abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124602450
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 12:02 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Simpele. Waar denk je dat dat bedrijfsleven het geld vandaan gaat halen als ze belasting moeten betalen. Iedere euro naar de overheid komt van een klant af hoor. Nog een voorbeeld van rook in je gezicht ruften en kosten afwentelen op het bedrijfsleven zodat je niet ziet wat het allemaal nou eigenlijk kost. En je geloofd er natuurlijk meteen in en noemt het diefstal :')
Ik snap niet hoe je het zit te verdedigen, iedereen moet toch belasting betalen? Waarom enkele niet? De rest moet het vervolgens compenseren
  donderdag 28 maart 2013 @ 12:26:46 #52
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124603091
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 12:07 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe je het zit te verdedigen, iedereen moet toch belasting betalen? Waarom enkele niet? De rest moet het vervolgens compenseren
Als ze die 3.5 miljard extra hadden gehad dan hadden ze nu 4 miljard meer gehad om aan bullshit uit te geven of het ingrijpen op de belachelijke overhead van de meeste overheidsdiensten nog een jaartje uit te stellen. Ik gun het de lokale middenstand bij wie die 3.5 miljard uiteindelijk door vrijwillige handel komt meer dan de zoveelste ambtelijke uitzuiger.

Ik zeg trouwens 4 miljard meer omdat niet een evenwichtige begroting het doel is maar een tekort van 3% van het bbp. Lekker nog meer lenen op kosten van mensen die nog geboren moeten worden en over 20 jaar met leuke eufemismen zoals ''we hebben met elkaar afgesproken'' uitleggen waarom ze op moeten draaien voor de zonden van anderen.
  donderdag 28 maart 2013 @ 12:26:46 #53
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124603092
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 11:41 schreef Brum_brum het volgende:
Nog nooit stiekum meer dan 430(?) euro aan spullen gekocht buiten de EU en dat verzwegen tegen de douane? Iedereen die uit de VS terugkomt doet dat met een koffer vol nieuwe kleren en een nieuwe ipad.
"Iedereen doet het" is A. geen argument en B. niet waar.
Ik ga volgende maand zeer waarschijnlijk naar de VS. Ik kan je nu al garanderen dat ik geen Ipad ga kopen, tenzij ze voor minder dan 2 tientjes in de winkel liggen.

quote:
De belastingdienst heeft geen extra 1000 mensen nodig maar geen grondige reorganisatie en een versimpeling van de regels. Als de overheid de helft van mijn salaris wil roven dan doen ze dat maar direct van het loonstrookje zodat ik kan zien wat ze doen. Nu zijn er honderden regeltjes, kleine belastingen, uitzonderingen, accijnzen en teruggave regelingen met maar 2 doelen. Rook in je gezicht ruften zodat je niet meer weet wat je overkomt en verbergen hoeveel de overheid je nou echt kost door private bedrijven verantwoordelijk te laten lijken voor prijsstijgingen.
Dit klopt wel, maar je wijst naar de verkeerde. De belastingdienst voert het slechts uit. De politiek verzint deze ongein met honderden verschillende belastingen en honderden commissies die als enig doel hebben hun eigen bestaansrecht te rechtvaardigen door minieme aanpassingen te blijven doen.
Bij een typische belastingaangifte is 95% van het werk nodig voor 5% van het bedrag.
censuur :O
  donderdag 28 maart 2013 @ 12:29:54 #54
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124603210
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 12:26 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

"Iedereen doet het" is A. geen argument en B. niet waar.
Ik ga volgende maand zeer waarschijnlijk naar de VS. Ik kan je nu al garanderen dat ik geen Ipad ga kopen, tenzij ze voor minder dan 2 tientjes in de winkel liggen.

[..]

Dit klopt wel, maar je wijst naar de verkeerde. De belastingdienst voert het slechts uit. De politiek verzint deze ongein met honderden verschillende belastingen en honderden commissies die als enig doel hebben hun eigen bestaansrecht te rechtvaardigen door minieme aanpassingen te blijven doen.
Bij een typische belastingaangifte is 95% van het werk nodig voor 5% van het bedrag.
Ik gebruikte de Ipad als symbool voor alle grotere uitgaven. 2 jaar terug scheelde een Ipad uit de VS 130 euro in vergelijking met een Nederlandse.
  donderdag 28 maart 2013 @ 12:33:09 #55
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124603319
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 12:29 schreef Brum_brum het volgende:
2 jaar terug scheelde een Ipad uit de VS 130 euro in vergelijking met een Nederlandse.
En een beetje auto 10-100.000 euro... Dat alles veroorzaakt door de enorme belastingen in Nederland.
Maar nee, meer dan 430 euro boodschappen zal ik niet meenemen uit de VS. Hoewel ik wel hoop e.e.a. te kopen, als ik de juiste producten kan vinden. Maar ook hier is die 430 euro grens weer iets om ambtenaren aan het werk te houden: poeh he, dat je 100 euro BTW moet betalen als je product X daar koopt... Dat is een minieme fractie van de totale belastingen die je afdraagt, en hoe vaak gaat de gemiddelde Nederlander nou op vakantie buiten de EU?
  donderdag 28 maart 2013 @ 12:37:21 #56
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_124603423
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 08:45 schreef zbbrox het volgende:
Nou zo streng zal ik dan niet hoeven zijn met m'n rittenregistratie. Als ze dikke fraudeurs niet aanpakken zullen ze pietsnots zn extra kilometer voor de boodschappen ook niet opmerken. :P
Zie ze anders toch geregeld bij de Efteling staan......En extra inzet wanneer de MAKRO een Eftelingactie houdt. :)
  donderdag 28 maart 2013 @ 12:37:43 #57
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124603435
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 12:33 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En een beetje auto 10-100.000 euro... Dat alles veroorzaakt door de enorme belastingen in Nederland.
Maar nee, meer dan 430 euro boodschappen zal ik niet meenemen uit de VS. Hoewel ik wel hoop e.e.a. te kopen, als ik de juiste producten kan vinden. Maar ook hier is die 430 euro grens weer iets om ambtenaren aan het werk te houden: poeh he, dat je 100 euro BTW moet betalen als je product X daar koopt... Dat is een minieme fractie van de totale belastingen die je afdraagt, en hoe vaak gaat de gemiddelde Nederlander nou op vakantie buiten de EU?
Een beetje ultraboek scheelt je toch al snel zo'n 250 euro door de wisselkoersen en het feit dat er nog steeds Amerikaanse staten zonder btw zijn. Daar kan je dan vervolgens in Nederland nog een tweede laptop mee kopen :')
pi_124603545
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 12:26 schreef Brum_brum het volgende:
Als ze die 3.5 miljard extra hadden gehad dan hadden ze nu 4 miljard meer gehad om aan bullshit uit te geven of het ingrijpen op de belachelijke overhead van de meeste overheidsdiensten nog een jaartje uit te stellen. Ik gun het de lokale middenstand bij wie die 3.5 miljard uiteindelijk door vrijwillige handel komt meer dan de zoveelste ambtelijke uitzuiger.
Krijgen we dat verhaal weer. De overheid druk figuurlijk natuurlijk al het briefgeld direct door de versnipperaar. Het zijn allemaal onzin uitgaven en meer van dat soort bagger.

Daar kunnen we natuurlijk ook wel een topic over openen, hier ging het over belasting welke niet betaald word. Dat is hoe je het went of keert niet eerlijk. Daar moet naar gekeken worden wat mij betreft. Ik betaal ook, ik verwacht dat de rest dat ook doet. Geen uitzonderingen
pi_124603752
quote:
Daar kunnen we natuurlijk ook wel een topic over openen, hier ging het over belasting welke niet betaald word. Dat is hoe je het went of keert niet eerlijk. Daar moet naar gekeken worden wat mij betreft. Ik betaal ook, ik verwacht dat de rest dat ook doet. Geen uitzonderingen
Je hebt helemaal gelijk. Het enige signaal wat hiervan uitgaat is 'mislaad loont'. Ik vraag me af waarom ik in godsnaam mijn aangifte altijd naar waarheid heb ingevuld.
  donderdag 28 maart 2013 @ 12:48:35 #60
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124603755
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 12:41 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Krijgen we dat verhaal weer. De overheid druk figuurlijk natuurlijk al het briefgeld direct door de versnipperaar. Het zijn allemaal onzin uitgaven en meer van dat soort bagger.

Jij gaat de komende jaren een hele hoop reisjes en verblijf voor mij richting de VS financieren :) Pakken wat je pakken kan mentaliteit van mij maar het is onzin natuurlijk. Zo zijn er nog 450.000 ambtenaren en hun families die hetzelfde doen.

Overheid versnippert papiergeld trouwens met bakladingen tegelijk hoor.
pi_124603919
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 12:48 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Jij gaat de komende jaren een hele hoop reisjes en verblijf voor mij richting de VS financieren :) Pakken wat je pakken kan mentaliteit van mij maar het is onzin natuurlijk. Zo zijn er nog 450.000 ambtenaren en hun families die hetzelfde doen.

Overheid versnippert papiergeld trouwens met bakladingen tegelijk hoor.
:') wat een gejank zeg. Moeilijk dat ontopic blijven ofniet?
  donderdag 28 maart 2013 @ 12:59:41 #62
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124604077
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 12:37 schreef Brum_brum het volgende:
Een beetje ultraboek scheelt je toch al snel zo'n 250 euro door de wisselkoersen en het feit dat er nog steeds Amerikaanse staten zonder btw zijn. Daar kan je dan vervolgens in Nederland nog een tweede laptop mee kopen :')
Of je mag de BTW alsnog aan de douane hier betalen... Ben je het prijsverschil kwijt, en met een beetje pech mag je voor garantie terugvliegen.
Maar hey, wie weet ga ik wel even shoppen daar in die mall ten zuiden van Canada :D
  donderdag 28 maart 2013 @ 13:09:56 #63
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124604379
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 12:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Of je mag de BTW alsnog aan de douane hier betalen... Ben je het prijsverschil kwijt, en met een beetje pech mag je voor garantie terugvliegen.
Maar hey, wie weet ga ik wel even shoppen daar in die mall ten zuiden van Canada :D

Een aanrader als je vlak bij de grens bent.
  donderdag 28 maart 2013 @ 14:11:33 #64
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_124606562
Ik denk dat dit niet het complete verhaal is.

Als die 3,5 miljard echt zo makkelijk op te halen valt met wat extra controleurs dan zou de belasting dienst dat echt wel doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')