abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124634941
quote:
De Nederlandse Spoorwegen wil de mening van reizigers minder laten meetellen bij het beoordelen van hun prestaties, om zo de kans op een boete te verkleinen.


Dat meldt RTL vrijdag.

De NS vindt dat zijn reizigers te negatief zijn over hun prestaties en willen de zeven punten waar mensen op kunnen oordelen beperken tot één.

De overheid rekent de NS sinds 2008 af op prestaties die ze onder andere meten door reizigersonderzoek. In 2012 kreeg het bedrijf zo 2,75 miljoen euro boete.

Staatssecretaris Mansveld van Spoor wil echter voorlopig niet meewerken aan het plan. "Reizigers moeten centraal staan in het handelen van aanbieders van openbaar vervoer."
Nu.nl


Wat is dit nou weer :') _O-
Wie moeten er dan beoordelen over de kwaliteit van het openbaar vervoer? Mensen die elke dag met de auto gaan? :')

"De NS vindt dat zijn reizigers te negatief zijn over hun prestaties..." zou dit dan niet een reden hebben? :')
-XOXO-
  vrijdag 29 maart 2013 @ 07:46:54 #2
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_124634955
Hihi, NS kan niet tegen kritiek _O- _O- _O- _O-
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_124635010
Het falen van een dienstregeling is vervelend, maar acceptabel in zekere zin.

Dat godsgeklaagde gelul van die gasten is daarentegen reden zat de woordvoerder eens goed af te ranselen met een mooie koppelriem :')
pi_124635021
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 07:54 schreef NomanIW het volgende:
Het falen van een dienstregeling is vervelend, maar acceptabel in zekere zin.

Dat godsgeklaagde gelul van die gasten is daarentegen reden zat de woordvoerder eens goed af te ranselen met een mooie koppelriem :')
Dat vat het aardig samen. Zelden een bedrijf gezien dat zaken zo autistisch en als gevolg daarvan in dit geval zelfingenomen bekijkt.
pi_124635074
Geef alle data van werkelijke treintijden maar vrij, dan zal ik eens objectief berekenen wat de stiptheid is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_124635080
O ja, ze doen te pas en te onpas de winterdienstregeling, officieel rijden ze daardoor op tijd, en als de klant desondanks ontevreden is dan is heeft de klant het "fout". :X

NS heeft nog nooit van "klant is koning" gehoord zeker? Ze hebben zo te zien nog echt zo'n staatsbedrijf-mentaliteit.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 08:10:36 #7
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_124635142
Misschien moeten ze gewoon minder falen om geen boete te krijgen. :')
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 29 maart 2013 @ 08:12:41 #8
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_124635171
Dat sommige mensen onredelijk negatief zijn is waar, al rijd de trein nog optijd, dan is het nog niet goed.

Alleen om dan meteen de hele evaluatie van de reiziger uit de beoordeling te drukken :') Daarnaast denkt NS goed bezig te zijn met de aangepaste dienstregeling, maar dit zorgt voor veel frustratie bij de reiziger. Zodra de temperatuur in de buurt komt van het vriespunt word de aangepaste regeling alweer uit de kast getrokken.
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_124635199
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 08:04 schreef Igen het volgende:
O ja, ze doen te pas en te onpas de winterdienstregeling, officieel rijden ze daardoor op tijd, en als de klant desondanks ontevreden is dan is heeft de klant het "fout". :X

NS heeft nog nooit van "klant is koning" gehoord zeker? Ze hebben zo te zien nog echt zo'n staatsbedrijf-mentaliteit.
Het is een 'gevoelskwestie' :')
pi_124635204
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 08:03 schreef raptorix het volgende:
Geef alle data van werkelijke treintijden maar vrij, dan zal ik eens objectief berekenen wat de stiptheid is.
En dan over de hele reis, niet alleen de losse stukjes he? :P
pi_124635228
NS jammert dat zelfs als ze niet falen, dat de klant dan nog steeds maar een 7 geeft gemiddeld.

Dat is net zoiets als een hotel dat vindt dat boekingssites geen klantwaarderingen meer moeten tonen, omdat zelfs als er géén bedwantsen zijn en de afvoer in de douche níét verstopt is, en zelfs als het ontbijt om 8 uur klaarstaat zoals aangekondigd, dat zelfs dan de klantbeoordeling toch nog steeds niet hoger dan een 7 wordt. :P
pi_124635268
Om te kotsen. Ik heb elke dag wel vertraging, de dagen dat ik geen vertraging heb zijn zeldzaam. Natuurlijk beoordeel ik ze negatief, want mijn mening over ze ís ook negatief!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 29 maart 2013 @ 08:28:13 #13
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_124635384
Wat zit daar in het management. Een stel Sovjet-Unie adepten ofzo? Misschien zouden een paar van die over het paard getilde NS-managers ook niet misstaan in de tuinstoelen in Mexico :r
pi_124635409
Woorden kunnen niet omschrijven hoe debiel de NS bezig is.
pi_124635432
Het hele probleem is dat de NS niet getriggered wordt om te verbeteren. De overheid stimuleert het OV, dus de NS zal altijd klanten houden. Ze hoeven niks te doen om klanten aan zich te binden. En dat blijkt ook wel uit die nieuwe sprinters waarbij je geen beenruimte hebt of dat het normaal gevonden moet worden dat je moet staan.

Er blijft veel geld aan de strijkstok hangen bij de NS.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 08:44:06 #16
168739 Red_85
'echt wel'
pi_124635620
Je klant moet centraal staan bij iedere commerciële organisatie, die genereert je inkomsten, maar de ns denkt van niet. Precies hoe ze denken tegenwoordig daar. En als je ook nog het onfatsoen hebt dit soort berichten de wereld in te knallen, ben je voor mij rijp voor het gekkenhuis.

Maargoed, een regelmatige reiziger ziet dit als een bevestiging voor wat ze eigenlijk al weten. De ns scheelt het geen ene fuk hoe de klanten over ze denken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 29 maart 2013 @ 08:49:05 #17
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_124635707
dure kaartjes, ov chipkaart, tijden die niet kloppen, of ze rijden helemaal niet en sta je ergens in middle of fucking no where en moet je taxi betalen omdat de trein gewoon niet komt.

ik blijf wel thuis :(
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 29 maart 2013 @ 08:59:49 #18
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124635852
De NS :')
pi_124635931
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 08:12 schreef _NZT_ het volgende:
Dat sommige mensen onredelijk negatief zijn is waar, al rijd de trein nog optijd, dan is het nog niet goed.

Wat is onredelijk negatief?

Als je ziet dat je al 30 jaar even lang en soms steeds langer over hetzelfde traject doet terwijl de snelheden op de snelwegen van 100 naar 130 aangepast worden moet je daar als ov gebruiker dan heel positief over worden. :D

Dat de NS hun stiptheid de afgelopen jaren steeds beter halen komt alleen maar omdat er steeds meer wachttijden in de dienstregeling op de stations worden ingebouwd.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 09:07:45 #20
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_124635962
Is het niet gewoon mogelijk om de hele NS weg te sturen en een fatsoenlijk bedrijf de treinen te laten doen?

Deze idioten maken zich al jaren belachelijk...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_124636294
Ik kan het wel plaatsen. Mijn ervaring is dat reizen met de trein er de afgelopen 10-15 jaar weldegelijk op vooruit is gegaan. Ik heb ook zelden last van echte vertraging (1 of 2 minuten vind ik niet zo relevant). Wat zeg ik, ik kan mij de laatste keer dat ik echt forse vertraging had niet heugen, waar het 15 jaar geleden schering en inslag was (ok, toen maakte ik ook vaker gebruik van de NS, aangezien ik toen nog in de Randstad woonde).

Het nadeel van de reizigers naar hun mening vragen is dat tevreden reizigers geneigd zijn om niets in te vullen, waar ontevreden reizigers (al dan niet terecht ontevreden) hun kans schoon zullen zien om van hun hart geen moordkuil te maken... In die zin lijkt mij het dan ook niet zo vreemd dat de NS meent dat aan de hand van zo'n enquête geen betrouwbaar beeld ontstaat. Ik ben dan ook eigenlijk wel benieuwd hoe het voorstel van de NS precies luidt. Als men betere, objectievere, meetgegevens wil gebruiken vind ik dat helemaal niet zo vreemd. Indien dat zo is, dan heeft dat niets te maken met niet willen luisteren naar reizigers, maar gewoon het scheppen van een beter beeld.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 09:45:00 #22
139330 TNA
For the stars that shine
pi_124636627
Treinen laten uitvallen omdat ze dan niet langer vertraagd zijn :')
pi_124636884
Hahahahahahaha, ik las het en ik dacht: wow, als dit werkt, dan ga ik het ook bij mijn baas proberen. Ik vind dat hij de mening van mijn team manager ook minder zwaar moet mee laten wegen in de beoordeling of ik meer salaris moet krijgen of niet. Mijn team manager is veel te negatief in zijn meningen.
pi_124636970
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 09:27 schreef DS4 het volgende:
Ik kan het wel plaatsen. Mijn ervaring is dat reizen met de trein er de afgelopen 10-15 jaar weldegelijk op vooruit is gegaan. Ik heb ook zelden last van echte vertraging (1 of 2 minuten vind ik niet zo relevant). Wat zeg ik, ik kan mij de laatste keer dat ik echt forse vertraging had niet heugen, waar het 15 jaar geleden schering en inslag was (ok, toen maakte ik ook vaker gebruik van de NS, aangezien ik toen nog in de Randstad woonde).
Sinds de invoering van de nieuwe dienstregeling is bij mij ongeveer 3 op de 4 treinen 5 tot 10 minuten te laat. Daarom moet ik een trein eerder nemen.

Het is een truc van de NS, ik weet het zeker. Met elke nieuwe dienstregeling gaan treinen die vaak te laat komen op tijd lopen. Maar andere treinen die op tijd liepen komen dan te laat.

Daarmee spreiden ze de klachten. De mensen waarvan de trein op tijd komt zijn ineens positief. En de mensen waarvan de trein nu telkens te laat komt gaan pas na een tijd klagen, wanneer ze de hoop hebben opgegeven dat de trein ooit nog regelmatig gaat rijden.

Zo kan ik ook 'positieve' klanten krijgen.
pi_124637044
Met alle informatie de we heden ten dage tot onze beschikking hebben moet er toch een objectievere en betere methode zijn om de kwaliteit gedurende een bepaalde periode te meten dan een enqueute onder een relatief kleine groep reizigers op een willekeurig moment.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 10:04:36 #26
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_124637075
Ik hoef gelukkig niet zo vaak met de NS, maar de laatste DRIE keer dat ik met een trein ging was naar schiphol en naar Utrecht en alle 3 de keren stond ik op een sprinter te wachten die eerst vertraging zou hebben, niet kwam op de aangeven vertraagde tijd en vervolgens gewoon helemaal van het bord verdween, zonder aankondiging :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 29 maart 2013 @ 10:06:43 #27
168739 Red_85
'echt wel'
pi_124637123
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 09:45 schreef TNA het volgende:
Treinen laten uitvallen omdat ze dan niet langer vertraagd zijn :')
Dit ook dus. Hij is vertraagd, hup we halen hem eruit, dan komt ie niet op de vertragingstaten.

Prachtige theorie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 29 maart 2013 @ 10:07:19 #28
168739 Red_85
'echt wel'
pi_124637141
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 09:27 schreef DS4 het volgende:
Ik kan het wel plaatsen. Mijn ervaring is dat reizen met de trein er de afgelopen 10-15 jaar weldegelijk op vooruit is gegaan. Ik heb ook zelden last van echte vertraging (1 of 2 minuten vind ik niet zo relevant). Wat zeg ik, ik kan mij de laatste keer dat ik echt forse vertraging had niet heugen, waar het 15 jaar geleden schering en inslag was (ok, toen maakte ik ook vaker gebruik van de NS, aangezien ik toen nog in de Randstad woonde).

Het nadeel van de reizigers naar hun mening vragen is dat tevreden reizigers geneigd zijn om niets in te vullen, waar ontevreden reizigers (al dan niet terecht ontevreden) hun kans schoon zullen zien om van hun hart geen moordkuil te maken... In die zin lijkt mij het dan ook niet zo vreemd dat de NS meent dat aan de hand van zo'n enquête geen betrouwbaar beeld ontstaat. Ik ben dan ook eigenlijk wel benieuwd hoe het voorstel van de NS precies luidt. Als men betere, objectievere, meetgegevens wil gebruiken vind ik dat helemaal niet zo vreemd. Indien dat zo is, dan heeft dat niets te maken met niet willen luisteren naar reizigers, maar gewoon het scheppen van een beter beeld.
Lijkt wel op een NS'er dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_124637145
En als een sprinter éénmaal vertraagd is, dan moet hij vaak nog meerdere keren wachten om een sneltrein er langs te laten. Dus die sprinter vertraagt dan alleen nog maar meer.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 10:08:41 #30
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_124637176
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 10:07 schreef RetepV het volgende:
En als een sprinter éénmaal vertraagd is, dan moet hij vaak nog meerdere keren wachten om een sneltrein er langs te laten. Dus die sprinter vertraagt dan alleen nog maar meer.
En daarna lost ie gewoon op in de lucht ofzo?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_124637187
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 10:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Lijkt wel op een NS'er dit.
Strikt genomen heeft hij best een punt, ware het niet dat als je naar de lijn die in de opstelling van de NS op dit punt zit het nogal schunnig wordt.
pi_124637197
Laatst had de trein 10 minuten vertraging, na een paar stations lieten ze hem uitvallen. Zo kan ik de vertraging ook wel verminderen :r
pi_124637213
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 09:27 schreef DS4 het volgende:
Het nadeel van de reizigers naar hun mening vragen is dat tevreden reizigers geneigd zijn om niets in te vullen, waar ontevreden reizigers (al dan niet terecht ontevreden) hun kans schoon zullen zien om van hun hart geen moordkuil te maken...
Dit is ECHT ontzettende onzin.

Je gaat helemaal voorbij aan de 80 of meer % mensen die helemaal geen zin hebben om hun dag te verpesten met geklaag. Mensen die het maar over zich heen laten komen omdat er toch alleen maar gedraaid wordt met de cijfers.

Bah. :r
pi_124637258
Wat is de NS toch eigenlijk een ontzettend vieze, gore, etterende pestbuil vol met arrogante teringlijers aan de top. Hoog tijd dat de NS weer geprivatiseerd word en de directie eens gaat boeten voor hun wangedrag. Vroeger zochten we voor zulke despoten een hele hoge boom uit en lieten we ze rustig een paar maanden verrotten in de waaiende wind, jammer dat dat tegenwoordig niet meer mogelijk is.
pi_124637321
DS4 vindt het wel weer een goed idee.

Typisch.
pi_124637381
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 10:14 schreef Specularium het volgende:
DS4 vindt het wel weer een goed idee.

Typisch.
DS4 zegt dan ook niks over het uit laten vallen van treinen en de winterdienstregeling te pas en te onpas inzetten, ook heel typisch.
pi_124637383
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 09:27 schreef DS4 het volgende:
Ik kan het wel plaatsen. Mijn ervaring is dat reizen met de trein er de afgelopen 10-15 jaar weldegelijk op vooruit is gegaan. Ik heb ook zelden last van echte vertraging (1 of 2 minuten vind ik niet zo relevant). Wat zeg ik, ik kan mij de laatste keer dat ik echt forse vertraging had niet heugen, waar het 15 jaar geleden schering en inslag was (ok, toen maakte ik ook vaker gebruik van de NS, aangezien ik toen nog in de Randstad woonde).

Het nadeel van de reizigers naar hun mening vragen is dat tevreden reizigers geneigd zijn om niets in te vullen, waar ontevreden reizigers (al dan niet terecht ontevreden) hun kans schoon zullen zien om van hun hart geen moordkuil te maken... In die zin lijkt mij het dan ook niet zo vreemd dat de NS meent dat aan de hand van zo'n enquête geen betrouwbaar beeld ontstaat. Ik ben dan ook eigenlijk wel benieuwd hoe het voorstel van de NS precies luidt. Als men betere, objectievere, meetgegevens wil gebruiken vind ik dat helemaal niet zo vreemd. Indien dat zo is, dan heeft dat niets te maken met niet willen luisteren naar reizigers, maar gewoon het scheppen van een beter beeld.
Al zouden ze extra negatief zijn, om je service als NS zijnde te optimaliseren zou ik altijd van de meest negatieve beoordelingen uit gaan. Perfectie is natuurlijk niet haalbaar, maar je kunt je kop niet in het zand steken voor kritiek van de reiziger.
Amen.
pi_124637486
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 09:27 schreef DS4 het volgende:
Het nadeel van de reizigers naar hun mening vragen is dat tevreden reizigers geneigd zijn om niets in te vullen, waar ontevreden reizigers (al dan niet terecht ontevreden) hun kans schoon zullen zien om van hun hart geen moordkuil te maken... In die zin lijkt mij het dan ook niet zo vreemd dat de NS meent dat aan de hand van zo'n enquête geen betrouwbaar beeld ontstaat. Ik ben dan ook eigenlijk wel benieuwd hoe het voorstel van de NS precies luidt. Als men betere, objectievere, meetgegevens wil gebruiken vind ik dat helemaal niet zo vreemd. Indien dat zo is, dan heeft dat niets te maken met niet willen luisteren naar reizigers, maar gewoon het scheppen van een beter beeld.
Wij weten sowieso al niet hoe deze enquetes afgenomen worden. Dus om nu te gaan beweren dat door enquetes te houden je meer negatieve als positieve reacties krijgt is ook nogal voorbarig zonder perfecte kennis van de onderzoeksmethodiek van de NS.
pi_124637521
Ach ja, het is ook maar je grootste klantengroep, dus lekker boeiend wat die vinden. :')

Tijd voor Operation Cleansweep bij de NS. En betrek ProRail er ook gelijk bij.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_124637522
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 07:44 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Wie moeten er dan beoordelen over de kwaliteit van het openbaar vervoer? Mensen die elke dag met de auto gaan? :')
Ja, "ik ga elke dag met de auto omdat de trein kut en te duur is". Zegt genoeg lijkt me.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 10:21:29 #41
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_124637553
Groot gelijk NS. Wat kan jou het nou verrotten wat je klanten denken. Als ze maar betalen, de asbakken!
pi_124637688
Wel een originele 1 april grap, als bedrijf jezelf in de maling nemen en belachelijk maken.

Jammer alleen dat dat niet alleen rond 1 april gebeurd.
pi_124637739
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 09:27 schreef DS4 het volgende:
Ik kan het wel plaatsen. Mijn ervaring is dat reizen met de trein er de afgelopen 10-15 jaar weldegelijk op vooruit is gegaan. Ik heb ook zelden last van echte vertraging (1 of 2 minuten vind ik niet zo relevant). Wat zeg ik, ik kan mij de laatste keer dat ik echt forse vertraging had niet heugen, waar het 15 jaar geleden schering en inslag was (ok, toen maakte ik ook vaker gebruik van de NS, aangezien ik toen nog in de Randstad woonde).

Het nadeel van de reizigers naar hun mening vragen is dat tevreden reizigers geneigd zijn om niets in te vullen, waar ontevreden reizigers (al dan niet terecht ontevreden) hun kans schoon zullen zien om van hun hart geen moordkuil te maken... In die zin lijkt mij het dan ook niet zo vreemd dat de NS meent dat aan de hand van zo'n enquête geen betrouwbaar beeld ontstaat. Ik ben dan ook eigenlijk wel benieuwd hoe het voorstel van de NS precies luidt. Als men betere, objectievere, meetgegevens wil gebruiken vind ik dat helemaal niet zo vreemd. Indien dat zo is, dan heeft dat niets te maken met niet willen luisteren naar reizigers, maar gewoon het scheppen van een beter beeld.
Ik kan mij hier wel enigszins in vinden, ook al wil ik het wel iets nuanceren. Ik reis ook dagelijks (werkweek althans) met de trein en op zich is op mijn traject er niet zoveel mis. Nu moet ik wel zeggen dat mijn traject niet zo lang is en uiteindelijk maar 2 stations aandoet, waarvan 1 al de eindbestemming is. Desondanks is het ding bijna altijd wel op tijd, conducteurs daar zijn prima lui. Daar niets over te klagen. Wat wel zo is, is dat de NS nogal eens door een ondergrens kan zakken.
De positieve dingen die ik noemde zijn fijn, maar blijven natuurlijk wel hetgeen zij sowieso horen te leveren. Het is niet iets speciaals. Pas als een conducteur met koud weer aan komt zetten met warme pantoffels en een luxe chocomel levert hij wat extra's.
Dan het punt waarop het eens mis gaat bij de NS en dan gaat het vaak ook goed mis. Vooral de communicatie is dan echt belabberd. En doordat ze op de slechte momenten het ook echt slecht doen zal dat cijfer uiteraard flink zakken.

Ze zeggen dus wel dat ze geen waardering krijgen voor de goede momenten (een prestatie die ze minimaal horen te leveren) maar wel veel gezeik op de slechte. Zodra we de goede momenten met wat extra's gaan belonen als reiziger dan zou ik als reiziger dus bij 2 uitgevallen treinen, afwezigheid van conducteurs en op hetzelfde moment geen informatie op de borden dus (gemiddeld!) zeggen dat dit alsnog wel een 5,5 waard is. Zo verbloem je een zeer slecht optreden.

De NS kan veel willen, ik ben voor het grote deel ook wel tevreden over ze, maar zolang de slechte momenten ook echt slecht zijn mag er best flink gezeken worden. Als ze die namelijk oplossen scoren ze meteen over de hele linie i.p.v. 6 direct een 8,5 om maar wat te noemen.

Een verdediger bij voetbal die het hele jaar gemiddeld speelt maar op 3-4 belangrijke momenten lullig een tegendoelpunt veroorzaakt is uiteindelijk ook een slechte verdediger.
pi_124637790
Van mij mogen er ook wel een handje vol bestuurders een halfjaar op stage in Japan.

Dan zie je volgens mij het verschil wel tussen spoorwegbedrijfje spelen versus spoorwegbedrijfje zijn !
pi_124637956
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 09:27 schreef DS4 het volgende:

Het nadeel van de reizigers naar hun mening vragen is dat tevreden reizigers geneigd zijn om niets in te vullen, waar ontevreden reizigers (al dan niet terecht ontevreden) hun kans schoon zullen zien om van hun hart geen moordkuil te maken... In die zin lijkt mij het dan ook niet zo vreemd dat de NS meent dat aan de hand van zo'n enquête geen betrouwbaar beeld ontstaat. Ik ben dan ook eigenlijk wel benieuwd hoe het voorstel van de NS precies luidt. Als men betere, objectievere, meetgegevens wil gebruiken vind ik dat helemaal niet zo vreemd. Indien dat zo is, dan heeft dat niets te maken met niet willen luisteren naar reizigers, maar gewoon het scheppen van een beter beeld.
Onzin. Er zijn zo veel internetsites waar klanten beoordelingen kunnen geven en vaak genoeg is dan de gemiddelde score een 9 ofzo. Het is dus gewoon echt niet waar dat alleen zeikerds van zich laten horen.

Daarnaast mag NS ook nog eens zélf die klantoordeel-metingen doen. Eigenlijk zijn die enquêtes over reizigerstevredenheid dus al een "wij van WC-eend"-verhaal. En dan nog zouden ze ten nadele van NS afwijken van de werkelijkheid? :D
pi_124638318
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 10:29 schreef Meike26 het volgende:
Van mij mogen er ook wel een handje vol bestuurders een halfjaar op stage in Japan.

Dan zie je volgens mij het verschil wel tussen spoorwegbedrijfje spelen versus spoorwegbedrijfje zijn !
:Y

Wat betreft het onderwerp schoonmaken, hier een voorbeeldje:


Kijk, als alle treinen net zo schoon en glimmend gepoetst zijn (zoals in Japan dus het geval is) dan verdien je een 9 of 10 voor het onderdeel "schoonmaken". Maar bij NS is dat niet zo. In vergelijking hiermee zijn de treinen van NS een smerige teringzooi. Dan verdien je ook geen goed klantenoordeel. En als je dan bij wijze van spreken gaat jammeren dat de klant niet hoger dan een 7 geeft "ondanks" dat in 93% van de gevallen de prullebakjes niet uitpuilend vol is, dan heb je er gewoon niks van begrepen.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 10:52:43 #47
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_124638393
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 09:45 schreef TNA het volgende:
Treinen laten uitvallen omdat ze dan niet langer vertraagd zijn :')
Dit. Afgelopen zondagavond nog gehad van utrecht naar rotterdam toe. Eerst 10 min vertraging, dan 20 en daarna gewoon de dienstregeling van een half uur later. De vertragingen werden keurig gemeld, toen met overging op de volgende trein werden de borden subtiel omgedraaid en verder niks. Vraag mij dan altijd wel af waar die hele trein uberhaupt is gebleven. Daar zaten toch mensen in?.

Kom je in een propvolle trein doordat die extreem klein is, terwijl de trein vanuit brabant naar rotterdam toe door de weeks laat in de avond zo langs id dat die nauwelijks op perron past terwijl er niemand in zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door 0ne_of_the_few op 29-03-2013 11:21:21 ]
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 10:53:23 #48
139330 TNA
For the stars that shine
pi_124638401
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 10:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dit. Afgelopen zondagavond nog gehad van utrecht naar rotterdam toe. Eerst 10 min vertraging, dan 20 en daarna gewoon de dienstregeling van een half uur later. De vertragingen werden keurig gemeld, toen met overging op de volgende trein werden de borden subtiel omgedraaid en verder niks. Vraag mij dan altijd wel af waar die hele trein uberhaupt is gebleven. Daar zaten toch mensen in?.

Kom je in een profvolle trein doordat die extreem klein is, terwijl de trein vanuit brabant naar rotterdam toe door de weeks laat in de avond zo langs id dat die nauwelijks op perron past terwijl er niemand in zit.
En die geschrapte trein komt nooit meer terug in de statistieken.
pi_124638517
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 10:07 schreef Red_85 het volgende:

Lijkt wel op een NS'er dit.
Nee, gewoon een tevreden reiziger. Mag het?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124638564
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 10:14 schreef Specularium het volgende:
DS4 vindt het wel weer een goed idee.

Typisch.
Is Nederlands een beetje te hoog gegrepen voor je? Er staat niet dat ik het idee goed vind, maar dat ik een objectievere meetmethode een goed idee vind en dat ik dus wel eens de plannen wil zien...

Kortom: ik ben niet bij voorbaat negatief.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')