abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_124750716


Jazeker mede FOK!wintersporters,

Sommigen zijn nog niet eens terug van de zomervakantie, maar er zijn gekken (zoals ik) die nu al uitkijken naar de wintersport! ~:)

Hier wat handige links:
Wintersporters
Sneeuwhoogte
Wetter.com
Wetter.at
Mijnsneeuw.nl

Waar ga je heen?
Wanneer ga je?
pi_124751107
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 00:54 schreef loveli het volgende:
Gezocht: last minute el cheapo (incl. vervoer) skivakantie voor 1 gevorderde (+/- 45 wk ervaring), hoeft niet luxe (hoeft ook weer niet in een tent). Kwam er net achter dat Winterberg tot 7 april open is en dat volgende week daar niet meer gaat lukken, Tsjechie lijkt me qua (eigen) vervoer weer te duur worden en weet niet tot wanneer 'ze' daar open zijn.

Heeft iemand een geniale tip?
gevorderd en Winterberg gaan toch al niet samen.
Je moet nu gaan uitkijken naar gebieden waar een gletscher aan vast zit of waarbij je met je dorp al tegen de 2000m hoogte aan zit.
El cheapo kan als je gaat kamperen in Kaprun :) heb je toch een tent.
pi_124784154
Was topic kwijt ;)

Kan iemand mij een tip geven waar ik de Blizzard Bonafide kan kopen in Nederland?
pi_124899256
Gevonden bij eurofun Alblasserdam! *O*
pi_125108648
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 00:54 schreef loveli het volgende:
Gezocht: last minute el cheapo (incl. vervoer) skivakantie voor 1 gevorderde (+/- 45 wk ervaring), hoeft niet luxe (hoeft ook weer niet in een tent). Kwam er net achter dat Winterberg tot 7 april open is en dat volgende week daar niet meer gaat lukken, Tsjechie lijkt me qua (eigen) vervoer weer te duur worden en weet niet tot wanneer 'ze' daar open zijn.

Heeft iemand een geniale tip?
Val Thorens! Van 27 april tot en met 4 mei 2013 is de Dutchweek er weer! En spot goedkoop!
pi_125574521
Ik meld me ook even in dit topic. Stiekem nu al aan het kijken voor bestemmingen volgend jaar. Paar keer via-via mee gegaan, Winterberg gezien, en volgend jaar voor het eerst zelf een wintersportreis boeken. Nu al zin in! 8-)
Schip ahoy!
pi_125608467
Al gemeld, maar ook alweer bezig voor volgend jaar. Meer van dit. Oh, en ingeschreven voor de Marcialonga, goed voor de training.

"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_125610097
Nice!
Wat zijn tips als je een beetje budgettair verantwoord weg wil met vier man, maar wel comfortabel? Geen kamer van 20m² dus, maar gewoon een normaal appartementje met slaapkamers en een woonkamer? Ik las en hoorde overal al dat Frankrijk dan een prima optie is...?
Schip ahoy!
pi_125610479
Budgettair en Frankrijk? Aardig tegenstrijdig.

Oostenrijkse prijzen zijn vaak gunstig, wil je goedkoper dan eens kijken in gebieden als Tsjechie.
pi_125610493
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 18:50 schreef Bajskorv het volgende:
Al gemeld, maar ook alweer bezig voor volgend jaar. Meer van dit. Oh, en ingeschreven voor de Marcialonga, goed voor de training.

[ afbeelding ]
Wasda?
pi_125610559
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:29 schreef jpjedi het volgende:
Budgettair en Frankrijk? Aardig tegenstrijdig.

Oostenrijkse prijzen zijn vaak gunstig, wil je goedkoper dan eens kijken in gebieden als Tsjechie.
Als je een appartementje neemt valt het wel mee, toch? Tsjechië lijkt me niet echt een optie: als ik op wintersporters.nl kijken zijn de skigebieden daar allemaal echt heel klein. We moeten ons er wel een week kunnen vermaken dus meer dan 100km is een must.
Schip ahoy!
pi_125611138
Kijk dan bijvoorbeeld eens bij ladis, Skigebied serfaus fiss ladis
pi_125611569
Had ik ook gezien, maar iets te weinig blauw. We hebben er één beginner bij die we het niet te moeilijk moeten maken :)

Ik neig naar SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental of Saalbach Hinterglemm.
Allebei goed te doen, minder ver rijden dan bijv. Paradiski en ziet er prima uit qua beoordeling op wintersporters.
Schip ahoy!
pi_125613781
Probeer dan kirchberg, maar ga niet snowboarden, zoveel paden.

Wel lekkere wijn bij de sonnebuhel eettentje
pi_125613816
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 19:29 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Wasda?
Marcialonga of foto? Foto is Revelstoke, BC. Marcialonga is een klassieke langlauf race in Italie, iets van 72km.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_125619195
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 20:29 schreef Soohr het volgende:
Probeer dan kirchberg, maar ga niet snowboarden, zoveel paden.

Wel lekkere wijn bij de sonnebuhel eettentje
Dat zal er niet in zitten. Er gaat in elk geval één boarder mee.
Schip ahoy!
pi_125621677
Ik zou ook lekker Oo
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:29 schreef jpjedi het volgende:
Budgettair en Frankrijk? Aardig tegenstrijdig.

Oostenrijkse prijzen zijn vaak gunstig, wil je goedkoper dan eens kijken in gebieden als Tsjechie.
Vind je? Frankrijk heeft juist de meest massale oorden, daarom gaan al die studentenreizen ook die kant op. Denk aan Val Thorens, Les Deux Alpes, La Plagne, etc etc. Check gewoon Husk studentenreizen ofzo, weet je direct waar het goedkoop is...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_125628695
Verblijf in een iel hokje is goedkoop in frankrijk, maar eten en drinken is veel duurder
pi_125628798
Ach, het is sowieso veel goedkoper dan Zwitserland en je kunt het verder zo goedkoop maken als je zelf wilt. Gewoon thuis koken, etc.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_125650411
Dat valt me wel op ja. Een hok van 20m² wordt verkocht als een vierpersoonskamer. Ja, doei :'). Dat begint toch echt bij 2,5x die oppervlakte.
Schip ahoy!
  maandag 13 mei 2013 @ 16:40:58 #21
155616 Proximo
For god, king & country
pi_126434870
:) Afgelopen weekend het seizoen prachtig afgesloten op de gletscher van stubai

wat een seizoen, kan niet wachten tot het weer november is :{
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_126435459
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 16:40 schreef Proximo het volgende:
:) Afgelopen weekend het seizoen prachtig afgesloten op de gletscher van stubai

wat een seizoen, kan niet wachten tot het weer november is :{
Same here. En kan niet wachten tot ik qua werk volgende jaar wat meer tijd heb...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_126449641
Met pinksteren schijnt e.e.a. ook weer open te gaan hè. Ik kan me maar moeilijk inhouden :P
Schip ahoy!
  zaterdag 18 mei 2013 @ 16:48:34 #24
155616 Proximo
For god, king & country
pi_126679350
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
Met pinksteren schijnt e.e.a. ook weer open te gaan hè. Ik kan me maar moeilijk inhouden :P
:P Het blijft kriebelen he

Ik heb alle spullen weer opgeborgen, het is leuk geweest dit jaar, toch maar eens gaan kijken naar werk in die omgeving :{
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_128340722
Geboekt voor de kerstvakantie *O* .
pi_130237600
Hier is de oriëntatie ook weer begonnen.

De afgelopen jaren ben ik al naar de volgende gebieden geweest:
Porte du Soleil
Solden
Ischgl
Serfaus-Fiss
Lech-st. Anton
Saalbach

Aprés ski-en is niet zo belangrijk. En er moeten gewoon lekker veel blauwe en rode pistes zijn. Dus een groot gebied. Welk gebied is dan een aanrader om nog naar toe te gaan?
pi_130239129
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:52 schreef Stansfield het volgende:
Hier is de oriëntatie ook weer begonnen.

[..]

Welk gebied is dan een aanrader om nog naar toe te gaan?
Moet het in Oostenrijk zijn?
pi_130239726
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:52 schreef Stansfield het volgende:
Hier is de oriëntatie ook weer begonnen.

Aprés ski-en is niet zo belangrijk. En er moeten gewoon lekker veel blauwe en rode pistes zijn. Dus een groot gebied. Welk gebied is dan een aanrader om nog naar toe te gaan?
Kaltenbach in het zillertal
Is wel wat apres ski maar niet zo dat je er mee plat gegooid wordt (dat zit meer in gerlos en mayrhofen).
Pistes zijn er supergaaf, waaronder een olympische afdaling. Veel blauw en rood en veel aan elkaar gekoppelde gebieden.
pi_130240144
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:51 schreef ohmoetdatzo het volgende:

[..]

Kaltenbach in het zillertal
Is wel wat apres ski maar niet zo dat je er mee plat gegooid wordt (dat zit meer in gerlos en mayrhofen).
Pistes zijn er supergaaf, waaronder een olympische afdaling. Veel blauw en rood en veel aan elkaar gekoppelde gebieden.
Klikt goed. Eigenlijk totaal onbekend voor mij.

quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:34 schreef Devv het volgende:

[..]

Moet het in Oostenrijk zijn?
Nee hoor.
pi_130241680
Moet zeggen dat ik het zillertal nogal tegen vond vallen, idd veel km's, maar ook heel erg verspreid dus veel onderweg met auto/bus
pi_130247584
Ik ben ook aan het rondkijken maar kan maar geen keuze maken... lastig zo! Eigenlijk een beetje bomen-en-bos-verhaal.
Schip ahoy!
pi_130264483
Hier hangt het erg van werk af. Denk erover wat maanden vrij te nemen en dan dit skiseizoen goed schade in te halen van de afgelopen jaren hard werken. In ieder geval weer 10 dagen Canada en met de kerst weekje naar de Alpen met familie. Hopelijk echt dus meer tijd en dan lekker ouderwets 'skibummen' nu het nog kan. Dus aardig wat weekjes op budget richting de Alpen, hopelijk wat langer in Canada blijven hangen bij familie en zeker twee weekjes toerskien in Oostenrijk.

En sta al ingeschreven voor zowel Birkebeiner als Marcia Longa, dus hard trainen moet ik sowieso. Zijn wel langlauf events, weet niet of dat hier bij hoort.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_130309174
In Saas Fee wordt alweer geskied op de gletsjer! Foto van gisteren :9

pi_130317320
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:52 schreef Stansfield het volgende:
Hier is de oriëntatie ook weer begonnen.

De afgelopen jaren ben ik al naar de volgende gebieden geweest:
Porte du Soleil
Solden
Ischgl
Serfaus-Fiss
Lech-st. Anton
Saalbach

Aprés ski-en is niet zo belangrijk. En er moeten gewoon lekker veel blauwe en rode pistes zijn. Dus een groot gebied. Welk gebied is dan een aanrader om nog naar toe te gaan?
Dolomieten (Dolomiti Superski) zou in je rijtje niet misstaan.
Schitterend gebied met veel km's en er zijn leuke tochten mogelijk. Qua dorp zou ik kiezen voor Wolkenstein of Corvara.
pi_130319221
La Plagne kan ook wel in dat rijtje denk ik.
pi_130327390
quote:
14s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:37 schreef Bananenman het volgende:
In Saas Fee wordt alweer geskied op de gletsjer! Foto van gisteren :9

[ afbeelding ]
O+
Schip ahoy!
pi_130329877
quote:
14s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:37 schreef Bananenman het volgende:
In Saas Fee wordt alweer geskied op de gletsjer! Foto van gisteren :9

[ afbeelding ]
Mooi "heuveltje" helemaal links ;) .
  donderdag 22 augustus 2013 @ 17:04:33 #38
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_130352798
Wij gaan weer naar Fiss met de kerst.
Wilden nu eens ergens anders heen maar Fiss heeft toch alles wat we graag willen.
pi_130737276
Hier waarschijnlijk iets van Königsleiten in februari/maart. Deze week maar eens boeken denk ik 8-)
Schip ahoy!
pi_130738434
Hier Laax met kerst en zillertal in maart
  zondag 22 september 2013 @ 19:57:28 #41
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_131453991
Ik ga met de Wielewaal, als vrijwilliger, mee op wintersport, de reis gaat voor de 2de jaar op rij naar Portes du Soleil!

Zo ga ik de berg af:

Tessies Piloted Dualski
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
pi_131458327
quote:
6s.gif Op zondag 22 september 2013 19:57 schreef t_igger het volgende:
Ik ga met de Wielewaal, als vrijwilliger, mee op wintersport, de reis gaat voor de 2de jaar op rij naar Portes du Soleil!

Zo ga ik de berg af:
[ afbeelding ]
Tessies Piloted Dualski
Altijd dat gedoe met die lui van de Wielewaal en die pretreisjes! Misschien moet ik die ook maar eens gaan doen :P
Schip ahoy!
  maandag 23 september 2013 @ 00:22:06 #43
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_131466570
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:25 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Altijd dat gedoe met die lui van de Wielewaal en die pretreisjes! Misschien moet ik die ook maar eens gaan doen :P
Ik hou je niet tegen! Er wordt ook van je verwacht een vakantieganger te verzorgen. ;-)
Het is hard werken, maar de lol die je samen hebt maakt dat allemaal goed!
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
pi_131467239
Kan zijn, maar wat is die verzorging nou helemaal? Mensen met ADHD of ASS-problematiek begeleiden is het probleem niet. En die verzorging is ook niet zo spannend; als ze in staat zijn om op ski's de berg af te komen zijn ze tot veel andere dingen ook prima in staat, me dunkt.

Had al even gespiekt, maar ik kan komend jaar niet. Best jammer :P
Schip ahoy!
pi_131469475
quote:
Van het AD van gisteren:

Europese skioorden liegen massaal over lengte pistes

De lengte van de skipistes in de Europese skioorden wordt met gemiddeld een derde overdreven. Sommige oorden draaien er hun hand niet voor om om de lengte te verdubbelen, door bijvoorbeeld verschillende stukken meermaals mee te tellen, of door het zigzaggen van de skiërs in rekening te brengen. Dat blijkt uit een studie van de Duitse consultant Christoph Schrahe.

Zo blijkt dat Les 3 Vallées in de Franse Alpen, het grootste skigebied ter wereld, 493 km pistes telt, en niet de 600 km die officieel worden aangegeven. Dat is een overdrijving met 22 procent. Het skigebied Les deux Alpes claimt 228 km piste, maar heeft in werkelijkheid slechts 134 km (+70 procent). En het kan nog erger: Les 4 Vallées in Zwitserland overdrijft de pistelengte met 151 procent en het Franse Les Sybelles doet er 120 procent bij.

Volgens Schrahe, die naar eigen zeggen minstens 1000 uur besteedde aan het nameten van de pistes met behulp van Google Earth, is de praktijk wijdverspreid in Europa.

Toegeven
De verklaring van de skistations is heel divers. Sommige willen hun berekeningswijze niet uitleggen, terwijl andere toegeven dat ze sommige stukken verschillende keren meetellen. Een ander skigebied neemt ook bepaalde beveiligde stukken off-piste mee in de telling.

Die worden soms zelfs als meerdere pistes beschouwd, gezien hun breedte. Verderop luidt het dat niemand een volledige piste rechtdoor skiet en dat er dus rekening wordt gehouden met de bochten die de skiër maakt. Zo wordt een stuk van 20 meter rechtdoor in rekening gebracht als 31,4 meter.

De studie heeft een en ander in beweging gebracht. Een Oostenrijkse skiliftenorganisatie heeft de skistations gevraagd de lengte van hun pistes te herberekenen, wat er bijvoorbeeld toe leidde dat het gebied Hochzillertal (Tirol) niet langer 181 km groot is, maar nog maar 88 km. Volgende week ligt het dossier ook op de tafel van de internationale organisatie van skistations (FIANET).
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_131469579
Lekker boeiend onderzoek ook, alsof het exact aantal kilometers zo belangrijk is. Er is natuurlijk een enorm grijs gebied, zeker als je gaat discussieren of ski-routes (beveiligde stukken off-piste) en pistes die in elkaar overlopen, etc.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_131469909
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 08:53 schreef Bajskorv het volgende:
Lekker boeiend onderzoek ook, alsof het exact aantal kilometers zo belangrijk is. Er is natuurlijk een enorm grijs gebied, zeker als je gaat discussieren of ski-routes (beveiligde stukken off-piste) en pistes die in elkaar overlopen, etc.
Exact aantal kilometers niet boeiend... Hoch-Zillertal raakt van hun 181 km er bijna 100 kwijt. :')

Een rekenstandaard lijkt mij praktisch..naast een wat eerlijkere prijs voor de skipas uiteraard.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_131470079
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 09:15 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Exact aantal kilometers niet boeiend... Hoch-Zillertal raakt van hun 181 km er bijna 100 kwijt. :')

Een rekenstandaard lijkt mij praktisch..naast een wat eerlijkere prijs voor de skipas uiteraard.
Punt is dat ik niet begrijp hoe mensen uberhaupt boeken op basis van kilometers, ik ken eigenlijk niemand die dat doet. Type pistes is bijvoorbeeld al veel belangrijker, 500 kilometer aan brede blauwe piste is nog steeds niet echt fijn. Een kleine gebied met mooie, beetje uitdagende omgeving en off-piste is daarentegen meer dan prima.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_131470232
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 09:26 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Punt is dat ik niet begrijp hoe mensen uberhaupt boeken op basis van kilometers, ik ken eigenlijk niemand die dat doet. Type pistes is bijvoorbeeld al veel belangrijker, 500 kilometer aan brede blauwe piste is nog steeds niet echt fijn. Een kleine gebied met mooie, beetje uitdagende omgeving en off-piste is daarentegen meer dan prima.
Zat mensen die een absoluut minimum aan pistes willen, check bijvoorbeeld maar eens de aanvragen op forum van wintersporters.nl bijvoorbeeld. De meeste vinden het aantal kilometers erg belangrijk. Nu doe ik dat zelf niet, het type gebied is belangrijk, naast nog een flink aantal parameters, waar het aantal kilometers ook gewoon onderdeel van is.

Wat ik echter nog veel problematischer vind is dat skigebieden de skipasprijzen vaak verantwoorden door op het aantal kilometers piste te wijzen. Als je dat feitelijk 88 km piste ipv 181 km piste heb(nu heb je in het Zillertal genoeg mogelijkheden verder, maar voor meer geisoleerde gebieden ligt dat anders) is dat wel een serieus probleem.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_131471990
Mwah, dat laatste herken ik dan weer niet. Enfin, andere ervaringen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_131472450
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 09:34 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Zat mensen die een absoluut minimum aan pistes willen, check bijvoorbeeld maar eens de aanvragen op forum van wintersporters.nl bijvoorbeeld. De meeste vinden het aantal kilometers erg belangrijk. Nu doe ik dat zelf niet, het type gebied is belangrijk, naast nog een flink aantal parameters, waar het aantal kilometers ook gewoon onderdeel van is.

Wat ik echter nog veel problematischer vind is dat skigebieden de skipasprijzen vaak verantwoorden door op het aantal kilometers piste te wijzen. Als je dat feitelijk 88 km piste ipv 181 km piste heb(nu heb je in het Zillertal genoeg mogelijkheden verder, maar voor meer geisoleerde gebieden ligt dat anders) is dat wel een serieus probleem.
Mja, ik kan me de pistekm-discussie wel voorstellen. Je wil niet in een gebied komen dat twee keer Winterberg is, om vervolgens na vier dagen alle pistes van binnen en buiten te kennen. Maar die 600+km's heb je dan ook weer niet nodig. Een km of 100 aan echte piste is voor de doorsnee wintersporter meer dan genoeg, lijkt me. Dus dan is een indicatie van hoe groot het gebied is, wel handig. Maar dat hoeft inderdaad niet op 10 of 20km te komen.
Schip ahoy!
  maandag 23 september 2013 @ 13:28:11 #52
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_131476198
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 00:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
Kan zijn, maar wat is die verzorging nou helemaal? Mensen met ADHD of ASS-problematiek begeleiden is het probleem niet. En die verzorging is ook niet zo spannend; als ze in staat zijn om op ski's de berg af te komen zijn ze tot veel andere dingen ook prima in staat, me dunkt.

Had al even gespiekt, maar ik kan komend jaar niet. Best jammer :P
Er zijn 2 verschillende groepen:
De ADHD/ASS groep, is vooral begeleiden & veel skiën. Inderdaad minder intensief.
De LG/MCG groep, hierbij zijn de vakantieganger afhankelijk van jouw als begeleider. We skiën best veel, maar je bent dus ook redelijk wat tijd kwijt aan de verzorging. Sommige kunnen wel wat zelf, maar de meeste hebben hulp nodig bij alles, denk aan eten, wc, douchen, aankleden enz... Niet minder leuk, wel stuk intensiever!
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
  maandag 23 september 2013 @ 14:29:58 #53
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_131478554
Een gebied met "maar 88 km" aan piste klinkt natuurlijk veel minder aantrekkelijk dan 181 km.
Wel slim om er wat km bij te smokkelen, netjes is anders.
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
pi_131479792
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 14:29 schreef t_igger het volgende:
Een gebied met "maar 88 km" aan piste klinkt natuurlijk veel minder aantrekkelijk dan 181 km.
Wel slim om er wat km bij te smokkelen, netjes is anders.
Ach, als die extra 93 kilometers bestaat uit skiroutes (ongeprepareerde pistes) bijvoorbeeld, wat is er dan zo 'niet netjes' aan? Bij gebrek aan standaard meten mensen natuurlijk allemaal op hun eigen methode.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 23 september 2013 @ 15:13:01 #55
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_131480057
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 15:05 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ach, als die extra 93 kilometers bestaat uit skiroutes (ongeprepareerde pistes) bijvoorbeeld, wat is er dan zo 'niet netjes' aan? Bij gebrek aan standaard meten mensen natuurlijk allemaal op hun eigen methode.
Oke daar heb je een punt, maar dat zetten ze er natuurlijk niet bij. Enne daar moet je natuurlijk wel van houden/willen. Denk ik...

Zonder standaard meet methode is het eigenlijk ook onmogelijk.
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
pi_131480244
Net zoals je van blauwe pistes moet houden of zwarte. Het artikel is gewoon wat makkelijk geschreven, zonder beetje objectief ernaar te kijken. Het is allemaal niet zo zwartwit.

Enfin, dit jaar weer richting gebieden met 0 kilometer aan pistes, ook leuk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 23 september 2013 @ 15:20:12 #57
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_131480321
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 15:18 schreef Bajskorv het volgende:
Net zoals je van blauwe pistes moet houden of zwarte. Het artikel is gewoon wat makkelijk geschreven, zonder beetje objectief ernaar te kijken. Het is allemaal niet zo zwartwit.

Enfin, dit jaar weer richting gebieden met 0 kilometer aan pistes, ook leuk.
Dat wordt gezellig langlaufen! ;-)
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
pi_131480410
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 15:20 schreef t_igger het volgende:

[..]

Dat wordt gezellig langlaufen! ;-)
Dat dan ook weer niet ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_131488325
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 13:28 schreef t_igger het volgende:

[..]

Er zijn 2 verschillende groepen:
De ADHD/ASS groep, is vooral begeleiden & veel skiën. Inderdaad minder intensief.
De LG/MCG groep, hierbij zijn de vakantieganger afhankelijk van jouw als begeleider. We skiën best veel, maar je bent dus ook redelijk wat tijd kwijt aan de verzorging. Sommige kunnen wel wat zelf, maar de meeste hebben hulp nodig bij alles, denk aan eten, wc, douchen, aankleden enz... Niet minder leuk, wel stuk intensiever!
Geef mij die eerste groep dan maar. Alleen even die impulsiviteit eraf praten voordat ze met twee uur ervaring van zwart af willen :D
Schip ahoy!
pi_131620138
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 15:05 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ach, als die extra 93 kilometers bestaat uit skiroutes (ongeprepareerde pistes) bijvoorbeeld, wat is er dan zo 'niet netjes' aan? Bij gebrek aan standaard meten mensen natuurlijk allemaal op hun eigen methode.
Maar dat is dus vaak niet het geval.
Brede pistes werden bijvoorbeeld dubbel geteld. In andere gebieden nam men niet de rechte lijn van de piste maar, omdat je met skiën bochtjes maakt, verzon men een kilometrage op bss van de afgelegde weg op piste. Tja zo lust ik er nog wel een paar. Er waren gebieden die ieder jaar wat meer km's aangeven terwijl er geen cm extra piste was (Stubaier Gletscher). Het is dus goed dat men werkt aan een eenduidig systeem, want veel mensen gebruiken het toch als een van de parameters om te bepalen waar men wel of niet heen zou willen.

Zelf ben ik wel eens in een gebied in Frankrijk geweest waar men aangaf zo'n 125 km pistes te hebben, maar binnen anderhalve dag had ik alles gedaan. Ik ski behoorlijk door, maar dat kan niet met 125 km. Als ik dit van tevoren had geweten, dan was ik hier nooit heen gegaan. Wij gaan met vrienden incl kinderen en daarom hoef ik niet naar één van de super grote gebieden, maar we willen toch wel een gebied met min 100 km piste. En daar komen we ook altijd wel lekker mee uit, maar in het eerder genoemde gebied dus niet.
pi_131620494
Ik zeg ook niet dat het "vaak het geval is". Verder verschillen we duidelijk van instelling; ik zou dus nooit enkel naar km's kijken. Sterker nog, ik doe het eigenlijk nooit. Ik check een beetje de reviews, weet wat ik zoek of vraag het vrienden. Want 500km aan blauwe piste zou mijn vakantie ook wat minder de moeite maken. Of een gebied zonder off-piste mogelijkheden, etc.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_131620849
Het is gewoon vooral schokkend dat dit officiele toeristische informatie is. Het is een beetje hetzelfde als zeggen dat je op loopafstand van het strand zit en dat dat 5km is maar dat kun je prima lopen, of dat je appartement 5 kamers heeft en 80m2 is, en dat ze daarin bezemkast en garderobekast en vloeroppervlak van het trappenhuis ook meenemen.
En tuurlijk kun je het allemaal zelf wel checken als je mensen kent die er geweest zijn of op zoek gaat naar reviews. Het gaat erom dat die organisaties misleidende informatie verstrekken om je naar dat gebied te krijgen en een skipas te laten kopen.

Ondertussen vergeet ik bijna dat we nog op zoek zijn naar een gebied met veel rood en zwart, liefst een funpark en een beetje apres ski maar niet megamassaal. Voorkeur voor Oostenrijk. Vorig jaar Kaltenbach was goed bevallen maar verandering van spijs... Iemand tips?
pi_131620932
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 16:04 schreef ohmoetdatzo het volgende:
Het is gewoon vooral schokkend dat dit officiele toeristische informatie is. Het is een beetje hetzelfde als zeggen dat je op loopafstand van het strand zit en dat dat 5km is maar dat kun je prima lopen, of dat je appartement 5 kamers heeft en 80m2 is, en dat ze daarin bezemkast en garderobekast en vloeroppervlak van het trappenhuis ook meenemen.
En tuurlijk kun je het allemaal zelf wel checken als je mensen kent die er geweest zijn of op zoek gaat naar reviews. Het gaat erom dat die organisaties misleidende informatie verstrekken om je naar dat gebied te krijgen en een skipas te laten kopen.

Ondertussen vergeet ik bijna dat we nog op zoek zijn naar een gebied met veel rood en zwart, liefst een funpark en een beetje apres ski maar niet megamassaal. Voorkeur voor Oostenrijk. Vorig jaar Kaltenbach was goed bevallen maar verandering van spijs... Iemand tips?
Niks "officiele" informatie, er zijn dus geen regels of standaarden voor.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_131620996
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 16:08 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Niks "officiele" informatie, er zijn dus geen regels of standaarden voor.
Als je bij de plaatselijke VVV een kaart kan halen met informatie ga je er vanuit dat die klopt. Dat ben je met me eens of niet?
pi_131621138
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 16:10 schreef ohmoetdatzo het volgende:

[..]

Als je bij de plaatselijke VVV een kaart kan halen met informatie ga je er vanuit dat die klopt. Dat ben je met me eens of niet?
Zonder standaard is er geen "kloppen" of "niet kloppen". Zonder standaard kan je prima bochten op de piste meetellen en dan zeggen dat dat jouw meet methode is. Waarom is die manier van meten zo verkeerd? Als iedereen het zo zou doen, zou het toch een prima manier kunnen zijn, etc etc.

Maar goed, ik blijf het een kneuterige discussie vinden. Storm in glas water enzo. Steek 5 minuten tijd in het zoeken naar een goed gebied en je hebt nergens last van. Alsof het aantal kilometers zaligmakend is...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_131621565
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 16:15 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Zonder standaard is er geen "kloppen" of "niet kloppen". Zonder standaard kan je prima bochten op de piste meetellen en dan zeggen dat dat jouw meet methode is. Waarom is die manier van meten zo verkeerd? Als iedereen het zo zou doen, zou het toch een prima manier kunnen zijn, etc etc.

Maar goed, ik blijf het een kneuterige discussie vinden. Storm in glas water enzo. Steek 5 minuten tijd in het zoeken naar een goed gebied en je hebt nergens last van. Alsof het aantal kilometers zaligmakend is...
Het aantal km'n is natuurlijk helemaal niet zaligmakend. Dat ben ik direct met je eens. Voor mij spelen er ook veel meer factoren mee en die factoren zijn dan ook nog weer eens compleet afhankelijk van de mensen met wie ik ga. Het Frankrijk verhaal was een gevalletje van geen tijd om me in te lezen, vrienden die aangaven dat het wel een leuk gebied was dus maar geboekt. Ik had het pistenplan even snel op internet nagezien, even het aan km's opgezocht en de acco gecheckt. Aan de hand daarvan aangegeven dat het mij wel goed was. Achteraf viel het dus qua grote van het gebied wat tegen. Geen ramp, want verder een beste vakantie gehad.

Je moet het zo zien ; Ik ben een ervaren skiër maar geen off-piste skiër. Zo af en toe dezelfde piste skiën vind ik helemaal niet erg, maar niet iedere dag dezelfde pistes. Als je dat meeneemt, dan is het aantal km's gewoon een nuttige parameter. Dat moet je wel weer in combi zien met een pisteplan.

Het gaat er om dat er een eenduidige manier moet komen om km's piste aan te geven. Of misschien nog beter het oppervlakte aan geprepareerde piste, zoals ze in Amerika doen.
pi_131626982
Ik kies het gebied op aantal km's, verdeling rood-zwart, hoogte gebied, afstand tot lift.
pi_131646093
Mijn focus is vooral hoogte, type liften en off-piste mogelijkehden. Altijd wel fijn als je ook een dagje kan toeren.

@jpedi: Nog van plan eens naar Canada te gaan?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_131653049
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 15:24 schreef Bajskorv het volgende:
Mijn focus is vooral hoogte, type liften en off-piste mogelijkehden. Altijd wel fijn als je ook een dagje kan toeren.

@jpedi: Nog van plan eens naar Canada te gaan?
Deze week nog over gehad! Willen toch volgend jaar daar eens gaan kijken. Het onbekende lokt en het is zeker eens het proberen waard.

Alle tips blijven welkom natuurlijk 👌
pi_131653255
Ik heb er ook niet enorm veel gezien, bezoek altijd vooral familie. Kicking horse vond ik relaxed, en met familie gaan we vooral naar resorts rond Banff en naar Panorama. Whistler staat nog op het lijstje...

Dit jaar wel weer heli, hopelijk januari dit keer.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_131709197
:W

Komend jaar skiën met 4 dertigers en baby van dan anderhalf. Alvast druk bezig met zoeken en voorpret, maar nog niks gevonden. We willen
- niet te ver, zeg max 900 km vanaf Utrecht
- voorkeur voor Oostenrijk
- blauw/rode pistes voor lichtgevorderde skiërs (5-10 weken ski-ervaring)
- skigebied is het belangrijkste (niet te klein), maar er moet ook wel apres ski zijn.
- dorp dat leuk is voor gezinnen maar niet ingeslapen. Ook leuk voor de dertigers zonder baby :)
- apres ski in het dorp, niet bij de gondel. Ik vind het zelf altijd heel stom om nog met de auto of skibus terug te moeten... :@

Iemand suggesties? Afgelopen jaren zijn we (nog zonder kind) meestal naar het Zillertal geweest. Dit jaar zou het DolomitiSuperski worden, maar er kwam even een baby tussendoor.
  maandag 30 september 2013 @ 20:07:13 #72
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_131718346
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 15:07 schreef Mineola het volgende:
:W

Komend jaar skiën met 4 dertigers en baby van dan anderhalf. Alvast druk bezig met zoeken en voorpret, maar nog niks gevonden. We willen
- niet te ver, zeg max 900 km vanaf Utrecht
- voorkeur voor Oostenrijk
- blauw/rode pistes voor lichtgevorderde skiërs (5-10 weken ski-ervaring)
- skigebied is het belangrijkste (niet te klein), maar er moet ook wel apres ski zijn.
- dorp dat leuk is voor gezinnen maar niet ingeslapen. Ook leuk voor de dertigers zonder baby :)
- apres ski in het dorp, niet bij de gondel. Ik vind het zelf altijd heel stom om nog met de auto of skibus terug te moeten... :@

Iemand suggesties? Afgelopen jaren zijn we (nog zonder kind) meestal naar het Zillertal geweest. Dit jaar zou het DolomitiSuperski worden, maar er kwam even een baby tussendoor.
Serfaus-Fiss-Ladis.
Gaan we al jaren heen. Ook dertigers, met soms kinderen mee.
pi_131718617
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 15:07 schreef Mineola het volgende:
:W

Komend jaar skiën met 4 dertigers en baby van dan anderhalf. Alvast druk bezig met zoeken en voorpret, maar nog niks gevonden. We willen
- niet te ver, zeg max 900 km vanaf Utrecht
- voorkeur voor Oostenrijk
- blauw/rode pistes voor lichtgevorderde skiërs (5-10 weken ski-ervaring)
- skigebied is het belangrijkste (niet te klein), maar er moet ook wel apres ski zijn.
- dorp dat leuk is voor gezinnen maar niet ingeslapen. Ook leuk voor de dertigers zonder baby :)
- apres ski in het dorp, niet bij de gondel. Ik vind het zelf altijd heel stom om nog met de auto of skibus terug te moeten... :@

Iemand suggesties? Afgelopen jaren zijn we (nog zonder kind) meestal naar het Zillertal geweest. Dit jaar zou het DolomitiSuperski worden, maar er kwam even een baby tussendoor.
Wij gaan ook naar Zillertal. Dolomieten is leuk, maar volgens mij wel wat verder rijden. Kun je wel mooie tochten maken. Ik was er toen ik net op de latten stond dus heb de tochten laten schieten omdat ik nog niet ervaren genoeg was, wil er zeker nog eens terug O+
Schip ahoy!
pi_131733051
Precies, dolomieten is echt te ver voor dit jaar maar die tochten O+

Serfaus ga ik eens kijken, bedankt. Had in m'n hoofd dat Fiss vrij ver was dus genegeerd tot nu toe.

Nog andere ideeën iemand?
pi_131811994
De vakantie van maart is verplaatst naar februari en nu naar saalbach,

Nog nooit geweest, heeft iemand tips voor leuke lunchtentjes?
Bij voorkeur met lekkere flessen wijn
pi_131934722
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 08:50 schreef Mineola het volgende:
Precies, dolomieten is echt te ver voor dit jaar maar die tochten O+

Serfaus ga ik eens kijken, bedankt. Had in m'n hoofd dat Fiss vrij ver was dus genegeerd tot nu toe.

Nog andere ideeën iemand?
Sölden. Voldoet aan al je eisen en het skigebied is in mijn ogen véél beter dan Serfaus/Fiss/Ladis.

Heb zelf ook zojuist weer een weekje geboekt in februari :)
pi_131940721
Sölden wordt veel genoemd ja. Is dat een beetje een betaalbare optie voor een shortski?
Schip ahoy!
pi_131941907
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
Sölden wordt veel genoemd ja. Is dat een beetje een betaalbare optie voor een shortski?
Ga zelf altijd een week, dus dat zou ik eerlijk gezegd niet durven zeggen. Sölden zelf is zowel qua verblijf als eten en drinken niet heel goedkoop, maar ook niet veel duurder dan veel andere Oostenrijkse bestemmingen (Saalbach, Kaprun, etc.).
pi_131942001
quote:
7s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:40 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Ga zelf altijd een week, dus dat zou ik eerlijk gezegd niet durven zeggen. Sölden zelf is zowel qua verblijf als eten en drinken niet heel goedkoop, maar ook niet veel duurder dan veel andere Oostenrijkse bestemmingen (Saalbach, Kaprun, etc.).
Mja, een week heb ik al geboekt maar ik wil misschien vooraf nog een keer een weekendje om alvast warm te draaien. Maar dan moet het wel betaalbaar zijn, omdat ik waarschijnlijk in m'n eentje of maar met één ander ga.
Schip ahoy!
pi_131942162
Bestaat er sowieso ergens iets waar het goedkoop is om in je eentje te gaan?

Kan weinig medestanders vinden dit jaar.
Zou gaan om een dag of 3 a 4. Eigen vervoer is geen probleem.
Ook niet gebonden aan vakantie dagen/periodes
pi_131966727
Solden is idd hetgeen waar ik nu naar kijk, maar de prijzen daar liggen wel hoger dan gemiddeld heb ik het idee. Gerlos niveau, zeg maar.
pi_131966888
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 12:45 schreef Mineola het volgende:
Solden is idd hetgeen waar ik nu naar kijk, maar de prijzen daar liggen wel hoger dan gemiddeld heb ik het idee. Gerlos niveau, zeg maar.
Gerlos is daarentegen een waardeloos skigebied dus dan lijkt dit me een koopje, toch?
pi_131966959
Vind je? Ik vond het daar best prima eigenlijk? Maar ik kon net een deuk in een pakje boter skien toen :D

Dit jaar zal het skigbied mij worst wezen want met kind van anderhalf zit er weinig skien voor mij in, vermoed ik. Dus ik hecht nu wat meer aan mijn accommodatie en betaal liever geen hoofdprijs. Maar hey, de rest moet ik ook te vriend houden...!
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 13:14:01 #84
62913 Blik
The one and Only!
pi_131967423
Wegens budget-issues van mijn mede-reisgenoten ga ik dit jaar wat meer low-budget en kijken we naar St. Sorlin/St. jean D'arves. Daarbij merken we dat St. Jean D'arves altijd wat goedkoper is. Hoe is de ligging van St. Jean D'arves m.b.t. de rest van het skigebied. Ben je snel in het grotere gebied of kost dat erg veel tijd?
  donderdag 10 oktober 2013 @ 14:41:23 #85
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_132038904
Weer naar Oostenrijk, Söll dit jaar. *O*
Vorige jaar naar Val di Sole in Italië geweest (mooi gebied), maar miste toch best de gezelligheid en apres-ski.

Kan niet wachten. :D
Het is patat.
pi_132281007
Ik kan niet wachten om mijn AR7's uiteindelijk te gebruiken :9~ .
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:28:25 #87
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_132322254
Nog 2 maanden..

_O_
pi_132323763
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:28 schreef penny-wise het volgende:
Nog 2 maanden..

_O_
  zondag 20 oktober 2013 @ 12:17:05 #89
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_132354180
Ik nog 3... :'( eind januari pas.
Het is patat.
pi_132387385
Hoi. Ik zoek wat advies voor het volgende. Familie met 7 personen w.o. 3 kleine kinderen die voor een weekend ergens heen willen en omgeven is met alle benodigde comfort die er te vinden is en een eventuele rijke bosomgeving. Luxe is dus ook vanzelfsprekend. Denk aan het Center Parcs idee alleen dan internationaal. Voor de kids moet er ook wat te doen zijn.

Iemand?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2013 11:21:49 ]
pi_132422880
Landal park in brandnertal is dan een optie
pi_132464655
Landal heeft dacht ik inderdaad ook parken in wintersportgebied...
Yep
pi_132465130
Bollo de beer :+ .
pi_132659303
We gaan weer naar Zwitserland begin volgend jaar.
Ik begin alvast maar met sparen...
pi_132661041
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 16:23 schreef ohmoetdatzo het volgende:
We gaan weer naar Zwitserland begin volgend jaar.
Ik begin alvast maar met sparen...
Is Zwitzerland dan zo duur? En hoe zijn de pistes in Zwitzerland in vergelijking met andere landen?
pi_132661737
Pistes vind ik niet bijzonder verschillend ofzo, dat verschilt zo enorm tussen gebieden dat de verschillen tussen landen irrelevant zijn tegenwoordig. Maar ja, Zwitserland is echt duur.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_132662495
Wij gaan met de kerst naar Laax. Rocksresort _O_

Duur maar dan krijg je ook wat. Nog nooit zo'n goed geregeld skigebied meegemaakt als Laax.
pi_132662675
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 17:52 schreef jpjedi het volgende:
Wij gaan met de kerst naar Laax. Rocksresort _O_

Duur maar dan krijg je ook wat. Nog nooit zo'n goed geregeld skigebied meegemaakt als Laax.
Hm, nooit geweest. Ben benieuwd, waarom vind je het zo goed?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_132664412
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 17:57 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Hm, nooit geweest. Ben benieuwd, waarom vind je het zo goed?
Ik loop uit de lift van het design appartement naar een ruime skilocker met schoenverwarming. http://www.rocksresort.com

Vervolgens met roltrap naar een ultramoderne cabinelift die me naar het eerste station brengt. Vervolgens vanuit hetzelfde station de volgende cabinelift naar station 2 en vanuit daar met moderne stoeltjeslift naar de gletschertop. Lange prachtige afdalingen door wisselende natuur. En een extreem groot snowboardpark voor de liefhebbers. Ook de gecontroleerde officiele off-piste gebieden zijn geweldig. Je kan gewoon overal redelijk veilig skiën, on of off piste.

"Laax and its smaller brother Flims are Swiss national treasures and pure snowboard heaven." http://www.worldsnowboard(...)rland/laax/index.cfm

Ik hou gewoon van een goed geregeld gebied. Dit gebied draait als Zwitsers klokwerk.
pi_132664744
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 17:52 schreef jpjedi het volgende:
Wij gaan met de kerst naar Laax. Rocksresort _O_

Duur maar dan krijg je ook wat. Nog nooit zo'n goed geregeld skigebied meegemaakt als Laax.
Laat even weten wat je ervan vond. Laax staat namelijk hoog op mijn shortlist van skigebieden waar ik nog eens heen wil. Ik ben dan vooral geïnteresseerd in park en pipe skiën.
pi_132665746
Ik ga me wel een keer inlezen over het gebied. Resort zelf enzo boeit me minder eigenlijk, ik probeer eigenlijk altijd een huis te huren. Tenzij je in Verbier ofzo zit, dan wil je nog wel eens luxe doen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_132673792
Wij ook altijd huis maar met kerst wilden we wat verzorgder en hoogstaander. Mijn vrouw heeft daar in de buurt gewoond dus we komen er al wat langer. Rocksresort is tweede keer nu.
pi_132777296
Met 12 vrienden ga ik begin volgend jaar op wintersport. We willen graag met Husk (of een dergelijke reisorganisatie) reizen naar een niet te dure bestemming. Vorig jaar ben ik met twee vrienden naar Val Thorens geweest (ook met Husk) en dat was toch aardig prijzig.
We hebben wel fanatiek boarders en skiërs in onze groep, dus het gaat niet alleen om de aprés ski maar we willen graag ook een fijn skigebied. Ik vraag me af of jullie hier advies in kunnen geven.

Husk biedt de volgende vakantiebestemmingen aan:

Val Thorens (te duur)
La Plagne
Les Deux Alpes (ik heb gehoord dat dit in dezelfde prijsklasse als Val Thorens zit?)
St. Sorlin d'Arves
Avoriaz
Risoul
La Joue du Loup
Les Arcs
St. Francois Longchamp
Le Corbier
pi_132786367
Wintersport is duur. Mijn ervaring is dat de grootste kans het goedkoop te houden Oostenrijk is. Of als je per se naar Frankrijk wilt met je eigen bammetjes de berg op en apres ski met een fles wijn op je eigen kamer.
pi_132786370
Skigebied: Les Trois Vallées. Ik geloof dat Les Menuires een wat goedkopere plaats is daar, maar wat betreft apres ski wat minder bruisend dan Val Thorens.

Le Corbier kan ook (zelf geen ervaring).

Organisaties: je kunt ook Sunweb nog proberen.
pi_132800958
La plagne is verder ok net als de andere Franse gebieden. Op zich goed qua prijs en appartement op de piste maar qua eten en drinken loop je snel leeg. Als je stereotype Nederlander wil spelen met je kratjes AH achterin de auto dan valt het allemaal mee.

Maar per saldo zou ik ook adviseren in Oostenrijk te gaan kijken.
pi_132804871
Oké dankjulliewel voor de input, ik zal me eens gaan verdiepen in Oostenrijk!
pi_132816743
quote:
0s.gif Op
woensdag 23 oktober 2013 09:17 schreef Mineola het volgende:

Landal heeft dacht ik inderdaad ook parken in wintersportgebied...
Yep
Dank voor de tip. Ik zal er naar kijken en later mijn bevindingen hierover geven.

quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 17:06 schreef Devv het volgende:

Is Zwitzerland dan zo duur? En hoe zijn de pistes in Zwitzerland in vergelijking met andere landen?
CH is voor een buitenstaander een duur land. Ik zelf vind het niet duurder dan bijvoorbeeld Japan of Australië om maar wat te noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2013 06:49:49 ]
pi_133264153
Heb in januari 6 dagen (incl. reisdagen) om op wintersport te gaan. Vind het wat kort om helemaal naar de Franse Alpen te rijden maar heb ook geen trek in Winterberg. Weet iemand misschien mooi wintersportgebied op +- 800 km van Amsterdam? Misschien in zuid Duitsland? Of toch maar doorrijden naar bijvoorbeeld Solden? Of anders een mooi gebied wat makkelijk en goedkoop vanaf Schiphol te bereiken is per vliegtuig?

[ Bericht 6% gewijzigd door announcement op 14-11-2013 20:44:28 ]
pi_133264596
Zugspitzarena. Net over de Duitse grens, lag vorig jaar feb de meeste sneeuw van heel Oostenrijk. En een gletsjer.
pi_133270938
Sneeuwzeker en gezellig maar weinig uutgaans mogelijkheden. Ik kom ook graag in de diverse gebiedjes van de Zugspitz arena. Oostenrijk indraaien en je bent er.

[ Bericht 1% gewijzigd door jpjedi op 15-11-2013 20:13:47 ]
pi_133276862
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:48 schreef Mineola het volgende:
Zugspitzarena. Net over de Duitse grens, lag vorig jaar feb de meeste sneeuw van heel Oostenrijk. En een gletsjer.
Wel het nadeel dat het niet zo mooi aaneengesloten is.
Schip ahoy!
pi_133276955
Klopt, lange dagtochten maken kan niet echt nee. Maar als geen bezwaar hebt tegen even de auto/bus pakken dan kun je wel elke dag een heel nieuw gebiedje verkennen.

Het is net wat je wat je voor eisen hebt. Voor keihard apres ski moet je er ook niet zijn, maar ga je met kinderen, wil je niet te ver of zoek je iets goedkoops, dan is het wel een ideaal gebied vind ik.
pi_133277303
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:37 schreef announcement het volgende:
Heb in januari 6 dagen (incl. reisdagen) om op wintersport te gaan. Vind het wat kort om helemaal naar de Franse Alpen te rijden maar heb ook geen trek in Winterberg. Weet iemand misschien mooi wintersportgebied op +- 800 km van Amsterdam? Misschien in zuid Duitsland? Of toch maar doorrijden naar bijvoorbeeld Solden? Of anders een mooi gebied wat makkelijk en goedkoop vanaf Schiphol te bereiken is per vliegtuig?
St. Anton niets? Volgens mij 840 km weg, zeer makkelijk aan te rijden en lekker gebied. Vooral als het weer slechter is en alle bontmutsjes binnen blijven.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_133277379
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 09:30 schreef Steven184 het volgende:

[..]

St. Anton niets? Volgens mij 840 km weg, zeer makkelijk aan te rijden en lekker gebied. Vooral als het weer slechter is en alle bontmutsjes binnen blijven.
Erg fijn gebied, maar uiteindelijk wel meer dan 900km natuurlijk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_133279810
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 09:36 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Erg fijn gebied, maar uiteindelijk wel meer dan 900km natuurlijk.
Zat al een volgens mij in mijn zin, was toen niet in staat het te controleren. Vanaf Utrecht 880 kilometer, dus inderdaad wel ruim over die 800 km heen. Al zou de aanrijroute voor mij veel goedmaken.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_133280610
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:43 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Zat al een volgens mij in mijn zin, was toen niet in staat het te controleren. Vanaf Utrecht 880 kilometer, dus inderdaad wel ruim over die 800 km heen. Al zou de aanrijroute voor mij veel goedmaken.
Zeker, goed stuk weg. En wilde je niet vervelend corrigeren ofzo, maar meer voor degene die de vraag stelde en zocht naar een bepaalde afstand.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_133280922
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 12:19 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Zeker, goed stuk weg. En wilde je niet vervelend corrigeren ofzo, maar meer voor degene die de vraag stelde en zocht naar een bepaalde afstand.
Zo vatte ik het ook helemaal niet op hoor, vond het juist prima correctie omdat ik het op dat moment ook niet exact wist. ;)
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_133280930
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:37 schreef announcement het volgende:
Heb in januari 6 dagen (incl. reisdagen) om op wintersport te gaan. Vind het wat kort om helemaal naar de Franse Alpen te rijden maar heb ook geen trek in Winterberg. Weet iemand misschien mooi wintersportgebied op +- 800 km van Amsterdam? Misschien in zuid Duitsland? Of toch maar doorrijden naar bijvoorbeeld Solden? Of anders een mooi gebied wat makkelijk en goedkoop vanaf Schiphol te bereiken is per vliegtuig?
Je zou Damüls/Mellau in Vorarlberg kunnen proberen. Is volgens mij zo'n 800 km van Utrecht (ok ok is geen A'dam). Wat je ook nog kan overwegen als je met auto gaat: De dag voor je "eerste" dag s'avonds rond 17.30h/18.00h gaan rijden en dan rond 24.00h een hotel in duiken. Dan heb je met een beetje geluk de eerste 600km al gereden en sta je de volgende dag rond 11.00h wel op de plek van bestemming.
pi_133289946
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 12:31 schreef EenzameFietser het volgende:

[..]

Je zou Damüls/Mellau in Vorarlberg kunnen proberen. Is volgens mij zo'n 800 km van Utrecht (ok ok is geen A'dam). Wat je ook nog kan overwegen als je met auto gaat: De dag voor je "eerste" dag s'avonds rond 17.30h/18.00h gaan rijden en dan rond 24.00h een hotel in duiken. Dan heb je met een beetje geluk de eerste 600km al gereden en sta je de volgende dag rond 11.00h wel op de plek van bestemming.
860km. Is dat een mooi gebied? Anders maakt de 55km extra naar Solden (goede ervaring mee) ook niet zoveel meer uit. Wil zeker niet in de spits vertrekken vanuit Amsterdam (zou op een werkdag vallen). Misschien toch maar een mooi gebied opzoeken en dan 4 volle dagen daar pakken i.p.v. 4,5 of 5 dagen en een wat minder gebied.

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 09:30 schreef Steven184 het volgende:

[..]

St. Anton niets? Volgens mij 840 km weg, zeer makkelijk aan te rijden en lekker gebied. Vooral als het weer slechter is en alle bontmutsjes binnen blijven.
915 km. Dan is Solden 15km verder, maar ik neem het in overweging.
pi_133290498
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 17:37 schreef announcement het volgende:

[..]

860km. Is dat een mooi gebied? Anders maakt de 55km extra naar Solden (goede ervaring mee) ook niet zoveel meer uit. Wil zeker niet in de spits vertrekken vanuit Amsterdam (zou op een werkdag vallen). Misschien toch maar een mooi gebied opzoeken en dan 4 volle dagen daar pakken i.p.v. 4,5 of 5 dagen en een wat minder gebied.

[..]

915 km. Dan is Solden 15km verder, maar ik neem het in overweging.
Even over eerste opmerking, Bregenzerwald(waar Damuls en Mellau beiden in liggen) biedt genoeg afwisseling, raad in dat geval wel aan om wat meerdere gebieden daarin te bezoeken. Zekere bij een verse dump is het lekker, aangezien het wel een familiegebied is.

Solden mag dan maar 15 km verder zijn in afstand, beide regelmatig gereden en St. Anton rijdt een stuk makkelijker en sneller aan wat mij betreft. Scheelt denk ik zeker 45 minuten. Maar als jezelf goede ervaringen met Solden hebt is dat ook belangrijk. Beide prima gebieden die alles bieden wat je als wilt volgens mij.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_133290620
Ik ga met een vriend van me en we zijn beiden redelijk ervaren wintersporters. Bedankt voor de info!
  woensdag 27 november 2013 @ 11:13:49 #123
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_133670181
60 cm al op de berg en 15 in het dal. Het gaat de goede kant op.

Nog dik 3 weken
pi_133670782
Waar ergens? Want dat maakt nogal wat verschil hè :P
Schip ahoy!
pi_133670958
Inmiddels week Portes du Soleil en week Crans Montana rond nieuwjaar geregeld. In maart week ergens in Frankrijk, moet nog horen waar.

En als ik mijn baan op zeg, een maand Crans erbij in feb/maart ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 27 november 2013 @ 12:46:14 #126
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_133672363
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 11:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
Waar ergens? Want dat maakt nogal wat verschil hè :P
Fiss, Oostenrijk
  woensdag 27 november 2013 @ 16:22:14 #127
62913 Blik
The one and Only!
pi_133678571
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 11:46 schreef Bajskorv het volgende:

En als ik mijn baan op zeg, een maand Crans erbij in feb/maart ;)
Voor jezelf beginnen?
pi_133678986
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 16:22 schreef Blik het volgende:

[..]

Voor jezelf beginnen?
Proberen. En anders noem ik het een sabbatical ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_133797446
Ik ga zo mijn 1e ski kilometers maken! Zit inmiddels in Bialka Tatrzańska en we gaan de latten weer pakken!

Woot!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_133798233
Winterberg heeft dit weekend ook z'n eerste lift open! Voorzichtige seizoensstart, maar als het kwartje de komende week de goede kant op valt zou het zomaar kunnen dat er volgende week een hoop open is!
Schip ahoy!
pi_133812815
is iemand wel eens in Valloire geweest? Volgens mij is het niet bijster spannend, maar beter dan niks denk ik dan. Heb er een wintersportvakantie geboekt voor eind januari. Mocht eigenlijk niet van mijn lief (want nieuw huis gekocht waar geklust moet worden en wat duur is), maar ik heb het lekker toch geboekt en was heeeel goedkoop :D
heb er echt zoooo veel zin in! wordt mijn vierde jaar op ski's en ik kan wel zeggen dat ik nooit meer zonder kan :D
  zondag 1 december 2013 @ 19:00:03 #132
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_133814008
Eind januari naar Oostenrijk /Söll *O*
Wordt waarschijnlijk maar kort weekend, maar ben al blij dát ik ga.
Het is patat.
pi_133817314
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 19:00 schreef Evi_90 het volgende:
Eind januari naar Oostenrijk /Söll *O*
Wordt waarschijnlijk maar kort weekend, maar ben al blij dát ik ga.

Zonde dat je maar een kort weekend gaat.
  zondag 1 december 2013 @ 20:26:34 #134
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_133817959
quote:
11s.gif Op zondag 1 december 2013 20:13 schreef Devv het volgende:

[..]

Zonde dat je maar een kort weekend gaat.
Bedoel lang weekend, weekend is idd al kort. :P
Maar zijn waarschijnlijk maar 5 of 6 dagen (moet ik nog ff zien), 't is niet anders. In je uppie skiën is voor 1 of 2 dagen niet erg, maar een week is toch te lang daarvoor.
Het is patat.
pi_133818052
Daar kan ik me iets bij voorstellen ja :)
Schip ahoy!
pi_133818221
Alleen skien lijkt me echt geen reet aan en daarbij ook nog eens onveilig.
pi_133820244
Als je op de piste blijft is er naar mijn mening niets aan de hand, voldoende andere skiërs die zich wel zorgen maken als het mis gaat. En geen reet aan... mwoah. Als je een dagje wil gaan lijkt me niets aan de hand. Voor een weekje zou ik het gezelschap ook wel missen.
Schip ahoy!
  zondag 1 december 2013 @ 21:26:11 #138
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_133821147
Overdag zal ik me wel vermaken en tussen de middag alleen een restaurant binnen stappen vind ik ook geen probleem, maar 's avonds de gezelligheid is ook wel fijn.
Het is patat.
pi_133824444
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 20:32 schreef jpjedi het volgende:
Alleen skien lijkt me echt geen reet aan en daarbij ook nog eens onveilig.
Af en toe een dagje is wel prima, maar je kunt sommige dingen inderdaad helaas niet veilig alleen doen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_133841334
Het gaat de goede kant op in Winterberg :)
http://www.winterberg-wetter.de/wetter/vorhersage.html

Eind van de week steeds meer sneeuwval. Met een beetje geluk dus de seizoensopening komend weekend! Ideaal voor dagtripjes 8-)
Schip ahoy!
pi_133842896
Prachtig topic! Eerste week van februari naar val d'isere en dat is het dan weer voor mij dit jaar ... Arme student he :)
Hier schreef Maver24:
Opgetyft met je grafkop. Zal ik hem een koppie kleiner maken, mongool
Hier schreef Roypsv:
stoer, kom hierdan beuk ik je gezicht naar de tering
pi_133913248
Wie is er wel eens alleen met een groepsreis meegeweest? Van mijn vrienden wil of kan niemand (of gaat met partner en/of ouders) dus er blijven voor mij weinig opties over.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_133914048
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:52 schreef kalinhos het volgende:
Wie is er wel eens alleen met een groepsreis meegeweest? Van mijn vrienden wil of kan niemand (of gaat met partner en/of ouders) dus er blijven voor mij weinig opties over.
Ik had exact hetzelfde probleem en ga op groepsreis, ik heb er geen ervaring mee dus ben benieuwd.
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_133914534
Oplossing: ga met elkaar 😁
pi_133915080
Ik heb al geboekt

Als kalinhos meer wil weten over mijn plannen dan staat de pm open
Don't trust anyone else!
Trust me!
  woensdag 4 december 2013 @ 19:40:33 #146
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_133918803
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:52 schreef kalinhos het volgende:
Wie is er wel eens alleen met een groepsreis meegeweest? Van mijn vrienden wil of kan niemand (of gaat met partner en/of ouders) dus er blijven voor mij weinig opties over.
Ik had geboekt met groepsreis, maar gaat door te weinig deelname niet door... Nu zoals bovenstaand ga ik lang weekend daar een vriendin opzoeken. :)
Het is patat.
pi_133944476
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 18:23 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
is iemand wel eens in Valloire geweest? Volgens mij is het niet bijster spannend, maar beter dan niks denk ik dan. Heb er een wintersportvakantie geboekt voor eind januari. Mocht eigenlijk niet van mijn lief (want nieuw huis gekocht waar geklust moet worden en wat duur is), maar ik heb het lekker toch geboekt en was heeeel goedkoop :D
heb er echt zoooo veel zin in! wordt mijn vierde jaar op ski's en ik kan wel zeggen dat ik nooit meer zonder kan :D
Het skigebied van Valloire is best leuk. Natuurlijk zijn er in de wereld mooiere gebieden te vinden, maar de prijs-kwaliteit verhouding is echt goed. Als je een beetje kan skiën dan is het leuk om een aantal keer de oversteek naar Valmenier te maken. Daarnaast is Valloire voor Franse begrippen zelfs nog wel een soort van gezellig. Geen betonnen hoogbouw.
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:02:14 #148
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_133972601
Nog 2 weken......
pi_133973148
Hier maar een grote slag zijn in nieuwe spullen. Lang genoeg met het oude spul gedaan en ben het huren van toerspullen zat. Dus twee volledig nieuwe sets... Doet even pijn, maar wel lekker deze winter ;)





[ Bericht 40% gewijzigd door Bajskorv op 06-12-2013 10:49:27 ]
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_133983653
Nice! Veel off-piste zo te zien?
Schip ahoy!
pi_133983958
Ja. Bovenste paar krijgt normale bindingen, en is vooral voor off-piste. Hoewel ik ze ook op de piste trouwens meer dan voldoende vind, heb ze vroeger al eens gehad. Tweede paar is een smallere, lichtere ski voor het toeren. Bovenste is echter ook prima om mee te toeren, dus kan nog wel eens bindingen switchen, etc. Nu met de kerst beetje toeren is goeie conditie training voor het langlaufen, doe dit jaar de Marcialonga in Italie en moet nog flinken aan de conditie werken...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_134084463
Wordt nog spannend of er sneeuw zal liggen met de kerst :(
pi_134115986
geboekt, Kaprun in februari *O* *O* *O* NU al zin in!
pi_134116380
Als je met kerst naar frankrijk gaat wordt het echt spannend. Voor oostenrijk wel wat neerslag verwachting tegen kerst maar die voorspelling is nog erg onnauwkeurig.
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:50:56 #155
62913 Blik
The one and Only!
pi_134116528
weersvoorspelling is wel dramatisch idd voor Frankrijk. Hoop dat er nog een aantal dumpen komen voor half januari :)
pi_134116928
Ik zit met kerst in Serfaus Fiss Ladis. Er kan nog veel veranderen. Maar hier word ik toch wel een beetje verdrietig van :'( .



[ Bericht 71% gewijzigd door Devv op 10-12-2013 15:23:08 ]
pi_134119923
Ik met kerst in Laax. Daar is zelfs de vorab gletsjer nog dicht. Als er niets meer valt dan wordt het toch wel een droevige toestand.
  donderdag 12 december 2013 @ 12:24:25 #158
357483 Badeendt
Spetter spetter in het water
pi_134185112
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:29 schreef Mineola het volgende:
geboekt, Kaprun in februari *O* *O* *O* NU al zin in!
Nice, ik zit er voor een week vanaf 29 dec. Zin in!
pi_134296702
Er gaan beetje bij beetje steeds meer liften en pistes open in Serfaus Fiss Ladis. Het is nog even afwachten, maar ik ben wel iets positiever dan een week geleden.
pi_134319122
Ik zit volgende week in Bad Gastein, de meeste pistes zijn open maar er is weinig sneeuw meer voorspeld...

Vraagje: heb geen tijd meer om op zoek te gaan naar goede handschoenen en hier bij de Intersport is Leki het beste dat ze hebben. Iemand ervaring mee?
http://www.skis.com/Leki-(...)447P,default,pd.html
  dinsdag 17 december 2013 @ 10:56:47 #161
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_134357845
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:04 schreef Devv het volgende:
Ik zit met kerst in Serfaus Fiss Ladis. Er kan nog veel veranderen. Maar hier word ik toch wel een beetje verdrietig van :'( .

[ afbeelding ]
Ik ga ook vrijdag. Zag de foto`s van gisteren op wintersportersforum en er ligt idd bijna geen sneeuw.
Serfaus kant is nog te doen maar veel pistes zijn dicht.

Donderdag en vrijdag valt er wat en maandag zou het flink gaan sneeuwen.

Nja, dan maar wat eerder in de Hexenalm gaan zitten... :P
pi_134358246
Ik kan mij ook wel vermaken als er niet zoveel sneeuw is. Ik neem gewoon mijn sport carvers en twintips mee. Mocht er echt weinig sneeuw liggen, dan pak ik gewoon mijn twintips. Om een beetje te freestylen heb je geen kilometers piste nodig ;) . Het gaat helemaal goed komen.
pi_134365564
Zonder sneeuw is de lol voor mij er snel af. Heb niks met het park.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_134365630
Zonde! Matige start dit jaar. Maar goed, het duurt nog een maand voor m'n eerste skitrip :)
Schip ahoy!
pi_134375164
Dit is het ANP-bericht, het algemene persbureau in Nederland, dus dit bericht zal de komende uren op verschillende websites en in kranten terecht

Slechte sneeuwcondities in Alpenlanden

ZEIST (ANP) - De pistes in de wintersportgebieden in de Alpen liggen er
niet goed bij doordat vrijwel nergens de laatste weken verse sneeuw is
gevallen. Dat geldt vooral voor Oostenrijk, meldde dinsdag.

In Frankrijk en mindere mate Zwitserland gaat het vanaf donderdag wel weer
sneeuwen. Maar in het weekeinde stijgen de temperaturen waardoor het in de
drie landen overdag alleen boven de 2000 meter vriest.

In november kregen de drie landen al vroeg met veel sneeuw te maken, maar
daarna hield het op. Sneeuwkanonnen worden op een aantal plaatsen ingezet,
maar er zijn inmiddels ook groene plekken.

Door het dooien en opvriezen zijn veel pistes hard en ijzig. Dat kan met
name voor beginnende skiërs en snowboarders een probleem opleveren, laat
het weerbureau weten.
pi_134381526
Ik heb nog twee weken gelukkig, blijf duimen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_134384403
Dat gaat een softshell worden in plaats van 3L _O- .

pi_134385341
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 december 2013 22:05 schreef Devv het volgende:
Dat gaat een softshell worden in plaats van 3L _O- .

[ afbeelding ]
Waar is dat? En is dit recent?
pi_134387691
Booh... wat een seizoensstart zeg.

Hopen dat het bijtrekt rond oud en nieuw!
Schip ahoy!
pi_134389783
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 22:19 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Waar is dat? En is dit recent?
Dat is vrij recent in Serfaus Fiss Ladis.
pi_134394386
Auw, arme kerstvakantiemensen ;)

Blij dat ik buiten de vakanties kan en zelf kan bepalen last minute waar en wanneer...

Enige probleem, kan niemand vinden die deze x mee wil :(
  woensdag 18 december 2013 @ 09:57:07 #172
62913 Blik
The one and Only!
pi_134395557
De TT doet zijn naam in ieder geval wel eer aan...
pi_134395802
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 december 2013 22:05 schreef Devv het volgende:
Dat gaat een softshell worden in plaats van 3L _O- .

[ afbeelding ]
Lijkt wel februari 2006 daar,
ook zo mooi tussen de bruine weides op sneeuwkanonsneeuw skiën.
  woensdag 18 december 2013 @ 10:52:06 #174
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134396999
Hier is het ook niet veel. In de drie grote skigebieden zijn van de 50 liften er maar 18 geopend :') Om te kunnen snowboarden moet ik 400 KM reizen ;(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Redactie Sport woensdag 18 december 2013 @ 10:55:06 #175
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_134397087
Ik ga in januari met school voor het eerst op wintersport. We gaan naar Axamer Lizum toe geloof ik..

In ieder geval, ik kan dus helemaal niet skiën. _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 18 december 2013 @ 10:56:47 #176
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134397133
quote:
10s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:55 schreef DeLuna het volgende:
Ik ga in januari met school voor het eerst op wintersport. We gaan naar Axamer Lizum toe geloof ik..

In ieder geval, ik kan dus helemaal niet skiën. _O-
Een ideetje om misschien nog even snel een paar keer indoor te skieen dan? :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Redactie Sport woensdag 18 december 2013 @ 10:57:40 #177
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_134397150
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:56 schreef Dven het volgende:

[..]

Een ideetje om misschien nog even snel een paar keer indoor te skieen dan? :P
We krijgen daar lessen dus ik neem aan dat het wel goed komt. Moesten ook aangeven of we beginner waren of gevorderden. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 18 december 2013 @ 11:14:45 #178
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134397570
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:57 schreef DeLuna het volgende:

[..]

We krijgen daar lessen dus ik neem aan dat het wel goed komt. Moesten ook aangeven of we beginner waren of gevorderden. :P
Dan komt het helemaal goed :D

Hier zie ik de sneeuwcondities de komende tijd alleen maar verslechteren. Volgende week temperaturen boven de 15 graden ;(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Redactie Sport woensdag 18 december 2013 @ 11:19:40 #179
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_134397725
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:14 schreef Dven het volgende:

[..]

Dan komt het helemaal goed :D

Hier zie ik de sneeuwcondities de komende tijd alleen maar verslechteren. Volgende week temperaturen boven de 15 graden ;(
Ik weet niet hoe het zit op onze plek, nog niet naar gekeken eigenlijk :D

Wat :') Zo warm?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 18 december 2013 @ 11:23:56 #180
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134397849
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:19 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het zit op onze plek, nog niet naar gekeken eigenlijk :D

Wat :') Zo warm?
Tsja, Zuid-Europa, dan wil het ook in de winter nog wel eens warm zijn :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_134399670
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 09:57 schreef Blik het volgende:
De TT doet zijn naam in ieder geval wel eer aan...
Ik had een vooruitziende blik.
  woensdag 18 december 2013 @ 12:40:01 #182
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_134400139
Kouder, sneeuw vooral voor zuidwestelijke Alpen
Een frontaal systeem nadert op woensdagnacht vanuit het zuidwesten de Alpenregio. Ten gevolge hiervan neemt de bewolking in de loop van donderdagochtend steeds verder toe, met vanuit het zuidwesten opkomende sneeuwval. Het wordt op vrijdag tijdelijk kouder met een nog iets dalende sneeuwgrens

Kerstverrassing in de maak?
Het zijn spannende tijden voor ons meteorologen nu juist in de aanloop naar de kerstdagen er van alles te gebeuren staat! Nog spannender is het voor de vakantiegangers onder ons, die juist rond de kerstdagen een wintersportvakantie naar de sneeuw hebben geboekt. Iedereen wil natuurlijk graag weten hoe het er op zijn of haar bestemming uit zal gaan zien, en wat men de komende dagen zoal verwachten kan. Bij het zien van de prognoses voor rond de kerst rolde ik net zojuist bijna van mijn stoel, maar dan in positieve zin en kom daar later in het weerbericht nog uitgebreid op terug!


Donderdag vanuit het zuidwesten opkomende sneeuwval
Het hogedrukgebied dat ons de laatste week zoveel zonneschijn heeft gebracht, trekt zich langzaam iets verder oostwaarts terug naar de Zwarte Zee. Tegelijkertijd trekt een actieve oceaandepressie via het westen van Ierland noordoostwaarts in de richting van de oostkust van IJsland. Het hierbij behorende frontale systeem nadert in de nacht van woensdagnacht dan uiteindelijk het zuidwestelijke Alpengebied. Het lijkt erop dat het "warmtefront" door het altijd sneller trekkende koufront zal worden ingehaald, en we dus in de meteorologie van een occlusiefront spreken, maar dit even terzijde en voor de liefhebbers onder ons!



Ik heb net de meest aktuele neerslagclusters er nog even bijgepakt en daaarin zien we geen spectaculaire verschuivingen optreden. De verwachting van gisteren staat als een "huis" met vanaf donderdagochtend vanuit het zuidwesten opkomende sneeuwval. De sneeuw concentreert zich vooral op de Franse Alpen, en dan met name op de centrale en het zuidelijker gelegen les Alpes Maritimes. Lijstaanvoerders zijn Auron, Le Sauze en Isola 2000 met verwachte sneeuwhoeveelheden tot over een 1 meter! Iets noordelijker doen in de Italiaanse en Zwitserse grensstreek Courmayeur en Gstaad ook goed mee, met mogelijkheden tot ruim 50 cm. Meer naar het oosten wordt de activiteit nog steeds aanmerkelijk minder, waarbij het vooral wat losse sneeuwbuien zijn die hier zullen gaan vallen. Vooral ten oosten van het Oostenrijkse Vorarlberg zijn de sneeuwsignalen vooralsnog vrij licht. De sneeuwvalgrens ligt in eerste instantie tussen de 1100 en 1300 meter maar zal op vrijdag tijdelijk gaan dalen naar ongeveer 800 meter, en op sommige lokaties door neerslagafkoeling wellicht nog iets lager.


Rust keert terug tijdens weekend
Zaterdag zien we door luchtdrukstijgingen, waarbij het Azorenhoog via het midden van Europa verbinding zoekt met het hogedrukfiliaal boven de Balkan, het Alpenweer wederom stabiliseren. Wolkenvelden zullen afgewisseld worden door wat zonnige momenten en langs de Alpennoordzijde kunnen lokaal nog enkele lichte sneeuwbuitjes tot ontwikkeling gaan komen. Het nulgradenniveau loopt vanuit het westen weer wat op naar hoogtes van tussen de 1500 en 1800m gemiddeld.

Weerbeeld lange termijn met voorzichtige prognose richting de kerst
Wat verder in de prognoses kijkend valt het vooral op dat de polaire straalstroom langzamerhand iets meer zuidwaarts begint uit te zakken. Rondom deze zogenaamde windtunnel op grote hoogte speelt zich het 'actieve' weer af, waarbij de koudere polaire luchtmassa's iets meer zuidelijk lijken te gaan uitstromen. Aanvankelijk blijft de luchtdruk in centraal Europa nog vrij hoog, maar rond de kerstdagen zien we toch zeer interessante prognoses voor de Alpen uit de weercomputers rollen. Het ECMWF model laat rond de kerst een afsplitsend laag ontstaan net ten zuiden van de Alpen. Volgens dit 'droomscenario' nemen de sneeuwkansen juist op de feestdagen aanzienlijk toe, met vooral voor de zuidelijke Alpen kans op sterke stuwings-verschijnselen. Nu maar hopen dat deze prognoses in de kaarten blijven staan, want we spreken hier natuurlijk wel over een verwachtingsbeeld van over ruim plus zeven dagen en verder!

Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_134403566
Iemand nog tips?

Voor februari (niet aan vakanties gebonden) zoek ik een gebied in oostenrijk met voldoende hoogte en kilometers en apres ski voor een gemengd groepje van 4 en een goedkoop appartement, iemand ideeën?

Kaprun/zell am see vind ik wel een goede,

saalbach hinterglemm viel voor hun af

Andere ideeen waren: fisch, zillertal arena (vind ik zelf niks), wilder kaiser, kitzbuhl, kirchberg
pi_134403826
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:20 schreef Pielemuisje het volgende:
Iemand nog tips?

Voor februari (niet aan vakanties gebonden) zoek ik een gebied in oostenrijk met voldoende hoogte en kilometers en apres ski voor een gemengd groepje van 4 en een goedkoop appartement, iemand ideeën?

Kaprun/zell am see vind ik wel een goede,

saalbach hinterglemm viel voor hun af

Andere ideeen waren: fisch, zillertal arena (vind ik zelf niks), wilder kaiser, kitzbuhl, kirchberg
Obertraun
pi_134404127
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:28 schreef Soohr het volgende:

[..]

Obertraun
Icm een ander gebied dan? Obertraun zelf is toch niet zo groot? Wel heel veel freeride zie ik :D
  Redactie Sport woensdag 18 december 2013 @ 14:42:06 #186
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_134404261
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:23 schreef Dven het volgende:

[..]

Tsja, Zuid-Europa, dan wil het ook in de winter nog wel eens warm zijn :P
Moet zeggen dat het hier in NL ook nog niet echt koud is..
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 18 december 2013 @ 14:44:09 #187
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134404319
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:42 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Moet zeggen dat het hier in NL ook nog niet echt koud is..
Las dat het ook zo rond de 10 graden was ja. Eigenlijk is het overal wel warm. Net ten zuiden van mij gaan ze binnenkort misschien de 20 weer aantikken..
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_134404846
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:20 schreef Pielemuisje het volgende:
Iemand nog tips?

Voor februari (niet aan vakanties gebonden) zoek ik een gebied in oostenrijk met voldoende hoogte en kilometers en apres ski voor een gemengd groepje van 4 en een goedkoop appartement, iemand ideeën?

Kaprun/zell am see vind ik wel een goede,

saalbach hinterglemm viel voor hun af

Andere ideeen waren: fisch, zillertal arena (vind ik zelf niks), wilder kaiser, kitzbuhl, kirchberg
Wij hebben ongeveer dezelfde eisen/samenstelling en gaan naar Kaprun.
pi_134404876
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:37 schreef Pielemuisje het volgende:

[..]

Icm een ander gebied dan? Obertraun zelf is toch niet zo groot? Wel heel veel freeride zie ik :D
Ligt er een beetje aan hoe groot je het wilt hebben,
het is geen supergroot gebied, maar ligt wel lekker hoog.
pi_134408842
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:20 schreef Pielemuisje het volgende:
Iemand nog tips?

Voor februari (niet aan vakanties gebonden) zoek ik een gebied in oostenrijk met voldoende hoogte en kilometers en apres ski voor een gemengd groepje van 4 en een goedkoop appartement, iemand ideeën?

Kaprun/zell am see vind ik wel een goede,

saalbach hinterglemm viel voor hun af

Andere ideeen waren: fisch, zillertal arena (vind ik zelf niks), wilder kaiser, kitzbuhl, kirchberg
Silvretta-Montafon, Ski-Amadé (en dan Flachau of Wagrain, sinds dit jaar is er een verbindingslift die bij Wagrain 2 gebieden aan elkaar lust.
pi_134413697
Weet iemand of er goedkope appartementen in ischgl te vinden zijn? Of is dat mission impossible?
  woensdag 18 december 2013 @ 19:08:19 #192
62913 Blik
The one and Only!
pi_134414387
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 18:52 schreef Pielemuisje het volgende:
Weet iemand of er goedkope appartementen in ischgl te vinden zijn? Of is dat mission impossible?
Niet in Ischgl zelf, dan moet je het buiten Ischgl zoeken
  donderdag 19 december 2013 @ 10:51:28 #193
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_134442645
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 12:40 schreef INViCTuS het volgende:
Kouder, sneeuw vooral voor zuidwestelijke Alpen
Een frontaal systeem nadert op woensdagnacht vanuit het zuidwesten de Alpenregio. Ten gevolge hiervan neemt de bewolking in de loop van donderdagochtend steeds verder toe, met vanuit het zuidwesten opkomende sneeuwval. Het wordt op vrijdag tijdelijk kouder met een nog iets dalende sneeuwgrens

Kerstverrassing in de maak?
Het zijn spannende tijden voor ons meteorologen nu juist in de aanloop naar de kerstdagen er van alles te gebeuren staat! Nog spannender is het voor de vakantiegangers onder ons, die juist rond de kerstdagen een wintersportvakantie naar de sneeuw hebben geboekt. Iedereen wil natuurlijk graag weten hoe het er op zijn of haar bestemming uit zal gaan zien, en wat men de komende dagen zoal verwachten kan. Bij het zien van de prognoses voor rond de kerst rolde ik net zojuist bijna van mijn stoel, maar dan in positieve zin en kom daar later in het weerbericht nog uitgebreid op terug!


Donderdag vanuit het zuidwesten opkomende sneeuwval
Het hogedrukgebied dat ons de laatste week zoveel zonneschijn heeft gebracht, trekt zich langzaam iets verder oostwaarts terug naar de Zwarte Zee. Tegelijkertijd trekt een actieve oceaandepressie via het westen van Ierland noordoostwaarts in de richting van de oostkust van IJsland. Het hierbij behorende frontale systeem nadert in de nacht van woensdagnacht dan uiteindelijk het zuidwestelijke Alpengebied. Het lijkt erop dat het "warmtefront" door het altijd sneller trekkende koufront zal worden ingehaald, en we dus in de meteorologie van een occlusiefront spreken, maar dit even terzijde en voor de liefhebbers onder ons!

[ afbeelding ]

Ik heb net de meest aktuele neerslagclusters er nog even bijgepakt en daaarin zien we geen spectaculaire verschuivingen optreden. De verwachting van gisteren staat als een "huis" met vanaf donderdagochtend vanuit het zuidwesten opkomende sneeuwval. De sneeuw concentreert zich vooral op de Franse Alpen, en dan met name op de centrale en het zuidelijker gelegen les Alpes Maritimes. Lijstaanvoerders zijn Auron, Le Sauze en Isola 2000 met verwachte sneeuwhoeveelheden tot over een 1 meter! Iets noordelijker doen in de Italiaanse en Zwitserse grensstreek Courmayeur en Gstaad ook goed mee, met mogelijkheden tot ruim 50 cm. Meer naar het oosten wordt de activiteit nog steeds aanmerkelijk minder, waarbij het vooral wat losse sneeuwbuien zijn die hier zullen gaan vallen. Vooral ten oosten van het Oostenrijkse Vorarlberg zijn de sneeuwsignalen vooralsnog vrij licht. De sneeuwvalgrens ligt in eerste instantie tussen de 1100 en 1300 meter maar zal op vrijdag tijdelijk gaan dalen naar ongeveer 800 meter, en op sommige lokaties door neerslagafkoeling wellicht nog iets lager.


Rust keert terug tijdens weekend
Zaterdag zien we door luchtdrukstijgingen, waarbij het Azorenhoog via het midden van Europa verbinding zoekt met het hogedrukfiliaal boven de Balkan, het Alpenweer wederom stabiliseren. Wolkenvelden zullen afgewisseld worden door wat zonnige momenten en langs de Alpennoordzijde kunnen lokaal nog enkele lichte sneeuwbuitjes tot ontwikkeling gaan komen. Het nulgradenniveau loopt vanuit het westen weer wat op naar hoogtes van tussen de 1500 en 1800m gemiddeld.

Weerbeeld lange termijn met voorzichtige prognose richting de kerst
Wat verder in de prognoses kijkend valt het vooral op dat de polaire straalstroom langzamerhand iets meer zuidwaarts begint uit te zakken. Rondom deze zogenaamde windtunnel op grote hoogte speelt zich het 'actieve' weer af, waarbij de koudere polaire luchtmassa's iets meer zuidelijk lijken te gaan uitstromen. Aanvankelijk blijft de luchtdruk in centraal Europa nog vrij hoog, maar rond de kerstdagen zien we toch zeer interessante prognoses voor de Alpen uit de weercomputers rollen. Het ECMWF model laat rond de kerst een afsplitsend laag ontstaan net ten zuiden van de Alpen. Volgens dit 'droomscenario' nemen de sneeuwkansen juist op de feestdagen aanzienlijk toe, met vooral voor de zuidelijke Alpen kans op sterke stuwings-verschijnselen. Nu maar hopen dat deze prognoses in de kaarten blijven staan, want we spreken hier natuurlijk wel over een verwachtingsbeeld van over ruim plus zeven dagen en verder!

[ afbeelding ]
We laten ons morgen wel verrassen...
Extra drank ingeslagen vhgd....
pi_134447197
Iemand nog ervaring met serfaus-Fiss-ladis?
pi_134451874
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 13:27 schreef Pielemuisje het volgende:
Iemand nog ervaring met serfaus-Fiss-ladis?
Mijn meest favoriete gebied,
Voor het eerst in 1982 geweest en tot ongeveer 1996 elk jaar meerdere keren naartoe gegaan (mijn ouders hadden een caravan in de winter in Ried staan, dorpje in het dal)

vanaf 2005 nog 4 keer geweest waarvan in 2011 voor het laatst.

Ladis is een saai dorpje, maar overnachten is het goedkoopst.
Fiss is een fijn dorp, ligt goed centraal voor het Fiss - Ladis gedeelte
Serfaus is het meest levendig als dorp, ligt het dichtste bij de wat uitdagendere pistes

Gebied als geheel is ruim en niet druk bij de liften.
  donderdag 19 december 2013 @ 15:33:55 #196
357483 Badeendt
Spetter spetter in het water
pi_134451921
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:20 schreef Pielemuisje het volgende:
Iemand nog tips?

Voor februari (niet aan vakanties gebonden) zoek ik een gebied in oostenrijk met voldoende hoogte en kilometers en apres ski voor een gemengd groepje van 4 en een goedkoop appartement, iemand ideeën?

Kaprun/zell am see vind ik wel een goede,

saalbach hinterglemm viel voor hun af

Andere ideeen waren: fisch, zillertal arena (vind ik zelf niks), wilder kaiser, kitzbuhl, kirchberg
Vorig jaar in Kaprun geweest, en dat is zeer goed bevallen. Leukste tentje daar is de *O* Lederhoser *O* onderaan de Maiskogel. Wij (4 man) gingen daar vaak aprés skiën tot een uur 7. Daarna even bij Paletti een pizza scoren en mochten we nog de drang hebben om door te gaan tot in de late uurtjes gingen we naar de Irish Pub in Kaprun of naar de discotheken in Saalbach-Hinterglem.

De Lederhoser hebben wij veruit de meeste Aprés Ski uren gemaakt, en was elke weer super gezellig!
  donderdag 19 december 2013 @ 16:30:21 #197
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_134453933
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 13:27 schreef Pielemuisje het volgende:
Iemand nog ervaring met serfaus-Fiss-ladis?
Morgen voor de 8ste x naar Fiss. Super ski gebied .
pi_134456421
Serfaus Fiss Ladis is echt een super skigebied. Het enige wat ik jammer vind, is dat ze er geen halfpipe hebben.
pi_134462101
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:30 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Morgen voor de 8ste x naar Fiss. Super ski gebied .
Daar ligt nu toch nagenoeg geen sneeuw?
  vrijdag 20 december 2013 @ 07:07:29 #200
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_134478480
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 20:12 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Daar ligt nu toch nagenoeg geen sneeuw?
Nee, maar ja we gaan toch....
pi_134478720
Februari 10 dagen Westendorf (Oostenrijk) met vriendin en onze zoontjes. Half april helemaal gek doen met 19 gasten in Val Thorens voor het 6e jaar

Maar nu wil ik half maart een paar dagen met 9 vrienden naar Chatel, Port Du Soleil. Iemand ervaring daarmee?
Enige kutte is dat het een hotel is en 200 meter van lift en piste.
pi_134479513
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:33 schreef Badeendt het volgende:

[..]

Vorig jaar in Kaprun geweest, en dat is zeer goed bevallen. Leukste tentje daar is de *O* Lederhoser *O* onderaan de Maiskogel. Wij (4 man) gingen daar vaak aprés skiën tot een uur 7. Daarna even bij Paletti een pizza scoren en mochten we nog de drang hebben om door te gaan tot in de late uurtjes gingen we naar de Irish Pub in Kaprun of naar de discotheken in Saalbach-Hinterglem.

De Lederhoser hebben wij veruit de meeste Aprés Ski uren gemaakt, en was elke weer super gezellig!
Lederhoser O+ Dat klinkt nu al goed :D
pi_134481493
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 07:53 schreef admiraal_anaal het volgende:
Februari 10 dagen Westendorf (Oostenrijk) met vriendin en onze zoontjes. Half april helemaal gek doen met 19 gasten in Val Thorens voor het 6e jaar

Maar nu wil ik half maart een paar dagen met 9 vrienden naar Chatel, Port Du Soleil. Iemand ervaring daarmee?
Enige kutte is dat het een hotel is en 200 meter van lift en piste.
Zo erg is dat toch niet? Klein stukje klunen.
Ik zit in maart ook wat verder van de piste en ben afhankelijk van de skibus. Het is niet anders, scheelde wel flink in prijs en da's ook wat waard.

Ik ben zelf ook nog aan het kijken of ik in februari of april nog een shortskietje kan doen :D
Schip ahoy!
pi_134481594
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:44 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Zo erg is dat toch niet? Klein stukje klunen.
Ik zit in maart ook wat verder van de piste en ben afhankelijk van de skibus. Het is niet anders, scheelde wel flink in prijs en da's ook wat waard.

Ik ben zelf ook nog aan het kijken of ik in februari of april nog een shortskietje kan doen :D
Erg is het niet maar ben het niet gewend :@ :')
In Westendorf zitten we echt vlak naast de gondel en in Val Thorens lopen we het skihok uit en glijden we meteen de piste af.
Dus meer een luxeprobleem _O-
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:50:25 #205
62913 Blik
The one and Only!
pi_134481652
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 07:53 schreef admiraal_anaal het volgende:
Februari 10 dagen Westendorf (Oostenrijk) met vriendin en onze zoontjes. Half april helemaal gek doen met 19 gasten in Val Thorens voor het 6e jaar

Maar nu wil ik half maart een paar dagen met 9 vrienden naar Chatel, Port Du Soleil. Iemand ervaring daarmee?
Enige kutte is dat het een hotel is en 200 meter van lift en piste.
200 meter :')
pi_134481682
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:50 schreef Blik het volgende:

[..]

200 meter :')
Wat? }:|
pi_134481977
Ik ga om 12.00 uur rijden *O* .
pi_134482138
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:01 schreef Devv het volgende:
Ik ga om 12.00 uur rijden *O* .
Waarom zo laat? En waarheen?
  vrijdag 20 december 2013 @ 11:10:38 #209
62913 Blik
The one and Only!
pi_134482297
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:51 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Wat? }:|
200 meter is peanuts, zelfs als je appartement naast de lift zit moet je al snel 50-100 meter lopen.
pi_134482469
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:10 schreef Blik het volgende:

[..]

200 meter is peanuts, zelfs als je appartement naast de lift zit moet je al snel 50-100 meter lopen.
10 meter }:|

Hoef enkel de straat over te steken
Maarja zoals ik al zei is het een luxeprobleem en ben ik niet gewend om te lopen :@
pi_134483919
Tegenwoordig is het al een stuk normaler om bij skiliften in de grotere gebieden lockers en (verwarmde) skischoen opslag te hebben, waardoor je niet meer met je zooi hoeft te slepen. Dan is het opeens een stuk minder erg om wat verder van de lift te zitten dan vroeger, als je met al je zooi een paar honderd meter over straat moest slepen.
Maar goed, hoe dichter je zelf bij de piste zit hoe beter natuurlijk.
  vrijdag 20 december 2013 @ 12:08:22 #212
62913 Blik
The one and Only!
pi_134484238
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:16 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

10 meter }:|

Hoef enkel de straat over te steken
Maarja zoals ik al zei is het een luxeprobleem en ben ik niet gewend om te lopen :@
Ik weet ook niet beter hoor dan dat ik altijd ongeveer aan de piste/lift zit. Maar dan zeuren om 200 meter vind ik echt een beetje overdreven. Als je nou de auto of bus zou moeten pakken om er te komen vind ik het wat anders
  vrijdag 20 december 2013 @ 12:21:20 #213
62913 Blik
The one and Only!
pi_134484648
Overigens worden de vooruitzichten wat beter voor de Alpen, wellicht een flinke dump rondom de kerstdagen
pi_134484849
Zo dan :D Ja nouja, als je het kan betalen is die extra luxe wel lekker natuurlijk. Ik geef er niet zo veel om (maar ben tot nu toe nog altijd gewend om een stukje te lopen of te bussen, dus ken die andere luxe niet).
Schip ahoy!
  vrijdag 20 december 2013 @ 12:34:22 #215
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_134485046
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 12:21 schreef Blik het volgende:
Overigens worden de vooruitzichten wat beter voor de Alpen, wellicht een flinke dump rondom de kerstdagen
voor de geinteresseerden hieronder een uitgebreide toelichting

Een langgerekt koufront ligt bijna stationair boven de westelijke Alpen en zwakt geleidelijk af. Vooral in de westelijke Alpen kan vandaag nog neerslag vallen. In het verdere verloop zullen fronten behorende bij Atlantische depressies het weerbeeld toenemend wisselvallig gaan bepalen met vanaf kerst sterkt toenemende neerslagkansen.


Vanmorgen dan inderdaad maar eens extra vroeg opgestaan om de complexe weersituatie die ons vanaf de kerst te wachten staat eens goed te analyseren. Daarnaast zijn wij net zoals vele andere wintersport liefhebbers benieuwd voor welk scenario de atmosfeer uiteindelijk zal gaan kiezen. Weten we het nog, 2 modellen, 2 verschillende oplossingen. Op dit moment van schrijven is nog niet al model uitdraai binnen, dit geldt in het bijzondere voor het ECMWF dat altijd 2 uurtjes achter loopt met de Amerikaanse opponent. Ik kan u nu al verklappen dat het vanaf de kerst ongemeen spannend blijft.

Heel even terugblikken op het weer van gisteren toen een koufront vooral in de zuidwestelijke Alpen al voor een mooie verse laag sneeuw heeft gezorgd. Omdat het front niet erg actief was en ook maar moeizaam naar het oosten kon doorstomen door tegenwerkende hogedruk hadden grote delen van de westelijke Alpen en in het bijzondere het Wallis te maken met een aanhoudende föhn die de neerslag grotendeels tegenhield. Gisteren schreef ik al dat ik bang was dat dit scenario zou kunnen gaan plaatsvinden en precies dit gebeurde dus ook. In de loop van de middag begon het wat te regenen en boven de 1700 meter te sneeuwen maar al gauw werd het door de föhn weer droog. Daarbij ook nog eens vrij hoge temperaturen, om middernacht in het dal nog gewoon 8 graden en op 1000 meter bij bij in de weerhut bijna 4 graden. Met de föhn werden in Zwitserland windsnelheden gereikt tot bijna 90km/h en kon het kwik lokaal oplopen tot 12 a 14 graden. Ook vannacht heeft zich in de situatie maar weinig veranderd. In plaats dat er dus sneeuw is gevallen is een deel van het sneeuwdek wat er al bijna een maand ligt gesmolten.

Vandaag verwacht ik overigens niet veel verandering, het blijft op veel plaatsen föhnig en de sneeuw en lagere temperaturen zijn vooral voor de zuidwestelijke Franse Alpen bestemd, sneeuwvalgrens meest tussen de 800 en 1100 meter.

Morgen en ook de volgende dagen in aanloop naar de kerst eigenlijk hetzelfde beeld wat we ook gisteren al beschreven. Zaterdag even wat beter en meer zon, zondag volgend zwak front met weer meer bewolking en vooral aan de noordkant kans op wat gespetter en hogerop wat gevlok. Veel te betekenen heeft het echter allemaal niet. Maandag van west naar oost onder toenemende luchtdrukstijgingen weer meer zon en in de dalen toenemende kans op Hochnebel. Het is al met al te zacht voor de tijd van het jaar (föhn) en tot aan de kerstdagen zal hierin weinig veranderen.

Tja, dan de eerste en tweede kerstdag en de dagen in aanloop naar oude en nieuw. Vanmorgen zien we dat de operationele uitdraai van het GFS nog steeds opteert voor een wat koudere fase tijdens de kerstdagen. Onder invloed van een complex lagedrukgebied in het zeegebied bij IJsland nadert een bel koudere lucht de Alpen. In het voorveld van het opkomende koufront gaat dinsdag in de loop van de dag in de westelijke en zuidelijke Alpen de bewolking meer en meer stuwen (Südweststau) terwijl aan de Alpennoordkant de föhn in kracht gaat toenemen. Woensdag eerste kerstdag in het westen en zuiden opkomende en zich steeds verder intensiverende neerslag (sneeuw) en nog steeds zeer zacht en föhn aan de Alpennoordkant .

In de loop van de woensdag stroomt de koudere lucht over de Middellandse Zee uit en zien we boven de Golf van Genua een apart laag tot ontwikkeling komen. Dit laag zal in het verloop van de donderdag volgens het GFS ergens tussen Corsica en de Adriatische Zee komen te liggen. Voor de zuidelijke Alpen gaat dit grote neerslaghoeveelheden opleveren en tevens zal de neerslag zich ook tot over de oostelijke Alpen gaan uitbreiden. In eerste instantie zal het in de lager gelegen gebieden regenen maar omdat ook hier wat koudere lucht gaat binnenstromen zal de neerslag tot onder de 1000 meter in sneeuw overgaan.

Prettige bijkomstigheid en positief vanmorgen is dat ook het ECMWF in de periode van woensdag tot donderdag met een gelijk scenario op de proppen komt, ook hier dus vanuit het westen een opkomend koufront, Genua cyclogenese en donderdag ook toenemende neerslagkansen (sneeuw) voor de oostelijke Alpen. De enorme neerslaghoeveelheden die voor de zuidwestelijke Alpen en met name voor de zuidelijke Alpen worden berekend zijn worden dus vandaag duidelijk meer bevestigd. Ook de neerslagkansen (sneeuw) voor de oostelijke Alpen zijn, uitgaande van deze kaarten, vanaf donderdag duidelijk verhoogd.

Pakken we nog eens even de neerslaghoeveelheden bij die bijvoorbeeld het ECMWF tot het einde van volgende week berekend dan zien we voor de westelijke en zuidelijke Alpen hoeveelheden die zijn opgelopen tot 100 a 150mm en lokaal ook nog meer. Omgerekend in droge sneeuw, vusitregel 1mm = 1cm dan mogen we rekenen op een dikke meter sneeuw en in die gebieden waar de Stau zijn werk optimaal kan gaan doen ook nog meer. Elders valt beduidende minder neerslag en met 10 tot 30, en lokaal 50cm dichter tegen de Alpenhoofdkam aan en deels ook inner-alpin is het meest wel bekeken. Daarbij moeten we ook nog in ogenschouw nemen dat een deel van de neerslag in de lagere delen nog in de zachtere lucht zal vallen, dus in vloeibare vorm. Ook is het nog steeds niet zeker hoe het één en ander precies zal gaan evolueren. Kleine veranderingen in stroming of koers (ontwikkeling) van het laagje bij Genua kunnen grote uitwerkingen in zowel positieve als ook negatieve zin hebben. Daarover in het verdere verloop meer.

Vanaf vrijdag lijkt de atmosfeer onder invloed van een tussenhoog boven de Alpen weer tot rust te komen, het is vrij koud (mede gerelateerd aan hetgeen we tot nu toe gewend zijn) en de zon krijgt weer steeds meer ruimte. Met een beetje geluk wordt het met de verse sneeuw en zon zelfs een prima weekend voor de wintersport. Anderzijds, met een beetje pech, is er ook een reële kans dat het in de loop van het volgende weekend van het westen uit opnieuw bewolkt wordt met navolgend nieuwe neerslag op nadering van een volgend koufront.

Samenvattend kunnen we stellen dat we een uitermate wisselvallige periode tegemoet gaan met op kleine schaal van west naar oost grote verschillen. Onvervalst koud winterweer met sneeuw tot in het laagland lijkt dit jaar niet erg waarschijnlijk. In de bergen van de westelijke en zuidelijke Alpen gaat zeer veel sneeuw vallen, de overige gebieden moeten hopen dat het allemaal gunstig gaat uitpakken en ze ook nog wat van de sneeuw mogen gaan meepakken.



Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_134485669
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:05 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Waarom zo laat? En waarheen?
We waren gebonden aan kinderen die eerst 's morgens nog naar school moesten. We overnachten voor München en rijden dan morgen door naar Serfaus Fiss Ladis.
pi_134506390


:')
  zaterdag 21 december 2013 @ 12:26:11 #218
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_134520783
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 22:28 schreef jpjedi het volgende:
[ link | afbeelding ]

:')
Eerste pistes al gehad in Fiss. Goed te doen hoor. Niet alles open maar wel genoeg
pi_134530263
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 12:26 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Eerste pistes al gehad in Fiss. Goed te doen hoor. Niet alles open maar wel genoeg
Ik ben een paar uur geleden in Fiss aangekomen. Het leek op het eerste gezicht inderdaad wel mee te vallen. Morgen ga ik het zien.
pi_134530916
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 12:26 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Eerste pistes al gehad in Fiss. Goed te doen hoor. Niet alles open maar wel genoeg
Mooi! Geniet er van. Wij vertrekken vannacht naar Laax :D
pi_134536297
Iemand tips voor een pension of appartement in serfaus van 11 februari tm 16 februari

Mag 1 appartement zijn met 4 losse bedden of 4 losse kamers.

Heb de VVV van serfaus al gemaild maar via de meeste sites lijkt het vol.
pi_134549822
3 daagjes valfrejus voor 170 incl pas en reis klinkt ook wel als een leuk grapje voor een weekend
  zondag 22 december 2013 @ 09:14:56 #223
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_134551135
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 03:42 schreef Pielemuisje het volgende:
3 daagjes valfrejus voor 170 incl pas en reis klinkt ook wel als een leuk grapje voor een weekend
waar?
pi_134551324
Vlakbij la norma, via actie van de dag
pi_134699010
Februari naar solden :D
pi_134736972
Er is op de valreep toch nog een flinke lading sneeuw gevallen. Helaas is dit voor mij alweer de laatste dag -O- .
pi_134737021
Ik vertrek zondag pas, maandag eerste dag en hopelijk genoeg sneeuw voor een dagje vellen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 27 december 2013 @ 10:12:56 #228
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_134738057
Donders wat een pakketten http://t.co/nsgGVGhbL2
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_134738301
Wel idioot, dat verschil tussen noord en zuid. Hopelijk trekt het de komende weken wel goed bij. Zou wel zuur zijn als het half januari nog ruk is.
Schip ahoy!
pi_134740206
Hier in Laax dik pak gevallen, was ook echt nodig. Vandaag enorm druk en men is druk bezig om op de gletsjervlakte alle pistes aan te leggen.





  vrijdag 27 december 2013 @ 12:17:33 #231
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_134741045
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 08:41 schreef Devv het volgende:
Er is op de valreep toch nog een flinke lading sneeuw gevallen. Helaas is dit voor mij alweer de laatste dag -O- .
Mooie afsluiter wel.
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:02:56 #232
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_134751506
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_134760930
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 11:49 schreef jpjedi het volgende:
Hier in Laax dik pak gevallen, was ook echt nodig. Vandaag enorm druk en men is druk bezig om op de gletsjervlakte alle pistes aan te leggen.
die camera op helm is echt stoer. werkt dat een beetje? mijn lief wil dat heel graag hebben, maar ik heb geen idee hoe of wat ik moet kopen. Is het duur?
pi_134761005
ik ga 18 januari naar Valloire. Is iemand van hier daar al eens geweest? ben wel benieuwd. Ligt volgens mij nog niet echt veel sneeuw... hoop dat er nog wat bij valt.
Volgens mij is het niet echt een spectaculair gebied, maar het was goedkoop en ik mocht eigenlijk niks uitgeven (net huis gekocht, jaren 30 woning met de nodige verbouw, dus met bouwdepot, waar we eigenlijk al onze centen in moeten steken, maar ik moest en zou op wintersport, ligt er straks geen sneeuw hahahaha)
pi_134764084
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 20:46 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

die camera op helm is echt stoer. werkt dat een beetje? mijn lief wil dat heel graag hebben, maar ik heb geen idee hoe of wat ik moet kopen. Is het duur?
Super leuk, diverse merken maar gopro is wel beetje de standaard. Vele bevestigingsmethoden en worden ook veel in professionele tv opnames gebruikt. Echter het ruwe beeld is een eitje, echter om het na te bewerken tot een leuke film is wel even knutselen. (Afhankelijk van je eisen en wensen natuurlijk.)
pi_134764999
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 december 2013 12:17 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Mooie afsluiter wel.
Het was inderdaad een mooie afsluiter. Ik heb nog even wat backflips kunnen oefenen, ondanks dat er geen hoge kickers waren.



Misschien dat ik later dit seizoen nog een reisje Laax meepak, want ik heb nauwelijks kunnen park skiën.
  zondag 29 december 2013 @ 11:33:57 #237
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_134819924
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:07 schreef Devv het volgende:

[..]

Het was inderdaad een mooie afsluiter. Ik heb nog even wat backflips kunnen oefenen, ondanks dat er geen hoge kickers waren.

[ afbeelding ]

Misschien dat ik later dit seizoen nog een reisje Laax meepak, want ik heb nauwelijks kunnen park skiën.
Goede terugreis gehad? Vroeg vertrokken maar wat een drama op de weg. Al die mensen die via de Fernpass op wintersport gaan....10tallen km file, tot ver in DL
pi_134820047
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 11:33 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Goede terugreis gehad? Vroeg vertrokken maar wat een drama op de weg. Al die mensen die via de Fernpass op wintersport gaan....10tallen km file, tot ver in DL
We zijn zaterdag om 5 uur 's morgens gaan rijden en konden gewoon doorrijden. We stonden pas in Nederland voor het eerste in de file.
pi_134825134
Iemand ervaring met een groot chalet voor ong. 20 man? Vind eigenlijk alleen dingen via de reguliere reisaanbieders of dingen die helemaal superdeluxe gecaterd zijn. We willen volgend jaar (ben al aan het kijken voor 2015) met een groep van 20-25 studenten gaan, en het mag dus allemaal best simpel zijn, maar het zou ons leuk lijken om met z'n allen in een huis te zitten. Heeft iemand tips waar te kijken?
pi_134834752
Geen ervaring met dergelijk grote chalets voor studenten en geef je weinig kans. Je kunt beter naar grote hostels jn de alpen kijken, er zijn van die grote tenten die specialiseren in groepsreizen enzo. Wij huren zelf elk jaar voor 8-14 man, maar dat zijn al geen studenten meer...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_135086638
Mensen nog beetje kunnen skien? Hier wel aardig wat regen gehad, temperaturen zijn gewoon te hoog. Wel een dag erg goed kunnen toeren, en paar goeie middagen poeder. Nog een weekje te gaan, en morgen moet een hele goeie dag worden...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_135100152
Ik begin zelfs te vrezen voor mijn reis die over ruim twee weken gaat... -O-
Schip ahoy!
pi_135266950
Vooruitzichten beginnen er leuk uit te zien!
pi_135283027
Waar? Kom net uit de Alpen, waar men vrij somber lijkt....
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 9 januari 2014 @ 20:19:49 #245
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_135288502
Hier gaan we eindelijk ook sneeuwkrijgen volgende week!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_135289098
Het lijkt wat te gaan verbeteren, maar ook niet meer dan dat. Wel zuur voor de noordalpen. -O-
Schip ahoy!
pi_135289467
Crans was nog prima begin deze week, en heb in Portes du Soleil tussen de buien door erg veel poeder kunnen vinden. Maar zuidelijker was het beter in 4 Vallees inderdaad, en op al die plekken is inmiddels wel sneeuw nodig...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 10 januari 2014 @ 11:45:28 #248
62913 Blik
The one and Only!
pi_135310336
Over een dikke week naar St. Jean d'Arves. Kunt er nu in ieder geval nog steeds goed skiën, maar er mag zeker wel wat nieuwe sneeuw vallen. Gelukkig staat er 10-20 cm in de planning voor komende dinsdag
pi_135317764
Ik hoop dat de west- en noordalpen wel wat sneeuw gaan pakken, anders gaat het nog spannend worden. Vriend van me was ook in Portes du Soleil en gaf al aan dat het regelmatig toch wel regende, helaas...
Schip ahoy!
pi_135317903
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 15:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik hoop dat de west- en noordalpen wel wat sneeuw gaan pakken, anders gaat het nog spannend worden. Vriend van me was ook in Portes du Soleil en gaf al aan dat het regelmatig toch wel regende, helaas...
Voor de "bikkels" was het prima. Goeie dikke poeder, omdat het boven gewoon sneeuwde. Redelijk zwaar, maar had extra paar brede latten bij me (105mm onder de voet).
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_135318171
Ik ben geen bikkel maar een beginner, dus geef het mij maar wat makkelijker :P
Schip ahoy!
  zondag 12 januari 2014 @ 14:44:43 #252
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_135394968
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:07 schreef Devv het volgende:

[..]

Het was inderdaad een mooie afsluiter. Ik heb nog even wat backflips kunnen oefenen, ondanks dat er geen hoge kickers waren.

[ afbeelding ]

Misschien dat ik later dit seizoen nog een reisje Laax meepak, want ik heb nauwelijks kunnen park skiën.
In het gebied waar ik altijd heen ga in Oostenrijk heb je zo'n kussen niet! :o
Ben aan het overwegen om m'n twintips en rugbescherming te verkopen maar als ik dit zie is toch wel erg gaaf! En met zo'n kussen zou ik het best willen proberen! Is dit in Laax?
Het is patat.
pi_135408036
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 14:44 schreef Evi_90 het volgende:

[..]

In het gebied waar ik altijd heen ga in Oostenrijk heb je zo'n kussen niet! :o
Ben aan het overwegen om m'n twintips en rugbescherming te verkopen maar als ik dit zie is toch wel erg gaaf! En met zo'n kussen zou ik het best willen proberen! Is dit in Laax?
Zonde dat je die wilt verkopen. Je kunt ze ook houden en een paar piste of all-mountain ski's erbij kopen. Dat heb ik ook. Dan kan je elke dag kiezen om iets anders te doen :) .

Dit was niet in Laax maar in Ladis. Ik denk dat ze dit in Laax ook wel zullen hebben, maar dat durf ik niet te zeggen. En een luchtkussen is echt ideaal om een backflip te leren. Als je dat eenmaal kan, dan ben je voortaan de bomb op de piste en krijg je gratis bier aan de bar 8-) .
pi_135408405
Rocksresort Laax vanuit parkeerkelder naar roltrap, tegenover verhuur, aan rechtse kant.
pi_135414866
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:05 schreef Devv het volgende:

[..]

Zonde dat je die wilt verkopen. Je kunt ze ook houden en een paar piste of all-mountain ski's erbij kopen. Dat heb ik ook. Dan kan je elke dag kiezen om iets anders te doen :) .

Dit was niet in Laax maar in Ladis. Ik denk dat ze dit in Laax ook wel zullen hebben, maar dat durf ik niet te zeggen. En een luchtkussen is echt ideaal om een backflip te leren. Als je dat eenmaal kan, dan ben je voortaan de bomb op de piste en krijg je gratis bier aan de bar 8-) .
Twintips er gewoon uitgooien ;)

Nah, ski's boeien toch niet zo enorm, je komt overal prima de berg mee af. Heel specifieke shit is gewoon luxe, niet veel meer.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_135416366
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:44 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Nah, ski's boeien toch niet zo enorm, je komt overal prima de berg mee af. Heel specifieke shit is gewoon luxe, niet veel meer.
Ja, daar heb je wel gelijk in. Maar met exclusiever materiaal haal je er meestal wel meer uit. Ik zou jou wel eens honderd meter switch zien skiën op normale carvers ;) .
pi_135418026
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:06 schreef Devv het volgende:

[..]

Ja, daar heb je wel gelijk in. Maar met exclusiever materiaal haal je er meestal wel meer uit. Ik zou jou wel eens honderd meter switch zien skiën op normale carvers ;) .
Heb geen idee wat dat is.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_135421091
Ah, ok, thanks. Zou er niet een paar ski's voor over hebben.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 13 januari 2014 @ 14:23:19 #260
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_135435675
Extreme neerslaghoeveelheden mogelijk
Minder spannend wordt het voor de west en zuidkant. Hier gaat in de periode van vrijdag tot dinsdag veel neerslag vallen. Gisteravond berekende het ECMWF neerslaghoeveelheden die lokaal tot 150 a 230mm opliepen. Met een sneeuwvalgrens die ditmaal niet eens zo hoog uitkomt (circa 1000 meter) zou dit wat hogerop tussen de 100 en 180cm aan verse sneeuw kunnen gaan opleveren. Vanmorgen is het model wat terughoudender maar komt nog steeds met neerslaghoeveelheden van lokaal 100 tot 165mm op de proppen. Al met al dus best extreem wat daar door de modellen wordt berekend en zeker iets om de komende dagen goed in de gaten te houden !
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  maandag 13 januari 2014 @ 14:38:36 #261
62913 Blik
The one and Only!
pi_135436300
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:23 schreef INViCTuS het volgende:
Extreme neerslaghoeveelheden mogelijk
Minder spannend wordt het voor de west en zuidkant. Hier gaat in de periode van vrijdag tot dinsdag veel neerslag vallen. Gisteravond berekende het ECMWF neerslaghoeveelheden die lokaal tot 150 a 230mm opliepen. Met een sneeuwvalgrens die ditmaal niet eens zo hoog uitkomt (circa 1000 meter) zou dit wat hogerop tussen de 100 en 180cm aan verse sneeuw kunnen gaan opleveren. Vanmorgen is het model wat terughoudender maar komt nog steeds met neerslaghoeveelheden van lokaal 100 tot 165mm op de proppen. Al met al dus best extreem wat daar door de modellen wordt berekend en zeker iets om de komende dagen goed in de gaten te houden !
Van toepassing voor welk gebied?
  maandag 13 januari 2014 @ 14:44:14 #262
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_135436563
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:38 schreef Blik het volgende:

[..]

Van toepassing voor welk gebied?
Dat staat er ;) wederom zijn er grote hoeveelheden sneeuw mogelijk voor de west en zuidkant, de noordzijde weer ( vooral oostenrijk dus ) niet.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  maandag 13 januari 2014 @ 15:04:20 #263
62913 Blik
The one and Only!
pi_135437416
Ah, ok. Ik zit in de Zuidwesthoek komende week. Kan dus veel sneeuw verwachten zoals het er nu naar uitziet. Wat is je bron hiervoor, dan ga ik die in de gaten houden
  maandag 13 januari 2014 @ 15:18:52 #264
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_135437923
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:04 schreef Blik het volgende:
Ah, ok. Ik zit in de Zuidwesthoek komende week. Kan dus veel sneeuw verwachten zoals het er nu naar uitziet. Wat is je bron hiervoor, dan ga ik die in de gaten houden
Johan! Vrijwel elke dag een vrij gedetailleerde verwachting: http://alpenweer.blogspot.nl/
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  maandag 13 januari 2014 @ 20:30:50 #265
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_135452340
Die twintips heb ik op de kop kunnen tikken in m'n zomervakantie in Zwitserland. Het is een extra paar naast mijn normale ski's.

Dat gratis bier klinkt wel goed, maar lijkt me gewoon gaaf zo'n backflip te kunnen maken. Heb alleen geen zin om het een gipsvlucht naar huis te gaan omdat ik verkeerd land. :D
Het is patat.
  maandag 13 januari 2014 @ 20:40:00 #266
62913 Blik
The one and Only!
pi_135452871
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:18 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Johan! Vrijwel elke dag een vrij gedetailleerde verwachting: http://alpenweer.blogspot.nl/
Thx, hou ik in de gaten. Als ik het weerbericht voor de komende paar dageb moet geloven valt er in ieder geval 30 a 40 cm verse sneeuw tm donderdag.
pi_135534467
Ik ben op zoek naar een leuk & niet al te duur gebied buiten Oostenrijk voor mij en een vriend, in de laatste week van Februari. Studentenreizen duren helaas net te lang, ivm werk. We willen de 21e vertrekken en op de 28e thuiskomen. Allebei 18 jaar en vergevorderde boarders. We zijn afgelopen O&N al naar Kaprun geweest, maar willen nog een keer. We gaan puur voor het boarden, dus het moet niet al te druk zijn en serieuze off-piste mogelijkheden hebben. Qua vervoer het liefst via vliegtuig, maar ook eigen auto en bus zijn geen probleem. We zijn allebei nog nooit buiten Oostenrijk geweest, dus ik vroeg me af of er iemand tips of aanraders heeft?
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:31:08 #268
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_135535629
Bij mij begint het ook weer te kriebelen.

Ooit (lees: 2003) zijn we begonnen met een man of acht en gedurende de jaren is de groep steeds groter geworden.

Resultaat: dit jaar met 20 man naar Konigsleiten. De :o *O*

De laatste tien jaar hebben we veel verschillende plekken bezocht zoals Mayrhofen, Les Deux Alpes, Kaltenbach, Serfaus en St Sorlin d'Arves, maar Konigsleiten blijft de grote favoriet. Dit jaar voor de vierde keer!
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
  Redactie Frontpage woensdag 15 januari 2014 @ 20:47:32 #269
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_135536568
Over 2,5 week ga ik samen met 4 vrienden naar Zell am See / Kaprun *O* tweede keer wintersport voor mij, sommigen zijn al vaker geweest. Afgelopen zondag zijn we naar SnowWorld geweest om er even weer in te komen en onze skischoenen te testen (want nieuw gekocht). We hebben er zóveel zin in *O* nu hopen op genoeg sneeuw, het ligt volgens mij hoog genoeg maar regelmatig verse is wel prettig :P
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:05:45 #270
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_135557282
Alpenweerman twitterde op donderdag 16-01-2014 om 12:58:42 "Poeder" alarm ! De komende dagen gaat er in de zuidelijke Alpen lokaal tussen 100 en 180cm aan Neuschnee vallen. http://t.co/KORF1hvsyM reageer retweet
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:09:01 #271
62913 Blik
The one and Only!
pi_135557378
Ik ga naar het gebied wat precies tussen rood en geel inzit, St. Jean d'Arves, naast Grenoble
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:15:01 #272
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_135557565
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:09 schreef Blik het volgende:
Ik ga naar het gebied wat precies tussen rood en geel inzit, St. Jean d'Arves, naast Grenoble
Wanneer ga je die kant op?
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  donderdag 16 januari 2014 @ 14:53:15 #273
62913 Blik
The one and Only!
pi_135561188
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:15 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Wanneer ga je die kant op?
Morgen :D
pi_135562784
Ik doe dit weekend de Marcialonga (70k langlauf race) in Italie, maar heb voor de race op zondag nog een rustdag. Iemand enig idee welk gebied daar in de buurt de moeite waard is? Slapen in Ziano di Fiemme, klein dorpje zonder skigebied. Met beetje sneeuw wel lekker om nog dagje mee te pikken.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 16 januari 2014 @ 15:41:08 #275
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_135562945
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 15:37 schreef Bajskorv het volgende:
Ik doe dit weekend de Marcialonga (70k langlauf race) in Italie, maar heb voor de race op zondag nog een rustdag. Iemand enig idee welk gebied daar in de buurt de moeite waard is? Slapen in Ziano di Fiemme, klein dorpje zonder skigebied. Met beetje sneeuw wel lekker om nog dagje mee te pikken.
http://www.wintersporters.nl/skigebieden/fleimstal

wellicht een optie?
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  donderdag 16 januari 2014 @ 15:41:45 #276
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_135562973
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:53 schreef Blik het volgende:

[..]

Morgen :D
Geloof dat dat wel te doen is :) voor zaterdag zegt men dat het minder verstandig is om te gaan rijden...
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_135563675
quote:
Zeker! Vroeg me vooral af of mensen er ervaring mee hebben, maar het ligt op 10 minuten rijden en heeft 15 liften, dus zal al snel voldoen voor een rustig dagje.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 16 januari 2014 @ 15:57:09 #278
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_135563741
Dan zou je dat wellicht eens kunnen vragen op het wintersporters.nl forum. Volgens mij ligt daar wel ruim voldoende sneeuw en valt er de komende dagen zelfs nog meer bij
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  donderdag 16 januari 2014 @ 19:59:06 #279
62913 Blik
The one and Only!
pi_135574761
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 15:41 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Geloof dat dat wel te doen is :) voor zaterdag zegt men dat het minder verstandig is om te gaan rijden...
Komen wel zaterdag aan, blijven op 4 uur rijden van eindbestemming slapen
pi_135585008
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 15:57 schreef INViCTuS het volgende:
Dan zou je dat wellicht eens kunnen vragen op het wintersporters.nl forum. Volgens mij ligt daar wel ruim voldoende sneeuw en valt er de komende dagen zelfs nog meer bij
Ja, lijkt me ook. En heb ook niet veel nodig, in Italie toch verboden om buiten de piste te skien. Geen zin om weer nieuw forum te joinen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 17 januari 2014 @ 10:30:44 #281
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_135594719
Wallis _O_


Mountains of Valais door Christian Mülhauser
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_135596614
En nu gaat het op eens wel volop sneeuwen.
pi_135596694
quote:
8s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 11:36 schreef Devv het volgende:
En nu gaat het op eens wel volop sneeuwen.
Wees blij, valt er tenminste nog wat te skien. Je weet dat het altijd tegen kan zitten, pech.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 20 januari 2014 @ 11:17:08 #284
357483 Badeendt
Spetter spetter in het water
pi_135711675
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:47 schreef Etcetera het volgende:
Over 2,5 week ga ik samen met 4 vrienden naar Zell am See / Kaprun tweede keer wintersport voor mij, sommigen zijn al vaker geweest. Afgelopen zondag zijn we naar SnowWorld geweest om er even weer in te komen en onze skischoenen te testen (want nieuw gekocht). We hebben er zóveel zin in nu hopen op genoeg sneeuw, het ligt volgens mij hoog genoeg maar regelmatig verse is wel prettig
Op de gletsjer is het altijd goed vertoeven in Kaprun ;)
  Redactie Frontpage maandag 20 januari 2014 @ 11:17:31 #285
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_135711687
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:17 schreef Badeendt het volgende:

[..]

Op de gletsjer is het altijd goed vertoeven in Kaprun ;)
Goed om te weten ^O^
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  maandag 20 januari 2014 @ 11:19:53 #286
357483 Badeendt
Spetter spetter in het water
pi_135711750
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:17 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Goed om te weten ^O^
Zorg er wel voor dat je een skipas koopt voor Kaprun, Sell am See en de gletsjer. Scheelt qua prijs niet veel, en heb je mooi veel keuze :) Wij keken 's ochtends altijd even op de webcam's waar we heen zouden gaan. Resultaat: Van de 5 dagen skiën/boarden 4 dagen volop zon, terwijl we van andere mensen hoorden dat ze bijvoorbeeld kut weer hadden gehad door teveel wind/sneeuw.
  Redactie Frontpage maandag 20 januari 2014 @ 11:26:23 #287
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_135711960
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:19 schreef Badeendt het volgende:

[..]

Zorg er wel voor dat je een skipas koopt voor Kaprun, Sell am See en de gletsjer. Scheelt qua prijs niet veel, en heb je mooi veel keuze :) Wij keken 's ochtends altijd even op de webcam's waar we heen zouden gaan. Resultaat: Van de 5 dagen skiën/boarden 4 dagen volop zon, terwijl we van andere mensen hoorden dat ze bijvoorbeeld kut weer hadden gehad door teveel wind/sneeuw.
Ik heb even in de reispapieren geneusd, de skipas is voor Zell Am See / Kaprun, dus volgens mij zit dat wel snor. Kan niet goed vinden of daar de gletsjer ook onder valt.

We hebben geboekt via Wintertrex, inclusief skipas :)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  maandag 20 januari 2014 @ 11:30:53 #288
357483 Badeendt
Spetter spetter in het water
pi_135712115
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:26 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Ik heb even in de reispapieren geneusd, de skipas is voor Zell Am See / Kaprun, dus volgens mij zit dat wel snor. Kan niet goed vinden of daar de gletsjer ook onder valt.

We hebben geboekt via Wintertrexx, inclusief skipas :)
Oh oke, ja dan zal de gletsjer daar ook wel bij horen. Wij hebben de skipas gewoon daar gehaald, vandaar. Verder weet ik niet of jullie een auto bezitten daar, maar anders kan ik 's ochtends de skibus wel aanraden. Als je 'smiddags terug wilt dan zou ik lekker de taxi nemen, want de skibus pas je niet meer in :')
Wat ik ook nog aan kan raden is om op donderdag te gaan eten bij de Maiskogel Alm. Dat is een restaurantje op de Maiskogel. Op donderdag staat de ouwe baas daar zelf in zijn korte broek buiten kippen te braden, die belachelijk lekker zijn. Wees er wel vroeg bij (~11.30), want anders zijn ze uitverkocht :') Beste kip ooit!
Als je 's avonds een keer lekker wilt eten dan kan ik je Crazy Daisy aanraden in Sell am See. Super goed eten daar!
  Redactie Frontpage maandag 20 januari 2014 @ 11:32:55 #289
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_135712196
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:30 schreef Badeendt het volgende:

[..]

Oh oke, ja dan zal de gletsjer daar ook wel bij horen. Wij hebben de skipas gewoon daar gehaald, vandaar. Verder weet ik niet of jullie een auto bezitten daar, maar anders kan ik 's ochtends de skibus wel aanraden. Als je 'smiddags terug wilt dan zou ik lekker de taxi nemen, want de skibus pas je niet meer in :')
Wat ik ook nog aan kan raden is om op donderdag te gaan eten bij de Maiskogel Alm. Dat is een restaurantje op de Maiskogel. Op donderdag staat de ouwe baas daar zelf in zijn korte broek buiten kippen te braden, die belachelijk lekker zijn. Wees er wel vroeg bij (~11.30), want anders zijn ze uitverkocht :') Beste kip ooit!
Als je 's avonds een keer lekker wilt eten dan kan ik je Crazy Daisy aanraden in Sell am See. Super goed eten daar!
We gaan met de auto :Y en vorig jaar zijn we in Mallnitz geweest, hebben we gewoon 's ochtends 2 auto's ingeladen (1 met ski/snowboard meuk en 1 met mensen zeg maar :+ ) en zijn naar de piste gereden. Dan zijn we niet afhankelijk van een bus, daar houden sommige reizigers niet zo van :') mij maakt het niet uit hoe we naar de piste komen.

De tips voor het eten zal ik onthouden :D we hebben wel halfpension dus avondeten is sowieso altijd geregeld ^O^
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  maandag 20 januari 2014 @ 14:15:50 #290
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_135717590
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_135721924
quote:
Goed nieuws, heb nog wat trips gepland staan. Krijg alleen altijd zo'n slappe van die "wepowder"-achtige berichtjes. Altijd is altijd beter, mooier, dikkere, chiller, etc etc.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_135760260
Ik stel m ook hier maar even:

Nog nog do's en don't's voor wintersport met kind van 15 maanden? Ik reken op weinig zelf skiën maar vooral op verbazing over sneeuw en sleeën :D

Leuke/handige tips zijn welkom!
pi_135763458
Ze zijn enorm snel koud maar wat sleeën op een slee met rugleuning of voorop met papa of mama is geweldig.

Stoeltjeslift en boven wat drinken is ook een leuk uitstapje.

Sowieso wat in losse sneeuw spelen is altijd goed.

Wij nemen onze dochter vanaf babytijd mee en elk jaar is op zich weer anders en leuk. Ze is nu 2,5 en heeft drie maal half uurtje les gehad en zelfs dat ging bijzonder goed. Ze glijdt nu alleen naar beneden met pizzapuntje, langs de pionnen en handjes op de knietjes.

Boek wel in lage gebiedjes als Berwang en in maart. Januari op een gletsjer is echt niet leuk met je kleintje..

Have fun!
pi_135764002
Volgens mij vooral zorgen voor beetje goeie aankleding, dat leer ik tenminste altijd bij alle Zweedse schoonfamilie (met kleine kindjes). Zonde om ze te snel koud te laten worden, dat bederft te pret nogal snel en je wilt ze juist een beetje lol laten hebben. Goed sleetje is ook altijd handig, voor als ze moe zijn, zoals jpjedi al omschreef iets met goeie leuning. Anders ben je ze nogal snel kwijt (weet ik uit ervaring...).
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 21 januari 2014 @ 17:00:06 #295
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_135765190
Zou er volgende week geskied kunnen worden in Winterberg?
pi_135767177
Ik gok er wel op, wil eind Vd maand wel een dagje naar willingen rijden, en dan de 10e naar solden
pi_135769100
Familie is deze week in Winterberg, ligt geen vlok en lijkt me sterk dat daar ineens binnen week genoeg valt..
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:52:22 #298
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_135933604
Sneeuw in Winterberg. Toch maar geboekt voor midweek aanstaande maandag...
pi_135934273
Sneeuw in Italie was prima, kort dagje in de zon geskied. Morgen race, snel parkour, ben benieuwd.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 29 januari 2014 @ 10:31:27 #300
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_136085245
Alpenweerman twitterde op woensdag 29-01-2014 om 10:25:04 Extreem: Lokaal in Südstau meer dan 250cm sneeuw voor Dolomieten verwacht ! http://t.co/7DwUKx514m -- http://t.co/JTp4olytFf reageer retweet
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  woensdag 29 januari 2014 @ 10:36:30 #301
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_136085399
VOL
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')