Afwachten, afwachten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:37 schreef andreas612 het volgende:
Ik mis 3 dingen momenteel: de EE van deel 1, de trailer van deel 2 en de nieuwe productievideo van deel 2
Jij leest 300+ pagina's in 3 uur?quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:42 schreef MisterWolf het volgende:
ppf, een EE, liever niet, ik viel bij de normale editie na een uur al in slaapAls je het boek sneller kan lezen dan de verfilming ervan duurt is er iets mis met de film, maar goed, daar zal niet iedereen het mee eens zijn.
Peter Jackson wordt de nieuwe George Lucas.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:01 schreef __Saviour__ het volgende:
Wordt even inhouden straks om niet de bluray te kopen. De EE wordt vast toffer.
Zelfde trucje zullen ze ook over een paar jaar met de boxset wel uithalen. Eerst de bioscoopversies, dan de EE's
En wat ik ook nog verwacht is een kleine update voor LOTR, waarin de scene waarin Bilbo de ring vind wordt bijgewerkt naar de nieuwe beelden.
Dat hoeft niet aangezien het in LotR en in The Hobbit ook twee versies zijn, Bilbo nam het niet zo nauw met de waarheid.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:01 schreef __Saviour__ het volgende:
waarin de scene waarin Bilbo de ring vind wordt bijgewerkt naar de nieuwe beelden.
Fyi, er komen drie films, mijn versie van de hobbit is 212 pagina's, en ja, ik lees makkelijk meer dan 50-60 pagina's per uur.quote:
Duhh, er komen inderdaad 3 films, maar die bevatten wel 30-40% aan informatie die niet in het boek staat. Alle rondzwervingen van Gandalf, de opkomst van de Necromancer en de inmenging van the White Council staan niet in the Hobbit.quote:Op woensdag 3 april 2013 09:54 schreef MisterWolf het volgende:
[..]
Fyi, er komen drie films, mijn versie van de hobbit is 212 pagina's, en ja, ik lees makkelijk meer dan 50-60 pagina's per uur.
Daar heb ik doorheen geslapenquote:Op woensdag 3 april 2013 10:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Duhh, er komen inderdaad 3 films, maar die bevatten wel 30-40% aan informatie die niet in het boek staat. Alle rondzwervingen van Gandalf, de opkomst van de Necromancer en de inmenging van the White Council staan niet in the Hobbit.
Dan heb je dus ook de beste scène van het afgelopen filmjaar gemist (die tussen Gollum en Bilbo). Anyway, beter verlaat je dan dit topic als je het allemaal zo slecht vindt.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:03 schreef MisterWolf het volgende:
[..]
Daar heb ik doorheen geslapenIk kan me nog vaag herinneren dat ze bij de trollen waren en toen werd ik wakker tijdens de aftiteling. Ik vond de film in ieder geval niet boeiend, maar goed, smaken verschillen hoor.
lol, dat maak ik zelf nog wel uit. Nog een paar schoenen met stalen neuzen kopen?quote:Op woensdag 3 april 2013 10:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan heb je dus ook de beste scène van het afgelopen filmjaar gemist (die tussen Gollum en Bilbo). Anyway, beter verlaat je dan dit topic als je het allemaal zo slecht vindt.
Jij hebt django niet gezien?quote:Op woensdag 3 april 2013 10:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan heb je dus ook de beste scène van het afgelopen filmjaar gemist (die tussen Gollum en Bilbo).
Jawel, Django Unchained was goed, maar niet Tarantino's beste, bij lange na niet.quote:
quote:Op woensdag 3 april 2013 10:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Dan heb je dus ook de beste scène van het afgelopen filmjaar gemist (die tussen Gollum en Bilbo).
Vind jij, net als bij je beste hobbitscene.. die scene was veels te gemaakt en te geforceerd hollywood grappig... als ik dan ook mijn duit in het zakje mag doen.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jawel, Django Unchained was goed, maar niet Tarantino's beste, bij lange na niet.
Als we het dan toch over geforceerd grappig hebben; Django's KKK scène was echt volkomen misplaatst.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:14 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Vind jij, net als bij je beste hobbitscene.. die scene was veels te gemaakt en te geforceerd hollywood grappig... als ik dan ook mijn duit in het zakje mag doen.
En ik had het over een scene.. niet de hele film, al wint django alsnog bij mij.
De KKC scene vond ik ook niet zo, de rest van de film echterquote:Op woensdag 3 april 2013 10:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als we het dan toch over geforceerd grappig hebben; Django's KKK scène was echt volkomen misplaatst.
Die kkk scene vond ik van hetzelfde niveau als jouw gollum gesprek.. gewoon kakka dus. Desalniettemin vond ik de rest van de film veel beter.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als we het dan toch over geforceerd grappig hebben; Django's KKK scène was echt volkomen misplaatst.
Overigens, als je de scène tussen Gollum en Bilbo grappig vond heb je toch wel iets gemist; die scène stond namelijk bol van de spanning en suspense.
Zonder meer het hoogtepunt van de film. Goed acteerwerk, uitstekende CGI en ook gewoon inhoudelijk recht gedaan aan een van de beste passages uit het boek.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:58 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Die kkk scene vond ik van hetzelfde niveau als jouw gollum gesprek.. gewoon kakka dus. Desalniettemin vond ik de rest van de film veel beter.
En 'bol van de spanning en suspense' ?Stop maar met het verdedigen van een matige scene.. hij wordt er toch niet beter van.
quote:Op woensdag 3 april 2013 10:58 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Die kkk scene vond ik van hetzelfde niveau als jouw gollum gesprek.. gewoon kakka dus. Desalniettemin vond ik de rest van de film veel beter.
En 'bol van de spanning en suspense' ?Stop maar met het verdedigen van een matige scene.. hij wordt er toch niet beter van.
hahah nice ik denk dat je dan rond 200/400 euro kwijt benquote:Op woensdag 15 mei 2013 11:06 schreef Giester het volgende:
Ik wacht denk ik met de Blu Ray set tot de serie compleet is.
En dan koop ik het liefste de Extended Special Editon Box.
Of misschien zelf de Ultra Extendend Mega Tolkien Alles in 1 Box!
Alle LoTR en Hobbits + Alles en alles en alles!!!!
Nog langer, kan dat? Viel nu al in slaap.quote:Op donderdag 18 april 2013 21:01 schreef __Saviour__ het volgende:
Ja, een verlengde versie staat gepland voor eind dit jaar,
Ah, is dat die Zelda-verfilming?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:21 schreef Jivis het volgende:
Eerste foto van Evangeline Lilly in The Hobbt:
[ afbeelding ]
Ziet er een beetje matig uit. Lelijk kostuum...
Lijkt er wel op ja.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ah, is dat die Zelda-verfilming?
Wat een kuteinde had die film zeg. Zeker niet de beste van het jaar. Was vermakelijk tot Candie en Schultz doodgingen.quote:
Dat hele candy gedeelte was stomquote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat een kuteinde had die film zeg. Zeker niet de beste van het jaar. Was vermakelijk tot Candie en Schultz doodgingen.
Nice !!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:06 schreef xzaz het volgende:
Volgende week ook de trailer!
http://www.thehobbit2012.nl/the-hobbit-2-trailer-volgende-week/
Ja maar, riddles in the dark!!!quote:Op zondag 9 juni 2013 14:05 schreef HiZ het volgende:
Ik heb dit weekeinde geprobeerd deel 1 te kijken, maar heb 'm ergens halverwege afgezet. De helft van al die gevechten zijn niet meer dan fillers.
En woensdag de trailerquote:
Ben daar 1x geweest. Best een prima bios, maar een takken eind weg vanuit schiedamquote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:49 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik ga meestal naar de Cinemec in Ede
Harder huilen. Wellicht dat het iemand nog gaat boeien ook.quote:
Smaug is een baas, want Benedict Cumberbatchquote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:10 schreef Kyubey het volgende:
Smaug spreekt me niet zo aan, te veel CGI.
Al ga ik natuurlijk wel kijken.
gek hequote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:27 schreef Sloggi het volgende:
Mja. Hij gaat dus door waar deel één mee is begonnen.
Ik heb Sherlock Holmes niet gezien dus ik ken hem nietquote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:11 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Smaug is een baas, want Benedict Cumberbatch
Moet zeggen dat die draak er in de trailer niet al te best uit zag, maar 'k heb wel vertrouwen in een film met zo'n 300 miljoen als budget.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik doelde op de ongeloofwaardige CGI. Maar ja, dat is eigenlijk ook niet zo gek.
Dat had ik in deel één ook, tot ik 'm zag.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:38 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Moet zeggen dat die draak er in de trailer niet al te best uit zag, maar 'k heb wel vertrouwen in een film met zo'n 300 miljoen als budget.
Mag ik hopen jaquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:35 schreef wolfrolf het volgende:
Ik heb het vermoeden dat de Smaug CGI nog wel gefinetuned gaat worden.
denk het ook niet, het meeste materiaal is al geschoten. digitaal kan er nog wel wat veranderd worden maar wel binnen een limiet van opgenomen materiaal.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:58 schreef andreas612 het volgende:
vraag me af in hoeverre ze de reactie's in de gaten houden
stel.. d'r komt een shitload aan klachten voordat ie uit is, gaan ze dan nog rigoreus dingen veranderen? lijkt me niet..
Dat lijkt me wel ja. Verder wel een toffe trailerquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:35 schreef wolfrolf het volgende:
Ik heb het vermoeden dat de Smaug CGI nog wel gefinetuned gaat worden.
die handjes die handjesquote:Op woensdag 12 juni 2013 22:11 schreef Evertjan het volgende:
er wordt een hoop gesprongen in de trailer
Het is sowieso geen Lord of the Ringsquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:40 schreef Kyubey het volgende:
Ik vind de trailer wat minder. Door de hoeveelheid CGI (en Legolas x Tauriel) is het nu eerder Pirates of the Caribbean dan Lord of the Rings.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Echte draken zien er inderdaad wat anders uit ja
Maar ze hebben nog tijd om het op te poetsen
Ach, ze moeten een vrouw toevoegen, kijk ook maar naar de rol van Arwen in LotR. Tolkien schreef bijna niets uit vrouwelijk perspectief omdat hij zich daar minder in kon leven. Op Eowyn na is er geen enkel vrouwelijk karakter in LotR en/of The Hobbit geweest dat echt actief een grote rol speelde en veel naar voren kwam.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:40 schreef Kyubey het volgende:
Ik vind de trailer wat minder. Door de hoeveelheid CGI (en Legolas x Tauriel) is het nu eerder Pirates of the Caribbean dan Lord of the Rings.
maar dat was met an unexpected journey toch ook al, veel cgiquote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:58 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ach, ze moeten een vrouw toevoegen, kijk ook maar naar de rol van Arwen in LotR. Tolkien schreef bijna niets uit vrouwelijk perspectief omdat hij zich daar minder in kon leven. Op Eowyn na is er geen enkel vrouwelijk karakter in LotR en/of The Hobbit geweest dat echt actief een grote rol speelde en veel naar voren kwam.
Ik vond de trailer een beetje "gemaakt" (dat CGI gedeelte dus inderdaad), leek wel een Disney-productie.
Wat minder, had ik het idee, in ieder geval wat minder felle kleurtjes, maar dat kan perceptie zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:01 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
maar dat was met an unexpected journey toch ook al, veel cgi
nu je het zegt is het misschien fun om desolation of smaug 3d te gaan kijken met paddo's op, of wat lsdquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:02 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Wat minder, had ik het idee, in ieder geval wat minder felle kleurtjes, maar dat kan perceptie zijn natuurlijk.
Echte draken? Hoe zien die er dan uit in het echt?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Echte draken zien er inderdaad wat anders uit ja
Maar ze hebben nog tijd om het op te poetsen
Daarbuiten daarentegen zijn er zat.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:58 schreef LompeHork het volgende:
Ach, ze moeten een vrouw toevoegen, kijk ook maar naar de rol van Arwen in LotR. Tolkien schreef bijna niets uit vrouwelijk perspectief omdat hij zich daar minder in kon leven. Op Eowyn na is er geen enkel vrouwelijk karakter in LotR en/of The Hobbit geweest dat echt actief een grote rol speelde en veel naar voren kwam.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:03 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
nu je het zegt is het misschien fun om desolation of smaug 3d te gaan kijken met paddo's op, of wat lsd
Klopt, staat in "Brieven" onder andere beschrevenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:13 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Daarbuiten daarentegen zijn er zat..
De grotere rol van Arwen was daarentegen wel weer veel stereotieper dan Tolkien gedaan zou hebben, meestal lag ze bevallig ergens iets te fluisteren en alleen waar ze de rol van Glorfindel overnam was ze een action girl die zelf iets kon, iets dat totaal niet strookte met de rest van haar rol.
Tolkien zelf heeft ook geschreven dat, als het mogelijk was geweest, hij Arwen een grotere rol had gegeven als hij al eerder had besloten dat Arwen en niet Eowyn met Aragorn zou eindigen. Maar toen waren er al de eerste delen uitgegeven. Het is niet zozeer dat hij niets met vrouwen had maar meer dat ze niet in het verhaal pasten.
Zo stereotiep zijn ze toch niet? Galadriel machtiger dan wie ook sinds Fëanor, Eowýn, Luthien (en de rest in de Silmarillion), er zijn er zat die veel actiever zijn dan alleen maar huppelend aanwezig zijn als eye-candy.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:19 schreef LompeHork het volgende:
Nouja, hij had er minder mee in de zin van "hij kan er niet zoveel mee" en inderdaad een stereotype schrijven, daar doelde ik meer op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |