moet je alleen wel op de plaats van bestemming alle kleren nieuw kopenquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:53 schreef Killaht het volgende:
Eerst even naar de wc voor het inchecken. En alleen je zwembroek aandoen.
Ik ga meestal met een lege koffer als ik naar Azië ga. Nike shirts van hier 50 euro kosten in Greenbelt een tientje.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:55 schreef Doodloper het volgende:
[..]
moet je alleen wel op de plaats van bestemming alle kleren nieuw kopenal kan dat best wel lonend zijn bij een lange vlucht
Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat het verschil in gewicht niet alleen maar bepaald wordt door over-/ondergewicht van de reiziger. Normale mensen kunnen varieren van 40 kg voor oosterse vrouwen tot 100 kg voor lange westerlingen. Dan wordt je dus ook gewoon hard afgestraft voor hoe je geboren wordt. Misschien zouden ze de prijs met de BMI moeten indexeren ?quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:50 schreef DS4 het volgende:
[i]van onze redactie
Uitstekend idee. Meteen uitvoeren op alle vluchten. Belachelijk dat je voor een beetje extra baggage per kilo de hoofdprijs betaald, terwijl zo'n vatsige malloot 40 kilo aan vet gratis en voor niets mee mag nemen en als je pech hebt en je er naast zit kost het jou ook nog ruimte!
Dat heeft meer te maken met het maximum-gewicht dat een helicopter kan vervoeren, en de plaatsing van de verschillende passagiers om het zwaartepunt van de beladen helicopter niet teveel naar een kant te verschuiven.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:58 schreef niels0 het volgende:
Zeer goed plan. Met helicopter-vluchten wordt men trouwens standaard al jaren gewogen.
Dit klopt. Ik ben een paar jaar HLO geweest.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:03 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Dat heeft meer te maken met het maximum-gewicht dat een helicopter kan vervoeren, en de plaatsing van de verschillende passagiers om het zwaartepunt van de beladen helicopter niet teveel naar een kant te verschuiven.
Omdat jij meer brandstof kost. Da's nogal logisch.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:04 schreef Dennis101 het volgende:
Slaat nergens op naar mijn mening, waarom zou ik als lang persoon (zonder overgewicht trouwens) meer moeten betalen dan iemand die toevallig een kop kleiner is en daardoor ook een stuk minder weegt.
Niet iedereen die zwaarder is heeft overgewicht. Dat is mijn probleem hiermee, waarom zou ik nu ineens met een normaal postuur meer moeten gaan betalen voor dezelfde stoel? Het argument dat ik meer brandstof gebruik vind ik nogal onzin, die 20 kilo extra zal weinig verschil maken op het totale gewicht.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:08 schreef niels0 het volgende:
[..]
Omdat jij meer brandstof kost. Da's nogal logisch.
Ik zal het eens omdraaien. Waarom moet ik met m'n 60Kg meebetalen aan iemand anders z'n overgewicht?
Is niet veilig.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Alsof gewicht de enige bepalende factor is. Als vliegtuigen nou staanplaatsen hadden en je er tot een maximumgewicht mensen in kon proppen zou het kloppen. Maar zover is het nog niet.
http://www.volkskrant.nl/(...)dje-luchtvaart.dhtmlquote:Op dinsdag 2 april 2013 12:12 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Niet iedereen die zwaarder is heeft overgewicht. Dat is mijn probleem hiermee, waarom zou ik nu ineens met een normaal postuur meer moeten gaan betalen voor dezelfde stoel? Het argument dat ik meer brandstof gebruik vind ik nogal onzin, die 20 kilo extra zal weinig verschil maken op het totale gewicht.
quote:Volgens cijfers die door de industrie beschikbaar zijn gesteld, verbruikt een vliegtuig dat per vliegtuigstoel een kilo extra meesleept jaarlijks 34.000 liter kerosine meer. Het Amerikaanse National Center for Environmental Health becijferde in 2004 dat als de doorsneepassagier 5 kilo zwaarder wordt, de brandstofkosten van de luchtvaart met 214 miljoen euro per jaar stijgen.
Ah, dat is meer dan ik dacht. Maar gelukkig gebruiken ze daar hetzelfde bezwaar als ik net aanhaal:quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:16 schreef HPLC het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)dje-luchtvaart.dhtml
[..]
quote:Een andere complicatie is dat iemand van 1,90 meter met een normaal postuur evenveel weegt als iemand van 1,70 meter met overgewicht. Ook lange mensen zouden dan meer moeten betalen.
Dat is idd nogal lullig. Zometeen moet je eerst nog naar het ziekenhuis om je vetpercentage te laten metenquote:Op dinsdag 2 april 2013 12:20 schreef Dennis101 het volgende:
Ah, dat is meer dan ik dacht. Maar gelukkig gebruiken ze daar hetzelfde bezwaar als ik net aanhaal
:quote:Een andere complicatie is dat iemand van 1,90 meter met een normaal postuur evenveel weegt als iemand van 1,70 meter met overgewicht. Ook lange mensen zouden dan meer moeten betalen.
In Samoa was het denk ik nog 1 april toen ze dit schrevenquote:Op dinsdag 2 april 2013 12:04 schreef Dennis101 het volgende:
Slaat nergens op naar mijn mening, waarom zou ik als lang persoon (zonder overgewicht trouwens) meer moeten betalen dan iemand die toevallig een kop kleiner is en daardoor ook een stuk minder weegt. Op deze manier krijg je ook verschil tussen mannen en vrouwen. Ik vind het maar een rare gang van zaken. Het doet mij erg denken aan een verlate 1 april grap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |