abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 maart 2013 @ 17:05:10 #126
103012 Nies
Die hekse
pi_124613334
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:03 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Nee, het gaat hier niet om jou. Maar de aanname mag wel zijn dat deze vrouw voor 99% zeker gaat scheiden van haar hoerenlopende en moordende echtgenoot.

De boerderij zal verkocht worden, als ze slim zijn doen ze dat nu of hebben ze dat al gedaan, zodat moeder de vrouw 50% krijgt. Dan is de overige 50% voor Jasper S. waar hij de schadevergoeding mee kan betalen.

Moeder de vrouw kan dan ergens in Timboektoe een nieuw leven opbouwen onder haar meisjesnaam.
Das een hele fikse aanname en die zijn de afgelopen 13 jaar dacht ik al wel genoeg gedaan.

Mijn vraag was of er überhaupt al iets bekend over was en dat is er dus niet.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  donderdag 28 maart 2013 @ 17:05:25 #127
123170 alors
zlata1234
pi_124613339
Volgens mij las ik laatst in de krant dat ze wel op de boerderij blijven wonen. Ze ging ook gewoon nog elke week op visite dus om nou maar aan te nemen dat ze gaan scheiden, ik weet niet. Als ze ouderwets en behoorlijk in den Here is, kan het best zijn dat ze scheiden 'not done' vindt.
know'm sayin?
word? word.
pi_124613365
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:05 schreef alors het volgende:
Volgens mij las ik laatst in de krant dat ze wel op de boerderij blijven wonen. Ze ging ook gewoon nog elke week op visite dus om nou maar aan te nemen dat ze gaan scheiden, ik weet niet. Als ze ouderwets en behoorlijk in den Here is, kan het best zijn dat ze scheiden 'not done' vindt.
Ja, zijn het zulke mensen?
pi_124613368
quote:
Als ze ouderwets en behoorlijk in den Here is, kan het best zijn dat ze scheiden 'not done' vindt.
Naar de hoeren gaan en een meisje verkrachten en vermoorden wel dan?
pi_124613372
quote:

[..]

Nee, het gaat hier niet om jou. Maar de aanname mag wel zijn dat deze vrouw voor 99% zeker gaat scheiden van haar hoerenlopende en moordende echtgenoot.

De boerderij zal verkocht worden, als ze slim zijn doen ze dat nu (dus voor de straf toekenning) of hebben ze dat al gedaan, zodat moeder de vrouw 50% krijgt. Dan is de overige 50% voor Jasper S. waar hij de schadevergoeding mee kan betalen.

Moeder de vrouw kan dan ergens in Timboektoe een nieuw leven opbouwen onder haar meisjesnaam.
:D hoop aannames of ben je een ingewijde?
pi_124613405
quote:
Daarnaast kennen wij Jasper S. enkel van een paar regels uit het nieuws, en hebben we niet het grootste deel van ons leven met hem samengewoond. Dat is toch even anders.
La derecha oprime, la izquierda libera
  donderdag 28 maart 2013 @ 17:06:59 #132
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_124613411
quote:

[..]

De boerderij zal verkocht worden, als ze slim zijn doen ze dat nu (dus voor de straf toekenning) of hebben ze dat al gedaan, zodat moeder de vrouw 50% krijgt. Dan is de overige 50% voor Jasper S. waar hij de schadevergoeding mee kan betalen.

Veel plezier met je glazen bol.
Leef en Laten Leven
  donderdag 28 maart 2013 @ 17:07:32 #133
123170 alors
zlata1234
pi_124613431
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:06 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, zijn het zulke mensen?
Ze zaten wel bij een wat strengere kerk daar iig.
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 28 maart 2013 @ 17:09:00 #134
123170 alors
zlata1234
pi_124613477
quote:
10s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:06 schreef Melleyn het volgende:

[..]

Naar de hoeren gaan en een meisje verkrachten en vermoorden wel dan?
Misschien kun je het je niet voorstellen, maar er zijn mensen die vinden dat het huwelijk voor altijd is en dat de dingen die je overkomen je lot zijn, waar je mee om moet leren gaan.
know'm sayin?
word? word.
pi_124613543
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:09 schreef alors het volgende:

Misschien kun je het je niet voorstellen, maar er zijn mensen die vinden dat het huwelijk voor altijd is en dat de dingen die je overkomen je door lot zijn waar je mee om moet leren gaan.
Dan nog zijn het alleen maar speculaties en moeten we eigenlijk gewoon zeggen dat we totaal niet weten hoe die situatie zich ontwikkelt. Waarschijnlijk weet zijn vrouw het zelf nog niet eens. En wij verzinnen hier allemaal 'het zal zo wel gaan' voorspellingen. Liever niet imho.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_124613549
quote:
De vader van Marianne Vaatstra overweegt tijdens het proces tegen de verdachte van de verkrachting en moord op zijn toen 16-jarige dochter Marianne, Jasper S., de geleden (emotionele) schade op hem te verhalen. Gezien de lange tijd, dertien, dat het geduurd tot het misdrijf is opgelost omdat Jasper S. al die tijd zweeg kan dat een miljoenenbedrag worden.

Als vader Vaatstra inderdaad schadevergoeding eist -en dan ook bijna zeker- krijgt kan dat grote gevolgen hebben voor het gezin van Jasper S. De kans bestaat dat de boerderij in Oudwoude wel eens verkocht zou moeten worden

Bkae Vaatstra heeft alle recht om een schadevergoeding te eisen. Ieder slachtoffer van een strafbaar feit, kan de rechter namelijk vragen de verdachte te verplichten een schadevergoeding te betalen. De rechter doet tijdens de rechtszitting ook uitspraak over de toekenning van uw schadevergoeding.

Als de rechter vindt dat er recht is heeft op een schadevergoeding, kan de rechter een schadevergoedingsmaatregel opleggen. De officier van justitie geeft het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) dan opdracht om het bedrag te innen bij de dader.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_124613606
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:10 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Hoe kom je daar aan? In de rechtszaak eiste hij niks.
pi_124613718
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:12 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hoe kom je daar aan? In de rechtszaak eiste hij niks.
Oud stuk van Zij online :')

http://zijonline.nl/2012/(...)tra-wil-smartengeld/
  donderdag 28 maart 2013 @ 17:16:06 #139
103012 Nies
Die hekse
pi_124613763
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:10 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Inclusief fouten. Grammaticaal en inhoudelijk, Bauke eistte niets.

Geeft overigens alsnog niets aan over de vrouw van S. die wel of niet bij hem blijft.

Je doet je naam eer aan! ^O^
pi_124613781
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 16:57 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

en daar is geen sprake van? De hele familie heeft er last van.
http://www.letselschade.n(...)e-en-affectieschade/
Nee, dat hebben ze niet. Voor schokschade is vereist dat ze daadwerkelijke psychische schade oplopen. Last is niet genoeg.
pi_124613823
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:16 schreef Nies het volgende:

[..]

Inclusief fouten. Grammaticaal en inhoudelijk, Bauke eistte niets.

Geeft overigens alsnog niets aan over de vrouw van S. die wel of niet bij hem blijft.

Je doet je naam eer aan! ^O^
:')

En dan erbij, Bauke eist misschien niets, de rest van de familie wel. :O
  donderdag 28 maart 2013 @ 17:20:58 #142
103012 Nies
Die hekse
pi_124613947
quote:
10s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:17 schreef Adolecens het volgende:

[..]

:')

En dan erbij, Bauke eist misschien niets, de rest van de familie wel. :O
Je praat heel veel maar je zegt bar weinig.
pi_124613985
Moet ik me nu hier eerst hier door de de traumatische posters hier wurmen of kan het bij de wat de rechtbank gebeurd blijven?
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_124614034
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:20 schreef Nies het volgende:

[..]

Je praat heel veel maar je zegt bar weinig.
In het bezit van teveel vrouwelijke chromosomen ;(
  donderdag 28 maart 2013 @ 17:23:57 #145
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_124614068
Het wordt een beetje een sneu topic ja, jammer dat het niet gewoon ontopic en zakelijk kan blijven.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_124614125
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:23 schreef Doodloper het volgende:
Het wordt een beetje een sneu topic ja, jammer dat het niet gewoon ontopic en zakelijk kan blijven.
Ja maar .. AANDACHT..
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_124614446
Het gaat morgen weer verder. Oproep aan users met trauma; Zoek hulp voor je hier post. Dit is nieuws geen psychocare.. alsof iemand daar ook maar in geïnteresseerd is.. Misschien tegen eigen ¤200,- eigen bijdrage, ik niet, en ik mag hopen tegen de rest wat dit volgt hier ook niet
pi_124614513
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, dat hebben ze niet. Voor schokschade is vereist dat ze daadwerkelijke psychische schade oplopen. Last is niet genoeg.
en jij weet dat ze dat niet hebben?
pi_124614617
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:38 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

en jij weet dat ze dat niet hebben?
Uiteraard kan ik dat niet garanderen, maar ik denk van niet. Psychische schade is namelijk heel streng opgevat, ik citeer:

quote:
Voor vergoeding als shockschade komt allereerst de materiële schade in aanmerking. Deze zal veelal bestaan uit de kosten die gemaakt moeten worden om het (psychisch) letsel te genezen. Voorts kan het slachtoffer ingevolge art. 6:106 lid 1 aanhef en onder b BW aanspraak maken op vergoeding van immateriële schade. Er moet dan sprake zijn van een in de psychiatrie erkend ziektebeeld of minst genomen van geestelijk of psychisch letsel. Psychisch onbehagen is onvoldoende reden voor het toekennen van smartengeld.
Er moet sprake zijn van een in de psychiatrie erkend ziektebeeld. Psychisch onbehagen (er last van hebben dus) is niet genoeg. Ik denk dat we het wel gehoord zouden hebben als vader of broer Vaatstra posttraumatische stressstoornis of een aanverwante psychische stoornis hebben.
pi_124616716
quote:
'Jasper S. laat niet achterste van tong zien'

Het Openbaar Ministerie (OM) gelooft niet dat Jasper S. donderdag alle details over de moord op Marianne Vaatstra heeft prijsgegeven.
ANP

''Hij geeft heel veel details, zegt; ik vertel alles wat ik weet, maar de indruk is dat hij niet het achterste van zijn tong laat zien'', zei een woordvoerder donderdag na de zitting.

''Op hele voor de hand liggende vragen - je zou zeggen als je het ene weet, weet je ook het andere - geeft hij geen antwoord. Dat is wel heel bijzonder'', verklaarde de woordvoerder.

Volgens het OM is er nog een aantal details die Jasper S. moet weten. Zo is het onbekend waarom Marianne geen verzet bood tegen haar belager. Volgens S. was de Friezin onder de indruk van het mes dat hij bij zich had. Het OM heeft hier zijn vraagtekens bij.

Volgorde

Ook de volgorde van handelingen van S. staat ter discussie. Volgens het OM is het een ''reëel scenario'', dat Jasper S. Marianne eerst wurgde, verkrachtte en vervolgens de keel doorsneed. Jasper S. zegt dat hij Marianne eerst verkrachtte, vervolgens wurgde en daarna de keel doorsneed.

Volgens advocaat Jan Vlug is het geen onwil dat S. zich niet alles kan herinneren, maar weet hij simpelweg na 14 jaar niet meer alle details.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')