Niet alleen bij de bevalling maar ook gewoon na de bevalling.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:38 schreef Troel het volgende:
Je kiest niet voor je moeder omdat je vindt dat die eerder het kind mag zien dan zijn moeder. Je kiest voor een persoon waarvan je denkt dat die je het beste kan steunen bij de bevalling en dat is in sommige gevallen je eigen moeder.
Hell, als mijn ma er niet bijgeweest was, dan was Jochem er misschien wel niet eens meer geweest.
Dat kan maar je moet toch echt naar de band met de zoon kijken. En die band is hier niet zo best. Mijn man heeft ook een aantal jaar geen contact meer gehad met ze.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:42 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Niet alleen bij de bevalling maar ook gewoon na de bevalling.
Ik snap dat niet
Na de bevalling was hier niet echt verschil? Bij Ruben zijn zowel alle grootouders als oom en tante met neefje op bezoek geweest in het ziekenhuis (geloof ik tenminste dat neefje mee was). Bij Jochem was het niet nodig om in het ziekenhuis te blijven en hadden we dus al meteen aangegeven dat ze bij ons thuis welkom waren. Daar was ook gewoon iedereen welkomquote:Op woensdag 3 april 2013 10:42 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik snap dat niet
Hee! Dat waren ook mijn 2 centjes!quote:Op woensdag 3 april 2013 10:47 schreef Spirit82 het volgende:
Volgens mij loopt iemand hier weer een beetje te rellen. My 2 cents.
Sommigen voelen zich gewoon veilig bij hun eigen moeder.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:42 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik snap dat niet
Dus een andere mening hebben is meteen al rellen?quote:Op woensdag 3 april 2013 10:47 schreef Spirit82 het volgende:
Dat dus, maar dat staat wat mij betreft los van wie ik bij mijn bevalling wilde hebbenquote:Op woensdag 3 april 2013 10:47 schreef Cyntiaa het volgende:
Toen onze zoon geboren is hebben we meteen beide ouders gebeld en (schoon-) zusjes. Niemand uitgesloten en ze mochten hem ook gewoon meteen in het zkh even vasthouden. Ik gun zijn en mijn ouders beiden een goede band met hun kleinkind, dat er dan zelf voor gekozen wordt om daar niet zoveel zin in te hebben dat is hun eigen keuze (geweest.) En een zwangerschap van je eigen dochter is in heel veel gevallen interessanter dan die van je schoondochter, het zij zo.
Omdat mijn mening anders is?quote:Op woensdag 3 april 2013 10:47 schreef Spirit82 het volgende:
Dan doen jullie het toch niet zo?quote:Op woensdag 3 april 2013 10:52 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Omdat mijn mening anders is?
Ik snap het gewoon niet. Als ik een kind zou krijgen met Paxlie en ik zou die houding hebben als sommige mensen hier weet ik zeker dat hij not amused is.
Nice! Nu lekker laag houdenquote:Op woensdag 3 april 2013 10:54 schreef L-E het volgende:
Oh, ik ben thuis trouwens. Met een kickass bloeddruk van 125/80Lang leve de bloeddrukverlagers!
Understatement, dan hebben we echt ruzie.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:52 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik snap het gewoon niet. Als ik een kind zou krijgen met Paxlie en ik zou die houding hebben als sommige mensen hier weet ik zeker dat hij not amused is.
quote:Op woensdag 3 april 2013 10:54 schreef L-E het volgende:
Oh, ik ben thuis trouwens. Met een kickass bloeddruk van 125/80Lang leve de bloeddrukverlagers!
Fijn!quote:Op woensdag 3 april 2013 10:54 schreef L-E het volgende:
Mooi!! Thuis is toch het best!quote:Op woensdag 3 april 2013 10:54 schreef L-E het volgende:
Hear hear.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:55 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dan doen jullie het toch niet zo?![]()
Laat iedereen nou fijn zelf beslissen hoe de bevalling gedaan wordt, ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat de mannen hierin ook een stem hebben en dat het dus een gezamenlijke keus is
Dat kan bestquote:Op woensdag 3 april 2013 10:49 schreef Shandaly het volgende:
Heb je nu niet een ontkenning teveel in je zin, Tico?
quote:Op woensdag 3 april 2013 10:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat dus, maar dat staat wat mij betreft los van wie ik bij mijn bevalling wilde hebbenIk had gewoon moeten wachten met reageren totdat jij dit getypt had, scheelt heel veel typen
vandaagquote:Op woensdag 3 april 2013 11:01 schreef GotC het volgende:
Had Bla_Bla_Bla gisteren niet haar 1e echo? Of heb ik over iets heengelezen? Of..?
Bij mij kon het prima van buitenaf bij 7 weken.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:03 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ja zeker
las alleen vanmorgen dat ze bij minder dan 10 weken wel eens een inwendige echo moeten doen..hoop t niet!
Hier ook niet. Dol op inwendige echo's zijn ze, DOL zeg ik je.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:08 schreef Limone het volgende:
Oh echt? Bij mij heeft ze het niet eens buitenaf geprobeerd!![]()
Hoeveel weken was jij dan toen je ging?quote:Op woensdag 3 april 2013 11:08 schreef Limone het volgende:
Bij mij ook nietquote:Op woensdag 3 april 2013 11:08 schreef Limone het volgende:
quote:Op woensdag 3 april 2013 11:09 schreef L-E het volgende:
[..]
Hier ook niet. Dol op inwendige echo's zijn ze, DOL zeg ik je.
Dat dus.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:07 schreef L-E het volgende:
En ik heb even terug gelezen, en wat een onzin zie ik weer voorbij komen. Natuurlijk zijn de wensen van de man ook belangrijk, maar als je echtechtecht niet snapt waarom de wensen van de vrouw hierin tijdens een bevalling iets zwaarder wegen dan die van de man, dan heb je weinig inzicht in het psychologische aspect van de bevalling voor een vrouw. En hoe stress en dergelijke een bevalling kunnen stagneren bijvoorbeeld. Of zelfs compliceren. Als man moet je in staat zijn jezelf even ondergeschikt te maken hoor, dat ego komt later wel weer.
7w1dquote:Op woensdag 3 april 2013 11:09 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Hoeveel weken was jij dan toen je ging?
Toen is er bij mij gewoon een normale echo gemaakt, en ik ben erg dik geweestquote:Op woensdag 3 april 2013 11:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
oow dat stelt me gerust
ik ben nu 8 wkn en 6 dgn
en mijn buik is normaal..maatje 38/40
en en anders is t ook niet anders natuurlijk, maar als ik mag kiezen
quote:Op woensdag 3 april 2013 11:10 schreef Limone het volgende:
[..]
7w1d
Ik vond het ook niet meer dan logisch en lag er dan ook netjes gekapt bij
nou ik ben altijd netjes gekapt, dus dat scheelt hihiquote:Op woensdag 3 april 2013 11:10 schreef Limone het volgende:
[..]
7w1d
Ik vond het ook niet meer dan logisch en lag er dan ook netjes gekapt bij
Succes bij de verloskundige en veel plezierquote:Op woensdag 3 april 2013 11:14 schreef LadyBlack het volgende:
Nou ik ga me klaarmaken voor de verloskundige en hopelijk het terras
Misschien dat de gemoederen dan weer wat bedaard zijn als ik weer inlog vanmiddag...
Haai! Vrouw hier, en ik zou niet weten waarom zijn wensen ondergeschikt zouden zijn aan de mijne.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:07 schreef L-E het volgende:
En ik heb even terug gelezen, en wat een onzin zie ik weer voorbij komen. Natuurlijk zijn de wensen van de man ook belangrijk, maar als je echtechtecht niet snapt waarom de wensen van de vrouw hierin tijdens een bevalling iets zwaarder wegen dan die van de man, dan heb je weinig inzicht in het psychologische aspect van de bevalling voor een vrouw. En hoe stress en dergelijke een bevalling kunnen stagneren bijvoorbeeld. Of zelfs compliceren. Als man moet je in staat zijn jezelf even ondergeschikt te maken hoor, dat ego komt later wel weer.
Omdat zijn kut niet kapot gaatquote:Op woensdag 3 april 2013 11:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Haai! Vrouw hier, en ik zou niet weten waarom zijn wensen ondergeschikt zouden zijn aan de mijne.Als hij hele goede redenen heeft tellen die wmb net zo zwaar als de mijne, ook bij een bevalling.
Mja, dan nog... Ik vind de houding van sommige mensen hier (sommige he! Natuurlijk zijn er altijd verhalen en redenen etc. etc.) die zichzelf wel heel wat toebedichten omdat zij een kind gaan baren. Lang leve de gelijkwaardige relatie!quote:
Nu je er nog bij kan misschienquote:Op woensdag 3 april 2013 11:12 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
nou ik ben altijd netjes gekapt, dus dat scheelt hihi
Dus als hij zijn moeder erbij zou willen hebben tijdens de bevalling terwijl jij dat totaal niet ziet zitten dan heb je dat maar te slikken?quote:Op woensdag 3 april 2013 11:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Haai! Vrouw hier, en ik zou niet weten waarom zijn wensen ondergeschikt zouden zijn aan de mijne.Als hij hele goede redenen heeft tellen die wmb net zo zwaar als de mijne, ook bij een bevalling.
Over ego gesproken zeg!Je bent niet ineens het achtste wereldwonder he!
Volgens mij word ik niet goed begrepen. Ik ben zeker niet het achtste wereldwonder, dat impliceer ik echt nergens, maar er is toch zeker een verband tussen de mentale toestand van een vrouw en het verloop van een bevalling. En als jij als vrouw extreme stress krijgt van bijvoorbeeld een schoonmoeder naast je bed, vind ik dat reden genoeg om die schoonmoeder er dan niet bij te hebben. Gewoon, om de simpele reden dat dat de bevalling zal beinvloeden, en vermoedelijk niet op een positieve manier.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Over ego gesproken zeg!Je bent niet ineens het achtste wereldwonder he!
ghehe ja, ik kan me nog vaag herrineren van vorige zwangerschap dat dat op een gegeven moment tot acrobatische toeren leiddequote:
[..] op wat er bij haar naar binnen glijdtquote:Op woensdag 3 april 2013 11:12 schreef GotC het volgende:
[..]
Een slimme meid is op alles voorbereid?
quote:Op woensdag 3 april 2013 11:20 schreef Limone het volgende:
[..]
[..] op wat er bij haar naar binnen glijdt
Voor mij is t pas gelijkwaardig als ie een baby uit zijn piemel baartquote:Op woensdag 3 april 2013 11:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mja, dan nog... Ik vind de houding van sommige mensen hier (sommige he! Natuurlijk zijn er altijd verhalen en redenen etc. etc.) die zichzelf wel heel wat toebedichten omdat zij een kind gaan baren. Lang leve de gelijkwaardige relatie!
Konijntjes ook naar het schijnt.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:21 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Dat ze ze nog niet heeft gemaakt vind ik opmerkelijker. maar ze hangt al wel weer 2 mnd rond in Z&G dus grote kans dat t Poesje weer gaat werpen
met 2 heje nog geen heel nest natuurlijk.
wist je trouwens dat een poes gewoon zwanger kan zijn van verschillende vaderseen soort spermix.
i love national geographic
Morgen heel vroeg mag ik weer!quote:Op woensdag 3 april 2013 11:21 schreef GotC het volgende:
[..]Ik moet lachen
Je moet deze week toch ook weer trouwens?
Ieder z'n ding.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mja, dan nog... Ik vind de houding van sommige mensen hier (sommige he! Natuurlijk zijn er altijd verhalen en redenen etc. etc.) die zichzelf wel heel wat toebedichten omdat zij een kind gaan baren. Lang leve de gelijkwaardige relatie!
Nou, om Tico en KD nou meteen uiers te noemen gaat wel ver toch?quote:Op woensdag 3 april 2013 11:23 schreef Spirit82 het volgende:
Ja, rellen ja, kijk maar naar de uiers die hier ineens weer opduiken en de manier waarop er naar elkaar wordt gereageerd. Ik verwijder me hier even tot het weer normaal is, want ben vandaag veel te hormonaal voor dit gezeik.
Het zou wel leuk zijn, dat ik ook een mokkakindje maak en een klein chineesje, in 1 worpquote:Op woensdag 3 april 2013 11:22 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Konijntjes ook naar het schijnt.Die kunnen ook in 2x bevallen. Eerst van het ene nestje dan van het andere
quote:Op woensdag 3 april 2013 11:23 schreef Spirit82 het volgende:
Ja, rellen ja, kijk maar naar de uiers die hier ineens weer opduiken en de manier waarop er naar elkaar wordt gereageerd. Ik verwijder me hier even tot het weer normaal is, want ben vandaag veel te hormonaal voor dit gezeik.
Dat snap ik wel, maar ik vind de manier waarop dat soort dingen hier maar even gesteld worden echt niet overkomen alsof het uberhaupt bespreekbaar zou zijn als je man zwaarwegende redenen zou hebben. En dat vind ik best kwalijk.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:20 schreef L-E het volgende:
[..]
Volgens mij word ik niet goed begrepen. Ik ben zeker niet het achtste wereldwonder, dat impliceer ik echt nergens, maar er is toch zeker een verband tussen de mentale toestand van een vrouw en het verloop van een bevalling. En als jij als vrouw extreme stress krijgt van bijvoorbeeld een schoonmoeder naast je bed, vind ik dat reden genoeg om die schoonmoeder er dan niet bij te hebben. Gewoon, om de simpele reden dat dat de bevalling zal beinvloeden, en vermoedelijk niet op een positieve manier.
Ik had het weinig zinvol gevonden als er nog iemand bij kwam om tlc te kijken.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ieder z'n ding.
Ik vind bevallen iets wat je lekker samen doet. En daarna werden de gewoon alle ouders gebeld en iedereen was welkom. Klaar.
En gewoon omdat het kan een klein blank kindje erbijquote:Op woensdag 3 april 2013 11:24 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Het zou wel leuk zijn, dat ik ook een mokkakindje maak en een klein chineesje, in 1 worp
quote:Op woensdag 3 april 2013 11:24 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Nou, om Tico en KD nou meteen uiers te noemen gaat wel ver toch?
Oh wacht ja, jij bent wel zwangerquote:Op woensdag 3 april 2013 11:25 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]Uierdoos
Maar ze had het vast niet over mij hoor, ik zeg niets raars
Je vindt het 'niet overkomen alsof'.. tsja, okee. Het is maar fok, de soep wordt vast niet zo heet gegeten als opgediend, enzo.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar ik vind de manier waarop dat soort dingen hier maar even gesteld worden echt niet overkomen alsof het uberhaupt bespreekbaar zou zijn als je man zwaarwegende redenen zou hebben. En dat vind ik best kwalijk.
Oh... Wel een mooi verhaal. Blank vriendinnetje met blank vriendje kregen een donker kindje. Iedereen dacht dat het ventje geadopteerd was. Maar wat alleen de insiders wisten was dat vriendinnetje haar vader een echte heuse heel donkere neger was! Alleen die genen had zij even niet meegekregen!quote:Op woensdag 3 april 2013 11:24 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Het zou wel leuk zijn, dat ik ook een mokkakindje maak en een klein chineesje, in 1 worp
Honden toch ook, dat je ze beter maar niet van elkaar af kan trekken want dan scheur je die hele tekkel uit elkaar?quote:Op woensdag 3 april 2013 11:25 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, want ze ovuleren elke keer als ze sex hebben dacht ik. En katers hebben een weerhaak aan hun piem gottanotsolove
Emmer water doet wonderenquote:Op woensdag 3 april 2013 11:28 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Honden toch ook, dat je ze beter maar niet van elkaar af kan trekken want dan scheur je die hele tekkel uit elkaar?
Leg dat maar uit als je vriend dat ook niet weetquote:Op woensdag 3 april 2013 11:27 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Oh... Wel een mooi verhaal. Blank vriendinnetje met blank vriendje kregen een donker kindje. Iedereen dacht dat het ventje geadopteerd was. Maar wat alleen de insiders wisten was dat vriendinnetje haar vader een echte heuse heel donkere neger was! Alleen die genen had zij even niet meegekregen!
quote:Op woensdag 3 april 2013 11:27 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Oh... Wel een mooi verhaal. Blank vriendinnetje met blank vriendje kregen een donker kindje. Iedereen dacht dat het ventje geadopteerd was. Maar wat alleen de insiders wisten was dat vriendinnetje haar vader een echte heuse heel donkere neger was! Alleen die genen had zij even niet meegekregen!
ahja, zo heeft Lex de blauwe ogen van zijn opa denk ik, want van ons heeft ie ze niet. ik heb groene, en manus bruine. lex echt helderblauwquote:Op woensdag 3 april 2013 11:27 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Gelijkwaardig zeker wel, en zijn moeder heeft bijna net zoveel rechten als de mijne. Bijna, want ik zou zijn moeder absoluut niet bij de bevalling willen hebben, en mijn moeder misschien nog wel. En ik vind dat ik als bevallende met de benen wijd en een hoop pijn en ellende ook het recht heb om mijn schoonmoeder dan de toegang te weigeren. Ongeacht of hij haar er graag bij wilde hebben.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Familie is gelukkig close dus vriendje wist het. En haar broer is wel een heuse halfbloed. Maar ze heeft heel veel 'WTF' blikken op straat moeten verdragen.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Leg dat maar uit als je vriend dat ook niet weet
Ik heb groene ogen terwijl de rest van m'n familie blauwe ogen heeftquote:Op woensdag 3 april 2013 11:29 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
[..]
ahja, zo heeft Lex de blauwe ogen van zijn opa denk ik, want van ons heeft ie ze niet. ik heb groene, en manus bruine. lex echt helderblauw
maar die kansberekening blijkt toch niet meer te kloppen ofzo? dat wat wij altijd leerden over dat bruin dominant is eigenlijk niet helemaal waar is?quote:Op woensdag 3 april 2013 11:35 schreef Gerberaatje het volgende:
Meneer en ik hebben allebei bruin-groene ogen... de grote heeft grijs-blauwe ogen, en de mini nog donker-blauwe ogen (maar die is net geen 9 maanden dus dat zou nog kunnen veranderen).
Ik vind het stom, wil ook een bruin-ogig kind25% kans op een kind met blauwe ogen en ja hoor, allebei de kids
![]()
Fijn dat alles goed was. Het is wel een hele zit zo zeg. Sterkte nog even met de laatste loodjes.:*quote:Op woensdag 3 april 2013 11:38 schreef Tally het volgende:
Ik ben gister weer helemaal onderzocht met een bloeddruk van 160/90. Urine was goed, echo was goed, bloed was goed en toen ik aan de CTG lag was mn bloeddruk 135/85. O en de CTG was ook goed.
Ik ben naar huis gegaan met slaapmedicatie en een afspraak voor dinsdag om terug te komen. Nog even volhouden tot de 16de.
Hetzelfde. Zolang ik lig gaat het goed, opstaan zorgt direct voor harde buiken en krampen. Gelukkig blijft het daarbij tot nu toe.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:32 schreef L-E het volgende:
Sparkling, hoe is het met jou en de krampen en toestanden?
En waar is XM?
Gelukkig dat het er allemaal goed uitzag, nog 13 dagenquote:Op woensdag 3 april 2013 11:38 schreef Tally het volgende:
Ik ben gister weer helemaal onderzocht met een bloeddruk van 160/90. Urine was goed, echo was goed, bloed was goed en toen ik aan de CTG lag was mn bloeddruk 135/85. O en de CTG was ook goed.
Ik ben naar huis gegaan met slaapmedicatie en een afspraak voor dinsdag om terug te komen. Nog even volhouden tot de 16de.
Is dat zo? Want ik heb ook berekend dat dit kind bruine ogen heeft, in de wetenschap dat bruin dominant is, maar als dat niet zo is kan mijn theorie wel de deur uit.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:37 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
maar die kansberekening blijkt toch niet meer te kloppen ofzo? dat wat wij altijd leerden over dat bruin dominant is eigenlijk niet helemaal waar is?
Je bent er bijna!quote:Op woensdag 3 april 2013 11:38 schreef Tally het volgende:
ja ik weet het niet precies maar twee mensen met blauwe ogen kunnen best een kind met bruine ogen krijgen. Mits het ergens in de familie voorkomt uiteraard. Het is iig niet zo simpel als ons altijd is voorgehouden op school.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:43 schreef L-E het volgende:
[..]
Is dat zo? Want ik heb ook berekend dat dit kind bruine ogen heeft, in de wetenschap dat bruin dominant is, maar als dat niet zo is kan mijn theorie wel de deur uit.
Is dat zo? Ik ben er al te lang uit geloof ikquote:Op woensdag 3 april 2013 11:37 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
maar die kansberekening blijkt toch niet meer te kloppen ofzo? dat wat wij altijd leerden over dat bruin dominant is eigenlijk niet helemaal waar is?
Tof, dan blijft het nog spannend hier! Ik en mijn ouders bruine ogen, Vriendje en zijn ouders blauw/groene ogen. Ben benieuwd!quote:Op woensdag 3 april 2013 11:45 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja ik weet het niet precies maar twee mensen met blauwe ogen kunnen best een kind met bruine ogen krijgen. Mits het ergens in de familie voorkomt uiteraard. Het is iig niet zo simpel als ons altijd is voorgehouden op school.
Moet je nu vaker op controle dan normaal, of gewoon bellen als de klachten toenemen?quote:Op woensdag 3 april 2013 11:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
XM heeft ff geen zin in het gerel. Buik is erg onrustig, licht pijnlijke krampjes. Krijg zo vriendinnetje te lunchen, twijfel over bellen daarna. En harde buiken gaan gewoon vrolijk door.
Bij blauwe ogen geldt dat volgens mij niet. Als beide ouders blauwe ogen hebben, is het volgens mij (zo goed als) onmogelijk dat het kind bruine ogen krijgt.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:45 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja ik weet het niet precies maar twee mensen met blauwe ogen kunnen best een kind met bruine ogen krijgen. Mits het ergens in de familie voorkomt uiteraard. Het is iig niet zo simpel als ons altijd is voorgehouden op school.
Bij mijn lief! Zijn vader heeft grijs en z'n moeder groen, hij heeft bruine ogenquote:Op woensdag 3 april 2013 11:45 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben blauw en bruine ogen. Ik geef dus dat door. Ongeacht wat de pa van de jongens door zou geven, zouden ze dus bruine ogen moeten krijgen, maar Jochem is toch echt blauw en van dezelfde vaderquote:Op woensdag 3 april 2013 11:50 schreef -Spring het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga er nu zelf naar kijken.
Het is ook rot! Nog 1 dagje en dan mag je in je eigen ziekenhuis bevallen.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vaker controle en laagdrempelig bellen. Maar het is mentaal gewoon kut. Je zit de hele tijd, is het nou erger? Moet ik bellen? Etc. En wil zo graag de 32 weken halen morgen.
Dat ga je ook gewoon halenquote:Op woensdag 3 april 2013 11:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vaker controle en laagdrempelig bellen. Maar het is mentaal gewoon kut. Je zit de hele tijd, is het nou erger? Moet ik bellen? Etc. En wil zo graag de 32 weken halen morgen.
quote:Het zit eigenlijk vrij complex in elkaar. Heeeeeeeeeeeeeeeeeel simpel gesteld: 2 blauwoogende ouders kunnen geen kind krijgen met bruine ogen. (Bruin is immers dominant) MAAR er is iets genaamd een 'defect gen'. Jij schrijft dat jij blauw-groenige ogen hebt. Dit is meestal een uiting van een 'defect'. Dan is 'ineens' blauw dominant en bruin resessief. (Volg je hem nog?) Je schrijft dat de vader van je zoontje hele lichtblauwe ogen heeft dus waarschijnlijk komt het defect inderdaad van jou af :wink:
Dit komt echter zeeeeeeeeeeeeeeeeeeer zelden voor maar het komt voor!
Ja, deze is dus achterhaald.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:50 schreef -Spring het volgende:
[ afbeelding ]
groene ogenquote:Op woensdag 3 april 2013 11:34 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik heb groene ogen terwijl de rest van m'n familie blauwe ogen heeftAlleen m'n opa en nichtje hebben ook groene ogen, verder niet.
Oh. Alsjeblieft dan.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ja, deze is dus achterhaald.
Schijnt.
wel heel erg bedankt. uiteraard.quote:
Dus dan is het een soort van zeldzaam om blauwe ogen te hebben. Hier hebben ze alle drie blauwe ogen.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:50 schreef -Spring het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb op NG of zo eens een doc gezien over links- en rechtshandigheid.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:13 schreef Takkembah het volgende:
Dat met links- en rechtshandigheid heeft verder toch niks met erven te makem???
Die documentaire heb ik ook gezien echt super interresant was dat! Zeker dat van die organan appart dat zoiets kan.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:20 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik heb op NG of zo eens een doc gezien over links- en rechtshandigheid.
Een deel van de eeneiige tweelingen is gespiegeld. Dit komt best regelmatig voor. Dan zit bijv. bij het ene kind een bepaald kenmerk links en bij het andere rechts. Bijvoorbeeld een kruin. Ook kan het dus voorkomen dat het ene kind linkshandig is en het andere rechtshandig. In extremere gevallen zijn zelfs de organen gespiegeld. Hierbij wijst de punt van het hart bij het ene kind gewoon naar links terwijl het bij het andere kind naar rechts wijst. Ook lever en andere organen zijn dan gespiegel (bron = Wikipedia).
Een theorie is dus dat (alle) linkshandige mensen dus eigenlijk een tweeling zijn waarvan de andere helft al in een vroeg stadium is overleden.
Dus van nature zou een mens rechtshandig zijn??quote:Op woensdag 3 april 2013 12:20 schreef -Spring het volgende:
[..]
Een deel van de eeneiige tweelingen is gespiegeld. Dit komt best regelmatig voor. Dan zit bijv. bij het ene kind een bepaald kenmerk links en bij het andere rechts. Bijvoorbeeld een kruin. Ook kan het dus voorkomen dat het ene kind linkshandig is en het andere rechtshandig. In extremere gevallen zijn zelfs de organen gespiegeld. Hierbij wijst de punt van het hart bij het ene kind gewoon naar links terwijl het bij het andere kind naar rechts wijst. Ook lever en andere organen zijn dan gespiegel (bron = Wikipedia).
Een theorie is dus dat (alle) linkshandige mensen dus eigenlijk een tweeling zijn waarvan de andere helft al in een vroeg stadium is overleden.
Die conclusie zou je dan kunnen trekken, zou je idd denken. Heeft mss iets met hersenhelften te maken.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dus van nature zou een mens rechtshandig zijn??
Wait, whut? Dan zou m'n moeder drie keer zwanger zijn geweest van een tweeling waarvan een helft is overleden.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:20 schreef -Spring het volgende:
[..]
Zo opwindend ja?quote:
klopt niet bij onsquote:Op woensdag 3 april 2013 11:50 schreef -Spring het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 3 april 2013 11:50 schreef -Spring het volgende:
[ afbeelding ]
Hehe grappigquote:Op woensdag 3 april 2013 12:35 schreef Suikertante het volgende:
Over oogkleur, ik had ook ergens een ingewikkelde calculator gezien, waarbij ze een wat groter deel van je familie doorlichten.
Even zoeken, ja hier!
Dan is de uitslag ook wat genuanceerder:
[ afbeelding ]
Hmm, mosterd na de maaltijd misschien, maar eens! Ik denk dat mijn weeën acuut gestopt waren als mijn moeder of schoonmoeder bij de bevalling waren geweest. De bevalling vond ik (en mijn vriend, wel belangrijk dat je er beiden achter staat!) echt iets voor ons samen + vk/kraam. Zodra de mini geboren was, was iedereen wat ons betreft welkom geweest (ok, eerst even hechtenquote:Op woensdag 3 april 2013 11:07 schreef L-E het volgende:
Ohh handig! Hier 100% kans op blauwe ogenquote:Op woensdag 3 april 2013 12:35 schreef Suikertante het volgende:
Over oogkleur, ik had ook ergens een ingewikkelde calculator gezien, waarbij ze een wat groter deel van je familie doorlichten.
Even zoeken, ja hier!
[ afbeelding ]
Die is handig! Als deze betrouwbaar is hebben wij de grootste kans op een bruinoogje.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:35 schreef Suikertante het volgende:
Even zoeken, ja hier!
[ afbeelding ]
Nou zegquote:Op woensdag 3 april 2013 12:35 schreef Suikertante het volgende:
Even zoeken, ja hier!
[ afbeelding ]
quote:Please re-enter eye colors for your parents because our 2-gene eye model does not allow you to have green eyes when both your parents have blue eyes.
You're adopted.quote:
"Probably the hardest trait to predict is hair color because there are believed to be multiple genes that influence it. Parents can produce children with a wide range of hair colors, regardless of their own. However, since dark hair is generally dominant to light, two parents with dark hair are much more likely to produce a blond baby than two parents with blond hair are to produce a dark haired baby."quote:Op woensdag 3 april 2013 12:57 schreef L-E het volgende:
[..]
Die is handig! Als deze betrouwbaar is hebben wij de grootste kans op een bruinoogje.
Heb je er ook zo-een met haarkleur eigenlijk? Om het plaatje compleet te maken.
Oftewel: we weten het gewoon niet. Daar kan ik mee leven.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:02 schreef Suikertante het volgende:
[..]
"Probably the hardest trait to predict is hair color because there are believed to be multiple genes that influence it. Parents can produce children with a wide range of hair colors, regardless of their own. However, since dark hair is generally dominant to light, two parents with dark hair are much more likely to produce a blond baby than two parents with blond hair are to produce a dark haired baby."
GotC
Nou ja, in theorie is het idd zo dat blauwogige ouders alleen blauwogige kinderen kunnen krijgen. Misschien is dat anders als een van de ouders blauw/groene ogen heeft. Maar puur blauwogige ouders krijgen in de regel idd alleen blauwogige kinderen.quote:
Dat idee.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:53 schreef Hilzillah het volgende:
Ik ben juist wel blij dat mijn schoonmoeder er bij wil zijn. Die heeft er verstand van, het vaker gedaan en die ken ik goed. Beter dan al het rond rennende personeel. Die ongetwijfeld heel aardig zijn, maar niet 'bekend'.
Geinig om te voorspellen en over te speculeren zoiets. Mijn man is Hindoestaans en ik ben een blanke, rossige met bruine ogen.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:57 schreef L-E het volgende:
[..]
Die is handig! Als deze betrouwbaar is hebben wij de grootste kans op een bruinoogje.
Heb je er ook zo-een met haarkleur eigenlijk? Om het plaatje compleet te maken.
Ja, stel dat ik zijn moeder echt vreselijk vindt, dan is het wat anders. Maar ze is tof, dus waarom niet? Al moest ik er wel even over nadenken hoor.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:53 schreef -Spring het volgende:
Ik vind ook dat de 'nee' van de vrouw in dit geval zwaarder weegt dan de 'ja' van de man.
Mijn lief heeft zwart haar en bruine ogen en ik donkerbruin haar en groene ogen. En qua meiden, ik heb idd 1 bruinharig/groenogig exemplaar en 1 blondharig blauw/groenogig exemplaarquote:Op woensdag 3 april 2013 13:02 schreef Suikertante het volgende:
[..]
"Probably the hardest trait to predict is hair color because there are believed to be multiple genes that influence it. Parents can produce children with a wide range of hair colors, regardless of their own. However, since dark hair is generally dominant to light, two parents with dark hair are much more likely to produce a blond baby than two parents with blond hair are to produce a dark haired baby."
GotC
quote:Op woensdag 3 april 2013 13:22 schreef bellelena het volgende:
De calculator zegt hier 100% groenoogig kindje, ben benieuwd!
quote:Op woensdag 3 april 2013 13:07 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nou ja, in theorie is het idd zo dat blauwogige ouders alleen blauwogige kinderen kunnen krijgen. Misschien is dat anders als een van de ouders blauw/groene ogen heeft. Maar puur blauwogige ouders krijgen in de regel idd alleen blauwogige kinderen.
Edit: dat krijg je ervan als je met bijlezen begint op de laatste paginaZie dat dit al min of meer op eerdere pagina's ook beschreven staat
You are the 1%!quote:Op woensdag 3 april 2013 13:28 schreef GotC het volgende:
[..]Mooi!
[..]
Tsja, uitzondering op de regel, zullen we maar zeggen!
Oeh, dat kan echt alle kanten opquote:Op woensdag 3 april 2013 13:35 schreef Cwen het volgende:
Mijn ouders hebben beide grijsblauwe ogen, maar de mijne zijn hartstikke groen, net als m'n oma van vaderskant. ML heeft bruine ogen, net als zijn vader en zijn moeder heeft grijsblauw. Het zal mij benieuwen... Want grijsblauw is een mengkleur, maar van wat?
Een knappe vent denk ik!quote:Op woensdag 3 april 2013 13:17 schreef vencodark het volgende:
[..]
Geinig om te voorspellen en over te speculeren zoiets. Mijn man is Hindoestaans en ik ben een blanke, rossige met bruine ogen.Wat zou daar uit komen?!
Haha, dat dus! Intussen heeft Brabo bruin haar, maar vroeger was ie hartstikke blond! En blauwe ogen, ik ook, Tirza ook, dus tja, hoe Robinson wat dat betreft uit gaat zien is geen verrassing!quote:Op woensdag 3 april 2013 14:03 schreef Clubsoda het volgende:
Da's het nadeel als je als blondharige/blauwogige een kind krijgt met een eveneens blondharige/blauwogige; je kunt niet romantisch fantaseren hoe je kind eruit gaat zien
mijn moeder had blauwe ogen, de rest van de opa's en oma's hebben bruine ogen. (PR en ik hebben groene ogen.) Toch heeft Eli blauwe ogen. Alles kan dusquote:Op woensdag 3 april 2013 14:22 schreef LadyBlack het volgende:
Hier ook 100% kans op een kind met blauwe ogen, maar ik hoop stiekem op een uitzondering, want wij zijn eigenlijk in onze families de enigen met blauwe ogen. De rest is allemaal donkerbruin of groenig!
Verder wordt haarkleur ook interessant, want ik ben de enige blonde in de familie, en bij vriend zijn ze allemaal donkerharig (maar wel blond begonnen als kind).
Ik twijfelde ook heel erg. Ik vond het eigenlijk ook best fijn toen de gynaecoloog zei: oh je bent goed stripbaar, dat gaan we even doen. Dan kun je misschien wel op eigen houtje bevallen. Ik was op dat moment niet zo goed in het doorhakken van knopen dus vond het fijn dat het voor me besloten werd min of meer. Anderhalf uur na het strippen barstte het feest losquote:Op woensdag 3 april 2013 14:53 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben er trouwens nog niet over uit of ik gestript wil worden.
Nouja, eerst maar eens zien of ik maandag niet al een kind heb
Ik voelde me eigenlijk ook wel prima, was toen 9 dagen over tijd. Alleen de volgende dag zou ik ingeleid worden en vind het toch wel fijn dat het 'vanzelf' is gebeurdquote:Op woensdag 3 april 2013 16:14 schreef LadyBlack het volgende:
Zo, dat is dan zeker effectief geweest!
En ach, veel zal afhangen van hoe ik me voel hoor. Als ik me nog zo goed voel als nu, hoeft ze niet te strippen. Als het minder wordt, dan graag
Heb je een homofielequote:Op woensdag 3 april 2013 16:29 schreef Spirit82 het volgende:
Net voor het eerst het ledikantje opgemaakt, gewoon omdat het kan! M'n kind viel er bijna spontaan uit
Maar omg, dat was nog best moeilijk, en ik heb het niet eens opgemaakt zoals het hoort! Heeft iemand daar nog tips voor? En tips voor hoe je het makkelijkst het onderste deel van het ledikantje stofvrij maakt. Met de stofzuiger lukt voor geen meter...dat bedje nu
Ja, maar we hebben de aerosleep, dus die fungeert nu als stofvanger. Straks gaat ie eruitquote:Op woensdag 3 april 2013 16:33 schreef Tally het volgende:
[..]
Heb je een homofieleluier als spuuggedeelte gebruikt?
Ik heb ook een aerosleep maar had pas laat door dat je er geen gewone hoeslaken overheen moest doenquote:Op woensdag 3 april 2013 16:34 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja, maar we hebben de aerosleep, dus die fungeert nu als stofvanger. Straks gaat ie eruit
Ik wilde een gewone, want vindt die met gaatjes lelijk. Maar dat mocht niet van de verkoopsterquote:Op woensdag 3 april 2013 16:36 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik heb ook een aerosleep maar had pas laat door dat je er geen gewone hoeslaken overheen moest doen
Dat om gaan na demo ken ik. Alleen deed ik dat gewone hoeslaken er thuis wel omheenquote:Op woensdag 3 april 2013 16:38 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik wilde een gewone, want vindt die met gaatjes lelijk. Maar dat mocht niet van de verkoopsterPas toen ze me liet zien met zo'n luchtding dat het effect met een gewone hoeslaken compleet verdwenen was, ging ik om
Haha, jij wordt ook achterdochtig naar jezelf toe door de zwangerschapsdementie?quote:Op woensdag 3 april 2013 16:51 schreef -Bubseltje- het volgende:
Moet je dat pakket nog apart aanvragen?
Dat is zo al geregeld lees ik net gelukkig dacht dat iets vergat
Yep echt erg af en toequote:Op woensdag 3 april 2013 16:55 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Haha, jij wordt ook achterdochtig naar jezelf toe door de zwangerschapsdementie?
Mijn vriend zei gisteren dat hij zo'n zin had om het bedje op te makenquote:Op woensdag 3 april 2013 16:55 schreef LadyBlack het volgende:
Ohh spirit ik ging ook zo vreselijk rammelen toen ik het bedje voor het eerst opmaakte!!![]()
En klamboe eromheen houdt ook wat stof tegen, daarom hangt die er hier ook omheen
quote:Op woensdag 3 april 2013 17:15 schreef Hilzillah het volgende:
Voor de allerste zekerheid volgende week een nieuwe Star echo, en bij 24 weken een zwangerschaps suiker test.
Is het ook, maar het staat zo liefquote:Op woensdag 3 april 2013 17:10 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Mijn vriend zei gisteren dat hij zo'n zin had om het bedje op te maken
Ik vond het zelf een beetje onzinnig omdat het toch weer opnieuw moet over vier weken, maar ik vond dit zó tof!
Yess!quote:Op woensdag 3 april 2013 17:26 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Nog niet terugelezen, maar alles was goed![]()
Knipperend hartje en een pukje met mini handjes en voetjes. Datum blijft 7 november
Jippie!quote:Op woensdag 3 april 2013 17:26 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Knipperend hartje en een pukje met mini handjes en voetjes. Datum blijft 7 november
Ohhhquote:Op woensdag 3 april 2013 17:02 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en morgenochtend mag ik misschien langs bij mn vriendin, dan vrees ik ook voor spontane bevalling door keihard rammelen![]()
![]()
Zie, je kunt het welquote:Op woensdag 3 april 2013 17:34 schreef Suikertante het volgende:
Nee! Ik zit ook steeds te checken voor updates. En omdat ik luier
quote:Op woensdag 3 april 2013 17:26 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Leuk, gefeliciteerdquote:Op woensdag 3 april 2013 17:26 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Inwendig...ze probeerde niet eens uitwendigquote:Op woensdag 3 april 2013 17:38 schreef Limone het volgende:
De belangrijkste vraag is natuurlijk Bla, was de echo van buiten of van binnen?
The evil bitch woman.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:11 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Inwendig...ze probeerde niet eens uitwendig![]()
Volgens mij zorgt die blaas ervoor dat je baarmoeder wat uit je bekken getild wordt, maar dat is na verloop van tijd niet nodig omdat die baarmoeder zo snel groeit. Ik geloof dat het alleen de eerste keer nodig was bij mij.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:16 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik dacht de eerste keer ook dat ik een inwendige kreeg. Maar niet dus... Kreeg ik wel te horen van het is wel wat lastig zonder volle blaas
Tot wanneer moet je trouwens een volle blaas hebben voor een echo?
Geen ide3..ben ff kwijt hoe het ook alweer wasquote:Op woensdag 3 april 2013 21:12 schreef Hilzillah het volgende:
zou een meisje zijn als het nog niet verhuisd is toch?
Nee hoor, dat ben je zeker niet.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:55 schreef RockabeIIa het volgende:
Misschien moet je niet googlen en uitgaan van wat het beste is voor je kind?
Of ben ik nu te kort door de bocht?
Spannend!quote:Op woensdag 3 april 2013 21:56 schreef Tally het volgende:
Hier rommelt het in mn buikHopelijk is het voorwerk.
Oei, ja het is nog wel een beetje vroeg he? Succes!quote:Op woensdag 3 april 2013 21:56 schreef Tally het volgende:
Wat rommelt er dan?quote:Op woensdag 3 april 2013 21:56 schreef Tally het volgende:
Mn maag ik heb hongerquote:
Inmiddels is dat afgezakt. Wel de hele nacht aangehouden onregelmatig. Een heel druk kindje nu die bezig een uitbouw te kweken. Eens kijken of ik nu kan gaan slapenquote:Op donderdag 4 april 2013 00:33 schreef Suikertante het volgende:
L0t hier lijkt het ook alsof hij weer meer beweegt, soms best pijnlijk ja! Ook de hik is ineens best wel een opvallend gevoel..
Tally hoe gaat het met je gerommel?
Wolk, hopelijk ben je al aan t knuffelen!
En Mandy, misschien gebeurt t nog, geen zorgen maken nu al!
Zet hem op!!!!quote:Op donderdag 4 april 2013 06:57 schreef _wolk82_ het volgende:
Zojuist controle gehad, ruim 2 cm. Vliezen gebroken en aan het infuus, vandaag komt mijn kleine meissie!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |