abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124614962
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

pi_124614994
Ik gooide hem dicht

Ik ben echt in shock, de rekening van de crematie van Max lag vanmiddag pas op de deurmat.
Smikkel lag er wel heel lief bij, alsof ze lag te slapen. Mooie vacht, lekker dik buikje, niks dat leek op een terminaal zieke kat. De dierenarts had het ook niet verwacht.
Waarschijnlijk lymfeklierkanker want het zat echt overal
pi_124615025
;( heel veel sterkte computergirl.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 29 maart 2013 @ 16:12:29 #4
22592 crew  Ole
pi_124650002
Sterkte computergirl!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 30 maart 2013 @ 17:02:35 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124687254
Schrok me wild net: kwam in de woonkamer en er lagen overal bloedspetters op de vloer. Had Pippa daar voor het laatst gezien, dus snel gekeken waar zij was, zat ze onder het bed met een klein beetje bloed op haar pootje. Even geïnspecteerd en ik kan geen wondje vinden in een van haar teentjes. Het lijkt een uitgescheurd nageltje te zijn. Dat dat zo kan bloeden zeg... :{
Niet meer actief op Fok!
pi_124696255
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 17:02 schreef Viking84 het volgende:
Schrok me wild net: kwam in de woonkamer en er lagen overal bloedspetters op de vloer. Had Pippa daar voor het laatst gezien, dus snel gekeken waar zij was, zat ze onder het bed met een klein beetje bloed op haar pootje. Even geïnspecteerd en ik kan geen wondje vinden in een van haar teentjes. Het lijkt een uitgescheurd nageltje te zijn. Dat dat zo kan bloeden zeg... :{
Daarom moet je altijd voorzichtig zijn met het knippen en niet in het leven knippen... Mijn Kleine had een geknakte nagel die er niet uit wilde. Die is er door de dierenarts af getrokken, hij bloedde toen als een rund!
  zaterdag 30 maart 2013 @ 20:57:39 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124696389
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 20:55 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Daarom moet je altijd voorzichtig zijn met het knippen en niet in het leven knippen... Mijn Kleine had een geknakte nagel die er niet uit wilde. Die is er door de dierenarts af getrokken, hij bloedde toen als een rund!
ik had niet geknipt. Denk dat ze aan krabpaal is blijven hangen. Daar zat ook wat bloed op.
Niet meer actief op Fok!
pi_124696593
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 20:57 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik had niet geknipt. Denk dat ze aan krabpaal is blijven hangen. Daar zat ook wat bloed op.
Nee, dat snap ik...
Rephrasing: Daarom moet je, als je de nageltjes knipt, altijd voorzichtig zijn met het knippen en niet in het leven knippen. Anders gebeurt hetzelfde...
  zondag 31 maart 2013 @ 17:19:28 #9
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_124724301
Computergirl :*
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_124872714
Stekte Computergirl

Mijn katten liggen ook in de lappenmand. Vorige week is bij hun giardia geconstateerd. Nu is net de 5daagse kuur metrobac afgelopen. ( vier katten twee keer per dag pillen. :N ) Plus het hele huis ontsmetten elke dag.
En gisteravond liep ineens Sammy vanuit het niets mank. Geen idee waar hij nu weer vanaf is gekukelt. Vanochtend was dat achterpootje ook helemaal dik geworden. Ik mag er niet aankomen want dan wordt hij boos. Hij eet en drinkt wel. Alleen slaapt hij wat meer. Vanmiddag afspraak bij de dierenarts.
Alles komt altijd tegelijkertijd.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_124876125
Wat balen zeg. Giardia is ook al zo'n feest :N Hopelijk valt het mee met Sammy's pootje.
pi_124876355
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 13:08 schreef WinnieWana het volgende:
Stekte Computergirl

Mijn katten liggen ook in de lappenmand. Vorige week is bij hun giardia geconstateerd. Nu is net de 5daagse kuur metrobac afgelopen. ( vier katten twee keer per dag pillen. :N ) Plus het hele huis ontsmetten elke dag.
En gisteravond liep ineens Sammy vanuit het niets mank. Geen idee waar hij nu weer vanaf is gekukelt. Vanochtend was dat achterpootje ook helemaal dik geworden. Ik mag er niet aankomen want dan wordt hij boos. Hij eet en drinkt wel. Alleen slaapt hij wat meer. Vanmiddag afspraak bij de dierenarts.
Alles komt altijd tegelijkertijd.
Altijd idd. Gaat het pillen geven wel goed? Ik had zo'n geval die echt totaal niet meewerkte }:|
pi_124879678
En we zijn weer terug. Het lijkt mee te vallen. Waarschijnlijk een keer gevochten. En daardoor gaan ontsteken. Hij had 38.8 temperatuur. Dat viel nog mee, maar was er snel bij volgens de da. Antibioticaspuit gekregen en novacam voor de pijnstilling mee naar huis.

Pillen geven ging bij 3 van de vier katten helemaal goed en makkelijk. Met Billy heb ik alles uit de kast moeten halen. En was ik wel soms een half uur bezig met een pil. Ik heb hem in handdoeken gewikkelt (resultaat kapotte handdoeken) ik heb het in zijn favoriete natvoer gedaan en ook de easypill gebruikt. Geen resultaat. Oke dan gaan we het anders doen. Soort koekje gemaakt van de whiskassnoepjes (doormidden) pil gewikkelt in easypill. Dat in het uitgeholde whiskassnoepje. En als topping gourmet pate. Zijn lievelingseten. Maar hij eet. Ruikt. Begint de kokhalsen en loopt weg.
Zelfs als je hem met gepast geweld in handdoeken wikkelt en het achterin zijn keel gooit dan begint hij dus te kokhalsen en te kotsen. Fijn!
Uiteindelijk wel gelukt :D
pi_125060684
Hebben jullie katten ook altijd van die vieze neusjes?
Hier is het bijna altijd raak, minstens 1x per dag de neusjes leegpulken (nee vinden ze inderdaad niet leuk :P ) En wat er uit komt is een soort zwarte plukjes. Dacht eerst altijd dat het zand was, dat ze hadden lopen wroeten in de plantenbakken, maar dat blijkt niet zo te zijn.
Kattensnot is dus gewoon zwart?
  dinsdag 9 april 2013 @ 10:15:31 #15
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125061449
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 09:35 schreef purplenarcis het volgende:
Hier is het bijna altijd raak, minstens 1x per dag de neusjes leegpulken (nee vinden ze inderdaad niet leuk :P ) En wat er uit komt is een soort zwarte plukjes. Dacht eerst altijd dat het zand was, dat ze hadden lopen wroeten in de plantenbakken, maar dat blijkt niet zo te zijn.
Valt hier wel mee. Ik laat het overigens gewoon zitten hoor, als ze het wel heeft. Is misschien nog best pijnlijk, als je het schoonmaakt, of valt dat mee denk je?

Poes lijkt geen last te hebben van haar snotjes. Ik ook niet. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_125061742
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 10:15 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Valt hier wel mee. Ik laat het overigens gewoon zitten hoor, als ze het wel heeft. Is misschien nog best pijnlijk, als je het schoonmaakt, of valt dat mee denk je?

Poes lijkt geen last te hebben van haar snotjes. Ik ook niet. :)
Nee, zij niet. Maar ik wel :P .. Het is een witte kat, dus het valt heel erg op en ziet er gewoon vies uit. :P .. Pijnlijk is het denk ik niet hoor, wel vervelend lijkt me.,.
pi_125063737
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 10:27 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

Nee, zij niet. Maar ik wel :P .. Het is een witte kat, dus het valt heel erg op en ziet er gewoon vies uit. :P .. Pijnlijk is het denk ik niet hoor, wel vervelend lijkt me.,.
Sommige katten hebben dat, kan ook bij de oogjes zitten. Dat is geen snot maar ik denk meer iets van de traanbuisjes oid? Kan in ieder geval geen kwaad voor zover ik weet, al kan het weghalen wel iets pijnlijk zijn, ik denk omdat 't dan aan wat haartjes kleeft ofzo. Hier heeft 1 het soms, werd wel minder erg toen ze ouder werd. Neusje amper meer (meer in de ooghoekjes), maar als daar iets aangekoekt zit dan gebruik ik daar vaak een nat doekje oid bij om het even een beetje los te weken.
  dinsdag 9 april 2013 @ 11:34:54 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125063887
Een van mijn poezen heeft vaak van die zwarte rommel in haar ooghoeken. Haal ik wel weg, nooit bij stilgestaan dat dat pijn kan doen :@ Sorry poes, zal erop letten! De andere poes heeft dan weer nooit wat. Best apart.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 9 april 2013 @ 11:39:21 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125064048
Gisteren met Pippa naar de dierenarts geweest, omdat haar buikje rond het littekenweefsel hard is gebleven na haar sterilisatie twee jaar geleden. Ze leek er geen last van te hebben, maar wilde toch even zeker weten dat het oké was. Gelukkig was er niets aan de hand. Het had mooier gekund, zei de DA, maar het kon geen kwaad. Verder even hartjes en longetjes geluisterd, oortjes gecheckt en behalve dat ze iets te zwaar is, is ze wel helemaal gezond :).

De rekening gaat naar Petplan, maar die zijn ook niet meer zo goedkoop als ze waren zeg :{. 10 euro administratiekosten als je zelf de rekening opstuurt (wtf, ik betaal al premie en een eigen bijdrage), 17,50 eigen bijdrage, 50% van het consult zelf betalen... ik vind het ook helemaal niet inzichtelijk wat ik nu precies moet betalen, dus heb maar even een mail gestuurd. En in de zomer stap ik over naar Jumper. Betaal je wel altijd 30% eigen bijdrage, maar weet je wel precies waar je aan toe bent ^O^. Geen gezeur met dingen die niet of deels vergoed worden.
Niet meer actief op Fok!
pi_125065680
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 11:34 schreef Viking84 het volgende:
Een van mijn poezen heeft vaak van die zwarte rommel in haar ooghoeken. Haal ik wel weg, nooit bij stilgestaan dat dat pijn kan doen :@ Sorry poes, zal erop letten! De andere poes heeft dan weer nooit wat. Best apart.
Oh ik bedoelde ook meer bij het neusje, daar lijkt 't sneller wat vast te koeken zeg maar. Bij de oogjes veeg ik altijd gewoon met m'n vingers weg en dat vinden ze ook prima :) Hooguit irritant, maar ach, als ze met hun poten bij m'n ogen komen ben ik daar ook niet zo blij mee :P
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:32:00 #21
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125065802
Onze poes ligt heel vaak midden in de kamer op haar rug. Voorpootjes netjes gevouwen, achterpootjes opgetrokken, staartje mooi over de buik gekruld. Aanraken liever niet, ze ligt gewoon stoicijns mooi te wezen. Onze vorige poes deed dat ook wel eens.

Weet iemand waarom ze dit doen? Zijn het de hormoontjes misschien (ze is wel gesterilliseerd)?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_125068566
quote:
Brain heeft daar regelmatig last van.
Dan peuter ik het voorzichtig uit der neusje.
Ze laat het allemaal mooi toe.
Oogjes idem.

De DA zei dat het door luiheid kan komen,
Het zelf niet goed schoon houden.
  dinsdag 9 april 2013 @ 14:11:08 #23
244933 trovey
Nachtoele
pi_125068857
Mijn kater van bijna 15 heeft het schreeuwen ontdekt. }:| ...of hij is doof of hij denkt dat de poes van 18 doof is of de hond van 13 of hij neemt zonder meer aan dat het met mijn gehoor ook slecht gesteld is.....of een combinatie van alle voorgenoemde. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_125069116
quote:
Ik denk dat het "snot" helder is maar zwart wordt door stof wat eraan blijft plakken.

De ene kat heeft wat meer uitvloeiing uit de neus en/of ogen dan de andere, en sommigen poetsen het beter dan anderen. De vorm van de traanbuisjes (gebogen of vernauwd) en eventueel ooit een vorm van niesziekte hebben doorgemaakt kan verschil maken in de hoeveelheid uitvloeiing. Per nestje kittens wil het nog wel eens verschillen hier, sommigen hebben het nooit gehad en anderen wel.
  Moderator dinsdag 9 april 2013 @ 14:21:43 #25
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_125069196
Mijn zwart/wit katertje heeft het ook, echt zwart bij zijn neusje. Volgens mij slaat hij die gewoon over bij het wassen inderdaad. Hij heeft zover ik weet nooit niesziekte gehad en hij is al vanaf 13 weken bij mij.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 9 april 2013 @ 14:41:58 #26
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125069940
onze poes heeft ook altijd zwarte snotjes. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het kwam omdat ik niet goed stof en ze dus van haar gescharrel stoffige neusgaatjes krijgt :@ ik veeg het er af en toe uit, als ze op schoot zit, vindt ze prima. tranen doet ze maar een heel klein beetje, dat veegt ze zelf beter weg dan die snotjes.

gisteren heeft ze de tweede set inentingen gehad, over een maandje mag ze onder t mes... arme beest is momenteel anderhalve week niet krols en dan begint t alweer...

dierenarts was verder tevreden, mooi en lief beestje, keurig slank. ze wil alleen zelfs bij de dierenarts niet terug in haar mandje. vriend is gelukkig wel handig met haar, als ik t doe is t echt een drama :')
Kwak
pi_125071906
Mijn kater heeft ook altijd een klein zwart korstje in beide neusgaten zitten.
Ik maak meestal een papieren zakdoekje vochtig met speeksel en dan vwijf ik het zo los.
Voordeel daarvan is ook dat hij meteen zo'n "bah,wat doe je!" Gevoel krijgt n meteen gaat wassen :P
pi_125124004
Zoals sommigen hier misschien nog wel weten ijn vorige maand mijn beide katten overleden. Ik twijfel over of ik weer een kat wil en wanneer. De beestjes die ik had zijn natuurlijk niet te vervangen en het is ergens ook wel makkelijk met weekendjes weg en vakantie etc.
Maar toch mis ik de gezelligheid van een kat ook heel erg.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met overlijden van kat en hoe lang heb je dan gewacht met een nieuwe?
  woensdag 10 april 2013 @ 20:11:11 #29
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_125124841
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 19:57 schreef computergirl het volgende:
Zoals sommigen hier misschien nog wel weten ijn vorige maand mijn beide katten overleden. Ik twijfel over of ik weer een kat wil en wanneer. De beestjes die ik had zijn natuurlijk niet te vervangen en het is ergens ook wel makkelijk met weekendjes weg en vakantie etc.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met overlijden van kat en hoe lang heb je dan gewacht met een nieuwe?
Ik heb ongeveer 5 maanden gewacht met een nieuwe kat. Ik miste een kat in huis heel erg, maar we hadden gelukkig nog een hond. Ik lees heel veel mee met alle kattentopics en mijn man zag dat. Op mijn verjaardag liet ik hem weer een leuke kitten zien op 1 van de topics hier op Fok!. Toen heeft hij dezelfde dag nog een kitten gehaald voor mij O+ . Bubbels is heel anders dan mijn lieve Dikke Deur, maar ik kan haar echt niet meer missen *;

Maar het is voor iedereen anders wanneer je toe bent aan een nieuwe kat, ik hoop voor jou dat wanneer je er aan toe bent een volgende kat weer zo'n liefdevol thuis kan bieden!
pi_125125692
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Onze poes ligt heel vaak midden in de kamer op haar rug. Voorpootjes netjes gevouwen, achterpootjes opgetrokken, staartje mooi over de buik gekruld. Aanraken liever niet, ze ligt gewoon stoicijns mooi te wezen. Onze vorige poes deed dat ook wel eens.

Weet iemand waarom ze dit doen? Zijn het de hormoontjes misschien (ze is wel gesterilliseerd)?
Doet onze dame ook. Volgens mij ligt ze mooi te wezen. En ze vindt het gezellig.
Heb je vloerverwarming? Dat is hier vooral de aantrekkngskracht van de vloer. :')
pi_125126064
quote:
Ja echt heel heftig, ook zo ontzettend snel!! Bij ons is het wisselend geweest. Toen ik nog thuis woonde hebben we 2-3 maanden gewacht. Na het overlijden van die kat was het gewoon even bijkomen. Zij was er altijd en het was zo ontzettend wennen. Op gegeven moment misten we het zo erg dus naar asiel gegaan en daar een dametje van 4 jaar opgehaald.

Toen ik op mezelf ging wonen miste ik ook ontzettend een kat. Heb een kitten uit het asiel gehaald. Brutus. Echt een toffe kater. Super gezellig kon ik overal mee naar toe nemen. Brutus is aangereden toen hij bij mijn moeder te logeren was nota bene op de dag dat we op vakantie gingen. Toen ik terug kwam van vakantie kwam ik in zo'n stil huis terecht. Werd gek van verdriet om Bruut en gek van de stilte. Ben 2 weken naar het asiel gegaan en kwam met een kater van 3 maandjes thuis.

Ik denk dat je zelf moet aanvoelen wanneer je er klaar voor bent. Ligt aan de situatie en hoe jij je eronder voelt. Een kitten brengt wel veel vreugde met zich mee. En de andere katten vergeet je toch niet. Waren toch je maatjes. Sterkte.
  woensdag 10 april 2013 @ 20:52:12 #32
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_125126891
quote:
Mijn eerste katertje van anderhalf heb ik moeten laten inslapen wegens een lekkende hartklep, dat was in november 2011, in augustus 2012 heb ik een nieuw katertje in huis gehaald.
Ik had 'm opzich wel eerder in huis willen hebben maar ik wilde dat ie 10 weken bij z'n moeder zou blijven.

Ik ben wel blij dat ik niet meteen een nieuwe kat heb genomen want ik wilde het verdriet dat ik had niet wegstoppen door een nieuwe kat te nemen.
Die leegte in huis was op dat moment passend en pas toen ik er aan toe was heb ik die leegte weer gevuld.
pi_125132115
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 20:30 schreef mootie het volgende:

[..]

Doet onze dame ook. Volgens mij ligt ze mooi te wezen. En ze vindt het gezellig.
Heb je vloerverwarming? Dat is hier vooral de aantrekkngskracht van de vloer. :')
Die van ons liggen ook vaak zo... lekker genieten en ik zie aan hun bekkie dat het een teken van ontspanning is :)
pi_125132501
quote:

Eh lekker relaxen? ;)
De kat van mijn zus doet het ook :')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 10 april 2013 @ 22:56:54 #35
45 SiGNe
pi_125135857
Mijn kat gaat vaak zo liggen omdat ie dan over z'n buik geaaid wil worden.
Buiten doen ze het ook vaak trouwens, lekker in het gras of zand rollen om de vacht gezond te houden en zich evt te ontdoen van nare diertjes.
Het is ook een teken van onderdanigheid, de verliezer in een gevecht geeft zich op die manier over.
  woensdag 10 april 2013 @ 23:18:52 #36
384187 DeGemaskerdeMuchacho
Blinde paniek zij met ons.
pi_125137183
Lol! Mijn kat (poes) zit een partij raar te doen. Veeel miauwen, gekke sprongetjes en net zelfs even naar me blazen :?

Ze is ongeveer 2 maanden geleden gecastreerd. Zou dit gewoon de lente in dr bol zijn?
  woensdag 10 april 2013 @ 23:33:04 #37
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125137984
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 20:30 schreef mootie het volgende:

[..]

Geen vloerverwarming en over haar buik aaien mag ook niet. Ze wil dan eigenlijk helemaal niet wordwn aangeraakt.

Gek beest.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_125138035
Ik ben dood als ik over haar buik ga aaien. Morsdood.
  woensdag 10 april 2013 @ 23:37:12 #39
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125138201
quote:
Ik sta meestal een week later weer bij het asiel. Ik vind het prettig om meteen weer met een nieuwe huisgenoot kennis te maken.
Overigens wordt het verdriet er niet minder door. Geen kat is hetzelfde en het voelt voor mij niet als 'vervanging'. Wel vind ik het fijn om snel een nieuwe kat weer een kans te geven op plaatsing. En het geeft ook afleiding.

Maar iedereen is er anders in, denk ik.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 10 april 2013 @ 23:37:26 #40
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125138212
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:34 schreef mootie het volgende:
Ik ben dood als ik over haar buik ga aaien. Morsdood.
:D
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 10 april 2013 @ 23:55:33 #41
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_125139054
Eris zeker geen makkelijke manier om ze over angsten heen te helpen? De mijne rennen weg als de bel gaat (is ook wel een heel hard geluid en als het onverwacht is schrik ik ook nog wel eens) en bezoek moeten ze ook niet veel van hebben (krijg ik niet veel, ik ga meestal bij andere op bezoek).

Of ik meteen nieuwe zou katten in huis zou nemen als de mijne overlijden (hopelijk voorlopig nog niet, ze zijn nu bijna 1 jaar), ik weet het niet, het brengt toch wel wat verantwoordelijkheid met zich mee.
Sommige dingen die ik wilde en weer wil zijn er lastig door, half jaar (of meer) naar het buitenland, kan niet (al heb ik al wel een opvangadres),
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 april 2013 @ 00:04:26 #42
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_125139487
quote:
Toen Bellefleur overleed vorig jaar was ik toch wel blij dat er een ander beest rond liep. Qua karakter een heel ander beest dan Bellefleur en ze zal Bellefleur nooit helemaal kunnen vervangen maar het was wel prettig dat er nog leven in huis was.
Als we Wiske niet hadden zou ik bij wijze van spreken direct de volgende dag in het asiel een beest ophalen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_125141542
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:56 schreef SiGNe het volgende:
Mijn kat gaat vaak zo liggen omdat ie dan over z'n buik geaaid wil worden.
Buiten doen ze het ook vaak trouwens, lekker in het gras of zand rollen om de vacht gezond te houden en zich evt te ontdoen van nare diertjes.
Het is ook een teken van onderdanigheid, de verliezer in een gevecht geeft zich op die manier over.
.
Bij honden is op de rug liggen onderdanig. Maar honden en katten zijn met lichaamstaal veel het tegenovergestelde. Bij katten is het een aanvalspositie. 4 poten met nagels staan klaar.
Maar gelukkig is dat bij de meeste huiskatten niet het geval en liggen ze idd zo om geaaid te worden wat weer een teken van vertrouwen is.
pi_125143188
quote:

Bij Max was het altijd een gegarandeerde manier op aandacht van het baasje.
Zo'n buik kon ik niet weerstaan :D :D :D
pi_125143275
Hier ook een onderstebovenlig-liefhebber, en die wil dan ook wel geaaid worden op d'r dikke kroelebuikje O+ Maar idd, als ze zo gaat liggen naar een andere kat is dat geen onderdanige houding, en de andere kat weet dat ook wel dat ie d'r niet zo maar moet gaan meppen omdat ie de zwakkere positie heeft.

quote:
2s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:55 schreef DaMook het volgende:
Eris zeker geen makkelijke manier om ze over angsten heen te helpen? De mijne rennen weg als de bel gaat (is ook wel een heel hard geluid en als het onverwacht is schrik ik ook nog wel eens) en bezoek moeten ze ook niet veel van hebben (krijg ik niet veel, ik ga meestal bij andere op bezoek).

Of ik meteen nieuwe zou katten in huis zou nemen als de mijne overlijden (hopelijk voorlopig nog niet, ze zijn nu bijna 1 jaar), ik weet het niet, het brengt toch wel wat verantwoordelijkheid met zich mee.
Sommige dingen die ik wilde en weer wil zijn er lastig door, half jaar (of meer) naar het buitenland, kan niet (al heb ik al wel een opvangadres),
Allereerst, de katten negeren, zowel jij als het bezoek. Komen ze dan wel kijken, niet de kat gaan zitten bekijken en leg dat ook gerust aan je bezoek uit, dat ze de kat moeten negeren. Doen ze het goed, dan belonen met favo snoepje of speeltje aan een hengel ofzo. En dat hoeft echt niet vlak bij het bezoek, maar als een kat bv normaal geeneens de kamer in komt en dan wel, beloon 'm dan rustig op die plek. De bel zou je af kunnen plakken met 'n pleister oid om het geluid wat minder fel te maken, ik neem aan dat het zo'n hard metaal op metaal ding is tenminste, die lieten mij ook regelmatig schrikken en ook dat heeft een effect op de katten. Hier ging het beter doordat het bezoek vaak even op 't raam klopte ipv bellen, en waren het niet 2 enge dingen tegelijk zeg maar. Inmiddels gaat het met de bangere katten een stuk beter, al ligt het er ook erg aan wie langs komt, vreemden rennen ze nog steeds voor naar boven. Maar lang niet meer zo paniekerig als 1tje vroeger deed gelukkig :)
  donderdag 11 april 2013 @ 08:40:16 #46
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_125143679
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:37 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik sta meestal een week later weer bij het asiel. Ik vind het prettig om meteen weer met een nieuwe huisgenoot kennis te maken.
Overigens wordt het verdriet er niet minder door. Geen kat is hetzelfde en het voelt voor mij niet als 'vervanging'. Wel vind ik het fijn om snel een nieuwe kat weer een kans te geven op plaatsing. En het geeft ook afleiding.

Maar iedereen is er anders in, denk ik.
Ik snap dat het niet zo bedoeld is maar dit komt over alsof katten bij jou aan de lopende band dood gaan :@

Hoi :W ik kom hier gewoon even kijken of ik iets aan mijn kleine terrorist kan doen :X
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  donderdag 11 april 2013 @ 08:44:24 #47
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125143728
quote:
11s.gif Op donderdag 11 april 2013 08:40 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Ik snap dat het niet zo bedoeld is maar dit komt over alsof katten bij jou aan de lopende band dood gaan :@

Hoi :W ik kom hier gewoon even kijken of ik iets aan mijn kleine terrorist kan doen :X
Haha! Oh nee hoor, maar ik ben al een oud wief en heb in mijn leven al heel veel katten gehad. Ook ouwetjes uit het asiel die dan nog een jaar of drie te gaan hadden.
Dus niet aan de lopende band, maar het zijn er inmiddels wel een boel!

Wat is er met je kleine terrorist?
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 11 april 2013 @ 08:46:47 #48
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125143757
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 07:42 schreef computergirl het volgende:

[..]

Bij Max was het altijd een gegarandeerde manier op aandacht van het baasje.
Zo'n buik kon ik niet weerstaan :D :D :D
[ afbeelding ]
Ahw! Wat een lieverd was het. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_125143780
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 08:44 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Haha! Oh nee hoor, maar ik ben al een oud wief en heb in mijn leven al heel veel katten gehad. Ook ouwetjes uit het asiel die dan nog een jaar of drie te gaan hadden.
het is ook mijn plan om een oudje uit het asiel te halen, er zit nu een heel sneu exemplaar die ik een kansje zou willen geven maar het is nog zo vroeg. Iedereen zegt tegen mij 'Ga nou eerst eens op vakantie' en zo :@ :D
  donderdag 11 april 2013 @ 08:50:23 #50
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_125143800
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 08:44 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dus niet aan de lopende band, maar het zijn er inmiddels wel een boel!

Wat is er met je kleine terrorist?
Die heeft gewoon opvoeding nodig :D
Mijn kitten Jules (poes) is de kleinste in huis maar wel de baas. Mijn zoon en ik schrikken gewoon als ze ergens lief ligt te slapen, dat gebeurt namelijk niet zo vaak. Ze is gewoon altijd kattenkwaad aan het uithalen, loopt bijna altijd door het huis met iets in haar bek. Gebruikt theezakje, gebruikt mes, theelepeltje (wat ze uit mijn theebeker jat), sigarettenhulsen en vorige week kon ik achter mn kat aanrennen want mevrouw had een briefje van 10 euro gevonden :')
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  donderdag 11 april 2013 @ 09:45:27 #51
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125144749
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2013 08:50 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Die heeft gewoon opvoeding nodig :D
Mijn kitten Jules (poes) is de kleinste in huis maar wel de baas. Mijn zoon en ik schrikken gewoon als ze ergens lief ligt te slapen, dat gebeurt namelijk niet zo vaak. Ze is gewoon altijd kattenkwaad aan het uithalen, loopt bijna altijd door het huis met iets in haar bek. Gebruikt theezakje, gebruikt mes, theelepeltje (wat ze uit mijn theebeker jat), sigarettenhulsen en vorige week kon ik achter mn kat aanrennen want mevrouw had een briefje van 10 euro gevonden :')
Dat laatste zou ik niet afleren. Hup naar het strand ermee komende zomer, na zonnige dagen. :P

Tja, een kitten opvoeden... Ik heb geen ervaring met kittens, maar ik zou het opvoeden geloof ik overslaan en het maar gewoon uitzitten. Vraag me namelijk af of er iets te doen is tegen de avontuurlijkheid van die kleintjes.

Maar dat is vast geen goed advies. :+
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 11 april 2013 @ 09:48:20 #52
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125144808
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:45 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dat laatste zou ik niet afleren. Hup naar het strand ermee komende zomer, na zonnige dagen. :P

Tja, een kitten opvoeden... Ik heb geen ervaring met kittens, maar ik zou het opvoeden geloof ik overslaan en het maar gewoon uitzitten. Vraag me namelijk af of er iets te doen is tegen de avontuurlijkheid van die kleintjes.

Niet meer actief op Fok!
  donderdag 11 april 2013 @ 09:50:41 #53
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_125144859
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:45 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Goed plan!!

Ik denk dat uitzitten gewoon de enige optie is. En vooral hopen dat er iets van die avontuurlijkheid verdwijnt als ze ouder is. Niet alles hoor, stiekem is het wel leuk om een kat in huis te hebben die ook laat merken dat ze in huis is ipv de hele dag ergens in een hoekje slapen :D
[b]AirwiN schreef [/b]
  donderdag 11 april 2013 @ 10:53:12 #54
45 SiGNe
pi_125146474
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:50 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Goed plan!!

Ik denk dat uitzitten gewoon de enige optie is. En vooral hopen dat er iets van die avontuurlijkheid verdwijnt als ze ouder is. Niet alles hoor, stiekem is het wel leuk om een kat in huis te hebben die ook laat merken dat ze in huis is ipv de hele dag ergens in een hoekje slapen :D
Lijkt mij ook wel leuk, na de bekkenbreuk van Jiro (11 maanden nu, 9 maanden bij de breuk) komt alleen nog binnen om te eten en om te slapen.
Het lijkt erop dat hij de tijd die hij binnen moest blijven (6 weken) probeert in te halen, ik zie 'm overdag dus niet veel meer.
Alleen 's nachts komt ie vaak op m'n gezicht liggen om te slapen (en ik lig dan maar in een bizarre houding omdat ik het eigenlijk wel lief vind :D )

Maar goed, voor die breuk vond ie het ook al fijn om veel buiten te zijn, hij is geboren op een boerderij en ik heb hier bij m'n appartementje een klein bos.
Hij zit ook echt te wachten tot de buurpoes ook buiten komt spelen, da's echt z'n vriendinnetje geworden O+
En muizen natuurlijk.. ondanks die (oude) breuk brengt ie er bijna elke week wel eentje thuis..
  donderdag 11 april 2013 @ 11:01:12 #55
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125146733
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:53 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Lijkt mij ook wel leuk, na de bekkenbreuk van Jiro (11 maanden nu, 9 maanden bij de breuk) komt alleen nog binnen om te eten en om te slapen.
Het lijkt erop dat hij de tijd die hij binnen moest blijven (6 weken) probeert in te halen, ik zie 'm overdag dus niet veel meer.
Alleen 's nachts komt ie vaak op m'n gezicht liggen om te slapen (en ik lig dan maar in een bizarre houding omdat ik het eigenlijk wel lief vind :D )

Maar goed, voor die breuk vond ie het ook al fijn om veel buiten te zijn, hij is geboren op een boerderij en ik heb hier bij m'n appartementje een klein bos.
Hij zit ook echt te wachten tot de buurpoes ook buiten komt spelen, da's echt z'n vriendinnetje geworden O+
En muizen natuurlijk.. ondanks die (oude) breuk brengt ie er bijna elke week wel eentje thuis..
Je hebt het niet altijd voor het zeggen inderdaad,met die poezenbeesten. Maar wel fijn dat Jiro zo lekker gelukkig rondbanjert natuurlijk.

Onze ex-zwerver pakte precies andersom uit. Als ze buiten is, komt ze zich om de tien minuten binnen melden (snel een kopje geven en er weer vandoor.) Het grootste deel van de dag is ze binnen en hangt ze in onze buurt rond. Alsof ze nog wat in te halen heeft wat betreft slowcooken boven de centrale verwarming. :P

Vanmiddag ga ik in het asiel naar een katertje kijken. Zit op de resocialisatie-afdeling, dus ik moet op afspraak langs. Ben benieuwd of het iets voor ons is. Het asiel wil hem wel graag bij ons plaatsen. Ik ben ook best een goede kattenfluisteraar, maar de huidige poes is ook nog niet waar ze wezen moet, dus dat moet elkaar niet in de weg zitten.

Het gaat om Julius: http://www.groningen.dierenbescherming.nl/asieldieren/kat/1/30493
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 11 april 2013 @ 11:06:43 #56
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_125146870
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:53 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik woon op een flatje en Jules is dus een echte binnenkat.

Ik wil wel graag tips over hoe ik haar kan "trainen" zodat ze niet van 3 hoog naar beneden zal springen/vallen (ik denk eerder springen bij mijn terroristje!)
[b]AirwiN schreef [/b]
  donderdag 11 april 2013 @ 11:15:47 #57
45 SiGNe
pi_125147143
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:06 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Ik wil wel graag tips over hoe ik haar kan "trainen" zodat ze niet van 3 hoog naar beneden zal springen/vallen (ik denk eerder springen bij mijn terroristje!)
Ik woon 1 hoog in een flat dus Jiro kan gewoon via het kattenluikje en de trap naar beneden.
Ook zit ie weleens op m'n smalle balkonrand (10cm ofzo, metaal), daar ben ik af en toe ook wel wat angstig voor maar er is tot nu toe gelukkig nog niets gebeurd.
(m'n vorig kat schrok een keer ergens van en die is toen van m'n balkon gesprongen, had er gelukkig niets aan overgehouden)

Ik heb mijn balkon verder ook niet afgezet maar op 3 hoog zou ik dat dan toch eerder doen.
Als je een brede balkonrand hebt zal ie hoogstens op de rand klimmen en lopen.
Wil je dat niet dan zou ik bij Zooplus (o.i.d.) een goed net kopen om je balkon mee af te zetten.
Naar beneden springen zal jouw poes niet zo snel vrijwillig doen, zeker niet van 3 hoog maar goed, je weet maar nooit.
pi_125147408
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:01 schreef Duderinnetje het volgende:
Vanmiddag ga ik in het asiel naar een katertje kijken. Zit op de resocialisatie-afdeling, dus ik moet op afspraak langs. Ben benieuwd of het iets voor ons is. Het asiel wil hem wel graag bij ons plaatsen. Ik ben ook best een goede kattenfluisteraar, maar de huidige poes is ook nog niet waar ze wezen moet, dus dat moet elkaar niet in de weg zitten.

Het gaat om Julius: http://www.groningen.dierenbescherming.nl/asieldieren/kat/1/30493
je hebt goede ervaringen met dat asiel?
  donderdag 11 april 2013 @ 11:30:00 #59
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125147582
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:24 schreef loecje het volgende:

[..]

je hebt goede ervaringen met dat asiel?
Ik heb er nog maar een kat gehaald (woon pas een jaar of zeven in deze regio) en dat was prima.

Maar goed, de kat die ik daar vond is mijn oogappel en ik ben stik gek op haar. Dus al stond het asielpersoneel scheldend bij de poort, dan nog vond ik het een topasiel. :P *;
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_125147840
quote:

[..]

Dat valt niet te trainen, gewoon afzetten :) Ook al zou ze keurig op de rand blijven, ook 'n kat kan uitglijden (heb dat zelf gehad), maar 'n avontuurlijke kat zit zo bij de buren of loopt over de vensterbank aan de buitenkant.
  donderdag 11 april 2013 @ 12:37:06 #61
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_125149752
quote:

[..]

Bij ons werkte het naar beneden vallen van 3 hoog prima voor Leena O-)

Ze is nu een sletje eersteklas :P
(Huppelmuts snapt me wel)
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  donderdag 11 april 2013 @ 13:03:35 #62
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125150689
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:38 schreef Holyme het volgende:

[..]

Dat valt niet te trainen, gewoon afzetten :) Ook al zou ze keurig op de rand blijven, ook 'n kat kan uitglijden (heb dat zelf gehad), maar 'n avontuurlijke kat zit zo bij de buren of loopt over de vensterbank aan de buitenkant.
:Y Die van ons liep ook graag over de rand naar de buren. En zie hem dan maar weer te pakken te krijgen }:| Toen 'ie een keer naar beneden viel van drie hoog was het afgelopen met de pret.
Niet meer actief op Fok!
pi_125150826
zo'n net: http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattennet_kattenluik/kattennet
+ een aantal extra haken en eventueel wat houten balkjes voor een frame wanneer je niet in de muur mag boren.

of anders een degelijk tuigje: Xcat
maar dan moet je er wel echt bij blijven.

voor kittens is de konijnen variant trouwens ideaal: Xbunny
  donderdag 11 april 2013 @ 13:09:31 #64
45 SiGNe
pi_125150890
Ja, het gras van de buren is altijd groener.. gaat bij mij helemaal op want m'n buurman heeft kunstgras op z'n balkon liggen :D
Gelukkig vind m'n buurman het niet erg dat Jirō ook op zijn balkon komt, zolang ie maar niet aan z'n tuinmeubels gaat krabben.
  donderdag 11 april 2013 @ 13:10:02 #65
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_125150910
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:38 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ze kan niet via mijn balkon naar buren ofzo maar er staat wel een prachtige boom vlakbij met daarin lekker veel vogels.
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:37 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Bij ons werkte het naar beneden vallen van 3 hoog prima voor Leena O-)

Ze is nu een sletje eersteklas :P
(Huppelmuts snapt me wel)
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:15 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik woon 1 hoog in een flat dus Jiro kan gewoon via het kattenluikje en de trap naar beneden.
Ook zit ie weleens op m'n smalle balkonrand (10cm ofzo, metaal), daar ben ik af en toe ook wel wat angstig voor maar er is tot nu toe gelukkig nog niets gebeurd.
(m'n vorig kat schrok een keer ergens van en die is toen van m'n balkon gesprongen, had er gelukkig niets aan overgehouden)

Ik heb mijn balkon verder ook niet afgezet maar op 3 hoog zou ik dat dan toch eerder doen.
Als je een brede balkonrand hebt zal ie hoogstens op de rand klimmen en lopen.
Wil je dat niet dan zou ik bij Zooplus (o.i.d.) een goed net kopen om je balkon mee af te zetten.
Naar beneden springen zal jouw poes niet zo snel vrijwillig doen, zeker niet van 3 hoog maar goed, je weet maar nooit.
Niet vrijwillig? De kitten haalt capriolen uit waar een volleerde circuskat nog jaloers op is!!
[b]AirwiN schreef [/b]
  donderdag 11 april 2013 @ 13:15:53 #66
45 SiGNe
pi_125151117
Ik heb het afzetten van mijn balkon ook maar opgegeven.. ik probeerde ervoor te zorgen dat Jirō niet op het balkon van m'n buurman kon komen, alles afgezet met planken en dozen maar elke keer wist ie wel een manier te vinden om toch op het balkon te komen, inderdaad dmv. rare capriolen..

Maar ik had het over bewust naar beneden springen, dat zal een kat op die hoogte niet snel doen tenzij er mogelijkheden zijn om het in stapjes te doen, via een boom bijv.
pi_125154656
Ik zou je balkon afzetten. Ik woon twee hoog. Sammy is een keer uit het doucheraam gesprongen en heeft er niets aan over gehouden, dus zo hoog is het niet, maar toch vind ik het veiliger. Wanneer het goed weer is kan ik gewoon de balkondeur openzetten en hoef ik mij verder geen zorgen te maken.
Met een kattennet van de zooplus en een houten frame. Is in een middagje in elkaar gezet

Oh en ze vangen nog steeds gewoon vogels. Ze vangen ze en trekken ze gewoon door het net heen. Katten blijven katten.
pi_125154935
Met het op die manier afzetten zijn mijn katten nog steeds vertrokken :') , ik heb alles dicht en met metalen gaas anders maken ze het nog kapot ook, gewoon met het nageltje net zolang zitten frunniken tot je een gat hebt en dan....doei baas, we gaan naar de buurvrouw. :W Helaas heb ik nu buren die echt niets met huisdieren hebben dus ik hou ze maar binnen (en ook een stuk beter voor mijn gemoedsrust want ik zou geen moment rust hebben) ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_125155173
Haha als ze echt weg willen kunnen ze er wel doorheen. Maar gelukkig heb ik katten die gewoon op het tafeltje gaan kijken. Ze klimmen niet in het net. Bijten er ook niet in. Mijn balkon grenst niet aan balkons van de buren dus ze kunnen ook nergens heen behalve naar beneden. En gelukkig zijn ze zo slim om dat (nog) niet te doen.
  donderdag 11 april 2013 @ 15:53:05 #70
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125157338
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:56 schreef WinnieWana het volgende:
Haha als ze echt weg willen kunnen ze er wel doorheen. Maar gelukkig heb ik katten die gewoon op het tafeltje gaan kijken. Ze klimmen niet in het net. Bijten er ook niet in. Mijn balkon grenst niet aan balkons van de buren dus ze kunnen ook nergens heen behalve naar beneden. En gelukkig zijn ze zo slim om dat (nog) niet te doen.
Ja, in theorie kan een heleboel, maar in de praktijk is de ene kat slim en de andere niet :').

Ik heb een deur thuis waar ze overheen kunnen klimmen als ze willen, maar op de een of andere manier snappen ze niet dat een vurenhouten balk waar je lekker aan kunt krabben (inmiddels gefixt, al die rommel steeds :r) ook heel geschikt is om in te klimmen :+.
Niet meer actief op Fok!
pi_125157984
knoop doorgehakt:
vanaf morgen komt dit exemplaar (incl gebruiksaanwijzing :) ) bij mij wonen

Ze zit nu sneu in het asiel omdat ze kleine kinderen mept en bang is voor andere katten.
Ze is 10
  donderdag 11 april 2013 @ 16:10:05 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125158022
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:09 schreef computergirl het volgende:
knoop doorgehakt:
[ afbeelding ]

Ze zit nu sneu in het asiel omdat ze kleine kinderen mept en bang is voor andere katten.
Awww.
The love you take is equal to the love you make.
pi_125158067
quote:
17s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Awww.
:D :D :D :D
Kon het niet laten
pi_125158070
quote:
knoop doorgehakt:
[ afbeelding ]

Wat een mooierd! Geef haar morgen maar een fijne aai van mij O+
pi_125158150
quote:
knoop doorgehakt:
[ afbeelding ]

Wat n mooierd. Altijd fijn als een wat moeilijk te plaatsen kat een fijn huisje krijgt.
pi_125158175
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:11 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Wat een mooierd! Geef haar morgen maar een fijne aai van mij O+
haha, krijg ik ook een mep _O- . Maar dat komt in de loop van tijd vast wel goed
pi_125158336
quote:
knoop doorgehakt:
[ afbeelding ]

Ze is 10
Aww! Wat leuk en wat fijn dat ze een huisje krijgt! O+

Hier wordt morgen de tuin afgezet. *O*
pi_125160514
quote:
knoop doorgehakt:
[ afbeelding ]

Ze is 10
Wat een mooi koppie O+ Hopelijk voelt ze zich snel helemaal thuis bij je, geniet maar van d'r!
  donderdag 11 april 2013 @ 17:17:46 #79
45 SiGNe
pi_125161004
quote:
knoop doorgehakt:
[ afbeelding ]

Ze is 10
Gewoon de tijd geven, op een gegeven moment komt dat vertrouwen vanzelf wel.
Ik heb zelf altijd een beetje een "hekel" aan mensen die zo op een kat afstormen om ze te aaien.
Laat de kat lekker zelf bepalen wat die wil, 't is geen hont }:|

Volgens mij is het een hartstikke lief beestje die op een gegeven moment om de 5 minuten om aandacht komt vragen :D
Succes ^O^
pi_125161097
quote:
knoop doorgehakt:
[ afbeelding ]

Ze is 10
Wat een mooierd! Sowieso is oudere katten adopteren O+ Onze is ook al bijna tien.
pi_125161114
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:17 schreef SiGNe het volgende:

Gewoon de tijd geven, op een gegeven moment komt dat vertrouwen vanzelf wel.
Ik heb zelf altijd een beetje een "hekel" aan mensen die zo op een kat afstormen om ze te aaien.
Laat de kat lekker zelf bepalen wat die wil, 't is geen hont }:|

ik heb ook vaak de neiging om kleine koters een mep te verkopen, dus die band is er al ^O^
pi_125161164
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:20 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik heb ook vaak de neiging om kleine koters een mep te verkopen, dus die band is er al ^O^
pi_125161401
Schitterend beestje hoor! :) En idd, wat winniewana zegt.. altijd mooi om te zien dat er ook mensen zijn die de niet-kitten-die-alles-leuk-vind poesjes in huis halen :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  donderdag 11 april 2013 @ 17:28:19 #84
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125161444
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:11 schreef computergirl het volgende:

[..]

:D :D :D :D
Kon het niet laten
Wat goed van je!
Ik kies ook altijd kinderhatertjes uit. Zijn de leukste! *;
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 11 april 2013 @ 17:33:51 #85
45 SiGNe
pi_125161656
Ja, asieldieren, en zeker de wat oudere, hebben ook recht op een eigen baasje...

M'n zus had laatst ook al zoiets moois geregeld.
Ze had net de konijnen verhuisd naar het nieuwe huis maar de volgende dag bleken ze te zijn doodgebeten door de honden van buren verderop.
Ze heeft toen aan die mensen gevraagd of ze als vergoeding 3 nieuwe konijnen uit het asiel wilden halen.
Die konijnen zaten al anderhalf jaar in het asiel want tja.. konijnen zijn alleen leuk als ze klein zijn :')
Hier het resultaat in het nieuwe hok: https://www.facebook.com/video/embed?video_id=148861415290656
pi_125162504
quote:
knoop doorgehakt:
[ afbeelding ]

Ze is 10
Wat is ze mooi !!! Heeft ze al een naam ?

quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:17 schreef Nune het volgende:

Hier wordt morgen de tuin afgezet. *O*
*O* *O* *O* (ben wel een tikkie jaloers, hier moet eerst de tuin op de schop maar het komt er steeds niet van)
pi_125162613
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:58 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Wat is ze mooi !!! Heeft ze al een naam ?
Ze heet Troela volgens haar dierenpaspoort, en dat is vast een toepasselijke naam voor haar O+

http://www.dierenasielamsterdam.nl/intro_asiel_onze_katten.htm
pi_125162850
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 18:01 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ze heet Troela volgens haar dierenpaspoort, en dat is vast een toepasselijke naam voor haar O+
Whahaha, het is wel een tortie(tabby), dus dat zou zomaar kunnen :P
pi_125163197
nou aangezien ze graag speelt weet je in ieder geval waarmee je haar hart kunt winnen! :D
  donderdag 11 april 2013 @ 19:54:26 #90
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_125166636
Ach wat een lieverd die Troela! Mooi koppie heeft ze.

Ik wil ook graag een poes erbij, ik zit de hele tijd op de site van 't dierenasiel naar zielige exemplaren te kijken maar mijn vriend wil het niet hebben :( Hij is wel heel blij met de poes die we al hebben, maar nog een wil hij niet :( Stom!
  donderdag 11 april 2013 @ 21:37:11 #91
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_125171392
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:44 schreef WinnieWana het volgende:
Ik zou je balkon afzetten. Ik woon twee hoog. Sammy is een keer uit het doucheraam gesprongen en heeft er niets aan over gehouden, dus zo hoog is het niet, maar toch vind ik het veiliger. Wanneer het goed weer is kan ik gewoon de balkondeur openzetten en hoef ik mij verder geen zorgen te maken.
Met een kattennet van de zooplus en een houten frame. Is in een middagje in elkaar gezet

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Oh en ze vangen nog steeds gewoon vogels. Ze vangen ze en trekken ze gewoon door het net heen. Katten blijven katten.
_O-

De kat van mijn stiefvader is ooit van 10-hoog naar de beneden gevallen :X

SPOILER: geen foto's van een kat die van 10-hoog is gevallen!!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]AirwiN schreef [/b]
pi_125173300
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:54 schreef Walging het volgende:
Ach wat een lieverd die Troela! Mooi koppie heeft ze.

Ik wil ook graag een poes erbij, ik zit de hele tijd op de site van 't dierenasiel naar zielige exemplaren te kijken maar mijn vriend wil het niet hebben :( Hij is wel heel blij met de poes die we al hebben, maar nog een wil hij niet :( Stom!
dat ken ik! Ik heb hem enorm moeten overhalen. Het is uiteindelij kgelukt.. en na 2 dagen wilde hij poes 2 ook nooit emer kwijt :P mannen :P
  vrijdag 12 april 2013 @ 09:04:15 #93
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125185861
quote:
knoop doorgehakt:
[ afbeelding ]

Ze is 10
^O^ Leuk beest! Hoop dat je haar vertrouwen wint.

Een van mijn poezen is redelijk schichtig. Ze komt wel vaak kopjes geven en heel af en toe (twee keer per jaar ofzo) komt ze naast me liggen, maar verder wil ze niet opgepakt of geknuffeld worden. Zit dat in het karakter of kan ik daar wat aan doen door op een bepaalde manier met haar om te gaan? Het gaat er niet om dat ik haar per se wil oppakken hoor; prima als ze dat niet wil, maar ze reageert wel jaloers als de andere kat aandacht krijgt/op schoot ligt. Dan denk ik: ja dat mag jij ook wel, maar je wilt zelf niet.
Niet meer actief op Fok!
  Moderator vrijdag 12 april 2013 @ 09:28:55 #94
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_125186426
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:01 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Je hebt het niet altijd voor het zeggen inderdaad,met die poezenbeesten. Maar wel fijn dat Jiro zo lekker gelukkig rondbanjert natuurlijk.

Onze ex-zwerver pakte precies andersom uit. Als ze buiten is, komt ze zich om de tien minuten binnen melden (snel een kopje geven en er weer vandoor.) Het grootste deel van de dag is ze binnen en hangt ze in onze buurt rond. Alsof ze nog wat in te halen heeft wat betreft slowcooken boven de centrale verwarming. :P

Hoe is het gegaan Dude?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 12 april 2013 @ 10:01:20 #95
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125187219
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 09:28 schreef senesta het volgende:

[..]

Hoe is het gegaan Dude?
Prachtig leuk beestje. Volgens mij in en in goed, maar schichtig. Hij zit al een jaar in de socialisatie, maar ik denk dat het toch nog te vroeg is. De verzorgers kent hij nu, maar hij raakte enorm gespannen van mijn aanwezigheid.
Ik denk dat het dus te snel is en voor ons nu geen goed idee. Zou het wel geweest zijn als we geen andere kat hebben waar we nog wel wat stapjes mee te maken hebben.

Ik kijk dus nog even verder en hoop heel hard dat Julius een fijn thuis vindt, want oh wat een schatje is het en wat kan het een lieve kater worden. Ben ik van overtuigd. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 12 april 2013 @ 10:03:55 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125187259
Mooi om te lezen dat ze in het asiel toch zoveel moeite doen voor katten.

Ben benieuwd naar het vervolg, Dude. Dus wie het uiteindelijk gaat worden.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 12 april 2013 @ 10:08:20 #97
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125187358
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2013 10:03 schreef Lienekien het volgende:
Mooi om te lezen dat ze in het asiel toch zoveel moeite doen voor katten.

Ben benieuwd naar het vervolg, Dude. Dus wie het uiteindelijk gaat worden.
Ze hebben een hele ploeg 'kattenfluisteraars' rondlopen die met tomeloos geduld aan het werk zijn met de dieren op die afdeling.

Ben ook benieuwd naar het vervolg. Zo met zijn drieën is het ook gezellig hoor, maar het linkt me voor Poes goed om er een soortgenootje bij te hebben, zodat ze niet helemaal vermenselijkt.
Ze eet heur brokjes nog net niet met mes en vork.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_125187586
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 09:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

^O^ Leuk beest! Hoop dat je haar vertrouwen wint.

Een van mijn poezen is redelijk schichtig. Ze komt wel vaak kopjes geven en heel af en toe (twee keer per jaar ofzo) komt ze naast me liggen, maar verder wil ze niet opgepakt of geknuffeld worden. Zit dat in het karakter of kan ik daar wat aan doen door op een bepaalde manier met haar om te gaan? Het gaat er niet om dat ik haar per se wil oppakken hoor; prima als ze dat niet wil, maar ze reageert wel jaloers als de andere kat aandacht krijgt/op schoot ligt. Dan denk ik: ja dat mag jij ook wel, maar je wilt zelf niet.
Zit in het karakter zou ik zeggen, maar wat kan helpen om ze wat gerust te stellen is knipogen naar de kat als ze zo dichtbij komt liggen, en verder zou ik 'ns kijken of er iets is wat ze niet kan weerstaan. Ik heb er ook zo een, en er zit na al die jaren wel degelijk verbetering in. Wat bij haar erg goed werkt, is mijn haar :') Als ik m'n haar losgooi en zeg maar naar voren hang, dan moet ze er doorheen lopen en kroelen, dat kan ze echt niet weerstaan! En dat helpt wel, want dan hang ik 't bv los als ik zit en dan boven m'n schoot. Zo durfde ze steeds wat dichterbij m'n schoot te komen. Een tijdje terug durfde ze ook echt niet op schoot, dat ging steeds iets beter maar stond ze op zulke zeldzame momenten wel heel onwennig en gespannen op schoot, en er ook snel weer af. Ze is inmiddels 10.5 jaar en van de week sprong ze ineens op schoot, zonder nagels en ze stond ook niet compleet gespannen :o dat zijn van die heerlijke momenten, heb d'r al van kitten en nu nog verrast ze me regelmatig met dingen die ze ineens beter durft O+. Dus ik zou proberen iets te vinden wat ze helemaal geweldig vindt en haar daarmee te helpen, ze kunnen dus echt nog wel veranderen al gaat het op hun tempo.

En oppakken, heb je al verschillende manieren geprobeerd? Sommige katten zijn daar erg kieskeurig mee, de kat die ik hierboven beschreef wil bv alleen opgepakt worden door dr op mijn linkerarm te laten staan, ze houdt zichzelf wel in balans dan, dan kan ik met rechts kroelen. Maar ze moet wel naar links staan, als ik d'r andersom op m'n arm zou zetten is ze meteen weg. De andere miep wil juist alleen over mijn rechterschouder gedrapeerd worden, terwijl de jongste het allemaal wel best vindt. En jaren geleden bleef ze sowieso niet zitten, tot ik een plek vond (bij een kastdeur) wat wel goed was en alleen op de plek kon ik haar langer vasthouden en kroelen. En dat is langzaam steeds beter gegaan, nu gaat oppakken en op m'n arm kroelen wel goed. Wat ook kan helpen, is oppakken leuk maken voor d'r, misschien is er een hoge plek die ze interessant vindt en niet goed bij kan? Pak haar dan op en zet d'r meteen daar neer (en evt. wat lekkers neerleggen), zodat ze met dat soort dingetjes kan leren dat oppakken best leuk kan zijn :)
  vrijdag 12 april 2013 @ 10:42:26 #99
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_125188366
Niet knipogen, maar beide ogen even dicht en weer open doen!
[b]AirwiN schreef [/b]
  vrijdag 12 april 2013 @ 10:45:25 #100
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_125188448
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 april 2013 10:42 schreef Huppelmuts het volgende:
Niet knipogen, maar beide ogen even dicht en weer open doen!
Ja, dit, en zelf kopjes geven tegen de deurpost en zo, dat geeft poezen ook een tevreden gevoel dat alles oké is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')