Goed nieuws voor Limone!
En Danic, wat spannend!

Hier ook goed nieuws!

Groeiecho was goed: baby was iets gegroeid, loopt nog wel steeds achter maar de groei had iig niet stil gestaan en daar ging het om. Doorbloeding van de navelstreng was prima, hoeveelheid vruchtwater helemaal fantastisch, CTG ook, bloeddruk weer hoog (uiteraard). Het achterblijven in groei komt echt door de hypertensie, aldus de gyn.
Plan van aanpak: 3 x per week controle van de bloeddruk, elke 2 weken een groeiecho. Bij verslechtering (afbuigende groei van de baby, een nog hogere bloeddruk bij mij, eiwit in de urine, etc etc) gaan we kijken of inleiden op dat moment wenselijk/noodzakelijk is. Ik blijf onder controle van de (fijne) gyn, bevallen zal in het ziekenhuis gebeuren (stiekem hoopte ik nog dat het allemaal wel mee zou vallen en ik die gedroomde thuisbevalling kreeg, ik ben zo naief soms

). Het kan op deze manier nog best een tijd goed gaan, maar de kans is wel heel groot dat ik eerder ga bevallen dan 40 weken. '7 juni ga je niet halen' zei de gyn letterlijk. Ik vier een feestje als ik bij 37 weken ben!
Fijn en duidelijk gesprek, alle vragen zijn beantwoord, en ik ben helemaal gerust gesteld. Echt, zo lekker om weer vertrouwen te hebben in een goede afloop

Om het te vieren hebben we de Prenatal leeg gekocht, inclusief eerste pakje voor de baby.