abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 april 2013 @ 15:53:24 #51
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_124878873
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 13:22 schreef Forbry het volgende:
Voor geïnteresseerden (voor velen waarschijnlijk “tl dr” :D ), dit is trouwens mijn "eindoordeel" (had die al eerder op een ander forum geplaatst):

Minpunten:
- Ik vond de moeilijkheidsgraad van de combat niet in balans. Ik heb het spel op medium/normaal gespeeld. Hele stukken vond ik veel te makkelijk, maar er waren ook stukken die ik juist weer te moeilijk vond (misschien op die momenten niet de juiste tactiek te pakken?). Er zat weinig tussenin.
- Vreselijk savesyteem! Ondervonden op momenten dat ik de combat moeilijk vond, maar ook op de momenten dat ik het spel gewoon stopte om later weer te hervatten. Erg vervelend om steeds een eind terug te moeten en alles weer opnieuw te moeten doen/verzamelen. Bovendien gebeurde het autosaven volgens mij onregelmatig en was het mij (ook daardoor) zeer onduidelijk wanneer er weer een autosave zou plaatsvinden of had plaatsgevonden. Het systeem houdt replay tegen en het is zo ook niet mogelijk om meerdere games tegelijk te spelen (op verschillende manieren).
Waarom niet een systeem als bij Mass effect? Dat je altijd kunt saven, behalve tijdens combat (en eventueel ook niet tijdens andere cruciale momenten). Hoi hoi (behouden) uitdaging, doei doei frustratie en tijdverspilling!
- Het (kunnen) horen van mensen vond ik niet soepel/geleidelijk verlopen. OF je hoorde ze goed, OF je hoorde ze gewoon niet. Op dezelfde afstand staan, maar omgedraaid… meteen helemaal weg het geluid. Dat je wel tekst zag (door ondertiteling) maar helemaal niks hoorde zeggen.
- Geen ondertiteling bij het afspelen van de Voxophones. (Gelukkig kon je ze in het spelmenu lezen, maar dat is toch minder).
- Hoewel ik het zelf niet zo storend vond (omdat je als maker qua tijd en geld toch keuzes moet maken neem ik aan), waren de (zeer) weinige modellen van de NCP’s wel een “verarming” van/in het spel.
- Soms iets te veel “bloom” qua graphics.
- Geen mogelijkheid tot het skippen van bepaalde scenes/conversaties als je het verhaal al kent, bijvoorbeeld als je “doodgaat” of (voor de combat) wil herspelen?
- Dat je wapen altijd voor een gedeelte zichtbaar blijft, ook op de rustige momenten. Verstoort toch net de mooie beelden wat, vind ik dan (zeker bij een groot wapen).
- Paar kleine onvolkomenheden/glitches tegengekomen (relatief weinig voor zo’n net uitgekomen spel en niet het nader specificeren waard).

Pluspunten:
- Setting.
- Sfeer.
- Verhaal.
- Climax einde. Einde waar je echt wel even over na moet denken en dat als het je duidelijk is geworden, het nog “klopt” in het verhaal ook, erg knap gedaan!
- Stijl graphics.
- Kwaliteit graphics.
- Originaliteit (in verhaal, settting en combat).
- Spelduur (!) (Ben véél langer bezig geweest dan ik van anderen hoor/lees en dat op “medium”). Sowieso, maar zeker tegen relatief lage prijs afgezet.
- De vele, geweldige details
- Goede, soepele gameplay.
- Goede balans combat-avontuur/exploratie. (Misschien voor een shooter iets te weinig combat, vooral in de eerste helft?).
- Audio (muziek, sfx, voiceacting).
- Combat. Vooral door de skylines(rails)/ skyhooks en tears, maar ook door hulp Elizabeth, gears, vigors, hazards en (zich verplaatsende) luchtschepen. Vele verschillende tactieken mogelijk volgens mij, wat replaywaarde op zich verhoogt (maar dat savesysteem… arrrrghhh). Wapens heb ik (nog) niet zo veel over te zeggen eigenlijk. Heb bijna alleen maar de shotgun, sniper rifle of RPG gebruikt…
- Had ik de skylines/skyrails al genoemd :P
- De Undertow vigor, als je die “hold/charged” (en helemaal opgewaardeerd hebt). Die vond ik erg leuk om te gebruiken! (Overigens vond ik “Return to sender” de meest “behulpzame”, het is maar goed dat je die pas op het laatst krijgt )
- Leuk(e) en pittig(e) “eindgevecht(en)”.
- Het hele spel getuigt van liefde van de makers voor het verhaal, de setting en gaming in het algemeen :)
- De Handymen. Vond het lastig om die (zonder Return to sender) te verslaan, maar als creatie/creatuur wel erg leuk.
- Heel goed gebruik van de Voxophones. Als in kort, maar krachtig. Nooit te lang en altijd erg nieuwsgierigmakend, verrassend of bepaalde zaken duidelijk makend (vond ik van die kinetoscopes minder). Sommige logs vond ik zelfs wel een beetje ontroerend.
- Het verhaal speelt zich echt af gedurende de tijd dat je speelt (niet in allerlei aparte filmpjes/scenes ofzo). (Wat het skippen van stukken bij replay ook lastig maakt?).

Al met al, ondanks ook wat minpunten, WOW en een 9 of 9,5 (ben ik nog niet helemaal uit) van 10! :)
Goede lijst, om daar nog aan toe te voegen vind ik het jammer dat je nu maar 2 wapens tegelijk mee kan dragen. Daarom heb ik eigenlijk de hele tijd dezelfde 2 wapens bij me, om in elke situatie uit de voeten te kunnen. Munitie ligt toch overal dus je kunt sproeien wat je wil, in tegenstelling tot de vorige edities waar je moest zoeken naar munitie en daardoor vaak gedwongen werd andere wapens uit te proberen
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_124880968
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Goede lijst, om daar nog aan toe te voegen vind ik het jammer dat je nu maar 2 wapens tegelijk mee kan dragen. Daarom heb ik eigenlijk de hele tijd dezelfde 2 wapens bij me, om in elke situatie uit de voeten te kunnen. Munitie ligt toch overal dus je kunt sproeien wat je wil, in tegenstelling tot de vorige edities waar je moest zoeken naar munitie en daardoor vaak gedwongen werd andere wapens uit te proberen
Het is wel iets uitdagender als je maar 2 wapens tegelijk kan meenemen? Zeg maar een variant op de beperkte munitie in de vorige edities?
Maar ik vind dat je wel gelijk hebt, dat je op deze manier snel op "safe" gaat spelen en snel steeds dezelfde wapens gaat gebruiken. Ik was/ben best benieuwd naar alle verschillende wapens, maar ik heb eigenlijk alleen maar de shotgun (korte afstand), RPG (medium afstand) en sniper rifle (lange afstand) gebruikt, terwijl als je meer wapens mee had kunnen nemen, ik waarschijnlijk veel meer afgewisseld had en dat had dan wel iets extra's aan de combat gegeven. :)
Tails tell tales
pi_124882156
quote:
7s.gif Op donderdag 4 april 2013 12:57 schreef Forbry het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die gevechten gingen me juist heel gemakkelijk af (in vergelijking met andere gevechten dan, heb het spel sowieso slechts op "medium" gespeeld). Ik liep gewoon met Return to sender + shotgun achter haar aan te knallen. Denk dat als ik Return to sender niet had kunnen gebruiken, dat ik het dan wel lastig had gevonden. Ga het ooit nog wel eens zonder proberen :)

[..]

Op medium is het inderdaad niet echt moeilijk. Met een volleygun kun je haar met twee magazijnen killen. 1999 mode heeft ze echter wat meer health en door de npc's die ze ressed kun je niet echt makkelijk naar nieuwe magazijnen, wapens of salts zoeken. ;)
Burning bridges gives you so much more
pi_124885793
quote:
2s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:17 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Op medium is het inderdaad niet echt moeilijk. Met een volleygun kun je haar met twee magazijnen killen. 1999 mode heeft ze echter wat meer health en door de npc's die ze ressed kun je niet echt makkelijk naar nieuwe magazijnen, wapens of salts zoeken. ;)
Oh, dat geloof ik meteen! :) Maar ik heb natuurlijk alles op medium gespeeld en vond de gevechten met haar verhoudingsgewijs gemakkelijk. ;) Ik vond andere stukken moeilijker en daar hadden de vijanden natuurlijk net zo goed relatief weinig health als je op medium speelt. :)
Met "Return to sender" had ik eigenlijk geen last van die ncp's :P
Tails tell tales
pi_124957315
Er kan nog een extra minpunt aan mijn lijst worden toegevoegd, geen "new game plus" :'(
Vind ik erg jammer! Snap dat het op sommige punten lastig zou zijn, omdat sommige dingen die je krijgt/update met het verhaal verweven zijn (zie bijvoorbeeld het krijgen van "Shock Jockey"), maar shit zeg, wat had ik het leuk(er) gevonden om het spel opnieuw te spelen met met name alle vigors (maar ook met alle updates en verkregen gears) vanaf het begin. Met sommige dingen kan je maar heel ff spelen, doordat je ze pas héél laat in het spel krijgt... -O- Alles "out maxen" is nu ook niet mogelijk :N

Misschien dat DLC daar nog verandering in aan kan brengen? Ik hoop daar in ieder geval enorm op! :Y
Tails tell tales
pi_124958185
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 18:05 schreef Forbry het volgende:
Er kan nog een extra minpunt aan mijn lijst worden toegevoegd, geen "new game plus" :'(
Vind ik erg jammer! Snap dat het op sommige punten lastig zou zijn, omdat sommige dingen die je krijgt/update met het verhaal verweven zijn (zie bijvoorbeeld het krijgen van "Shock Jockey"), maar shit zeg, wat had ik het leuk(er) gevonden om het spel opnieuw te spelen met met name alle vigors (maar ook met alle updates en verkregen gears) vanaf het begin. Met sommige dingen kan je maar heel ff spelen, doordat je ze pas héél laat in het spel krijgt... -O- Alles "out maxen" is nu ook niet mogelijk :N

Misschien dat DLC daar nog verandering in aan kan brengen? Ik hoop daar in ieder geval enorm op! :Y
Is 1999 mode niet newgame plus? ;)
Burning bridges gives you so much more
pi_124958822
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 18:29 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Is 1999 mode niet newgame plus? ;)
Voor zover ik overal gelezen heb: :N 1999 mode is alleen moeilijker, dat is alles.
Tails tell tales
pi_124960020
Na het (nu denk ik) bijna uitgespeeld te hebben toch niet meer opgepakt. Het weet me allemaal net te weinig vast te houden. Het verhaal is ok maar wordt vooral op niveau gehouden door de 'geloofwaardige' wereld. Zonder dat visuele spektakel zou er weinig van overblijven.

Qua fps vind ik de game weinig bijzonder. Combat voelt allemaal wat houterig aan en de je wordt nergens echt verrast door de vijanden. Behalve dekking zoeken is de AI ook niet van topniveau waardoor gevechten soms eerder als 'onderbreking' voelen dan als fun-moment. Ook de manier waarop je vijanden tegenkomt (je loopt door een deur, deur gaat achter je dicht en opeens verschijnen de baddies) begint snel saai, repetitief en vooral voorspelbaar te worden.

Ook de verschillende, wat toch een onderscheidende factor is voor de bioshock wereld, vigors voelen niet echt aan als iets anders dan een gun met een andere skin. De meeste zijn in ieder geval in de combat sterk overbodig en de moeite niet waard.

Dat meisje is een schattige toevoeging maar behalve een verhaal vertellen voelde ze verder een beetje overbodig aan. Om de zoveel tijd scripted wat geld of ammo naar je gooien is de eerste paar keer misschien leuk maar ik had toch liever gezien dat ze een wat pro-actievere rol had gespeeld.

Al met al is mijn mening over de game van zeer positief toen ik er net aan begon tot matig interessant gedaald naarmate de game zich vorderde. En nu ben ik op zo'n punt beland dat het einde van de game me eigenlijk helemaal niet meer interesseert en dat ik liever weer eens een andere spel opstart.

Uiteindelijk zou ik de game een 6,5 geven.
Conscience do cost.
  maandag 8 april 2013 @ 00:20:39 #59
8369 speknek
Another day another slay
pi_125016490
^ Ik ben het op zich met je eens, dat de gameplay matig is, maar als je ook maar vermoed in de buurt van het einde te zijn, dan moet je het uitspelen. Het is met enige afstand het beste einde in een game ooit. Het is inderdaad jammer dat de gameplay zo matig is. Als dit geen hersenloze fps / loot game was, maar iets van een wat meer stealthy third person game ofzo, dan was het de beste game allertijden imo, nu is het een redelijke game met het beste verhaal / art direction allertijden. Ik ging in ieder geval van een 6.5 zoals jij naar een 9.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_125034814
Alleen al dat originele, soepele en geweldige skylines-gebeuren maakt dat ik echt niet begrijp dat er mensen zijn die de gameplay maar matig of niet bijzonder vinden... Op het "deur-verhaal" na (klopt op zich wel, maar maakte het voor mij niet heel veel minder "fun") ook niet eens met andere punten :N

En wat Speknek zegt over het einde, zou ik op zich ook hebben gezegd, ware het niet dat Ems dat vermoedelijk ook wel niet zo boeiend zal vinden, aangezien hij daar anders -ondanks alles- nu toch al wel wat nieuwsgierig(er) naar zou zijn geweest. :)
Tails tell tales
  maandag 8 april 2013 @ 16:30:15 #61
8369 speknek
Another day another slay
pi_125034973
Soepel zou ik het door de kleine fov niet echt noemen, en voor de rest worden de skylines niet heel veel gebruikt. Helaas, want het is inderdaad wel de leukste toevoeging.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_125035272
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 16:30 schreef speknek het volgende:
Soepel zou ik het door de kleine fov niet echt noemen, en voor de rest worden de skylines niet heel veel gebruikt. Helaas, want het is inderdaad wel de leukste toevoeging.
Vond de standaard fov zelf ook (te) klein, maar kun je in het menu bijstellen (op PC tenminste), weet niet of je dat hebt gedaan? Ik heb het op de grootste stand gezet en dat vond ik ook meer dan prima. Skylines hadden in principe idd nog wel wat meer kunnen worden gebruikt, maar vond ze al wel genoeg aanwezig om als grote (extra) "funfactor" te ervaren. :)

EDIT: En ja, wat ik eerder al schreef, ik heb zelf ook enorm van opgewaardeerde en gechargde Undertow vigor genoten :D
Tails tell tales
pi_125036182
Ik heb trouwens de guide gekocht (als aandenken) en of die handig is.. geen idee... maar ik vind `m echt heel mooi, met hele toffe, grote afbeeldingen enzo :@
Tails tell tales
pi_125055724
Ik ben net begonnen en kom er nu al niet meer uit :')

Ben alle vendors langs gegaan op het festival maar heb geen kaartje kunnen bemachtigen om achter het hek te komen!
pi_125057368
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 23:41 schreef Santello het volgende:
Ik ben net begonnen en kom er nu al niet meer uit :')

Ben alle vendors langs gegaan op het festival maar heb geen kaartje kunnen bemachtigen om achter het hek te komen!
Possession gebruiken op die ene vendor voor dat hek ;)
  dinsdag 9 april 2013 @ 01:33:43 #66
230788 n8n
Pragmatisch
pi_125058105
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 16:30 schreef speknek het volgende:
Soepel zou ik het door de kleine fov niet echt noemen, en voor de rest worden de skylines niet heel veel gebruikt. Helaas, want het is inderdaad wel de leukste toevoeging.
fov?
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_125058134
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2013 01:33 schreef n8n het volgende:

[..]

fov?
field of view.. je gezichtsveld..

ik weet niet helemaal of ik de standaard fov heb gebruikt eigenlijk (ik kan mij herinneren dat ik er wel mee heb gespeeld...)
  dinsdag 9 april 2013 @ 01:37:13 #68
230788 n8n
Pragmatisch
pi_125058143
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 01:36 schreef mschol het volgende:

[..]

field of view.. je gezichtsveld..

ik weet niet helemaal of ik de standaard fov heb gebruikt eigenlijk (ik kan mij herinneren dat ik er wel mee heb gespeeld...)
dacht al zoiets. tnx, wist niet eens dat het aan te passen was
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  dinsdag 9 april 2013 @ 07:32:16 #69
8369 speknek
Another day another slay
pi_125059120
Op de xbox waar ik op speelde niet dacht ik.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_125065600
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 07:32 schreef speknek het volgende:
Op de xbox waar ik op speelde niet dacht ik.
Ik heb dus op de PC gespeeld en kan het nu niet nakijken, maar als je in het menu naar graphic of evt gameplay options gaat en je kiest voor "custom" settings, krijg je dan ook geen optie om met de fov te schuiven te zien?
Tails tell tales
pi_125065829
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 23:41 schreef Santello het volgende:
Ik ben net begonnen en kom er nu al niet meer uit :')

Ben alle vendors langs gegaan op het festival maar heb geen kaartje kunnen bemachtigen om achter het hek te komen!
Volgens mij wordt er in het spel op dat moment heel duidelijk gemaakt wat je precies moet doen ;-) Misschien heb jij ook wat aan de tip die ik ergens eerder in dit topic gaf ;-)
Tails tell tales
pi_125066658
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 02:32 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Waarom dollar machines gebruiken @ 1999 mode? :S

Bovendien kun je al die gekken @ comstocks ontwijken als de silent men je niet zien. Op 1999 mode was dat wel heel erg handig.
Dat zag ik in de guide -als eerste gelezen bruikbare tip- ook staan ja. Had echt geen idee dat je dat "alarm" van die "Boys of silence" ook kon ontwijken. Had ik wel een paar keer geprobeerd, maar leek toen geen vermijden aan... blijkbaar moet dat dus wel kunnen idd!
Tails tell tales
  dinsdag 9 april 2013 @ 13:12:18 #73
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_125066909
Goede review ook al is hij in het begin een beetje vaag. :P
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  dinsdag 9 april 2013 @ 13:19:42 #74
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_125067113
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2013 13:03 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dat zag ik in de guide -als eerste gelezen bruikbare tip- ook staan ja. Had echt geen idee dat je dat "alarm" van die "Boys of silence" ook kon ontwijken. Had ik wel een paar keer geprobeerd, maar leek toen geen vermijden aan... blijkbaar moet dat dus wel kunnen idd!
bioshock op hard uitgespeeld maar heb die "boy of silence" nog nooit gezien. :') (ligt aan mij hoor)

ik probeer alle hoeken en gaten te verkennen maar mis snel dingen.

edit: herken 'm nu wel, dacht dat het robots waren.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_125068114
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 13:19 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

bioshock op hard uitgespeeld maar heb die "boy of silence" nog nooit gezien. :') (ligt aan mij hoor)

ik probeer alle hoeken en gaten te verkennen maar mis snel dingen.

edit: herken 'm nu wel, dacht dat het robots waren.
Ik wist ook niet hoe ze heetten en wat ze precies waren hoor, maar zag dat er in de guide een apart stuk aan werd gewijd en daar stond dat dus in. Zijn schijnbaar (ook) blinde jongens die -mede door die gevallen op hun hoofd neem ik aan- heel goed kunnen horen en je kan er dus blijkbaar (in mijn geval toch) voor zorgen dat ze jou niet opmerken en dan heb je dus geen last meer van al die psy patienten.
Tails tell tales
  dinsdag 9 april 2013 @ 13:56:08 #76
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_125068351
Je moet ze simpelweg voorbij sprinten als ze een andere kant opkijken en uit de schijnwerper blijven. Zo is het mij gelukt.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_125068650
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 april 2013 13:56 schreef The_Substitute het volgende:
Je moet ze simpelweg voorbij sprinten als ze een andere kant opkijken en uit de schijnwerper blijven. Zo is het mij gelukt.
Enige deel van het spel waarbij je moest sneaken inderdaad. Was wel lijp om een stuk gear te pakken die vlak achter een Boy of Silence stond, was echt bang dat hij me zo horen/zien en ik al die anderen in die zaal moest bevechten. :')
Burning bridges gives you so much more
  dinsdag 9 april 2013 @ 14:26:00 #78
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_125069362
Dacht dat het een soort lady comstock encounter was dus knapte er telkens op los. Waren wel moeilijke gevechten met al die spoken erbij.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_125071021
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:26 schreef Curlbrah het volgende:
Dacht dat het een soort lady comstock encounter was dus knapte er telkens op los. Waren wel moeilijke gevechten met al die spoken erbij.
Op medium kun je je er nog doorheen komen met melee, in 1999 mode had ik er zelfs moeite mee met wapens. :P
Burning bridges gives you so much more
  dinsdag 9 april 2013 @ 15:18:26 #80
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_125071166
op hard kwam ik er doorheen met die vuur vigor
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_125075957
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 april 2013 13:56 schreef The_Substitute het volgende:
Je moet ze simpelweg voorbij sprinten als ze een andere kant opkijken en uit de schijnwerper blijven. Zo is het mij gelukt.
Ik ga het spel zeker nog eens spelen als alle DLC er is (misschien voor die tijd al) en dan ga ik dat eens proberen! ^O^

EDIT: Ik had niet zo'n moeite met die lui trouwens, maar was dus op medium en met gebruik van Return to sender :')
Tails tell tales
pi_125076957
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 13:12 schreef Curlbrah het volgende:
Goede review ook al is hij in het begin een beetje vaag. :P
Vraagt wel wat tijd/geduld, maar idd goede, (uit)gebalanceerde review! (Ga zo maar eens zoeken of er ook een filmpje is waar hij zijn mening over het einde geeft, zover was hij hier nog lang niet). Moest wel ff lachen dat hij maar geen "boots" kreeg en die Motorized patriot toch niet dood bleek. Die gast komt op zich met hele goede dingen, maar punten die hij ziet als negatief, zag ik meer als een compromis van de makers (tijd/geld). Ben het wat de gunplay betreft (ziet hij als een heel slecht punt) niet met hem eens. Die is idd beperkt en had vast en zeker beter/leuker gekund, maar vond het zelf nergens storend of problematisch. Hij stipt als heel goed punt van het spel aan, dat het -simpel gezegd- racisme ook van een "begrijpende" kant laat zien. Ik vond het wel interessant uitgevoerd/benaderd, maar dat wat hij zegt had ik nergens :? Iemand anders wel? :)
Tails tell tales
pi_125077165
Ik vind dat iedereen wel heel erg negatief is over de gameplay. Tuurlijk, het is geen BF of CoD, maar dat pretenderen de makers ook niet.
Burning bridges gives you so much more
pi_125077967
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:09 schreef Gatenkaas het volgende:
Ik vind dat iedereen wel heel erg negatief is over de gameplay. Tuurlijk, het is geen BF of CoD, maar dat pretenderen de makers ook niet.
Ik vind gameplay wel belangrijk, maar je kan nou eenmaal niet alles hebben en zo lang het allemaal op zich wel soepel loopt (en dat vond ik persoonlijk dus wel), geef mij dan maar een goed verhaal en iets minder uitgebreide gameplay :)
Tails tell tales
pi_125078070
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:33 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik vind gameplay wel belangrijk, maar je kan nou eenmaal niet alles hebben en zo lang het allemaal op zich wel soepel loopt (en dat vond ik persoonlijk dus wel), geef mij dan maar een goed verhaal en iets minder uitgebreide gameplay :)
Ik vind doorgaans in dat soort spellen gameplay zeer ondergeschikt aan het verhaal, dus als het een beetje mager is dan vind ik het wel prima. Maar soit, dat is per persoon verschillend.
Burning bridges gives you so much more
pi_125078420
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:36 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Ik vind doorgaans in dat soort spellen gameplay zeer ondergeschikt aan het verhaal, dus als het een beetje mager is dan vind ik het wel prima. Maar soit, dat is per persoon verschillend.
Eens dus, zolang de gameplay maar niet zó mager is dat het echt ongemak tijdens het spelen geeft (EDIT: of echt énorm sáai is). In dat geval haak ik toch wel af, ondanks een heel goed verhaal. Maar goed, dat is imo hier dus niet het geval :)
Tails tell tales
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:50:02 #87
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_125084425
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:09 schreef Gatenkaas het volgende:
Ik vind dat iedereen wel heel erg negatief is over de gameplay. Tuurlijk, het is geen BF of CoD, maar dat pretenderen de makers ook niet.
Vind dat ook overdreven.

SPOILER: blabla
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  dinsdag 9 april 2013 @ 21:11:05 #88
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_125085763
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:02 schreef Forbry het volgende:

[..]

Vraagt wel wat tijd/geduld, maar idd goede, (uit)gebalanceerde review! (Ga zo maar eens zoeken of er ook een filmpje is waar hij zijn mening over het einde geeft, zover was hij hier nog lang niet). Moest wel ff lachen dat hij maar geen "boots" kreeg en die Motorized patriot toch niet dood bleek. Die gast komt op zich met hele goede dingen, maar punten die hij ziet als negatief, zag ik meer als een compromis van de makers (tijd/geld). Ben het wat de gunplay betreft (ziet hij als een heel slecht punt) niet met hem eens. Die is idd beperkt en had vast en zeker beter/leuker gekund, maar vond het zelf nergens storend of problematisch. Hij stipt als heel goed punt van het spel aan, dat het -simpel gezegd- racisme ook van een "begrijpende" kant laat zien. Ik vond het wel interessant uitgevoerd/benaderd, maar dat wat hij zegt had ik nergens :? Iemand anders wel? :)
Veel van zijn gunplay kritiek beargumenteerd hij met terugblikken op de voorgaande games. Dat was van mij niet echt nodig geweest.

Daarnaast denk ik dat 2 guns per keer wel lekker werkt en ook een stukje realistischer is misschien.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  dinsdag 9 april 2013 @ 21:42:08 #89
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_125088016
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:09 schreef Gatenkaas het volgende:
Ik vind dat iedereen wel heel erg negatief is over de gameplay. Tuurlijk, het is geen BF of CoD, maar dat pretenderen de makers ook niet.
Ik denk dat het allemaal nóg interessanter was geweest als ze de hoeveelheid vijanden naar beneden hadden geschroefd en realistische damage hadden toegespast. (je wapens 1 hitten zowat maar vijanden kunnen jou ook snel doden)

En daarnaast de vijanden wat meer verhaal en emotie toekennen. In de vorm van bijv. brieven / dagboeken / persoonlijke bezittingen in de inventory.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  zaterdag 13 april 2013 @ 14:23:48 #90
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_125230556
Gisteren om 4 uur 's nachts uitgespeeld. Een leuke einde, maar wel zware kost als je niet het idee van de infinite possibilities begrijpt.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_125231303
Misschien ook niet echt een tijdstip om het allemaal goed in je op te kunnen nemen heh :P

Ik denk wel dat als ik rustiger door de game was gegaan en alles rustig had opgenomen het allemaal wat meer diepgang had gehad. Heb gisteren nog even een klein stukje gespeeld en het is grappig om te zien hoeveel clues er eigenlijk zijn.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  zaterdag 13 april 2013 @ 15:08:46 #92
8369 speknek
Another day another slay
pi_125231749
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:09 schreef Gatenkaas het volgende:
Ik vind dat iedereen wel heel erg negatief is over de gameplay. Tuurlijk, het is geen BF of CoD, maar dat pretenderen de makers ook niet.
Ik vond het probleem niet zozeer de gameplay zelf, maar dat de gameplay tegengesteld werkte aan wat de game probeerde te doen. In reactie tot Culbrah hierboven, je wordt min of meer gedwongen er niet rustig doorheen te bewegen. Ik had daar op neogaf wat overgeschreven, dus sorry dat het in Engels is:

quote:
The problem, for me, is not really the combat itself. I quite like the gameplay puzzles they created where you can approach a setpiece from many different angles. The plas..vigors are nicely varied, I thought a few of them were useless but then I see people on here who only use those, so they must be well balanced. Same goes for the weapons, a really nice variety. I haven't really made up my mind over whether I think the weapons lack oomph, or whether I enjoy weapons that finally just let you blast away without spraying everywhere and cooldown timers. The lack of enemy variety was annoying though and the bigger machines were more annoying because of their bullet sponge nature than fun I thought.

No what really annoyed me was that the fps and loot trappings worked antithetical to what the game seemed to want to achieve. Now it could be just me; I'm a game design researcher so I'm heavily biased against anything that (I feel!) grates in this sense. Heavy action FPS games are contingent on a continuous, increasing sense of urgency. Like an avalanche that gathers up momentum. They need to have this, because why else would you massacre such ludicrous amounts of people other than that the increasing urgency demands it (you forget about the ludicrousness of the situation basically). But the game hides away a lot of the understanding of the plot in corners away from the path you are actually being directed in! In addition, you need to understand Columbia to appreciate it, but the constant shooting gets in the way of this because your attention is constantly focused on the enemies, that are not interesting to the actual understanding of the plot. This schizophrenia was constantly nagging my mind while I was playing the game. The game design says go this way there are enemies you have to shoot, the world design said go the other way, it's what it's really about.

This is exemplified in the green arrow you can conjure up. You see it veers off right, so you go left in search for loot and voxophones. Apart from killing any urgency that's left (because your mind outright refuses the idea that you have to roleplay as the protagonist in the plot and e.g. hurry quickly save Elizabeth), the loot mechanic furthermore kills any observation of the environment. Loot is everywhere. In the trashcans, on the street, in desks. You're clicking on everything without giving it conscious thought. Therefore the environment, Columbia(!) (the place it should be about), is essentially meaningless. There's no spatial cognition, because there's no need for it. You don't have to reason about the environment, like 'I bet there's a voxophone on that person's nightstand', because they are on the ground, in a crypt, in the bushes, everywhere that's illogical. As such, you don't appraise the environment like a logical place, but like it's a backdrop. And then there's the shooting again, for the fiftieth time in a row. Why were you doing this again? To pay off some kind of debt that hasn't even been explained. Okay..
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_125231863
Daar kan ik me opzich wel in vinden. Wat minder combat en wat meer rustige stukken, zoals je in het begin van het spel voor de raffle hebt, zou wat dat betreft (voor mij) beter werken.
Burning bridges gives you so much more
  zaterdag 13 april 2013 @ 15:15:46 #94
230788 n8n
Pragmatisch
pi_125231921
I ga ook altijd tegen de richting van de pijl in _O-
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_125265839
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 15:08 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik vond het probleem niet zozeer de gameplay zelf, maar dat de gameplay tegengesteld werkte aan wat de game probeerde te doen. In reactie tot Culbrah hierboven, je wordt min of meer gedwongen er niet rustig doorheen te bewegen. Ik had daar op neogaf wat overgeschreven, dus sorry dat het in Engels is:

[..]

^O^ voor je stuk (en je Engels)!

Ik ben het wel met je eens wat de plaatsing combat-verhaal betreft, alleen het stoorde mij zelf totaal niet. Ging steeds de tegengestelde richting in en genoot dan van het verhaal, ging vervolgens de goede richting en genoot van de combat en mijn hersenen maakten er vervolgens wel één groot kloppend geheel van :)

Wat je standpunt betreft dat de combat sowieso `out of place' (in mijn eigen woorden hoor, niet de jouwe ;) ) zou zijn. Daar ben ik het totaal niet mee eens. `Ze´ willen niet dat je Elizabeth meeneemt en `ze` proberen dat op elk moment met geweld te voorkomen. Wat mij betreft voldoende (kloppende) onderbouwing voor alle vijanden/combat binnen het verhaal.
Tails tell tales
pi_125266243
En dan heb je ook nog het 'Daisy-gedeelte' natuurlijk, maar de daaruitvloeiende vijanden/combat werd(en) mi ook wel voldoende onderbouwd (zij het misschien wel iets minder waterdicht).
Tails tell tales
pi_125426656
Vanavond weer aan Bioshock 1 begonnen. Damn snap meteen waarom ik jaren geleden verliefd ben geworden op die game. Echt die sfeer is echt top gewoon. Vind dat onderwater toch wel veel vetter hoor. Columbia had ook zeker wat, maar ik vind onderwater toch net iets vetter. Ook de enemys zijn veel enger en gestoorder. >:)

Je krijgt wel ineens een speciaal gevoel (ik wel tenminste)als je begint. Want als je Bioshock Infinite heb uitgespeeld, weet je vast wel waar ik het over heb. *)

Loop je lekker rond en ineens begint er een jaren 50 a 60 muziekje. Ook die openingsmuziek blijft echt schitterend man. _O_

Ik ga weer lekker van voor af aan beginnen. Eerst deel 1, 2 en dan weer een keer Infinite.

_O_ _O_ _O_
pi_125427944
die jaren 50-60-70 (?) sfeer die in 1, 2 en Infinite wordt neergezet is geweldig
pas 2 opgestart en damn wat deed het begin mij denken aan het verhaal van infinite zeg..
  donderdag 18 april 2013 @ 09:14:13 #99
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_125430154
Jaren '50, '60, '70-sfeer in Infinite? Het speelt zich af in 1912. :P
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  donderdag 18 april 2013 @ 09:18:42 #100
230788 n8n
Pragmatisch
pi_125430237
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 09:14 schreef The_Substitute het volgende:
Jaren '50, '60, '70-sfeer in Infinite? Het speelt zich af in 1912. :P
Ja dag toen was er nog geen eens kleur
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')