abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126507066
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:08 schreef siedss het volgende:

[..]

Ja die ja, dankje! maar dat leg je toch gewoon uit tijdens het uitleggen wrm het goed is voor werkloosheid, concurrentie positie enzovoort. Krijg je ook die 2 punten als je het zegmaar onderweg uitlegt of moet het in de inleiding staan?
In de vraag staat duidelijk dat je twee onderdelen moet behandelen, punt A (hoe de vrijemarktwerking beïnvloed wordt door het minimumloon) en punt B (kiezen voor afschaffing of handhaving met 3 argumenten)

Wat ik dan zou doen is het echt per onderdeel beantwoorden, dus eerst punt A en vervolgens punt B. Uiteindelijk zal het misschien deels met elkaar overeenkomen, maar als je het per onderdeel beantwoord (wel proberen op elkaar te laten aansluiten) zit er wat meer duidelijkheid en structuur in. Dan is het verhaal duidelijk voor degenen die nakijken en kost het je in ieder geval geen punten omdat punt A ergens halverwege in je betoog verstopt zit en ze het niet duidelijk vinden.
pi_126507210
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:19 schreef Heliosphan het volgende:

[..]

In de vraag staat duidelijk dat je twee onderdelen moet behandelen, punt A (hoe de vrijemarktwerking beïnvloed wordt door het minimumloon) en punt B (kiezen voor afschaffing of handhaving met 3 argumenten)

Wat ik dan zou doen is het echt per onderdeel beantwoorden, dus eerst punt A en vervolgens punt B. Uiteindelijk zal het misschien deels met elkaar overeenkomen, maar als je het per onderdeel beantwoord (wel proberen op elkaar te laten aansluiten) zit er wat meer duidelijkheid en structuur in. Dan is het verhaal duidelijk voor degenen die nakijken en kost het je in ieder geval geen punten omdat punt A ergens halverwege in je betoog verstopt zit en ze het niet duidelijk vinden.
oo dom gwn overheen gelezen, ik dacht dat A gewoon het kiezen was van de punten en afschaffing of herbehouding
pi_126507402
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:15 schreef chapel24 het volgende:
Is wel heel leuk die syllabus van welke onderwerpen we moeten leren, maar ik heb dus werkelijk geen idee welke boekjes, hoofdstukken en bladzijden dat allemaal zijn... Ik heb de methode INDEX economie.
Index is ook echt een kutboek. Heel onoverzichtelijk en enorm slechte opgaven bij de gevraagde stof, vaak zonder uitleg.

Als je de stof nog wilt herhalen zou ik naar www.twenteacademy.nl gaan. Daar kan je een account maken en in de online leeromgeving, via het vak economie, allemaal uitleg lezen. Moet je wel even naast de syllabus houden om te kijken wat wel en niet moet, er staat volgens mij ook SE stof op. Ik vond deze site erg fijn om even alles te herhalen!
pi_126507560
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:15 schreef chapel24 het volgende:
Is wel heel leuk die syllabus van welke onderwerpen we moeten leren, maar ik heb dus werkelijk geen idee welke boekjes, hoofdstukken en bladzijden dat allemaal zijn... Ik heb de methode INDEX economie.
Ik zou eerst even die tweede samenvatting uit de OP lezen. Is niet zo heel lang en leest makkelijk. Dan weet je beter wat je moet kennen, en dan kan je het altijd nog in je boek opzoeken. Als het dan nog nodig is dan tenminste.
pi_126507859
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 21:56 schreef MBGFC het volgende:
Held! _O_ Zie het trouwens nog steeds erg somber voor me in, als ik zelfs al moeite heb met vraag 1.1 t/m 1.3 :')
Ik weet trouwens ook echt niet alles hoor :')

Kwam niet echt op de verklaring bij vraag 7 _O-
pi_126507919
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:24 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Ik zou eerst even die tweede samenvatting uit de OP lezen. Is niet zo heel lang en leest makkelijk. Dan weet je beter wat je moet kennen, en dan kan je het altijd nog in je boek opzoeken. Als het dan nog nodig is dan tenminste.
Gemaakt door voormalig leerlingen van mijn school :7
pi_126508076
Ik vind het trouwens heel frustrerend dat alles zo logisch is, maar dat ik het zelf niet bedenk
pi_126508472
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:28 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Gemaakt door voormalig leerlingen van mijn school :7
Helden. _O_

Zeker ook met goede cijfers voor economie geslaagd?
pi_126508505
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:29 schreef Heliosphan het volgende:
Ik vind het trouwens heel frustrerend dat alles zo logisch is, maar dat ik het zelf niet bedenk
Heb ik ook wel last van

Van het examen van 2012 vind ik bijvoorbeeld opgave 4 echt kut :')
pi_126508691
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:34 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Helden. _O_

Zeker ook met goede cijfers voor economie geslaagd?
Een van ze had een 10 voor het centraal examen, geen grap. Ook als eindcijfer een 10 trouwens.
pi_126509046
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:36 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Een van ze had een 10 voor het centraal examen, geen grap. Ook als eindcijfer een 10 trouwens.
:D

Hij is toch hopelijk wel iets van economie gaan studeren? Zou zonde zijn anders. :P
pi_126509226
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:39 schreef Ensemble het volgende:

[..]

:D

Hij is toch hopelijk wel iets van economie gaan studeren? Zou zonde zijn anders. :P
Geloof het wel, hij zit iig nu in Cambridge :P
pi_126509331
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:36 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Oke toch maar die samenvatting leren dan :P
Doei
pi_126510254
In de syllabus staat dat je alle werknemers- en volksverzekeringen moet weten. Ik ga maar hopen dat daar weinig vragen over zijn.
pi_126510323
Opgave 4 deels en opgave 5 uit het examen van 2012 zijn toch wel struikelblokken voor mij..

Hoe hard gaan jullie er nog voor leren?
pi_126510361
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:51 schreef Ensemble het volgende:
In de syllabus staat dat je alle werknemers- en volksverzekeringen moet weten. Ik ga maar hopen dat daar weinig vragen over zijn.
Dat soort informatie moet je gewoon in je GR zetten :P
pi_126510928
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:51 schreef Ensemble het volgende:
Je moet ze kunnen herkennen. Ze gaan echt niet vragen noem alle werknemers verzekeringen op. En als je er al 1 moet herkennen is het maximaal 1 punt.
pi_126510930
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:51 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Dat soort informatie moet je gewoon in je GR zetten :P
Ik wacht nog steeds met smart op die samenvatting van Jopiede... Zag er zo prachtig uit.
Meerdere mensen al PM/DM gestuurd maar nog geen reactie van die knul :(

Tja hoeveel ik er voor ga doen.. Nooit veel geleerd voor dit vak, nooit hele slechte cijfers voor gehaald. Heb verder nu geen examens dus ga lekker rustig aan alles doornemen en paar examens maken.
Doei
pi_126511397
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:55 schreef Thezeurminator het volgende:

[..]

Je moet ze kunnen herkennen. Ze gaan echt niet vragen noem alle werknemers verzekeringen op. En als je er al 1 moet herkennen is het maximaal 1 punt.
Nee, klopt. Maar je moet wel weten wat ze allemaal inhouden. Ik stop ze inderdaad gewoon in de GR.

Verwacht eigenlijk niet dat ze er iets over vragen, maar toch.
pi_126511677
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:57 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Nee, klopt. Maar je moet wel weten wat ze allemaal inhouden. Ik stop ze inderdaad gewoon in de GR.

Verwacht eigenlijk niet dat ze er iets over vragen, maar toch.
Mijn ervaring met informatie in de GR is : nutteloos je gebruikt het op het examen zelf niet. En ik heb al 2 MO examens gemaakt, 2 economie , 2 wiskunde examens. (ben van Mavo/Havo/Vwo)
pi_126511753
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:59 schreef Thezeurminator het volgende:

[..]

Mijn ervaring met informatie in de GR is : nutteloos je gebruikt het op het examen zelf niet. En ik heb al 2 MO examens gemaakt, 2 economie , 2 wiskunde examens. (ben van Mavo/Havo/Vwo)
Ik had er wel wat aan op mijn havo examens hoor, ligt aan de persoon.
pi_126511919
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:59 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Ik had er wel wat aan op mijn havo examens hoor, ligt aan de persoon.
Havo examen was zo makkelijk daar had je in principe geeneens economie voor nodig. Was vooral logisch nadenken.
pi_126512008
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 23:01 schreef Thezeurminator het volgende:

[..]

Havo examen was zo makkelijk daar had je in principe geeneens economie voor nodig. Was vooral logisch nadenken.
Dacht eerst dat ik er een 5 voor had :') maar het was een 7,8
pi_126512048
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 23:01 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Dacht eerst dat ik er een 5 voor had :') maar het was een 7,8
Ik had een 8,8 :7 .
pi_126512201
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 23:02 schreef Thezeurminator het volgende:

[..]

Ik had een 8,8 :7 .
Op de havo was ik wel een bad boy die niks voor school deed :@

5 voor Geschiedenis, joost moge weten hoe ik dat geflikt heb :') (boekjes niet open gehad)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')