Ik vond die toon hartstikke meevallenquote:Op donderdag 28 maart 2013 01:01 schreef Tchock het volgende:
Maar Saul, ik ben je wel een excuses verschuldigd. Ik kan er heel erg slecht tegen als mensen zonder onderbouwing een mening blaten, en dat ik combinatie met tentamenstess en slaaptekort reageerde ik net onterecht op jou af. Dus sorry voor de toon.
quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar natuurlijk. Ik ben benieuwd naar je standpunt en wat juist jij als jurist gaat aandragen, aangezien een hoop van de Europahaat puur een manifestatie is van niet onterecht onbegrip over de EU en de werking.
Prima, succes met je tentamen vandaag.quote:Op donderdag 28 maart 2013 01:01 schreef Tchock het volgende:
Maar Saul, ik ben je wel een excuses verschuldigd. Ik kan er heel erg slecht tegen als mensen zonder onderbouwing een mening blaten, en dat ik combinatie met tentamenstess en slaaptekort reageerde ik net onterecht op jou af. Dus sorry voor de toon.
Hij vindt het blijkbaar wél een excuses waard.quote:Op donderdag 28 maart 2013 01:02 schreef NotGuilty het volgende:
Ik vond die toon hartstikke meevallen
Het is wel zo dat menig bouwvakker zoiets kan roepen. Hetgeen ik van hen wel enigszins kan begrijpen als je beroep door een oost-europaan wordt overgenomen, maar toch. Als je geen eigen visie hebt, kan je inderdaad beter je gedachten voor je houden.quote:Op donderdag 28 maart 2013 01:06 schreef Tchock het volgende:
Sommige van mijn familieleden kunnen dat ook heel goed. "De EU kost ons alleen maar geld, en heb jij er al iets van terug gezien? Ik niet in elk geval. Ik weet niet eens wat ze doen daar in Brussel."
Omgekeerd ben je al snel een eurofiel en landverrader als je drie woorden pro-Europa zegt. Lekker makkelijk, lekker zwart-wit.quote:Op donderdag 28 maart 2013 01:10 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Het is wel zo dat menig bouwvakker zoiets kan roepen. Hetgeen ik van hen wel enigszins kan begrijpen als je beroep door een oost-europaan wordt overgenomen, maar toch. Als je geen eigen visie hebt, kan je inderdaad beter je gedachten voor je houden.
Aan de andere kant is het ook wel zo dat als je unie/euro-sceptisch bent, je al snel als populist of iets dergelijks wordt gezien. Zeer ingewikkeld woord trouwens populist, maar dat geheel terzijde.
VOOR MOORD KRIJG JE TWEE UURTJES SCHOFFELEN! NEDERLANDSE GEVANGENISSEN ZIJN EEN PARADIJS. ROBERT M MOET DE DOODSTRAF KRIJGEN!!quote:Op donderdag 28 maart 2013 01:07 schreef Tchock het volgende:
Misschien ben ik wel zo geïnteresseerd in Rechten om juist niet zo te hoeven praten. Op Strafrechtgebied is het ook heel erg.
Je vergeet D66 rechtersquote:Op donderdag 28 maart 2013 01:13 schreef Polacco het volgende:
[..]
VOOR MOORD KRIJG JE TWEE UURTJES SCHOFFELEN! NEDERLANDSE GEVANGENISSEN ZIJN EEN PARADIJS. ROBERT M MOET DE DOODSTRAF KRIJGEN!!
Dat is inderdaad mooi aan deze studie. Als je een maatschappelijke interesse hebt, dan kom je bij deze studie vrij veel te weten over hoe zaken inhoudelijk in elkaar zitten. Ikzelf had een kritisch-negatieve kijk op de EU van te voren, en die mening is door mijn studie alleen maar sterker geworden.quote:Op donderdag 28 maart 2013 01:07 schreef Tchock het volgende:
Misschien ben ik wel zo geïnteresseerd in Rechten om juist niet zo te hoeven praten. Op Strafrechtgebied is het ook heel erg.
Ik weet niet welke erger is. En je vergeet 'uitzetten die hap', D66-rechters en het woord hotel.quote:Op donderdag 28 maart 2013 01:13 schreef Polacco het volgende:
[..]
VOOR MOORD KRIJG JE TWEE UURTJES SCHOFFELEN! NEDERLANDSE GEVANGENISSEN ZIJN EEN PARADIJS. ROBERT M MOET DE DOODSTRAF KRIJGEN!!
Die ja, dat is ook een mooie.quote:
Wat vooral opvallend is dat in de 18de, 19de eeuw toen de gevangenis echt een onmenselijke plek was om te verblijven, er toen ook mensen vonden dat het absoluut niet in de richting van een hotel moest gaan.quote:Op donderdag 28 maart 2013 01:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet niet welke erger is. En je vergeet 'uitzetten die hap', D66-rechters en het woord hotel.
Ik moet wel zeggen dat ik er eerst ook maar een vaag beeld van had. Dit blok is nu pas sinds afgelopen maandag van start gegaan en de inzichten die je in zo een korte tijd kan krijgen zijn niet normaal o.a. hoe alles toch in balans is/blijft en dingen echt niet "zomaar" kunnen gebeuren en bijvoorbeeld de verkiezingen van het Parlement waar vervolgens bijna niemand komt opdagen om daarna te roepen dat alles "zomaar" gebeurt.quote:Op donderdag 28 maart 2013 01:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omgekeerd ben je al snel een eurofiel en landverrader als je drie woorden pro-Europa zegt. Lekker makkelijk, lekker zwart-wit.
Maar het klopt toch ook dat de meeste rechters het meest met D'66 sympathiseerden. Was daar niet een keer een onderzoek naar gedaan? In dat geval is de uitspraak geeneens fout. Hoe humoristisch het dan ook mag zijn. Over het uitzetten van mensen met een dubbel paspoort en het plegen van ernstige delicten gesproken, daar ben ik dus ook voor.quote:Op donderdag 28 maart 2013 01:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet niet welke erger is. En je vergeet 'uitzetten die hap', D66-rechters en het woord hotel.
En dan te bedenken dat de poverheid van gevangenissen voortkomt uit het idee dat detineren geen straf is, maar een manier om mensen vast te houden tot hun proces en de uitvoering van de daadwerkelijke (lijf) straf.quote:Op donderdag 28 maart 2013 01:18 schreef Polacco het volgende:
[..]
Wat vooral opvallend is dat in de 18de, 19de eeuw toen de gevangenis echt een onmenselijke plek was om te verblijven, er toen ook mensen vonden dat het absoluut niet in de richting van een hotel moet gaan.
Ik vind het doden van een mens de meest verwerpelijke daad die iemand kan plegen. Alles moet er op gericht zijn dat zo veel mogelijk te voorkomen, wat meebrengt dat júist de staat het niet moet doen. Bovendien vind ik levenslang of überhaupt heel erg lang straffen een zwaardere sanctie dan 'the easy way out'quote:Op donderdag 28 maart 2013 01:23 schreef SaulGoodman het volgende:
Wat zegt jullie gevoel over een volwassen man die bijvoorbeeld kinderen verkracht en vervolgens vermoord. Ik kan daar heel simpel in zijn: doodstraf. Weet dat het hier niet is, maar ik heb daar moreel gezien helemaal geen moeite mee. Ook al weet ik dat ik weinig medestanders heb.
Ik niet, het enige waar ik me aan erger is dat er altijd kans lijkt te zijn op vervroegde vrijlating. Maar als levenslang echt levenslang is zou ik daar niet over nadenken. Sowieso vind ik het niet aan mij, of aan een rechter om te bepalen over leven of dood, net zoals dat die man daar het recht niet toe had. Doodstraf is ook te makkelijk, laat maar lekker zijn hele leven lang spijt hebben.quote:Op donderdag 28 maart 2013 01:23 schreef SaulGoodman het volgende:
Wat zegt jullie gevoel over een volwassen man die bijvoorbeeld kinderen verkracht en vervolgens vermoord. Ik kan daar heel simpel in zijn: doodstraf. Weet dat het hier niet is, maar ik heb daar moreel gezien helemaal geen moeite mee. Ook al weet ik dat ik weinig medestanders heb.
40 sinds 1954 waarvan er drie dood zijn. Wist ik toevallig nog uit m'n hoofd.quote:Op donderdag 28 maart 2013 01:26 schreef Ties02 het volgende:
Hoeveel mensen in Nederland hebben trouwens echt levenslang? Was zo'n lijstje van op wikipedia
ik ga even zoeken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |