abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 april 2013 @ 21:03:38 #31
230788 n8n
Pragmatisch
pi_124769313
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2013 21:01 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Focussen op 2/3 wapens die je upgrade, verder enkel op vigors. Werkt prima op 1999 mode.
1999 wat? :@ Ben zelf van de Shotgun en Carbine. Shotgun is awesome _O_
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_124769446
quote:
7s.gif Op maandag 1 april 2013 21:03 schreef n8n het volgende:

[..]

1999 wat? :@ Ben zelf van de Shotgun en Carbine. Shotgun is awesome _O_
Als je het spel een keer hebt uitgespeeld kun je de hoogste moeilijkheidsgraad, 1999 mode, unlocken.

Ik gebruik zelf trouwens volleygun en sniper. Die laatste is een shotgun met geweldige aim als je het geheel geupgrade hebt. :)
Burning bridges gives you so much more
  maandag 1 april 2013 @ 21:08:37 #33
230788 n8n
Pragmatisch
pi_124769484
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 21:07 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Als je het spel een keer hebt uitgespeeld kun je de hoogste moeilijkheidsgraad, 1999 mode, unlocken.

Ik gebruik zelf trouwens volleygun en sniper. Die laatste is een shotgun met geweldige aim als je het geheel geupgrade hebt. :)
Op die manier ja, ik hou het nog even bij medium :7 Ga de volleygun wel ff checken, heb zelf toch nog geen wapens geupgrade. Vind je met die sniper niet lame dat je niet chill kan zoomen op korte afstand?
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_124770244
het viel mij op dat het maken van headshots erg makkelijk afging, vooral in het begin, en ik ben echt geen goeie shieter ofzo :D
  maandag 1 april 2013 @ 21:41:04 #35
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_124771125
Headshots op 1999-mode is al minder makkelijk dan op Hard, waar het nog met 1 schot kon.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  maandag 1 april 2013 @ 22:05:53 #36
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_124772683
misschien wil het wel met een sniper rifle?
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_124773122
Wellicht dat ik een ekte pro ben, maar unscoped kun je nog makkelijk headshots maken met de sniper.

Ik merk wel overigens dat ik met name bij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
erg veel moeite heb met ammo en vigors. Beetje lame dat je dan niet heel veel kunt en alleen maar met melee wat kan, wat niet veel helpt.
Burning bridges gives you so much more
  maandag 1 april 2013 @ 22:18:29 #38
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_124773407
Geen tears in de buurt?
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_124778314
Heb nu even een paar uurtjes Dishonored gespeeld, maar vind het spel niet echt heel bijzonder. :{ Daarbij vind ik de graphics echt ondermaats. Mensen klagen over Bioshock, maar bij Dishonored is het veel erger vind ik. :{

Had ik het geld toch maar voor een andere game gebruikt. Dat vind ik wel een minpunt aan PC gamen, en dan zeker als je een spel via Steam heb gekocht. Zou leuk zijn als je het spel kon ruilen of kon verkopen.
pi_124778442
quote:
7s.gif Op maandag 1 april 2013 22:18 schreef The_Substitute het volgende:
Geen tears in de buurt?
Geen bruikbare? Alleen wat ammo waar je zo doorheen bent. Bovendien is het kut als je ammo of andere wapens moet zoeken, want zelfs met een volledig geupgrade schild en health ben je zo dood. :P

Anyway, heb net het spel op 1999 mode gehaald. Het maakt het spel echt een betere ervaring. _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enige wat ik een beetje jammer vind is dat ik op 3 voxophones en 2 sights na geen achievements ervoor heb kunnen halen. Nouja, dan maar weer een re-run als er DLC is. ;(
Burning bridges gives you so much more
pi_124860534
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 00:03 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Geen bruikbare? Alleen wat ammo waar je zo doorheen bent. Bovendien is het kut als je ammo of andere wapens moet zoeken, want zelfs met een volledig geupgrade schild en health ben je zo dood. :P

Anyway, heb net het spel op 1999 mode gehaald. Het maakt het spel echt een betere ervaring. _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enige wat ik een beetje jammer vind is dat ik op 3 voxophones en 2 sights na geen achievements ervoor heb kunnen halen. Nouja, dan maar weer een re-run als er DLC is. ;(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_124860784
Wat een geniaal eind stuk zeg. _O_ _O_ _O_
pi_124864186
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 23:26 schreef Baksteenfietsschepijs het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom dollar machines gebruiken @ 1999 mode? :S

Bovendien kun je al die gekken @ comstocks ontwijken als de silent men je niet zien. Op 1999 mode was dat wel heel erg handig.
Burning bridges gives you so much more
pi_124872395
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die gevechten gingen me juist heel gemakkelijk af (in vergelijking met andere gevechten dan, heb het spel sowieso slechts op "medium" gespeeld). Ik liep gewoon met Return to sender + shotgun achter haar aan te knallen. Denk dat als ik Return to sender niet had kunnen gebruiken, dat ik het dan wel lastig had gevonden. Ga het ooit nog wel eens zonder proberen :)

quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 01:41 schreef mschol het volgende:

[..]

dat was inderdaad bijzonder klote :D
Het eindgevecht vond ik ook het meest lastig. Na tig mislukte pogingen, maar een compleet andere tactiek toegepast (steeds op en af de skylines -met bijpassende, in dit geval zeer behulpzame gear- zoveel mogelijk vijanden striken) en toen is het uiteindelijk toch gelukt :)

Ik vond zo'n Handyman ook erg moeilijk te verslaan. Tot ik "Return to sender" kon gebruiken, toen werd het hier ook shotgun erbij en knallen maar.

Léukste vigor vond ik overigens Undertow :) Heb heel wat vijanden van hot naar her versleept... :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Forbry op 04-04-2013 13:08:16 ]
Tails tell tales
pi_124872569
Een tip trouwens (kwam ik zelf halverwege pas achter namelijk): als je possession op die vending machines gebruikt komt er altijd een hoopje geld uitrollen en dat telt al met al behoorlijk aan. Kun je bij iedere vending machine precies één keertje doen (overigens wel handig om die vigor dan zo snel mogelijk op te waarderen naar eentje die minder salt kost).
Tails tell tales
pi_124872678
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 13:03 schreef Forbry het volgende:
Een tip trouwens (kwam ik zelf halverwege pas achter namelijk): als je possession op die vending machines gebruikt komt er altijd een hoopje geld uitrollen en dat telt al met al behoorlijk aan. Kun je bij iedere vending machine precies één keertje doen (overigens wel handig om die vigor dan zo snel mogelijk op te waarderen naar eentje die minder salt kost).
Lol daar kwam ik meteen in het begin al achter. :')

Als je voor het eerst die power moet gebruiken om een ticket te kopen. Dan stroomt er ook een hopje geld uit, en sindsdien doe ik het bij elke machine.
pi_124872881
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 13:07 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Lol daar kwam ik meteen in het begin al achter. :')

Als je voor het eerst die power moet gebruiken om een ticket te kopen. Dan stroomt er ook een hopje geld uit, en sindsdien doe ik het bij elke machine.
Ja, dat wist ik ook nog wel, maar ik had dat om één of andere reden gewoon niet doorgetrokken naar de rest van het spel :) Achteraf gezien had ik al wel verwacht dat velen dit wél hadden gedaan. Tip is dan ook alleen bedoeld voor stommelingen zoals ikzelf ;)
Tails tell tales
pi_124872908
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 13:13 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ja, dat wist ik ook nog wel, maar ik had dat om één of andere reden gewoon niet doorgetrokken naar de rest van het spel :) Achteraf gezien had ik al wel verwacht dat velen dit wél hadden gedaan. Tip is dan ook alleen bedoeld voor stommelingen zoals ikzelf ;)
Ghehe :+
pi_124873195
Voor geïnteresseerden (voor velen waarschijnlijk “tl dr” :D ), dit is trouwens mijn "eindoordeel" (had die al eerder op een ander forum geplaatst):

Minpunten:
- Ik vond de moeilijkheidsgraad van de combat niet in balans. Ik heb het spel op medium/normaal gespeeld. Hele stukken vond ik veel te makkelijk, maar er waren ook stukken die ik juist weer te moeilijk vond (misschien op die momenten niet de juiste tactiek te pakken?). Er zat weinig tussenin.
- Vreselijk savesyteem! Ondervonden op momenten dat ik de combat moeilijk vond, maar ook op de momenten dat ik het spel gewoon stopte om later weer te hervatten. Erg vervelend om steeds een eind terug te moeten en alles weer opnieuw te moeten doen/verzamelen. Bovendien gebeurde het autosaven volgens mij onregelmatig en was het mij (ook daardoor) zeer onduidelijk wanneer er weer een autosave zou plaatsvinden of had plaatsgevonden. Het systeem houdt replay tegen en het is zo ook niet mogelijk om meerdere games tegelijk te spelen (op verschillende manieren).
Waarom niet een systeem als bij Mass effect? Dat je altijd kunt saven, behalve tijdens combat (en eventueel ook niet tijdens andere cruciale momenten). Hoi hoi (behouden) uitdaging, doei doei frustratie en tijdverspilling!
- Het (kunnen) horen van mensen vond ik niet soepel/geleidelijk verlopen. OF je hoorde ze goed, OF je hoorde ze gewoon niet. Op dezelfde afstand staan, maar omgedraaid… meteen helemaal weg het geluid. Dat je wel tekst zag (door ondertiteling) maar helemaal niks hoorde zeggen.
- Geen ondertiteling bij het afspelen van de Voxophones. (Gelukkig kon je ze in het spelmenu lezen, maar dat is toch minder).
- Hoewel ik het zelf niet zo storend vond (omdat je als maker qua tijd en geld toch keuzes moet maken neem ik aan), waren de (zeer) weinige modellen van de NCP’s wel een “verarming” van/in het spel.
- Soms iets te veel “bloom” qua graphics.
- Geen mogelijkheid tot het skippen van bepaalde scenes/conversaties als je het verhaal al kent, bijvoorbeeld als je “doodgaat” of (voor de combat) wil herspelen?
- Dat je wapen altijd voor een gedeelte zichtbaar blijft, ook op de rustige momenten. Verstoort toch net de mooie beelden wat, vind ik dan (zeker bij een groot wapen).
- Paar kleine onvolkomenheden/glitches tegengekomen (relatief weinig voor zo’n net uitgekomen spel en niet het nader specificeren waard).

Pluspunten:
- Setting.
- Sfeer.
- Verhaal.
- Climax einde. Einde waar je echt wel even over na moet denken en dat als het je duidelijk is geworden, het nog “klopt” in het verhaal ook, erg knap gedaan!
- Stijl graphics.
- Kwaliteit graphics.
- Originaliteit (in verhaal, settting en combat).
- Spelduur (!) (Ben véél langer bezig geweest dan ik van anderen hoor/lees en dat op “medium”). Sowieso, maar zeker tegen relatief lage prijs afgezet.
- De vele, geweldige details
- Goede, soepele gameplay.
- Goede balans combat-avontuur/exploratie. (Misschien voor een shooter iets te weinig combat, vooral in de eerste helft?).
- Audio (muziek, sfx, voiceacting).
- Combat. Vooral door de skylines(rails)/ skyhooks en tears, maar ook door hulp Elizabeth, gears, vigors, hazards en (zich verplaatsende) luchtschepen. Vele verschillende tactieken mogelijk volgens mij, wat replaywaarde op zich verhoogt (maar dat savesysteem… arrrrghhh). Wapens heb ik (nog) niet zo veel over te zeggen eigenlijk. Heb bijna alleen maar de shotgun, sniper rifle of RPG gebruikt…
- Had ik de skylines/skyrails al genoemd :P
- De Undertow vigor, als je die “hold/charged” (en helemaal opgewaardeerd hebt). Die vond ik erg leuk om te gebruiken! (Overigens vond ik “Return to sender” de meest “behulpzame”, het is maar goed dat je die pas op het laatst krijgt )
- Leuk(e) en pittig(e) “eindgevecht(en)”.
- Het hele spel getuigt van liefde van de makers voor het verhaal, de setting en gaming in het algemeen :)
- De Handymen. Vond het lastig om die (zonder Return to sender) te verslaan, maar als creatie/creatuur wel erg leuk.
- Heel goed gebruik van de Voxophones. Als in kort, maar krachtig. Nooit te lang en altijd erg nieuwsgierigmakend, verrassend of bepaalde zaken duidelijk makend (vond ik van die kinetoscopes minder). Sommige logs vond ik zelfs wel een beetje ontroerend.
- Het verhaal speelt zich echt af gedurende de tijd dat je speelt (niet in allerlei aparte filmpjes/scenes ofzo). (Wat het skippen van stukken bij replay ook lastig maakt?).

Al met al, ondanks ook wat minpunten, WOW en een 9 of 9,5 (ben ik nog niet helemaal uit) van 10! :)
Tails tell tales
pi_124878286
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 02:32 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Waarom dollar machines gebruiken @ 1999 mode? :S

Bovendien kun je al die gekken @ comstocks ontwijken als de silent men je niet zien. Op 1999 mode was dat wel heel erg handig.
Mm, ja nu je het zegt er is idd zo'n achievement dat je 1999 mode moet completen zonder vending machines, lukt me eigenlijk ook vast wel, maar nu is het al te laat daarvoor.
  donderdag 4 april 2013 @ 15:53:24 #51
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_124878873
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 13:22 schreef Forbry het volgende:
Voor geïnteresseerden (voor velen waarschijnlijk “tl dr” :D ), dit is trouwens mijn "eindoordeel" (had die al eerder op een ander forum geplaatst):

Minpunten:
- Ik vond de moeilijkheidsgraad van de combat niet in balans. Ik heb het spel op medium/normaal gespeeld. Hele stukken vond ik veel te makkelijk, maar er waren ook stukken die ik juist weer te moeilijk vond (misschien op die momenten niet de juiste tactiek te pakken?). Er zat weinig tussenin.
- Vreselijk savesyteem! Ondervonden op momenten dat ik de combat moeilijk vond, maar ook op de momenten dat ik het spel gewoon stopte om later weer te hervatten. Erg vervelend om steeds een eind terug te moeten en alles weer opnieuw te moeten doen/verzamelen. Bovendien gebeurde het autosaven volgens mij onregelmatig en was het mij (ook daardoor) zeer onduidelijk wanneer er weer een autosave zou plaatsvinden of had plaatsgevonden. Het systeem houdt replay tegen en het is zo ook niet mogelijk om meerdere games tegelijk te spelen (op verschillende manieren).
Waarom niet een systeem als bij Mass effect? Dat je altijd kunt saven, behalve tijdens combat (en eventueel ook niet tijdens andere cruciale momenten). Hoi hoi (behouden) uitdaging, doei doei frustratie en tijdverspilling!
- Het (kunnen) horen van mensen vond ik niet soepel/geleidelijk verlopen. OF je hoorde ze goed, OF je hoorde ze gewoon niet. Op dezelfde afstand staan, maar omgedraaid… meteen helemaal weg het geluid. Dat je wel tekst zag (door ondertiteling) maar helemaal niks hoorde zeggen.
- Geen ondertiteling bij het afspelen van de Voxophones. (Gelukkig kon je ze in het spelmenu lezen, maar dat is toch minder).
- Hoewel ik het zelf niet zo storend vond (omdat je als maker qua tijd en geld toch keuzes moet maken neem ik aan), waren de (zeer) weinige modellen van de NCP’s wel een “verarming” van/in het spel.
- Soms iets te veel “bloom” qua graphics.
- Geen mogelijkheid tot het skippen van bepaalde scenes/conversaties als je het verhaal al kent, bijvoorbeeld als je “doodgaat” of (voor de combat) wil herspelen?
- Dat je wapen altijd voor een gedeelte zichtbaar blijft, ook op de rustige momenten. Verstoort toch net de mooie beelden wat, vind ik dan (zeker bij een groot wapen).
- Paar kleine onvolkomenheden/glitches tegengekomen (relatief weinig voor zo’n net uitgekomen spel en niet het nader specificeren waard).

Pluspunten:
- Setting.
- Sfeer.
- Verhaal.
- Climax einde. Einde waar je echt wel even over na moet denken en dat als het je duidelijk is geworden, het nog “klopt” in het verhaal ook, erg knap gedaan!
- Stijl graphics.
- Kwaliteit graphics.
- Originaliteit (in verhaal, settting en combat).
- Spelduur (!) (Ben véél langer bezig geweest dan ik van anderen hoor/lees en dat op “medium”). Sowieso, maar zeker tegen relatief lage prijs afgezet.
- De vele, geweldige details
- Goede, soepele gameplay.
- Goede balans combat-avontuur/exploratie. (Misschien voor een shooter iets te weinig combat, vooral in de eerste helft?).
- Audio (muziek, sfx, voiceacting).
- Combat. Vooral door de skylines(rails)/ skyhooks en tears, maar ook door hulp Elizabeth, gears, vigors, hazards en (zich verplaatsende) luchtschepen. Vele verschillende tactieken mogelijk volgens mij, wat replaywaarde op zich verhoogt (maar dat savesysteem… arrrrghhh). Wapens heb ik (nog) niet zo veel over te zeggen eigenlijk. Heb bijna alleen maar de shotgun, sniper rifle of RPG gebruikt…
- Had ik de skylines/skyrails al genoemd :P
- De Undertow vigor, als je die “hold/charged” (en helemaal opgewaardeerd hebt). Die vond ik erg leuk om te gebruiken! (Overigens vond ik “Return to sender” de meest “behulpzame”, het is maar goed dat je die pas op het laatst krijgt )
- Leuk(e) en pittig(e) “eindgevecht(en)”.
- Het hele spel getuigt van liefde van de makers voor het verhaal, de setting en gaming in het algemeen :)
- De Handymen. Vond het lastig om die (zonder Return to sender) te verslaan, maar als creatie/creatuur wel erg leuk.
- Heel goed gebruik van de Voxophones. Als in kort, maar krachtig. Nooit te lang en altijd erg nieuwsgierigmakend, verrassend of bepaalde zaken duidelijk makend (vond ik van die kinetoscopes minder). Sommige logs vond ik zelfs wel een beetje ontroerend.
- Het verhaal speelt zich echt af gedurende de tijd dat je speelt (niet in allerlei aparte filmpjes/scenes ofzo). (Wat het skippen van stukken bij replay ook lastig maakt?).

Al met al, ondanks ook wat minpunten, WOW en een 9 of 9,5 (ben ik nog niet helemaal uit) van 10! :)
Goede lijst, om daar nog aan toe te voegen vind ik het jammer dat je nu maar 2 wapens tegelijk mee kan dragen. Daarom heb ik eigenlijk de hele tijd dezelfde 2 wapens bij me, om in elke situatie uit de voeten te kunnen. Munitie ligt toch overal dus je kunt sproeien wat je wil, in tegenstelling tot de vorige edities waar je moest zoeken naar munitie en daardoor vaak gedwongen werd andere wapens uit te proberen
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_124880968
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Goede lijst, om daar nog aan toe te voegen vind ik het jammer dat je nu maar 2 wapens tegelijk mee kan dragen. Daarom heb ik eigenlijk de hele tijd dezelfde 2 wapens bij me, om in elke situatie uit de voeten te kunnen. Munitie ligt toch overal dus je kunt sproeien wat je wil, in tegenstelling tot de vorige edities waar je moest zoeken naar munitie en daardoor vaak gedwongen werd andere wapens uit te proberen
Het is wel iets uitdagender als je maar 2 wapens tegelijk kan meenemen? Zeg maar een variant op de beperkte munitie in de vorige edities?
Maar ik vind dat je wel gelijk hebt, dat je op deze manier snel op "safe" gaat spelen en snel steeds dezelfde wapens gaat gebruiken. Ik was/ben best benieuwd naar alle verschillende wapens, maar ik heb eigenlijk alleen maar de shotgun (korte afstand), RPG (medium afstand) en sniper rifle (lange afstand) gebruikt, terwijl als je meer wapens mee had kunnen nemen, ik waarschijnlijk veel meer afgewisseld had en dat had dan wel iets extra's aan de combat gegeven. :)
Tails tell tales
pi_124882156
quote:
7s.gif Op donderdag 4 april 2013 12:57 schreef Forbry het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die gevechten gingen me juist heel gemakkelijk af (in vergelijking met andere gevechten dan, heb het spel sowieso slechts op "medium" gespeeld). Ik liep gewoon met Return to sender + shotgun achter haar aan te knallen. Denk dat als ik Return to sender niet had kunnen gebruiken, dat ik het dan wel lastig had gevonden. Ga het ooit nog wel eens zonder proberen :)

[..]

Op medium is het inderdaad niet echt moeilijk. Met een volleygun kun je haar met twee magazijnen killen. 1999 mode heeft ze echter wat meer health en door de npc's die ze ressed kun je niet echt makkelijk naar nieuwe magazijnen, wapens of salts zoeken. ;)
Burning bridges gives you so much more
pi_124885793
quote:
2s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:17 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Op medium is het inderdaad niet echt moeilijk. Met een volleygun kun je haar met twee magazijnen killen. 1999 mode heeft ze echter wat meer health en door de npc's die ze ressed kun je niet echt makkelijk naar nieuwe magazijnen, wapens of salts zoeken. ;)
Oh, dat geloof ik meteen! :) Maar ik heb natuurlijk alles op medium gespeeld en vond de gevechten met haar verhoudingsgewijs gemakkelijk. ;) Ik vond andere stukken moeilijker en daar hadden de vijanden natuurlijk net zo goed relatief weinig health als je op medium speelt. :)
Met "Return to sender" had ik eigenlijk geen last van die ncp's :P
Tails tell tales
pi_124957315
Er kan nog een extra minpunt aan mijn lijst worden toegevoegd, geen "new game plus" :'(
Vind ik erg jammer! Snap dat het op sommige punten lastig zou zijn, omdat sommige dingen die je krijgt/update met het verhaal verweven zijn (zie bijvoorbeeld het krijgen van "Shock Jockey"), maar shit zeg, wat had ik het leuk(er) gevonden om het spel opnieuw te spelen met met name alle vigors (maar ook met alle updates en verkregen gears) vanaf het begin. Met sommige dingen kan je maar heel ff spelen, doordat je ze pas héél laat in het spel krijgt... -O- Alles "out maxen" is nu ook niet mogelijk :N

Misschien dat DLC daar nog verandering in aan kan brengen? Ik hoop daar in ieder geval enorm op! :Y
Tails tell tales
pi_124958185
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 18:05 schreef Forbry het volgende:
Er kan nog een extra minpunt aan mijn lijst worden toegevoegd, geen "new game plus" :'(
Vind ik erg jammer! Snap dat het op sommige punten lastig zou zijn, omdat sommige dingen die je krijgt/update met het verhaal verweven zijn (zie bijvoorbeeld het krijgen van "Shock Jockey"), maar shit zeg, wat had ik het leuk(er) gevonden om het spel opnieuw te spelen met met name alle vigors (maar ook met alle updates en verkregen gears) vanaf het begin. Met sommige dingen kan je maar heel ff spelen, doordat je ze pas héél laat in het spel krijgt... -O- Alles "out maxen" is nu ook niet mogelijk :N

Misschien dat DLC daar nog verandering in aan kan brengen? Ik hoop daar in ieder geval enorm op! :Y
Is 1999 mode niet newgame plus? ;)
Burning bridges gives you so much more
pi_124958822
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 18:29 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Is 1999 mode niet newgame plus? ;)
Voor zover ik overal gelezen heb: :N 1999 mode is alleen moeilijker, dat is alles.
Tails tell tales
pi_124960020
Na het (nu denk ik) bijna uitgespeeld te hebben toch niet meer opgepakt. Het weet me allemaal net te weinig vast te houden. Het verhaal is ok maar wordt vooral op niveau gehouden door de 'geloofwaardige' wereld. Zonder dat visuele spektakel zou er weinig van overblijven.

Qua fps vind ik de game weinig bijzonder. Combat voelt allemaal wat houterig aan en de je wordt nergens echt verrast door de vijanden. Behalve dekking zoeken is de AI ook niet van topniveau waardoor gevechten soms eerder als 'onderbreking' voelen dan als fun-moment. Ook de manier waarop je vijanden tegenkomt (je loopt door een deur, deur gaat achter je dicht en opeens verschijnen de baddies) begint snel saai, repetitief en vooral voorspelbaar te worden.

Ook de verschillende, wat toch een onderscheidende factor is voor de bioshock wereld, vigors voelen niet echt aan als iets anders dan een gun met een andere skin. De meeste zijn in ieder geval in de combat sterk overbodig en de moeite niet waard.

Dat meisje is een schattige toevoeging maar behalve een verhaal vertellen voelde ze verder een beetje overbodig aan. Om de zoveel tijd scripted wat geld of ammo naar je gooien is de eerste paar keer misschien leuk maar ik had toch liever gezien dat ze een wat pro-actievere rol had gespeeld.

Al met al is mijn mening over de game van zeer positief toen ik er net aan begon tot matig interessant gedaald naarmate de game zich vorderde. En nu ben ik op zo'n punt beland dat het einde van de game me eigenlijk helemaal niet meer interesseert en dat ik liever weer eens een andere spel opstart.

Uiteindelijk zou ik de game een 6,5 geven.
Conscience do cost.
  maandag 8 april 2013 @ 00:20:39 #59
8369 speknek
Another day another slay
pi_125016490
^ Ik ben het op zich met je eens, dat de gameplay matig is, maar als je ook maar vermoed in de buurt van het einde te zijn, dan moet je het uitspelen. Het is met enige afstand het beste einde in een game ooit. Het is inderdaad jammer dat de gameplay zo matig is. Als dit geen hersenloze fps / loot game was, maar iets van een wat meer stealthy third person game ofzo, dan was het de beste game allertijden imo, nu is het een redelijke game met het beste verhaal / art direction allertijden. Ik ging in ieder geval van een 6.5 zoals jij naar een 9.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_125034814
Alleen al dat originele, soepele en geweldige skylines-gebeuren maakt dat ik echt niet begrijp dat er mensen zijn die de gameplay maar matig of niet bijzonder vinden... Op het "deur-verhaal" na (klopt op zich wel, maar maakte het voor mij niet heel veel minder "fun") ook niet eens met andere punten :N

En wat Speknek zegt over het einde, zou ik op zich ook hebben gezegd, ware het niet dat Ems dat vermoedelijk ook wel niet zo boeiend zal vinden, aangezien hij daar anders -ondanks alles- nu toch al wel wat nieuwsgierig(er) naar zou zijn geweest. :)
Tails tell tales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')