Dat geloof je zelf toch niet? N-Korea is 1 groot vraagteken voor de VS. Het enige wat ze kunnen meten zijn de aardschokken in N-Korea als er weer een proefje is gedaan door Kim en zn voorgangers.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 01:55 schreef DeParo het volgende:
Die zijn al ontploft voordat ze überhaupt gelanceerd zijn![]()
.
Natuurlijk wel joh, die satellieten houden Noord-Korea helemaal in de gaten en gaan door elke laag heen, de Verenigde Staten weet precies wat daar gebeurt.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 02:04 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Dat geloof je zelf toch niet? N-Korea is 1 groot vraagteken voor de VS. Het enige wat ze kunnen meten zijn de aardschokken in N-Korea als er weer een proefje is gedaan door Kim en zn voorgangers.
We spreken elkaar binnenkort nog wel als de hele westkust van de VS in as ligt.
Klopt hebt hier nog wat in mijn schuurtje liggen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 02:25 schreef meth1745 het volgende:
Voorlopig weinig gevaar, maar als ze ooit waterstofbom-technologie in handen krijgen zie ik ze in staat om zichzelf op te blazen en half de wereld mee te nemen.
Deuterium is simpel te concentreren, heb je geen high-tech centrifuges voor nodig. Kan je gaan voor een cryogene koelinstallatie en vloeibaar deuterium, of je koopt de jaarproduktie aan lithium op en gebruikt vast LiD.
Nog wat polystyreen, 50 kilo 235U, tamper en casing materiaal, een olietanker, en je stapelt de stages op elkaar tot hij vol is. Een drijvende voetzoeker van 500 Gigaton. Maakt weinig uit waar je die aflaat, imo.
weet niet of dat wel zo makkelijk is maar niet onmogelijk...quote:Op zaterdag 30 maart 2013 01:55 schreef DeParo het volgende:
[..]
Die zijn al ontploft voordat ze überhaupt gelanceerd zijn![]()
.
Volgens mij weten ze 't prima. De VS heeft er alleen erg veel baat bij om lekker constant oorlogsdreiging te hebben. Goed voor de onderlinge band van het volk, afleiding van de (slechte) economische situatie en goed voor de wapenindustrie.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 02:09 schreef AbsurdHero het volgende:
De amerikanen rijden rond op mars, maken foto's vanaf het randje van ons sterrenstelsel, maar wat er in nkorea gebeurd.... ze hebben geen idee
yup, denk aan russisch legermateriaal midden jaren 70, en je weet de stootkracht van een leger van 1.000.000 van noord-korea.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 04:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Volgens mij weten ze 't prima. De VS heeft er alleen erg veel baat bij om lekker constant oorlogsdreiging te hebben. Goed voor de onderlinge band van het volk, afleiding van de (slechte) economische situatie en goed voor de wapenindustrie.
even mezelf quoten, met hoeveel man is Rusland destijds Afghanistan binnengevallen?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 08:09 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
yup, denk aan russisch legermateriaal midden jaren 70, en je weet de stootkracht van een leger van 1.000.000 van noord-korea.
Van Irak zeiden ze voor de Golfoorlog ook dat het een groot en goed getraind leger was. Groot was het, goed getraind misschien ook, maar niet echt opgewassen tegen de VS.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 01:53 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Het bestaat een wereld cvan verschil tussen een pauper-legertje als dat van Irak en een immens groot en goed getraind leger van N-Korea dat tevens over nucleaire wapens beschikt. Zo'n tegenstander is totaal nieuw voor de VS. Kernbommen onderscheppen, ik wens ze veel succes.
jezus wat een faalhaas ben jijquote:Op vrijdag 29 maart 2013 23:53 schreef PierreBetfair het volgende:
Alles hangt af van de Russen. Als Poetin zegt "laat Korea met rust anders drop ik een paar Tsar bommen op NY" dan gehoorzaamt Obama gewoon. Veel anders zit er niet op. Kim en Poetin bepalem wat er gebeurt.
Ondertussen lacht China zich kapot, die zien niets liever dan dat de VS definitief ten onder gaan. Economisch zijn ze dat al, militair binnenkort ook.
China heeft er helemaal geen baat bij zich er mee te bemoeien. Die laten de VS rustig asfalteren om achteraf te zeggen dat ze het liever niet hadden..quote:Op zaterdag 30 maart 2013 08:52 schreef truthortruth het volgende:
Ik vind China behoorlijk stil, kan me niet voorstellen dat die hierop zitten te wachten. Tenzij, en dat zou wat zijn het helemaal niet zo goed gaat in China ( de cijfers wijzen soms op rare zaken ) . Dan zou een oorlog nog een uitkomst zijn, maar dat is worst case scenario.
NK is militair alleen in staat schade aan te richten, het zijn domme wapens en de vraag is nog maar hoeveel brandstof er is om alles logistiek te voorzien.
Ik twijfel ook erg over hun nucleare capaciteiten, een gecontroleerde ontploffing ondergronds is nog eens heel wat anders dan het als wapen inzetten.
Maar de bal ligt bij China, die weten dat als NK wat doet ZK/VS zullen terugslaan. En dan wordt het onvoorspelbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |