dat is echt een bazenfilmquote:Op donderdag 28 maart 2013 02:12 schreef ems. het volgende:
Geen bijzondere film verder maar toch vermakelijk: Phone Booth. Speelt zich zo ongeveer helemaal af in een telefooncel.
Dat klinkt verschrikkelijk kut maar zoek ff zelf trailer op etc
Dat zegt niets. Er zijn ontzettend veel adaptations van boeken, verfilmingen, dat maakt het verhaal niet per definitie sterk. Punt bij die film is dat alles om de VFX draait, haal je dat weg, blijft er weinig over. Ik vond de film niet slecht verder, maar geen pareltje, verhaaltechnisch is iets als The Fountain o.i.d. veel sterker, wat overigens ook gebaseerd is op een graphic novel.quote:Op donderdag 28 maart 2013 01:41 schreef tarantism het volgende:
[..]
Kerel, die film is gebaseerd op een boek van Yann Martel. En dat boek staat als uitmuntend bekend in de literatuur. Met name om de krachtige allegorie over de kracht van verhalen.
Onbegrijpelijke uitspraak. Daarnaast heb ik geen idee wat 'VFX' zou moeten betekenen, maar ik neem aan dat 'special effects' niet hip genoeg meer klinkt. Fijne dag meneerquote:Op donderdag 28 maart 2013 12:48 schreef Inverted_World het volgende:
Dat zegt niets. Er zijn ontzettend veel adaptations van boeken, verfilmingen, dat maakt het verhaal niet per definitie sterk. Punt bij die film is dat alles om de VFX draait, haal je dat weg, blijft er weinig over.
quote:Ragnar Lodbrok (Ragnar "Hairy-Breeks", Old Norse: Ragnarr Loðbrók) was a legendary Norse hero from the Viking Age who was thoroughly reshaped in Old Norse poetry and legendary sagas.[1][2]
The namesake and subject of "Ragnar's Saga", and one of the most popular Viking heroes among the Norse themselves, Ragnar was a great Viking commander and the scourge of France and England. A perennial seeker after the Danish throne, he was briefly "king" of both Denmark and a large part of Sweden. A colorful figure, he claimed to be descended from Odin, was linked to two famous shieldmaidens, Lathgertha in the Gesta Danorum, and Queen Aslaug according to the Völsungasaga.
He told people he always sought greater adventures for fear that his (possibly adoptive) sons who included such notable Vikings as Björn Ironside and Ivar the Boneless would eclipse him in fame and honor. Ragnar raided France many times, using the rivers as highways for his fleets of longships. By remaining on the move, he cleverly avoided battles with large concentrations of heavy Frankish cavalry, while maximizing his advantages of mobility and the general climate of fear of Viking unpredictability. To court his second wife, the Swedish princess Thora, Ragnar traveled to Sweden and quelled an infestation of venomous snakes, famously wearing the hairy breeches whereby he gained his nickname. Supposedly, the breeches were made from bearskin dipped in pitch and sand, making them fireproof. He continued the series of successful raids against France throughout the mid 9th century, and fought numerous civil wars in Denmark, until his luck ran out at last in Britain. After being shipwrecked on the English coast during a freak storm, he was captured by Anglian king Ælla of Northumbria and put to death in an infamous manner by being thrown into a pit of vipers.
Although he is something of a hero in his native Scandinavia, most accounts of his life are of suspect veracity and are heavily influenced by ancient Viking sagas. Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Ragnar_Lodbrok
quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:45 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Deze serie is op 3 maart begonnen. Vikings follows the adventures of Ragnar Lothbrok the greatest hero of his age. The series tells the sagas of Ragnar’s band of Viking brothers and his family, as he rises to become King of the Viking tribes. As well as being a fearless warrior, Ragnar embodies the Norse traditions of devotion to the gods, legend has it that he was a direct descendant of Odin, the god of war and warriors.http://stream-tv.me/watch(...)ia.org/wiki/Vikings_(TV_series)
Dank je. Ik ben dol op dit soort films/series. Vooral als het gaat om figuren die legendarische slagvelden hebben uitgevochten met hun legers. Figuren die niet bang waren voor de dood en alles gaven.quote:Op donderdag 28 maart 2013 16:02 schreef Automatique het volgende:
Propz voor Jellereppe voor z'n informatieve en fijn leesbare posts.
Deze docu/film over Hannibal Barca van de BBC is zeer de moeite.quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:54 schreef Jellereppe het volgende:
Er komt over een tijdje een trilogie uit over de Carthaagse generaal Hannibal Barkas die vele slagvelden won tegen de Romeinen, voordat hij werd verslagen in Carthago (Noord-Afrika). Een heel interessante geschiedkundige figuur en zeker een van grootste generaals die ooit heeft geleefd. Werd geroemd door Napoleon en de Amerikaanse bevelhebber Schwarzkopf tijdens de Golfoorlog in 1991 voor zijn geniale oorlogstactieken. Leefde ongeveer 200 jaar voor Spartacus.
Als Napoleon een persoon ooit de hemel in heeft geprezen, dan weet je dat het uitmuntend is. Napoleon zijn IQ wordt geschat op 140. Hannibal Barkas en Spartacus hebben een ding gemeen. Het zijn de enige mannen die het de Romeinse rijk op Italiaans grondgebied moeilijk hebben gemaakt. Het rijk vierde in hun tijd hoogtij en was een grootmacht. Het Romeinse rijk zou pas 450 a 500 jaar na de dood van Spartacus vallen als het verzwakt is door interne conflicten. De Vandalen zullen dan tekeer gaan, slachtpartijen en alles wordt vernield. Van de Vandalen stamt het woord 'vandalisme' af. Hoe die tekeer gingen in Rome als je de geschiedenis erop na leest. Het waren niet meer dan een stelletje wilden, maar ze waren met velen en gingen tekeer.De Vandalen zijn de voorouders van de Duitsers.
http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=28806
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hannibal_Barkas
quote:Op donderdag 28 maart 2013 02:12 schreef ems. het volgende:
Geen bijzondere film verder maar toch vermakelijk: Phone Booth. Speelt zich zo ongeveer helemaal af in een telefooncel.
Dat klinkt verschrikkelijk kut maar zoek ff zelf trailer op etc
Visual Effects wordt altijd afgekort naar VFX. Verder geen onbegrijpelijke uitspraak natuurlijk, het is tenslotte een mening die vele met mij delen. Fijne dag mevrouw.quote:Op donderdag 28 maart 2013 14:58 schreef tarantism het volgende:
[..]
Onbegrijpelijke uitspraak. Daarnaast heb ik geen idee wat 'VFX' zou moeten betekenen, maar ik neem aan dat 'special effects' niet hip genoeg meer klinkt. Fijne dag meneer
Als je zo'n beetje de complete Verenigde Staten als 1 plek wil omschrijven, denk ik dat je toch maar even een bosatlas voor je komende verjaardag moet vragen.quote:
Haha. Inderdaad! Hoe lang zit ie nu helemaal in die bus? Twintig minuten ofzo?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:49 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Als je zo'n beetje de complete Verenigde Staten als 1 plek wil omschrijven, denk ik dat je toch maar even een bosatlas voor je komende verjaardag moet vragen.
Noord-Amerika is een betere omschrijving dan VS voor Into The Wildquote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:49 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Als je zo'n beetje de complete Verenigde Staten als 1 plek wil omschrijven, denk ik dat je toch maar even een bosatlas voor je komende verjaardag moet vragen.
Al gezien, was wel interesting.quote:
Dan telt vrijwel elke film wel. Gezien veel films zich afspelen op aarde. Dat is ook een plaats.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:24 schreef Seam het volgende:
Memento speelt zich toch ook niet af in 1 plek![]()
Of telt Sin City dan ook, omdat het in 1 stad afspeelt
Haha, ja. Behoorlijk slechte tips hier (sommige dan).quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:27 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dan telt vrijwel elke film wel. Gezien veel films zich afspelen op aarde. Dat is ook een plaats.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |