abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126469596
Sommige vragen waren best vaag. Onder andere die over Indonesië/Maleisië met die grafiek. Ik had steeds meer productie dan export, maar wat zijn oorzaken? En die Roombeek was ook best vaag...
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_126470011
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 11:28 schreef De_Nater het volgende:
Sommige vragen waren best vaag. Onder andere die over Indonesië/Maleisië met die grafiek. Ik had steeds meer productie dan export, maar wat zijn oorzaken? En die Roombeek was ook best vaag...
Die grafieken idd.. yangon had ik ingevuld bij die met enorm veel neerslag

Productie > Export heb ik:
De landen ondervinden concurrentie van andere landen waarbij deze tak zich ontwikkelt.
Door economische groei ontstaat er ook vraag in de landen zelf.
pi_126470032
Die vraag met het verschil tussen de VINEX wijk Roombeek en die in de randstad vond ik ook pittig
  dinsdag 14 mei 2013 @ 11:47:39 #179
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_126470444
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 11:28 schreef De_Nater het volgende:
Ik had bij die vraag over Ind en Maleisië dat er intensivering van de landbouw plaats heeft gevonden om te voldoen aan de alsmaar groeiende vraag naar natuurlijke grondstoffen en dat er dus meer geplant is om aan de mondiale vraag te voldoen.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 11:48:23 #180
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_126470484
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 11:38 schreef jordyqwerty het volgende:
Die vraag met het verschil tussen de VINEX wijk Roombeek en die in de randstad vond ik ook pittig
Daar had ik dat een VINEX wijk in de omgeving Randstad
1. Doorgaans complete nieuwbouw is.
2. Zich doorgaans niet in de stad zelf bevindt, maar er net buiten. Roombeek was een wijk IN Enschede.

Al met al vond ik het examen prima te doen. Het examen van 2010-II dat ik deze nacht heb gemaakt heeft me ook enorm geholpen bij het beantwoorden van de vragen of de vruchtbaarheid in het laagland van Zuid-Oost Azië. De klimaatgrafiek van Yangon stond ook met de volle bakkes in dat examen en hoe een VINEX wijk doorgaans gebouwd wordt kwam er ook in terug. Ik heb dit halve examen te danken aan 2010-II of zo :') :D.
pi_126470741
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 11:48 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Daar had ik dat een VINEX wijk in de omgeving Randstad
1. Doorgaans complete nieuwbouw is.
2. Zich doorgaans niet in de stad zelf bevindt, maar er net buiten. Roombeek was een wijk IN Enschede.

Al met al vond ik het examen prima te doen. Het examen van 2010-II dat ik deze nacht heb gemaakt heeft me ook enorm geholpen bij het beantwoorden van de vragen of de vruchtbaarheid in het laagland van Zuid-Oost Azië. De klimaatgrafiek van Yangon stond ook met de volle bakkes in dat examen en hoe een VINEX wijk doorgaans gebouwd wordt kwam er ook in terug. Ik heb dit halve examen te danken aan 2010-II of zo :') :D.
Ik heb daar inderdaad dat de wijk niet aan de rand van of net buiten de stad bevindt en als tweede dat de culturele sector er in tegenstelling tot in de Randstad sterk vertegenwoordigd is.

Welke was die van Yangon dan nu? :')

Wel typisch weer, vanmorgen 2012-I, II, 2011 I, II en 2010-I bekeken en toen moest ik gaan :')
  dinsdag 14 mei 2013 @ 11:56:23 #182
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_126470821
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 11:54 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Ik heb daar inderdaad dat de wijk niet aan de rand van of net buiten de stad bevindt en als tweede dat de culturele sector er in tegenstelling tot in de Randstad sterk vertegenwoordigd is.

Welke was die van Yangon dan nu? :')

Wel typisch weer, vanmorgen 2012-I, II, 2011 I, II en 2010-I bekeken en toen moest ik gaan :')
Yangon was die met die extreem hoge neerslag in het midden van het jaar, en nagenoeg geen neerslag aan begin resp. einde van het jaar.
pi_126470892
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 11:56 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Yangon was die met die extreem hoge neerslag in het midden van het jaar, en nagenoeg geen neerslag aan begin resp. einde van het jaar.
Dan heb ik hem goed :D
Hanoi had ik die met de gemiddeld laagste temperatuur, Singapore die waar het het hele jaar door regende en Bangkok die wat over blijft :P
pi_126470926
Wat hadden jullie op de vraag waarom de moesson in Myanmar steeds natter werd?

Ik had daar: Omdat er relatief meer vlaktes liggen en de wind daar aanlandig is
  dinsdag 14 mei 2013 @ 11:58:48 #185
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_126470935
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 11:57 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Dan heb ik hem goed :D
Hanoi had ik die met de gemiddeld laagste temperatuur, Singapore die waar het het hele jaar door regende en Bangkok die wat over blijft :P
Singapore idd hele jaar door regen, Bangkok had ik met gemiddeld net iets meer neerslag dan de andere. De druk is daar volgens de atlas net wat lager dan in Hanoi :p.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 12:00:21 #186
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_126470995
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 11:58 schreef jordyqwerty het volgende:

Euh, volgens die kaarten met luchtdruk zag je dat het zuiden gemiddeld het hele jaar door een lage luchtdruk had. Het noorden was in januari hoog qua luchtdruk en in juli laag ( kan omgekeerd zijn, don't shoot me). Hoe noorderlijker je komt, hoe minder neerslag er dus is omdat een hoge luchtdruk gepaard gaat met weinig tot geen neerslag. Omdat het noorden relatief snel in een hogedrukgebied verandert, duurt het natte moesson seizoen er dus korter (oeps edit, hehe) dan in het zuiden. Hoe noordelijker je komt, hoe minder lang de moesson duurt.
pi_126471010
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 11:58 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Singapore idd hele jaar door regen, Bangkok had ik met gemiddeld net iets meer neerslag dan de andere. De druk is daar volgens de atlas net wat lager dan in Hanoi :p.
Hanoi viel net in het gebied waar temperaturen voorkomen tussen 10 en 20 en er was er maar eentje waarbij er een temperatuur tussen de 10 en 20 voorkwam :P
pi_126471050
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 12:00 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Euh, volgens die kaarten met luchtdruk zag je dat het zuiden gemiddeld het hele jaar door een lage luchtdruk had. Het noorden was in januari hoog qua luchtdruk en in juli laag ( kan omgekeerd zijn, don't shoot me). Hoe noorderlijker je komt, hoe minder neerslag er dus is omdat een hoge luchtdruk gepaard gaat met weinig tot geen neerslag. Omdat het noorden relatief snel in een hogedrukgebied verandert, duurt het natte moesson seizoen er dus langer dan in het zuiden. Hoe noordelijker je komt, hoe minder lang de moesson duurt.
Oh, ik heb de vraag niet goed begrepen :')
  dinsdag 14 mei 2013 @ 12:03:01 #189
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_126471102
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 12:01 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Oh, ik heb de vraag niet goed begrepen :')
Kan ook zijn dat ik hem verneukt heb natuurlijk. Aardrijkskunde is nooit mijn beste vak geweest maar dit examen ging naar mijn gevoel buitengewoon goed. Het leek mij iig erg logisch, maar of de rest daar ook zo over denkt?
pi_126471412
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 12:00 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Euh, volgens die kaarten met luchtdruk zag je dat het zuiden gemiddeld het hele jaar door een lage luchtdruk had. Het noorden was in januari hoog qua luchtdruk en in juli laag ( kan omgekeerd zijn, don't shoot me). Hoe noorderlijker je komt, hoe minder neerslag er dus is omdat een hoge luchtdruk gepaard gaat met weinig tot geen neerslag. Omdat het noorden relatief snel in een hogedrukgebied verandert, duurt het natte moesson seizoen er dus korter (oeps edit, hehe) dan in het zuiden. Hoe noordelijker je komt, hoe minder lang de moesson duurt.
Boh, goed gegokt!
pi_126471501
Trouwens, wat was die massabeweging? En wat de drie stappen?
  dinsdag 14 mei 2013 @ 12:13:46 #192
324162 levanteudtherevival
Luctor et Emergo!
pi_126471575
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 11:58 schreef jordyqwerty het volgende:

Daar snapte ik dus echt niet waar nou precies waarna gevraagd werd. Word overigens ook een klacht van mijn kant vanwege vage vraagstelling
  dinsdag 14 mei 2013 @ 12:14:46 #193
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_126471617
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 12:11 schreef De_Nater het volgende:
Onder massabeweging (Engels: mass movement of mass wasting) wordt in de aardwetenschappen het transport van materiaal onder invloed van de zwaartekracht verstaan.

Wtf :'). Dit hoort niet eens tot de eindexamenstof...

Ik dacht overigens zelf aan : Oh, sedimentatiegesteende dus het is ontstaan op deze manier door : Lange sedimentatie
- Ijstijd -> Sediment wordt kalksteen onder druk
- Verwering -> Groot deel brokkelt af o.i.v. kiezels en golven.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 12:15:36 #194
309102 Jirdo
Eindbaas
pi_126471648
quote:
Ik had dit:
De wind zorgt voor fysische verwering doordat ze steeds kleine deeltjes meeneemt. Verder zorgen de kleine waterdruppels in de vochtige wind ervoor dat de kalksteen oplost. Hierdoor wordt de klif verzwakt en stort uiteindelijk in.
pi_126472004
Ik had trouwens als reden 2 voor de afnemende stijging van de export van palmolie het feit dat er nog zuinigere en voor het milieu betere mogelijkheden voor energie komen (waterstof enzo) en dat er dus minder vraag komt naar de palmolie.

Zit daar iets in? :')
pi_126472051
Ik vond het examen opzich best goed te doen, vergelijkbaar met de examens van 2012. Godzijdank was het niet zo'n drama als 2011 tijdvak 2... Ik wacht met smart op het correctievoorschrift, ben benieuwd, hoop op gewoon een voldoende.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 12:27:28 #197
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_126472085
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 12:25 schreef duiten het volgende:
Ik had trouwens als reden 2 voor de afnemende stijging van de export van palmolie het feit dat er nog zuinigere en voor het milieu betere mogelijkheden voor energie komen (waterstof enzo) en dat er dus minder vraag komt naar de palmolie.

Zit daar iets in? :')
Ik zou dan eerder denken aan de lobby van milieuorganisaties die het gebruik alsmede de productie van palmolie zwaar tegenwerken.
pi_126472096
Pff ik ben overall wel tevreden, vond de vraag over die massabeweging wel moeilijk, en best wel wat 3 punten vragen!
  dinsdag 14 mei 2013 @ 12:29:25 #199
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_126472160
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 12:27 schreef Aarbei het volgende:
Pff ik ben overall wel tevreden, vond de vraag over die massabeweging wel moeilijk, en best wel wat 3 punten vragen!
In samengevat staat het op bladzijde 42 zie ik net. Weet echter wel vrij zeker dat het niet in BuiteNLand stond. Grootste grafboek ooit :').
Ga dan ook een klacht, hoe nutteloos ook, indienen over de voorbereiding van school op het examen. Die was dramatisch.
pi_126472390
quote:
Euh ik had:
Er vindt fysische verwering plaats.
Het materiaal komt vrij te liggen.
Wind krijgt vrij spel, of in het geval val een reliefrijk gebied stort het materiaal naar beneden.

Zal wel geen zak van kloppen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')