Ja de markt en opleiding is totaal van elkaar losgekoppeld. Erg onlogisch inderdaad. Meer werken/leren constructies zou niet vreemd zijn imo.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:26 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Je snijdt hier wel een punt aan waar ik laatst ook over zat te denken. In bedrijven wordt een hoop geklaagd over het niveau van de starters (ze kunnen te weinig, geen ervaring met dingen die nou net weer cruciaal zijn in het bedrijf), maar de realiteit is ook dat bedrijven zich heel erg afzijdig houden van het onderwijs. Het is alsof men hoopt dat er vanzelf starters verschijnen met de gewenste kwalificaties en ervaring.
Kijk eens naar dingen als coursera en andere equivalenten.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:08 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik heb al een eigen bedrijf. Het is een kleine aanvulling op de 2 dagen per week die ik in loondienst draai. Maar om eerlijk te zijn denk ik soms aan stoppen. Ik moet nu eigenlijk 3 opdrachten doen om te krijgen wat ik eigenlijk voor 1 opdracht zou mogen vragen. Het heeft bijna geen zin. Daarom wil ik ook liever bij een bureau werken. Hoef ik me ook niet bezig te houden met administratie, acquisitie, etc.
[..]
Waar moet ik dat van betalen?
quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:16 schreef Maanvis het volgende:
ik denk dat de mentaliteit van de schoolgaande jeugd niet dusdanig is dat ze in een serieus bedrijf meteen zullen aarden of geaccepteerd worden..
Omdat ze op een universiteit geen beroepsonderwijs geven.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:03 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]met opleiding bedoel ik geen mavo (hoe heet dat tegenwoordig? TTL? boeiend ook)
MBO'ers doen nu al vaak BBL constructies, waarom zouden HBO/Uni dat niet kunnen. Zou een prima manier zijn de markt wat beter te kunnen sturen.
Ik volg een opleiding op hbo niveau waarbij je een werkgever moet hebben.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:48 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Omdat ze op een universiteit geen beroepsonderwijs geven.
Maar dat is toch ook een beroepsopleidingquote:Op donderdag 28 maart 2013 07:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik volg een opleiding op hbo niveau waarbij je een werkgever moet hebben.
Dit vind ik altijd zoiets sufs. Alle opleidingen hebben als doel je te scholen tot een beroepsbeoefenaar.quote:Op donderdag 28 maart 2013 08:04 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook een beroepsopleiding
Tot welk beroep word je geschoold als je geschiedenis studeert?quote:Op donderdag 28 maart 2013 08:20 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd zoiets sufs. Alle opleidingen hebben als doel je te scholen tot een beroepsbeoefenaar.
Of filosofie.quote:Op donderdag 28 maart 2013 08:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Tot welk beroep word je geschoold als je geschiedenis studeert?
Mag ik vragen wat voor opleiding precies? (Gewoon nieuwsgierigheid meer nietquote:Op donderdag 28 maart 2013 07:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik volg een opleiding op hbo niveau waarbij je een werkgever moet hebben.
Vragen mag, maar je krijgt een algemeen antwoord in verband met de herkenbaarheid. Het heeft te maken met de verdere ontwikkeling van bepaalde vaardighedenquote:Op donderdag 28 maart 2013 08:45 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat voor opleiding precies? (Gewoon nieuwsgierigheid meer niet)
Bijvoorbeeld ...quote:Op donderdag 28 maart 2013 08:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Tot welk beroep word je geschoold als je geschiedenis studeert?
Dat dus.quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:15 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld ...
Onderzoeker
Docent
Soms journalist
Beroepswerklozen/vrijwilliger
Wacht op het excuus, sorry ik post vanaf mijn aaifoonquote:Op donderdag 28 maart 2013 09:15 schreef Tinkepink het volgende:
Zal ik er om jullie te pesten gewoon nog een postje achter plakken?
*wacht op opmerkingen over editten
*wacht op opmerkingen over mulit-quotes
Nee hoor. Normaal gesproken van een samsungtablet. Nu van een laptopquote:Op donderdag 28 maart 2013 10:13 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Wacht op het excuus, sorry ik post vanaf mijn aaifoon
Editen is met 1 t.quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:15 schreef Tinkepink het volgende:
Zal ik er om jullie te pesten gewoon nog een postje achter plakken?
*wacht op opmerkingen over editten
*wacht op opmerkingen over mulit-quotes
een leuke foto waarop je lacht. Je bent een vrouw dus zou dat zeker helpen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:26 schreef Tinkepink het volgende:
Even iets heel anders: heeft een van jullie weleens advies gevraagd rond het opleuken van het Linkedinprofiel?
Ik wil graag nog beter gevonden worden, zonder er het labeltje "werkzoekend" aan te hangen. Heb al wat aanpassingen gedaan, maar het mag nog wel wat beter.
Die heb ik al en daar krijg ik ook reacties op, maar dat zijn niet de reacties waar ik naar zoek.quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
een leuke foto waarop je lacht. Je bent een vrouw dus zou dat zeker helpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |