Ok, had je geen zin of geen tijd?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:37 schreef SiIk het volgende:
[..]
Ja, ik heb er een beetje te weinig aan gedaan. Jammer wel, want had potentie.
Áls ik er een ga herkansen wordt het deze.
Beide een beetje denk ik.quote:
Ok dan. De rest van je examens wel goed gegaan?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:41 schreef SiIk het volgende:
[..]
Beide een beetje denk ik.
Nouja, een 6 en ik zal niet klagen. Hoewel ik beter zou moeten kunnen. Maar je kan niet alles hebben.
Hangt van de opgave afquote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:42 schreef JOCUL het volgende:
Wanneer gebruik je bij Kz die x... (dus begin, reactie, eind) en wanneer gebruik je het aantal als exponent in Kz formule.. Als je begrijpt wat ik bedoel... (ik kan het niet beter uitleggen)
Ik snap niet wat je met dat 2e bedoelt. In principe gebruik je die x om de evenwichtconcentratie uit te rekenen als je de beginconcentraties weet.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:42 schreef JOCUL het volgende:
Wanneer gebruik je bij Kz die x... (dus begin, reactie, eind) en wanneer gebruik je het aantal als exponent in Kz formule.. Als je begrijpt wat ik bedoel... (ik kan het niet beter uitleggen)
Ja, prima. Sta nu denk ik een 7,2 gemiddeld voor met CE's. En alleen nog Frans hierna, en daarbij heeft herkansen toch geen zin. Ja, misschien voor 2 tiende ofzo. Daarom, als ik iets herkans wordt het dezequote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:42 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Ok dan. De rest van je examens wel goed gegaan?
Laat maar ik snap het alquote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:43 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je met dat 2e bedoelt. In principe gebruik je die x om de evenwichtconcentratie uit te rekenen als je de beginconcentraties weet.
Nee je moet gewoon x12 doen en daarna het rendement van 15% erbij betrekken.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:50 schreef Nafi het volgende:
Iemand die 2012-1 opgave 2 kan uitleggen? Waarom vermenigvuldigen ze het aantal mol glucose met 12? Uit de reacties blijkt toch dat er per glucose 5 mol waterstofgas ontstaat? Er staat nog dat die 12 alleen theoretisch is, beetje raar om dan te vermenigvuldigen met 12 toch?
Nee je moet met beide stappen rekening houden, daarnaast staat er ook dat rendement 15% is, daarom is het theoretisch 12quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:50 schreef Nafi het volgende:
Iemand die 2012-1 opgave 2 kan uitleggen? Waarom vermenigvuldigen ze het aantal mol glucose met 12? Uit de reacties blijkt toch dat er per glucose 5 mol waterstofgas ontstaat? Er staat nog dat die 12 alleen theoretisch is, beetje raar om dan te vermenigvuldigen met 12 toch?
Oh ja je hebt helemaal gelijk, stom van me. Het is dus niet altijd de reactie die belangrijk is.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:52 schreef Neraice het volgende:
[..]
Nee je moet gewoon x12 doen en daarna het rendement van 15% erbij betrekken.
Komt van H2CO3 (wat uiteengevallen is in CO2 en H2O).quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:54 schreef Nafi het volgende:
[..]
Oh ja je hebt helemaal gelijk, stom van me. Het is dus niet altijd de reactie die belangrijk is.
En opgave 4? De algemene formule voor Kz is toch Kz = [Z-][H3O+]/[HZ]? Dus de zuur in de noemer? Waarom is het hier andersom?
Is de molaire massa van zo'n cysteïne, kan je uitrekenen met behulp van de structuurformule van het aminozuur (staat ergens in bio-gedeelte).quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:04 schreef Neraice het volgende:
2011-2, vraag 2. Hoe komen ze aan die 102,1?
Nee die is groter. Moet je misschien de H en OH weglaten omdat die weggevallen zijn door de verbinding?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:13 schreef Nafi het volgende:
[..]
Is de molaire massa van zo'n cysteïne, kan je uitrekenen met behulp van de structuurformule van het aminozuur (staat ergens in bio-gedeelte).
De eenheden zitten vast aan elkaar dus inderdaad 1 OH en H aftrekken. Daarnaast splits die H die aan de SH zit ook af dus die ook aftrekken.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:15 schreef Neraice het volgende:
[..]
Nee die is groter. Moet je misschien de H en OH weglaten omdat die weggevallen zijn door de verbinding?
Ohja duidelijk, thanks!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:18 schreef Nafi het volgende:
[..]
De eenheden zitten vast aan elkaar dus inderdaad 1 OH en H aftrekken. Daarnaast splits die H die aan de SH zit ook af dus die ook aftrekken.
Daar faal ik ook altijd opquote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:22 schreef _-_ het volgende:
[..]
Zo min mogelijk kennisvragen zou ik ook blij mee zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |