Nee, hoef je niet te kennen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:30 schreef Miss_Lioness het volgende:
ik heb nog steeds geen antwoord gehad op mijn vraag.
Hoort Micro nu wel bij het CSE? Mijn docent vorig jaar zei van niet =/
Neequote:Op woensdag 15 mei 2013 18:30 schreef Miss_Lioness het volgende:
ik heb nog steeds geen antwoord gehad op mijn vraag.
Hoort Micro nu wel bij het CSE? Mijn docent vorig jaar zei van niet =/
Ik ga eerst gewoon even goed kijken welk standpunt het makkelijkst is, en dan kijken welke argumenten het makkelijkst te verwoorden zijn... Je schrijft die argumenten zo duidelijk mogelijk op en probeert als dat er is nog extra gevolgen te benoemen, teveel maakt nooit uit en je hebt naar mijn mening altijd genoeg woorden.quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:48 schreef SennaWales het volgende:
Heeft iemand goede tips voor het Betoog schrijven? Ik ben niet goed in Economie, sta nu afgerond een 5 gemiddeld. Moet om een 6 te komen staan minstens een 6.3 halen, dus wil vooral het Betoog goed schrijven aangezien dat veel punten oplevert.
Zijn de ''standpunten'' die je moet geven allemaal te vinden in de bron die je krijgt? En klopt het dat je enkel alleen aan moet geven waarom jouw argumenten kloppen, of moet je ook aantonen waarom het andere standpunt NIET klopt?
Alvast bedankt!
Oké, je moet dus buiten de bron om ook nog argumenten verzinnen/opschrijven? En wat bedoel je met ''extra gevolgen'' opschrijven?quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:54 schreef siedss het volgende:
[..]
Ik ga eerst gewoon even goed kijken welk standpunt het makkelijkst is, en dan kijken welke argumenten het makkelijkst te verwoorden zijn... Je schrijft die argumenten zo duidelijk mogelijk op en probeert als dat er is nog extra gevolgen te benoemen, teveel maakt nooit uit en je hebt naar mijn mening altijd genoeg woorden.
Ik haal altijd minimaal 6 puntjes
Probeer de dingen uit de bron vooral als versterking te gebruiken, het zijn vaak geen redenen opzich
Oké. Ik vind het namelijk erg lastig om al die berekeningen uit m'n hoofd te leren en formules die in het boek staan. Denk dat ik gewoon zoveel mogelijk (basis)kennis probeer op te doen en inderdaad goed ga lezen. Thanks!quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:04 schreef Quaresma7 het volgende:
De meeste vragen zijn redeneervragen, dan kun je dus het antwoord afleiden uit gegevens of het antwoord is (meestal) vrij makkelijk te beredeneren met de kennis die je zou moeten hebben. Dus als je niet kan rekenen is er niets aan de hand, het gaat puur om logisch en rustig nadenken. En goed lezen natuurlijk, dat is waar ik altijd punten op verlies.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klopt het dat deze nog up-to-date is? Aangezien hij van '12 afkomstig is... ?
quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:15 schreef SennaWales het volgende:
Heb geen kabel of iets waarmee je dat aan de computer kan linken, maar heb wel een goeie online-samenvatting gevonden, die ik ook al in een ander topic heb gevonden, namelijk deze:Yes, is een prima samenvatting! Heb hem zelf ook gebruikt en daar wordt zeker wel het alles goed in behandeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klopt het dat deze nog up-to-date is? Aangezien hij van '12 afkomstig is... ?
Leren uit je boek heeft nu geen zin meer, gewoon oude examens gaan maken. Heb al maanden mn boeken voor eco niet opengedaan.quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:23 schreef SennaWales het volgende:
Oké, superfijn! Van mijn boeken (In Balans) word ik namelijk ook niet erg blij - honderden pagina's waarvan geloof ik maar het gros echt belangrijk is. Ik weet niet welke boeken jullie gebruiken?
quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:15 schreef SennaWales het volgende:
Heb geen kabel of iets waarmee je dat aan de computer kan linken, maar heb wel een goeie online-samenvatting gevonden, die ik ook al in een ander topic heb gevonden, namelijk deze:Alleen sociale zekerheid wordt niet behandelt. Die moet je dan nog zelf doen. Voor de rest is het een hele goede samenvatting.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klopt het dat deze nog up-to-date is? Aangezien hij van '12 afkomstig is... ?![]()
Hebben we het een paar pagina's terug nog over gehad.
Hmm, het nadeel aan oude Examens van Economie vind ik dat ik heel vaak/snel vastloop en dan eigenlijk een beetje wordt afgeschikt door hoe slecht in er in benquote:Op woensdag 15 mei 2013 19:25 schreef GezwelOpTeenMan het volgende:
[..]
Leren uit je boek heeft nu geen zin meer, gewoon oude examens gaan maken. Heb al maanden mn boeken voor eco niet opengedaan.
Je kan ook nog wat van die filmpjes op youtube kijken voor wat extra uitleg. Werkt ook erg goed.quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:28 schreef SennaWales het volgende:
[..]
Hmm, het nadeel aan oude Examens van Economie vind ik dat ik heel vaak/snel vastloop en dan eigenlijk een beetje wordt afgeschikt door hoe slecht in er in benMaar ga die samenvatting vandaag helemaal doornemen en morgen de hele dag proefexamens doen!!
nee.quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:54 schreef AppleBite het volgende:
afgezien van het feit dat het niet moeilijk is, maar behoren elasticiteiten ook tot de examenstof?
Nee.quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:54 schreef AppleBite het volgende:
afgezien van het feit dat het niet moeilijk is, maar behoren elasticiteiten ook tot de examenstof?
Bij een lage rente zijn er juist meer beleggers of heb ik het nou verkeerd begrepen?quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:51 schreef chapel24 het volgende:
Wat was die site met alle stof die handig is, waar je moest inloggen? Het was iets met academy ofzo. Iemand heeft het nog gezegd hier maar ik ben zo blind dat ik het na 2x zoeken nog steeds niet heb gevonden...
Edit: 3 maal is scheepsrecht. Twente academy was het
Ik vind overigens wisselkoersen en rente ook wel lastig. Ze hebben het de hele tijd over rente verhogen = meer beleggers maar bij een hogere rente lenen ze toch weer minder geld dus schrikt juist weer af?
Hogere rente -> obligaties zijn nog meer rendabel -> meer beleggers.quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:51 schreef chapel24 het volgende:
Wat was die site met alle stof die handig is, waar je moest inloggen? Het was iets met academy ofzo. Iemand heeft het nog gezegd hier maar ik ben zo blind dat ik het na 2x zoeken nog steeds niet heb gevonden...
Edit: 3 maal is scheepsrecht. Twente academy was het
Ik vind overigens wisselkoersen en rente ook wel lastig. Ze hebben het de hele tijd over rente verhogen = meer beleggers maar bij een hogere rente lenen ze toch weer minder geld dus schrikt juist weer af?
Lage rente: Meer lenen, minder sparen. Schrikt beleggers af die bieden de valuta van ons land weer aan voor de valuta van hun land waardoor onze wisselkoers zal dalen t.o.v. die andere valuta.quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:56 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Bij een lage rente zijn er juist meer beleggers of heb ik het nou verkeerd begrepen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |