abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148084081
Vonkenboer: daar verkijk je je op, is niet heel duidelijk op de foto's ook.

Er komen niet veel ramen langs de straat zijde (het noorden) maar er is ongeveer in het midden een soort van "panorama" raam van 150x50cm (bxh).

Zuiden: schuifdeur van 300x210cm
Westen: 2x 210x120cm en 2 driehoek ramen.

Huidige status:
Dak ligt er op, 2 dakramen zitten er in waar de keuken later komt, eerste gedeelte van fasade zit er ook tegen.

Op dit moment is het net te koud om buiten te werken (-15 of kouder overdag).
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
  maandag 29 december 2014 @ 08:57:48 #252
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_148084221
Mooi huis! In Stockholm kosten ze wat meer helaas. Jammer dat ik geen klusser ben, anders had ik je kunnen helpen als mede Neder-Zweed :D

Een vriend vraagt me weleens om hulp als iets gesloopt moet worden maar nooit bij opbouwen :P
pi_148084406
Nu ff rust dus? Wanneer verwacht je weer verder te kunnen? Wat een verschil maakt zo n uitbouw! Wat een ruimte krijg je er dan bij!
Fijn uiteinde en mogelijk komen we over een aantal maanden eens bij je meuten! ;-).
Wij moeten nog en jullie schieten al lekker op.....vergelijkbaar huis. Erg leuk!
pi_148084624
Mooi topic, jammer dat ik het nu pas zie.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_148084737
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 09:26 schreef Knutknuttsson het volgende:
Mooi topic, jammer dat ik het nu pas zie.
Beter laat dan nooit ;)

quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 09:13 schreef stommie77 het volgende:
Nu ff rust dus? Wanneer verwacht je weer verder te kunnen? Wat een verschil maakt zo n uitbouw! Wat een ruimte krijg je er dan bij!
Fijn uiteinde en mogelijk komen we over een aantal maanden eens bij je meuten! ;-).
Wij moeten nog en jullie schieten al lekker op.....vergelijkbaar huis. Erg leuk!
Rust? Nee, ik moet wel wat te doen hebben he. Maar komende dagen even binnen verder want buiten vriezen mijn handen er vanaf :+
Op de planning staat een trap waarvan al het verf + gelijmde vinyl eraf moet... 8)7

quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 08:57 schreef Heremeteit het volgende:
Mooi huis! In Stockholm kosten ze wat meer helaas. Jammer dat ik geen klusser ben, anders had ik je kunnen helpen als mede Neder-Zweed :D

Een vriend vraagt me weleens om hulp als iets gesloopt moet worden maar nooit bij opbouwen :P
Stockholm is helaas wat duurder ja... :+
Wat doe je voor werk in Stockholm als ik vragen mag?
pi_148084864
quote:
Rust? Nee, ik moet wel wat te doen hebben he. Maar komende dagen even binnen verder want buiten vriezen mijn handen er vanaf :+
Op de planning staat een trap waarvan al het verf + gelijmde vinyl eraf moet... 8)7
Herkenbaar! Wij hebben dus ook in de meeste ruimtes en de trap zeil liggen waar (al even gespiekt) een hopelijk prachtige houten vloer/trap ligt!

Hoe moeilijk was het om die fundering te maken? Ik denk dat wij dezelfde manier gaan proberen. Zijn er nog regels qua dikte van isolatie van vloer of wand? Hoe diep je de grond in moet? Ik hoorde iets over een muizenafweer rand oid wat in nederland een eis is maar in zweden? Maak je alles potdicht? Ventilatie is ook gezond maar wij hadden een paar dagen terug -24 gr. Dan is het warm kunnen stoken ook heel fijn...
pi_148085160
Inderdaad, veel zeil maar daaronder ligt inderdaad (normaal gezien toch) een mooie houten vloer.
Het opschuren ervan is echter best veel werk, mede omdat de lijm/verf restanten smelten en aan het schuurpapier blijven plakken...

Wij hebben een grondboor gekocht (benzine, van Jula.se). Daarmee hebben we, via verlengstukjes, 2m diepe gaten uitgeboord.

In totaal 12 + 18 stuks. Dat kost behoorlijk veel energie kan ik je vertellen. Bij jullie is het meer bosgrond dus zul je grote stenen tegenkomen die je of niet kunt verwijderen of met erg veel moeite.
Denk dat een mini graafmachine of gewoon zelf scheppen een betere oplossing is dan boren.
Beton hebben we toen zelf gedraait in onze beton molen (van Jula.se) en aangeduwd in de gietvormen.
Kan je vertellen dat we ongeveer 16u lang beton hebben gedraait zonder echte pauze voordat de 18 gaten gevuld waren ;). De andere 12 was iets korter.

Volgens mij zijn er niet veel echte eisen in Zweden. Toen ik voor bouwaanvraag ging (bygglov) bij de gemeente (kommun) zei die kerel mij, ach, het is jouw huis, je kunt het maken zoals je wilt. :+
Ik heb voor mijn aanbouw ook geen technische of bouwkundige keuring of iets dergelijks. Moet alleen na afloop een handtekening onder het papiertje zetten dat ik het heb nagekeken en dat het inorde is. 8-)

Muizen? geen last van, geen idee.
Onze muren zullen bestaan uit (van buiten naar binnen):
houten fasade 2cm + 2cm, 2.5cm lucht, windoek, houten frame (staand) van 17cm dik met isolatie, vochtdoek (plastiek, blauw),4.5cm liggend frame voor extra isolatie en electriciteit, OSB platen, gipsplaten.
Vloer/dak is ongeveer 22cm isolatie.

Zullen wel wat isolatie hebben maar niet enorm veel. Als het buiten -20 is en binnen +20 dan heb je 40 graden verschil. Dan moet je echt niet te veel isoleren anders ben je de warmte zo kwijt...
pi_148086498
quote:
Volgens mij zijn er niet veel echte eisen in Zweden. Toen ik voor bouwaanvraag ging (bygglov) bij de gemeente (kommun) zei die kerel mij, ach, het is jouw huis, je kunt het maken zoals je wilt. :+
Ik heb voor mijn aanbouw ook geen technische of bouwkundige keuring of iets dergelijks. Moet alleen na afloop een handtekening onder het papiertje zetten dat ik het heb nagekeken en dat het inorde is. 8-)

Lol, kom daar maar eens om in NL. Ik vond eerlijk gezegd dat de tekeningen er ook een beetje uitzagen alsof het in paint o.i.d. is getekend, no offense ;).
Ergens is het wel relaxt dat je zo wordt vrijgelaten, maar de regels hier in Nederland hebben wel tot gevolg dat er een goede kwaliteit en bruikbare woningen worden gebouwd. Althans, dat is het idee..

Verder erg gaaf topic om te volgen! Ben benieuwd naar de vorderingen als het weer het toelaat. Succes!
  maandag 29 december 2014 @ 11:14:49 #259
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_148087250
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 10:47 schreef Zonnekoning het volgende:
Ergens is het wel relaxt dat je zo wordt vrijgelaten, maar de regels hier in Nederland hebben wel tot gevolg dat er een goede kwaliteit en bruikbare amper woningen worden gebouwd. Althans, dat is het idee..
Wat is er nou mooier dan gewoon een huis mogen bouwen op eigen grond?
censuur :O
  maandag 29 december 2014 @ 11:15:37 #260
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_148087275
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 09:33 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

Stockholm is helaas wat duurder ja... :+
Wat doe je voor werk in Stockholm als ik vragen mag?
Ook IT, als je wil kan ik via pm wel vertellen welk bedrijf maar dat soort dingen zet ik toch liever niet publiek neer :P
pi_148597732
Toch nog maar eens een update doen.

Ondertussen hebben we veel aan de fasade gewerkt. Dit komt neer op ongeveer 400 houten planken van 3 meter lang in de olie, grondverf,... zetten.
Dan op maat zagen en dan recht tegen het huis bevestigen. Dit kost best veel tijd...
Maar, het grootste deel is nu klaar, nog ongeveer 1/4 de te gaan (van de tweede laag).

Schoorsteen voegen, ziet er hier niet heel netjes uit maar ondertussen is het dat wel :)

Dakplaten leggen op de nieuwe woonkamer

Zonnige december dag, Links wordt deel van keuken, rechts deel van badkamer (sauna)

Hetzelfde maar dan met de woonkamer in de achtergrond. Later komt er een houten terras (+/- 100m2) van de badkamer tot aan de woonkamer

Leuke zonsondergang over het (bevroren) meer (foto is helaas maar met smartphone genomen)

Leuke zonsondergang over het (bevroren) meer (foto is helaas maar met smartphone genomen)

Ondertussen ook binnen bezig, buiten is het soms wat koud met -15...

De trap... (zucht)

De trap... (zucht)

En dit weekend kwam de levering met de ramen! (deel op foto, deel ligt aan andere kant van het huis).
Ramen zullen volgende week normaal gezien geinstalleerd worden dus dan wordt het erg spannend.

Zo, dat was dan de mini update ;)
  maandag 12 januari 2015 @ 10:24:26 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_148597811
Wat je mini noemt!
Gaaf zeg! En wat een enorm huis wordt het!

En jaloers op je zonsondergang O+ prachtig O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_148598222
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:24 schreef Molo het volgende:
Wat je mini noemt!
Gaaf zeg! En wat een enorm huis wordt het!

En jaloers op je zonsondergang O+ prachtig O+
Dank je. De zonsondergang was idd erg mooi...

Huis wordt wel groter ja.
wordt minder gras afrijden deze zomer. Haha
pi_148599804
Hoe is het daar met de wind hebben jullie ook zoveel wind bijna storm daar?
pi_148599991
En hoe is het met het aantal daguren? Lijkt me dat je er 's winters maar 4 ofzo hebt?
Somebody that I used to know
pi_148600306
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 20:02 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

Degerfors :)
Tof hoor, veel tijd in die omgeving doorgebracht. Jullie leven mijn droom.
Lees vol belangstelling mee.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_148600671
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:39 schreef john2406 het volgende:
Hoe is het daar met de wind hebben jullie ook zoveel wind bijna storm daar?
Nee geen storm hier, in het zuiden van Zweden was er wel storm.
pi_148600712
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:46 schreef Postbus100 het volgende:
En hoe is het met het aantal daguren? Lijkt me dat je er 's winters maar 4 ofzo hebt?
Euhm, niet waar wij zitten hoor.
Ik vind het persoonlijk absoluut niet zo donker als iedereen lijkt te denken.

Nu (vandaag) wordt het om ongeveer 07:30 licht en donker om 16:00
Dat valt toch heel goed mee lijkt me zo. En als er sneeuw wordt het sowieso nooit heel erg donker.
pi_148600725
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:56 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Tof hoor, veel tijd in die omgeving doorgebracht. Jullie leven mijn droom.
Lees vol belangstelling mee.
Veel tijd doorgebracht?

Vertel :)
pi_148601845
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:10 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

Veel tijd doorgebracht?

Vertel :)
Niet zo spannend hoor. Iedere jaar een maand op vakantie daar. Varmland.. O+
Doe ik al bijna mijn hele leven (ouders hebben mij besmet met het Zweden virus) dus al met al zit je dan zo op een paar jaar in Zweden. Ben nu zelf vader en durf momenteel de stap niet aan om te emigreren. eerst al die ellendige belastingen btje kietspelen voordat het huis in de verkoop gaat.
Ben me wel al aan het orienteren op de arbeidsmarkt om te kijken wat ze zoal zoeken en of het zin heeft me hiet te laten bijscholen. (cursus Zweeds ben ik al btje mee bezig)
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_148962056
Goed bezig! !!
Mooi om te zien hoe je vorderingen maakt! ! Onze plannen worden al concreter. We hebben veel aan je tips.
pi_148968865
Interessant topic. Al dat hout, zo'n enorme woning en de natuur geven mij de verhuiskriebels. Er zijn misschien mogelijkheden om in Finland (ik weet het, dat is geen Zweden) aan de slag te gaan. Toch maar eens over na gaan denken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_148973253
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 05:26 schreef Lyrebird het volgende:
Interessant topic. Al dat hout, zo'n enorme woning en de natuur geven mij de verhuiskriebels. Er zijn misschien mogelijkheden om in Finland (ik weet het, dat is geen Zweden) aan de slag te gaan. Toch maar eens over na gaan denken.
leuk! Ik zou absoluut niet meer terug willen...
pi_149100037
Kleine update met groot verschil:
De ramen zitten er in!

De ramen zijn geinstalleerd door twee Poolse mensen. Ze waren erg vriendelijk, werkten heel ordelijk en hebben erg mooi werk geleverd.
Het was drie dagen werk (+/- 12 uur per dag). In totaal 9 ramen en 3 schuifdeuren. Ze zijn helemaal afgewerkt met metalen plaat delen en de buitenkant van de fasade rond de ramen.

Gemakkelijk was het niet omdat de ramen echt loodzwaar zijn (drie glas).

Links deel van de keuken, rechts deel badkamer (sauna gedeelte)

Woonkamer

Verder heb ik een vrachtwagen met 12 ton stenen laten komen waarvan we ongeveer 6 ton stenen in emmers hebben verplaatst naar de onderkant van de aanbouw. Daar hebben we een anti gras/wortel doek gelegd met die stenen er boven op. Heel wat werk, 6 ton stenen verslepen en dan onder de aanbouw leggen! Zeker als je naar de woonkamer kijkt waar er niet zoveel hoogte is tussen de grond en de vloer...

Vanavond na mijn werk ga ik geimpregneerde platen halen om aan de onderkant van de vloer te schroeven. Als de onderkant dicht is kunnen we de vloer isoleren en dan de "ondervloer" leggen.

De Poolse werkers zullen waarschijnlijk ergens in maart terugkomen om 2 draagmuren te verwijderen (3m en 4m) en de opening te maken naar de woonkamer.
Maar eerst wil ik alles geisoleerd hebben anders wordt het wel erg koud...
  dinsdag 27 januari 2015 @ 12:08:51 #275
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_149100637
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 11:45 schreef Virus3000 het volgende:
ongeveer 6 ton stenen in emmers hebben verplaatst
Had maar een steenwagen geregeld...
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties