1 | [img=640]http://s9.postimg.org/fcjkpzlhb/NBATopic.png[/img] |
Doe maar niet, gaat iig heel veel ophef krijgen en ws ook probelemenquote:Op woensdag 3 april 2013 11:10 schreef emokid het volgende:
Wowowow, Mark Cuban wil mogelijk Brittney Griner draften in de 2nd round.Laat het alsjeblieft gebeuren.
Wat een onzin man. Alsof jij daar iets van gaat merken.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:29 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Doe maar niet, gaat iig heel veel ophef krijgen en ws ook probelemen
Dat gaat sowieso niet lukkenquote:Op woensdag 3 april 2013 11:31 schreef emokid het volgende:
[..]
Als ze gewoon goed genoeg is dan verdient ze die kans.
Dat weet niemand, en jij zeker niet. Maar het is duidelijk dat jij nogal een "conservatieve" kijk hebt op dit spelletje.quote:
Anders noem je even wat voorbeelden waar vrouwen het wel konden bijbenen met een topsport? Kom niet met korfbal aanzettenquote:Op woensdag 3 april 2013 11:42 schreef emokid het volgende:
[..]
Dat weet niemand, en jij zeker niet. Maar het is duidelijk dat jij nogal een "conservatieve" kijk hebt op dit spelletje.
Iets voor jou om te lezen: http://www.sosuave.com/quick2/tip566.htmquote:Op woensdag 3 april 2013 11:44 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Anders noem je even wat voorbeelden waar vrouwen het wel konden bijbenen met een topsport? Kom niet met korfbal aanzetten
Lees oa dit stukje maar:
http://sport.infonu.nl/di(...)an-vrouw-en-man.html
Ze zal ongetwijfeld veel talent hebben, maar in topsport gaat het moeilijk worden.
?quote:Op woensdag 3 april 2013 11:59 schreef emokid het volgende:
[..]
Iets voor jou om te lezen: http://www.sosuave.com/quick2/tip566.htm
Maar je zegt niet dat je Brittney niet goed vindt, je insinueert dat je vrouwen niet goed genoeg vindt en ze bij voorbaat geen kans gunt. Ik begrijp echter dat het als voetballiefhebber moeilijk te bevatten is voor je, vanuit zo'n machowereld, dat een vrouw in de NBA gewoon tot de mogelijkheid behoort.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:07 schreef Doublepain het volgende:
Je komt toch niet met een How to Eliminate Your Fear of Black Men aanzetten als ik een NBA speler niet goed ga vinden?
quote:A fourth event dubbed "Battle of the sexes" took place during the 1998 Australian Open[19] between the 203rd ranked male player Karsten Braasch and the Williams sisters. The match took place on court number 12 in Melbourne Park.[20] First Braasch took on Venus Williams and beat her 6–2. He also played Serena Williams and won 6–1 after the Williams sisters, who were 17 and 16 at the time, said they could beat any man ranked 200 or worse. Braasch was 15 years older than Serena and Venus, and had drunk 2 beers and played one round of golf that morning.[21] Braasch said afterwards, "500 and above, no chance" as he claimed he had played like someone ranked 600 in order to keep the game "fun
Klopt, dat is algemeen zo. Niks aan te doen, ze zal best goed zijn maar het gaat haar niet lukken om het te bijbenen. Heeft niks mee te maken dat ik een voetballiefhebber, volgensmij ziet iedereen dat wel. Ik denk dat NFLliefhebbers het ook wel me eens zijn, hetzelfde voor NHL. Dus je voorkeur heeft er niks mee te maken, het is gewoon niet anders.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:14 schreef emokid het volgende:
[..]
Maar je zegt niet dat je Brittney niet goed vindt, je insinueert dat je vrouwen niet goed genoeg vindt en ze bij voorbaat geen kans gunt. Ik begrijp echter dat het als voetballiefhebber moeilijk te bevatten is voor je, vanuit zo'n machowereld, dat een vrouw in de NBA gewoon tot de mogelijkheid behoort.
Met grotere handen als LeBron en en een breder bereik als die van Bynum, moet het wel Brittney Griner zijn. Zo niet, dan is dat jammer, maar verre van een ramp natuurlijk.
Eh, nee. Ik kaartte alleen de machocultuur van voetbal aan, die daarmee de tolerantie voor vrouwen in topsport beperkt (en dat is slechts maar mijn mening erover). Daarmee hoef je niet direct de overige Amerikaanse topsporten met de NBA te vergelijken. En ik had het niet eens over vrouwelijke topsporters in het algemeen. Ik heb het over Brittney Griner.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:57 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Klopt, dat is algemeen zo. Niks aan te doen, ze zal best goed zijn maar het gaat haar niet lukken om het te bijbenen. Heeft niks mee te maken dat ik een voetballiefhebber, volgensmij ziet iedereen dat wel. Ik denk dat NFLliefhebbers het ook wel me eens zijn, hetzelfde voor NHL. Dus je voorkeur heeft er niks mee te maken, het is gewoon niet anders.
Machocultuur? Weet je wel waar je over praat? Vrouwen kunnen in het topsport van voetbal zeker niet meedoen, heeft niks met macho te maken. Jij gaat daarvan uit, maar als je de feiten eens bekijkt wat je blijkbaar niet doet. Ten eerste spelen vrouwen in het vrouwenvoetbal met een veel lichtere bal, denk maar eens goed na waarom dat zo zou zijn, vrouwenvoetbal is ook nog eens tempo's lager. Daarmee doel ik niet op hoe het in Nederland is maar ik basseer het even op het hoogste niveau (USA, Duitsland, Japan, Brazil) die wedstrijden kan je vergelijken met respectievelijke zaterdagvoetbalclubs. Hoewel je soms afvraagt of het wel vrouwen zijn qua uiterlijkquote:Op woensdag 3 april 2013 13:52 schreef emokid het volgende:
[..]
Eh, nee. Ik kaartte alleen de machocultuur van voetbal aan, die daarmee de tolerantie voor vrouwen in topsport beperkt (en dat is slechts maar mijn mening erover). Daarmee hoef je niet direct de overige Amerikaanse topsporten met de NBA te vergelijken. En ik had het niet eens over vrouwelijke topsporters in het algemeen. Ik heb het over Brittney Griner.
Bovendien zitten zelfs de NFL, NBA en NHL mijlenver uit elkaar wat betreft tolerantie en cultuur. Je weet denk ik maar voor de helft waar je het over hebt elke keer wanneer je post..
Heeft niks met macho cultuur te maken. Vrouwen kunnen intensieve sporten fysiek gewoon niet bijbenen. Al is ze zo lang als Ming en zo breed als Howard, ze zal nooit het atletische vermogen hebben.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:52 schreef emokid het volgende:
[..]
Eh, nee. Ik kaartte alleen de machocultuur van voetbal aan, die daarmee de tolerantie voor vrouwen in topsport beperkt (en dat is slechts maar mijn mening erover). Daarmee hoef je niet direct de overige Amerikaanse topsporten met de NBA te vergelijken. En ik had het niet eens over vrouwelijke topsporters in het algemeen. Ik heb het over Brittney Griner.
Bovendien zitten zelfs de NFL, NBA en NHL mijlenver uit elkaar wat betreft tolerantie en cultuur. Je weet denk ik maar voor de helft waar je het over hebt elke keer wanneer je post..
Opnieuw (en voor de laatste keer omdat het niet doordringt), het gaat niet om de overduidelijke redenen dat vrouwen, vergeleken met mannen, niet op hetzelfde hoge niveau kunnen meedraaien. Mijn punt is dat jij er niet voor open staat of zelfs aan wilt denken, om in dit voorbeeld een vrouw ook maar de kans te geven om mee te doen aan bijv. een summer camp in Las Vegas. Daar zit geen enkele kwaad in.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:33 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Machocultuur? Weet je wel waar je over praat? Vrouwen kunnen in het topsport van voetbal zeker niet meedoen, heeft niks met macho te maken. Jij gaat daarvan uit, maar als je de feiten eens bekijkt wat je blijkbaar niet doet. Ten eerste spelen vrouwen in het vrouwenvoetbal met een veel lichtere bal, denk maar eens goed na waarom dat zo zou zijn, vrouwenvoetbal is ook nog eens tempo's lager. Daarmee doel ik niet op hoe het in Nederland is maar ik basseer het even op het hoogste niveau (USA, Duitsland, Japan, Brazil) die wedstrijden kan je vergelijken met respectievelijke zaterdagvoetbalclubs. Hoewel je soms afvraagt of het wel vrouwen zijn qua uiterlijk![]()
Spelen ze best dramatisch als je wil dat ze gelijk worden gesteld als met de mannen. Maar dat is voetbal, niet NBA.
Het is gewoon simpelweg niet mogelijk om als vrouw mee te kunnen doen bij de top van mannen, ik haal daarmee ook andere Amerikaanse sporten erbij omdat dat ook topsporten zijn waar vrouwen gewoon niet in thuis horen bij de mannen. Dat is helaas zo en kan je niks aan doen. Ja, je kan er wel wat aan doen, maar dan moeten de mannen op een lager tempo spelen en fysieke contact moet minimaal zijn. (denk daarbij aan andere sporten) Dat er een aantal tussen zitten die het goed kunnen, prima, maar fysiek kunnen ze het niet aan bij de mannen. Zoals ik al zei is dat bijna bij alle topsporten zo, zie ook bijvoorbeeld het atleliek.
Wereldrecords:
9,58 Usain Bolt
10,49 Florence Griffith-Joyner
Gewoon bijna een minuut, vrouwen die onder Florence kwamen was nummer 2 10,60 en etc. Al een groot verschil.
Hiermee bedoel ik idd vrouwen algemeen, dat haal ik ook aan omdat ik hiermee ook bedoel dat zei het niet zal gaan redden. Maar dat is natuurlijk hoe ik het zie, maar ik vond het best raar dat je me meteen ging aanvallen zonder zelf feiten te hebben, waar ik zelf wel mee kwam.
quote:Op woensdag 3 april 2013 15:24 schreef emokid het volgende:
Opnieuw (en voor de laatste keer omdat het niet doordringt), het gaat niet om de overduidelijke redenen dat vrouwen, vergeleken met mannen, niet op hetzelfde hoge niveau kunnen meedraaien
Dus behoort het nu wel of niet tot de mogelijkhedenquote:Op woensdag 3 april 2013 12:14 schreef emokid het volgende:
[..]
Maar je zegt niet dat je Brittney niet goed vindt, je insinueert dat je vrouwen niet goed genoeg vindt en ze bij voorbaat geen kans gunt. Ik begrijp echter dat het als voetballiefhebber moeilijk te bevatten is voor je, vanuit zo'n machowereld, dat een vrouw in de NBA gewoon tot de mogelijkheid behoort.
Met grotere handen als LeBron en en een breder bereik als die van Bynum, moet het wel Brittney Griner zijn. Zo niet, dan is dat jammer, maar verre van een ramp natuurlijk.
Het is toegestaan, dus niets anders dan haar kwaliteiten houdt haar tegen. Griner moet zich bewijzen op zo'n camp. De laatste keer dat er een vrouw een tryout kreeg in de NBA was 30 jaar terug, bij de Pacers. Waarschijnlijk redt ze het niet nee, maar ik hoop dat ze haar op z'n minst de kans geven.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:23 schreef Fukjoeman het volgende:
[..]
[..]
Dus behoort het nu wel of niet tot de mogelijkheden?
Van mij mag ze inderdaad :-)quote:Op woensdag 3 april 2013 16:35 schreef emokid het volgende:
[..]
Het is toegestaan, dus niets anders dan haar kwaliteiten houdt haar tegen. Griner moet zich bewijzen op zo'n camp. De laatste keer dat er een vrouw een tryout kreeg in de NBA was 30 jaar terug, bij de Pacers. Waarschijnlijk redt ze het niet nee, maar ik hoop dat ze haar op z'n minst de kans geven.
Waarom moet hij er voor open staat als hij er in geloofd dat het niet haalbaar is? Is dan toch hopeloos om er toch in te geloven?quote:Op woensdag 3 april 2013 15:24 schreef emokid het volgende:
[..]
Opnieuw (en voor de laatste keer omdat het niet doordringt), het gaat niet om de overduidelijke redenen dat vrouwen, vergeleken met mannen, niet op hetzelfde hoge niveau kunnen meedraaien. Mijn punt is dat jij er niet voor open staat of zelfs aan wilt denken, om in dit voorbeeld een vrouw ook maar de kans te geven om mee te doen aan bijv. een summer camp in Las Vegas. Daar zit geen enkele kwaad in.
Eerst zien, en dan geloven. Het interessante hieraan is alleen dat die uitspraak van Mark Cuban komt, en als er iemand geloofwaardig is en weet waarover hij praat in het NBA wereldje, is hij er een van.
Maar blijf vooral op wiki en google zoeken naar het verschil tussen man en vrouw.
Zag die van Faried live en kon toen al mijn ogen niet geloven. Dit filmpje zegt veel meer dan je zou denken.quote:
Valt heel erg mee hoorquote:Op donderdag 4 april 2013 12:52 schreef Kerftminister het volgende:
Het valt wel op dat grote teams als de Lakers, Heat en Thunder echt structureel calls mee krijgen.
Carmelo trouwens.Vraag me af hoe lang Lebron en vrienden nog gaan pussyen en games uitzitten. Spurs kregen een boete bij 1 game toen.
En out met een torn ACLquote:
Tot mijn spijt nog welquote:Op woensdag 3 april 2013 17:48 schreef TheGOAT het volgende:
Moet DoublePain tot mijn spijt gelijk geven. Je kan haar ongetwijfeld een try-out geven, maar nooit dat ze ook maar in de buurt van een plekje van een NBA team komt. Vrouwen presteren over het algemeen zo'n 10-20% minder, in welke sport dan ook. Of je nou kijkt naar tijd, km/h, kracht, wat dan ook. Wat het ook is. Wielrennen, schaatsen, hockey, voetbal, 100 meter sprint, marathon, tennis, basketbal, etc.
Dus EmoKid je kunt haar zeker 'de mogelijkheid' geven, ze kan nog zo'n goede dag hebben, maar fysiek zal ze gewoon tekort komen.
Kijk naar die Semenya ofzo bij de vrouwen, 800 m. Liep alle vrouwen er uit, op 3 seconden ofzo. Had het lichaam van een halve man. Maar bij de mannen zou ze de finale echt niet halen....Dus het heeft niets met openstaan te maken IMO, maar puur met 'kan het, of kan het niet'. En dan hoef je er niet eens voor open te staan (wat ik wel sta, maar het kán gewoon niet), om er achter te komen dat het niet kan.
Ja, godver. Gallinari, erg zonde. Hier baal ik oprecht van.quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:01 schreef TheFastOne het volgende:
[..]
En out met een torn ACL
Heel erg jammer, met een fitte Gallo had Denver voor een upset kunnen zorgen. Ik wilde ze in de finals zetten in m'n bracket.
Haha die reactie van Boozer op het eind! En het publiek! Prachtig.quote:
Knap dat jij dat al weet...quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:21 schreef Omega het volgende:
NY @OKC
LAL @LAC
maar misschien dat de overwinning ze wat meer vertrouwen geeft .... NOT
Zo bedoelde ik het niet, bedoelde meer dat ik dat niet hoop.quote:
Mocht Howard weggaan hebben we in 2014 trouwens alle ruimte van de wereld voor free agents.quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:21 schreef Omega het volgende:
NY @OKC
LAL @LAC
Lakers hadden gisteren toch weer wat mazzel (alleen 4e kwart gezien dus misschien over de hele wedstrijd niet), maar misschien dat de overwinning ze wat meer vertrouwen geeft .... NOT
Volgens mij één van de grootste tegenvallende teams ooit in de NBA.
Ik weet nog wel dat de Rockets (mijn favoriete team) Pippen, Barkley en Olajuwon hadden, werd ook niet wat men ervan had verwacht, maar zo slecht als deze Lakers zijn. Individueel gewoon veel goede spelers, maar als team klikt het gewoon niet. En tegen OKC hebben ze nog minder kans dan tegen de Spurs, Dus als ze al de play offs halen dan 1e ronde eruit (4-0/1).
Maar ik hoop dat ze het niet eens halen, en dat Howard weg gaat, zoveel ruimte hebben ze niet meer voor free agents.
In 2014? Ja logisch, met alleen nash die dan nog een contract heeft. Moet je wel minimaal 11 spelers halen, waaronder een extension van Bryant als hij wil.quote:Op zondag 7 april 2013 13:57 schreef JayJay8 het volgende:
[..]
Mocht Howard weggaan hebben we in 2014 trouwens alle ruimte van de wereld voor free agents.
quote:Op zondag 7 april 2013 23:00 schreef TheGOAT het volgende:
Haha die Lakers, altijd als er een defense breakdown is, begint iedereen te wijzen, en te roepen, en met handen te schudden naar elkaar, dat was in de 1e wedstrijd van het seizoen zo, en dat is nog steeds zo.
Wie zei dit trouwens in het pre-season al? Maar pre-season schijnt niet uit te maken... Af en toe laten de Lakers zien hoe goed ze kunnen zijn, maar dat is incidenteel...
Ik weet wel dat er een discussie was over de wedstrijden van Lakers in de pre-season ( en die waren allemaal verloren volgens mijquote:Op zondag 7 april 2013 23:00 schreef TheGOAT het volgende:
Haha die Lakers, altijd als er een defense breakdown is, begint iedereen te wijzen, en te roepen, en met handen te schudden naar elkaar, dat was in de 1e wedstrijd van het seizoen zo, en dat is nog steeds zo.
Wie zei dit trouwens in het pre-season al? Maar pre-season schijnt niet uit te maken... Af en toe laten de Lakers zien hoe goed ze kunnen zijn, maar dat is incidenteel...
Heel vet, maar hij vindt zichzelf wel het mannetje. En dat terwijl hij college speelt.quote:
Tegen de Spurs iets meer kans dan tegen de Thunder maar alsnog niet veel...quote:Op woensdag 10 april 2013 19:09 schreef ShaoliN het volgende:
Wat zouden de Lakers kunnen tegen de Spurs of Thunder. Tegen de Thunder geef ik ze geen schijn van kans eigenlijk. Maar tegen mijn Spurs ben ik niet zo zeker...
Nuggets zijn ook onvoorspelbaar en de Clippers. Wat theFastOne ook zegt, westen is interessant. Oosten is formaliteit.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:24 schreef Sasman het volgende:
Ik geloof in de Houston Rockets. Kheb zo'n gevoel bij hun dat ze wel eens kunnen verassen.
Chandler Bang gaat namelijk Durant lam leggen.
Ik vrees voor de Nuggets. Het verlies van Gallinari gaat zwaarder doorwegen in de play-offs en wanneer komt Lawson terug? Met hun 2 erbij gaf ik ze een enorm goede kans om ver door te gaan maar zonder die 2 betwijfel ik het.quote:Op woensdag 10 april 2013 22:53 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Nuggets zijn ook onvoorspelbaar en de Clippers. Wat theFastOne ook zegt, westen is interessant. Oosten is formaliteit.
Oh ok man dan neem ik t terug...quote:
Birdman, Kenyon Martin, Melo, JR smith spelen nu bij contenders in het oosten. Potdorie wat hadden ze toen een mooi team in Denverquote:Op donderdag 11 april 2013 14:18 schreef Tjepper078 het volgende:
Kobe is en blijft een baasie hej! Maar toch zie ik de Lakers niet ver komen in de playoffs...
Zijn duidelijk de mindere aan de Clips, Thunder en de Spurs. Het westen blijft heel interresant!
In het oosten is Miami natuurlijk gewoon niet te stoppen, komt vooral door de Birdman natuurlijk!!! The Big 3 is natuurlijk baas, maar de Bench is ook zo verschrikkelijk goed met jongens als Allen, Miller, Lewis (speelt amper) dat zijn toch jongens die gewoon in de starting lineup staan bij veel ploegen.
Misschien dat de NYK het ze lastig kan maken dit jaar. Boston zie ik weinig uithalen iig en de ploeg uit Chigaco is 40% minder zonder D. Rose.
Nostalgiequote:Op donderdag 11 april 2013 15:10 schreef peasant het volgende:
[..]
Birdman, Kenyon Martin, Melo, JR smith spelen nu bij contenders in het oosten. Potdorie wat hadden ze toen een mooi team in Denver
Jazeker ik ook,quote:Op donderdag 11 april 2013 16:55 schreef Ricard0j het volgende:
[..]
Nostalgie![]()
Desalniettemin ben ik met dit team ook een tevreden mens.
Was leuk team ja! Hebben de Lakers nog leuke serie mee gehad in 2009..quote:Op donderdag 11 april 2013 15:10 schreef peasant het volgende:
[..]
Birdman, Kenyon Martin, Melo, JR smith spelen nu bij contenders in het oosten. Potdorie wat hadden ze toen een mooi team in Denver
Zeker. Het was echt een thugteam. Meen ook dat ze zo gezien werden in die tijd.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:20 schreef peasant het volgende:
[..]
Jazeker ik ook,
Maar wat een figuren hadden ze toen. Paar gasten helemaal onder de tatoes, heerlijk knallen.
Billups en Iverson ook natuurlijk, maar Iverson speelt niet bij een contender. Billups wel, maar weet eigenlijk niet hoeveel hij nu weer speelt. De andere zijn nu daadwerkelijk belangrijk als ster of roleplayer.
Nene, mag nl dan ook wel genoemd worden in het rijtje van 2009-2010
Nu ook een heerlijk team. Jammer, heel erg jammer van Gallinari, want dat gaat ze wedstrijden kosten in de PO
Nate is great!quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:57 schreef Rienks het volgende:
Bulls alweer een streak verbroken![]()
Leuk om te zien hoe Robinson perfect bij dit team past en dan ook goed speelt. De bulls hebben een creatieve PG nodig die veel scoort en die rol past hij goed. Tuurlijk gaat ie ook over de top, maar toch. Ik zie als de meeste spelers gezond terugkomen de bulls nog best ver komen, zelfs als Rose dit seizoen niet meer speelt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |