En terecht. Hier blijkt maar weer dat we te doen hebben met een ongemanierde Slowaakse tokkie. Niet meer en niet minder. Maar uit een aantal Yuotube filmpjes van een jaar of 4 geleden bleek al dat het gewoon een straatschoffie is. Saganquote:Op zondag 31 maart 2013 23:48 schreef Marcoss het volgende:
In Engeland zijn ze niet zo blij met Sagan
http://www.independent.co(...)landers-8555696.html
Zal niet, maar ze waren met 3, want Ballan zat er ook nog bij. En geen tegenwind.quote:Op zondag 31 maart 2013 22:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Stoegh!
Al is het moeilijk te zeggen of die twee vol gingen. Blijkbaar niet.
Het was pas echt grappig geweest als die rondemiss hem een elleboogstoot had gegeven en hij van het podium was afgevallen.quote:Op maandag 1 april 2013 02:54 schreef Sjoerd102 het volgende:
Jammer dat die actie van Sagan buiten het shot van de camera viel.
Het moet geen traditie worden, maar vond het wel grappig.
Had Roelandts het gedaan was het in Vlaanderen TV moment van het jaar geweest.
En Roelandts dan? En waarom wachten tot Chavanel, Sky en BMC, je kan toch ook zelf iets proberen? Want die gasten denken waarschijnlijk op dezelfde manier.quote:Langeveld: 'De vogels waren gevlogen'
Voor Sebastian Langeveld verliep de Ronde van Vlaanderen zondag niet zoals gewenst.
''De mannen op wie ik me richtte deden niets. Ik had gerekend op Chavanel, op renners van Sky, van BMC. Maar de koers zat op slot’’, vertelde de renner van Orica-GreenEdge, tiende en daarmee beste Nederlander.
''Ik kan niet teleurgesteld zijn, maar met mijn conditie zou top vijf passender zijn geweest.''
''Het was net een WK’’, vertelde Langeveld. ''Wachten, wachten, wachten en dan net niet meekunnen als het erop aankomt."
"Ik zat waar ik moest zitten, maar kon Cancellara en Sagan niet volgen. Boasson Hagen moest eraf, maar ik kon met Chavanel op enige afstand volgen. Ik hoorde bij de beteren, maar daar heb je op zo'n moment niks aan. De vogels waren gevlogen.''
idd als een renner als Roelandts het kan dan moet iemand als Langeveld helemaal op het podium kunnen rijdenquote:Op maandag 1 april 2013 09:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
BMC. Maar de koers zat op slot’’, vertelde de renner van Orica-GreenEdge, tiende en daarmee beste Nederlander.
''Ik kan niet teleurgesteld zijn, maar met mijn conditie zou top vijf passender zijn geweest.''
''Het was net een WK’’, vertelde Langeveld. ''Wachten, wachten, wachten en dan net niet meekunnen als het erop aankomt."
twitter:Rose_Mentink twitterde op maandag 01-04-2013 om 09:20:38Sagan biedt excuses aan en geeft Cancellara de aandacht die hij als winnaar verdient
http://t.co/PglopbZ2sJ reageer retweet
quote:Op maandag 1 april 2013 10:17 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Rose_Mentink twitterde op maandag 01-04-2013 om 09:20:38Sagan biedt excuses aan en geeft Cancellara de aandacht die hij als winnaar verdient
http://t.co/PglopbZ2sJ reageer retweet
Wat een goede grapquote:Op maandag 1 april 2013 10:49 schreef buzz1291 het volgende:
Onderschrift bij deze foto " homo vergrijpt zich aan pedo" ???
quote:Op maandag 1 april 2013 09:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
En Roelandts dan? En waarom wachten tot Chavanel, Sky en BMC, je kan toch ook zelf iets proberen? Want die gasten denken waarschijnlijk op dezelfde manier.
Ja dat dacht ik ook, als hij iets als Roelandts geprobeerd had dan had hij net zo goed op het podium kunnen staan of had hij echt het idee dat hij met Cance en Sagan mee zou gaan kunnen?quote:Op maandag 1 april 2013 09:57 schreef Evertjan het volgende:
[..]
idd als een renner als Roelandts het kan dan moet iemand als Langeveld helemaal op het podium kunnen rijden
Voorbereiden op NK.quote:Op maandag 1 april 2013 12:27 schreef Evertjan het volgende:
het is ook wel triest dat renners als Langeveld en Boom hun hele seizoen afstemmen op 1 of 2 wedstrijden in het jaar. Ik bedoel wat wil Langeveld het rest van het jaar gaan doen?
Probleem voor Langeveld is dat ook weinig andere koersen hem echt liggen. Voor Boom wil ik nog wel een uitzondering maken,die won vorig jaar nog de Eneco Tour, en werd 5e op het WK, dan presteer je in het najaar ook nog goed.quote:Op maandag 1 april 2013 12:27 schreef Evertjan het volgende:
het is ook wel triest dat renners als Langeveld en Boom hun hele seizoen afstemmen op 1 of 2 wedstrijden in het jaar. Ik bedoel wat wil Langeveld het rest van het jaar gaan doen?
Nee, want hij zei voor de wedstrijd al dat hij zou gaan letten op 'zijn mannen' (=de categorie onder Sagan en Cancellara. Als Cancellara zijn motor aanzette was hij weg, zei hij letterlijk). Blijkbaar hoorde Roelandts daar volgens hem niet bij, en was het ook geen optie om zelf iets te initiëren en hopen dat de juiste mannen meegaan. Dat laatste is niet eens nodig, zo bewees Roelandts.quote:Op maandag 1 april 2013 12:26 schreef rubbereend het volgende:
[..]
[..]
Ja dat dacht ik ook, als hij iets als Roelandts geprobeerd had dan had hij net zo goed op het podium kunnen staan of had hij echt het idee dat hij met Cance en Sagan mee zou gaan kunnen?
Voorjaar kopman, rest van het jaar knecht. Nog altijd een stuk beter dan het hele jaar knecht. Ik vind 'em wel een erg fijne renner.quote:Op maandag 1 april 2013 12:46 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Probleem voor Langeveld is dat ook weinig andere koersen hem echt liggen. Voor Boom wil ik nog wel een uitzondering maken,die won vorig jaar nog de Eneco Tour, en werd 5e op het WK, dan presteer je in het najaar ook nog goed.
Voor Langeveld is dat wel tamelijk extreem ja. Hij had de laatste twee weken duidelijk hele goede benen, maar uiteindelijk levert het hem niks op (Roubaix ligt hem niet). Kan je je nu alweer gaan voorbereiden op volgend jaar...
Chavanel opent de aanvalquote:Chavanel: "Parcours Ronde van Vlaanderen is te moeilijk"
Geplaatst op maandag 1 april 2013 om 11:31 door redactie.
foto: Sirotti
Volgens Sylvain Chavanel voorkomt het nieuwe parcours van de Ronde van Vlaanderen een aantrekkelijk koersverloop. Dat vertelde de renner van Omega Pharma-Quick Step aan de Franse krant L’Equipe. Hij is van mening dat de nieuwe finale die vorig jaar ingevoerd is de renners verlamt.
Na het uitvallen van Tom Boonen was Chavanel bij Quick Step zondagmiddag de nieuwe kopman. Op de demarrage van Cancellara op de Oude Kwaremont had de Fransman echter geen antwoord. “Ik zat in het wiel van Boasson Hagen toen ze aanvielen. Ze waren erg sterk, ik heb geen spijt.” Het was voor ‘La Machine’ geen optie om eerder in de wedstrijd ten aanval te gaan. “Ik was een van de renners waar naar gekeken werd, dus ik kon niet eerder aanvallen.”
Chavanel vindt dat de organisatie het parcours te zwaar heeft gemaakt. “Het circuit is zo lastig dat de renners blokkeren. Niemand wil voor de laatste ronde risico's nemen. In de toekomst zal dit niet veel veranderen.” In Parijs-Roubaix verwacht hij aanstaande zondag een ander koersverloop. “Het zal daar anders zijn. De kasseistroken zijn langer en er is meer sprake van een natuurlijke selectie.”
Je moet het ook nog kunnen. Sagan en Roelandts zaten kapot, maar niemand reed er naar toe. En als dat kwam omdat het stroef liep in dat pelotonnetje, dan is 't perfect mogelijk om daar weg te demarreren, wat ook niemand deed. Tenzij niemand veel beter kon.quote:Op maandag 1 april 2013 12:26 schreef rubbereend het volgende:
Ja dat dacht ik ook, als hij iets als Roelandts geprobeerd had dan had hij net zo goed op het podium kunnen staan of had hij echt het idee dat hij met Cance en Sagan mee zou gaan kunnen?
Ik doel ook meer op eerder actie ondernemen. Roelandts ging ook eerder. Dat bracht Roelandts op het podium uiteindelijk. Als hij ook gewacht had in het peloton tot het ontplofte dan had hij daar mee kunnen sprinten. Nu ondernam hij juist iets waardoor hij uiteindelijk bij Sagan uitkwam.quote:Op maandag 1 april 2013 13:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je moet het ook nog kunnen. Sagan en Roelandts zaten kapot, maar niemand reed er naar toe. En als dat kwam omdat het stroef liep in dat pelotonnetje, dan is 't perfect mogelijk om daar weg te demarreren, wat ook niemand deed. Tenzij niemand veel beter kon.
Stijntje zorgde er dus voor dat niemand kon aanvallen.twitter:inrng twitterde op maandag 01-04-2013 om 11:58:50Wasn't just the course, IAM Cycling's Heinrich Haussler said Radioshack's tempo + headwind prevented him from attacking yesterday reageer retweet
Vind ik toch een zwak excuus. Als je in een zware klassieker als RvV van voren mee kunt strijden moet je dat in andere wedstrijden ook kunnen, ook al zijn het dan etappe's in grote en kleine rondes.quote:Op maandag 1 april 2013 12:46 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Probleem voor Langeveld is dat ook weinig andere koersen hem echt liggen. Voor Boom wil ik nog wel een uitzondering maken,die won vorig jaar nog de Eneco Tour, en werd 5e op het WK, dan presteer je in het najaar ook nog goed.
Voor Langeveld is dat wel tamelijk extreem ja. Hij had de laatste twee weken duidelijk hele goede benen, maar uiteindelijk levert het hem niks op (Roubaix ligt hem niet). Kan je je nu alweer gaan voorbereiden op volgend jaar...
En hiervoor krijgt hij dan een monstersalarisquote:Op maandag 1 april 2013 12:46 schreef Ereinion het volgende:
[..]
680.000 euro vorig jaar, aldus nusport.quote:Op maandag 1 april 2013 14:45 schreef Leatherface het volgende:
Krijgt Langeveld dan zoveel bij die Australische ploeg?
Klopt, hij staat samen met Gesink, Mollema en Boom (dacht ik) in de lijst van de 100 bestbetaalde Nederlandse sporters.quote:Op maandag 1 april 2013 15:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
680.000 euro vorig jaar, aldus nusport.
Dus een van de weinige voordelen valt ook al weg. Poll op Sporza gaf ook aan dat 88% het oude parcours liever had. Dat kan natuurlijk niet genegeerd worden. Ben echter bang dat er dan volgend jaar gewoon een lus afgaat, zoals Wuyts suggereert.quote:Op maandag 1 april 2013 17:59 schreef zlakto het volgende:
Gisteren weer op de Kwaremont geweest. Je kan de koers op deze manier vaak zien passeren maar de echte charme is er met die lussen wel af.
Een beetje het Peter van Petegem idee.quote:Op maandag 1 april 2013 12:46 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Mwoah, zie ik niet heel snel gebeuren. Sowieso met het huidige parcours is een Sagan in topvorm nauwelijks te verslaan de komende jaren (volgend jaar wellicht nog door Cancellara, maar daarna moet de concurrentie echt mazzel hebben om te winnen).quote:Op maandag 1 april 2013 18:26 schreef forzaudinese het volgende:
Iedereen wil de muur terug behalve de organisatie ! Voor Lars Boom zou dat ook niet ongunstig zijn als terug denk aan hoe hij omhoog ging tijdens de Eneco Tour, nog 2 jaar sterker worden en ik zie Lars ook eens een keer meedoen voor de winst in Vlaanderen.
Dat zeiden ze ook over Boonen na zijn 2e winst. Hij was onverslaanbaar, zou 'm zeker een keer of 5-6 gaan winnen. Uiteindelijk heeft hij 'm daarna nog 1 keer gewonnen en dat was met zwaar aanklampen en dankzij een valpartij van Cancellara.quote:Op maandag 1 april 2013 19:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Mwoah, zie ik niet heel snel gebeuren. Sowieso met het huidige parcours is een Sagan in topvorm nauwelijks te verslaan de komende jaren (volgend jaar wellicht nog door Cancellara, maar daarna moet de concurrentie echt mazzel hebben om te winnen).
Ik denk dat er meer zijn dan alleen Gilbert die ver zouden kunnen raken in de Ronde van Vlaanderen als ze zouden proberen. Zo'n Gerrans moet dat ook perfect kunnen.quote:Op maandag 1 april 2013 19:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ben benieuwd hoe Sagan het in de Waalse klassiekers gaat doen. En waar hij zich in de toekomst op gaat richten (vind het altijd jammer dat een Boonen en met name Cancellara nooit vol voor de heuvelklassiekers gaan, en een Gilbert nooit vol voor de kasseiklassiekers).
Nu ken ik de hellingen in dat gebied niet exact, maar parcours mag inderdaad anders.quote:
jaquote:Op maandag 1 april 2013 16:04 schreef Spies het volgende:
[..]
Klopt, hij staat samen met Gesink, Mollema en Boom (dacht ik) in de lijst van de 100 bestbetaalde Nederlandse sporters.
Misschien hebben de Duitsers hem gewoon verreden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:52 schreef Marcoss het volgende:
Was 100 jaar Ronde van Vlaanderen inderdaad, is in de 1ste wereldoorlog een aantal keren niet verreden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |