Correct, een volledige gesloten kettingkast zou op een fiets met een (achter-)derailleur een dermate groot en onhandig stuk plastic worden dat het niet te doen is. En het zou het verroesten van de ketting maar beperkt tegenhouden, een kettingkast is met name bedoeld om je kleren te beschermen tegen de ketting, en de ketting te beschermen tegen vuil, en tegen opspattend water dat de olie eraf zou spoelen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:46 schreef LaarsKaas het volgende:
Op de fiets met derailleur kan je dus nooit een kettingkast zetten als ik het goed begrijp?
Zelfs al staat je fiets binnen is het regelmatig olieen van je ketting noodzakelijk, ook omdat een beetje overschot aan olie zand en andere sterk schurende rommel van je ketting spoelt.quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:36 schreef LaarsKaas het volgende:
Ah ok, eigenlijk het enigste wat ik dan kan doen is heel regelmatig de ketting olien?
Op het moment doe ik dat met White Grease, dat is een goede oplossing toch?
Het is ook belangrijk dat je de ketting en derailleurwieltjes regelmatig schoonmaakt voordat je hem gaat olien. Gewoon even met een doek de aangekoekte resten eraf halen en dan pas smeren. Anders wordt de ketting na verloop van tijd steeds smeriger en gaat ie zwaar lopen, slecht schakelen etc.quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:36 schreef LaarsKaas het volgende:
Ah ok, eigenlijk het enigste wat ik dan kan doen is heel regelmatig de ketting olien?
Op het moment doe ik dat met White Grease, dat is een goede oplossing toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |