Ik vond het probleem niet zozeer de gameplay zelf, maar dat de gameplay tegengesteld werkte aan wat de game probeerde te doen. In reactie tot Culbrah hierboven, je wordt min of meer gedwongen er niet rustig doorheen te bewegen. Ik had daar op neogaf wat overgeschreven, dus sorry dat het in Engels is:quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:09 schreef Gatenkaas het volgende:
Ik vind dat iedereen wel heel erg negatief is over de gameplay. Tuurlijk, het is geen BF of CoD, maar dat pretenderen de makers ook niet.
quote:The problem, for me, is not really the combat itself. I quite like the gameplay puzzles they created where you can approach a setpiece from many different angles. The plas..vigors are nicely varied, I thought a few of them were useless but then I see people on here who only use those, so they must be well balanced. Same goes for the weapons, a really nice variety. I haven't really made up my mind over whether I think the weapons lack oomph, or whether I enjoy weapons that finally just let you blast away without spraying everywhere and cooldown timers. The lack of enemy variety was annoying though and the bigger machines were more annoying because of their bullet sponge nature than fun I thought.
No what really annoyed me was that the fps and loot trappings worked antithetical to what the game seemed to want to achieve. Now it could be just me; I'm a game design researcher so I'm heavily biased against anything that (I feel!) grates in this sense. Heavy action FPS games are contingent on a continuous, increasing sense of urgency. Like an avalanche that gathers up momentum. They need to have this, because why else would you massacre such ludicrous amounts of people other than that the increasing urgency demands it (you forget about the ludicrousness of the situation basically). But the game hides away a lot of the understanding of the plot in corners away from the path you are actually being directed in! In addition, you need to understand Columbia to appreciate it, but the constant shooting gets in the way of this because your attention is constantly focused on the enemies, that are not interesting to the actual understanding of the plot. This schizophrenia was constantly nagging my mind while I was playing the game. The game design says go this way there are enemies you have to shoot, the world design said go the other way, it's what it's really about.
This is exemplified in the green arrow you can conjure up. You see it veers off right, so you go left in search for loot and voxophones. Apart from killing any urgency that's left (because your mind outright refuses the idea that you have to roleplay as the protagonist in the plot and e.g. hurry quickly save Elizabeth), the loot mechanic furthermore kills any observation of the environment. Loot is everywhere. In the trashcans, on the street, in desks. You're clicking on everything without giving it conscious thought. Therefore the environment, Columbia(!) (the place it should be about), is essentially meaningless. There's no spatial cognition, because there's no need for it. You don't have to reason about the environment, like 'I bet there's a voxophone on that person's nightstand', because they are on the ground, in a crypt, in the bushes, everywhere that's illogical. As such, you don't appraise the environment like a logical place, but like it's a backdrop. And then there's the shooting again, for the fiftieth time in a row. Why were you doing this again? To pay off some kind of debt that hasn't even been explained. Okay..
quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vond het probleem niet zozeer de gameplay zelf, maar dat de gameplay tegengesteld werkte aan wat de game probeerde te doen. In reactie tot Culbrah hierboven, je wordt min of meer gedwongen er niet rustig doorheen te bewegen. Ik had daar op neogaf wat overgeschreven, dus sorry dat het in Engels is:
[..]
Ja dag toen was er nog geen eens kleurquote:Op donderdag 18 april 2013 09:14 schreef The_Substitute het volgende:
Jaren '50, '60, '70-sfeer in Infinite? Het speelt zich af in 1912.
dan ga je dit ook ruk vinden.quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:55 schreef vosss het volgende:
Ja hoi dit dat en alles, stel ik vond deel 1 gaaf en deel 2 ruk, ga ik deel 3 dan wat vinden?
Vorige week ff gehaald, maar nog maar 10 minuutjes gespeeld tot ik net door dat riool gespoeld wordt bij die priesters zegmaar.
Iemand?
Als je 'm toch gehaald (BETaald hoop ikquote:Op dinsdag 23 april 2013 19:55 schreef vosss het volgende:
Ja hoi dit dat en alles, stel ik vond deel 1 gaaf en deel 2 ruk, ga ik deel 3 dan wat vinden?
Vorige week ff gehaald, maar nog maar 10 minuutjes gespeeld tot ik net door dat riool gespoeld wordt bij die priesters zegmaar.
Iemand?
quote:Op woensdag 24 april 2013 09:01 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Als je 'm toch gehaald (BETaald hoop ik) hebt, speel 'm dan ook en vorm je eigen oordeel. Beetje jammer dat we dit aan een oudgediende als jij nog uit moeten leggen.
![]()
Maar om je een beetje op weg te helpen:
Infinite is...
* van de maker van Bioshock 1
* een mengeling van (imo) Bioshock 1 en Halflife 2
* het best door 'm gelijk op Hard te spelen
En nu spelen, en we willen je niet meer horen tot de eindcredits voorbij zijn gerold.
Speel 'm ook gelijk op Hard of 1999-mode.quote:Op maandag 20 mei 2013 10:01 schreef Schunckelstar het volgende:
ik heb de eerste paar uur erop zitten, en heb er gemengde gevoelens bij tot nu toe![]()
het ziet er prachtig uit, speelt lekker weg, maar ik vind het tot nu toe gewoon geen bioshock.
ik mis spanning, het is nooit echt eng en er is VEEL te veel ammo te vinden tot nu toe.
maar ben nog niet echt ver, dus hopelijk word het wat spannender/moeilijker. iig zo dat je zuinig moet zijn op je ammo want ik speel het nu gewoon als een standaard shooter
Het is DLC, maar die trailers zijn altijd zo vet van Bioshock. Hou echt van dat sfeertjequote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:24 schreef Gatenkaas het volgende:
Nieuwe DLC aangekondigd: de eerste is gericht op combat, de tweede is blijkbaar een return naar Rapture?
Dat bedoelde ik met de op combat gerichtte DLC. Wel jammer dat de eerste DLC die uit moet komen op Bioshock's zwaktste punt is gericht.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:34 schreef Vault-Boy het volgende:
Er komt vandaag trouwens ook een kleinere DLC.
http://www.eurogamer.net/(...)in-the-clouds-review
Mij lukte het na 2 keer. Met name heel veel bewegen, rockets en volleygun gebruiken.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:41 schreef The_Substitute het volgende:
Dat laatste gevecht samen met songbird op 1999 mode.![]()
Sta nu op 10+ pogingen, 't wil maar niet lukken. Iemand tips?
Het is niet dat het niet wil lukken omdat ik steeds het loodje leg, maar omdat die core toch steeds kapot gaat. Die rpg en hailfire/volleyguns gebruik ik ja. Ik leg ook steeds het dek vol met shockjockey- en devil's kiss-traps. Gebruik de skyline om achter de vox/patriots te komen (zodat ik op de gears kan schieten). Songbird gebruik ik voornamelijk voor de zeppelins, want tegen de patriots gebruiken helpt niet, want dan schieten de zeppelins meteen weer 2 nieuwe.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:44 schreef Gatenkaas het volgende:
Mij lukte het na 2 keer. Met name heel veel bewegen, rockets en volleygun gebruiken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |