Ik zou even je verloskundige raadplegen lieve Spew. Een tijdje geleden brak de 5e Ziekte (Parvo B19-virus) uit op kdv waar Saar zit. Ik heb toen om advies gevraagd bij de gynaecoloog en die lieten me komen om bloed te prikken. Dan konden ze bekijken of ik anti-stoffen zou hebben door een eerder doorgemaakte besmetting (als kind). En daar dan ook het beleid op afstemmen. Het kan namelijk wel degelijk gevaar opleveren en dan met name in het eerste en tweede trimester.
Ik bleek gelukkig als immuun te zijn omdat ik het al gehad bleek te hebben (net als de Rode Hond). Ze namen het serieus en als ik de info op internet lees dan is het ook wel verstandig om dat te doen. Al is de kans dat het kwaad kan klein, je hebt het waarschijnlijk zelf al lang doorgemaakt. Maar better safe than sorry nietwaar? Geen paniek dus, maar wel gewoon even voorzichtig. Lees dit anders ook maar eens door:
http://www.nataal.nl/inde(...)uw/228-vijfde-ziekteVorige week was het weer bingo op het kdv: waterpokken en zowel de 5e als de 6e ziekte. De 6e ziekte is
niet gevaarlijk voor zwangere vrouwen en hun buikbaby b.t.w..