Dat ik ervan op de hoogte ben of er hier wat over schrijf, betekent niet dat ik naar concerten ga of CD's koop.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat jij er in deze context over schrijft (over rihanna nog wel) geeft al aan dat je een target group bent.
Die handgebaren kan je toch niet beluisteren? Daarvoor kan je beter naar youtube-clipjes kijken. Dat levert een paar clicks op en misschien wat reclame, maar ik betwijfel of ze daar rijk van worden.quote:en met een beetje geluk nog t album kopen ook om t te "analyseren".je tuint erin waar je bijstaat.
Wie weet. Ik vind het niet minder logisch dan het opzetten van een fake, op niets gebaseerd verhaal inclusief handgebaren over illuminatie die niet bestaan voor een paar clicks op youtube.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:28 schreef tribalwars het volgende:
- ze laten mensen zien dat ze bij de illuminatie horen.
- onbewust gaan mensen satan aanbidden. dus dat vinden ze ook geen probleem.
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:28 schreef tribalwars het volgende:
- onbewust gaan mensen satan aanbidden.
Het heeft met oriëntatie te maken. Maar de belangrijkste reden voor deze twee groepen blijft toch echt stoerdoenerij, aandacht, image.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:11 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Denk je dan dat Eastcoast en Westcoast ook toevallig zijn, en niets met geografische oriëntatie te maken hebben?
Je schrijft erover, anderen lezen.. beamen dit, schrijven weer wat. Je maakt gratis reclamequote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:57 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Dat ik ervan op de hoogte ben of er hier wat over schrijf, betekent niet dat ik naar concerten ga of CD's koop.
Maar het is dus geen willekeurig symbool? Het heeft wat mij beftreft duidelijk te maken met East (de letter E) en West (de letter W).quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:20 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Het heeft met oriëntatie te maken. Maar de belangrijkste reden voor deze twee groepen blijft toch echt stoerdoenerij, aandacht, image.
Waarom zou het dan toevallig zijn dat het hier met illuminati te maken heeft? De symbolen/handgebaren worden toch niet toevallig gekozen?quote:Op donderdag 9 mei 2013 20:33 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Laten we het maar hierbij houden. Het is 'stoer' en je wilt ermee laten zien dat je bij een bepaalde groep hoort. Net als Eastcoast en Westcoast, en ik denk dat het toevallig is dat het ook iets met illuminati te maken heeft.
Er komt misschien enige aandacht van, maar die lijkt zich toch voornamelijk te beperken tot draadjes als dit, met hoogstens een paar duizend views (door een nog veel kleinere groep mensen).quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je schrijft erover, anderen lezen.. beamen dit, schrijven weer wat. Je maakt gratis reclamemisschien binnen de marge van niets maar als meer mensen dit doen is t al een hele berg. Jij bent mede een oorzaak dat ze zo populair is zonder dat je t zelf realiseert. Je maakt een vrij waardeloos product spannender. 1-0 voor de producer of marketeer die vertelde "doe ff zo en zo in de clip of op t podium"
Willekeurig is het niet. Maar het betekent niet dat degene die bij de Westcoast zit, iets met de het westen moet hebben (de clan zelf heeft weinig met orientatie te maken dus).quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:09 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Maar het is dus geen willekeurig symbool? Het heeft wat mij beftreft duidelijk te maken met East (de letter E) en West (de letter W).
Zal ook niet geheel toevallig zijn. Ik denk dat het vooral heel slim is gekozen, kijk maar eens hoeveel aandacht hij hierdoor krijgt van wellicht mensen die hem anders nooit zouden kennen.quote:Waarom zou het dan toevallig zijn dat het hier met illuminati te maken heeft? De symbolen/handgebaren worden toch niet toevallig gekozen?
Ik zie het moderne illuminati verhaal als een mythe die ik niet over dezelfde kam scheer als de vrijmetselaarij.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:12 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Er komt misschien enige aandacht van, maar die lijkt zich toch voornamelijk te beperken tot draadjes als dit, met hoogstens een paar duizend views (door een nog veel kleinere groep mensen).
Dat weegt toch op geen enkele manier op tegen het bereik van de andere media waarin die artiesten telkens geplugd worden?
Maar goed, is jij veronderstelt blijkbaar een ander complot: het hele illuminati-verhaal, inclusief achtergrond, vrijmetselaars is verzonnen om wat meer internetaandacht te generen voor een aantal artiesten.
Kijk maar eens..? Waar kan ik dat zien dan? Wordt het ergens bijgehouden? Mij lukt het niet om in te schatten in hoeverre de mensen die in dit topic posten - laat staan enkel meelezen - in te schatten of ze iemand wel of niet zouden kennen zonder die handgebaren.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:16 schreef ajacied4lf het volgende:
Ik denk dat het vooral heel slim is gekozen, kijk maar eens hoeveel aandacht hij hierdoor krijgt van wellicht mensen die hem anders nooit zouden kennen.
Er zijn genoeg kleine organisaties met hun eigen rituelen en gebaren. Gewoon zichtbare organisaties. Zo is het type snor in turkije een symbool voor een politieke voorkeur en verschilt die onderscheiding weer per land. Een symbool hier kan daar weer net iets anders betekenen maar om dat te snappen zul je je moeten weten wat het is. Omdat we te lui zijn om al die kleine organisaties en clubs te leren kennen als publiek stempelen we er maar illuminati op.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 15:55 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Kijk maar eens..? Waar kan ik dat zien dan? Wordt het ergens bijgehouden? Mij lukt het niet om in te schatten in hoeverre de mensen die in dit topic posten - laat staan enkel meelezen - in te schatten of ze iemand wel of niet zouden kennen zonder die handgebaren.
Ik heb overigens ook wel eens foto's van Queen Elizabet, George Bush en nog een zwik bekende mensen gezien waarop ze hetzelfde handgebaar maken. Doen ze dat dan ook om bekend te worden en geld te verdienen?
Heel makkelijk voorbeeldje, maar dit soort dingen zijn al reclame..quote:Op zaterdag 11 mei 2013 15:55 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Kijk maar eens..? Waar kan ik dat zien dan? Wordt het ergens bijgehouden? Mij lukt het niet om in te schatten in hoeverre de mensen die in dit topic posten - laat staan enkel meelezen - in te schatten of ze iemand wel of niet zouden kennen zonder die handgebaren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat je dit bedoelt?quote:Ik heb overigens ook wel eens foto's van Queen Elizabet, George Bush en nog een zwik bekende mensen gezien waarop ze hetzelfde handgebaar maken. Doen ze dat dan ook om bekend te worden en geld te verdienen?
★★★
Pinky and the brain, one (pinky) is a genius, the other is insane.quote:
we weten niet wie er allemaal achter de Illuminati zitten.quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Pinky and the brain, one (pinky) is a genius, the other is insane.
brain kan niet eens lezen, pinky wel.. en heeft achteraf altijd gelijk
De illuminati is eigenlijk maar een naam voor een groep mensen die zich verlichters noemen. De goepen de bij de illuminati horen zijn jezuiten,zionisten, illuminat bloedlijnen, Vrijmetselaars.quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:38 schreef theguyver het volgende:
[..]
we weten niet wie er allemaal achter de Illuminati zitten.
misschien wel 2 muizen, zie ook The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
dat is het mooie van dingen creeeren die er niet zijn zoals een wereldorganisatie. Je kunt er alles instoppen wat je wilt. Vrijmetselaars bestaan (progressief), de 'oorspronkelijke echte' illuminati was vermoedelijk ook gewoon een progressief clubje.. de meerderheid aan gelovigen (conservatief). Allemaal hebben ze een ander ideaal voor ogen, continue met elkaar aan het worstelen om de maatschappij te voorzien van hun 'voorouders' idealen (omdat we 't altijd al zo doen en het werkt) of nieuwe dromen (we moeten het anders doen).quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:38 schreef theguyver het volgende:
[..]
we weten niet wie er allemaal achter de Illuminati zitten.
misschien wel 2 muizen, zie ook The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
Doet me denken aan x-files, de gene die Mulder altijd rondjes laten lopen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:53 schreef Beathoven het volgende:
[..]
dat is het mooie van dingen creeeren die er niet zijn zoals een wereldorganisatie. Je kunt er alles instoppen wat je wilt. Vrijmetselaars bestaan (progressief), de 'oorspronkelijke echte' illuminati was vermoedelijk ook gewoon een progressief clubje.. de meerderheid aan gelovigen (conservatief). Allemaal hebben ze een ander ideaal voor ogen, continue met elkaar aan het worstelen om de maatschappij te voorzien van hun 'voorouders' idealen (omdat we 't altijd al zo doen en het werkt) of nieuwe dromen (we moeten het anders doen).
Net als individueen behoudend zijn of verandering willen verenigen deze individuen zich in groepen en dan is het een worstelpartij wie stukjes van de macht grijpt om z'n idealen te kunnen uitvoeren.
Degenen die geloven dat deze brei van haaks op elkaar staande meningen en idealen wel even samen de armen ineen slaan om de wereld te willen domineren staan ver van de realiteit. Progressieven verwijten de conservatieven dat ze geen hart hebben en de conservatieven verwijten de progressieven dat ze niet nadenken. Dat is met alle respect en hoe graag men ze ook wil verenigen in een organisatie 'onmogelijk'. De SGP gaat ook niet met de PvdA in een kabinet. Daarbuiten..echte veranderingen beginnen lokaal, niet globaal. Als alle fokkers die hier posten eens niet posten en zouden denken wat ze zouden kunnen veranderen dan kan een kleine daad al tot inspiratie leiden voor anderen.
Een 'echte' wereldregering zou wellicht helemaal zo slecht nog niet zijn, dat zou betekenen dat zowel conservatief als progressief veel water bij de wijn moeten doen. Dan krijg je een beetje het poldermodel zoals we hier in de jaren '90 hadden, voor de bevolking helemaal niet slecht. Het resulteert in elk geval niet in extremen maar de weg van het midden.. iets wat haaks op het idee staat van het bestaan van zoiets als een waanzinnige wereld dominerende illuminati.
het is niet grijpbaar, en daarmee een fantasie. Macht op zich zonder idealen te kunnen verwezenlijken is geen doel en behaalt geen resultaat. Voor een kind van 8 is macht misschien een begrip dat op zichzelf een streven 'lijkt' maar als men ouder wordt ziet men wel dat je er niet komt met alleen macht. Een volwassene die macht over de wereld wil en alleen dat is vaak niet competent genoeg om ook maar de macht over de plaatselijke voetbalclub te krijgen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 12:10 schreef theguyver het volgende:
[..]
Doet me denken aan x-files, de gene die Mulder altijd rondjes laten lopen.
Ik denk dat er wel degelijk een club bestaat die er alles voor over hebben om een dusdanige wereld leidende positie wil vergaren.
Alleen denk niet dat ze het gaan halen.
Misschien spelen er zaken die jij niet kunt zien?quote:Op woensdag 15 mei 2013 12:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
het is niet grijpbaar, en daarmee een fantasie. Macht op zich zonder idealen te kunnen verwezenlijken is geen doel en behaalt geen resultaat. Voor een kind van 8 is macht misschien een begrip dat op zichzelf een streven 'lijkt' maar als men ouder wordt ziet men wel dat je er niet komt met alleen macht. Een volwassene die macht over de wereld wil en alleen dat is vaak niet competent genoeg om ook maar de macht over de plaatselijke voetbalclub te krijgen.
Want als ik zo geïnteresseerd ben in Jay Z dat ik zijn naam in google intyp, trekt het verschijnen van 'illuminati' achter zijn naam me over de streep om zijn album te kopen?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 16:15 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Heel makkelijk voorbeeldje, maar dit soort dingen zijn al reclame..
Nee, dat zeg ik niet.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:13 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Want als ik zo geïnteresseerd ben in Jay Z dat ik zijn naam in google intyp, trekt het verschijnen van 'illuminati' achter zijn naam me over de streep om zijn album te kopen?
O zeker, ik zie ook niet wat jij nu aan t doen bent. Maar het lijkt me ook wat verspilling van tijd om dat te gaan raden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:08 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Misschien spelen er zaken die jij niet kunt zien?
Je hebt een punt het zou kunnen dat ze zo meer reclame maken voor artiesten want mensen die slapen denken dan toch een geheime genootschap dat is lekker geheimzinnig dat vinden ze leuken dat weten sommige artiersten dus verdienen er geld mee.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:13 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Want als ik zo geïnteresseerd ben in Jay Z dat ik zijn naam in google intyp, trekt het verschijnen van 'illuminati' achter zijn naam me over de streep om zijn album te kopen?
Misschien is het beetje aandacht dat van de complotfora komt beter dan geen aandacht, maar is het niet vergezocht dat platenmaatschappijen en Hollywood het hele illuminatie-verhaal inclusief gebaren etc. hebben verzonnen om sommige artiesten wat aandacht via internet te geven?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |