abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124617003
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 18:51 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Misschien is het wel een necrofiel die gelijk van de situatie gebruik wou maken?
pi_124617027
Ik hoop eigenlijk dat ze eerst gewurgd is. Dan heeft ze er veel minder last van gehad.
pi_124617340
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 19:00 schreef brojo het volgende:

[..]

Misschien is het wel een necrofiel die gelijk van de situatie gebruik wou maken?
Tja, dat kan op andere manieren...

Aan de andere kant: waarom zou hij liegen? Is de straf zwaarder als ze gedood is voor de verkrachting? Iemand die dit weet?
pi_124617519
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 19:10 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Aan de andere kant: waarom zou hij liegen? Is de straf zwaarder als ze gedood is voor de verkrachting? Iemand die dit weet?
Als hij eerst gewurgd heeft zit je op verkrachting + moord + lijkschennis, anders verkrachting + moord.
pi_124617559
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 19:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als hij eerst gewurgd heeft zit je op verkrachting + moord + lijkschennis, anders verkrachting + moord.
Maar als ze al overleden is is het toch alleen lijkschennis en niet nog verkrachting?
  donderdag 28 maart 2013 @ 19:15:15 #156
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_124617575
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 19:00 schreef brojo het volgende:

[..]

Als hij haar eerst heeft gewurgd ga ik er vooralsnog vanuit dat dat per ongeluk is geweest
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_124617579
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 19:14 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Maar als ze al overleden is is het toch alleen lijkschennis en niet nog verkrachting?
Van wat ik begrijp heeft hij haar eerst gedwongen orale seks op hem te verrichten. Ook dat is verkrachting.
pi_124617615
Via google gevonden dat lijkschennis ook vreemd genoeg niet in het wetboek van strafrecht staat!
pi_124617659
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 19:10 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Schaamte.

Daarom heeft hij ook zolang zijn mond gehouden. Hij was al bang dat zijn familie achter de verkrachting en moord zouden komen. Hoe denk je dat hij zich zou voelen als hij ook nog afgeschilderd zou worden als necrofiel?

[ Bericht 0% gewijzigd door brojo op 28-03-2013 19:49:30 ]
pi_124617697
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 19:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Via google gevonden dat lijkschennis ook vreemd genoeg niet in het wetboek van strafrecht staat!
Dat is niet waar.
  donderdag 28 maart 2013 @ 19:21:02 #161
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_124617818
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 19:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat is niet waar.
Nee? Ik weet ook niet beter dan dat het weinig met strafrecht van doen heeft, maar als dat niet waar is zou ik graag een bron zien.
pi_124617858
quote:
14s.gif Op donderdag 28 maart 2013 19:21 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Nee? Ik weet ook niet beter dan dat het weinig met strafrecht van doen heeft, maar als dat niet waar is zou ik graag een bron zien.
Dit is ongeveer de woordenboekdefinitie van lijkschennis.

quote:
Artikel 150
Hij die opzettelijk en wederrechtelijk een lijk opgraaft of wegneemt of een opgegraven of weggenomen lijk verplaatst of vervoert, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
Necrofilie, dát staat er niet in. Ik denk dat men daar mee in de war is. :)
pi_124617984
quote:
Dat is simpelweg niet waar. Lees het artikel wat ik hier boven gepost heb. Grafschennis is geregeld in artikel 149 Sr, maar daar valt necrofilie dan weer niet onder.
  donderdag 28 maart 2013 @ 19:26:37 #165
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_124618040
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 19:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit is ongeveer de woordenboekdefinitie van lijkschennis.

[..]

Necrofilie, dát staat er niet in. Ik denk dat men daar mee in de war is. :)
Dat zou goed kunnen, inderdaad, maar er vallen toch wel meerdere dingen onder lijkschennis dan alleen het opgraven en/of verplaatsen van?
pi_124618072
quote:
5s.gif Op donderdag 28 maart 2013 19:26 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dat zou goed kunnen, inderdaad, maar er vallen toch wel meerdere dingen onder lijkschennis dan alleen het opgraven en/of verplaatsen van?
Ja, natuurlijk. Maar die staan niet in het wetboek van Strafrecht. Waarom dat precies is weet ik niet zo goed. Misschien komt het zo weinig voor dat het daadwerkelijk vergeten is. :P
pi_124631637
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 16:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Mee eens ja. Toch is het de laatste tijd steeds meer de tendens om nabestaanden en slachtoffers invloed op het proces te geven. Een kwalijke zaak, wat mij betreft.
Eh? Wat is daar kwalijk aan? Lijkt mij redelijk effectief en opluchtend ook na bepaalde gebeurtenissen.
pi_124631661
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 16:28 schreef Paxcon het volgende:
Misselijkmakend dat die familie er een slaatje van 40.000 euro uit wil slaan :r
Misselijkmakend? :') Het kan gewoon.
pi_124631677
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 00:01 schreef Ziba het volgende:

[..]

Eh? Wat is daar kwalijk aan? Lijkt mij redelijk effectief en opluchtend ook na bepaalde gebeurtenissen.
Slachtoffers horen niet in een strafproces. Enkel als bewijs zijn ze nuttig, maar het hele rechtsstelsel is gebouwd rond een onafhankelijke rechter, de staat en de verdachte. Slachtoffers - laat staan hun nabestaanden en/of familieleden - voegen alleen maar emotie toe aan een strafzaak die het probleem onnodig complex maakt en de neutraliteit van de rechter aantast.
pi_124631767
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 00:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Slachtoffers horen niet in een strafproces. Enkel als bewijs zijn ze nuttig, maar het hele rechtsstelsel is gebouwd rond een onafhankelijke rechter, de staat en de verdachte. Slachtoffers - laat staan hun nabestaanden en/of familieleden - voegen alleen maar emotie toe aan een strafzaak die het probleem onnodig complex maakt en de neutraliteit van de rechter aantast.
Nou en zeg. Het kan en mag gewoon: dikke prima dus. Opluchtend voor de slachtoffers en nabestaanden soms.
pi_124631807
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 00:05 schreef Ziba het volgende:

[..]

Nou en zeg. Het kan en mag gewoon: dikke prima dus. Opluchtend voor de slachtoffers en nabestaanden soms.
Lekker argument, 'het kan en mag'. Het hele punt is juist dat het tot voor zeer kort NIET kon, en dat ik het een heel slechte ontwikkeling vind dat het wel gebeurt. En er zijn partijen die het nog verder uit willen breiden.

Dat iets bestaat wil niet zeggen dat je er geen mening over kunt en mag hebben.
pi_124631819
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 00:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Slachtoffers horen wel in een strafproces. Als een oordeel geveld wordt op basis van o.a. emotionele toestand (verzachtende omstandigheden?) van een dader dan mogen de emoties van slachtoffers (verzwarende omstandigheden?) ook meewegen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_124631843
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 00:07 schreef Montagui het volgende:

[..]

Slachtoffers horen wel in een strafproces. Als een oordeel geveld wordt op basis van de emotionele toestand (verzachtende omstandigheden?) van een dader dan mogen de emoties van slachtoffers (verzwarende omstandigheden?) ook meewegen.
Nu doe je alsof de toestand van de dader en die van het slachtoffer vergelijkbaar zijn. Wat me nogal schofferend lijkt voor ongeveer ieder slachtoffer aller tijden.
pi_124631881
En ik ben het daar dus niet mee eens. Of een slachtoffer nou vindt dat de dader levenslang de cel in moet, of dat een slachtoffer vindt dat haar dader niet vervolgd moet worden; dat maakt niet uit. Dat is niet aan het slachtoffer om te bepalen behoudens zeer extreme uitzonderingen.
pi_124631895
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 00:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Lekker argument, 'het kan en mag'. Het hele punt is juist dat het tot voor zeer kort NIET kon, en dat ik het een heel slechte ontwikkeling vind dat het wel gebeurt. En er zijn partijen die het nog verder uit willen breiden.

Dat iets bestaat wil niet zeggen dat je er geen mening over kunt en mag hebben.
Het kan en mag, zo simpel is het. Mijns inziens effectief voor de nabestaanden en slachtoffers als deze iets willen inbrengen. Prima ontwikkeling wat mij betreft.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 00:09 schreef Tchock het volgende:
En ik ben het daar dus niet mee eens. Of een slachtoffer nou vindt dat de dader levenslang de cel in moet, of dat een slachtoffer vindt dat haar dader niet vervolgd moet worden; dat maakt niet uit. Dat is niet aan het slachtoffer om te bepalen behoudens zeer extreme uitzonderingen.
Prima dat de slachtoffers en/of nabestaanden iets willen toevoegen. Gewoon, iets. Toelichten wát de situatie heeft gedaan en heeft aangericht, enzovoort. Alsof een slachtoffer zodra hij/zij iets wil toelichten de straf wil bepalen, kom op zeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')