abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124833402
quote:
Noord-Korea heeft donderdag gedreigd met een preventieve atoomaanval op de Verenigde Staten.

Dat heeft het regime verkondigd voorafgaand aan een stemming van de Verenigde Naties over verdere sancties voor Noord-Korea. Deze wordt donderdag vermoedelijk gehouden.
"Aangezien de Verenigde Staten op het punt staat om een nucleaire oorlog starten, zullen we ons recht uitoefenen om een preventieve atoomaanval op het hoofdkwartier van de agressor uit te voeren en onze belangen te beschermen", zei een woordvoerder van Noord-Koreaanse ministerie van Buitenlandse Zaken tegen persbureau KCNA.
Van Noord-Korea wordt aangenomen dat ze niet in staat zijn om een atoomaanval op het Amerikaanse vaste land uit te voeren.
Spanningen
Noord-Korea had woensdag al bekendgemaakt dat er niet door het Noord-Koreaanse luchtruim mag worden gevlogen en er ook niet langs de kusten mag worden gevaren of gevlogen. Dat meldde het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap.
De melding kwam tijdens oplopende spanningen als gevolg van provocerende stellingen van het regime in de Noord-Koreaanse hoofdstad Pyongyang.
Dinsdag zei de Noord-Koreaanse generaal Kim Yong-chol op de staatstelevisie dat het land de wapenstilstand van 1953 opzegt als Zuid-Korea en de VS hun jaarlijkse militaire oefeningen niet onmiddellijk stopzetten.
http://www.nu.nl/buitenla(...)-atoomaanval-vs.html
En hier verder

Vorige deel : NWS / Noord-Koreaanse Spierballentaal #4 We wachten geduldig af!

laatste post

quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
quote:
Op woensdag 3 april 2013 13:46 schreef waht het volgende:

[..]

China kan amper interne groepen in toom houden. China heeft puur en alleen economische macht en is in geen enkel opzicht een supermacht.
Dat er interne problemen zijn betekent niet dat je geen supermacht bent. 90% van China is stabiel en hun economische kracht is zo bizar groot dat ze met gemak de meest toonaangevende militaire natie op aarde zouden kunnen zijn met extra investeringen.
  woensdag 3 april 2013 @ 14:07:29 #2
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_124833512
Ben weg, gaat dit wat worden?
  Forum Admin woensdag 3 april 2013 @ 14:16:59 #3
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124833809
China :') waar komt die ophemeling vandaan.

Dat land is inderdaad een economische grootmacht, er gaat veel geld in om. Millitair lopen die lui jaren achter op niet alleen de VS, maar zelfs op Rusland. Tijdje terug hebben ze toch een koude-oorlog carrier gekocht en dat ding opgeknapt?

Vergeet niet dat ook de chinese bevolking een keer wakker gaat worden. Die blijven echt niet zo goedkoop produceren als nu. Die kijken ook wel naar 't westen en denken, waarom hunnie wel en wij niet?

En waar wil China z'n hele teringbende aan afzetten dan, we zijn behoorlijk afhankelijk van elkaar. Potentie heeft dat land zeker, maar zoals het er nu voor staat, nee.

Bovendien gaat China z'n fikken niet branden aan N-K. Echt niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 3 april 2013 @ 14:18:35 #4
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124833858
Wat meer uitleg over het industrie gebied in de DMZ van beide Korea's ook hier toch wel wat tegenstellingen tot wat hier aangenomen wordt ...

Voor zo ver wikipedia klopt welliswaar.

Alles is begonnen met onderdeel van Hyundai die ... hou je vast ... vanalle goederen moesten maken aan lage prijzen ter CONCURENTIE van lage prijs producten uit China ... terwijl wij er van uit gaan dat dat net hun bondgenoot is :) Zuid korea mag gebruik maken van tot ongeveer 700.000 noord koreaanse arbeiders, die werken aan een laag tarief. Zuid korea voorziet electriciteit en bedrijven.

Helaas door de sancties tegen noord korea is het niet zo makkelijk om als bedrijf te werken ... hou je vast ... het is dus verboden om key tech en tech goederen binnen te brengen ... daardoor zijn bv computers verboden ... HAHAHAHA ... daardoor kiezen veel grote namen om in China of eigen land te produceren.

meer details hier -> http://www.hyundai-asan.com/english/kaesong/intro_k01.jsp

Gedetailleerd rapport voor de liefhebbers die volledige background over gebied willen ...

http://www.fas.org/sgp/crs/row/RL34093.pdf

[ Bericht 8% gewijzigd door HaerdenC op 03-04-2013 14:27:14 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_124834078
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2013 14:16 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat land is inderdaad een economische grootmacht, er gaat veel geld in om. Millitair lopen die lui jaren achter op niet alleen de VS, maar zelfs op Rusland. Tijdje terug hebben ze toch een koude-oorlog carrier gekocht en dat ding opgeknapt?
Achterstand zijn ze hard aan het inlopen. Over 10 jaar zijn ze Europa in ieder geval voorbij.

quote:
Bovendien gaat China z'n fikken niet branden aan N-K. Echt niet.
N-Korea is nu een mooie buffer tussen Z-Korea/Amerika en China. Dat willen ze niet kwijt.
Ja, ik generaliseer.
  Forum Admin woensdag 3 april 2013 @ 14:27:42 #6
pi_124834218
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 14:24 schreef Northside het volgende:

[..]

Achterstand zijn ze hard aan het inlopen. Over 10 jaar zijn ze Europa in ieder geval voorbij.

[..]

N-Korea is nu een mooie buffer tussen Z-Korea/Amerika en China. Dat willen ze niet kwijt.
Heb je ook een bron voor die 10 jaar?

Dit is hun eerste carrier.. een afgedankt, niet afgebouwd Soviet ding.

Als ik die vergelijk met een Nimitz klasse of, nog leuker, een Gerald R Ford klasse, dan hebben ze aan 10 jaar écht niet genoeg. En dan praten we slechts over carriers.

Ik zeg het niet graag, maar de VS zijn een stel malloten, dat land is gestructureerd op oorlog en techniek. Zelfs hun ''geschiedenis'' bestaat voor 't grootste deel uit oorlog.

Nee, China wil de VS niet in hun achtertuin hebben zitten. Ik zie China nog eerder zelf ingrijpen dan dat de VS dat zullen doen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 3 april 2013 @ 14:29:55 #7
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124834301
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2013 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Als ik die vergelijk met een Nimitz klasse of, nog leuker, een Gerald R Ford klasse, dan hebben ze aan 10 jaar écht niet genoeg. En dan praten we slechts over carriers.

Ik zeg het niet graag, maar de VS zijn een stel malloten, dat land is gestructureerd op oorlog en techniek. Zelfs hun ''geschiedenis'' bestaat voor 't grootste deel uit oorlog.

Nee, China wil de VS niet in hun achtertuin hebben zitten. Ik zie China nog eerder zelf ingrijpen dan dat de VS dat zullen doen.
Wel leuke vlagjes he :)
  Forum Admin woensdag 3 april 2013 @ 14:32:54 #8
pi_124834416
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 14:29 schreef HaerdenC het volgende:

[..]

Wel leuke vlagjes he :)
Vrolijk word ik er van O+

Dit laat ook goed zien waarom dat voorlopig niet gaat gebeuren..

De VS geven 3 keer zoveel uit als de nummer 2 van de wereld. China dus. We praten over 1700 miljard per jaar(!)
pi_124834426
Oh ik dacht er nog geen geopend was.

Goed hier verder dan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 3 april 2013 @ 14:37:25 #10
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124834585
Bij het Chinese leger moet je wel rekening houden dat ze net als Noord Korea met ene pak zijn !!!
4.585.000 actieve militairen waarvan 1.500.000 para's ... ze hebben een jaarlijks budget van 114.2 billion dollar ;)

Daar wil je volgens mij minder graag tegenover staan dan de Kim Young gekkies.

Tevens mag je je niet blindstaren op de Amerikaanse hoeveelheden ... zij zitten al in de rats in Iran, beetje in Iraq nog en afganistan. Dan moeien ze zich ook nog eens graag in Israel ... dus ... hun budget moet al aardig verdeeld worden
pi_124834658
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat er interne problemen zijn betekent niet dat je geen supermacht bent. 90% van China is stabiel en hun economische kracht is zo bizar groot dat ze met gemak de meest toonaangevende militaire natie op aarde zouden kunnen zijn met extra investeringen.
Had net een mooie reply getikt maar is opeens verdwenen. ;(

Hoe dan ook: per definitie geldt het niet, voor China wel. Bovendien heeft China geen enkele militaire traditie, het is de afgelopen eeuwen vooral intern gericht en met goede reden. China's militaire ontwikkeling is pas net begonnen en het duurt meerdere generaties (van officieren..) voordat hier iets noemenswaardig van is gemaakt. Tot die tijd heeft China geen enkele militaire invloed buiten eigen landsgrenzen. Een operatie zoals de VS in Irak hebben uitgevoerd, de Fransen in Mali of de Britten in de Falklands is voor China geen mogelijkheid.

Waar de militaire ontwikkeling van China echter mee gepaard gaat is de reactie van omringende landen als Rusland, India, Vietnam, Taiwan, Zuid-Korea, Japan en Indonesië, al dan niet gesteund door de VS. Zij zullen China actief tegenwerken in zijn militaire ambities. Mocht China enkel economische vooruitgang nastreven hebben ze daarentegen veel meer potentie aangezien daar de baten niet eenzijdig verdeeld zijn.

Al met al is China geen supermacht, en heeft het weinig perspectief dit wel te worden.
  Forum Admin woensdag 3 april 2013 @ 14:40:03 #12
pi_124834660
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 14:37 schreef HaerdenC het volgende:
Bij het Chinese leger moet je wel rekening houden dat ze net als Noord Korea met ene pak zijn !!!
4.585.000 actieve militairen waarvan 1.500.000 para's ... ze hebben een jaarlijks budget van 114.2 billion dollar ;)

Daar wil je volgens mij minder graag tegenover staan dan de Kim Young gekkies
Dat is 1/10 van het VS budget. Bovendien sta ik liever niet tegenover beiden. Die Noord Koreanen zijn gehersenspoeld, en, samen met de Chinezen in zeer grote getallen.

Maargoed, dat verhaal kent iedereen wel. De fransen hadden ook een enorm leger in WW2. Jammer dat ze slechts per 2 personen 1 wapen hadden, en je een doosje ammunitie kreeg met het klemmende verzoek deze te sparen.
  Forum Admin woensdag 3 april 2013 @ 14:40:59 #13
pi_124834689
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 14:39 schreef waht het volgende:

[..]

Hoe dan ook: per definitie geldt het niet, voor China wel. Bovendien heeft China geen enkele militaire traditie, het is de afgelopen eeuwen vooral intern gericht en met goede reden. China's militaire ontwikkeling is pas net begonnen en het duurt meerdere generaties (van officieren..) voordat hier iets noemenswaardig van is gemaakt. Tot die tijd heeft China geen enkele militaire invloed buiten eigen landsgrenzen. Een operatie zoals de VS in Irak hebben uitgevoerd, de Fransen in Mali of de Britten in de Falklands is voor China geen mogelijkheid.

Waar de militaire ontwikkeling van China echter mee gepaard gaat is de reactie van omringende landen als Rusland, India, Vietnam, Taiwan, Zuid-Korea, Japan en Indonesië, al dan niet gesteund door de VS. Zij zullen China actief tegenwerken in zijn militaire ambities. Mocht China enkel economische vooruitgang nastreven hebben ze daarentegen veel meer potentie aangezien daar de baten niet eenzijdig verdeeld zijn.

Al met al is China geen supermacht, en heeft het weinig perspectief dit wel te worden.
Mooi beknopt omschreven wel ^O^
  woensdag 3 april 2013 @ 14:42:19 #14
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_124834735
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 14:37 schreef HaerdenC het volgende:

Daar wil je volgens mij minder graag tegenover staan dan de Kim Young gekkies.

Tevens mag je je niet blindstaren op de Amerikaanse hoeveelheden ... zij zitten al in de rats in Iran, beetje in Iraq nog en afganistan. Dan moeien ze zich ook nog eens graag in Israel ... dus ... hun budget moet al aardig verdeeld worden
gebeurde al tijdens de oorlog tussen NK en ZK.

echt waar wat een super leuk bootje O+
maar goed zet een van onze beste boten tegenover..
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 3 april 2013 @ 14:42:44 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124834747
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 14:24 schreef Northside het volgende:

[..]

[..]

Gezien de groeiende economie en handel tussen Zuid-Korea en China zou China waarschijnlijk het liefst heel NK asfalteren.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_124834820
quote:

[..]

Exact. Rijke militaire geschiedenis, rustig & stabiel land met toegang tot beide oceanen, gigantische investeringen in de krijgsmacht, steun van het volk. Dat is een compleet ander niveau dan China.
pi_124835028
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 14:39 schreef waht het volgende:

[..]

Een operatie zoals de Britten in de Falklands lijkt me voor China geen enkel probleem. Hun invloedssfeer gaat zeker wel buiten hun landsgrenzen, ze onderhouden bijvoorbeeld militair sterke connecties met Pakistan. Wat bedoel je precies met tegenwerken eigenlijk?
Bier.
pi_124835230
quote:
Mijn inschatting. De totale afbraak binnen de EU-defensies vs de steeds grotere investeringen die China doet. Die achterstand op Europa hebben ze binnen 10 jaar op z'n minst grotendeels ingelopen.

quote:

Je haalt 2 dingen door elkaar, namelijk Europa en Amerika. Europa gaan ze inhalen. Over Amerika doe ik geen uitspraken.

quote:
China wil ook niet zelf ingrijpen. China wil dat alles blijft zoals het nu is. Misschien dat er straks wat konvooien met voedsel van China naar N-Korea rijden om de rust in de regio weer af te kopen.
Ja, ik generaliseer.
  Forum Admin woensdag 3 april 2013 @ 14:57:31 #19
pi_124835289
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 14:56 schreef Northside het volgende:

[..]

Mijn inschatting. De totale afbraak binnen de EU-defensies vs de steeds grotere investeringen die China doet. Die achterstand op Europa hebben ze binnen 10 jaar op z'n mins grotendeels ingelopen.

[..]

Je haalt 2 dingen door elkaar, namelijk Europa en Amerika. Europa gaan ze inhalen. Over Amerika doe ik geen uitspraken.

[..]

China wil ook niet zelf ingrijpen. China wil dat alles blijft zoals het nu is. Misschien dat er straks wat konvooien met voedsel van China naar N-Korea rijden om de rust in de regio weer af te kopen.
Europa heeft dan ook weinig met dit conflict te maken. Tevens is ''Europa'' maar Europa, wat bedoel je ermee? De Benelux, Frankrijk, Duitsland?

Europa zit ook in de NATO..
  woensdag 3 april 2013 @ 14:57:37 #20
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124835293
quote:
Daar ben ik het niet mee eens ... een snelweg tussen China en Zuid korea zou hen verdomds goed uit komen ... goedkope arbeidskrachten in noord korea ter uitbreiding van hun industrie ook ...
pi_124835453
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2013 14:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Europa heeft dan ook weinig met dit conflict te maken. Tevens is ''Europa'' maar Europa, wat bedoel je ermee? De Benelux, Frankrijk, Duitsland?

Het ging over supermachten, en of China er een was. Iemand (jij?) zei dat China militair geen supermacht is. Ik zeg dat ze dat nu (nog) niet zijn, maar dat ze hard aan de weg timmeren.
Ja, ik generaliseer.
pi_124835500
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 14:57 schreef HaerdenC het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens ... een snelweg tussen China en Zuid korea zou hen verdomds goed uit komen ... goedkope arbeidskrachten in noord korea ter uitbreiding van hun industrie ook ...
Zoals gezegd, de (beperkte) voordelen wegen voor China niet op tegen de (grote) nadelen. Het is niet alsof ze in China nu gebrek hebben aan goedkope arbeidskrachten he.
Ja, ik generaliseer.
pi_124835501
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2013 14:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Er missen wel enkele vrij belangrijke Europese landen die niet aan de NAVO meedoen.
Bier.
  woensdag 3 april 2013 @ 15:06:08 #24
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_124835632
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2013 14:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat is 1/10 van het VS budget. Bovendien sta ik liever niet tegenover beiden. Die Noord Koreanen zijn gehersenspoeld, en, samen met de Chinezen in zeer grote getallen.

Maargoed, dat verhaal kent iedereen wel. De fransen hadden ook een enorm leger in WW2. Jammer dat ze slechts per 2 personen 1 wapen hadden, en je een doosje ammunitie kreeg met het klemmende verzoek deze te sparen.
de fransen verloren door de blitzkrieg.. ze hadden in vergelijking met duitsland een gelijkwaardig leger.
maar hadden veel in de maginot linie gestoken en dachten dat ze daar niet doorheen konden komen.

in de oorlog tussen NK en ZK was eerst NK de baas ... na inmengen van de amerikanen en bondgenoten. was ZK aan de winnende hand..
nadat china mee deed werd dit weer gelijk getrokken en bleven ze beide steken op de 38ste breedtegraad.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_124835695
Om iets van een beeld van 't land te krijgen door de ogen van een toerist

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')