Hoe tekst in je rekenmachine zetten? > Hierquote:Domein A Vaardigheden
Domein Bg Functies en grafieken
Domein Cg Discrete analyse
Domein Bb Differentiaal- en integraalrekening
Domein Db Goniometrische functies
Domein Gb Voortgezette meetkunde
Ja en pas op, middenparallel van een driehoek staat er niet op.quote:Op woensdag 3 april 2013 23:39 schreef HarryPotterZeeotter het volgende:
6.1 moet te doen zijn hoor.
Krijg je bij het examen ook zon voorblad waar stellingen enzo opstaan die je mag gebruiken of verschilt dat per jaar?
Waarom dat dan?quote:Op donderdag 4 april 2013 21:30 schreef Ensemble het volgende:
Heb gehoord van mijn docent dat het examen best moeilijk kan worden. Hoop het niet.
Hij zegt dus dat er de laatste tijd veel wordt gezeurd dat het wiskunde niveau te laag is op het vwo. Ik weet niet of dat waar is en of dat echt invloed gaat hebben op het examen. Kan ook geen recente bronnen vinden.quote:
Mm ja kan wel kloppen. Klas genootje van me had laatst een examen gemaakt en die zei dat het veel makkelijker was dan de SE's. Haalde er met gemak een 7,5 op.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:24 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Hij zegt dus dat er de laatste tijd veel wordt gezeurd dat het wiskunde niveau te laag is op het vwo. Ik weet niet of dat waar is en of dat echt invloed gaat hebben op het examen. Kan ook geen recente bronnen vinden.
Maakt mij verder niet zoveel uit. Wiskunde is wel iets waar ik altijd een ruime voldoende op moet kunnen halen. Een makkelijk examen is alleen maar mooi meegenomen.
De toetsen liggen al jaren klaar, maar goed. Niet dat het veel uitmaakt, de stof is toch vrij simpel.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:24 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Hij zegt dus dat er de laatste tijd veel wordt gezeurd dat het wiskunde niveau te laag is op het vwo. Ik weet niet of dat waar is en of dat echt invloed gaat hebben op het examen. Kan ook geen recente bronnen vinden.
Maakt mij verder niet zoveel uit. Wiskunde is wel iets waar ik altijd een ruime voldoende op moet kunnen halen. Een makkelijk examen is alleen maar mooi meegenomen.
Probleem is dat je nooit weet wat een nieuw examen zal brengen.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:27 schreef Push. het volgende:
[..]
Mm ja kan wel kloppen. Klas genootje van me had laatst een examen gemaakt en die zei dat het veel makkelijker was dan de SE's. Haalde er met gemak een 7,5 op.
Klopt, maar was om even aan te geven dat het niveau dus inderdaad niet bijster hoog lag afgelopen jaren. Heb er inmiddels zelf ook een gemaakt. Beetje standaard werk was het.quote:Op maandag 15 april 2013 20:14 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Probleem is dat je nooit weet wat een nieuw examen zal brengen.
Ik vond hem juist extreem makkelijk. Alleen uit 9 kwam ik niet. Dacht eigenlijk dat het niveau te laag lag van die oriëntatietoets, want m'n oefenexamen ging echt veel slechter.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:07 schreef acalaca het volgende:
Die oriëntatie toets in de examenbundel was best moeilijk... Oeps :$
Bewijzen is meestal wel te doen. Je moet gewoon kijken aan welke regeltjes je iets zou kunnen hebben en de rest wegstrepen. Als je bijv. geen cirkel ziet, kan je alle cirkelregels (kvh, omtrekshoek, thales) al meteen wegstrepen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:46 schreef Nafi het volgende:
CE-vragen zijn wel totaal anders dan onze SE-vragen. SE's waren altijd heel exact, bèta-gericht enzo.
Bewijzen is ook zo kut
Da's wel een goede tip hey, niet focussen op of je het wel ziet maar gewoon kijken wat gegeven is en welke stellingen je kunt gebruiken!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:25 schreef remcoP het volgende:
[..]
Bewijzen is meestal wel te doen. Je moet gewoon kijken aan welke regeltjes je iets zou kunnen hebben en de rest wegstrepen. Als je bijv. geen cirkel ziet, kan je alle cirkelregels (kvh, omtrekshoek, thales) al meteen wegstrepen.
Mijn leraar geeft altijd als tip als je het niet ziet om gewoon de tekening zelf op te bouwen. Gewoon beginnen met de cirkel etc. Je komt zo vaak wel op ideeën. Bewijzen ben ik niet bang voor.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:45 schreef Nafi het volgende:
[..]
Da's wel een goede tip hey, niet focussen op of je het wel ziet maar gewoon kijken wat gegeven is en welke stellingen je kunt gebruiken!
Dus als er staat, gegeven is de raaklijn ofzo, gelijk denken aan de stelling 'hoek tussen koorde en raaklijn'.
In dit filmpje wordt ook gezegd dat je gebruik moet maken van alles wat gegeven is, maar zo makkelijk is dat niet altijd.
Als je een cirkel ziet met een raaklijn; altijd de stelling raaklijn/koorde gebruiken! Deze wordt vaak over het hoofd gezien.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:25 schreef remcoP het volgende:
[..]
Bewijzen is meestal wel te doen. Je moet gewoon kijken aan welke regeltjes je iets zou kunnen hebben en de rest wegstrepen. Als je bijv. geen cirkel ziet, kan je alle cirkelregels (kvh, omtrekshoek, thales) al meteen wegstrepen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |