In de vraag staat duidelijk dat je twee onderdelen moet behandelen, punt A (hoe de vrijemarktwerking beïnvloed wordt door het minimumloon) en punt B (kiezen voor afschaffing of handhaving met 3 argumenten)quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:08 schreef siedss het volgende:
[..]
Ja die ja, dankje! maar dat leg je toch gewoon uit tijdens het uitleggen wrm het goed is voor werkloosheid, concurrentie positie enzovoort. Krijg je ook die 2 punten als je het zegmaar onderweg uitlegt of moet het in de inleiding staan?
oo dom gwn overheen gelezen, ik dacht dat A gewoon het kiezen was van de punten en afschaffing of herbehoudingquote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:19 schreef Heliosphan het volgende:
[..]
In de vraag staat duidelijk dat je twee onderdelen moet behandelen, punt A (hoe de vrijemarktwerking beïnvloed wordt door het minimumloon) en punt B (kiezen voor afschaffing of handhaving met 3 argumenten)
Wat ik dan zou doen is het echt per onderdeel beantwoorden, dus eerst punt A en vervolgens punt B. Uiteindelijk zal het misschien deels met elkaar overeenkomen, maar als je het per onderdeel beantwoord (wel proberen op elkaar te laten aansluiten) zit er wat meer duidelijkheid en structuur in. Dan is het verhaal duidelijk voor degenen die nakijken en kost het je in ieder geval geen punten omdat punt A ergens halverwege in je betoog verstopt zit en ze het niet duidelijk vinden.
Index is ook echt een kutboek. Heel onoverzichtelijk en enorm slechte opgaven bij de gevraagde stof, vaak zonder uitleg.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:15 schreef chapel24 het volgende:
Is wel heel leuk die syllabus van welke onderwerpen we moeten leren, maar ik heb dus werkelijk geen idee welke boekjes, hoofdstukken en bladzijden dat allemaal zijn... Ik heb de methode INDEX economie.
Ik zou eerst even die tweede samenvatting uit de OP lezen. Is niet zo heel lang en leest makkelijk. Dan weet je beter wat je moet kennen, en dan kan je het altijd nog in je boek opzoeken. Als het dan nog nodig is dan tenminste.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:15 schreef chapel24 het volgende:
Is wel heel leuk die syllabus van welke onderwerpen we moeten leren, maar ik heb dus werkelijk geen idee welke boekjes, hoofdstukken en bladzijden dat allemaal zijn... Ik heb de methode INDEX economie.
Ik weet trouwens ook echt niet alles hoorquote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:56 schreef MBGFC het volgende:
Held!Zie het trouwens nog steeds erg somber voor me in, als ik zelfs al moeite heb met vraag 1.1 t/m 1.3
Gemaakt door voormalig leerlingen van mijn schoolquote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:24 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Ik zou eerst even die tweede samenvatting uit de OP lezen. Is niet zo heel lang en leest makkelijk. Dan weet je beter wat je moet kennen, en dan kan je het altijd nog in je boek opzoeken. Als het dan nog nodig is dan tenminste.
Helden.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:28 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Gemaakt door voormalig leerlingen van mijn school
Heb ik ook wel last vanquote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:29 schreef Heliosphan het volgende:
Ik vind het trouwens heel frustrerend dat alles zo logisch is, maar dat ik het zelf niet bedenk
Een van ze had een 10 voor het centraal examen, geen grap. Ook als eindcijfer een 10 trouwens.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:34 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Helden.![]()
Zeker ook met goede cijfers voor economie geslaagd?
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:36 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Een van ze had een 10 voor het centraal examen, geen grap. Ook als eindcijfer een 10 trouwens.
Geloof het wel, hij zit iig nu in Cambridgequote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:39 schreef Ensemble het volgende:
[..]![]()
Hij is toch hopelijk wel iets van economie gaan studeren? Zou zonde zijn anders.
Oke toch maar die samenvatting leren danquote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:36 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Een van ze had een 10 voor het centraal examen, geen grap. Ook als eindcijfer een 10 trouwens.
Dat soort informatie moet je gewoon in je GR zettenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:51 schreef Ensemble het volgende:
In de syllabus staat dat je alle werknemers- en volksverzekeringen moet weten. Ik ga maar hopen dat daar weinig vragen over zijn.
Je moet ze kunnen herkennen. Ze gaan echt niet vragen noem alle werknemers verzekeringen op. En als je er al 1 moet herkennen is het maximaal 1 punt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:51 schreef Ensemble het volgende:
In de syllabus staat dat je alle werknemers- en volksverzekeringen moet weten. Ik ga maar hopen dat daar weinig vragen over zijn.
Ik wacht nog steeds met smart op die samenvatting van Jopiede... Zag er zo prachtig uit.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:51 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Dat soort informatie moet je gewoon in je GR zetten
Nee, klopt. Maar je moet wel weten wat ze allemaal inhouden. Ik stop ze inderdaad gewoon in de GR.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:55 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Je moet ze kunnen herkennen. Ze gaan echt niet vragen noem alle werknemers verzekeringen op. En als je er al 1 moet herkennen is het maximaal 1 punt.
Mijn ervaring met informatie in de GR is : nutteloos je gebruikt het op het examen zelf niet. En ik heb al 2 MO examens gemaakt, 2 economie , 2 wiskunde examens. (ben van Mavo/Havo/Vwo)quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:57 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Nee, klopt. Maar je moet wel weten wat ze allemaal inhouden. Ik stop ze inderdaad gewoon in de GR.
Verwacht eigenlijk niet dat ze er iets over vragen, maar toch.
Ik had er wel wat aan op mijn havo examens hoor, ligt aan de persoon.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:59 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Mijn ervaring met informatie in de GR is : nutteloos je gebruikt het op het examen zelf niet. En ik heb al 2 MO examens gemaakt, 2 economie , 2 wiskunde examens. (ben van Mavo/Havo/Vwo)
Havo examen was zo makkelijk daar had je in principe geeneens economie voor nodig. Was vooral logisch nadenken.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:59 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Ik had er wel wat aan op mijn havo examens hoor, ligt aan de persoon.
Dacht eerst dat ik er een 5 voor hadquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:01 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Havo examen was zo makkelijk daar had je in principe geeneens economie voor nodig. Was vooral logisch nadenken.
Ik had een 8,8quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:01 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Dacht eerst dat ik er een 5 voor hadmaar het was een 7,8
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |