abonnement Unibet Coolblue
pi_126552482
oh dat schiet aardig op. En de plannen daarna?
pi_126552568
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 21:11 schreef _Lily_ het volgende:
oh dat schiet aardig op. En de plannen daarna?
Lol, neuro dus :P

Hoe of wat moet nog even blijken. Al moet ik zeggen dat ik onderzoek doen tot nu toe ook een stuk leuker vind dan ik vooraf had verwacht. Misschien zit een promotie er dus ook nog wel in, zou een opleiding ook weer wat gemakkelijker maken!... :)
pi_126553024
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 21:12 schreef elby1988 het volgende:

[..]

Lol, neuro dus :P

Hoe of wat moet nog even blijken. Al moet ik zeggen dat ik onderzoek doen tot nu toe ook een stuk leuker vind dan ik vooraf had verwacht. Misschien zit een promotie er dus ook nog wel in, zou een opleiding ook weer wat gemakkelijker maken!... :)
hehe nog een neuroklant. Als je onderzoek leuk is zou ik ervoor gaan! Scheelt inderdaad later met opleiding en het is gewoon zo goed voor je eigen ontwikkeling.

Als ik een leuk onderzoek had na het afronden van mijn studie was ik dat ook eerst gaan voortzetten/promoveren (ik had al wel onderzoek tijdens mijn studie gedaan maar in een ander vakgebied)

Nu doe ik onderzoek naast het arts-assistentenleven en dat is heel erg leuk, maar soms ook zwaar en ik moet mijn aandacht heel erg verdelen. Tijdens je nachtdiensten namelijk bijvoorbeeld toch nog bezig zijn met een artikel schrijven. Is best druk. Had me graag vol op 1 van de 2 gestort en uiteindelijk wel beide doen, maar niet tegelijk.
  woensdag 15 mei 2013 @ 21:23:13 #254
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_126553196
Sommige dagen is het toch wel echt pappen en nathouden hoor. Bijvoorbeeld als je zit te wachten tot je ein-de-lijk dat kalium weer normaal hebt. Of gezeur met suikertjes. Heldhaftig levens redden doe ik lang niet elke dag :)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_126553914
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 21:23 schreef Pluizel het volgende:
Sommige dagen is het toch wel echt pappen en nathouden hoor. Bijvoorbeeld als je zit te wachten tot je ein-de-lijk dat kalium weer normaal hebt. Of gezeur met suikertjes. Heldhaftig levens redden doe ik lang niet elke dag :)
Lol: Dat probeerde ik dus op een minder schappelijke manier eigenlijk te vertellen :D
  woensdag 15 mei 2013 @ 21:45:04 #256
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_126554649
Nouja ik dacht ik moet het voor de internistenmaatschap in deze reeks opnemen aangezien lily wel heel fenomenaal aan het happen was :P
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_126556636
Precies. Of de salamitactiek bij de vaatchirurgen, de derde stomareparatie bij de abdo, de COPD-exacerbaties bij de longartsen, de 20ste TS van de borderliner bij de psych, etc.
  woensdag 15 mei 2013 @ 23:31:02 #258
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_126562168
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 19:33 schreef Pluizel het volgende:

[..]

het is mogelijk, maar ik betwijfel of dat te maken heeft met genetische belasting. de een is gewoon gevoeliger voor verstoring van de homeostase (op wat voor manier dan ook) dan de ander.
Ik vroeg het me af omdat een familielid van mij migraine heeft en ik zelf ook behoorlijk gevoelig ben voor hoofdpijn (soms behoorlijk lang en hevig als ik het heb), alleen kan ik het wel mijden door voldoende te slapen, regelmatig te drinken, stress te mijden etc.
Het kan natuurlijk ook toeval zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 16-05-2013 13:02:38 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 16 mei 2013 @ 07:31:57 #259
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_126569507
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:11 schreef dotKoen het volgende:
Precies. Of de salamitactiek bij de vaatchirurgen, de derde stomareparatie bij de abdo, de COPD-exacerbaties bij de longartsen, de 20ste TS van de borderliner bij de psych, etc.
De ts'ers komen bij ons bij de interne hoor!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_126569518
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 07:31 schreef Pluizel het volgende:

[..]

De ts'ers komen bij ons bij de interne hoor!
Als ze pillen hebben genomen natuurlijk. Maar daarna mag de psych weer opdraven om suiciderisico in te schatten.
pi_126571260
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 23:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik vroeg het me af omdat een familielid van mij migraine heeft en ik zelf ook behoorlijk gevoelig ben voor hoofdpijn (soms behoorlijk lang en hevig als ik het heb), alleen kan ik het wel mijden door voldoende te slapen, regelmatig te dringen, stress te mijden etc.
Het kan natuurlijk ook toeval zijn.
Het is natuurlijk niet zo dat je geen Migraine heb als je het kan vermijden met veel slapen. In principe heb je Migraine als je aan bep voorwaarden voldoet wat betreft duur, karakteristieken (bonzend/kloppend, eenzijdig, verergering bij bewegen en ernstig (2 uit 4) en daarbij foto- en fotofobie of misselijkheid en braken (waarbij braken los meestal ook genoeg is/kan zijn)

Daarbij is natuurlijk een aura vooraf ook mogelijk, maar dat is weer een apart verhaal.
  donderdag 16 mei 2013 @ 12:57:31 #262
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_126578007
Dringen moest drinken zijn maar dat had je waarschijnlijk wel begrepen.

Duur: check
Bonzend/kloppend: check
Verergering bij beweging: check.
Fotofobie: mijn ogen hebben erg veel tijd nodig voor adaptatie aan licht (donkere collegezaal waarin de lampen aangaan (van die leuke docnenten die niet steeds schakelen tussen het bord en het projectiescherm) en ik kan 's ochtends niet direct mijn gordijnen volledig open doen of direct naar een computerscherm staren (ik kan dan niets lezen of met veel moeite wat lezen en het doet op de een of andere manier pijn wat ik vaag vind) zonder mijn ogen eerst even (een minuut tot een paar minuten) te hebben laten wennen met een lagere lichtintensiteit of zonder frequent te knipperen. De zon kan voor mij ook snel te fel schijnen in de zomer zonder dat ik direct in de zon kijk bij lichadaptatie vanuit een schaduw naar een vol belichte ruimte (dan zie ik even slecht).
Braken: als kind zeer frequent (consequent 's ochtends en bijv. ook na een injectie (niet psychosomatisch), sindsdien enkel bij ziektes.
Hmmm, misschien heb ik dan toch migraine. Maar in ieder geval slechts sporadisch waar goed mee te leven is.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 16-05-2013 13:04:17 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_126578353
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dringen moest drinken zijn maar dat had je waarschijnlijk wel begrepen.

Duur: check
Bonzend/kloppend: check
Verergering bij beweging: check.
Fotofobie: mijn ogen hebben erg veel tijd nodig voor adaptatie aan licht (donkere collegezaal waarin de lampen aangaan (van die leuke docnenten die niet steeds schakelen tussen het bord en het projectiescherm) en ik kan 's ochtends niet direct mijn gordijnen volledig open doen of direct naar een computerscherm staren (ik kan dan niets lezen of met veel moeite wat lezen en het doet op de een of andere manier pijn wat ik vaag vind) zonder mijn ogen eerst even (een minuut tot een paar minuten) te hebben laten wennen met een lagere lichtintensiteit of zonder frequent te knipperen. De zon kan voor mij ook snel te fel schijnen in de zomer zonder dat ik direct in de zon kijk bij lichadaptatie vanuit een schaduw naar een vol belichte ruimte (dan zie ik even slecht).
Braken: als kind zeer frequent (consequent 's ochtends en bijv. ook na een injectie (niet psychosomatisch), sindsdien enkel bij ziektes.
Hmmm, misschien heb ik dan toch migraine. Maar in ieder geval slechts sporadisch waar goed mee te leven is.
Hooo wacht! dit gaat de verkeerde kant op!

De kenmerken waarover ik had betreffen allemaal TIJDENS de hoofdpijn.. Dus fotofobie (echter 0 licht kunnen verdragen tijdens de hoofdpijn, gordijnen dicht doen en gaan liggen), braken van de hoofdpijn etc.. Ik denk dat je het nu iets te breed neemt! ;)
pi_126591996
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 21:45 schreef Pluizel het volgende:
Nouja ik dacht ik moet het voor de internistenmaatschap in deze reeks opnemen aangezien lily wel heel fenomenaal aan het happen was :P
Haha dan ga je toch lekker verder met pappen en nat houden. Dat is niet mijn perceptie van het vak dus dat zeg ik ook. Ik heb ook niet het idee dat ik dat dagelijks voornamelijk doe
pi_126592081
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:11 schreef dotKoen het volgende:
Precies. Of de salamitactiek bij de vaatchirurgen, de derde stomareparatie bij de abdo, de COPD-exacerbaties bij de longartsen, de 20ste TS van de borderliner bij de psych, etc.
Bah. Je zal maar copd hebben en iemand als jij treffen die geen geduld met je probleem heeft omdat ie al 20 copd patienten heeft gehad die dag.
  donderdag 16 mei 2013 @ 18:44:33 #266
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_126593287
Over migraine gesproken. Ik heb zo'n 2 keer per jaar dat ik gewoon echt de helft van mijn gezichtsveld mis met allemaal bewegende wazige fliebertjes. als ik pech heb zit het in het midden en kan ik niet meer lezen :') Duurt een half uur en verdwijnt dan weer geleidelijk. Daarna krijg ik geen hoofdpijn. Mag ik dat neurologisch-technisch oogmigraine noemen?
En als ik wel hoofdpijn heb (dus huis-tuin-en keuken hoofdpijn) dan is mijn rechter pupil altijd groter dan de linker. Ik geloof niet dat dat erg is, maar of het raar is weet ik eigenlijk niet :P Weet een van de neuronerds dat?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  donderdag 16 mei 2013 @ 18:59:51 #267
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_126593891
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 18:13 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Bah. Je zal maar copd hebben en iemand als jij treffen die geen geduld met je probleem heeft omdat ie al 20 copd patienten heeft gehad die dag.
Beter dan iemand die structureel misinterpreteert wat mensen zeggen.
Fietstas.
pi_126594346
Hahaha maar dat is nu niet aan de orde. Tang en varken
  donderdag 16 mei 2013 @ 19:31:30 #269
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_126595377
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:09 schreef _Lily_ het volgende:
Hahaha maar dat is nu niet aan de orde. Tang en varken
dat je opzettelijk doet alsof je het genuanceerde punt niet snapt maakt niet dat je ineens gelijk hebt ;)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_126595437
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:31 schreef Pluizel het volgende:

[..]

dat je opzettelijk doet alsof je het genuanceerde punt niet snapt maakt niet dat je ineens gelijk hebt ;)
Ik heb geen idee waar je het over hebt
pi_126595566
Jezus, wat weet je me toch steeds weer op de kast te krijgen met je (hopelijk geveinsde) stupide manier van converseren, _Lily_.
  donderdag 16 mei 2013 @ 19:36:23 #272
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_126595592
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:32 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik heb geen idee waar je het over hebt
Dat ik dit je nog moet uitleggen bewijst al dat je het écht misinterpreteert en dus niet doet alsof, jammer.
"Bah. Je zal maar copd hebben en iemand als jij treffen die geen geduld met je probleem heeft omdat ie al 20 copd patienten heeft gehad die dag. "

dotkoen zegt niet dat hij geen geduld heeft, hij geeft alleen aan dat er genoeg situaties zijn in ieders vak waarbij je geen heldhaftige geneeskunde bedrijft, maar "gewoon" pappen en nathouden geneeskunde omdat je voor sommige dingen tijd nodig hebt ipv geneeskunst.

Maar nu speel ik je vast weer in de kaart want jij houdt van dit soort acties :(
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_126595630
Rustig aan. Neem een haldol

Edit: dat was @dotkoen
  donderdag 16 mei 2013 @ 19:37:19 #274
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_126595643
THE DELIVERY OF GOOD MEDICAL CARE IS TO DO AS MUCH NOTHING AS POSSIBLE.

daarom houd ik van the house of god <3
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_126595889
-

[ Bericht 100% gewijzigd door _Lily_ op 16-05-2013 19:46:16 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')