leuk gesprek en inhoudelijk sloot het ook heel goed aan. :D
Binnenkort meer duidelijkheid. :)
Doe wat je niet durft.
  donderdag 4 april 2013 @ 08:14:09 #17
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_124865157
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 08:08 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Was een ontzettend leuk gesprek en inhoudelijk sloot het ook heel goed aan. :D
Binnenkort meer duidelijkheid. :)
Das al fijn O+ *duimen draaien*
pi_124865259
quote:
Mogguh!

_O_
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_124865355
quote:
Mogguh!

Goed begin van de dag! ^O^
Ja doei.
pi_124865379
Morning!

quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 00:17 schreef Skoap het volgende:
Spekkoek :9 echt heerlijk!
En dan plakje voor plakje opeten :9
pi_124865535
Planning

O: boterham hummus, appel
T: gekookt ei
L: boterham hummus, bak kwark met rode vruchten
T: 2 rijstwafels pindakaas, banaan, worteltjes
D: ? - Ik zit te denken aan broccolisoep met geitenkaas en een salade veldsla/avocado/tomaat/komkommer/gerookte kip
S: hardlopen + KT
  donderdag 4 april 2013 @ 08:47:45 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124865548
Hummus _O_ Dat is bij ons op het werk ook populair. Gisteren vier bakjes geteld in de koelkast, inclusief de mijne :').
Niet meer actief op Fok!
pi_124865624
Lijkt wat weinig Goodbye, zeker met je gesport.. :)

Zo ook eens bedenken wat er gegeten wordt vandaag. Sowieso vanavond half kippetje uit de oven, nom O+ O+
Ja doei.
pi_124865686
Planning:
O: gebakken ei met jamon serrano, koffie met sojamelk
T: dadelreepje en mineola
L: salade & soep of broodje
T: wortels en komkommer en banaan of appel
D: uit! weet nog niet wat.

Geen B vandaag :D
pi_124865764
Voor de mensen die zich vervelen (of het gewoon willen weten), leuk stuk over vet :9
http://www.benbest.com/health/essfat.html
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')