Ja, mijn ouders.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:41 schreef Halcon het volgende:
Heb je dan familie in Breda o.i.d. ?
Wat je ook kunt doen, is de reistijd uitsparen en gedurende die uren wat geld verdienen met een studentenjob. Daar zijn er genoeg van in Belgie.
Een abo op de bus kost in Belgie overigens een habbekrats... Kun je in bv. Tilburg wonen, dan zou je vanaf Tilburg met de bus naar Turnhout kunnen en dan vanuit Turnhout met de bus naar Leuven.
Wat avontuurlijk, leuk!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:43 schreef eenvogeltje het volgende:
@Njosnavelin: Ik ging vroegâh best vaak naar Antwerpen om te winkelen of voor 'n weekendje weg ofzo, vond het altijd wel een heel leuke stad dus vond het wel een mooi vervolg op 3 jaar Breda![]()
Niet echt een specifieke reden dus maar gewoon om eens te kijken hoe het hier is
Weet niet wat je wil gaan studeren maar mijn ervaring met sociale wetenschappen is, dat het niveau in NL een stuk hoger lag. Heb dus gewoon twee dagen per week gewerkt naast mijn studiequote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:13 schreef folkhemmet het volgende:
Mm, zou kunnen, maar ik heb hoor van velen dat het in België bijna niet te doen is om te werken naast je studie, aangezien de studies een stuk zwaarder en van een veel hoger niveau zijn dan in NL.
Wat ik wil doen valt ook onder faculteit sociale wetenschappen, hahaquote:Op woensdag 12 maart 2014 01:14 schreef Maloney het volgende:
[..]
Weet niet wat je wil gaan studeren maar mijn ervaring met sociale wetenschappen is, dat het niveau in NL een stuk hoger lag. Heb dus gewoon twee dagen per week gewerkt naast mijn studie
Ik heb me ergens in oktober ingeschreven. Ergens in mei kan ik terugkomenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:43 schreef eenvogeltje het volgende:
*Eenvogeltje meldt zich ook maar alvast hier*
Afgelopen zondag naar Antwerpen verhuisd. Nu maar 'ns wachten tot ik een afspraak kan maken met de gemeenteBen benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik m'n rijksregisternummer heb.....
een Colruyt winkel in de buurt wilt me graag op een tweede gesprek maar dat kan dus niet zonder dat nummer
Tegenover de Antwerpen Expo zo ongeveer!quote:
Nicequote:Op woensdag 12 maart 2014 14:10 schreef eenvogeltje het volgende:
[..]
Tegenover de Antwerpen Expo zo ongeveer!
En duurt dat echt ZO lang?ik wil wel graag aan de slag eigenlijk
heb via internet dat formulier ingevuld dus zelfs geen rijksregisternummer op een papiertje...
De plaatselijke hier in Antwerpen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:41 schreef folkhemmet het volgende:
[..]
Wat ik wil doen valt ook onder faculteit sociale wetenschappen, haha![]()
Aan welke universiteit was dat, als ik vragen mag?
Het niveau ligt hoger, afijn... het is meer stampwerk dan in Nederland in elk geval. Neemt niet weg dat je best bv vrijdagavond en zaterdag kunt werken.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:13 schreef folkhemmet het volgende:
[..]
Ja, mijn ouders.
Mm, zou kunnen, maar ik heb hoor van velen dat het in België bijna niet te doen is om te werken naast je studie, aangezien de studies een stuk zwaarder en van een veel hoger niveau zijn dan in NL.
Ik bedacht net: ik kan ook een trajectabonnement Breda-Roosendaal kopen bij de NS, en dan een campuskaart vanaf Roosendaal tot Antwerpen. Dat scheelt al een stuk in de reiskosten.
Ja maar ik heb daar ook geen werk meer (zou meer kwijt zijn aan reiskosten dan dat mn bijbaantje opbracht)quote:
Ik ben in feite een grens arbeider, maar zou alles wel meenemen als ik jou was. Misschien willen ze weten of je ooit gewerkt hebt en niet één of andere profiteur bent?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:42 schreef eenvogeltje het volgende:
[..]
Ja maar ik heb daar ook geen werk meer (zou meer kwijt zijn aan reiskosten dan dat mn bijbaantje opbracht)
Of moet ik daar ook nog loonstroken van meenemen
Voorheen was het zo dat je eerst een kaart voor 5 maanden kreeg en als je inkomen aan kon tonen, een kaart voor 5 jaar. Geen idee hoe dat nu werkt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:16 schreef eenvogeltje het volgende:
Nou, mag over ruim 2 weken langs de gemeente om me dan in te schrijven!
Wel grappig dat ze dan vragen een arbeidscontract en recente loonstroken mee te nemen..terwijl ik niet kan werken zonder dat ik ben ingeschreven..(zal wel voor grensarbeiders en verhuizende Belgen zijn)
Nouja ik ben in ieder geval een stapje dichterbij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |