abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125231303
Misschien ook niet echt een tijdstip om het allemaal goed in je op te kunnen nemen heh :P

Ik denk wel dat als ik rustiger door de game was gegaan en alles rustig had opgenomen het allemaal wat meer diepgang had gehad. Heb gisteren nog even een klein stukje gespeeld en het is grappig om te zien hoeveel clues er eigenlijk zijn.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  zaterdag 13 april 2013 @ 15:08:46 #92
8369 speknek
Another day another slay
pi_125231749
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:09 schreef Gatenkaas het volgende:
Ik vind dat iedereen wel heel erg negatief is over de gameplay. Tuurlijk, het is geen BF of CoD, maar dat pretenderen de makers ook niet.
Ik vond het probleem niet zozeer de gameplay zelf, maar dat de gameplay tegengesteld werkte aan wat de game probeerde te doen. In reactie tot Culbrah hierboven, je wordt min of meer gedwongen er niet rustig doorheen te bewegen. Ik had daar op neogaf wat overgeschreven, dus sorry dat het in Engels is:

quote:
The problem, for me, is not really the combat itself. I quite like the gameplay puzzles they created where you can approach a setpiece from many different angles. The plas..vigors are nicely varied, I thought a few of them were useless but then I see people on here who only use those, so they must be well balanced. Same goes for the weapons, a really nice variety. I haven't really made up my mind over whether I think the weapons lack oomph, or whether I enjoy weapons that finally just let you blast away without spraying everywhere and cooldown timers. The lack of enemy variety was annoying though and the bigger machines were more annoying because of their bullet sponge nature than fun I thought.

No what really annoyed me was that the fps and loot trappings worked antithetical to what the game seemed to want to achieve. Now it could be just me; I'm a game design researcher so I'm heavily biased against anything that (I feel!) grates in this sense. Heavy action FPS games are contingent on a continuous, increasing sense of urgency. Like an avalanche that gathers up momentum. They need to have this, because why else would you massacre such ludicrous amounts of people other than that the increasing urgency demands it (you forget about the ludicrousness of the situation basically). But the game hides away a lot of the understanding of the plot in corners away from the path you are actually being directed in! In addition, you need to understand Columbia to appreciate it, but the constant shooting gets in the way of this because your attention is constantly focused on the enemies, that are not interesting to the actual understanding of the plot. This schizophrenia was constantly nagging my mind while I was playing the game. The game design says go this way there are enemies you have to shoot, the world design said go the other way, it's what it's really about.

This is exemplified in the green arrow you can conjure up. You see it veers off right, so you go left in search for loot and voxophones. Apart from killing any urgency that's left (because your mind outright refuses the idea that you have to roleplay as the protagonist in the plot and e.g. hurry quickly save Elizabeth), the loot mechanic furthermore kills any observation of the environment. Loot is everywhere. In the trashcans, on the street, in desks. You're clicking on everything without giving it conscious thought. Therefore the environment, Columbia(!) (the place it should be about), is essentially meaningless. There's no spatial cognition, because there's no need for it. You don't have to reason about the environment, like 'I bet there's a voxophone on that person's nightstand', because they are on the ground, in a crypt, in the bushes, everywhere that's illogical. As such, you don't appraise the environment like a logical place, but like it's a backdrop. And then there's the shooting again, for the fiftieth time in a row. Why were you doing this again? To pay off some kind of debt that hasn't even been explained. Okay..
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_125231863
Daar kan ik me opzich wel in vinden. Wat minder combat en wat meer rustige stukken, zoals je in het begin van het spel voor de raffle hebt, zou wat dat betreft (voor mij) beter werken.
Burning bridges gives you so much more
  zaterdag 13 april 2013 @ 15:15:46 #94
230788 n8n
Pragmatisch
pi_125231921
I ga ook altijd tegen de richting van de pijl in _O-
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_125265839
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 15:08 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik vond het probleem niet zozeer de gameplay zelf, maar dat de gameplay tegengesteld werkte aan wat de game probeerde te doen. In reactie tot Culbrah hierboven, je wordt min of meer gedwongen er niet rustig doorheen te bewegen. Ik had daar op neogaf wat overgeschreven, dus sorry dat het in Engels is:

[..]

^O^ voor je stuk (en je Engels)!

Ik ben het wel met je eens wat de plaatsing combat-verhaal betreft, alleen het stoorde mij zelf totaal niet. Ging steeds de tegengestelde richting in en genoot dan van het verhaal, ging vervolgens de goede richting en genoot van de combat en mijn hersenen maakten er vervolgens wel één groot kloppend geheel van :)

Wat je standpunt betreft dat de combat sowieso `out of place' (in mijn eigen woorden hoor, niet de jouwe ;) ) zou zijn. Daar ben ik het totaal niet mee eens. `Ze´ willen niet dat je Elizabeth meeneemt en `ze` proberen dat op elk moment met geweld te voorkomen. Wat mij betreft voldoende (kloppende) onderbouwing voor alle vijanden/combat binnen het verhaal.
Tails tell tales
pi_125266243
En dan heb je ook nog het 'Daisy-gedeelte' natuurlijk, maar de daaruitvloeiende vijanden/combat werd(en) mi ook wel voldoende onderbouwd (zij het misschien wel iets minder waterdicht).
Tails tell tales
pi_125426656
Vanavond weer aan Bioshock 1 begonnen. Damn snap meteen waarom ik jaren geleden verliefd ben geworden op die game. Echt die sfeer is echt top gewoon. Vind dat onderwater toch wel veel vetter hoor. Columbia had ook zeker wat, maar ik vind onderwater toch net iets vetter. Ook de enemys zijn veel enger en gestoorder. >:)

Je krijgt wel ineens een speciaal gevoel (ik wel tenminste)als je begint. Want als je Bioshock Infinite heb uitgespeeld, weet je vast wel waar ik het over heb. *)

Loop je lekker rond en ineens begint er een jaren 50 a 60 muziekje. Ook die openingsmuziek blijft echt schitterend man. _O_

Ik ga weer lekker van voor af aan beginnen. Eerst deel 1, 2 en dan weer een keer Infinite.

_O_ _O_ _O_
pi_125427944
die jaren 50-60-70 (?) sfeer die in 1, 2 en Infinite wordt neergezet is geweldig
pas 2 opgestart en damn wat deed het begin mij denken aan het verhaal van infinite zeg..
  donderdag 18 april 2013 @ 09:14:13 #99
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_125430154
Jaren '50, '60, '70-sfeer in Infinite? Het speelt zich af in 1912. :P
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  donderdag 18 april 2013 @ 09:18:42 #100
230788 n8n
Pragmatisch
pi_125430237
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 09:14 schreef The_Substitute het volgende:
Jaren '50, '60, '70-sfeer in Infinite? Het speelt zich af in 1912. :P
Ja dag toen was er nog geen eens kleur
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  maandag 22 april 2013 @ 22:52:59 #101
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_125622443
Net uitgespeeld. Holy shit dat einde zeg _O_ Meest geniale en goed uitwerkte einde dat ik ooit in een game heb gezien _O_
pi_125650998
Ja hoi dit dat en alles, stel ik vond deel 1 gaaf en deel 2 ruk, ga ik deel 3 dan wat vinden?

Vorige week ff gehaald, maar nog maar 10 minuutjes gespeeld tot ik net door dat riool gespoeld wordt bij die priesters zegmaar.

Iemand?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_125651982
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:55 schreef vosss het volgende:
Ja hoi dit dat en alles, stel ik vond deel 1 gaaf en deel 2 ruk, ga ik deel 3 dan wat vinden?

Vorige week ff gehaald, maar nog maar 10 minuutjes gespeeld tot ik net door dat riool gespoeld wordt bij die priesters zegmaar.

Iemand?
dan ga je dit ook ruk vinden.
There are only 151 Pokémon.
  woensdag 24 april 2013 @ 09:01:16 #104
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_125670286
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:55 schreef vosss het volgende:

Iemand?
Als je 'm toch gehaald (BETaald hoop ik o|O) hebt, speel 'm dan ook en vorm je eigen oordeel. Beetje jammer dat we dit aan een oudgediende als jij nog uit moeten leggen. ;(

Maar om je een beetje op weg te helpen:

Infinite is...
* van de maker van Bioshock 1
* een mengeling van (imo) Bioshock 1 en Halflife 2
* het best door 'm gelijk op Hard te spelen

En nu spelen, en we willen je niet meer horen tot de eindcredits voorbij zijn gerold. :(
pi_125732520
quote:
6s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:01 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Als je 'm toch gehaald (BETaald hoop ik o|O) hebt, speel 'm dan ook en vorm je eigen oordeel. Beetje jammer dat we dit aan een oudgediende als jij nog uit moeten leggen. ;(

Maar om je een beetje op weg te helpen:

Infinite is...
* van de maker van Bioshock 1
* een mengeling van (imo) Bioshock 1 en Halflife 2
* het best door 'm gelijk op Hard te spelen

En nu spelen, en we willen je niet meer horen tot de eindcredits voorbij zijn gerold. :(
_O- Amen!
Tails tell tales
pi_126215390
Zo ook eindelijk uitgespeeld; fijne game! Maar ik mistte toch wel wat stukjes die er (op de trailers) juist bijzonder leuk uitzagen:

Verder zag ik pas achteraf dat je vigors kon combineren; nooit gedaan...
  maandag 20 mei 2013 @ 10:01:20 #107
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_126756871
ik heb de eerste paar uur erop zitten, en heb er gemengde gevoelens bij tot nu toe :@
het ziet er prachtig uit, speelt lekker weg, maar ik vind het tot nu toe gewoon geen bioshock.
ik mis spanning, het is nooit echt eng en er is VEEL te veel ammo te vinden tot nu toe.

maar ben nog niet echt ver, dus hopelijk word het wat spannender/moeilijker. iig zo dat je zuinig moet zijn op je ammo want ik speel het nu gewoon als een standaard shooter :P
blablablablablablablablablablablablablabla
  maandag 20 mei 2013 @ 10:16:26 #108
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_126757113
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 10:01 schreef Schunckelstar het volgende:
ik heb de eerste paar uur erop zitten, en heb er gemengde gevoelens bij tot nu toe :@
het ziet er prachtig uit, speelt lekker weg, maar ik vind het tot nu toe gewoon geen bioshock.
ik mis spanning, het is nooit echt eng en er is VEEL te veel ammo te vinden tot nu toe.

maar ben nog niet echt ver, dus hopelijk word het wat spannender/moeilijker. iig zo dat je zuinig moet zijn op je ammo want ik speel het nu gewoon als een standaard shooter :P
Speel 'm ook gelijk op Hard of 1999-mode.
  maandag 20 mei 2013 @ 20:44:56 #109
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_126782586
Ik heb 'm op easy gespeeld maar vond het een enorm toffe ervaring.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 20 mei 2013 @ 20:53:13 #110
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_126783041
ik speel hem op normal, maar daar baal ik nu een beetje van :P
er zit geen uitdaging in. en tot overmaat van ramp als je dan een beetje onnder druk komt te staan gooit elizabeth je gewoon wat verse ammo of health/salt toe :')

klinkt alsof ik heel negatief ben over dit deel maar ik vermaak me er verder wel prima mee, had waarschijnlijk gewoon te hoge verwachtingen
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_126789038
Toch snel eens kopen... Wacht eigenlijk op de GOTY editie.
  maandag 20 mei 2013 @ 22:28:00 #112
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_126789090
Zal nog wel even duren gezien er nog DLC komt.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_129505249
Nieuwe DLC aangekondigd: de eerste is gericht op combat, de tweede is blijkbaar een return naar Rapture?

pi_129505461
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 14:24 schreef Gatenkaas het volgende:
Nieuwe DLC aangekondigd: de eerste is gericht op combat, de tweede is blijkbaar een return naar Rapture?

Het is DLC, maar die trailers zijn altijd zo vet van Bioshock. Hou echt van dat sfeertje _O_ Tja bij Bioshock games hoef ik geen eens na te denken of ik het wel koop.
pi_129505552
Er komt vandaag trouwens ook een kleinere DLC.

http://www.eurogamer.net/(...)in-the-clouds-review
pi_129507579
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 14:34 schreef Vault-Boy het volgende:
Er komt vandaag trouwens ook een kleinere DLC.

http://www.eurogamer.net/(...)in-the-clouds-review
Dat bedoelde ik met de op combat gerichtte DLC. Wel jammer dat de eerste DLC die uit moet komen op Bioshock's zwaktste punt is gericht. :P
pi_129535239
Iemand al gelukt om te downloaden op de PS3? Heb Season Pass maar krijg foutmelding ingame dat er nog niks is.
  zondag 25 augustus 2013 @ 22:41:15 #118
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_130461831
Dat laatste gevecht samen met songbird op 1999 mode. 8)7

Sta nu op 10+ pogingen, 't wil maar niet lukken. Iemand tips?
pi_130462000
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:41 schreef The_Substitute het volgende:
Dat laatste gevecht samen met songbird op 1999 mode. 8)7

Sta nu op 10+ pogingen, 't wil maar niet lukken. Iemand tips?
Mij lukte het na 2 keer. Met name heel veel bewegen, rockets en volleygun gebruiken.
  zondag 25 augustus 2013 @ 22:48:46 #120
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_130462200
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:44 schreef Gatenkaas het volgende:
Mij lukte het na 2 keer. Met name heel veel bewegen, rockets en volleygun gebruiken.
Het is niet dat het niet wil lukken omdat ik steeds het loodje leg, maar omdat die core toch steeds kapot gaat. Die rpg en hailfire/volleyguns gebruik ik ja. Ik leg ook steeds het dek vol met shockjockey- en devil's kiss-traps. Gebruik de skyline om achter de vox/patriots te komen (zodat ik op de gears kan schieten). Songbird gebruik ik voornamelijk voor de zeppelins, want tegen de patriots gebruiken helpt niet, want dan schieten de zeppelins meteen weer 2 nieuwe.

Heb o.a. kleding aan die health geeft als je een vijand verslaat.

En toch...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')