1999 wat?quote:Op maandag 1 april 2013 21:01 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Focussen op 2/3 wapens die je upgrade, verder enkel op vigors. Werkt prima op 1999 mode.
Als je het spel een keer hebt uitgespeeld kun je de hoogste moeilijkheidsgraad, 1999 mode, unlocken.quote:Op maandag 1 april 2013 21:03 schreef n8n het volgende:
[..]
1999 wat?Ben zelf van de Shotgun en Carbine. Shotgun is awesome
Op die manier ja, ik hou het nog even bij mediumquote:Op maandag 1 april 2013 21:07 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Als je het spel een keer hebt uitgespeeld kun je de hoogste moeilijkheidsgraad, 1999 mode, unlocken.
Ik gebruik zelf trouwens volleygun en sniper. Die laatste is een shotgun met geweldige aim als je het geheel geupgrade hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.erg veel moeite heb met ammo en vigors. Beetje lame dat je dan niet heel veel kunt en alleen maar met melee wat kan, wat niet veel helpt.Burning bridges gives you so much more
Geen bruikbare? Alleen wat ammo waar je zo doorheen bent. Bovendien is het kut als je ammo of andere wapens moet zoeken, want zelfs met een volledig geupgrade schild en health ben je zo dood.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enige wat ik een beetje jammer vind is dat ik op 3 voxophones en 2 sights na geen achievements ervoor heb kunnen halen. Nouja, dan maar weer een re-run als er DLC is.
Burning bridges gives you so much more
quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:03 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Geen bruikbare? Alleen wat ammo waar je zo doorheen bent. Bovendien is het kut als je ammo of andere wapens moet zoeken, want zelfs met een volledig geupgrade schild en health ben je zo dood.![]()
Anyway, heb net het spel op 1999 mode gehaald. Het maakt het spel echt een betere ervaring.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enige wat ik een beetje jammer vind is dat ik op 3 voxophones en 2 sights na geen achievements ervoor heb kunnen halen. Nouja, dan maar weer een re-run als er DLC is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 3 april 2013 23:26 schreef Baksteenfietsschepijs het volgende:
[..]Waarom dollar machines gebruiken @ 1999 mode? :SSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bovendien kun je al die gekken @ comstocks ontwijken als de silent men je niet zien. Op 1999 mode was dat wel heel erg handig.Burning bridges gives you so much more
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die gevechten gingen me juist heel gemakkelijk af (in vergelijking met andere gevechten dan, heb het spel sowieso slechts op "medium" gespeeld). Ik liep gewoon met Return to sender + shotgun achter haar aan te knallen. Denk dat als ik Return to sender niet had kunnen gebruiken, dat ik het dan wel lastig had gevonden. Ga het ooit nog wel eens zonder proberen
Het eindgevecht vond ik ook het meest lastig. Na tig mislukte pogingen, maar een compleet andere tactiek toegepast (steeds op en af de skylines -met bijpassende, in dit geval zeer behulpzame gear- zoveel mogelijk vijanden striken) en toen is het uiteindelijk toch geluktquote:![]()
Ik vond zo'n Handyman ook erg moeilijk te verslaan. Tot ik "Return to sender" kon gebruiken, toen werd het hier ook shotgun erbij en knallen maar.
Léukste vigor vond ik overigens UndertowHeb heel wat vijanden van hot naar her versleept...
[ Bericht 2% gewijzigd door Forbry op 04-04-2013 13:08:16 ]Tails tell tales
Lol daar kwam ik meteen in het begin al achter.quote:Op donderdag 4 april 2013 13:03 schreef Forbry het volgende:
Een tip trouwens (kwam ik zelf halverwege pas achter namelijk): als je possession op die vending machines gebruikt komt er altijd een hoopje geld uitrollen en dat telt al met al behoorlijk aan. Kun je bij iedere vending machine precies één keertje doen (overigens wel handig om die vigor dan zo snel mogelijk op te waarderen naar eentje die minder salt kost).
Ja, dat wist ik ook nog wel, maar ik had dat om één of andere reden gewoon niet doorgetrokken naar de rest van het spelquote:Op donderdag 4 april 2013 13:07 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Lol daar kwam ik meteen in het begin al achter.![]()
Als je voor het eerst die power moet gebruiken om een ticket te kopen. Dan stroomt er ook een hopje geld uit, en sindsdien doe ik het bij elke machine.
Ghehequote:Op donderdag 4 april 2013 13:13 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, dat wist ik ook nog wel, maar ik had dat om één of andere reden gewoon niet doorgetrokken naar de rest van het spelAchteraf gezien had ik al wel verwacht dat velen dit wél hadden gedaan. Tip is dan ook alleen bedoeld voor stommelingen zoals ikzelf
Mm, ja nu je het zegt er is idd zo'n achievement dat je 1999 mode moet completen zonder vending machines, lukt me eigenlijk ook vast wel, maar nu is het al te laat daarvoor.quote:Op donderdag 4 april 2013 02:32 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Waarom dollar machines gebruiken @ 1999 mode? :S
Bovendien kun je al die gekken @ comstocks ontwijken als de silent men je niet zien. Op 1999 mode was dat wel heel erg handig.
Goede lijst, om daar nog aan toe te voegen vind ik het jammer dat je nu maar 2 wapens tegelijk mee kan dragen. Daarom heb ik eigenlijk de hele tijd dezelfde 2 wapens bij me, om in elke situatie uit de voeten te kunnen. Munitie ligt toch overal dus je kunt sproeien wat je wil, in tegenstelling tot de vorige edities waar je moest zoeken naar munitie en daardoor vaak gedwongen werd andere wapens uit te proberenquote:Op donderdag 4 april 2013 13:22 schreef Forbry het volgende:
Voor geïnteresseerden (voor velen waarschijnlijk “tl dr”), dit is trouwens mijn "eindoordeel" (had die al eerder op een ander forum geplaatst):
Minpunten:
- Ik vond de moeilijkheidsgraad van de combat niet in balans. Ik heb het spel op medium/normaal gespeeld. Hele stukken vond ik veel te makkelijk, maar er waren ook stukken die ik juist weer te moeilijk vond (misschien op die momenten niet de juiste tactiek te pakken?). Er zat weinig tussenin.
- Vreselijk savesyteem! Ondervonden op momenten dat ik de combat moeilijk vond, maar ook op de momenten dat ik het spel gewoon stopte om later weer te hervatten. Erg vervelend om steeds een eind terug te moeten en alles weer opnieuw te moeten doen/verzamelen. Bovendien gebeurde het autosaven volgens mij onregelmatig en was het mij (ook daardoor) zeer onduidelijk wanneer er weer een autosave zou plaatsvinden of had plaatsgevonden. Het systeem houdt replay tegen en het is zo ook niet mogelijk om meerdere games tegelijk te spelen (op verschillende manieren).
Waarom niet een systeem als bij Mass effect? Dat je altijd kunt saven, behalve tijdens combat (en eventueel ook niet tijdens andere cruciale momenten). Hoi hoi (behouden) uitdaging, doei doei frustratie en tijdverspilling!
- Het (kunnen) horen van mensen vond ik niet soepel/geleidelijk verlopen. OF je hoorde ze goed, OF je hoorde ze gewoon niet. Op dezelfde afstand staan, maar omgedraaid… meteen helemaal weg het geluid. Dat je wel tekst zag (door ondertiteling) maar helemaal niks hoorde zeggen.
- Geen ondertiteling bij het afspelen van de Voxophones. (Gelukkig kon je ze in het spelmenu lezen, maar dat is toch minder).
- Hoewel ik het zelf niet zo storend vond (omdat je als maker qua tijd en geld toch keuzes moet maken neem ik aan), waren de (zeer) weinige modellen van de NCP’s wel een “verarming” van/in het spel.
- Soms iets te veel “bloom” qua graphics.
- Geen mogelijkheid tot het skippen van bepaalde scenes/conversaties als je het verhaal al kent, bijvoorbeeld als je “doodgaat” of (voor de combat) wil herspelen?
- Dat je wapen altijd voor een gedeelte zichtbaar blijft, ook op de rustige momenten. Verstoort toch net de mooie beelden wat, vind ik dan (zeker bij een groot wapen).
- Paar kleine onvolkomenheden/glitches tegengekomen (relatief weinig voor zo’n net uitgekomen spel en niet het nader specificeren waard).
Pluspunten:
- Setting.
- Sfeer.
- Verhaal.
- Climax einde. Einde waar je echt wel even over na moet denken en dat als het je duidelijk is geworden, het nog “klopt” in het verhaal ook, erg knap gedaan!
- Stijl graphics.
- Kwaliteit graphics.
- Originaliteit (in verhaal, settting en combat).
- Spelduur (!) (Ben véél langer bezig geweest dan ik van anderen hoor/lees en dat op “medium”). Sowieso, maar zeker tegen relatief lage prijs afgezet.
- De vele, geweldige details
- Goede, soepele gameplay.
- Goede balans combat-avontuur/exploratie. (Misschien voor een shooter iets te weinig combat, vooral in de eerste helft?).
- Audio (muziek, sfx, voiceacting).
- Combat. Vooral door de skylines(rails)/ skyhooks en tears, maar ook door hulp Elizabeth, gears, vigors, hazards en (zich verplaatsende) luchtschepen. Vele verschillende tactieken mogelijk volgens mij, wat replaywaarde op zich verhoogt (maar dat savesysteem… arrrrghhh). Wapens heb ik (nog) niet zo veel over te zeggen eigenlijk. Heb bijna alleen maar de shotgun, sniper rifle of RPG gebruikt…
- Had ik de skylines/skyrails al genoemd![]()
- De Undertow vigor, als je die “hold/charged” (en helemaal opgewaardeerd hebt). Die vond ik erg leuk om te gebruiken! (Overigens vond ik “Return to sender” de meest “behulpzame”, het is maar goed dat je die pas op het laatst krijgt )
- Leuk(e) en pittig(e) “eindgevecht(en)”.
- Het hele spel getuigt van liefde van de makers voor het verhaal, de setting en gaming in het algemeen![]()
- De Handymen. Vond het lastig om die (zonder Return to sender) te verslaan, maar als creatie/creatuur wel erg leuk.
- Heel goed gebruik van de Voxophones. Als in kort, maar krachtig. Nooit te lang en altijd erg nieuwsgierigmakend, verrassend of bepaalde zaken duidelijk makend (vond ik van die kinetoscopes minder). Sommige logs vond ik zelfs wel een beetje ontroerend.
- Het verhaal speelt zich echt af gedurende de tijd dat je speelt (niet in allerlei aparte filmpjes/scenes ofzo). (Wat het skippen van stukken bij replay ook lastig maakt?).
Al met al, ondanks ook wat minpunten, WOW en een 9 of 9,5 (ben ik nog niet helemaal uit) van 10!
Het is wel iets uitdagender als je maar 2 wapens tegelijk kan meenemen? Zeg maar een variant op de beperkte munitie in de vorige edities?quote:Op donderdag 4 april 2013 15:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Goede lijst, om daar nog aan toe te voegen vind ik het jammer dat je nu maar 2 wapens tegelijk mee kan dragen. Daarom heb ik eigenlijk de hele tijd dezelfde 2 wapens bij me, om in elke situatie uit de voeten te kunnen. Munitie ligt toch overal dus je kunt sproeien wat je wil, in tegenstelling tot de vorige edities waar je moest zoeken naar munitie en daardoor vaak gedwongen werd andere wapens uit te proberen
quote:Op donderdag 4 april 2013 12:57 schreef Forbry het volgende:
Op medium is het inderdaad niet echt moeilijk. Met een volleygun kun je haar met twee magazijnen killen. 1999 mode heeft ze echter wat meer health en door de npc's die ze ressed kun je niet echt makkelijk naar nieuwe magazijnen, wapens of salts zoeken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die gevechten gingen me juist heel gemakkelijk af (in vergelijking met andere gevechten dan, heb het spel sowieso slechts op "medium" gespeeld). Ik liep gewoon met Return to sender + shotgun achter haar aan te knallen. Denk dat als ik Return to sender niet had kunnen gebruiken, dat ik het dan wel lastig had gevonden. Ga het ooit nog wel eens zonder proberen
[..]
Burning bridges gives you so much more
Oh, dat geloof ik meteen!quote:Op donderdag 4 april 2013 17:17 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Op medium is het inderdaad niet echt moeilijk. Met een volleygun kun je haar met twee magazijnen killen. 1999 mode heeft ze echter wat meer health en door de npc's die ze ressed kun je niet echt makkelijk naar nieuwe magazijnen, wapens of salts zoeken.
Is 1999 mode niet newgame plus?quote:Op zaterdag 6 april 2013 18:05 schreef Forbry het volgende:
Er kan nog een extra minpunt aan mijn lijst worden toegevoegd, geen "new game plus"![]()
Vind ik erg jammer! Snap dat het op sommige punten lastig zou zijn, omdat sommige dingen die je krijgt/update met het verhaal verweven zijn (zie bijvoorbeeld het krijgen van "Shock Jockey"), maar shit zeg, wat had ik het leuk(er) gevonden om het spel opnieuw te spelen met met name alle vigors (maar ook met alle updates en verkregen gears) vanaf het begin. Met sommige dingen kan je maar heel ff spelen, doordat je ze pas héél laat in het spel krijgt...Alles "out maxen" is nu ook niet mogelijk
![]()
Misschien dat DLC daar nog verandering in aan kan brengen? Ik hoop daar in ieder geval enorm op!
Voor zover ik overal gelezen heb:quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |